Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 15 din 7 noiembrie 2024  pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 5/2018 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 15 din 7 noiembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 5/2018 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1143 din 15 noiembrie 2024
    În temeiul prevederilor art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) lit. a) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor din şedinţa Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din data de 5 noiembrie 2024,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.
    ART. I
    Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 5/2018 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 478 din 11 iunie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 21 alineatul (1), litera o) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "o) declaraţia ofertantului privind preţul cerut în cadrul ofertei, declaraţia privind criteriile şi/sau condiţiile pe baza cărora preţul va fi determinat sau valoarea maximă a acestuia, după caz, care vor fi depuse la A.S.F. obligatoriu în plic închis şi sigilat, cu excepţia cazului în care publicarea preţului se face anterior aprobării unui prospect conform prevederilor legale în vigoare."

    2. La articolul 21, alineatele (5) şi (5^1) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(5) Prospectul de ofertă şi orice alte documente aferente ofertei publice de vânzare, depuse la A.S.F., nu cuprind menţiuni referitoare la preţ, spaţiul destinat acestor menţiuni fiind completat ulterior aprobării prospectului de ofertă publică, cu excepţia cazului în care publicarea preţului se face anterior aprobării unui prospect conform prevederilor legale în vigoare.
(5^1) În cazul în care informaţiile menţionate la alin. (1) lit. o) se modifică faţă de informaţiile depuse anterior, acestea se transmit la A.S.F. obligatoriu în plic închis şi sigilat, cu excepţia cazului în care publicarea preţului se face anterior aprobării unui prospect conform prevederilor legale în vigoare."

    3. La articolul 33, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În sensul alin. (1) lit. b) şi d), prin asumarea decontării de către intermediar se înţelege îndeplinirea tuturor formalităţilor pentru respectarea cerinţelor prevăzute de reglementările în vigoare, inclusiv de reglementările depozitarului central referitoare la asigurarea disponibilităţii, la data decontării, a fondurilor corespunzătoare decontării tranzacţiilor aferente ordinelor. Emiterea declaraţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) şi d) se poate face numai în condiţiile asigurării respectării, la data emiterii acesteia, a prevederilor incidente privind prestarea de servicii şi activităţi de investiţii către un client, inclusiv a prevederilor art. 60-62 din Regulamentul A.S.F. nr. 5/2019."

    4. După secţiunea 1 a capitolului III din titlul II - Oferta publică se introduce o nouă secţiune, secţiunea 1^1 „Titluri de datorie emise de autorităţi ale administraţiei publice locale“, alcătuită din art. 44^1-44^3, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA 1^1
    Titluri de datorie emise de autorităţi ale administraţiei publice locale
    ART. 44^1
    (1) În cazul în care o autoritate a administraţiei publice locale intenţionează să realizeze o ofertă publică de titluri de datorie sau intenţionează să admită titlurile de datorie pe o piaţă reglementată, aceasta poate întocmi un prospect care se aprobă de către A.S.F., în conformitate cu art. 5^1 din Legea nr. 24/2017, precum şi cu respectarea prevederilor prezentei secţiuni.
    (2) Oferta publică de titluri de datorie, respectiv admiterea la tranzacţionare pe piaţa reglementată a titlurilor de datorie prevăzută la alin. (1) se realizează cu respectarea corespunzătoare a prevederilor titlurilor II şi III din Legea nr. 24/2017, precum şi ale prezentului titlu şi ale titlului IV.
    (3) În sensul alin. (2), în cazul ofertei publice de titluri de datorie sau al admiterii titlurilor de datorie pe o piaţă reglementată se iau în considerare prevederile Regulamentului (UE) 2017/1.129 şi ale regulamentelor emise în legătură cu acesta prevăzute la art. 20, care includ dispoziţii legate de definiţii, de depunerea cererii privind aprobarea prospectului, de verificarea, aprobarea şi punerea la dispoziţia publicului a prospectului, de comunicatele cu caracter publicitar şi difuzarea informaţiilor privind oferta publică, de suplimentele la prospecte şi posibilitatea investitorilor de a-şi retrage acceptul de subscriere sau achiziţionare, făcând excepţie dispoziţiile legate de aspecte transfrontaliere, cum ar fi cele legate de oferte şi admitere transfrontalieră pe o piaţă reglementată şi regimul lingvistic, stat membru de origine şi stat membru gazdă, ESMA şi obligativitatea de punere la dispoziţie a informaţiilor în punctul unic de acces european.
    ART. 44^2
    (1) În cazul prevăzut la art. 44^1 alin. (1), prospectul se întocmeşte sub forma unui document unic şi este alcătuit din următoarele capitole, prezentate în următoarea ordine:
    a) coperta prospectului;
    b) rezumatul prospectului;
    c) factorii de risc;
    d) informaţii privind persoane responsabile, privind emitentul şi titlurile de datorie, precum şi alte informaţii suplimentare.
    (2) Conţinutul minim al prospectului precizat la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 4^1.
    (3) Informaţiile sunt prezentate în cadrul prospectului cu respectarea cerinţelor privind conţinutul prevăzut la alin. (2), precum şi cu luarea în considerare a prevederilor legate de modalitatea de întocmire a unui prospect prevăzute de Regulamentul (UE) 2017/1.129 şi de regulamentele europene emise în legătură cu Regulamentul (UE) 2017/1.129 prevăzute la art. 20, care includ prevederile art. 6 alin. (1) şi (2), art. 7 alin. (1) paragraful 1, alin. (2) şi (3), art. 16, 18 şi 19 din Regulamentul (UE) 2017/1.129.
    (4) Emitentul poate decide ordinea în care sunt prezentate în prospect informaţiile precizate la alin. (1) lit. d) şi, în situaţia în care ordinea este diferită faţă de cea prevăzută în anexa nr. 4^1, A.S.F. poate solicita furnizarea unei liste de trimiteri încrucişate care să indice punctele din anexă cărora le corespund informaţiile respective. Lista de trimiteri încrucişate precizează orice punct prevăzut în anexa nr. 4^1 care nu a fost inclus în proiectul de prospect din cauza naturii sau tipului emitentului, valorilor mobiliare, ofertei sau admiterii la tranzacţionare.
    ART. 44^3
    Prospectul, suplimentele la acesta şi materialele cu caracter publicitar se întocmesc şi se pun la dispoziţia publicului în limba română. În cazul în care prospectul include informaţii prin trimitere, acestea trebuie să fie redactate în limba română."

    5. La articolul 59, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Ofertantul, prin intermediarul său, depune la A.S.F., în termen de maximum 30 de zile de la publicarea anunţului preliminar, o cerere de aprobare a documentului de ofertă, precum şi orice modificare a documentelor depuse în conformitate cu alin. (1), cu excepţia documentelor prevăzute la art. 57 alin. (1) lit. c) şi d), care se redepun în plic închis şi sigilat."

    6. La articolul 87, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Cererea de înregistrare a valorilor mobiliare prevăzută la alin. (1) se depune în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data transmiterii către A.S.F. a notificării privind rezultatele ofertei publice, în cazul în care există condiţii de închidere cu succes a ofertei, sau de la publicarea prospectului, în cazul în care nu a fost derulată o ofertă publică. Prin ofertă încheiată cu succes se înţelege oferta în urma căreia sunt îndeplinite condiţiile impuse prin prospectul întocmit în vederea admiterii la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, referitoare la numărul minim de subscriitori în cadrul ofertei, valoarea totală minimă a subscrierilor realizate în cadrul ofertei, precum şi alte asemenea condiţii.
(3) În cazul în care data expirării termenelor pentru atacare în instanţă/opoziţie este ulterioară termenului în care trebuie depusă cererea de înregistrare a valorilor mobiliare potrivit alin. (2), această cerere se depune în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data expirării termenelor pentru atacare în instanţă/opoziţie. În acest caz, prin excepţie de la termenul de 11 zile lucrătoare prevăzut la art. 100 alin. (3), ofertantul/emitentul are obligaţia să depună la operatorul pieţei reglementate cererea finală pentru admiterea la tranzacţionare, însoţită de certificatul de înregistrare la A.S.F. a valorilor mobiliare, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a emiterii certificatului de înregistrare a valorilor mobiliare, însă nu mai târziu de 3 zile lucrătoare anterior datei propuse pentru admiterea la tranzacţionare."

    7. La articolul 88, partea introductivă şi literele a),e) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 88
    Pentru înregistrarea iniţială la A.S.F. a valorilor mobiliare şi a altor instrumente financiare, emitenţii prezintă o cerere însoţită de următoarele documente:
    a) formularele prezentate în anexa nr. 16 care să cuprindă datele complete despre valorile mobiliare/alte instrumente financiare şi emitent;
    ..............................
    e) dovada publicării hotărârii AGEA/organului statutar privind admiterea la tranzacţionare a valorilor mobiliare în Monitorul Oficial al României;
    ..............................
    i) o copie a certificatului de înregistrare fiscală."

    8. La articolul 89, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Certificatul de înregistrare a valorilor mobiliare/altor instrumente financiare este emis de A.S.F. în termen de 10 zile de la data transmiterii certificatului constatator emis de ORC/documentului similar prevăzut la alin. (2), a dovezii achitării tarifului aferent înregistrării, conform reglementărilor A.S.F., precum şi a declaraţiei reprezentantului legal al emitentului sau a reprezentantului desemnat de AGEA/organul statutar al emitentului în care să se precizeze dacă la hotărârea adunării generale a acţionarilor/a organului statutar s-a făcut opoziţie sau dacă aceasta a făcut obiectul vreunei căi de atac în instanţă, dată ulterior expirării termenelor prevăzute de Legea nr. 31/1990 sau de legislaţia incidentă pentru atacare în instanţă/opoziţie."

    9. După articolul 89 se introduce un nou articol, art. 89^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 89^1
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 89, în cazul aplicării instrumentelor, competenţelor şi mecanismelor de rezoluţie menţionate în titlul IV din Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările şi completările ulterioare, sau în titlul V din Regulamentul (UE) 2021/23 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 decembrie 2020 privind un cadru pentru redresarea şi rezoluţia contrapărţilor centrale şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.095/2010, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 806/2014 şi (UE) 2015/2.365 şi a Directivelor 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2007/36/CE, 2014/59/UE şi (UE) 2017/1132, procesarea de către depozitarul central a modificărilor caracteristicilor sau numărului de valori mobiliare/alte instrumente financiare dintr-o anumită clasă deja admise la tranzacţionare sau deja tranzacţionate într-un loc de tranzacţionare se realizează în baza deciziei de rezoluţie emise de autoritatea de rezoluţie.
    (2) Certificatul de înregistrare a valorilor mobiliare/altor instrumente financiare este emis de A.S.F. pe baza deciziei de rezoluţie emise de autoritatea de rezoluţie, se transmite depozitarului central şi este ridicat de emitent în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data la care emitentul este notificat de către A.S.F. cu privire la emiterea certificatului.
    (3) Emitentul are obligaţia să solicite ORC înscrierea de menţiuni conform certificatului emis de A.S.F., în termen de 5 zile de la data ridicării acestuia potrivit alin. (2).
    (4) Emitentul de valori mobiliare/alte instrumente financiare are obligaţia să transmită la A.S.F. şi depozitarului central certificatul de înregistrare menţiuni emis de ORC sau un document similar, în cazul în care emitentul nu se înregistrează la ORC, din care să rezulte înregistrarea noilor caracteristici ale valorilor mobiliare/altor instrumente financiare şi/sau modificarea capitalului social, în termen de două zile lucrătoare de la emitere."

    10. La articolul 100, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În termen de cel mult 11 zile lucrătoare de la data de închidere a ofertei sau, în cazul în care nu a fost derulată o ofertă, de la data aprobării de către A.S.F. a prospectului, însă nu mai târziu de 3 zile lucrătoare anterior datei propuse pentru admiterea la tranzacţionare, emitentul/ofertantul (în cazul în care este diferit de emitent) depune la operatorul pieţei reglementate cererea finală pentru admiterea la tranzacţionare. Admiterea la tranzacţionare pe o piaţă reglementată se realizează de către operatorul pieţei respective, ulterior aprobării prospectului de admitere, precum şi ulterior înregistrării la A.S.F. a valorilor mobiliare, prin emiterea certificatului de înregistrare de către A.S.F."

    11. După articolul 115^2 se introduce un nou articol, art. 115^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 115^3
    Prin excepţie de la prevederile art. 115 lit. b) pct. A subpct. (ii), în situaţia în care evaluatorul autorizat independent stabileşte că valoarea de piaţă rezultată din aplicarea metodelor de evaluare recunoscute de legislaţia în vigoare, la data evaluării, este 0,00 lei sau negativă, retragerea de la tranzacţionare de pe o piaţă reglementată se poate face fără acordarea dreptului acţionarilor de a se retrage din cadrul emitentului. În acest sens, retragerea de la tranzacţionare potrivit art. 115 lit. b) pct. A se poate face în condiţiile respectării tuturor dispoziţiilor art. 115 lit. b) pct. A subpct. (ii), inclusiv a dispoziţiilor legate de obligativitatea includerii în convocatorul AGEA, ca punct distinct pe ordinea de zi, a prezentării raportului întocmit de un evaluator autorizat independent cu privire la preţul pe acţiune, excepţie făcând dispoziţiile legate de retragerea acţionarilor, achitarea/plata, respectiv obţinerea contravalorii acţiunilor şi informarea, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, a acţionarilor înregistraţi la data de referinţă care nu au participat la AGEA în care s-a hotărât retragerea de la tranzacţionare cu privire la hotărârea AGEA, inclusiv cu privire la preţul pe acţiune."

    12. După articolul 130 se introduce un nou articol, art. 130^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 130^1
    (1) În cazul emitenţilor de obligaţiuni garantate, emise potrivit Legii nr. 233/2022 privind obligaţiunile garantate, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar, denumită în continuare Legea nr. 233/2022, care sunt admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, emitentul întocmeşte, pe formatul prevăzut în anexa nr. 12, comunicatul prevăzut la art. 33 alin. (5) din Legea nr. 233/2022, care reprezintă informaţie reglementată în sensul prezentului titlu.
    (2) Emitentul transmite comunicatul prevăzut la alin. (1) către A.S.F. şi operatorul de piaţă, la momentul la care este publicat raportul trimestrial potrivit prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 233/2022, respectiv către un mijloc media care asigură difuzarea informaţiilor reglementate, astfel încât acestea să poată fi accesibile rapid şi în mod nediscriminatoriu către public în întreaga Uniune Europeană, şi le face disponibile în vederea stocării în cadrul unui mecanism oficial de stocare, cu respectarea corespunzătoare a dispoziţiilor prezentului regulament şi ale Legii nr. 24/2017."

    13. La articolul 174 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 174
    (1) Numărul de acţiuni ce urmează a fi emise în cazul majorărilor de capital social cu aport în numerar, respectiv al majorărilor de capital social prin conversia unor datorii certe, lichide şi exigibile, realizate cu ridicarea dreptului de preferinţă, sau în cazul majorărilor de capital social cu aport în natură se determină de către consiliul de administraţie al emitentului şi este egal cu raportul dintre valoarea aportului, reprezentând suma ce urmează a fi efectiv plătită/valoarea ce va fi efectiv adusă în societate, stabilită cu respectarea prevederilor incidente, şi cea mai mare dintre următoarele valori:"

    14. La articolul 175, după primul alineat, care devine alineatul (1), se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:
    "(2) În cazul majorării capitalului social prin conversia datoriilor certe, lichide şi exigibile, hotărârea adunării generale a acţionarilor/consiliului de administraţie a/al unui emitent va include şi informaţiile prevăzute la alin. (1), precum şi informaţii cu privire la individualizarea datoriei care se compensează, izvorul acesteia şi data la care a devenit exigibilă."

    15. La articolul 198, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Dreptul de a pune întrebări şi obligaţia de a răspunde pot fi condiţionate de măsurile pe care societăţile le pot lua pentru a asigura identificarea acţionarilor, buna desfăşurare şi pregătire a adunărilor generale, precum şi protejarea confidenţialităţii şi a intereselor comerciale ale societăţilor. Societăţile pot formula un răspuns general pentru întrebările cu acelaşi conţinut. În situaţia în care informaţia pertinentă este disponibilă pe pagina de internet a societăţii, în format întrebare-răspuns, se consideră că un răspuns este dat dacă societatea indică acţionarului locul unde poate găsi pe pagina de internet respectivul răspuns."

    16. Articolul 218 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 218
    Valorile mobiliare admise la tranzacţionare sau tranzacţionate, cu acordul emitentului, în cadrul unui sistem multilateral de tranzacţionare sau al unui sistem organizat de tranzacţionare sunt retrase de la tranzacţionare în condiţiile art. 115, 115^1, 115^2 şi 115^3, care se aplică în mod corespunzător."

    17. La articolul 223, după litera B se introduce o nouă literă, lit. B^1, cu următorul cuprins:
    "B^1. Comunicate privind publicarea unor rapoarte trimestriale, în cazul emitenţilor de obligaţiuni garantate

    (1) În cazul emitenţilor de obligaţiuni garantate emise potrivit Legii nr. 233/2022, care sunt admise la tranzacţionare sau tranzacţionate, cu acordul emitentului, în cadrul unui sistem multilateral de tranzacţionare sau al unui sistem organizat de tranzacţionare, emitentul întocmeşte comunicatul prevăzut la art. 33 alin. (5) din aceeaşi lege, în formatul prevăzut în anexa nr. 12.

    (2) Emitentul transmite comunicatul prevăzut la alin. (1) către A.S.F. şi operatorul de piaţă, la momentul la care este publicat raportul trimestrial, potrivit prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 233/2022, cu respectarea corespunzătoare a dispoziţiilor prezentului regulament."

    18. La articolul 224, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Emitenţii au obligaţia de a întocmi şi publica/aduce la cunoştinţa publicului rapoartele, respectiv documentele şi informaţiile prevăzute sau la care se face referire în prezentul capitol în limba română. În cazul în care notificarea prevăzută la art. 71 din Legea nr. 24/2017 este făcută către emitent într-o limbă de circulaţie în domeniul financiar internaţional, potrivit art. 74 din aceeaşi lege, emitentul furnizează şi o traducere în limba română."

    19. La articolul 225, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 225
    (1) Prevederile art. 173-182, 184, 185-209 şi art. 210 alin. (2) se aplică în mod corespunzător şi în cazul emitenţilor ale căror valori mobiliare se tranzacţionează în cadrul unui sistem multilateral de tranzacţionare sau al unui sistem organizat de tranzacţionare, cu respectarea prevederilor art. 95 şi 211."

    20. La articolul 233, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 233
    (1) În sensul art. 16 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, obligaţia de creare şi menţinere de modalităţi, sisteme şi proceduri de detectare şi raportare a ordinelor şi tranzacţiilor suspecte este incidentă persoanelor care prin profesia lor pregătesc sau efectuează tranzacţii, inclusiv persoanelor care prestează servicii de investiţii şi entităţilor care realizează administrarea de investiţii (administratorii fondurilor de investiţii alternative şi/sau societăţi de administrare a investiţiilor), precum şi firmelor de investiţii care furnizează servicii de acces electronic direct, în ceea ce priveşte activitatea clienţilor lor care primesc accesul electronic direct."

    21. La articolul 248, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 248
    (1) În sensul art. 19 alin. (11) din Regulamentul (UE) nr. 596/2014, prin anunţarea unui raport financiar intermediar sau a unui raport financiar de sfârşit de an se înţelege comunicarea publică prin care emitentul anunţă informaţia inclusă într-un raport financiar interimar sau de sfârşit de an pe care emitentul are obligaţia să îl publice în conformitate cu normele locului de tranzacţionare în care acţiunile emitentului sunt admise la tranzacţionare sau în conformitate cu Legea nr. 24/2017 şi prezentul regulament. Perioada închisă începe cu 30 de zile înainte de ziua publicării raportului financiar intermediar sau de sfârşit de an şi se încheie la momentul publicării respectivului raport. Modalitatea de stabilire a datei de început a perioadei închise se aplică chiar dacă este o zi nelucrătoare."

    22. După articolul 262 se introduce un nou titlu, titlul VI^1 „Măsuri în aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2.631 al Parlamentului European şi al Consiliului privind obligaţiunile verzi europene şi publicarea opţională de informaţii referitoare la obligaţiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului şi obligaţiunile legate de durabilitate“, alcătuit din art. 262^1 şi art. 262^2, cu următorul cuprins:
    " TITLUL VI^1
    Măsuri în aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2.631 al Parlamentului European şi al Consiliului privind obligaţiunile verzi europene şi publicarea opţională de informaţii referitoare la obligaţiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului şi obligaţiunile legate de durabilitate
    ART. 262^1
     Prezentul titlu stabileşte cadrul juridic referitor la aplicarea unor prevederi ale Regulamentului (UE) 2023/2.631 al Parlamentului European şi al Consiliului privind obligaţiunile verzi europene şi publicarea opţională de informaţii referitoare la obligaţiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului şi obligaţiunile legate de durabilitate, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2023/2.631, cu respectarea corespunzătoare a titlului V^1 «Măsuri în aplicarea Regulamentului (UE) 2023/2.631 al Parlamentului European şi al Consiliului privind obligaţiunile verzi europene şi publicarea opţională de informaţii referitoare la obligaţiunile comercializate ca fiind durabile din punctul de vedere al mediului şi obligaţiunile legate de durabilitate» din Legea nr. 24/2017.
    ART. 262^2
    Limba, conform art. 15 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2023/2.631, este limba română."

    23. După anexa nr. 4 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 4^1, cu următorul cuprins:
    "    ANEXA 4^1

    Conţinutul prospectului pentru oferta publică de titluri
    de datorie sau pentru admiterea la tranzacţionare a titlurilor
    de datorie emise de autorităţile administraţiei publice locale I. Coperta prospectului va cuprinde cel puţin următoarele menţiuni:
    Denumirea emitentului: ...(Se va preciza denumirea autorităţii administraţiei publice locale.)....
    Prospect pentru oferta publică de vânzare/admiterea la tranzacţionare a titlurilor de datorie emise de ........
    Perioada de derulare a ofertei: ....(Se va completa la data aprobării de către A.S.F.).....
    Aprobat de către A.S.F. prin Decizia nr. ........ din data de ....(Se va completa la data aprobării de către A.S.F.).....
    Intermediarul: ........................
    Citiţi prospectul de ofertă cu atenţie înainte de a subscrie!
    Aprobarea prospectului nu are valoare de garanţie şi nici nu reprezintă o altă formă de apreciere a A.S.F. cu privire la oportunitatea, avantajele sau dezavantajele, profitul ori riscurile pe care le-ar putea prezenta tranzacţiile de încheiat prin acceptarea ofertei publice obiect al deciziei de aprobare. Decizia de aprobare certifică numai regularitatea prospectului în privinţa exigenţelor legii şi ale normelor adoptate în aplicarea acesteia.
    II. Cuprinsul prospectului
    III. Rezumatul prospectului
    Rezumatul conţine următoarele secţiuni:
    1. Aspecte generale, precum şi atenţionări pentru investitori:
    1.1. Denumirea şi datele de contact ale emitentului, inclusiv identificatorul entităţii juridice (LEI)
    1.2. Numărul internaţional de identificare al titlurilor de datorie oferite/care se admit la tranzacţionare pe o piaţă reglementată (ISIN)
    1.3. Data aprobării prospectului de către A.S.F.
    1.4. Următoarele atenţionări către investitori:
    a) rezumatul trebuie să fie citit ca introducere la prospect;
    b) orice decizie de investiţie în valorile mobiliare respective trebuie să se bazeze pe o examinare a întregului prospect de către investitor;
    c) după caz, investitorul ar putea să piardă întregul capital investit sau o parte a acestuia şi, acolo unde răspunderea investitorului nu se limitează la valoarea investiţiei, o atenţionare privind faptul că investitorul ar putea să piardă mai mult decât capitalul investit, precum şi privind amploarea acestei pierderi potenţiale;
    d) răspunderea civilă revine doar persoanelor care au prezentat rezumatul, inclusiv orice traducere a acestuia, dar doar atunci când acesta este înşelător, inexact sau contradictoriu în raport cu celelalte părţi ale prospectului sau atunci când acesta nu furnizează, în raport cu celelalte părţi ale prospectului, informaţiile esenţiale pentru a ajuta investitorii să decidă dacă să investească în astfel de valori mobiliare.
    2. Informaţii esenţiale privind emitentul
    2.1. În cadrul unei secţiuni denumite «Cine este emitentul titlurilor de datorie?», o scurtă descriere a autorităţii administraţiei publice locale, care să includă cel puţin următoarele:
    2.1.1. Denumirea, sediul, codul fiscal şi o scurtă descriere a cadrului legal de funcţionare a emitentului
    2.1.2. Informaţii demografice: număr de locuitori, ponderea populaţiei active
    2.1.3. O descriere generală a sistemului de guvernare şi politic al emitentului, respectiv informaţii referitoare la structura administrativă a emitentului, cu precizarea autorităţilor administraţiei publice locale cu puteri deliberative şi executive şi a componenţei acestora, inclusiv numărul consilierilor şi durata mandatului acestora
    2.1.4. Programul de investiţii publice
    2.2. În cadrul unei secţiuni denumite «Care sunt informaţiile financiare esenţiale referitoare la emitent?» se prezintă o selecţie a celor mai relevante informaţii prezentate în prospect, după cum urmează:
    - o selecţie a informaţiilor esenţiale din bugetul anual şi indicatorii de execuţie bugetară;
    – o selecţie de informaţii financiare esenţiale istorice, prezentate pentru fiecare exerciţiu financiar din perioada acoperită de informaţiile financiare istorice şi pentru orice perioadă financiară intermediară ulterioară, însoţite de date comparative din aceeaşi perioadă a exerciţiului financiar precedent. Cerinţa referitoare la informaţiile comparative din bilanţ se îndeplineşte prin prezentarea informaţiilor din bilanţul de la sfârşitul exerciţiului. O scurtă descriere sintetizată a constatărilor rezultate în urma acţiunii de audit public extern a Curţii de Conturi referitoare la informaţiile financiare istorice;
    – datoria publică brută, inclusiv o prezentare sintetică a datoriei, a structurii scadenţelor pentru toate datoriile nerambursate şi a istoricului de plată a datoriilor;
    – orice eveniment recent relevant pentru evaluarea solvabilităţii emitentului.
    2.3 În cadrul unei secţiuni denumite «Care sunt principalele riscuri specifice emitentului?», o scurtă descriere a celor mai importanţi factori de risc specifici emitentului, prezentaţi în cadrul prospectului.
    3. Informaţii esenţiale privind titlurile de datorie
    3.1. În cadrul unei secţiuni denumite «Care sunt principalele caracteristici ale titlurilor de datorie?», o scurtă descriere a titlurilor de datorie oferite şi/sau admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, inclusiv:
    a) tipul lor şi codul ISIN, moneda de emisiune, valoarea nominală unitară a acestora, numărul de titluri de datorie emise şi scadenţa acestora;
    b) drepturile aferente titlurilor de datorie; informaţii privind dobânda titlurilor de datorie;
    c) rangul relativ al titlurilor de datorie în caz de criză financiară sau insolvenţă, respectiv nivelul de subordonare al titlurilor de datorie, dacă este cazul;
    d) eventualele restricţii impuse asupra liberei transferabilităţi a titlurilor de datorie.
    3.2. În cadrul unei secţiuni denumite «Unde vor fi tranzacţionate titlurile de datorie?», se indică dacă titlurile de datorie fac sau vor face obiectul unei cereri de admitere la tranzacţionare pe o piaţă reglementată sau în cadrul unui sistem multilateral de tranzacţionare, precum şi identitatea tuturor locurilor de tranzacţionare pe care valorile mobiliare sunt sau urmează să fie tranzacţionate.
    3.3. În cazul în care există o garanţie aferentă titlurilor de datorie, într-o secţiune denumită «Există vreo garanţie aferentă titlurilor de datorie?» se include o scurtă descriere a naturii şi a domeniului de aplicare a garanţiei.
    3.4. În cadrul unei secţiuni denumite «Care sunt principalele riscuri specifice titlurilor de datorie?», o scurtă descriere a celor mai importanţi factori de risc specifici titlurilor de datorie, prezentaţi în cadrul prospectului.
    4. Informaţii esenţiale privind oferta publică de valori mobiliare şi/sau admiterea la tranzacţionare pe o piaţă reglementată
    4.1. În cadrul unei secţiuni denumite «Care sunt condiţiile şi perioada de derulare a ofertei de titluri de datorie» se vor prezenta clauzele generale, condiţiile şi perioada de derulare a ofertei, inclusiv orice intenţie de modificare a acesteia, precizări privind admiterea la tranzacţionare pe o piaţă reglementată sau alt loc de tranzacţionare, o estimare a costului total al ofertei, inclusiv costurile estimate percepute de la investitor de către emitent, dacă este cazul.
    4.2. În cadrul unei secţiuni denumite «De ce a fost elaborat acest prospect?» o scurtă descriere a motivelor ofertei sau ale admiterii la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, precum şi, după caz:
    a) utilizarea şi cuantumul net estimat al veniturilor;
    b) indicaţia dacă oferta face obiectul unui acord privind un angajament ferm de subscriere, precizând dacă există vreo parte neacoperită;
    c) o indicaţie a celor mai importante conflicte de interese referitoare la ofertă sau la admiterea la tranzacţionare.
    În cadrul rezumatului, emitentul poate adăuga şi alte subrubrici şi informaţii, atunci când consideră că acestea sunt necesare. Rezumatul nu conţine trimiteri încrucişate la alte părţi ale prospectului şi nu include informaţii prin trimiteri.
    IV. Factorii de risc specifici emitentului şi titlurilor de datorie
    1. Factori de risc specifici emitentului
    În cadrul unei secţiuni intitulate «Factorii de risc specifici emitentului», se va realiza o descriere, pe categorii de riscuri, a riscurilor care sunt specifice emitentului şi care pot afecta capacitatea emitentului de a-şi îndeplini obligaţiile faţă de investitori, ce rezultă din emiterea titlurilor de datorie. Ţinând seama de impactul negativ asupra emitentului şi de probabilitatea apariţiei acestora, în cadrul fiecărei categorii, se stabilesc mai întâi riscurile cele mai semnificative potrivit evaluării făcute de emitent.
    2. Factori de risc specifici titlurilor de datorie
    În cadrul unei secţiuni denumite «Factori de risc specifici titlurilor de datorie», se va realiza o descriere, pe categorii de riscuri, a riscurilor semnificative care sunt specifice titlurilor de datorie oferite şi/sau care vor fi admise la tranzacţionare. Riscurile prezentate trebuie să includă factorii determinaţi, după caz, de gradul de subordonare al titlurilor de datorie şi de impactul asupra dimensiunii preconizate sau asupra calendarului preconizat al plăţilor către deţinătorii de valori mobiliare, în caz de criză financiară sau insolvenţă.
    Ţinând seama de impactul negativ asupra emitentului şi a titlurilor de datorie şi de probabilitatea apariţiei riscurilor, în cadrul fiecărei categorii de riscuri se stabilesc mai întâi riscurile cele mai semnificative potrivit evaluării realizate de emitent.
    Riscurile descrise sunt corelate cu informaţiile prezentate în cadrul prospectului.
    V. Informaţii privind persoane responsabile, privind emitentul şi titlurile de datorie, precum şi alte informaţii suplimentare
    V.1. Persoane responsabile, informaţii privind terţii, rapoarte ale experţilor şi aprobarea de către A.S.F.
    1. Numele şi funcţia persoanelor fizice sau denumirea şi sediul persoanelor juridice responsabile pentru informaţiile incluse în prospect sau în anumite părţi ale acestuia, caz în care se vor preciza respectivele părţi ale prospectului.
    2. Declaraţii ale persoanelor responsabile menţionate la pct. 1 din care să reiasă că informaţiile incluse în prospect sunt, după cunoştinţele lor, în conformitate cu realitatea şi prospectul nu conţine omisiuni de natură să afecteze semnificaţia acestuia, respectiv nu conţine omisiuni care să afecteze prezentarea unei imagini reale şi complete cu privire la emitent şi la titlurile de datorie emise, care să permită unui investitor să ia o decizie de investiţie în cunoştinţă de cauză.
    3. Atunci când o declaraţie sau un raport atribuit unui expert este inclus în prospect se vor furniza numele acestuia, adresa locului de muncă, precum şi calificările sale profesionale. În situaţia în care declaraţia sau raportul a fost realizat la cererea emitentului, se va preciza faptul că raportul sau declaraţia a fost inclusă în prospect cu consimţământul respectivei persoane care a autorizat conţinutul acestei părţi din prospect.
    În măsura în care sunt cunoscute de emitent, se prezintă informaţii legate de orice interes care ar putea afecta independenţa expertului în elaborarea raportului său.
    În cazul în care informaţiile provin de la o terţă parte se furnizează o confirmare a faptului că informaţiile în cauză au fost reproduse cu acurateţe şi că, după cunoştinţele emitentului şi în măsura în care acesta poate să confirme având în vedere datele publicate de terţa parte în cauză, nu au fost omise fapte care ar face ca informaţiile reproduse să fie incorecte sau să inducă în eroare. Se menţionează, de asemenea, sursa (sursele) informaţiilor în cauză.
    4. Precizarea următoarelor:
    - prospectul a fost aprobat de către A.S.F., în calitate de autoritate competentă potrivit Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – A.S.F. a aprobat prospectul doar din punctul de vedere al îndeplinirii standardelor privind caracterul exhaustiv, inteligibil şi coerent;
    – aprobarea prospectului de către A.S.F. nu reprezintă o aprobare a emitentului şi nici a calităţii titlurilor de datorie care fac obiectul prospectului;
    – investitorii ar trebui să evalueze ei înşişi în ce măsură investiţia în titlurile de datorie este adecvată.
    V.2. Informaţii privind emitentul (autoritatea administraţiei publice locale)
    1. Informaţii despre emitent
    1.1. Denumirea, sediul, codul fiscal, forma juridică a emitentului, o scurtă descriere a poziţiei sale în cadrul administraţiei naţionale
    1.2. Numărul de telefon şi site-ul emitentului, dacă este cazul, precum şi o declaraţie de declinare a responsabilităţii potrivit căreia informaţiile de pe site nu fac parte din prospect, cu excepţia cazului în care aceste informaţii sunt incluse în prospect prin trimiteri
    1.3. Informaţii generale
    1.3.1. Istoricul şi evoluţia emitentului
    1.3.2. Informaţii demografice: numărul de locuitori, ponderea populaţiei active
    1.4. O descriere a cadrului legal de funcţionare a emitentului
    1.5. O descriere generală a sistemului de guvernare şi politic al emitentului, respectiv informaţii referitoare la structura administrativă a emitentului
    1.5.1. Organele administraţiei publice locale cu puteri deliberative şi executive
    1.5.2. Modalitatea de alegere, frecvenţa alegerilor
    1.5.3. Modalitatea de adoptare a deciziilor de către organele administraţiei publice locale menţionate la subpct. 1.5.1, puterile şi atribuţiile acestora
    1.5.4. Componenţa organelor administraţiei publice locale, menţionându-se inclusiv numărul consilierilor, durata mandatului şi apartenenţa politică
    1.5.5. Competenţa profesională a membrilor organelor administraţiei publice locale, funcţiile deţinute anterior, experienţa în administraţia publică, cu următoarele precizări:
    a) calificarea profesională;
    b) alte activităţi pe care le desfăşoară în afară de cea de membru în cadrul organelor administraţiei publice locale;
    c) eventuale relaţii contractuale cu emitentul sau autorităţile administraţiei publice locale: contracte de împrumut, asocieri în participaţiune, închirieri, coparticipări la capitalul social al unor societăţi comerciale, precum şi orice situaţie care ar putea genera un conflict de interese
    1.5.6. Organigrama aparatului propriu al emitentului
    1.6. O descriere a programului de investiţii publice, respectiv a proiectelor, inclusiv a proiectelor cu finanţare externă, dacă este cazul
    1.7. Informaţii despre persoanele juridice în care emitentul deţine o cotă de participare mai mare de 10% din capitalul social
    1.8. Relaţiile dintre emitent şi alte organisme administrative
    1.9. Eventualele ratinguri de credit pentru emitent, atribuite la solicitarea acestuia sau cu cooperarea acestuia în procesul de atribuire a ratingului
    2. Finanţe publice şi comerţ. Informaţii aferente ultimelor două exerciţii bugetare anterioare datei prospectului, precum şi, dacă sunt disponibile, pentru exerciţiul bugetar în curs, cuprinzând următoarele:
    2.1. Se prezintă sistemul fiscal şi bugetar, bugetul anual şi indicatorii de execuţie bugetară, conturile anuale de execuţie a bugetelor, respectiv situaţiile financiare anuale şi, în măsura în care au fost întocmite, situaţiile financiare interimare (de exemplu, trimestriale), precum şi informaţii din anexele acestora. Se prezintă inclusiv balanţa comercială şi balanţa de plăţi, rezerve valutare, inclusiv sarcinile care le-ar greva, precum şi contractele forward sau instrumentele financiare derivate, poziţia şi resursele financiare, inclusiv depozitele lichide disponibile în moneda naţională şi/sau în valută, precum şi veniturile şi cheltuielile.
    2.2. Datoria publică brută, inclusiv o prezentare sintetică a datoriei, cu precizarea inclusiv a obligaţiilor financiare care rezultă din împrumuturi şi din garanţiile acordate pentru astfel de obligaţii, a structurii scadenţelor pentru toate datoriile nerambursate (indicând în special datoriile cu o scadenţă reziduală mai mică de un an) şi a istoricului de plată a datoriilor, precum şi a părţilor din datorie exprimate în moneda naţională a emitentului şi în devize
    2.3. Încadrarea împrumutului obligatar în prevederile legale
    2.4. Orice eveniment recent relevant pentru evaluarea solvabilităţii emitentului
    2.5. O descriere a oricărei proceduri de audit şi de verificare externă independentă a conturilor emitentului, precum şi o descriere sintetizată a constatărilor rezultate în urma acţiunii de audit din raportul de audit financiar al Curţii de Conturi referitoare la informaţiile financiare istorice sau, după caz, linkul de trimitere către rapoartele de audit în format electronic, în cazul în care acestea pot fi accesate public de pe website-ul emitentului
    3. Modificări semnificative
    Detalii cu privire la orice modificări semnificative ale informaţiilor furnizate în conformitate cu pct. 2 care s-au produs de la sfârşitul perioadei pentru care au fost prezentate în prospect ultimele date (anuale sau, după caz, interimare). În caz contrar, se va preciza acest fapt.
    4. Proceduri judiciare sau de arbitraj
    4.1. Informaţii cu privire la orice procedură judiciară, guvernamentală sau arbitrală (incluzând orice astfel de procedură care este în derulare sau potenţială şi de care emitentul are cunoştinţă) din ultimele 12 luni, cel puţin, care poate avea sau a avut în trecutul recent efecte semnificative asupra poziţiei financiare a emitentului. În caz contrar, se va face menţiune de acest fapt.
    4.2. Informaţii cu privire la orice imunitate a emitentului cu privire la anumite proceduri judiciare
    5. Documente puse la dispoziţia investitorilor
    Precizarea faptului că pe perioada valabilităţii prospectului pot fi consultate de către orice potenţial investitor următoarele documente (sau copii ale acestora):
    a) rapoarte financiare şi de audit ale emitentului pentru ultimele două exerciţii bugetare şi bugetul exerciţiului în curs;
    b) toate rapoartele, corespondenţa şi alte documente, evaluările şi declaraţiile făcute de un expert la cererea emitentului, ale căror diferite părţi sunt incluse sau la care se face referire în prospect.
    Indicarea site-ului pe care pot fi consultate documentele, precum şi indicarea locurilor unde documentele pot fi consultate pe format hârtie.
    V.3. Informaţii privind titlurile de datorie emise de autoritatea administraţiei publice locale
    1. Informaţii esenţiale
    1.1. Interesele persoanelor fizice şi juridice implicate în emisiune/oferta de titluri de datorie emise de autoritatea administraţiei publice locale
    Se va realiza, cu indicarea fiecăreia dintre persoanele implicate şi a naturii intereselor, o descriere a tuturor intereselor, inclusiv a conflictelor de interese, care ar putea influenţa semnificativ emisiunea/oferta.
    1.2. Motivele ofertei şi modul de utilizare a veniturilor obţinute din ofertă
    Se precizează motivele care stau la baza ofertei publice sau a admiterii la tranzacţionare, menţionându-se modul în care urmează să fie utilizate veniturile obţinute din ofertă. După caz, se menţionează costul total estimat al emisiunii/ofertei şi cuantumul net estimat al veniturilor obţinute. Costul şi veniturile obţinute sunt prezentate în funcţie de principalele utilizări prevăzute, în ordinea descrescătoare a priorităţii.
    Se indică sursa şi valoarea fondurilor suplimentare necesare, în situaţia în care emitentul preconizează că veniturile estimate care se obţin din emisiunea de titluri de datorie nu vor fi suficiente pentru finanţarea tuturor obiectivelor avute în vedere.
    2. Informaţii privind titlurile de datorie care urmează să fie oferite publicului şi admise la tranzacţionare
    2.1. Descrierea tipului titlurilor de datorie care fac obiectul ofertei publice şi/sau care urmează să fie admise la tranzacţionare pe piaţa reglementată
    2.2. Numărul internaţional de identificare a valorilor mobiliare («ISIN») pentru titlurile de datorie
    2.3. Legislaţia în baza căreia se emit titlurile de datorie
    2.4. Moneda emisiunii de titluri de datorie, valoarea nominală unitară a acestora şi numărul titlurilor de datorie emise
    2.5. Denumirea şi adresa depozitarului central la care urmează să fie înregistrate titlurile de datorie
    2.6. Volumul (numărul) total al titlurilor de datorie oferite publicului şi/sau care urmează să fie admise la tranzacţionare pe piaţa reglementată. În situaţia în care volumul total al valorilor mobiliare nu este fix, se indică volumul maxim al titlurilor de valoare care urmează să fie oferite (dacă este disponibil) şi o descriere a modalităţilor şi a termenului pentru anunţarea publică a valorii finale a ofertei.
    În cazul în care volumul maxim al valorilor mobiliare care urmează să fie oferite nu poate fi furnizat în prospect, acesta trebuie să specifice că acceptarea achiziţiei sau a subscrierii valorilor mobiliare poate fi retrasă într-un termen de două zile lucrătoare de la data la care volumul valorilor mobiliare oferite publicului a devenit disponibil.
    2.7. Rangul relativ al titlurilor de datorie în caz de criză financiară sau insolvenţă, respectiv nivelul de subordonare al titlurilor de datorie, dacă este cazul
    2.8. Se va realiza o descriere a drepturilor aferente titlurilor de datorie şi a modalităţilor de exercitare a acestor drepturi, cu menţionarea, dacă este cazul, a oricărei restricţii care este aplicabilă titlurilor de datorie. În cazul în care există o garanţie aferentă titlurilor de datorie se include o descriere a naturii şi a domeniului de aplicare a garanţiei.
    2.9. Informaţii referitoare la dobândă
    2.9.1. Rata nominală a dobânzii
    2.9.2. Dispoziţiile privind dobânzile datorate
    2.9.3. Data de la care dobânda devine exigibilă
    2.9.4. Data scadenţei dobânzilor
    2.9.5. Termenul de prescriere a dobânzilor şi a capitalului
    2.9.6. În cazul în care rata dobânzii nu este fixă:
    2.9.6.1. o declaraţie care să precizeze tipul ratei de referinţă pe baza căreia se calculează rata dobânzii;
    2.9.6.2. o descriere a instrumentului financiar-suport/rata de referinţă pe baza căruia se calculează rata dobânzii;
    2.9.6.3. metoda utilizată pentru a corela rata dobânzii cu instrumentul financiar-suport/rata de referinţă;
    2.9.6.4. indicarea sursei de informaţii privind performanţele anterioare şi viitoare ale instrumentului financiar-suport/ratei de referinţă şi volatilitatea acestora accesibile prin mijloace electronice şi a posibilităţii ca informaţiile să fie obţinute gratuit;
    2.9.6.5. o descriere a oricărui eveniment de perturbare a pieţei sau a decontării care influenţează instrumentul financiar-suport/rata de referinţă;
    2.9.6.6. normele de ajustare aplicabile în cazul evenimentelor referitoare la instrumentul financiar-suport/rata de referinţă;
    2.9.6.7. numele agentului de calcul.
    2.10. Data scadenţei împrumutului realizat prin emiterea şi oferirea titlurilor de datorie. Descrierea modalităţilor de amortizare a împrumutului, inclusiv procedurile de rambursare. În condiţiile în care se are în vedere o amortizare anticipată, la iniţiativa emitentului sau a deţinătorului, se descrie amortizarea anticipată, precizând termenii şi condiţiile acesteia.
    2.11. Indicarea randamentului. Descrierea sintetică a metodei prin care urmează să fie calculat randamentul
    2.12. Precizarea hotărârilor şi aprobărilor în baza cărora sunt emise, oferite şi/sau admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată titlurile de datorie
    2.13. O descriere a tuturor restricţiilor impuse asupra transferabilităţii valorilor mobiliare
    2.14. Un avertisment conform căruia legislaţia fiscală a statului membru/statului investitorului şi cea din România ar putea avea un impact asupra venitului obţinut din titlurile de datorie
    Informaţii privind tratamentul fiscal al titlurilor de datorie în cazul în care investiţia propusă atrage un regim fiscal specific tipului de investiţie respectiv
    3. Termenii şi condiţiile ofertei publice de titluri de datorie
    3.1. Condiţiile care reglementează oferta
    3.2. Perioada de derulare a ofertei, inclusiv orice intenţie de modificare a acesteia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare
    3.3. O descriere a procedurilor de subscriere în cadrul ofertei, inclusiv a locurilor şi modalităţii în care se poate realiza subscrierea
    3.4. Detalii privind volumul minim şi/sau maxim al unei subscrieri (exprimat în număr de valori mobiliare/valoarea totală a investiţiei)
    3.5. O descriere a posibilităţilor de reducere a subscrierii şi a modului de rambursare a sumelor excedentare plătite de subscriitori
    3.6. Dacă este cazul, prezentarea diferitelor categorii de investitori potenţiali cărora le sunt oferite titlurile de datorie şi tranşele din ofertă care se oferă acestor categorii
    3.7. Metoda şi datele-limită pentru plata aferentă subscrierii realizate de către un investitor. O descriere a modalităţii de alocare a titlurilor de datorie subscrise în cadrul ofertei. Procedura de notificare a subscriitorilor cu privire la cuantumul care le-a fost alocat
    3.8. Preţul în cadrul ofertei:
    a) preţul la care sunt oferite titlurile de datorie;
    b) în cazul în care nu se poate indica preţul preconizat, se include o descriere a metodei de determinare a preţului, cu luarea în considerare a cerinţelor prevăzute la art. 17 din Regulamentul (UE) 2017/1.129, şi a procesului de publicare a acestuia;
    c) se indică valoarea cheltuielilor şi a oricăror taxe percepute de la subscriitor.
    3.9. Numele şi adresa intermediarului/intermediarilor din sindicatul de intermediere prin care se face oferta. Se indică valoarea totală a comisionului intermediarului/intermediarilor din sindicatul de intermediere şi cotele ce revin fiecăruia dintre membrii sindicatului de intermediere.
    Denumirea şi adresa entităţilor care şi-au asumat un angajament ferm de a subscrie emisiunea. Momentul în care acordul de subscriere a fost sau va fi încheiat şi valoarea totală a comisionului de subscriere în baza unui angajament ferm
    Se indică trăsăturile semnificative ale acordurilor de intermediere, ale acordurilor la nivelul sindicatului de intermediere, ale acordului privind angajamentul ferm de a subscrie, încheiate, inclusiv cotele. În situaţia în care există încheiat un acord/acorduri privind angajamentul ferm de a subscrie, se include o declaraţie privind partea emisiunii care nu este acoperită de angajament.
    3.10. Numele şi adresa agentului/agenţilor de plată şi ale depozitarului titlurilor de datorie
    3.11. Modalitatea şi data la care investitorul va intra în posesia titlurilor de datorie alocate acestuia în urma ofertei
    3.12. O descriere detaliată a modalităţilor de publicare a rezultatelor ofertei şi data publicării acestora
    4. Admiterea la tranzacţionare a titlurilor de datorie şi modalităţile de tranzacţionare
    4.1. Se precizează dacă titlurile de datorie oferite fac sau vor face obiectul unei cereri de admitere la tranzacţionare pe o piaţă reglementată sau pe un sistem multilateral de tranzacţionare, menţionându-se piaţa/sistemul respectiv. Informaţiile se precizează fără a se lăsa impresia că admiterea va fi în mod obligatoriu aprobată.
    Se precizează, dacă este cunoscută, data la care se va realiza admiterea la tranzacţionare.
    4.2. Se indică, dacă este cazul, orice alt loc de tranzacţionare pe care sunt sau se intenţionează admiterea la tranzacţionare a titlurilor de datorie.
    4.3. În cazul admiterii la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, denumirea şi adresa entităţilor care şi-au asumat un angajament ferm de a acţiona ca intermediari pe pieţele secundare şi de a garanta lichiditatea titlurilor de datorie prin cotaţii de vânzare şi cumpărare, precum şi o descriere a principalilor termeni ai angajamentului asumat.
    4.4. Preţul de emisiune al titlurilor de datorie
    V.4. Alte informaţii
    1. În măsura în care în prospect sunt precizate persoane care au acordat consultanţă care au legătură cu emisiunea, precizări privind calitatea în care au acţionat acestea.
    2. Se vor indica orice alte informaţii din prospect care au fost verificate sau examinate de către auditori. Dacă aceştia au elaborat un raport, acesta se va prezenta în întregime sau cel puţin un rezumat al acestuia.
    3. Ratingurile de credit atribuite titlurilor de credit la cererea sau cu cooperarea emitentului. O scurtă explicaţie a semnificaţiei ratingurilor."

    24. La anexa nr. 16, la formularul nr. 4, tabelul aferent structurii de deţineri se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ │Deţineri │
│Deţinători ce deţin individual cel puţin 10% din numărul total de obligaţiuni ├──────────────────┬──────────────────┤
│ │Nr. de obligaţiuni│Pondere │
│ │ │(%) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│1. │..................│..................│
│............................................................................................................... │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│(denumirea/numele şi prenumele) │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│...................................................................................................................│ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│(adresa, codul unic de identificare/CNP) │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│2. │..................│..................│
│............................................................................................................... │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│...................................................................................................................│ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│3. │..................│..................│
│............................................................................................................... │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│...................................................................................................................│ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│4. │..................│..................│
│............................................................................................................... │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│...................................................................................................................│ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│5. │..................│..................│
│............................................................................................................... │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│.................................................................................................................. │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┘

"




    ART. II
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării, cu excepţia dispoziţiilor art. I pct. 22, care intră în vigoare la 21 decembrie 2024.



                    p. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Gabriel-Ioan Avrămescu

    Bucureşti, 7 noiembrie 2024.
    Nr. 15.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016