Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 18 din 16 noiembrie 2021  cu privire la procedura de retragere a notificării efectuate de organismele de plasament colectiv  în valori mobiliare sau administratorii de fonduri de investiţii alternative din România sau din alte state membre cu privire la distribuţia titlurilor de participare, precum şi cu privire la procedura de notificare de către administratorii de fonduri de investiţii alternative din România sau din alte state membre  a activităţii de premarketing    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 18 din 16 noiembrie 2021 cu privire la procedura de retragere a notificării efectuate de organismele de plasament colectiv în valori mobiliare sau administratorii de fonduri de investiţii alternative din România sau din alte state membre cu privire la distribuţia titlurilor de participare, precum şi cu privire la procedura de notificare de către administratorii de fonduri de investiţii alternative din România sau din alte state membre a activităţii de premarketing

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1150 din 3 decembrie 2021
    În temeiul prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) lit. a) şi d) şi alin. (5), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 6 alin. (2), precum şi ale art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. 1 şi 193^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 alin. (6) şi art. 50 din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 158, 159, 173, 174, 176 şi 190 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 31, 32 şi 48-50 din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare,
    potrivit deliberărilor din şedinţa Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din data de 10 noiembrie 2021,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.
    ART. 1
    (1) Prezentul regulament stabileşte reguli privind procedura de retragere a notificării efectuate de organismele de plasament colectiv în valori mobiliare, denumite în continuare O.P.C.V.M., şi/sau administratorii de fonduri de investiţii alternative, denumiţi în continuare A.F.I.A., din România şi/sau din alte state membre cu privire la distribuţia titlurilor de participare/claselor de acţiuni/unităţi de fond, obligaţia de a pune la dispoziţia investitorilor din România/alte state membre structuri care să asigure îndeplinirea anumitor sarcini, precum şi privind procedura de notificare de către un A.F.I.A. din România şi/sau din alte state membre a activităţii de premarketing.
    (2) În înţelesul prezentului regulament, termenul premarketing reprezintă furnizarea directă sau indirectă de informaţii sau comunicări privind strategii de investiţii sau idei de investiţii de către un A.F.I.A. din Uniunea Europeană sau în numele acestuia către potenţiali investitori profesionali domiciliaţi sau care îşi au sediul social în Uniunea Europeană pentru a testa interesul lor faţă de un fond de investiţii alternative, denumit în continuare F.I.A., sau un compartiment al unui F.I.A., care nu este încă stabilit sau care este stabilit, dar în legătură cu care nu a fost transmisă încă notificarea privind distribuţia în conformitate cu prevederile art. 30 şi 31 din Legea nr. 74/2015 privind administratorii de fonduri de investiţii alternative, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 74/2015, în statul membru în care potenţialii investitori îşi au domiciliul sau sediul social, şi care în niciun caz nu trebuie să reprezinte un plasament sau o ofertă adresată potenţialului investitor de a investi în titlurile de participare ale respectivului F.I.A. sau ale unui compartiment al acestuia.

    ART. 2
    (1) O.P.C.V.M. autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 10/2015, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 32/2012, îşi pot retrage notificarea cu privire la distribuţia titlurilor de participare, inclusiv, după caz, a claselor de acţiuni/unităţi de fond, într-un stat membru pentru care au făcut o notificare la A.S.F. în conformitate cu art. 158 din O.U.G. nr. 32/2012, în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) O.P.C.V.M. face o ofertă generală de răscumpărare sau de rambursare, fără taxe sau deduceri, a tuturor titlurilor de participare ale respectivului O.P.C.V.M. deţinute de investitori în statul membru respectiv, care este disponibilă în mod public timp de cel puţin 30 de zile lucrătoare şi este adresată, direct sau prin intermediari financiari, în mod individual, tuturor investitorilor din statul membru respectiv a căror identitate este cunoscută;
    b) intenţia de a înceta distribuţia titlurilor de participare în statul membru respectiv este făcută publică prin intermediul unui mijloc de comunicare, inclusiv electronic, care este uzual pentru distribuţia titlurilor de participare ale O.P.C.V.M. şi adecvat pentru un investitor tipic al O.P.C.V.M.;
    c) orice acorduri contractuale cu intermediari financiari sau cu alte persoane cărora le-a fost delegată distribuţia sunt modificate sau reziliate cu efect de la data retragerii notificării, pentru a preveni o nouă oferire sau plasare, directă sau indirectă, a titlurilor de participare identificate în notificarea menţionată la alin. (4).

    (2) Informaţiile menţionate la alin. (1) lit. a) şi b) descriu în mod clar consecinţele pentru investitori în cazul în care nu acceptă oferta de răscumpărare sau de rambursare a titlurilor de participare deţinute.
    (3) Informaţiile menţionate la alin. (1) lit. a) şi b) se furnizează în limba oficială sau în una dintre limbile oficiale ale statului membru pentru care O.P.C.V.M. a făcut o notificare la A.S.F. în conformitate cu prevederile art. 158 din O.U.G. nr. 32/2012 sau într-o limbă aprobată de autoritatea competentă din statul membru gazdă respectiv. Începând cu data retragerii notificării, O.P.C.V.M. nu mai realizează nicio ofertă sau plasare directă sau indirectă a titlurilor sale de participare care au făcut obiectul retragerii notificării în statul membru respectiv.
    (4) O.P.C.V.M. transmite A.S.F. o notificare ce conţine informaţiile menţionate la alin. (1).
    (5) A.S.F. verifică dacă notificarea transmisă de O.P.C.V.M. în conformitate cu alin. (4) este completă şi transmite, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la primirea notificării complete, respectiva notificare autorităţii competente a statului membru gazdă şi Autorităţii Europene pentru Valori Mobiliare şi Pieţe (ESMA).
    (6) După transmiterea notificării în conformitate cu alin. (5), A.S.F. informează de îndată O.P.C.V.M. cu privire la această transmitere.
    (7) O.P.C.V.M. furnizează investitorilor care îşi menţin investiţiile în respectivul O.P.C.V.M. în urma procedurii menţionate în prezentul articol, precum şi A.S.F. informaţiile prevăzute la art. 68, art. 71 alin. (1), art. 78 alin. (2), art. 92 alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (3)-(5), art. 93 alin. (1), (2) şi (4), art. 94-102, precum şi la art. 159 din O.U.G. nr. 32/2012.
    (8) A.S.F. transmite autorităţii competente din statul membru identificat în notificarea menţionată la alin. (4) informaţii cu privire la orice modificări ale documentelor menţionate la art. 158 alin. (2) din O.U.G. nr. 32/2012.
    (9) În cazul în care A.S.F. este identificată ca autoritate competentă în cadrul unei notificări similare celei de la alin. (4) într-un alt stat membru, aceasta are aceleaşi drepturi şi obligaţii ca şi o autoritate competentă a statului membru gazdă al O.P.C.V.M., în conformitate cu legislaţia naţională a respectivului stat membru care transpune prevederile art. 21 alin. (2) la art. 97 alin. (3) şi la art. 108 din Directiva 2009/65/CE.
    (10) De la data transmiterii informaţiilor prevăzute la alin. (8), în cazul în care A.S.F. este identificată ca autoritatea competentă conform alin. (9), nu mai solicită acelui O.P.C.V.M. să demonstreze conformitatea cu actele cu putere de lege şi actele administrative naţionale care reglementează cerinţele de distribuţie menţionate la art. 5 din Regulamentul (UE) 2019/1.156.
    (11) În aplicarea prevederilor alin. (7), O.P.C.V.M. poate utiliza orice mijloace de comunicare electronice sau alte mijloace de comunicare la distanţă, cu condiţia ca informaţiile şi mijloacele de comunicare să fie puse la dispoziţia investitorilor în limba oficială sau în una dintre limbile oficiale ale statului membru în care se află investitorii sau într-o limbă aprobată de autoritatea competentă din statul membru respectiv.

    ART. 3
    (1) O.P.C.V.M. autorizat în alt stat membru îşi poate retrage notificarea cu privire la distribuţia titlurilor de participare, inclusiv, după caz, a claselor de acţiuni/unităţi de fond, în România, pentru care A.S.F. a primit o notificare în conformitate cu prevederile art. 174 din O.U.G. nr. 32/2012, în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) O.P.C.V.M. face o ofertă generală de răscumpărare sau de rambursare, fără taxe sau deduceri, a tuturor titlurilor de participare ale respectivului O.P.C.V.M. deţinute de investitorii din România, care este disponibilă în mod public timp de cel puţin 30 de zile lucrătoare şi este adresată, direct sau prin intermediari financiari, în mod individual, tuturor investitorilor din România a căror identitate este cunoscută;
    b) intenţia de a înceta distribuţia titlurilor de participare în România este făcută publică prin intermediul unui mijloc de comunicare, inclusiv electronic, care este uzual pentru distribuţia titlurilor de participare ale O.P.C.V.M. şi adecvat pentru un investitor tipic al O.P.C.V.M.;
    c) orice acorduri contractuale cu intermediari financiari sau cu alte persoane cărora le-a fost delegată distribuţia sunt modificate sau reziliate cu efect de la data retragerii notificării, pentru a preveni o nouă oferire sau plasare, directă sau indirectă, a titlurilor de participare identificate în notificarea prevăzută la alin. (4).

    (2) Informaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) descriu în mod clar consecinţele pentru investitori în cazul în care nu acceptă oferta de răscumpărare sau de rambursare a titlurilor de participare deţinute.
    (3) Informaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se furnizează în limba română. Începând cu data retragerii notificării, O.P.C.V.M. nu mai realizează nicio ofertă sau plasare directă sau indirectă a titlurilor sale de participare care au făcut obiectul retragerii notificării din România.
    (4) O.P.C.V.M. transmite autorităţii competente din statul membru de origine o notificare ce conţine informaţiile prevăzute la alin. (1).
    (5) O.P.C.V.M. furnizează în mod corespunzător investitorilor stabiliţi în România, care îşi menţin investiţiile în respectivul O.P.C.V.M. în urma procedurii prevăzute de prezentul articol, precum şi autorităţii competente din statul membru de origine informaţiile prevăzute la art. 68, art. 71 alin. (1), art. 78 alin. (2), art. 92 alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (3)-(5), art. 93 alin. (1), (2) şi (4), art. 94, 96, art. 97 alin. (1)-(3), art. 98-102 şi art. 176 din O.U.G. nr. 32/2012.
    (6) A.S.F. are aceleaşi drepturi şi obligaţii ca şi o autoritate competentă a unui stat membru gazdă al O.P.C.V.M., în conformitate cu prevederile art. 190 din O.U.G. nr. 32/2012.
    (7) Fără a aduce atingere altor activităţi de monitorizare şi de supraveghere prevăzute de prezentul regulament, de la data transmiterii de către o autoritate competentă a unui stat membru de origine a unui O.P.C.V.M. a unor informaţii cu privire la orice modificări ale documentelor prevăzute la art. 158 alin. (2) din O.U.G. nr. 32/2012, A.S.F. nu mai solicită acelui O.P.C.V.M. să demonstreze conformitatea cu prevederile prezentului regulament care prevăd cerinţele de distribuţie menţionate la art. 5 din Regulamentul (UE) 2019/1.156.
    (8) În aplicarea prevederilor alin. (5), O.P.C.V.M. poate utiliza orice mijloace de comunicare electronice sau alte mijloace de comunicare la distanţă, cu condiţia ca informaţiile şi mijloacele de comunicare să fie puse la dispoziţia investitorilor în limba română.

    ART. 4
    O.P.C.V.M. autorizat de A.S.F. în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 32/2012 are obligaţia de a pune la dispoziţie, în fiecare stat membru gazdă în care intenţionează să îşi distribuie titlurile de participare, structuri care să asigure:
    a) procesarea ordinelor de subscriere, răscumpărare şi rambursare şi efectuarea altor plăţi către deţinătorii de titluri de participare din statul membru gazdă, în conformitate cu condiţiile stabilite în mod corespunzător în documentele prevăzute la art. 68, art. 71 alin. (1), art. 78 alin. (2), art. 92 alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (3)-(5), art. 93 alin. (1), (2) şi (4) şi art. 94-102 din O.U.G. nr. 32/2012;
    b) furnizarea de informaţii investitorilor din statul membru gazdă cu privire la modalitatea de transmitere a ordinelor prevăzute la lit. a) şi cu privire la modalităţile de plată a sumelor provenite din răscumpărare şi din rambursare;
    c) facilitarea accesului la informaţii şi la procedurile şi modalităţile menţionate la art. 35 din O.U.G. nr. 32/2012 referitoare la exercitarea de către investitori a drepturilor pe care le dobândesc în urma investiţiilor lor în O.P.C.V.M. în statul membru unde sunt distribuite titlurile de participare ale respectivului O.P.C.V.M.;
    d) punerea la dispoziţia investitorilor a informaţiilor şi documentelor prevăzute la lit. a), în condiţiile prevăzute la art. 159 din O.U.G. nr. 32/2012, cu scopul de a fi analizate şi de a obţine copii ale acestora;
    e) punerea la dispoziţia investitorilor, pe un suport durabil, a informaţiilor relevante cu privire la operaţiunile desfăşurate de către aceste structuri;
    f) funcţia de punct de contact pentru comunicarea cu autoritatea competentă din statul membru gazdă.


    ART. 5
    (1) O.P.C.V.M. din alt stat membru care distribuie titluri de participare în România are obligaţia de a pune la dispoziţia investitorilor din România structuri care să asigure îndeplinirea următoarelor sarcini:
    a) procesarea ordinelor de subscriere, răscumpărare şi rambursare şi efectuarea altor plăţi către deţinătorii de titluri de participare, în conformitate cu condiţiile stabilite în mod corespunzător în documentele prevăzute la art. 68, art. 71 alin. (1), art. 78 alin. (2), art. 92 alin. (1) lit. a)-c) şi alin. (3)-(5), art. 93 alin. (1), (2) şi (4) şi art. 94-102 din O.U.G. nr. 32/2012;
    b) furnizarea de informaţii investitorilor din România cu privire la modalitatea de transmitere a ordinelor menţionate la lit. a) şi cu privire la modalităţile de plată a sumelor provenite din răscumpărarea sau din rambursarea de către O.P.C.V.M. a titlurilor de participare deţinute de investitorii din România;
    c) facilitarea accesului la informaţii şi la procedurile şi modalităţile menţionate la art. 35 din O.U.G. nr. 32/2012 referitoare la exercitarea de către investitorii din România a drepturilor pe care le dobândesc în urma investiţiilor lor în O.P.C.V.M.;
    d) punerea la dispoziţia investitorilor din România a informaţiilor şi documentelor prevăzute la lit. a), în condiţiile prevăzute la art. 176 din O.U.G. nr. 32/2012, cu scopul de a fi analizate şi de a obţine copii ale acestora;
    e) punerea la dispoziţia investitorilor din România, pe un suport durabil, a informaţiilor relevante cu privire la operaţiunile desfăşurate de către aceste structuri;
    f) funcţia de punct de contact pentru comunicarea cu A.S.F.

    (2) A.S.F., în calitate de autoritate competentă a statului membru gazdă al O.P.C.V.M., nu impune acestuia obligaţia de a avea o prezenţă fizică pe teritoriul României sau de a numi o parte terţă cu scopul de a-şi îndeplini obligaţiile prevăzute la alin. (1).
    (3) O.P.C.V.M. din alt stat membru care distribuie titluri de participare în România are obligaţia de a se asigura că structurile menţionate la alin. (1) sunt puse la dispoziţie, inclusiv pe cale electronică:
    a) în limba română;
    b) de către O.P.C.V.M. sau de către o parte terţă care face obiectul reglementărilor şi supravegherii aplicabile sarcinilor care urmează să fie efectuate sau de către ambele. În cazul în care sarcinile sunt îndeplinite de o parte terţă, numirea părţii terţe respective face obiectul unui contract scris, în care se precizează care dintre sarcinile menţionate la alin. (2) nu vor fi efectuate de către O.P.C.V.M., precum şi faptul că partea terţă va primi din partea O.P.C.V.M. toate informaţiile şi documentele relevante.


    ART. 6
    (1) A.F.I.A. stabilit în România, autorizat în conformitate cu prevederile Legii nr. 74/2015, poate desfăşura activităţi de premarketing în Uniunea Europeană, cu excepţia cazului în care informaţiile prezentate potenţialilor investitori profesionali:
    a) sunt suficiente pentru a permite investitorilor să îşi asume angajamentul de a subscrie titluri de participare ale unui anumit F.I.A.;
    b) echivalează cu formulare de subscriere sau cu documente similare, aflate fie în stadiu de proiect, fie în forma finală; sau
    c) echivalează cu documentele constitutive, cu un prospect sau cu alte documente de ofertă în formă finală ale unui F.I.A. ce nu a fost încă înfiinţat.

    (2) În cazul în care se furnizează un proiect de prospect sau alte documente de ofertă, acestea nu pot să conţină informaţii suficiente care să le permită investitorilor să ia o decizie de investiţie şi menţionează în mod clar că:
    a) documentele nu constituie o ofertă sau o invitaţie de a subscrie titluri de participare ale F.I.A.; şi
    b) informaţiile prezentate în cadrul acestora nu ar trebui să fie considerate drept sigure, deoarece sunt incomplete şi pot face obiectul unor modificări.

    (3) A.F.I.A. stabilit în România, autorizat în conformitate cu prevederile Legii nr. 74/2015, nu trebuie să notifice A.S.F. sau autorităţilor competente din statele membre în care desfăşoară activităţi de premarketing conţinutul ori destinatarii premarketingului sau să îndeplinească alte condiţii ori cerinţe decât cele prevăzute de prezentul articol, înainte de a începe activitatea de premarketing.
    (4) A.F.I.A. se asigură că investitorii nu subscriu titluri de participare ale unui F.I.A. în perioada de premarketing şi că investitorii contactaţi în cadrul acţiunilor de premarketing pot subscrie titluri de participare ale respectivului F.I.A. numai ca urmare a activităţii de distribuţie transfrontalieră permisă în conformitate cu art. 30-32 din Legea nr. 74/2015.
    (5) Orice subscriere efectuată de către investitorii profesionali, în termen de 18 luni de la data la care A.F.I.A. a început activitatea de premarketing, în titlurile de participare ale unui F.I.A. care face subiectul informaţiilor furnizate în contextul desfăşurării activităţii de premarketing sau ale unui F.I.A. stabilit ca urmare a desfăşurării activităţii de premarketing se consideră a fi activitate de distribuţie şi intră sub incidenţa procedurilor de notificare aplicabile prevăzute la art. 30-32 din Legea nr. 74/2015.
    (6) A.F.I.A. stabilit în România, autorizat potrivit prevederilor Legii nr. 74/2015, transmite A.S.F., în termen de două săptămâni de la începerea premarketingului, o scrisoare informală, pe suport hârtie sau prin mijloace electronice.
    (7) Scrisoarea menţionată la alin. (6) precizează statele membre şi perioadele în care are loc sau a avut loc activitatea de premarketing şi include o scurtă descriere a activităţii, inclusiv informaţiile privind strategiile de investiţii prezentate şi, după caz, o listă a F.I.A. şi a compartimentelor F.I.A. care fac sau au făcut obiectul activităţii de premarketing.
    (8) A.S.F. informează de îndată autorităţile competente din statele membre în care A.F.I.A. efectuează sau a efectuat activităţi de premarketing.
    (9) A.F.I.A. se asigură că activitatea de premarketing este documentată în mod corespunzător.

    ART. 7
    (1) Un A.F.I.A. autorizat într-un alt stat membru poate desfăşura activităţi de premarketing în România, cu excepţia cazului în care informaţiile prezentate potenţialilor investitori profesionali:
    a) sunt suficiente pentru a permite investitorilor să îşi asume angajamentul de a subscrie titluri de participare ale unui anumit F.I.A.;
    b) echivalează cu formulare de subscriere sau cu documente similare, aflate fie în stadiu de proiect, fie în forma finală; sau
    c) echivalează cu documentele constitutive, cu un prospect sau cu alte documente de ofertă în formă finală ale unui F.I.A. ce nu a fost încă înfiinţat.

    (2) În cazul în care se furnizează un proiect de prospect sau alte documente de ofertă, acestea nu pot să conţină informaţii suficiente care să le permită investitorilor să ia o decizie de investiţie şi menţionează în mod clar că:
    a) documentele nu constituie o ofertă sau o invitaţie de a subscrie titluri de participare ale F.I.A.; şi
    b) informaţiile prezentate în cadrul acestora nu ar trebui să fie considerate drept sigure, deoarece sunt incomplete şi pot face obiectul unor modificări.

    (3) Un A.F.I.A. autorizat într-un alt stat membru nu trebuie să notifice A.S.F. conţinutul sau destinatarii premarketingului sau să îndeplinească alte condiţii sau cerinţe în afara celor prevăzute în prezentul articol înainte de a începe activitatea de premarketing în România.
    (4) A.F.I.A. se asigură că investitorii din România nu subscriu titluri de participare ale unui F.I.A. în perioada de premarketing şi că investitorii contactaţi în cadrul acţiunilor de premarketing pot subscrie titluri de participare ale respectivului F.I.A. numai ca urmare a activităţii de distribuţie transfrontalieră permisă în conformitate cu art. 30-32 din Legea nr. 74/2015.
    (5) Orice subscriere efectuată de către investitorii profesionali, în termen de 18 luni de la data la care A.F.I.A. a început activitatea de premarketing în România, în titlurile de participare ale unui F.I.A. care face subiectul informaţiilor furnizate în contextul desfăşurării activităţii de premarketing sau ale unui F.I.A. stabilit ca urmare a desfăşurării activităţii de premarketing se consideră a fi activitate de distribuţie şi intră sub incidenţa procedurilor de notificare aplicabile prevăzute la art. 30-32 din Legea nr. 74/2015.
    (6) A.S.F. poate solicita autorităţilor competente din statul membru de origine al unui A.F.I.A. care desfăşoară sau a desfăşurat activitate de premarketing în România să furnizeze informaţii suplimentare privind activitatea de premarketing care are sau a avut loc în România.
    (7) O parte terţă poate desfăşura activităţi de premarketing în numele unui A.F.I.A. autorizat în alt stat membru doar în cazul în care este autorizată ca firmă de investiţii în conformitate cu Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare, ca instituţie de credit în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, ca societate de administrare a investiţiilor (S.A.I.) în conformitate cu O.U.G. nr. 32/2012, ca A.F.I.A. în conformitate cu prezentul regulament sau ca agent delegat în conformitate cu Legea nr. 126/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) Partea terţă menţionată la alin. (7) este supusă condiţiilor prevăzute de prezentul articol.
    (9) Un A.F.I.A. autorizat într-un alt stat membru se asigură că activitatea de premarketing desfăşurată în România este documentată în mod corespunzător.

    ART. 8
    (1) Un A.F.I.A. stabilit în România, autorizat în conformitate cu prevederile Legii nr. 74/2015, îşi poate retrage notificarea cu privire la distribuţia titlurilor de participare ale anumitor F.I.A. sau ale tuturor F.I.A. într-un stat membru, pentru care a făcut o notificare la A.S.F., în conformitate cu prevederile art. 31 din Legea nr. 74/2015, în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) cu excepţia F.I.A. de tip închis şi a fondurilor reglementate de Regulamentul (UE) 2015/760 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2015 privind fondurile europene de investiţii pe termen lung, este făcută o ofertă generală de răscumpărare sau de rambursare, fără taxe sau deduceri, a tuturor titlurilor de participare ale respectivului F.I.A., deţinute de investitori în statul membru respectiv, iar oferta este disponibilă în mod public timp de cel puţin 30 de zile lucrătoare şi este adresată, direct sau prin intermediari financiari, în mod individual tuturor investitorilor din statul membru respectiv a căror identitate este cunoscută;
    b) intenţia de a înceta distribuţia titlurilor de participare ale anumitor sau tuturor F.I.A. pe care le administrează pe teritoriul statului membru respectiv este făcută publică prin intermediul unui mijloc de comunicare, inclusiv electronic, care este uzual pentru distribuţia titlurilor de participare ale F.I.A. şi adecvat pentru un investitor tipic al F.I.A.;
    c) orice acorduri contractuale cu intermediari financiari sau cu alte persoane cărora le-a fost delegată distribuţia sunt modificate sau reziliate cu efect de la data retragerii notificării, pentru a preveni o nouă oferire sau plasare, directă sau indirectă, a titlurilor de participare identificate în notificarea menţionată la alin. (3).

    (2) Începând cu data retragerii notificării, A.F.I.A. nu mai realizează nicio ofertă sau plasare nouă, directă sau indirectă, a titlurilor de participare ale F.I.A. pe care le administrează în statul membru pentru care a notificat A.S.F. în conformitate cu alin. (3).
    (3) A.F.I.A. transmite A.S.F. o notificare ce conţine informaţiile menţionate la alin. (1).
    (4) A.S.F. verifică dacă notificarea transmisă de A.F.I.A. în conformitate cu alin. (3) este completă şi transmite, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la primirea notificării complete, respectiva notificare autorităţii competente a statului membru gazdă şi ESMA.
    (5) După transmiterea notificării prevăzute la alin. (4), A.S.F. notifică de îndată A.F.I.A. cu privire la această transmitere.
    (6) Timp de 36 de luni de la data retragerii notificării este interzisă desfăşurarea de către A.F.I.A., pe teritoriul statului membru identificat în notificarea menţionată la alin. (3), de activităţi de premarketing cu privire la titlurile de participare ale F.I.A. menţionate în notificare sau cu privire la strategii ori idei de investiţii similare.
    (7) A.F.I.A. furnizează investitorilor care îşi menţin investiţiile în F.I.A. în urma procedurii menţionate la prezentul articol, precum şi A.S.F. informaţiile prevăzute la art. 21 şi 22 din Legea nr. 74/2015.
    (8) A.S.F. transmite autorităţii competente din statul membru identificat în notificarea menţionată la alin. (3) informaţii cu privire la orice modificări ale documentelor menţionate la lit. b)-f) din anexa nr. 3 la Legea nr. 74/2015.
    (9) În cazul în care A.S.F. este identificată ca autoritate competentă în cadrul unei notificări similare celei de la alin. (3) într-un alt stat membru, aceasta are aceleaşi drepturi şi obligaţii ca şi o autoritate competentă a unui stat membru gazdă al A.F.I.A., în conformitate cu legislaţia naţională a respectivului stat membru care transpune prevederile art. 45 din Directiva 2011/61/UE.
    (10) Fără a aduce atingere altor activităţi de monitorizare şi de supraveghere prevăzute la art. 48-50 din Legea nr. 74/2015, de la data transmiterii prevăzute la alin. (8), autoritatea competentă a statului membru identificat în notificarea menţionată la alin. (3) nu mai solicită A.F.I.A. în cauză să demonstreze conformitatea cu legislaţia naţională şi secundară care reglementează cerinţele de distribuţie, astfel cum este prevăzut la art. 5 din Regulamentul (UE) 2019/1.156 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2019 privind facilitarea distribuţiei transfrontaliere a organismelor de plasament colectiv şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 345/2013, (UE) nr. 346/2013 şi (UE) nr. 1.286/2014, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2019/1.156.
    (11) În aplicarea prevederilor alin. (7), A.F.I.A. poate utiliza orice mijloace de comunicare electronică sau alte mijloace de comunicare la distanţă.

    ART. 9
    (1) Un A.F.I.A. autorizat într-un alt stat membru îşi poate retrage notificarea cu privire la distribuţia în România a titlurilor de participare ale anumitor sau tuturor F.I.A. pe care le administrează, pentru care A.S.F. a primit o notificare în conformitate cu art. 32 din Legea nr. 74/2015, în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) cu excepţia F.I.A. de tip închis şi a fondurilor reglementate de Regulamentul (UE) 2015/760, este făcută o ofertă generală de răscumpărare sau de rambursare, fără taxe sau deduceri, a tuturor titlurilor de participare ale respectivului F.I.A. deţinute de investitori în România, iar oferta respectivă este disponibilă în mod public timp de cel puţin 30 de zile lucrătoare şi este adresată, direct sau prin intermediari financiari, în mod individual tuturor investitorilor din România a căror identitate este cunoscută;
    b) intenţia de a înceta distribuţia titlurilor de participare ale anumitor sau tuturor F.I.A. pe care le administrează pe teritoriul României este făcută publică prin intermediul unui mijloc de comunicare, inclusiv electronic, care este uzual pentru distribuţia titlurilor de participare ale F.I.A. şi adecvat pentru un investitor tipic al F.I.A.;
    c) orice acorduri contractuale cu intermediari financiari sau cu alte persoane cărora le-a fost delegată distribuţia sunt modificate sau reziliate cu efect de la data retragerii notificării, pentru a preveni o nouă oferire sau plasare, directă sau indirectă, a titlurilor de participare identificate în notificarea menţionată la alin. (3).

    (2) Începând cu data retragerii notificării, A.F.I.A. nu mai realizează nicio ofertă sau plasare nouă, directă sau indirectă, investitorilor din România a titlurilor de participare ale F.I.A. pe care le administrează.
    (3) A.F.I.A. transmite autorităţii competente din statul membru de origine o notificare ce conţine informaţiile menţionate la alin. (1).
    (4) Timp de 36 de luni de la data retragerii notificării este interzisă desfăşurarea de către A.F.I.A., pe teritoriul României, de activităţi de premarketing cu privire la titlurile de participare ale F.I.A. menţionate în notificare sau cu privire la strategii ori idei de investiţii similare.
    (5) A.F.I.A. furnizează investitorilor care îşi menţin investiţiile în F.I.A. în urma procedurii menţionate în prezentul articol, precum şi autorităţii competente din statul membru de origine informaţiile prevăzute la art. 21 şi 22 din Legea nr. 74/2015.
    (6) A.S.F. are aceleaşi drepturi şi obligaţii ca şi o autoritate competentă a unui stat membru gazdă al A.F.I.A., astfel cum este prevăzut la art. 49 din Legea nr. 74/2015.
    (7) Fără a aduce atingere altor activităţi de monitorizare şi de supraveghere prevăzute la art. 48-50 din Legea nr. 74/2015, de la data retragerii notificării, A.S.F. nu mai solicită A.F.I.A. în cauză să demonstreze conformitatea cu legislaţia naţională care reglementează cerinţele de distribuţie, astfel cum este prevăzut la art. 5 din Regulamentul (UE) 2019/1.156.
    (8) În aplicarea prevederilor alin. (5), A.F.I.A. poate utiliza orice mijloace de comunicare electronică sau la distanţă.

    ART. 10
    Fără a aduce atingere prevederilor art. 26 din Regulamentul (UE) 2015/760, A.F.I.A. stabiliţi în România, autorizaţi în conformitate cu prevederile Legii nr. 74/2015, pun la dispoziţie, în fiecare stat membru în care intenţionează să distribuie titluri de participare ale F.I.A. către investitorii de retail, structuri care să asigure:
    a) procesarea ordinelor de subscriere, răscumpărare şi de rambursare şi efectuarea altor plăţi către deţinătorii titlurilor de participare, în conformitate cu condiţiile stabilite în documentele de constituire şi funcţionare ale F.I.A.;
    b) furnizarea de informaţii investitorilor cu privire la modalitatea de transmitere a ordinelor prevăzute la lit. a) şi cu privire la modalităţile de plată a sumelor provenite din răscumpărarea şi din rambursarea titlurilor de participare deţinute de investitori;
    c) facilitarea accesului la informaţii referitoare la exercitarea de către investitori a drepturilor pe care le dobândesc ca urmare a investiţiilor lor în F.I.A. în statul membru unde sunt distribuite titlurile de participare ale respectivului F.I.A.;
    d) punerea la dispoziţia investitorilor a informaţiilor şi documentelor prevăzute la art. 21 şi 22 din Legea nr. 74/2015, cu scopul de a fi analizate şi de a obţine copii ale acestora;
    e) punerea la dispoziţia investitorilor, pe un suport durabil, a informaţiilor relevante cu privire la operaţiunile desfăşurate de către aceste structuri;
    f) funcţia de punct de contact în comunicarea cu autoritatea competentă din statul membru gazdă.


    ART. 11
    (1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 26 din Regulamentul (UE) 2015/760, A.F.I.A. autorizaţi în alt stat membru care distribuie titluri de participare ale F.I.A. către investitorii de retail din România au obligaţia de a pune la dispoziţie structuri care să asigure:
    a) procesarea ordinelor de subscriere, răscumpărare şi de rambursare şi efectuarea altor plăţi către deţinătorii titlurilor de participare, în conformitate cu condiţiile stabilite în documentele de constituire şi funcţionare ale F.I.A.;
    b) furnizarea de informaţii investitorilor cu privire la modalitatea de transmitere a ordinelor prevăzute la lit. a) şi cu privire la modalităţile de plată a sumelor provenite din răscumpărarea şi din rambursarea titlurilor de participare deţinute de investitori;
    c) facilitarea accesului la informaţii referitoare la exercitarea de către investitori a drepturilor pe care le dobândesc ca urmare a investiţiilor lor în F.I.A.;
    d) punerea la dispoziţia investitorilor a informaţiilor şi documentelor prevăzute la art. 21 şi 22 din Legea nr. 74/2015, cu scopul de a fi analizate şi de a obţine copii ale acestora;
    e) punerea la dispoziţia investitorilor, pe un suport durabil, a informaţiilor relevante cu privire la operaţiunile desfăşurate de către aceste structuri;
    f) funcţia de punct de contact în comunicarea cu A.S.F.

    (2) În calitate de autoritate competentă a statului membru gazdă al A.F.I.A., A.S.F. nu impune acestuia obligaţia de a avea o prezenţă fizică pe teritoriul României sau de a numi o parte terţă cu scopul de a-şi îndeplini obligaţiile prevăzute la alin. (1).
    (3) A.F.I.A. autorizaţi în alt stat membru care distribuie titluri de participare ale F.I.A. către investitorii de retail din România au obligaţia de a se asigura că mecanismele menţionate la alin. (1) sunt puse la dispoziţie, inclusiv pe cale electronică:
    a) în limba română;
    b) de către A.F.I.A. sau de către o parte terţă care face obiectul reglementărilor şi supravegherii aplicabile sarcinilor care urmează să fie efectuate sau de către ambele. În cazul în care sarcinile urmează să fie îndeplinite de către o parte terţă, numirea părţii terţe respective face obiectul unui contract scris, în care se precizează care dintre sarcinile menţionate la alin. (1) nu vor fi efectuate de către A.F.I.A. şi că partea terţă va primi din partea A.F.I.A. toate informaţiile şi documentele relevante.


    ART. 12
    Nerespectarea prevederilor prezentului regulament se sancţionează potrivit dispoziţiilor capitolului VII din O.U.G. nr. 32/2012 sau ale art. 51-57 din Legea nr. 74/2015, după caz.

    ART. 13
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu


    Bucureşti, 16 noiembrie 2021.
    Nr. 18.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016