Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 5 din 29 aprilie 2024  privind regimul şi principiile aferente remunerării personalului şi membrilor  Consiliului în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 5 din 29 aprilie 2024 privind regimul şi principiile aferente remunerării personalului şi membrilor Consiliului în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 436 din 13 mai 2024
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (2), art. 14 şi ale art. 15 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 26 aprilie 2024,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    SECŢIUNEA 1
    Obiectul de reglementare
    ART. 1
    Reperele esenţiale ale misiunii Autorităţii de Supraveghere Financiară constau în asigurarea integrităţii, transparenţei şi a funcţionării corecte a pieţelor financiare nebancare, precum şi în protejarea intereselor şi drepturilor consumatorilor produselor şi serviciilor financiare specifice acestor pieţe.

    ART. 2
    Sistemul de remunerare din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., este conceput să contribuie la realizarea misiunii A.S.F. prin atragerea şi fidelizarea în autoritate a resurselor umane cu un nivel înalt de profesionalism, performanţă şi integritate, care să asigure atingerea obiectivelor A.S.F. şi evitarea oricărui conflict de interese.

    ART. 3
    Sistemul de remunerare este armonizat cu nivelul practicat pe piaţa financiară din România, fiind creat să corespundă cerinţelor de competitivitate la nivelul acestei pieţe, precum şi misiunii, strategiei şi obiectivelor A.S.F.

    ART. 4
    Prezentul regulament stabileşte regimul şi principiile privind remunerarea personalului A.S.F. şi a membrilor Consiliului, precum şi condiţiile aplicabile în cazul delegărilor, detaşărilor şi misiunilor cu caracter temporar.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Domeniul de aplicare
    ART. 5
    Prezentul regulament se aplică membrilor Consiliului, în exercitarea mandatului, şi personalului A.S.F., în exercitarea atribuţiilor de serviciu.

    ART. 6
    Prezentul regulament se aplică şi persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul A.S.F. ca detaşate sau delegate, pe perioada detaşării sau delegării.

    CAP. II
    Definiţii
    ART. 7
    În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:
    a) CIM - contract individual de muncă;
    b) CCM - contractul colectiv de muncă;
    c) salariat - persoană fizică încadrată cu CIM în temeiul căruia se obligă să presteze muncă pentru şi sub autoritatea A.S.F. în schimbul unei remuneraţii denumite salariu;
    d) personal A.S.F. - salariaţii A.S.F.;
    e) structură organizatorică - compartiment/serviciu/ direcţie/direcţie generală/sector din cadrul A.S.F.;
    f) conducerea executivă a A.S.F. - preşedintele, prim-vicepreşedintele şi vicepreşedinţii coordonatori ai sectorului instrumente şi investiţii financiare, sectorului asigurări şi reasigurări şi sectorului sistem pensii private. Membrii executivi ai Consiliului A.S.F. formează Comitetul executiv;
    g) Consiliul A.S.F. - conducerea A.S.F. formată din preşedinte, prim-vicepreşedinte, vicepreşedinţii coordonatori pentru sectorul instrumente şi investiţii financiare, pentru sectorul asigurări şi reasigurări şi pentru sectorul sistem pensii private şi membrii neexecutivi;
    h) indemnizaţie lunară - remuneraţie pentru activitatea desfăşurată de membrii Consiliului A.S.F. numiţi prin hotărâre a Parlamentului României;
    i) salariu - contraprestaţia muncii depuse de salariatul A.S.F. în baza CIM;
    j) minim - nivelul salarial minim corespunzător postului;
    k) midpoint - nivelul salarial mediu corespunzător postului;
    l) maxim - nivelul salarial maxim corespunzător postului;
    m) grilă de salarizare - ansamblul de elemente prin care se stabilesc, sub forma unor intervale numite benzi, marjele de variaţie a salariului corespunzător funcţiilor de conducere, respectiv de execuţie;
    n) bandă de salarizare - subdiviziune a grilei de salarizare care delimitează intervalul de variaţie a salariului pentru o anumită categorie de posturi sau de funcţii;
    o) matricea posturilor - totalitatea categoriilor de posturi (de conducere, respectiv de execuţie) grupate ca urmare a procesului de evaluare a posturilor şi a ierarhizării lor.


    CAP. III
    Sistemul de remunerare
    SECŢIUNEA 1
    Principii generale
    ART. 8
    Sistemul propriu de remunerare din cadrul A.S.F., conceput conform prevederilor legale privind organizarea şi funcţionarea A.S.F., ia în considerare nivelul remuneraţiei corespunzătoare poziţiilor şi funcţiilor din piaţa financiară.

    ART. 9
    Sistemul de remunerare din cadrul A.S.F. are în vedere respectarea următoarelor principii:
    a) principiul unităţii - crearea unui sistem unitar de remunerare, aplicabil întregului personal;
    b) principiul diferenţierii salariului - salarizarea se realizează în raport cu atribuţiile şi responsabilităţile postului, pregătirea, experienţa profesională, performanţa şi competenţa;
    c) principiul stimulării performanţei - salariul se poate modifica în funcţie de performanţa profesională individuală care, în A.S.F., se evaluează în baza reglementărilor interne privind evaluarea performanţei profesionale, prevăzute în Regulamentul intern al A.S.F.;
    d) principiul negocierii salariului - salariul este negociat individual cu fiecare salariat în parte, cu respectarea marjelor de variaţie din grila de salarizare, corespunzător categoriei de posturi şi condiţiilor prevăzute la art. 28 din prezentul regulament;
    e) principiul confidenţialităţii salariului - salariul este confidenţial, aspect stipulat în CCM şi CIM, atât A.S.F., cât şi salariatul având obligaţia de a lua măsurile necesare pentru asigurarea confidenţialităţii, cu excepţiile prevăzute de lege;
    f) principiul echităţii salariale - asigurarea de salarii de bază egale pentru muncă cu valoare egală, excluzând orice formă de discriminare.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Obiective
    ART. 10
    Sistemul de remunerare din cadrul A.S.F. are ca obiective asigurarea respectării principiilor enunţate la art. 9.

    ART. 11
    Asigurarea echităţii interne, atât în interiorul fiecărei structuri organizatorice, cât şi transversal, între structuri, se realizează prin stabilirea aceloraşi benzi salariale pentru salariaţii ce ocupă posturi care aparţin aceleiaşi categorii.

    ART. 12
    Echitatea externă, în raport cu dinamica pieţei muncii din domeniul financiar, se asigură prin considerarea datelor oferite de studiile salariale realizate de o firmă de specialitate.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Elaborarea şi revizuirea sistemului de remunerare
    ART. 13
    Elaborarea sistemului de remunerare al A.S.F. respectă principiile generale prevăzute la art. 9.

    ART. 14
    Caracterul unitar al sistemului de remunerare se asigură prin evaluarea unitară a tuturor posturilor.

    ART. 15
    (1) Evaluarea posturilor stă la baza stabilirii nivelurilor salariale aferente posturilor şi se realizează pe baza unui set de criterii comune:
    a) educaţie şi pregătire;
    b) cunoştinţe de specialitate în domeniile economico-financiar, financiar-bancar, juridic, pieţe reglementate şi supravegheate de A.S.F. sau în alte domenii relevante pentru specificul instituţional;
    c) experienţă/vechime;
    d) coordonare şi conducere (activităţi, procese, proiecte, echipe etc.);
    e) relaţii interumane (comunicare, negociere);
    f) capacitate de rezolvare a problemelor;
    g) capacitatea de structurare şi inovare;
    h) luarea deciziilor (magnitudine şi impact).

    (2) Ca urmare a evaluării posturilor se stabileşte ierarhia acestora în cadrul A.S.F.

    ART. 16
    Pe baza ierarhiei posturilor în cadrul A.S.F., acestea sunt grupate pe categorii de posturi, rezultând matricele posturilor. Fiecărei categorii de posturi i se asociază o bandă de salarizare definită prin minim, midpoint şi maxim în concordanţă cu datele furnizate de studiile salariale.

    ART. 17
    Un nivel mai înalt de importanţă a posturilor în cadrul autorităţii implică un nivel mai ridicat de salarizare.

    ART. 18
    Variaţia salarială în interiorul benzii de salarizare are ca scop diferenţierea salariilor în funcţie de performanţa individuală.

    ART. 19
    (1) Salariul de bază nu poate fi inferior salariului minim corespunzător postului.
    (2) Salariul de bază minim brut în A.S.F este cel prevăzut în cadrul limitelor inferioare ale grilei de salarizare.
    (3) Evoluţia salariului între minim şi maxim corespunzător unui post este condiţionată de performanţa individuală.

    ART. 20
    Modificările salariale se efectuează potrivit unei proceduri interne aprobate de conducerea A.S.F.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Reguli generale aplicabile sistemului de remunerare
    ART. 21
    Salariul se stabileşte în funcţie de timpul efectiv lucrat, conform prevederilor din Regulamentul intern al A.S.F.

    ART. 22
    Salariul brut cuprinde salariul de bază, indemnizaţii, sporuri, precum şi alte adaosuri.

    ART. 23
    Salariul de bază este stabilit în funcţie de:
    a) nivelul de studii necesar desfăşurării activităţii;
    b) cunoştinţele necesare postului şi experienţa dobândită;
    c) aptitudinile şi competenţele necesare desfăşurării activităţilor specifice postului;
    d) vechimea în muncă;
    e) alte cerinţe complementare necesare desfăşurării activităţilor de specialitate şi generale corespunzătoare postului.


    ART. 24
    Nivelul salariului de bază pentru salariaţii cu CIM cu normă întreagă, pe durată nedeterminată şi determinată, este stabilit corespunzător postului deţinut, cu respectarea încadrării în grilele de salarizare aprobate de Consiliul A.S.F.

    ART. 25
    Nivelul salariului de bază pentru salariaţii cu CIM cu timp parţial este stabilit corespunzător postului şi proporţional cu fracţiunea de normă.

    ART. 26
    Matricele posturilor şi grilele de salarizare, inclusiv modificarea acestora, se supun consultării Sindicatului A.S.F. şi se aprobă prin hotărâre a Consiliului A.S.F.

    ART. 27
    Salariul brut individual pentru funcţiile de conducere şi de execuţie se aprobă de către preşedintele A.S.F., în limitele grilei de salarizare, atât la angajare, cât şi ulterior, conform reglementărilor interne.

    ART. 28
    La angajare, salariul de bază se stabileşte prin negociere directă, cu încadrarea în grila de salarizare, în funcţie de pregătire profesională, experienţă, cunoştinţe şi competenţe specifice postului.

    ART. 29
    (1) Negocierea salariului de bază se poate face, conform reglementărilor interne, în limitele grilei de salarizare şi în limita cheltuielilor de personal aprobate prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al A.S.F.
    (2) În mod excepţional, preşedintele A.S.F. poate aproba modificarea salariului şi în alte situaţii speciale în cursul anului în limita bugetului aprobat.

    ART. 30
    (1) Plata drepturilor salariale se face în lei, o dată pe lună, la data de 8 a lunii în curs pentru munca prestată în luna anterioară. Dacă data de 8 a lunii este o zi nelucrătoare, plata drepturilor salariale este efectuată în ziua lucrătoare anterioară acestei date.
    (2) Drepturile salariale se plătesc direct titularului sau persoanei împuternicite de acesta în contul bancar personal al acestuia şi/sau în numerar, în urma solicitării (doar în cazurile excepţionale, temeinic justificate).

    ART. 31
    La solicitarea personalului A.S.F. se pot acorda avansuri la salariu în cazul efectuării concediilor de odihnă, conform prevederilor legale în vigoare.

    ART. 32
    (1) Membrii executivi ai Consiliului A.S.F. beneficiază de o indemnizaţie lunară aferentă activităţii executive desfăşurate în cadrul autorităţii şi participării la şedinţele Consiliului A.S.F.
    (2) Membrii neexecutivi ai Consiliului A.S.F. beneficiază de o indemnizaţie lunară aferentă participării la şedinţele Consiliului A.S.F. şi la activităţile desfăşurate în cadrul comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F., indiferent de poziţiile ocupate în cadrul acestor comisii-suport.
    (3) Indemnizaţiile lunare prevăzute la alin. (1) şi (2) se stabilesc prin hotărâre a Consiliului A.S.F.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Competenţe de stabilire şi modificare a salariului (la angajare, promovare, negociere anuală)
    ART. 33
    Stabilirea salariului la angajare şi modificarea acestuia la promovare se efectuează la propunerea membrilor executivi ai Consiliului A.S.F., în limitele grilei de salarizare şi în limita cheltuielilor de personal aprobate prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al A.S.F., precum şi în conformitate cu reglementările interne ale A.S.F., şi se aprobă de preşedintele A.S.F.

    ART. 34
    Propunerile privind modificarea salariului ca urmare a negocierii anuale se efectuează după finalizarea procesului de evaluare a performanţei în limitele grilei de salarizare şi în limita cheltuielilor de personal aprobate prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al A.S.F., precum şi în conformitate cu reglementările interne ale A.S.F., la propunerea membrilor executivi ai Consiliului A.S.F., şi se aprobă de preşedintele A.S.F.

    CAP. IV
    Indemnizaţii şi alte drepturi băneşti
    SECŢIUNEA 1
    Indemnizaţia de concediu
    ART. 35
    (1) Pe perioada concediului de odihnă, membrii executivi ai Consiliului A.S.F. şi salariaţii A.S.F. beneficiază de o indemnizaţie de concediu, conform prevederilor legale, care se plăteşte, la cererea solicitantului, cu 5 zile lucrătoare înaintea primei zile de concediu. În situaţia plăţii indemnizaţiei de concediu de odihnă înainte de plecarea în concediul de odihnă, cererea se depune la structura organizatorică competentă, cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de plecarea în concediu.
    (2) În cazul concediului de odihnă neefectuat, compensarea în bani este permisă numai la încetarea mandatului membrilor executivi ai Consiliului A.S.F. sau a CIM al salariatului A.S.F., după caz.
    (3) În cazul concediului de odihnă efectuat, restituirea indemnizaţiei concediului de odihnă pentru numărul de zile efectuate în plus este obligatorie.
    (4) Fac excepţii de la prevederile alin. (3) următoarele situaţii:
    a) pensionarea salariatului;
    b) decesul salariatului;
    c) la încetarea CIM din motive care nu ţin de persoana salariatului.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Alte drepturi băneşti sau alte drepturi de natură salarială
    ART. 36
    (1) Sistemul de premiere a personalului se negociază cu Sindicatul A.S.F. şi este prevăzut în CCM negociat la nivelul A.S.F.
    (2) Sistemul de premiere a membrilor Consiliului A.S.F. se stabileşte prin hotărâre a Consiliului A.S.F.
    (3) Primele se acordă în limita resurselor financiare aprobate în bugetul anual de venituri şi cheltuieli, în corelare cu reglementările interne ale A.S.F., în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 37
    Personalul şi membrii Consiliului A.S.F. pot beneficia de alte drepturi de natură salarială stabilite prin CCM negociat la nivelul A.S.F. sau prin hotărâri ale Consiliului A.S.F. în limita cheltuielilor de personal aprobate prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al A.S.F., precum şi în conformitate cu reglementările interne ale A.S.F., cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    CAP. V
    Drepturile personalului A.S.F. în cazul delegărilor, detaşărilor, misiunilor cu caracter temporar
    ART. 38
    Drepturile personalului A.S.F. acordate în cazul delegărilor şi detaşărilor în ţară şi în străinătate se stabilesc conform legislaţiei în vigoare şi procedurilor interne.

    ART. 39
    (1) Salariaţii A.S.F. pot fi detaşaţi în condiţiile legii.
    (2) Pe durata detaşării, salariatul A.S.F. beneficiază de drepturi salariale în cuantum cel puţin egal cu cele acordate de A.S.F.

    ART. 40
    A.S.F. poate trimite personalul propriu în străinătate, pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, reprezentând:
    a) vizite oficiale de lungă durată, tratative, negocieri, consultări, încheieri de convenţii, acorduri şi alte asemenea înţelegeri;
    b) participări la acţiuni de cooperare profesională, contractări şi alte acţiuni care decurg din executarea contractelor;
    c) documentare, schimb de experienţă;
    d) cursuri, stagii de practică, specializare sau perfecţionare;
    e) participări la congrese, conferinţe, simpozioane, seminare, colocvii sau alte reuniuni, care prezintă interes pentru activitatea specifică a instituţiei, precum şi altele asemenea;
    f) desfăşurarea unei activităţi profesionale temporare, fără dobândirea calităţii de salariat în cadrul organismelor europene sau internaţionale la care A.S.F. este membră sau al altor organisme omoloage sau partenere;
    g) participarea ca expert naţional detaşat.


    ART. 41
    (1) Pot fi trimise în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar persoanele încadrate în baza unui contract individual de muncă la solicitarea organismelor europene sau internaţionale la care A.S.F. este membră sau a unor autorităţi de supraveghere din sistemul financiar din alte state ori pe baza acordurilor încheiate de A.S.F. cu acestea.
    (2) Trimiterea în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar se face prin act adiţional la CIM.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 42
    Prezentul regulament se completează cu dispoziţiile CCM şi cu prevederile procedurilor şi reglementărilor interne ale A.S.F.

    ART. 43
    (1) La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 9/2016 privind regimul şi principiile aferente remunerării personalului Autorităţii de Supraveghere Financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1001 din 13 decembrie 2016, cu modificările ulterioare.
    (2) Ori de câte ori se face trimitere la prevederile Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 9/2016 privind regimul şi principiile aferente remunerării personalului Autorităţii de Supraveghere Financiară, cu modificările ulterioare, trimiterea se consideră a fi făcută la prezentul regulament.

    ART. 44
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    p. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Gabriel-Ioan Avrămescu

    Bucureşti, 29 aprilie 2024.
    Nr. 5.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016