Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 26 din 26 septembrie 2006  referitor la organizarea si functionarea Registrului Urbanistilor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT nr. 26 din 26 septembrie 2006 referitor la organizarea si functionarea Registrului Urbanistilor din Romania

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL REGISTRULUI URBANISTILOR DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 18 octombrie 2006

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Registrul Urbaniştilor din România este autoritatea care administreazã dreptul de semnãturã pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism, în condiţiile legii.
(2) Registrul Urbaniştilor din România se înfiinţeazã ca instituţie publicã, autonomã, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii, care se constituie din tarifele de atestare sau de examinare în vederea dobândirii dreptului de semnãturã, de înscriere în Registrul urbaniştilor şi de exercitare a dreptului de semnãturã, precum şi din alte surse legale.
(3) Registrul Urbaniştilor din România are sediul central în municipiul Bucureşti.
ART. 2
(1) Documentul pentru evidenţa specialiştilor cu drept de semnãturã pentru documentaţii de amenajare a teritoriului şi de urbanism are denumirea de "Registrul urbaniştilor", denumit în continuare registru.
(2) În registru sunt înscrişi specialiştii care au dobândit dreptul de semnãturã, precum şi profesioniştii care participã la realizarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Registrul Urbaniştilor din România îndeplineşte, cu respectarea reglementãrilor în vigoare, urmãtoarele atribuţii:
1. organizeazã examenele privind dobândirea dreptului de semnãturã, conform Regulamentului privind dobândirea dreptului de semnãturã pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
2. asigurã şi gestioneazã evidenţa specialiştilor cu drept de semnãturã în domeniul amenajãrii teritoriului şi al urbanismului;
3. stabileşte, în detaliu, modalitãţile de exercitare a dreptului de semnãturã;
4. monitorizeazã aplicarea şi respectarea regulamentului privind dobândirea dreptului de semnãturã;
5. controleazã exercitarea dreptului de semnãturã, ca urmare a sesizãrii autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, a altor instituţii, a persoanelor juridice şi fizice sau din oficiu şi stabileşte aplicarea sancţiunilor potrivit reglementãrilor în vigoare;
6. elaboreazã, împreunã cu Asociaţia Profesionalã a Urbaniştilor din România şi în colaborare cu alte asociaţii ale profesioniştilor din domeniul amenajãrii teritoriului şi al urbanismului şi cu instituţiile de învãţãmânt superior de profil, statutul şi codul deontologic ale profesiunii de urbanist, care se supun aprobãrii în conformitate cu legislaţia în vigoare;
7. asigurã publicitatea privind specialiştii înscrişi în registru;
8. propune şi participã la elaborarea de reglementãri în domeniul planificãrii teritoriale şi de urbanism şi în cel al proiectãrii urbane;
9. avizeazã norme metodologice privind elaborarea, avizarea şi aprobarea, precum şi conţinutul documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
10. organizeazã expoziţii de specialitate şi concursuri de urbanism, naţionale şi internaţionale;
11. editeazã împreunã cu Asociaţia Profesionalã a Urbaniştilor din România publicaţii de specialitate, având rol de informare şi promovare a bunelor practici şi de criticã în domeniu;
12. acordã premii pentru cele mai bune lucrãri realizate;
13. desfãşoarã activitãţi cu caracter economic, al cãror profit va fi utilizat pentru îndeplinirea atribuţiilor;
14. menţine o permanentã comunicare cu structurile sale şi cu specialiştii înscrişi în registru;
15. îndeplineşte şi alte atribuţii, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Registrul Urbaniştilor din România contribuie la definirea locului şi rolului specialiştilor şi profesioniştilor în dezvoltarea teritorialã şi urbanã, promoveazã valorile profesionale şi interesul public în practica de amenajare a teritoriului şi urbanism.
ART. 4
În îndeplinirea atribuţiilor sale, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, Registrul Urbaniştilor din România:
1. conlucreazã permanent cu Asociaţia Profesionalã a Urbaniştilor din România;
2. coopereazã cu ministerele, instituţiile centrale, prefecturile, precum şi cu autoritãţile administraţiei publice locale - consilii locale, consilii judeţene, primãrii, precum şi cu Federaţia Autoritãţilor Locale din România;
3. coopereazã cu alte organizaţii profesionale în domeniul amenajãrii teritoriului şi al urbanismului, precum şi cu asociaţiile profesioniştilor în amenajarea teritoriului şi urbanism din administraţia publicã localã - Asociaţia arhitecţilor-şefi de municipii, Asociaţia arhitecţilor-şefi de judeţe - ori cu alte asociaţii similare;
4. coopereazã cu Universitatea de Arhitecturã şi Urbanism "Ion Mincu" Bucureşti şi cu celelalte instituţii de învãţãmânt superior care desfãşoarã programe de formare acreditate;
5. se consultã cu Ordinul Arhitecţilor din România privind practica profesionalã în urbanism şi în amenajarea teritoriului;
6. coopereazã cu instituţiile care desfãşoarã programe de formare continuã sau programe de asistenţã în domeniul urbanismului şi al amenajãrii teritoriului din ţarã şi din strãinãtate.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Registrului Urbaniştilor din România

ART. 5
Registrul Urbaniştilor din România are urmãtoarea structurã organizatoricã:
1. Consiliul superior;
2. comisii de specialitate;
3. secretariat.
ART. 6
(1) Consiliul superior, denumit în continuare consiliu, este organul de conducere al Registrului Urbaniştilor din România.
(2) Consiliul are 9 membri titulari şi 6 supleanţi, desemnaţi dupã cum urmeazã:
- 3 membri titulari şi un supleant, de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
- 2 membri titulari şi un supleant, de cãtre Asociaţia Profesionalã a Urbaniştilor din România;
- un membru titular şi un supleant, de cãtre Universitatea de Arhitecturã şi Urbanism "Ion Mincu" Bucureşti;
- un membru titular şi un supleant, de cãtre Asociaţia arhitecţilor-şefi de judeţe;
- un membru titular şi un supleant, de cãtre Asociaţia arhitecţilor-şefi de municipii;
- un membru titular şi un supleant, de cãtre Ordinul arhitecţilor din România.
(3) Pot fi desemnaţi pentru funcţia de membru al Consiliului specialiştii şi profesioniştii în domeniul amenajãrii teritoriului şi al urbanismului, cu cel puţin 10 ani de activitate profesionalã în domeniu şi reputaţie profesionalã recunoscutã, cu drept de semnãturã pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism, cu tarifele plãtite la zi şi care nu au suferit sancţiuni penale sau sancţiuni disciplinare ori administrative în exercitarea profesiunii.
(4) Membrii supleanţi ai Consiliului înlocuiesc de drept membrii titulari în situaţia în care aceştia se aflã în imposibilitatea exercitãrii mandatului pentru o duratã mai mare de 4 luni sau a nerespectãrii condiţiilor prevãzute la alin. (3).
(5) Activitatea curentã a Registrului Urbaniştilor din România este asiguratã de un secretariat subordonat Consiliului, condus de directorul executiv al acestuia.
ART. 7
(1) Consiliul are urmãtoarele atribuţii în dobândirea şi exercitarea dreptului de semnãturã:
1. stabileşte data şi locul de desfãşurare a atestãrii sau a examenului de dobândire a dreptului de semnãturã;
2. numeşte preşedintele Comisiei de examinare în vederea dobândirii dreptului de semnãturã;
3. analizeazã şi soluţioneazã contestaţiile privind respectarea regulilor de desfãşurare a atestãrii sau a examenului privind dobândirea dreptului de semnãturã;
4. hotãrãşte acordarea dreptului de semnãturã specialiştilor care au promovat atestarea sau examenul şi emite certificatele de atestare;
5. hotãrãşte înscrierea în Registrul urbaniştilor;
6. constatã încetarea calitãţii de specialist cu drept de semnãturã;
7. coordoneazã elaborarea şi aprobã procedurile privind acordarea dreptului de semnãturã pentru capitole sau secţiuni ale documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
8. hotãrãşte suspendarea şi/sau retragerea dreptului de semnãturã, precum şi radierea din Registrul urbaniştilor, în condiţiile prezentului regulament;
9. arbitreazã, la cerere, litigii de naturã profesionalã între specialiştii cu drept de semnãturã înscrişi în Registrul urbaniştilor.
(2) Consiliul îndeplineşte, potrivit legislaţiei în vigoare, urmãtoarele atribuţii în domeniul practicii profesiunii de urbanist:
1. coordoneazã, împreunã cu Asociaţia Profesionalã a Urbaniştilor din România, elaborarea statutului şi codului deontologic ale profesiunii de urbanist;
2. avizeazã sau, dupã caz, recunoaşte programe academice de formare sau de specializare în domeniul urbanismului şi al amenajãrii teritoriului.
(3) Consiliul îndeplineşte, potrivit legislaţiei în vigoare, urmãtoarele atribuţii privind cooperarea cu alte organizaţii:
1. încheie convenţii de cooperare cu instituţii publice sau cu alte persoane juridice române care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul urbanismului şi al amenajãrii teritoriului, în vederea dezvoltãrii unor programe de monitorizare, documentare şi cercetare, sau de reprezentare a urbaniştilor români în organizaţiile internaţionale;
2. încheie convenţii de cooperare bilateralã sau multilateralã cu organizaţii similare de peste hotare.
(4) Consiliul îndeplineşte, potrivit legislaţiei în vigoare, urmãtoarele atribuţii în activitatea curentã a Registrului Urbaniştilor din România:
1. aprobã programe şi proiecte ce urmãresc îndeplinirea atribuţiilor Registrului Urbaniştilor din România, în raport cu resursele disponibile;
2. înfiinţeazã comisii de lucru, altele decât cele prevãzute în prezentul regulament;
3. valideazã componenţa comisiilor de specialitate şi de lucru;
4. aprobã regulamentele de funcţionare ale comisiilor de lucru ale Registrului Urbaniştilor din România;
5. aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli al Registrului Urbaniştilor din România şi executarea acestuia, în condiţiile legii;
6. aprobã numãrul şi schema de personal angajat în secretariat, precum şi cuantumul salariilor acestuia;
7. hotãrãşte asupra patrimoniului Registrului Urbaniştilor din România;
8. stabileşte sediul central al Registrului Urbaniştilor din România, înfiinţeazã birourile sale teritoriale şi stabileşte sediile acestora, dupã caz;
9. stabileşte tariful de exercitare a dreptului de semnãturã pe categorii de documentaţii;
10. stabileşte tarifele de atestare, examinare şi de înscriere în Registrul Urbaniştilor din România;
11. aprobã desfãşurarea de activitãţi cu caracter economic ce au drept scop creşterea resurselor financiare ale Registrului Urbaniştilor din România;
12. decide asupra acceptãrii şi folosirii de donaţii, sponsorizãri în vederea îndeplinirii atribuţiilor Registrului Urbaniştilor din România;
13. aprobã raportul anual al directorului executiv;
14. stabileşte calendarul organizãrii de expoziţii de specialitate şi a concursurilor de urbanism naţionale şi internaţionale;
15. aprobã editarea publicaţiilor de specialitate;
16. acordã premii şi aprobã cuantumul premiilor care se acordã celor mai bune lucrãri de specialitate;
17. aprobã, cu acordul Asociaţiei Profesionale a Urbaniştilor din România, înfiinţarea şi acordarea unor distincţii profesionale şi propune acordarea de ordine şi medalii ale României;
18. aprobã cuantumul indemnizaţiei de şedinţã pentru membrii Consiliului şi comisiilor;
19. aprobã Regulamentul privind dobândirea dreptului de semnãturã pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism şi Regulamentul referitor la organizarea şi funcţionarea Registrului Urbaniştilor din România, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
20. asigurã continuitatea funcţionãrii Registrului Urbaniştilor din România, prin nominalizarea reprezentanţilor instituţiilor constitutive ale acestuia.
ART. 8
Consiliul se întruneşte în şedinţe la sediul Registrului Urbaniştilor din România, ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui sau a cel puţin 5 dintre membrii sãi.
1. Convocarea Consiliului se face în scris, de regulã cu o sãptãmânã înainte de data şedinţei, cu specificarea datei, a orei şi a ordinii de zi a şedinţei.
2. Materialele ce urmeazã a fi analizate în şedinţele ordinare vor fi transmise membrilor Consiliului odatã cu convocarea pentru şedinţã.
3. La şedinţele Consiliului pot fi invitaţi specialişti cu drept de semnãturã, alţi profesionişti din domeniu, în vederea analizãrii problemelor de pe ordinea de zi.
4. În activitatea ce o desfãşoarã, Consiliul adoptã hotãrâri cu majoritate simplã de voturi.
5. La numãr egal de voturi, votul preşedintelui Consiliului este decisiv.
6. Lucrãrile şedinţelor se consemneazã într-un registru special, care poate fi consultat numai de cãtre specialiştii cu drept de semnãturã înscrişi în registru.
7. La încheierea mandatului, Consiliul întocmeşte un raport de activitate ce se transmite organizaţiilor care desemneazã membrii Consiliului, fiind accesibil specialiştilor cu drept de semnãturã înscrişi în registru.
8. Pentru participarea la şedinţele Consiliului, membrii acestuia primesc o indemnizaţie.
9. Şedinţele Consiliului se desfãşoarã pe bazã de regulament propriu de funcţionare.
ART. 9
(1) Preşedintele Consiliului este desemnat de cãtre Consiliu dintre membrii acestuia, prin vot direct, cu majoritatea simplã a voturilor.
(2) Preşedintele reprezintã Registrul Urbaniştilor din România în relaţiile cu autoritãţile publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) Preşedintele conduce lucrãrile Consiliului şi coordoneazã activitatea directorului executiv, conducãtor al Secretariatului Registrului Urbaniştilor din România.
(4) Preşedintele poate decide formarea de grupuri de lucru pentru problemele aflate pe agenda Consiliului şi se poate implica în medierea litigiilor, în conformitate cu prevederile regulamentelor aprobate de Consiliu.
(5) În situaţia imposibilitãţii exercitãrii mandatului, pe perioade determinate, preşedintele poate delega exercitarea atribuţiilor unui alt membru al Consiliului.
(6) În activitatea pe care o desfãşoarã, preşedintele emite decizii.
ART. 10
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor Registrului Urbaniştilor din România, Consiliul înfiinţeazã comisii de specialitate.
(2) Comisiile Registrului Urbaniştilor din România sunt:
1. Comisia profesionalã;
2. Comisia de examinare în vederea dobândirii dreptului de semnãturã;
3. Comisia de cenzori.
(3) Comisiile au caracter permanent pe durata mandatului încredinţat de Consiliu.
(4) Consiliul poate decide înfiinţarea unor comisii de lucru, altele decât cele prevãzute la alin. (2), cu caracter permanent sau pentru o duratã limitatã de timp.
(5) O persoanã nu poate face parte din mai multe comisii.
(6) Membrii comisiilor trebuie sã îndeplineascã aceleaşi condiţii ca membrii Consiliului, potrivit art. 6 alin. (3).
(7) Din Comisia de cenzori va face parte un expert contabil.
(8) Consiliul poate solicita în mod justificat instituţiilor care desemneazã membri în comisii reexaminarea nominalizãrii unor membri.
(9) Componenţa şi funcţionarea comisiilor se stabilesc prin regulament aprobat de Consiliu.
(10) Secretariatul comisiilor este asigurat de Secretariatul Registrului Urbaniştilor din România.
(11) În activitatea desfãşuratã comisiile adoptã decizii.
ART. 11
(1) Comisia profesionalã
1. Comisia profesionalã are urmãtoarele obiective principale:
a) definirea statutului şi monitorizarea stãrii profesiunii, precum şi a locului şi rolului profesionistului în urbanism şi amenajarea teritoriului, în raport cu evoluţia aşezãrilor umane şi a teritoriului;
b) evaluarea modului în care practicarea profesiunii şi exercitarea dreptului de semnãturã rãspund problemelor din dezvoltarea urbanã şi teritorialã şi respectã reglementãrile tehnice în domeniu;
c) creşterea gradului de adecvare a programelor de formare de bazã şi continuã la necesitãţile impuse de dezvoltarea urbanã şi teritorialã.
2. Comisia profesionalã are urmãtoarele atribuţii, în conformitate cu reglementãrile în vigoare:
a) participã la elaborarea statutului şi a codului deontologic ale profesiunii de urbanist;
b) analizeazã şi evalueazã propunerile de reglementãri privind activitãţile de urbanism şi de amenajare a teritoriului, precum şi cele referitoare la conţinutul documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
c) întocmeşte rapoarte privind statutul profesiunii în alte ţãri;
d) propune sau, dupã caz, evalueazã programe şi proiecte de cooperare profesionalã - conferinţe, seminarii, ateliere;
e) analizeazã, la solicitarea Consiliului, precum şi pe baza audierii unor experţi, dupã caz, calitatea profesionalã a unor documentaţii de amenajare a teritoriului şi de urbanism şi propune suspendarea şi/sau retragerea dreptului de semnãturã;
f) analizeazã modul în care se exercitã dreptul de semnãturã, iniţiind acţiuni de monitorizare;
g) coordoneazã monitorizarea şi întocmeşte rapoarte periodice privind calitatea formaţiei profesionale în domeniul urbanismului şi al amenajãrii teritoriului;
h) structureazã şi avizeazã conţinutul programelor de specializare şi perfecţionare continuã, desfãşurate de Registrul Urbaniştilor din România, împreunã cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi în cooperare cu instituţii de învãţãmânt superior sau cu alte persoane juridice;
i) analizeazã şi propune avizarea sau, dupã caz, recunoaşterea programelor academice de formare sau de specializare, precum şi a programelor de perfecţionare continuã în domeniul urbanismului şi al amenajãrii teritoriului.
(2) Comisia de examinare în vederea dobândirii dreptului de semnãturã
Obiectivele, atribuţiile, componenţa şi modul de lucru ale Comisiei de examinare în vederea dobândirii dreptului de semnãturã sunt stabilite prin Regulamentul privind dobândirea dreptului de semnãturã pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
(3) Comisia de cenzori
1. Comisia de cenzori are ca principalã atribuţie controlul privind modul în care sunt utilizate resursele Registrului Urbaniştilor din România, verificând:
a) modul în care este gestionat patrimoniul Registrului Urbaniştilor din România;
b) dacã operaţiunile financiare se desfãşoarã în condiţiile legii, sunt conforme cu hotãrârile Consiliului şi dacã se înscriu în prevederile bugetului aprobat;
c) legalitatea bilanţului contabil al Registrului Urbaniştilor din România.
2. Comisia de cenzori întocmeşte şi transmite Consiliului rapoarte.
ART. 12
(1) Secretariatul Registrului Urbaniştilor din România asigurã desfãşurarea activitãţii curente, în baza hotãrârilor Consiliului.
(2) Secretariatul se compune din directorul executiv şi din personalul angajat cu contract individual de muncã pe perioadã nedeterminatã.
(3) Organigrama este aprobatã de Consiliu.
(4) Salarizarea personalului Secretariatului Registrului Urbaniştilor din România se face potrivit reglementãrilor în vigoare, specifice instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii.
(5) Directorul executiv este numit de Consiliu, conform legislaţiei în vigoare.
(6) Directorul executiv are urmãtoarele atribuţii principale:
1. conduce activitatea curentã a Registrului Urbaniştilor din România;
2. pune în aplicare hotãrârile Consiliului şi deciziile preşedintelui;
3. asigurã toate condiţiile pentru desfãşurarea lucrãrilor Consiliului şi ale comisiilor de lucru ale Registrului Urbaniştilor din România;
4. asigurã gestionarea curentã a patrimoniului Registrului Urbaniştilor din România;
5. asigurã întocmirea şi execuţia bugetului Registrului Urbaniştilor din România;
6. coordoneazã activitãţile cu caracter economic desfãşurate de Registrul Urbaniştilor din România, conform prevederilor art. 3 alin. (1).
(7) Directorul executiv prezintã Consiliului, la fiecare reuniune a acestuia, rapoarte privind activitatea curentã, precum şi informãri detaliate asupra unor subiecte, ca urmare a solicitãrii preşedintelui sau membrilor Consiliului.
(8) În activitatea sa directorul executiv emite decizii.
(9) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Secretariatului Registrului Urbaniştilor din România se aprobã de Consiliu.
ART. 13
(1) Resursele financiare ale Registrului Urbaniştilor din România se constituie din tarife, donaţii, sponsorizãri şi venituri din activitãţile cu caracter economic, inclusiv dobânzile bancare.
(2) Cuantumul tarifelor se stabileşte în raport cu cheltuielile necesare de organizare şi funcţionare a Registrului Urbaniştilor din România.
(3) Tarifele ce se achitã Registrului Urbaniştilor din România sunt:
- tariful de atestare sau examinare în vederea dobândirii dreptului de semnãturã;
- tariful de înscriere în registru;
- tariful privind exercitarea dreptului de semnãturã aplicat pe categorii de documentaţii.
(4) Tariful privind exercitarea dreptului de semnãturã se stabileşte în mod diferenţiat, pentru categoriile de documentaţii semnate, precum şi pentru coordonarea elaborãrii întregii documentaţii sau, dupã caz, elaborarea unor secţiuni ale acestora. Achitarea tarifului pe categorii de documentaţii se face de cãtre coordonatorul documentaţiei de amenajare a teritoriului sau de urbanism, dupã caz, la data înregistrãrii documentaţiei la autoritatea administraţiei publice locale care avizeazã şi aprobã documentaţia.
(5) Cuantumul tarifelor se stabileşte de Consiliu.
(6) În situaţia susţinerii examenului care are drept scop verificarea doar a cunoştinţelor privind reglementãrile în domeniu, cuantumul tarifului de examinare se reduce cu 50%.
(7) Înscrierea stagiarilor în registru se face fãrã încasarea tarifului de înscriere.
(8) Tarifele pot fi achitate în contul deschis de Registrul Urbaniştilor din România în acest scop sau direct la sediul acestuia.
ART. 14
(1) Bugetul Registrului Urbaniştilor din România este elaborat de secretariat şi este aprobat de Consiliu în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
(2) Bugetul Registrului Urbaniştilor din România cuprinde urmãtoarele capitole:
1. bugetul Consiliului;
2. bugetul comisiilor;
3. bugetul secretariatului.
(3) Bilanţul anual al Registrului Urbaniştilor din România este public, iar datele esenţiale se publicã în Monitorul Registrului Urbaniştilor din România şi se afişeazã pe site-ul propriu.
ART. 15
(1) Pentru activitatea desfãşuratã, membrii Consiliului, cei ai comisiilor sau, dupã caz, ai grupurilor de lucru primesc indemnizaţii care se acordã pentru prezenţa la şedinţe, seminarii, conferinţe, ateliere, întruniri şi alte asemenea manifestãri, pentru deplasãri, cât şi pentru activitatea desfãşuratã în afara acestora.
(2) Cuantumul indemnizaţiilor se stabileşte de Consiliu.

CAP. III
Evidenţa şi înscrierea în Registrul urbaniştilor

ART. 16
(1) Înregistrarea specialiştilor cu drept de semnãturã în urbanism şi amenajarea teritoriului şi a specialiştilor stagiari, precum şi evidenţa altor categorii de profesionişti în domeniul urbanismului şi al amenajãrii teritoriului se organizeazã distinct în cadrul registrului.
(2) Registrul cuprinde douã pãrţi:
1. specialişti cu drept de semnãturã;
2. stagiari.
(3) Partea referitoare la specialiştii cu drept de semnãturã cuprinde coordonarea elaborãrii de tipuri de documentaţii şi pãrţi ale acestora, pentru care este acordat dreptul de semnãturã.
(4) Coordonarea elaborãrii documentaţiei de amenajare a teritoriului şi de urbanism cuprinde:
1. planul de amenajare a teritoriului naţional, simbol "A";
2. planurile de amenajare a teritoriului judeţean, planurile de amenajare a teritoriului regional, planurile de amenajare a teritoriului interjudeţean şi planurile de amenajare a teritoriului frontalier, simbol "B";
3. planurile de amenajare a teritoriului interorãşenesc sau intercomunal, planurile de amenajare a teritoriului metropolitan şi planurile de amenajare a teritoriului periurban al principalelor municipii şi oraşe, simbol "C";
4. planurile urbanistice generale şi planurile urbanistice zonale împreunã cu regulamentele locale aferente acestora, simbol "D";
5. planurile urbanistice zonale şi regulamentele locale de urbanism aferente pentru parcelãri de locuinţe şi alte funcţiuni asociate acestora, simbol "D(1)";
6. planurile urbanistice zonale şi regulamentele locale de urbanism aferente care au drept subiect o parcelare nouã pentru realizarea în exclusivitate de locuinţe, cu maximum 20 de parcele, nu mai mari de 1.000 mp fiecare, simbol "D(2)";
7. planurile urbanistice de detaliu, simbol "E";
8. planurile urbanistice de detaliu care au drept subiect amplasarea unei construcţii de importanţã redusã, aşa cum este definitã în <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, simbol "E(1)".
(5) Elaborarea unei pãrţi din documentaţia de amenajare a teritoriului sau de urbanism cuprinde:
1. cadrul natural şi calitatea mediului, simbol "F(1)";
2. dezvoltarea economicã a teritoriului, simbol "F(2)";
3. demografia şi forţa de muncã, simbol "F(3)";
4. echiparea tehnicã a teritoriului, simbol "F(4)";
5. protejarea şi dezvoltarea patrimoniului natural, simbol "F(5)";
6. protejarea şi dezvoltarea patrimoniului construit, simbol "F(6)";
7. echipare edilitarã, simbol "G(1)";
8. sociologie urbanã şi demografie, simbol "G(2)";
9. calitatea mediului, simbol "G(3)";
10. economie urbanã, simbol "G(4)";
11. studii de istorie urbanã, simbol "G(5)";
12. amenajare peisagisticã, simbol "G(6)";
13. cãi de comunicaţii şi transporturi, simbol "G(7)";
14. studii de teren, simbol "G(8)";
15. alte studii, simbol "G(9)".
(6) Prin coordonarea documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism se înţelege şi elaborarea acelor pãrţi din documentaţii de cãtre specialistul a cãrui pregãtire profesionalã corespunde prevederilor art. 10-13 din Regulamentul privind dobândirea dreptului de semnãturã pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
(7) Evidenţa privind alte categorii de profesionişti în domeniul urbanismului şi al amenajãrii teritoriului are caracter informativ şi este organizatã pe urmãtoarele capitole:
1. cercetãtori şi elaboratori de studii de specialitate;
2. specialişti în administraţia publicã;
3. specialişti în managementul urban;
4. specialişti în formare academicã şi continuã;
5. specialişti în dezvoltare economicã urbanã şi ruralã;
6. specialişti în dreptul urbanismului;
7. specialişti în mediere şi participarea populaţiei;
8. experţi tehnici judiciari şi extrajudiciari în domeniul amenajãrii teritoriului şi al urbanismului;
9. alţi specialişti stabiliţi de Consiliu.
(8) În cadrul capitolelor de la alin. (4) şi (5), evidenţa se organizeazã pe domenii de specialitate.
(9) În registru şi în evidenţa privind alte categorii de profesionişti, înregistrarea se face în ordine alfabeticã.
(10) Consiliul stabileşte dreptul de semnãturã pentru pãrţi ale documentaţiilor, precum şi domenii de specialitate ale altor categorii de profesionişti, în raport cu conţinutul documentaţiilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism.
ART. 17
Documentaţia necesarã la înscrierea în registru este urmãtoarea:
a) pentru specialişti cu drept de semnãturã pentru documentaţii de amenajare a teritoriului şi de urbanism:
- formular-tip de înscriere;
- certificat de atestare a dreptului de semnãturã, eliberat de comisia de examinare;
- dovada achitãrii tarifului de înscriere;
b) pentru stagiari:
- formular-tip de înscriere;
- cerere de admitere la stagiu;
- diplomã sau licenţã şi cea de specializare, dupã caz - copie legalizatã;
- recomandarea a 2 specialişti cu drept de semnãturã, care sprijinã cererea de primire în profesie ca stagiar, dintre care unul garanteazã îndrumarea profesionalã efectivã pe întreaga perioadã a stagiului, potrivit îndrumarului de stagiu aprobat de Consiliu;
c) pentru alte categorii de profesionişti din domeniul amenajãrii teritoriului şi al urbanismului:
- formular-tip de înscriere;
- diplomã sau licenţã - copie legalizatã;
- diplome postuniversitare, alte diplome ce atestã specializãri - copie legalizatã;
- listã de articole, cãrţi publicate, dupã caz;
- curriculum vitae;
- dovada achitãrii tarifului de înscriere.
ART. 18
(1) Datele înscrise în registru, pe baza formularelor-tip de înscriere, vor avea urmãtoarea structurã:
a) numele, domiciliul şi data naşterii;
b) denumirea actului de absolvire a instituţiei de învãţãmânt superior, anul eliberãrii, instituţia de învãţãmânt superior emitentã şi numãrul acestuia; alte diplome sau acte care atestã studii postuniversitare ori specializãri;
c) anul atestãrii dreptului de semnãturã, dupã caz;
d) numãrul de înregistrare în registru, în ordinea cronologicã a înregistrãrii;
e) forma de exercitare a profesiei;
f) lista lucrãrilor efectuate;
g) distincţii acordate de statul român, de alte state, de instituţii sau autoritãţi din ţarã şi din strãinãtate;
h) diplome şi specializãri, obţinute ulterior înscrierii în registru;
i) sancţiuni;
j) perioadele şi motivele de suspendare a dreptului de semnãturã - când este cazul;
k) data şi motivele radierii din registru.
(2) Datele înscrise în registru, potrivit alin. (1), se vor adapta de Consiliu în funcţie de categoria de specialişti cu drept de semnãturã şi stagiari stabilitã la art. 16.

CAP. IV
Accesul la informaţiile din Registrul urbaniştilor

ART. 19
(1) Registrul este public. Secretariatul Registrului Urbaniştilor din România are obligaţia sã furnizeze terţilor interesaţi informaţii privind datele înregistrate în evidenţa specialiştilor cu drept de semnãturã, care au fost publicate şi care nu au caracter confidenţial.
(2) Un exemplar din evidenţa specialiştilor cu drept de semnãturã în domeniul urbanismului şi al amenajãrii teritoriului va fi pus la dispoziţie consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pentru a fi consultat de cãtre cei interesaţi.
ART. 20
Registrul cuprinzând evidenţa specialiştilor cu drept de semnãturã se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, la începutul fiecãrui an.
ART. 21
Secretariatul Registrului Urbaniştilor din România are obligaţia de a elibera, pe cheltuiala persoanei solicitante, certificate ce vor conţine datele înregistrate, care prin natura lor sunt publice, privitoare la un specialist cu drept de semnãturã în domeniul urbanismului şi amenajarea teritoriului sau la un profesionist aflat în baza de date. Certificatele vor fi înseriate, vor fi semnate de directorul executiv, vor conţine data eliberãrii, precum şi ştampila Secretariatului Registrului Urbaniştilor din România. Eliberarea lor va fi consemnatã într-un registru de evidenţã.

CAP. V
Suspendarea şi retragerea dreptului de semnãturã

ART. 22
(1) Suspendarea pe o perioadã de 6-12 luni a dreptului de semnãturã pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism se aplicã în urmãtoarele cazuri:
a) exercitarea dreptului de semnãturã la altã categorie de documentaţii decât cea pentru care s-a dobândit dreptul de semnãturã;
b) în cazul elaborãrii documentaţiilor fãrã respectarea prevederilor legale;
c) nerespectarea dreptului de autor şi/sau însuşirea, fãrã menţionarea autorului, a proprietãţii intelectuale a acestuia;
d) neplata repetatã a tarifelor privind exercitarea dreptului de semnãturã pe tipuri de documentaţii;
e) alte fapte care prejudiciazã grav onoarea şi prestigiul profesiei de urbanist.
(2) Decizia de suspendare are formã scrisã, se semneazã de preşedintele Consiliului şi se argumenteazã.
(3) Decizia de suspendare îşi produce efectele din momentul comunicãrii acesteia.
(4) Decizia de suspendare se comunicã în termen de 15 zile celor interesaţi, se afişeazã la sediul central al Registrului Urbaniştilor din România, se înscrie în registru şi se publicã în anul urmãtor în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu ocazia publicãrii registrului.
(5) În decizia de suspendare a dreptului de semnãturã se precizeazã termenele şi procedura de contestare a acesteia.
ART. 23
(1) Hotãrârea de retragere a dreptului de semnãturã, urmatã de radierea specialiştilor din registru, se aplicã în urmãtoarele cazuri:
a) invalidarea diplomei de licenţã, a diplomei de specializare sau a certificatului de stagiu;
b) dacã persoana înscrisã a fost condamnatã definitiv pentru o faptã în legãturã directã cu exercitarea dreptului de semnãturã;
c) la cerere, prin renunţarea la exercitarea dreptului de semnãturã;
d) ca urmare a unei sancţiuni de suspendare a dreptului de semnãturã rãmase definitivã;
e) în caz de deces.
(2) Retragerea definitivã a dreptului de semnãturã, respectiv radierea din registru, se face de cãtre Consiliu, prin hotãrâre în formã scrisã, semnatã de preşedintele acestuia.
(3) Efectul hotãrârii luate de Consiliu survine din momentul comunicãrii acesteia.
(4) Hotãrârea de retragere/radiere se comunicã în termen de 15 zile celor interesaţi şi se afişeazã la sediul central al Registrului Urbaniştilor din România şi pe site-ul acestuia.
(5) Hotãrârea de retragere/radiere precizeazã termenele şi modalitãţile de contestare a acesteia.
(6) Hotãrârea de retragere/radiere, rãmasã definitivã, se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 24
Împotriva deciziilor de neacordare, suspendare sau retragere a dreptului de semnãturã persoana care se considerã vãtãmatã poate face contestaţie la Consiliu şi se poate adresa instanţelor judecãtoreşti competente, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 25
(1) Specialiştii înscrişi în registru rãspund disciplinar, în condiţiile legii.
(2) Pentru specialiştii înscrişi în registru, care au calitatea de funcţionari publici conform <>art. 35 şi 36 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se poate constitui o comisie de disciplinã.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 26
Consiliul se desemneazã pentru o perioadã de 2 ani.
ART. 27
Comisiile de specialitate se desemneazã de Consiliu pentru o perioadã de 2 ani şi se constituie în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament.
ART. 28
Prezentul regulament poate fi modificat sau completat la propunerea Consiliului, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 29
Calitatea de expert tehnic judiciar şi extrajudiciar în domeniul amenajãrii teritoriului şi al urbanismului se dobândeşte potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 30
Hotãrârile Consiliului privind tarifele de exercitare a dreptului de semnãturã pentru documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism, de dobândire a dreptului de semnãturã şi de înscriere în Registrul urbaniştilor, Codul deontologic al urbanistului, componenţa Consiliului, a comisiilor de examinare profesionalã şi a redacţiei publicaţiilor Registrului Urbaniştilor din România se publicã în Monitorul Registrului Urbaniştilor din România şi se afişeazã pe site-ul Registrului.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016