Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT nr. 11 din 27 iulie 2023  pentru modificarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT nr. 11 din 27 iulie 2023 pentru modificarea Regulamentului Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 713 din 3 august 2023
    În temeiul prevederilor art. 7 alin. (2), art. 14 şi ale art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
    în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 26.07.2023,
    Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezentul regulament.
    ART. I
    Regulamentul Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 10/2016 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1006 din 15 decembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    Organizarea şi funcţionarea Consiliului A.S.F., precum şi atribuţiile acestuia sunt prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului A.S.F, precum şi în Procedura de sistem privind organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului şi ale Comitetului executiv din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară."

    2. La articolul 43, alineatele (6) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(6) Secretariatul Comitetului executiv este asigurat de Serviciul secretariat al Consiliului A.S.F.
(7) Atribuţiile Comitetului executiv, ale secretariatului, relaţiile funcţionale, precum şi modalitatea de desfăşurare a şedinţelor acestuia sunt prevăzute în Procedura de sistem privind organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului şi ale Comitetului executiv din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară."

    3. La articolul 52, punctul 9 se abrogă.
    4. La articolul 52, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "10. Serviciul secretariat al Consiliului A.S.F."

    5. Articolul 53^1 se abrogă.
    6. Articolul 58 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 58
    Serviciul control intern, integritate şi protecţia informaţiilor are ca obiectiv consolidarea strategiei A.S.F. şi a cadrului procedural intern în domeniul controlului intern, al integrităţii, conformităţii interne şi al protecţiei informaţiilor clasificate în vederea implementării şi respectării unor reguli şi standarde de securitate care să garanteze protecţia informaţiilor sensibile, conformarea la prevederile legale în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal, respectarea prevederilor legale privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice şi asigurarea conformităţii interne în vederea prevenirii şi combaterii riscurilor operaţionale."

    7. Articolul 59 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 59
    (1) Atribuţiile specifice Serviciului control intern, integritate şi protecţia informaţiilor sunt:
    1. elaborează, anual, proiectul Programului de revizuire, actualizare şi dezvoltare a sistemului de control intern/ managerial al A.S.F.;
    2. asigură Secretariatul tehnic al Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control intern/managerial al A.S.F.;
    3. elaborează analize, studii şi materiale de sinteză cu privire la modul de implementare, la nivelul A.S.F., a standardelor specifice de control intern managerial şi monitorizează modul de conformare la aceste standarde;
    4. elaborează, actualizează şi monitorizează, în colaborare cu structurile specializate ale A.S.F., cel puţin anual, strategiile şi politicile de management al riscurilor operaţionale interne;
    5. efectuează, în colaborare cu celelalte structuri ale A.S.F., analize de risc operaţional intern şi identifică şi implementează măsuri de contracarare a riscurilor operaţionale interne;
    6. avizează pentru conformitate procedurile operaţionale şi de sistem elaborate de către structurile organizatorice, urmărind realizarea, la un nivel corespunzător de calitate, a atribuţiilor specifice, în concordanţă cu propriile atribuţii;
    7. asigură ducerea la îndeplinire şi consemnarea în documente scrise a activităţilor specifice organizării controlului intern managerial, asigurând înregistrarea şi păstrarea în mod adecvat a acestor documente;
    8. verifică separarea atribuţiilor personalului A.S.F. în procesul de elaborare a procedurilor operaţionale şi de sistem de către structurile organizatorice, astfel încât atribuţiile de aprobare, control şi înregistrare să fie încredinţate, într-o măsură adecvată, unor persoane diferite, special împuternicite în acest sens;
    9. propune şi implementează politica de integritate şi conformitate internă care conţine procedurile operaţionale şi de sistem şi regulile de bază ce trebuie respectate de întreg personalul A.S.F. şi urmăreşte modul de respectare a prevederilor Codului de etică şi integritate al A.S.F.;
    10. gestionează şi actualizează Registrul tranzacţiilor personale la nivelul A.S.F., conform Codului de etică şi integritate al A.S.F., asigurând monitorizarea acestora, precum şi modul de respectare a prevederilor O.U.G. nr. 93/2012, privind obligaţia înregistrării participaţiilor deţinute;
    11. identifică, evaluează, acordă consultanţă, monitorizează şi raportează conducerii ierarhice aspectele legate de riscurile de integritate şi de conformitate internă;
    12. organizează şi asigură gestionarea informaţiilor clasificate în condiţii de securitate pe toate componentele protective ale acestei categorii de informaţii, asigurând, în acelaşi timp, relaţionarea A.S.F. cu autorităţile şi instituţiile publice din domeniul ordinii publice şi siguranţei naţionale;
    13. întocmeşte şi actualizează permanent cadrul procedural intern al A.S.F. în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate;
    14. gestionează incidentele de securitate şi abaterile de la reglementările de securitate, prin intermediul Structurii de securitate a A.S.F., conform dispoziţiilor legale în materie;
    15. gestionează activităţile şi măsurile specifice privind respectarea prevederilor Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
    16. asigură fluxul operaţional al documentelor clasificate preluate de la Compartimentul registratură, secretariat şi arhivă, precum şi relaţiile funcţionale şi operative cu Serviciul Român de Informaţii, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Afacerilor Interne, Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, Agenţia Naţională de Integritate etc.;
    17. asigură respectarea măsurilor specifice referitoare la protecţia documentelor cu caracter confidenţial, acordând sprijin şi consultanţă de specialitate structurilor organizatorice din cadrul A.S.F. în ceea ce priveşte protecţia informaţiilor cu caracter confidenţial;
    18. soluţionează, conform mecanismelor procedurale, încălcarea principiilor de integritate şi conformitate internă prevăzute în reglementările interne ale A.S.F.;
    19. informează şi consiliază personalul A.S.F. cu privire la politicile şi procedurile interne care implică prelucrarea de date sau impactul oricăror produse sau servicii noi din perspectiva prelucrării datelor cu caracter personal;
    20. monitorizează respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), denumit în continuare Regulamentul G.D.P.R., de către personalul A.S.F., inclusiv alocarea responsabilităţilor şi acţiunile de conştientizare şi de formare a personalului A.S.F. implicat în operaţiunile de prelucrare, precum şi auditurile aferente;
    21. consiliază personalul A.S.F. în ceea ce priveşte evaluarea impactului asupra prelucrării şi protecţiei datelor cu caracter personal în domenii de interes ale structurilor organizatorice solicitante;
    22. elaborează şi monitorizează aplicarea Strategiei de implementare a Regulamentului general privind protecţia datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F. şi a Politicii de protecţie a datelor cu caracter personal în cadrul A.S.F.;
    23. emite avize, recomandări, puncte de vedere, analize şi rapoarte privind prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal, conform solicitărilor structurilor organizatorice ale A.S.F., respectiv ale conducerii A.S.F., după caz;
    24. elaborează şi monitorizează implementarea, împreună cu Direcţia comunicaţii şi tehnologia informaţiei, conform competenţelor, a Planului de măsuri tehnice şi organizatorice pentru asigurarea securităţii şi confidenţialităţii datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F.;
    25. coordonează investigarea incidentelor privind prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal gestionate în cadrul A.S.F., precum şi a situaţiilor de încălcare a reglementărilor vizând prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal;
    26. menţine, prin ofiţerul pentru protecţia datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F., cooperarea cu Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.) şi asumarea rolului de punct de contact, inclusiv consultarea prealabilă cu A.N.S.P.D.C.P. în aspecte privind prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal;
    27. constituie punct de contact atât pentru structurile organizatorice ale A.S.F., cât şi pentru persoanele vizate şi exercitarea drepturilor acestora privind toate aspectele legate de prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F.;
    28. constituie şi gestionează Registrul general la nivelul A.S.F. privind evidenţa activităţilor de prelucrare a datelor cu caracter personal la nivelul A.S.F. prin culegerea şi centralizarea informaţiilor pentru completarea matricii fluxurilor de documente care conţin date cu caracter personal, conform prevederilor privind prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal;
    29. elaborează procedurile operaţionale şi de sistem cu privire la adoptarea şi implementarea măsurilor organizatorice şi tehnice în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    30. asigură, cu sprijinul structurilor organizatorice ale A.S.F., informarea persoanelor vizate cu privire la modalităţile şi situaţiile de prelucrare a datelor cu caracter personal de către A.S.F., în conformitate cu prevederile legale;
    31. gestionează, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, raportările formulate de avertizorii în interes public;
    32. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică.
    (2) Şeful Serviciului control intern, integritate şi protecţia informaţiilor are calitatea de ofiţer pentru protecţia datelor cu caracter personal.
    (3) Prin decizie a preşedintelui A.S.F., un salariat din cadrul Serviciului control intern, integritate şi protecţia informaţiilor este desemnat ca înlocuitor al ofiţerului pentru protecţia datelor cu caracter personal."

    8. Articolul 82^5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^5
    Serviciul secretariat al Consiliului A.S.F. are ca obiective planificarea, organizarea, desfăşurarea şedinţelor Consiliului A.S.F. şi ale Comitetului executiv al A.S.F., precum şi asigurarea secretariatului tehnic al acestora."

    9. La articolul 82^6, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^6
    Relaţiile funcţionale ale Serviciului secretariat al Consiliului A.S.F. sunt:"

    10. Articolul 82^7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 82^7
    Atribuţiile specifice Serviciului secretariat al Consiliului A.S.F. sunt:
    1. organizează şedinţele Consiliului A.S.F. şi ale Comitetului executiv al A.S.F. şi asigură secretariatul acestora;
    2. întocmeşte statistici cu privire la activitatea Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., la solicitarea preşedintelui şi/sau a Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F.;
    3. contribuie la elaborarea raportului anual al A.S.F., prin furnizarea informaţiilor referitoare la activitatea Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F.;
    4. verifică materialele ce urmează a fi prezentate preşedintelui A.S.F. pentru a dispune analiza acestora în şedinţa Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., din perspectiva respectării cerinţelor de formă şi de fond prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului A.S.F. şi de Procedura de sistem privind organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului şi ale Comitetului executiv din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară;
    5. verifică respectarea circuitului de avizare a materialelor ce urmează a fi prezentate preşedintelui A.S.F. pentru a dispune analiza acestora în şedinţa Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., conform procedurilor/reglementărilor interne ale A.S.F.;
    6. întocmeşte, la solicitarea preşedintelui A.S.F. sau a Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., analize, situaţii, sinteze cu privire la activitatea de organizare a şedinţelor Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F., precum şi cu privire la alte aspecte care vizează domeniul de activitate al serviciului;
    7. comunică structurilor de specialitate hotărârile adoptate şi/sau măsurile dispuse în cadrul şedinţelor Consiliului A.S.F./Comitetului executiv al A.S.F. şi urmăreşte modul în care sunt duse la îndeplinire, conform prevederilor Procedurii de sistem privind organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului şi ale Comitetului executiv din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară;
    8. coordonează transmiterea spre informare şi/sau executare a dispoziţiilor şi deciziilor preşedintelui A.S.F., la solicitarea expresă a acestuia;
    9. asistă membrii neexecutivi ai Consiliului A.S.F. în procesul de analiză şi formulare de opinii de specialitate, observaţii şi propuneri fundamentate pe marginea documentelor/notelor supuse analizei, aprobării/informării în şedinţele Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F.;
    10. întocmeşte pentru membrii neexecutivi ai Consiliului A.S.F. analize, situaţii, sinteze şi materiale-suport cu privire la subiectele supuse analizei, aprobării/informării în şedinţele Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F.;
    11. asigură secretariatul comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F., împreună cu salariaţii desemnaţi din cadrul structurilor organizatorice implicate;
    12. identifică, din studiul documentelor supuse analizei în şedinţele Consiliului A.S.F. şi în şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F. sau din subiectele supuse dezbaterii, aspectele care nu sunt fundamentate sau reglementate corespunzător şi formulează observaţii şi propuneri, la solicitarea expresă a conducerii ierarhice;
    13. urmăreşte şi asigură un flux operaţional optim între structurile organizatorice şi membrii neexecutivi ai Consiliului A.S.F. al documentelor şi înscrisurilor solicitate privind şedinţele Consiliului A.S.F. şi şedinţele comisiilor-suport care funcţionează pe lângă Consiliul A.S.F., respectând prevederile reglementărilor interne în vigoare referitoare la caracterul documentelor operaţionale prezentate în cadrul şedinţelor Consiliului A.S.F. şi şedinţelor comisiilor-suport;
    14. elaborează procedurile de lucru pentru activitatea specifică şi stabileşte sursele informaţionale necesare;
    15. solicită structurilor organizatorice din cadrul A.S.F. datele şi informaţiile necesare exercitării atribuţiilor serviciului, acestea fiind obligate să asigure suportul tehnic sau informaţional şi să răspundă de îndată solicitării adresate;
    16. participă la sesiunile de instruire cu tematică specifică şi la reuniunile interne şi internaţionale de profil;
    17. îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter specific domeniului de activitate, prevăzute de reglementările în vigoare sau dispuse de conducerea ierarhică."

    11. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.


    ART. II
    Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 7 august 2023.



                    Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,
                    Nicu Marcu

    Bucureşti, 27 iulie 2023.
    Nr. 11.
    ANEXA 1

    *) Anexa este reprodusă în facsimil.
    (Anexa la Regulamentul nr. 10/2016)
    ORGANIGRAMA AUTORITĂŢII DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ
 (a se vedea imaginea asociată)

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016