Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 4 din 17 iunie 2024  privind autorizarea instituţiei de credit-punte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 4 din 17 iunie 2024 privind autorizarea instituţiei de credit-punte

EMITENT: Banca Naţională a României
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 621 din 1 iulie 2024
    Având în vedere prevederile art. 222 alin. (2), art. 240 alin. (1) lit. a), art. 247, art. 248 alin. (3) lit. b), art. 251 alin. (1) lit. e) şi f) şi alin. (2), art. 260-262, art. 265 alin. (1) şi (2), art. 266 şi ale art. 383 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 4 alin. (1), art. 10, art. 12-17, art. 18^1, art. 25- 28, art. 31, 32, 34 şi 38 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 25 alin. (2) lit. a) şi ale art. 48 alin. (1) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României şi ale art. 264 din Legea nr. 312/2015, cu modificările şi completările ulterioare,
    Banca Naţională a României emite prezentul regulament.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) O instituţie de credit-punte, persoană juridică română, poate desfăşura activitate numai pe baza autorizaţiei emise de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă.
    (2) Prezentul regulament stabileşte condiţiile de autorizare, precum şi documentaţia care însoţeşte cererea de autorizare în baza căreia Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, autorizează o instituţie de credit-punte.
    (3) Procesul de autorizare a unei instituţii de credit-punte se derulează într-o singură etapă.
    (4) În aplicarea dispoziţiilor alin. (3), documentele, informaţiile şi analizele care sunt deja disponibile structurii care exercită funcţia de supraveghere nu se mai furnizează de către structura care exercită funcţia de rezoluţie în documentaţia ataşată cererii de autorizare.
    (5) Termenii şi expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 312/2015, la art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare OUG nr. 99/2006, la art. 4 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, cu modificările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 575/2013, şi în Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 5/2013 privind cerinţe prudenţiale pentru instituţiile de credit, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Informaţiile şi documentaţia necesare în vederea autorizării instituţiei de credit-punte se transmit de către Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, către Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, potrivit prezentului regulament.

    CAP. II
    Informaţiile şi documentaţia necesare pentru autorizarea unei instituţii de credit-punte
    ART. 3
    (1) Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, decide cu privire la autorizarea instituţiei de credit-punte pe baza următoarelor informaţii şi documente:
    a) notele de fundamentare întocmite de structura care exercită funcţia de rezoluţie cu consultarea structurii care exercită funcţia de supraveghere, precum şi celelalte informaţii furnizate şi documente întocmite pe baza cărora s-a luat decizia Băncii Naţionale a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, privind aplicarea instrumentului de rezoluţie referitor la înfiinţarea instituţiei de credit-punte, potrivit art. 214 din Legea nr. 312/2015, precum şi pe baza cărora s-a luat decizia Băncii Naţionale a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, privind aprobarea condiţiilor de funcţionare a instituţiei de credit-punte, potrivit art. 251 alin. (1) şi art. 262 din Legea nr. 312/2015; nota de fundamentare pe baza căreia s-a luat decizia privind aprobarea condiţiilor de funcţionare a instituţiei de credit-punte specifică, dacă este cazul, preluarea de către instituţia de credit-punte a infrastructurii organizatorice şi de guvernanţă a instituţiei de credit supusă rezoluţiei, în situaţia în care aceasta nu a determinat intrarea în rezoluţie a instituţiei de credit;
    b) dacă este cazul, în scopul îndeplinirii obiectivelor rezoluţiei, solicitarea acordării unor scutiri temporare, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015. În acest caz, cererea cuprinde cerinţele prudenţiale de la care se solicită acordarea scutirii, termenele pentru care se solicită acordarea scutirii, fundamentarea necesităţii acordării respectivei scutiri, prin prezentarea motivelor pentru care cerinţele prudenţiale nu pot fi îndeplinite la momentul autorizării şi a argumentelor care susţin posibilitatea de a le îndeplini până la împlinirea termenului pentru care s-a solicitat acordarea scutirii;
    c) în cazul în care este aplicabil cadrul Uniunii Europene privind ajutorul de stat, documentul care reprezintă aprobarea prealabilă de către Comisia Europeană a măsurii de natura ajutorului de stat;
    d) dovada vărsării fondurilor destinate să constituie capitalul social, într-un cont special deschis pentru colectarea capitalului social la o instituţie de credit sau la Banca Naţională a României, blocat până în momentul înmatriculării instituţiei de credit-punte, cu excepţia capitalului social rezultat din conversia instrumentelor de datorie potrivit art. 282 lit. b) pct. (i) din Legea nr. 312/2015;
    e) actul constitutiv al instituţiei de credit-punte.

    (2) Pentru scopurile alin. (1) lit. a), prin infrastructură organizatorică şi de guvernanţă se înţelege cadrul de administrare prevăzut la art. 24 alin. (1) din OUG nr. 99/2006, precum şi sistemul informatic, organul de conducere şi conducerea superioară, persoanele care deţin funcţii-cheie, auditorii financiari şi auditorii specializaţi în auditarea sistemelor informatice.
    (3) Dacă infrastructura organizatorică şi de guvernanţă, cu excepţia organului de conducere şi a conducerii superioare, preluată de la instituţia de credit supusă rezoluţiei, prezintă deficienţe ce au fost deja adresate prin măsuri dispuse în procesul de supraveghere prudenţială, Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, solicită, potrivit alin. (1) lit. b), acordarea unei scutiri. Cererea trebuie să includă măsurile propuse pentru remedierea deficienţelor şi calendarul aferent.
    (4) În aplicarea dispoziţiilor alin. (1) lit. b), în situaţia în care Fondul de garantare a depozitelor bancare este acţionar, fundamentarea solicitării acordării unei scutiri temporare de la cerinţa de vărsare integrală a capitalului social la momentul subscrierii trebuie să includă informaţii relevante primite de la Ministerul Finanţelor în cazul aplicării art. 119 alin. (2) din Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia altor acţionari decât Fondul de garantare a depozitelor bancare, fundamentarea trebuie să includă angajamentul acestora privind vărsarea integrală a capitalului social la împlinirea termenului pentru care s-a solicitat acordarea scutirii, precum şi documente care atestă capacitatea acestora de a susţine angajamentul.
    (5) În aplicarea dispoziţiilor alin. (1) lit. b), în situaţia solicitării acordării unei scutiri temporare de la cerinţele de lichiditate prevăzute în partea a şasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013, fundamentarea acordării respectivei scutiri trebuie să conţină inclusiv prezentarea măsurilor propuse pentru asigurarea condiţiilor funcţionării instituţiei de credit-punte pe perioada scutirilor, respectiv măsurile pentru acoperirea eventualelor deficite de lichiditate pe perioada respectivă.
    (6) În aplicarea dispoziţiilor alin. (1) lit. d) şi e), fără a aduce atingere dispoziţiilor art. 8-11, la momentul depunerii cererii de autorizare, capitalul social vărsat se situează la nivelul capitalului social vărsat stabilit în actul constitutiv al instituţiei de credit-punte, dar nu mai puţin de echivalentul în lei a 1 milion euro la cursul de schimb din ziua vărsării.

    ART. 4
    (1) Pentru scopurile art. 3 alin. (1) lit. a) sunt prezentate cel puţin următoarele:
    a) lista activităţilor pe care instituţia de credit-punte le va desfăşura;
    b) strategia şi profilul de risc aferente riscurilor pentru capital şi de lichiditate, pentru instituţia de credit-punte, inclusiv prezentarea modului în care acestea vor asigura viabilitatea instituţiei de credit-punte pe perioada de funcţionare aprobată de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie;
    c) perimetrul de transfer de la instituţia de credit supusă rezoluţiei către instituţia de credit-punte;
    d) modelul de afaceri, principalele linii de activitate, produse şi servicii, precum şi canalele de distribuţie, cotele de piaţă, tipurile de clienţi şi structurile teritoriale;
    e) informaţii financiare aferente instituţiei de credit-punte la începerea desfăşurării activităţii, pe baza cărora Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, a luat decizia de aplicare a instrumentului de rezoluţie instituţie-punte, şi previziunile la finalul fiecărui an din perioada de funcţionare aprobată de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, însoţite de ipotezele utilizate şi de fundamentarea valorilor, în scenariu de bază, elaborate cu luarea în considerare a măsurilor propuse de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, pentru remedierea deficienţelor care au făcut obiectul măsurilor dispuse de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, faţă de instituţia de credit supusă rezoluţiei, şi care prezintă relevanţă pentru activitatea transferată către instituţia de credit-punte;
    f) strategia de ieşire;
    g) dacă este cazul, declaraţia structurii care exercită funcţia de rezoluţie privind preluarea organului de conducere şi a conducerii superioare a instituţiei supuse rezoluţiei în cadrul instituţiei de credit-punte, în acord cu principiile generale ale rezoluţiei prevăzute la art. 188 lit. c) şi e) din Legea nr. 312/2015, din perspectiva lipsei implicării persoanelor respective la generarea stării de dificultate majoră a instituţiei supuse rezoluţiei şi a necesităţii acestei măsuri pentru realizarea obiectivelor rezoluţiei.

    (2) Informaţiile financiare prevăzute la alin. (1) lit. e) cuprind:
    a) pentru momentul începerii activităţii:
    (i) bilanţul de deschidere;
    (ii) indicatorii de adecvare a capitalului prevăzuţi la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi indicatorii de lichiditate, astfel cum sunt prevăzuţi în partea a şasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013;
    (iii) ponderea depozitelor de la instituţiile de credit în totalul datoriilor, rata de îndatorare a capitalului, ponderea elementelor extrabilanţiere în totalul activelor, ponderea depozitelor de la clienţi, alţii decât instituţiile de credit, în totalul datoriilor, ponderea împrumuturilor şi avansurilor în depozite în relaţie cu gospodării şi societăţi nefinanciare, rata de grevare a activelor, precum şi indicatorul de lichiditate imediată;
    (iv) indicatorii de calitate a activelor, respectiv rata creditelor neperformante (credite neperformante brute/total credite) şi rata de acoperire (provizioane/ total credite neperformante);

    b) pentru finalul fiecărui an din perioada de funcţionare aprobată de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie:
    (i) estimări ale situaţiilor financiare (situaţie bilanţieră, cont de profit şi pierdere);
    (ii) estimări ale indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuţi la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi ale indicatorilor de lichiditate, astfel cum sunt prevăzuţi în partea a şasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013;
    (iii) ponderea depozitelor de la instituţiile de credit în totalul datoriilor, rata de îndatorare a capitalului, ponderea elementelor extrabilanţiere în totalul activelor, ponderea depozitelor de la clienţi, alţii decât instituţiile de credit, în totalul datoriilor, ponderea împrumuturilor şi avansurilor în depozite în relaţie cu gospodării şi societăţi nefinanciare, rata de grevare a activelor, precum şi indicatorul de lichiditate imediată;
    (iv) estimări ale indicatorilor de calitate a activelor, respectiv rata creditelor neperformante (credite neperformante brute/total credite) şi rata de acoperire (provizioane/total credite neperformante).


    (3) În cazul în care este aplicabil cadrul Uniunii Europene privind ajutorul de stat, în măsura în care informaţiile menţionate la alin. (1) lit. a)-g) sunt incluse în documentaţia depusă în scopul autorizării măsurii de natura ajutorului de stat de către Comisia Europeană, se va prezenta documentaţia respectivă.

    ART. 5
    (1) Fără a aduce atingere dispoziţiilor art. 6 şi 7, în situaţia în care se solicită autorizarea instituţiei de credit-punte fără preluarea integrală a cadrului de administrare a activităţii al instituţiei de credit supuse rezoluţiei aferent liniilor de activitate transferate, în completarea informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, poate solicita, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, acordarea unor scutiri temporare de la cerinţele prevăzute la art. 24 din OUG nr. 99/2006.
    (2) În situaţia în care Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, nu solicită acordarea unor scutiri, aceasta transmite documentele şi informaţiile relevante prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b)-f) şi alin. (2) din Regulamentul delegat (UE) 2022/2.580 al Comisiei din 17 iunie 2022 de completare a Directivei 2013/36/UE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte standardele tehnice de reglementare care precizează informaţiile care trebuie furnizate în cererea de autorizare ca instituţie de credit şi obstacolele care ar putea împiedica exercitarea efectivă a funcţiilor de supraveghere de către autorităţile competente, denumit în continuare Regulamentul delegat (UE) 2022/2.580, cu aplicarea corespunzătoare a art. 10 şi 11 din acelaşi regulament.

    ART. 6
    (1) În situaţia în care Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, numeşte noi membri ai organului de conducere sau ai conducerii superioare în cadrul instituţiei de credit-punte, în completarea informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), aceasta poate solicita, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, acordarea unor scutiri temporare de la cerinţele de adecvare prevăzute la art. 108-108^2 din OUG nr. 99/2006.
    (2) În situaţia în care Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, nu solicită acordarea unor scutiri, aceasta transmite documentele şi informaţiile relevante prevăzute la art. 7 din Regulamentul delegat (UE) 2022/2.580, cu aplicarea corespunzătoare a art. 10 şi 11 din acelaşi regulament.

    ART. 7
    (1) În situaţia în care în structura acţionariatului instituţiei de credit-punte se regăsesc şi alte persoane pe lângă autorităţi publice şi/sau Fondul de garantare a depozitelor bancare, în completarea informaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), fără a aduce atingere prevederilor art. 3 alin. (6), Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, poate solicita, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, acordarea unor scutiri temporare de la cerinţele de adecvare prevăzute la art. 26 alin. (1) din OUG nr. 99/2006.
    (2) În situaţia în care Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, nu solicită acordarea unor scutiri, aceasta transmite documentele şi informaţiile relevante prevăzute la art. 8 sau, după caz, art. 9 din Regulamentul delegat (UE) 2022/2.580, cu aplicarea corespunzătoare a art. 10 şi 11 din acelaşi regulament.

    CAP. III
    Condiţii de acordare a autorizaţiei instituţiei de credit-punte
    ART. 8
    (1) Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, acordă autorizaţia instituţiei de credit-punte în următoarele condiţii:
    a) potrivit informaţiilor prezentate de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, conform art. 3 alin. (1) lit. a) coroborat cu art. 4 alin. (2) lit. a) şi, respectiv, art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), la începerea activităţii, nivelul indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuţi la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi nivelul indicatorilor de lichiditate prevăzuţi în partea a şasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 se situează cel puţin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv;
    b) pe baza informaţiilor şi documentelor disponibile se poate previziona că, la finalul fiecărui an din perioada de funcţionare aprobată de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, nivelul estimat al indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuţi la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi al indicatorilor de lichiditate prevăzuţi în partea a şasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 se situează cel puţin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv;
    c) potrivit informaţiilor prezentate de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, conform art. 5 alin. (2), cadrul de administrare a activităţii, procesele şi mecanismele de control ale instituţiei de credit-punte, astfel cum sunt prevăzute la art. 24 alin. (1) din OUG nr. 99/2006, asigură o administrare solidă şi eficace a riscurilor;
    d) potrivit informaţiilor prezentate de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, conform art. 6 alin. (2), calitatea membrilor organului de conducere şi ai conducerii superioare a instituţiei de credit-punte corespunde cerinţelor prevăzute la art. 108-108^2 din OUG nr. 99/2006 şi detaliate în reglementările emise în aplicarea acesteia; şi
    e) potrivit informaţiilor prezentate de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, conform art. 7 alin. (2), calitatea acţionarilor instituţiei de credit-punte corespunde cerinţelor prevăzute la art. 26 alin. (1) din OUG nr. 99/2006 şi în reglementările emise în aplicarea acesteia.

    (2) În situaţia solicitării unor scutiri temporare în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015 de la cerinţele de capital şi/sau lichiditate, pentru acordarea autorizaţiei instituţiei de credit-punte este necesară îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 9 şi 10 aferente cerinţelor prudenţiale de la care s-a solicitat scutire, precum şi a condiţiilor prevăzute la alin. (1) pentru cerinţele prudenţiale de la care nu s-a solicitat o asemenea scutire.

    ART. 9
    (1) În situaţia solicitării unor scutiri temporare de la nivelul indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuţi la art. 92 alin. (1) lit. b) şi c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, acordă autorizaţia instituţiei de credit-punte în următoarele condiţii:
    a) potrivit informaţiilor prezentate de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, conform art. 3 alin. (1) lit. a) coroborat cu art. 4 alin. (2) lit. a) şi, respectiv, art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), la momentul autorizării valoarea capitalului social subscris şi vărsat se situează la un nivel care asigură îndeplinirea ratei fondurilor proprii de nivel 1 de bază prevăzută la art. 92 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013; şi
    b) pe baza informaţiilor şi documentelor disponibile se poate previziona că, la finalul fiecărui an din perioada de funcţionare aprobată de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, nivelul estimat al indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuţi la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 se va situa cel puţin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv.

    (2) În situaţia în care, concomitent cu solicitarea unor scutiri temporare potrivit alin. (1), se solicită o scutire temporară de la cerinţa de vărsare integrală a capitalului social la momentul subscrierii prevăzută la art. 12 alin. (2) din OUG nr. 99/2006, Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, acordă autorizaţia instituţiei de credit-punte în următoarele condiţii:
    a) potrivit informaţiilor prezentate de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, conform art. 3 alin. (1) lit. a) coroborat cu art. 4 alin. (2) lit. a) şi, respectiv, art. 3 alin. (1) lit. e), la momentul autorizării capitalul social subscris se situează cel puţin la nivelul fondurilor proprii de nivel 1 de bază care ar asigura îndeplinirea cerinţei prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
    b) la momentul autorizării, potrivit informaţiilor prezentate de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, conform art. 3 alin. (1) lit. d) şi e), valoarea capitalului social vărsat se situează cel puţin la nivelul de echivalent în lei a 1 milion euro, potrivit prevederilor art. 260 din Legea nr. 312/2015;
    c) pe baza informaţiilor şi documentelor disponibile se poate estima vărsarea integrală a capitalului social până la împlinirea termenului pentru care s-a solicitat acordarea scutirii; şi
    d) pe baza informaţiilor şi documentelor disponibile se poate previziona că, la finalul fiecărui an din perioada de funcţionare aprobată de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, nivelul estimat al indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuţi la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 se va situa cel puţin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv.


    ART. 10
    În situaţia solicitării unor scutiri temporare de la cerinţele de lichiditate prevăzute în partea a şasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, acordă autorizaţia instituţiei de credit-punte în următoarele condiţii:
    a) pe baza informaţiilor şi documentelor disponibile se poate prezuma că se asigură condiţiile funcţionării instituţiei de credit-punte pe perioada scutirii, respectiv că se asigură acoperirea eventualelor deficite de lichiditate pe perioada respectivă; şi
    b) pe baza informaţiilor şi documentelor disponibile se poate previziona că, la finalul fiecărui an din perioada de funcţionare aprobată de Banca Naţională a României, în calitate de autoritate de rezoluţie, nivelul estimat al indicatorilor de lichiditate prevăzuţi în partea a şasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 se va situa cel puţin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv.


    ART. 11
    În situaţia solicitării, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, a altor scutiri temporare decât cele prevăzute la art. 9 şi 10, la împlinirea termenului pentru care s-a solicitat acordarea scutirii, instituţia de credit-punte va transmite Băncii Naţionale a României, Direcţia supraveghere, dovezi privind încadrarea în cerinţele cadrului de reglementare.

    CAP. IV
    Alte dispoziţii procedurale
    ART. 12
    (1) Autorizaţia instituţiei de credit-punte va fi însoţită, dacă este cazul, de menţiuni privind scutirile acordate instituţiei de credit-punte, în baza art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015.
    (2) Dacă este cazul, Banca Naţională a României, în calitate de autoritate competentă, poate stabili măsuri de remediere a deficienţelor identificate în contextul măsurilor prevăzute la art. 226 din OUG nr. 99/2006, dispuse anterior faţă de instituţia de credit supusă rezoluţiei, şi care prezintă relevanţă pentru activitatea transferată către instituţia de credit-punte.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 13
    La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă art. 1 lit. d) şi titlul V din Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 12/2020 privind autorizarea instituţiilor de credit şi modificările în situaţia acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1291 din 24 decembrie 2020, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 14
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a României,
                    Mugur Constantin Isărescu

    Bucureşti, 17 iunie 2024.
    Nr. 4.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016