Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 4 din 15 februarie 2022  pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 3/2014 privind unele aspecte legate de aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului şi a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 4 din 15 februarie 2022 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 3/2014 privind unele aspecte legate de aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului şi a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 183 din 24 februarie 2022
    În temeiul prevederilor art. 1 alin. (2),art. 2 alin. (1) lit. a) şi d), art. 6 alin. (2) şi ale art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 226^3 şi ale art. 226^5 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
    potrivit deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 9.02.2022,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.
    ART. I
    Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 3/2014 privind unele aspecte legate de aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului şi a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 10 martie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3, după punctul 40 se introduce un nou punct, punctul 41, cu următorul cuprins:
    "41. politică de remunerare neutră din punctul de vedere al genului - o politică de remunerare bazată pe egalitatea de remunerare între lucrătorii de sex masculin şi cei de sex feminin, pentru aceeaşi muncă sau pentru o muncă de aceeaşi valoare."

    2. La articolul 3^1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru scopurile prezentului regulament, termenii şi expresiile: instituţie, entitate din sectorul financiar, situaţie consolidată, bază consolidată, bază subconsolidată, fonduri proprii, instituţie globală de importanţă sistemică (instituţie de tip G-SII), piaţă reglementată, capital eligibil, efect de levier, risc asociat folosirii excesive a efectului de levier, instituţie externă de evaluare a creditului au înţelesul prevăzut la art. 4 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013."

    3. După articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 6^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 6^1
    (1) S.S.I.F. trebuie să documenteze în mod corespunzător şi să pună la dispoziţia A.S.F., la cerere, datele privind împrumuturile acordate organului de conducere şi părţilor afiliate în conformitate cu prevederile Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În sensul alin. (1), parte afiliată înseamnă:
    a) soţul/soţia, copilul sau părintele unui membru al organului de conducere;
    b) o entitate comercială în cadrul căreia:
    (i) un membru al organului de conducere sau membrul său de familie în sensul prevăzut la lit. a) are o deţinere calificată de cel puţin 10% din capital sau din drepturile de vot; sau
    (ii) persoanele prevăzute la pct. (i) pot exercita o influenţă semnificativă; ori
    (iii) persoanele prevăzute la pct. (i) deţin poziţii aferente conducerii superioare sau sunt membre ale organului de conducere."

    4. La articolul 7, alineatul (2) se abrogă.
    5. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) S.S.I.F., societăţile financiare holding şi societăţile financiare holding mixte trebuie să se asigure în principal că membrii organului de conducere au în orice moment o bună reputaţie şi posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă pentru a-şi exercita atribuţiile. Membrii organului de conducere îndeplinesc în special cerinţele prevăzute la alin. (2)-(8)."

    6. La articolul 9, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În situaţia în care membrii organului de conducere nu îndeplinesc cerinţele prevăzute la alin. (1), A.S.F. poate dispune înlocuirea unor astfel de membri din organul de conducere. A.S.F. verifică în special dacă sunt îndeplinite în continuare cerinţele prevăzute la alin. (1), în cazul în care are motive întemeiate să suspecteze că are loc sau a avut loc o tentativă ori o operaţiune de spălare de bani sau de finanţare a terorismului ori că există un risc crescut în acest sens în legătură cu S.S.I.F. în cauză."

    7. La articolul 9, alineatele (7) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(7) Organul de conducere posedă la nivel colectiv cunoştinţe, competenţe şi experienţă adecvate pentru a putea înţelege activităţile S.S.I.F., inclusiv principalele riscuri. Întreaga componenţă a organului de conducere reflectă o gamă largă de domenii de experienţă.
(8) Fiecare membru al organului de conducere acţionează cu onestitate, integritate şi pe baza unei gândiri independente pentru a evalua şi contesta în mod eficace deciziile conducerii superioare atunci când este necesar şi pentru a supraveghea şi monitoriza în mod eficace procesul de luare a deciziilor. Calitatea de membru al unei societăţi sau entităţi afiliate nu constituie în sine un obstacol în a acţiona pe baza unei gândiri independente."

    8. Articolul 33 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 33
    (1) S.S.I.F. trebuie să implementeze sisteme interne şi să utilizeze metodologia standardizată sau metodologia standardizată simplificată pentru a identifica, a evalua, a administra şi a reduce riscurile care decurg din variaţiile potenţiale ale ratelor dobânzii care afectează atât valoarea economică a capitalului propriu, cât şi veniturile nete din dobânzi aferente activităţilor din afara portofoliului de tranzacţionare ale S.S.I.F.
    (2) S.S.I.F. implementează sisteme pentru a evalua şi a monitoriza riscurile care decurg din variaţiile potenţiale ale marjelor de credit care afectează atât valoarea economică a capitalului propriu, cât şi veniturile nete din dobânzi aferente activităţilor din afara portofoliului de tranzacţionare ale S.S.I.F.
    (3) A.S.F. poate impune unei S.S.I.F. utilizarea metodologiei standardizate prevăzute la alin. (1) atunci când sistemele interne puse în aplicare de respectiva S.S.I.F. pentru a evalua riscurile prevăzute la alin. (1) nu sunt adecvate.
    (4) A.S.F. poate solicita unei S.S.I.F. mici şi de complexitate redusă, astfel cum este definită la art. 4 alin. (1) pct. 145 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, să utilizeze metodologia standardizată atunci când consideră că metodologia standardizată simplificată nu este adecvată pentru a reflecta riscul de rată a dobânzii care rezultă din activităţile din afara portofoliului de tranzacţionare ale respectivei S.S.I.F."

    9. La articolul 45, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 45
    (1) S.S.I.F. trebuie să aplice politici şi proceduri pentru evaluarea şi administrarea expunerilor la riscul operaţional, inclusiv la riscul de model şi la riscurile care rezultă din externalizare, precum şi pentru acoperirea evenimentelor cu frecvenţă redusă, dar extrem de grave."

    10. La articolul 49 alineatul (1), litera j) se abrogă.
    11. La articolul 49, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În procesul de analiză şi evaluare, A.S.F. include expunerea S.S.I.F. la riscul de rată a dobânzii care decurge din activităţile S.S.I.F. din afara portofoliului de tranzacţionare."

    12. La articolul 49, după alineatul (5) se introduc treinoialineate, alineatele (5^1)-(5^3), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Competenţele de supraveghere se exercită cel puţin în următoarele cazuri:
    a) dacă valoarea economică a capitalului propriu al unei S.S.I.F., astfel cum este prevăzută la art. 33 alin. (1), scade cu mai mult de 15% din fondurile sale proprii de nivel 1 ca urmare a unei variaţii bruşte şi neaşteptate a ratelor dobânzii, astfel cum se prevede în oricare dintre cele şase scenarii de şoc în materie de supraveghere aplicate ratelor dobânzii;
    b) dacă veniturile nete din dobânzi ale unei S.S.I.F., astfel cum sunt prevăzute la art. 33 alin. (1), suferă o scădere semnificativă ca urmare a unei variaţii bruşte şi neaşteptate a ratelor dobânzii, astfel cum este prevăzută în oricare dintre cele două scenarii de şoc în materie de supraveghere aplicate ratelor dobânzii.
(5^2) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (5^1), A.S.F. nu exercită competenţe de supraveghere în cazul în care consideră, pe baza analizei şi a evaluării prevăzute la alin. (5), că gestionarea de către S.S.I.F. a riscului de rată a dobânzii care rezultă din activităţi din afara portofoliului de tranzacţionare este adecvată şi că S.S.I.F. nu este expusă în mod excesiv la riscul de rată a dobânzii care rezultă din activităţile din afara portofoliului de tranzacţionare.
(5^3) În sensul alin. (5^1), termenul «competenţe de supraveghere» înseamnă competenţele prevăzute la art. 226 alin. (3) şi art. 226^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, sau competenţa de a specifica ipoteze în materie de modelare şi de parametri, altele decât cele identificate de Autoritatea Bancară Europeană în temeiul art. 98 alin. (5a) lit. (b) din Directiva 2013/36/UE, care trebuie reflectate de S.S.I.F. în calculul valorii economice a capitalului propriu în temeiul art. 33 alin. (1)."

    13. La articolul 50 alineatul (2), litera b) se abrogă.
    14. La capitolul III, după articolul 51 se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 8-a „Cerinţe de fonduri proprii suplimentare“, cuprinzând articolele 51^1 şi 51^2, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 8-a
    Cerinţe de fonduri proprii suplimentare
    ART. 51^1
    (1) În scopul art. 226^3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, A.S.F. consideră că riscurile sau elementele de risc nu sunt acoperite deloc sau nu sunt acoperite suficient de cerinţele de fonduri proprii prevăzute în părţile a treia, a patra şi a şaptea din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi în capitolul 2 din Regulamentul (UE) 2017/2.402 numai atunci când cuantumurile, tipurile şi distribuirea capitalului considerate adecvate de către A.S.F. sunt mai mari decât cerinţele de fonduri proprii prevăzute în părţile a treia, a patra şi a şaptea din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi în capitolul 2 din Regulamentul (UE) 2017/2.402.
    (2) În sensul alin. (1), cuantumurile, tipurile şi distribuirea capitalului sunt analizate de A.S.F. în cadrul procesului de supraveghere pentru verificarea evaluării efectuate de S.S.I.F. în conformitate cu art. 148 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În scopul alin. (1), A.S.F. evaluează, ţinând seama de profilul de risc al fiecărei S.S.I.F. în parte, riscurile la care este expusă S.S.I.F., inclusiv:
    a) riscurile specifice S.S.I.F. sau elementele unor astfel de riscuri care sunt excluse în mod explicit din cerinţele de fonduri proprii prevăzute în părţile a treia, a patra şi a şaptea din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi în capitolul 2 din Regulamentul (UE) 2017/2.402 sau care nu sunt abordate în mod explicit în cadrul cerinţelor menţionate;
    b) riscurile specifice S.S.I.F. sau elementele unor astfel de riscuri care ar putea să fie subestimate chiar şi în condiţiile respectării cerinţelor aplicabile prevăzute în părţile a treia, a patra şi a şaptea din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi în capitolul 2 din Regulamentul (UE) 2017/2.402.
    (4) În măsura în care fac obiectul unor dispoziţii tranzitorii sau al unor clauze de păstrare a drepturilor obţinute prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în prezentul regulament sau în Regulamentul (UE) nr. 575/2013, riscurile sau elementele de risc nu sunt considerate riscuri sau elemente de risc care ar putea să fie subestimate chiar şi în condiţiile respectării cerinţelor aplicabile prevăzute în părţile a treia, a patra şi a şaptea din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi în capitolul 2 din Regulamentul (UE) 2017/2.402.
    (5) În scopul alin. (1), capitalul considerat adecvat acoperă toate riscurile sau elementele de risc identificate ca semnificative în temeiul evaluării prevăzute la alin. (3), care nu sunt acoperite sau nu sunt acoperite suficient de cerinţele de fonduri proprii prevăzute în părţile a treia, a patra şi a şaptea din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi în capitolul 2 din Regulamentul (UE) 2017/2.402.
    (6) A.S.F. consideră riscul de rată a dobânzii care decurge din poziţiile din afara portofoliului de tranzacţionare ca fiind semnificativ cel puţin în cazurile prevăzute la art. 49 alin. (5^1), cu excepţia situaţiei în care A.S.F., în urma verificării şi evaluării, ajunge la concluzia că administrarea de către S.S.I.F. a riscului de rată a dobânzii la care este expusă ca urmare a unor activităţi din afara portofoliului de tranzacţionare este adecvată şi că S.S.I.F. nu este expusă în mod excesiv la riscul de rată a dobânzii ca urmare a unor activităţi din afara portofoliului de tranzacţionare.
    (7) În cazul în care sunt necesare fonduri proprii suplimentare pentru abordarea altor riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier, care nu sunt acoperite suficient de art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, A.S.F. stabileşte nivelul fondurilor proprii suplimentare necesare în temeiul art. 226^2 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ca diferenţă între capitalul considerat adecvat în temeiul alin. (1)-(6) din prezentul articol şi cerinţele de fonduri proprii relevante prevăzute în părţile a treia şi a patra din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi în capitolul 2 din Regulamentul (UE) 2017/2.402.
    (8) În cazul în care sunt necesare fonduri proprii suplimentare pentru abordarea riscului asociat folosirii excesive a efectului de levier, care nu este acoperit suficient de art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, A.S.F. stabileşte nivelul fondurilor proprii suplimentare necesare în temeiul art. 226^2 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ca diferenţă între capitalul considerat adecvat în temeiul alin. (1)-(6) de la prezentul articol şi cerinţele de fonduri proprii relevante prevăzute în părţile a treia şi a şaptea din Regulamentul (UE) nr. 575/2013.
    (9) S.S.I.F. îndeplineşte cerinţa de fonduri proprii suplimentare impusă de A.S.F. în temeiul art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, cu fonduri proprii care îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) cel puţin trei sferturi din cerinţa de fonduri proprii suplimentare sunt îndeplinite cu fonduri proprii de nivel 1;
    b) cel puţin trei sferturi din fondurile proprii de nivel 1 prevăzute la lit. a) sunt constituite din fonduri proprii de nivel 1 de bază.
    (10) Prin excepţie de la prevederile alin. (8), A.S.F. poate solicita S.S.I.F. să îşi îndeplinească cerinţa de fonduri proprii suplimentare cu un procent mai ridicat de fonduri proprii de nivel 1 sau de fonduri proprii de nivel 1 de bază, atunci când apreciază a fi necesar şi având în vedere circumstanţele specifice ale S.S.I.F.
    (11) Fondurile proprii care sunt utilizate pentru îndeplinirea cerinţei de fonduri proprii suplimentare prevăzute la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, impusă de A.S.F. pentru abordarea altor riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier, nu sunt utilizate în vederea respectării niciuneia dintre următoarele:
    a) cerinţele de fonduri proprii prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
    b) cerinţa amortizorului combinat;
    c) orientările privind fondurile proprii suplimentare prevăzute la art. 226^5 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când orientările respective abordează alte riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier.
    (12) Fondurile proprii care sunt utilizate pentru îndeplinirea cerinţei de fonduri proprii suplimentare prevăzute la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, impusă de A.S.F. pentru abordarea riscului asociat folosirii excesive a efectului de levier, care nu este acoperit suficient de art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, nu sunt utilizate în vederea respectării niciuneia dintre următoarele:
    a) cerinţa de fonduri proprii prevăzută la art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
    b) cerinţa amortizorului pentru indicatorul efectului de levier prevăzută la art. 92 alin. (1a) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
    c) orientările privind fondurile proprii suplimentare prevăzute la art. 226^5 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când orientările respective abordează riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier.
    ART. 51^2
    (1) În scopul art. 226^5 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, fondurile proprii care sunt utilizate pentru conformarea cu orientările privind fondurile proprii suplimentare, comunicate în conformitate cu art. 226^5 alin. (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul abordării altor riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier, nu sunt utilizate în vederea îndeplinirii niciuneia dintre cerinţele următoare:
    a) cerinţele de fonduri proprii prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
    b) cerinţa prevăzută la art. 226^2-226^4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, impusă de A.S.F. în scopul abordării altor riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier, şi cerinţa amortizorului combinat.
    (2) Fondurile proprii care sunt utilizate pentru conformarea cu orientările privind fondurile proprii suplimentare, comunicate în conformitate cu art. 226^5 alin. (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul abordării riscului asociat folosirii excesive a efectului de levier, nu sunt utilizate în vederea îndeplinirii cerinţei de fonduri proprii prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, în vederea îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 226^2-226^4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, impusă de A.S.F. în scopul abordării riscului asociat folosirii excesive a efectului de levier, şi nici în vederea îndeplinirii cerinţei amortizorului pentru indicatorul efectului de levier prevăzute la art. 92 alin. (1a) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013."

    15. La articolul 53, alineatul (1) se abrogă.
    16. La articolul 53, partea introductivă a alineatului (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) La stabilirea şi aplicarea politicilor privind remunerarea totală, inclusiv a salariilor şi beneficiilor discreţionare de tipul pensiilor, pentru categoriile de personal ale căror activităţi profesionale au un impact semnificativ asupra profilului de risc al S.S.I.F., S.S.I.F. respectă următoarele cerinţe într-un mod adecvat în raport cu dimensiunea, organizarea internă, precum şi cu natura, amploarea şi complexitatea activităţilor acestora:"

    17. La articolul 53 alineatul (2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
    "a^1) politica de remunerare este neutră din punctul de vedere al genului;"

    18. La articolul 53, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) În sensul alin. (2), categoriile de personal ale căror activităţi profesionale au un impact semnificativ asupra profilului de risc al S.S.I.F. includ cel puţin:
    a) toţi membrii organului de conducere şi ai conducerii superioare;
    b) membrii personalului cu responsabilităţi de conducere asupra funcţiilor de control sau asupra unităţilor operaţionale importante ale S.S.I.F.;
    c) membrii personalului îndreptăţiţi la remuneraţii semnificative în exerciţiul financiar precedent, cu condiţia ca următoarele condiţii să fie îndeplinite:
    (i) remuneraţia membrului personalului este egală sau mai mare de 500.000 euro şi este egală sau mai mare decât remuneraţia medie acordată membrilor organului de conducere şi ai conducerii superioare prevăzuţi la lit. a);
    (ii) membrul personalului îşi desfăşoară activitatea profesională într-o unitate operaţională importantă, iar activitatea are, prin natura sa, un impact semnificativ asupra profilului de risc al unităţii operaţionale în cauză."

    19. La articolul 54 alineatul (1) litera l), punctul (i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(i) acţiuni sau instrumente legate de acţiuni; şi"

    20. La articolul 54 alineatul (1), litera m) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "m) o parte substanţială şi care reprezintă, în toate cazurile, cel puţin 40% din componenta de remuneraţie variabilă este reportată pentru o perioadă de cel puţin patru până la cinci ani şi este în concordanţă cu natura activităţii, cu riscurile aferente acesteia şi cu activităţile membrului personalului în cauză. Pentru membrii organului de conducere şi ai conducerii superioare a S.S.I.F. care sunt semnificative din punctul de vedere al dimensiunii, al organizării interne şi al naturii, amplorii şi complexităţii activităţilor, perioada de amânare nu ar trebui să fie mai mică de cinci ani. Membrii personalului intră în drepturile aferente remuneraţiei datorate potrivit acordurilor de reportare nu mai rapid decât ar intra pe o bază proporţională. Dacă valoarea unei componente a remuneraţiei variabile este deosebit de mare, cel puţin 60% din sumă este reportată. Durata perioadei de reportare este stabilită în conformitate cu ciclul de afaceri, cu natura activităţii, cu riscurile acesteia, precum şi cu activităţile membrului personalului în cauză;"

    21. La articolul 54, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cerinţele prevăzute la alin. (1) lit. l), m), lit. o) teza a doua şi la alin. (2) nu se aplică:
    a) unei S.S.I.F. care nu reprezintă o instituţie mare, astfel cum este definită la art. 4 alin. (1) pct. 146 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, şi ale cărei active au în medie şi pe bază individuală, în conformitate cu prevederile prezentului regulament şi ale Regulamentului (UE) nr. 575/2013, o valoare egală cu cel mult 5 miliarde de euro în perioada de patru ani imediat anterioară exerciţiului financiar curent;
    b) unui membru al personalului a cărui remuneraţie variabilă anuală este de cel mult 50.000 de euro şi nu reprezintă mai mult de o treime din remuneraţia anuală totală a respectivului membru al personalului."

    22. După articolul 65 se introduce un nou articol, articolul 65^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 65^1
    (1) S.S.I.F. nu utilizează fondurile proprii de nivel 1 de bază care sunt menţinute pentru a îndeplini cerinţa amortizorului combinat prevăzută la art. 3 pct. 35 pentru a îndeplini oricare dintre cerinţele prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, cerinţele de fonduri proprii suplimentare impuse în temeiul art. 226^2-226^4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 51^1 din prezentul regulament, în scopul abordării altor riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier, precum şi orientările comunicate în conformitate cu art. 226^5 alin. (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul abordării altor riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier.
    (2) S.S.I.F. nu utilizează fondurile proprii de nivel 1 de bază care sunt menţinute pentru a respecta unul dintre elementele cerinţei amortizorului combinat pentru a asigura respectarea celorlalte elemente aplicabile ale cerinţei amortizorului combinat.
    (3) S.S.I.F. nu utilizează fondurile proprii de nivel 1 de bază care sunt menţinute pentru a îndeplini cerinţa amortizorului combinat prevăzută la art. 3 pct. 35 pentru a asigura respectarea componentelor bazate pe riscuri ale cerinţelor prevăzute la art. 92a şi 92b din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi la art. 295^16-295^25 din Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările şi completările ulterioare."

    23. La articolul 66, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 66
    (1) S.S.I.F. trebuie să menţină, după caz, la nivel individual şi la nivel consolidat, potrivit prevederilor din partea întâi titlul II din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, pe lângă fondurile proprii de nivel 1 de bază care sunt menţinute pentru a îndeplini oricare dintre cerinţele de fonduri proprii prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a), b) şi c) din acelaşi regulament, un amortizor de conservare a capitalului constituit din fonduri proprii de nivel 1 de bază egal cu 2,5% din valoarea totală a expunerii la risc calculată conform art. 92 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013."

    24. La articolul 66, alineatul (6) se abrogă.
    25. La articolul 67, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 67
    (1) S.S.I.F. trebuie să menţină un amortizor anticiclic de capital specific, echivalent cu produsul dintre valoarea totală a expunerii la risc, calculată conform art. 92 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, şi media ponderată a ratelor amortizorului anticiclic, calculată conform art. 71-73 din prezentul regulament, la nivel individual şi la nivel consolidat, potrivit prevederilor din partea întâi titlul II din Regulamentul (UE) nr. 575/2013. Amortizorul respectiv constă în fonduri proprii de nivel 1 de bază."

    26. La articolul 67, alineatul (2) se abrogă.
    27. Articolul 79 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 79
    S.S.I.F. identificate de C.N.S.M. drept instituiţi de tip O-SII menţin, la nivel consolidat, subconsolidat sau individual, după caz, un amortizor O-SII, impus prin hotărâre emisă de A.S.F., la recomandarea C.N.S.M. Amortizorul O-SII trebuie să fie constituit din elemente de fonduri proprii de nivel 1 de bază."

    28. Articolul 87 se abrogă.
    29. Articolul 88 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 88
    În cazul în care un grup, la nivel consolidat, face obiectul unui amortizor G-SII şi al unui amortizor O-SII, se aplică amortizorul cu valoarea cea mai mare."

    30. Articolul 89 se abrogă.
    31. Articolul 90 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 90
    (1) În cazul în care o S.S.I.F. face obiectul unui amortizor de risc sistemic, stabilit în conformitate cu art. 94-104, amortizorul respectiv se cumulează cu amortizorul O-SII sau cu amortizorul G-SII, care se aplică în conformitate cu art. 79, respectiv art. 76.
    (2) În cazul în care suma dintre rata amortizorului de risc sistemic, astfel cum este calculată conform art. 27 alin. (1) şi (2), art. 32 alin. (1), (4), (6), (9) şi (10) şi art. 33 alin. (1) din Regulamentul CNSM nr. 2/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi rata amortizorului O-SII sau rata amortizorului G-SII, al cărui obiect îl face aceeaşi S.S.I.F., ar fi mai mare de 5%, se aplică procedura stabilită la art. 79 alin. (1) din prezentul regulament."

    32. Articolele 91 şi 92 se abrogă.
    33. După articolul 94 se introduce un nou articol, articolul 94^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 94^1
    S.S.I.F. calculează amortizorul de risc sistemic care a fost impus conform hotărârii emise de A.S.F., la recomandarea C.N.S.M., după cum urmează:
    BSR = rr x Er + X ri x Ei, unde:
    BSR = amortizorul de risc sistemic;
    rr = rata amortizorului aplicabilă cuantumului total al expunerii la risc a S.S.I.F.;
    Er = cuantumul total al expunerii la risc a S.S.I.F., calculat în conformitate cu art. 92 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
    i = indicele care desemnează subsetul de expuneri pentru care se aplică rata ri a amortizorului;
    ri = rata amortizorului aplicabilă cuantumului expunerii la risc a subsetului de expuneri i; şi
    Ei = cuantumul expunerii la risc a S.S.I.F. pentru subsetul de expuneri i, calculat în conformitate cu art. 92 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013."

    34. La articolul 103, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 103
    (1) S.S.I.F. trebuie să menţină, la nivel individual, consolidat şi subconsolidat, un amortizor de capital pentru riscul sistemic, impus prin hotărâre emisă de A.S.F., la recomandarea C.N.S.M. Amortizorul de capital pentru riscul sistemic se constituie din elemente de fonduri proprii de nivel 1 de bază şi se calculează în conformitate cu prevederile art. 94^1."

    35. La articolul 108, alineatele (2)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Măsurile prevăzute la art. 107 alin. (2) lit. a), b) sau c) reduc suma maximă disponibilă a fi distribuită.
(3) În sensul alin. (1), rezultatul se obţine prin parcurgerea următoarelor etape:
    a) însumarea următoarelor elemente:
    (i) orice profituri intermediare neincluse în fondurile proprii de nivel 1 de bază, în conformitate cu art. 26 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, minus orice distribuire a profiturilor sau orice plată care rezultă din acţiunile prevăzute la art. 107 alin. (2) lit. a), b) sau c);
    (ii) orice profituri înregistrate la sfârşitul exerciţiului financiar, neincluse în fondurile proprii de nivel 1 de bază, în conformitate cu art. 26 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, minus orice distribuire a profiturilor sau orice plată care rezultă din acţiunile prevăzute la art. 107 alin. (2) lit. a), b) sau c);
    b) scăderea din suma obţinută la lit. a) a valorilor care ar urma să fie plătite ca taxe şi impozite dacă respectivele elemente ar fi raportate.
(4) Factorul prevăzut la alin. (1) este determinat după cum urmează:
    a) în cazul în care fondurile proprii de nivel 1 de bază menţinute de S.S.I.F. şi neutilizate pentru a îndeplini vreuna dintre cerinţele de fonduri proprii prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi nici cerinţa de fonduri proprii suplimentare care abordează alte riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier prevăzută la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, exprimată ca procent din valoarea totală a expunerii la risc calculată în conformitate cu art. 92 alin. (3) din regulamentul menţionat, se situează în prima cuartilă, respectiv cea mai scăzută, a cerinţei amortizorului combinat, factorul este 0;
    b) în cazul în care fondurile proprii de nivel 1 de bază menţinute de S.S.I.F. şi neutilizate pentru a îndeplini vreuna dintre cerinţele de fonduri proprii prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi nici cerinţa de fonduri proprii suplimentare care abordează alte riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier prevăzută la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, exprimată ca procent din valoarea totală a expunerii la risc calculată în conformitate cu art. 92 alin. (3) din regulamentul menţionat, se situează în a doua cuartilă a cerinţei amortizorului combinat, factorul este 0,2;
    c) în cazul în care fondurile proprii de nivel 1 de bază menţinute de S.S.I.F. şi neutilizate pentru a îndeplini cerinţele de fonduri proprii prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi nici cerinţa de fonduri proprii suplimentare care abordează alte riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier prevăzută la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, exprimată ca procent din valoarea totală a expunerii la risc calculată în conformitate cu art. 92 alin. (3) din regulamentul menţionat, se situează în a treia cuartilă a cerinţei amortizorului combinat, factorul este 0,4;
    d) în cazul în care fondurile proprii de nivel 1 de bază menţinute de S.S.I.F. şi neutilizate pentru a îndeplini cerinţele de fonduri proprii prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a), b) şi c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi nici cerinţa de fonduri proprii suplimentare care abordează alte riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier prevăzută la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, exprimată ca procent din valoarea totală a expunerii la risc calculată în conformitate cu art. 92 alin. (3) din regulamentul menţionat, se situează în a patra cuartilă, respectiv cea mai ridicată, a cerinţei amortizorului combinat, factorul este 0,6.
(5) Pentru scopurile alin. (4), limita superioară şi limita inferioară a fiecărei cuartile a amortizorului combinat se calculează după cum urmează:
    Limita inferioară a cuartilei = (Cerinţa amortizorului combinat/4) x (Q_n – 1)
    Limita superioară a cuartilei = (Cerinţa amortizorului combinat/4) x Q_n,
    unde:
    Q_n reprezintă numărul de ordine al respectivei cuartile."

    36. La capitolul III secţiunea a 2-a, după articolul 110 se introduc cinci noi articole, articolele 110^1-110^5, cu următorul cuprins:
    "ART. 110^1
    S.S.I.F. nu îndeplineşte cerinţa privind amortizorul combinat în sensul art. 126^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când nu deţine fonduri proprii în cuantumul necesar şi de calitatea necesară pentru a îndeplini în acelaşi timp cerinţa amortizorului combinat şi fiecare dintre cerinţele prevăzute la:
    a) art. 92 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi cerinţa de fonduri proprii suplimentare care abordează alte riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier prevăzută la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) art. 92 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi cerinţa de fonduri proprii suplimentare care abordează alte riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier prevăzută la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) art. 92 alin. (1) lit. c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi cerinţa de fonduri proprii suplimentare care abordează alte riscuri decât riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier prevăzută la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 110^2
    (1) Pentru scopurile art. 126^3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, S.S.I.F. calculează L-MDA prin înmulţirea sumei calculate în conformitate cu prevederile alin. (2) cu factorul stabilit în conformitate cu prevederile alin. (3) ale prezentului articol. Din L-MDA se scade orice sumă care rezultă din oricare dintre acţiunile prevăzute la art. 126^3 alin. (3) lit. a), b) sau c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Suma de înmulţit în conformitate cu alin. (1) constă în:
    a) orice profituri intermediare neincluse în fondurile proprii de nivel 1 de bază în temeiul art. 26 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, minus orice distribuire a profiturilor sau orice plată aferentă acţiunilor prevăzute la art. 126^3 alin. (3) lit. a), b) sau c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare; plus
    b) orice profituri de la sfârşit de exerciţiu financiar neincluse în fondurile proprii de nivel 1 de bază în temeiul art. 26 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, minus orice distribuire a profiturilor sau orice plată aferentă acţiunilor prevăzute la art. 126^3 alin. (3) lit. a), b) sau c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare; minus
    c) cuantumurile care ar urma să fie plătite ca taxe şi impozite dacă elementele prevăzute la lit. a) şi b) ar fi reportate.
    (3) Factorul prevăzut la alin. (1) se stabileşte după cum urmează:
    a) în cazul în care fondurile proprii de nivel 1 menţinute de S.S.I.F. care nu sunt utilizate pentru a îndeplini cerinţele prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013şi la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când abordează riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier care nu este acoperit suficient de art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, exprimate ca procent din indicatorul de măsurare a expunerii totale calculat în conformitate cu art. 429 alin. (4) din regulamentul respectiv, se situează în prima cuartilă, respectiv cea mai scăzută, a cerinţei amortizorului pentru indicatorul efectului de levier, factorul este 0;
    b) în cazul în care fondurile proprii de nivel 1 menţinute de S.S.I.F. care nu sunt utilizate pentru a îndeplini cerinţele prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când abordează riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier care nu este acoperit suficient de art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, exprimate ca procent din indicatorul de măsurare a expunerii totale calculat în conformitate cu art. 429 alin. (4) din regulamentul respectiv, se situează în a doua cuartilă a cerinţei amortizorului pentru indicatorul efectului de levier, factorul este 0,2;
    c) în cazul în care fondurile proprii de nivel 1 menţinute de S.S.I.F. care nu sunt utilizate pentru a îndeplini cerinţele prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când abordează riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier care nu este acoperit suficient de art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, exprimate ca procent din indicatorul de măsurare a expunerii totale calculat în conformitate cu art. 429 alin. (4) din regulamentul respectiv, se situează în a treia cuartilă a cerinţei amortizorului pentru indicatorul efectului de levier, factorul este 0,4;
    d) în cazul în care fondurile proprii de nivel 1 menţinute de S.S.I.F. care nu sunt utilizate pentru a îndeplini cerinţele prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când abordează riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier care nu este acoperit suficient de art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, exprimate ca procent din indicatorul de măsurare a expunerii totale calculat în conformitate cu art. 429 alin. (4) din regulamentul respectiv, se situează în a patra cuartilă, respectiv cea mai ridicată, a cerinţei amortizorului pentru indicatorul efectului de levier, factorul este 0,6.
    (4) Pentru scopurile alin. (3), limitele inferioară şi superioară ale fiecărei cuartile a cerinţei amortizorului pentru indicatorul efectului de levier sunt calculate după cum urmează:
    Limita inferioară a cuartilei = (Cerinţa amortizorului pentru indicatorul efectului de levier/4) x (Q_n –1)
    Limita superioară a cuartilei = (Cerinţa amortizorului pentru indicatorul efectului de levier/4) x Q_n,
    unde: Q_n reprezintă numărul ordinal al respectivei cuartile.
    ART. 110^3
    Atunci când o S.S.I.F. nu îndeplineşte cerinţa amortizorului pentru indicatorul efectului de levier şi intenţionează să distribuie oricare dintre profiturile sale distribuibile ori să întreprindă una dintre acţiunile prevăzute la art. 126^3 alin. (3) lit. a), b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, aceasta notifică A.S.F. acest lucru şi furnizează informaţiile prevăzute la art. 110 alin. (1)-(4) din prezentul regulament, cu excepţia informaţiilor prevăzute la lit. c) a alin. (3) din respectivul articol, şi L-MDA calculată în conformitate cu prevederile art. 110^2 alin. (1).
    ART. 110^4
    S.S.I.F. menţin dispoziţii care garantează calcularea cu exactitate a cuantumurilor profiturilor distribuibile şi a L-MDA şi sunt în măsură să demonstreze A.S.F., la cerere, exactitatea calculelor.
    ART. 110^5
    Se consideră că S.S.I.F. nu îndeplinesc cerinţa privind amortizorul pentru indicatorul efectului de levier în sensul art. 126^3-126^8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 110^2-110^4 din prezentul regulament atunci când nu deţin fonduri proprii de nivel 1 în cuantumul necesar şi de calitatea necesară pentru a îndeplini în acelaşi timp cerinţa prevăzută la art. 92 alin. (1a) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi cerinţa prevăzută la art. 92 alin. (1) lit. d) din acelaşi regulament şi cerinţa prevăzută la art. 226 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când abordează riscul asociat folosirii excesive a efectului de levier care nu este acoperit suficient de art. 92 alin. (1) lit. d) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013."

    37. La articolul 111, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 111
    (1) S.S.I.F. care nu îndeplineşte cerinţa amortizorului combinat sau, dacă este cazul, cerinţa amortizorului pentru indicatorul efectului de levier, trebuie să întocmească şi să transmită spre aprobare A.S.F. un plan de conservare a capitalului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care a constatat că nu îndeplineşte cerinţa în cauză, cu excepţia cazului în care A.S.F. a autorizat un termen mai lung, de până la 10 zile."

    38. La articolul 112, litera a) se abrogă.
    39. La articolul 112, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) S.S.I.F. supravegheată la nivel individual de A.S.F., care are ca societate-mamă o societate financiară holding-mamă la nivelul României sau o societate financiară holding mixtă-mamă la nivelul României ori o societate financiară holding-mamă la nivelul altui stat membru sau o societate financiară holding mixtă-mamă la nivelul altui stat membru ori o societate financiară holding-mamă la nivelul Uniunii Europene sau o societate financiară holding mixtă-mamă la nivelul Uniunii Europene, fără ca, în aceste din urmă 4 cazuri, societatea-mamă să mai aibă ca filiale alte S.S.I.F. în statele membre;"

    40. La articolul 112, literele c) şi d) se abrogă.
    41. La articolul 112, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) o S.S.I.F. supravegheată de A.S.F., care face parte dintr-un grup supus supravegherii consolidate potrivit art. 18 alin. (3) sau (6) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 şi care are cel mai mare total al activului bilanţier, iar respectivul grup nu include instituţii de credit."

    42. Articolul 115 se abrogă.
    43. Articolul 116 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 116
    (1) S.S.I.F.-mamă la nivelul României şi firmele de investiţii, persoane juridice române, care sunt filiale ale societăţilor financiare holding-mamă la nivelul României sau la nivelul unui alt stat membru ori ale societăţilor financiare holding mixte-mamă la nivelul României sau la nivelul unui alt stat membru şi care sunt supuse supravegherii pe bază consolidată exercitate de A.S.F. trebuie să îndeplinească, pe bază consolidată, în plus faţă de cerinţele prevăzute de art. 14 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, obligaţiile referitoare la cadrul de administrare, procesele de identificare, administrare, monitorizare şi raportare a riscurilor, mecanismele de control intern, precum şi politicile şi practicile de remunerare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de prezentul regulament, pentru a se asigura că procesele, mecanismele şi cadrul de administrare sunt coerente şi integrate la nivel de grup şi că pot fi furnizate datele şi informaţiile relevante pentru obiectivele supravegherii.
    (2) Firmele de investiţii prevăzute la alin. (1) trebuie să implementeze cadrul de administrare, procesele şi mecanismele prevăzute la respectivul alineat şi în cadrul filialelor care nu se supun cerinţelor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (UE) nr. 575/2013 şi prezentului regulament, inclusiv în cadrul celor stabilite în centre financiare offshore. Şi în acest caz, cadrul de administrare, procesele şi mecanismele trebuie să fie coerente şi integrate la nivel de grup şi filialele respective trebuie să fie în măsură să furnizeze datele şi informaţiile relevante pentru obiectivele supravegherii. Filialele care nu se supun ele însele cerinţelor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (UE) nr. 575/2013 şi prezentului regulament respectă cerinţele specifice sectorului lor pe bază individuală.
    (3) Cerinţele prevăzute la alin. (2) ce privesc filialele care nu fac obiectul cerinţelor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (UE) nr. 575/2013 şi prezentului regulament nu se aplică dacă firma de investiţii-mamă la nivelul Uniunii Europene demonstrează A.S.F. că aplicarea acestor cerinţe este contrară prevederilor legale din statul terţ unde filiala îşi are sediul."

    44. La articolul 118, alineatul (2) se abrogă.
    45. La articolul 119, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4)-(6), cu următorul cuprins:
    "(4) Cerinţele privind remunerarea prevăzute la art. 53 alin. (1) şi (2), art. 54 şi 56 nu se aplică pe bază consolidată niciuneia dintre următoarele categorii:
    a) filiale stabilite în Uniunea Europeană, atunci când acestea fac obiectul unor cerinţe specifice privind remunerarea în conformitate cu alte acte juridice ale Uniunii Europene;
    b) filiale stabilite într-o ţară terţă, atunci când acestea ar face obiectul unor cerinţe specifice privind remunerarea în conformitate cu alte acte juridice ale Uniunii Europene dacă ar fi stabilite în Uniunea Europeană.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4) şi pentru a se evita eludarea normelor prevăzute la art. 53 alin. (1) şi (2), art. 54 şi 56, cerinţele prevăzute la art. 53 alin. (1) şi (2), art. 54 şi 56 se aplică membrilor personalului filialelor care nu fac obiectul prezentului regulament pe bază individuală în cazul în care:
    a) filiala este fie o societate de administrare a activelor, fie o societate care prestează serviciile şi activităţile de investiţii prevăzute la pct. 2, 3, 4, 6 şi 7 din secţiunea A a anexei nr. 1 a Legii nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare; şi
    b) respectivii membri ai personalului au fost autorizaţi să desfăşoare activităţi profesionale care au un impact semnificativ direct asupra profilului de risc sau asupra activităţii instituţiilor din cadrul grupului.
(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (4) şi (5), dispoziţiile art. 53 alin. (1) şi (2), art. 54 şi 56 pot fi aplicate pe bază consolidată unei sfere mai largi de filiale şi personalului acestora."

    46. La articolul 121, alineatele (2)-(4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Firmele de investiţii, filiale în România, care fac obiectul supravegherii pe bază subconsolidată de către A.S.F. potrivit prevederilor art. 113 din prezentul regulament trebuie să îndeplinească, pe bază subconsolidată, în plus faţă de cerinţele prevăzute de art. 14 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, obligaţiile referitoare la cadrul de administrare, procesele de identificare, administrare, monitorizare şi raportare a riscurilor, mecanismele de control intern, precum şi politicile şi practicile de remunerare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de prezentul regulament, pentru a se asigura că procesele, mecanismele şi cadrul de administrare sunt coerente şi integrate la nivel de grup şi că pot fi furnizate datele şi informaţiile relevante pentru obiectivele supravegherii.
(3) Firmele de investiţii prevăzute la alin. (2) trebuie să implementeze cadrul de administrare, procesele şi mecanismele prevăzute la respectivul alineat şi în cadrul filialelor care nu se supun cerinţelor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (UE) nr. 575/2013 şi prezentului regulament, inclusiv în cadrul celor stabilite în centre financiare offshore. Şi în acest caz cadrul de administrare, procesele şi mecanismele trebuie să fie coerente şi integrate la nivel de grup, iar filialele respective trebuie să fie în măsură să furnizeze datele şi informaţiile relevante pentru obiectivele supravegherii.
(4) Cerinţele prevăzute la alin. (3), ce privesc filialele care nu fac obiectul cerinţelor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (UE) nr. 575/2013 şi prezentului regulament, nu se aplică dacă firma de investiţii-mamă la nivelul Uniunii Europene demonstrează A.S.F. că aplicarea acestor cerinţe este contrară prevederilor legale din statul terţ unde filiala îşi are sediul."



    ART. II
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.

    *
    Prezentul regulament transpune următoarele dispoziţii din Directiva (UE) 2019/878 a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 mai 2019 de modificare a Directivei 2013/36/UE în ceea ce priveşte entităţile exceptate, societăţile financiare holding, societăţile financiare holding mixte, remunerarea, măsurile şi competenţele de supraveghere şi măsurile de conservare a capitalului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 150 din 7 iunie 2019: art. 1 pct. 2 referitor la introducerea art. 3 alin. (1) pct. 61 şi 65, pct. 21-23, pct. 25 referitor la modificarea art. 91 alin. (1), (7) şi (8), pct. 26, pct. 27, pct. 29, pct. 30, pct. 33 referitor la introducerea art. 104a alin. (2)-(4) şi art. 104b alin. (5), pct. 35, pct. 36, pct. 37 referitor la modificarea art. 111 alin. (1), (2), alin. (3) lit. c) şi alin. (4), pct. 45, pct. 46 referitor la modificarea art. 129 alin. (1) şi (5) şi art. 130 alin. (1) şi (5), pct. 47 referitor la modificarea art. 131 alin. (5), introducerea alin. (5a), eliminarea alin. (13), modificarea alin. (14) şi (15) şi eliminarea alin. (16) şi (17), pct. 49 referitor la modificarea art. 133 alin. (2) şi (4), pct. 51 referitor la modificarea art. 141 alin. (4)-(6), pct. 52 referitor la introducerea art. 141a, art. 141b alin. (4)-(6), (8) şi (9) şi art. 141c şi pct. 53.


                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 15 februarie 2022.
    Nr. 4.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016