┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ Conformitate │ Dacă NU - │
│crt.│ Reguli de aplicare a principiilor guvernanţei corporative ├───────┬──────┤ explicaţii │
│ │ │ DA │ NU │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 1.│Entitatea reglementată a menţionat în actul constitutiv │ │ │ │
│ │responsabilităţile de bază ale consiliului cu privire la │ │ │ │
│ │implementarea şi respectarea principiilor guvernanţei │ │ │ │
│ │corporative. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 2.│În politicile interne şi/sau regulamentele interne sunt definite │ │ │ │
│ │structurile de guvernanţă corporativă, funcţiile, competenţele │ │ │ │
│ │şi responsabilităţile consiliului şi conducerii executive/ │ │ │ │
│ │conducerii superioare. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 3.│Raportul anual al entităţii reglementate este însoţit de o notă │ │ │ │
│ │explicativă în care sunt descrise evenimentele relevante în │ │ │ │
│ │legătură cu aplicarea principiilor guvernanţei corporative, │ │ │ │
│ │înregistrate în cursul exerciţiului financiar. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 4.│Entitatea reglementată a elaborat o strategie de comunicare cu │ │ │ │
│ │părţile interesate pentru a asigura o informare adecvată. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 5.│Structura consiliului asigură, după caz, un echilibru între │ │ │ │
│ │membrii executivi şi neexecutivi, astfel încât nicio persoană sau│ │ │ │
│ │grup restrâns de persoane să nu influenţeze procesul decizional. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 6.│Consiliul se întruneşte cel puţin o dată la 3 luni pentru │ │ │ │
│ │monitorizarea desfăşurării activităţii entităţii reglementate. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 7.│Consiliul sau conducerea executivă/conducerea superioară, după │ │ │ │
│ │caz, examinează în mod regulat politicile privind raportarea │ │ │ │
│ │financiară, controlul intern şi sistemul de administrare/ │ │ │ │
│ │management a/al riscurilor adoptat de entitatea reglementată. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 8.│În activitatea sa, consiliul are suportul unor comitete │ │ │ │
│ │consultative care emit recomandări cu privire la diverse │ │ │ │
│ │tematici ce fac obiectul procesului decizional. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 9.│Comitetele consultative înaintează consiliului materiale/ │ │ │ │
│ │rapoarte privind tematicile încredinţate de acesta. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 10.│În procedurile/politicile/reglementările interne ale entităţii │ │ │ │
│ │reglementate sunt prevederi privind selectarea candidaturilor │ │ │ │
│ │pentru persoanele din conducerea executivă/conducerea superioară,│ │ │ │
│ │numirea persoanelor noi sau reînnoirea mandatului celor │ │ │ │
│ │existente. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 11.│Entitatea reglementată se asigură că membrii conducerii │ │ │ │
│ │executive/ conducerii superioare beneficiază de pregătire │ │ │ │
│ │profesională, pentru ca aceştia să îşi îndeplinească atribuţiile │ │ │ │
│ │eficient. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 12.│Funcţiile-cheie sunt stabilite astfel încât să fie adecvate │ │ │ │
│ │structurii organizatorice a entităţii reglementate şi în │ │ │ │
│ │conformitate cu reglementările aplicabile acesteia. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 13.│Consiliul analizează în mod regulat eficienţa sistemului de │ │ │ │
│ │control intern al entităţii reglementate şi modul de actualizare │ │ │ │
│ │pentru a asigura o gestionare riguroasă a riscurilor la care │ │ │ │
│ │este expusă entitatea reglementată. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 14.│Comitetul de audit face recomandări consiliului privind │ │ │ │
│ │selectarea, numirea şi înlocuirea auditorului financiar, precum │ │ │ │
│ │şi termenii şi condiţiile remunerării acestuia. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 15.│Consiliul analizează cel puţin o dată pe an şi se asigură că │ │ │ │
│ │politicile de remunerare sunt consistente şi au un management al │ │ │ │
│ │riscurilor eficient. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 16.│Politica de remunerare a entităţii reglementate este prevăzută │ │ │ │
│ │în reglementările interne care vizează implementarea şi │ │ │ │
│ │respectarea principiilor guvernanţei corporative. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 17.│Consiliul a adoptat o procedură în scopul identificării şi │ │ │ │
│ │soluţionării adecvate a situaţiilor de conflict de interese. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 18.│Conducerea executivă/Conducerea superioară, după caz, informează │ │ │ │
│ │consiliul asupra conflictelor de interese în condiţiile apariţiei│ │ │ │
│ │acestora şi nu participă la procesul decizional care are legătură│ │ │ │
│ │cu starea de conflict, dacă aceste structuri sau persoane sunt │ │ │ │
│ │implicate în starea de conflict respectivă. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 19.│Consiliul analizează cel puţin o dată pe an eficienţa sistemului │ │ │ │
│ │de administrare/management al riscurilor entităţii reglementate. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 20.│Entitatea reglementată a elaborat proceduri privind │ │ │ │
│ │identificarea, evaluarea şi gestionarea riscurilor semnificative │ │ │ │
│ │la care este sau poate fi expusă. │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────┼──────────────┤
│ 21.│Entitatea reglementată deţine planuri clare de acţiune pentru │ │ │ │
│ │asigurarea continuităţii activităţii şi pentru situaţiile de │ │ │ │
│ │urgenţă. │ │ │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────┴──────────────┘