Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT nr. 1.264 din 30 mai 1994 prin care se interzice aprobarea cererilor autoritatilor haitiene privind contractele si operatiunile a caror executare a fost afectata de masurile impuse sau hotarate conform rezolutiilor Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994), 841 (1993), 873 (1993) si 875 (1993)*)
EMITENT: CONSILIUL UNIUNII EUROPENE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 697 din 15 august 2006
-------
*) Aprobat prin <>Ordinul nr. 994 din 07 iulie 2006 , publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 697, din 15 august 2006.
Jurnalul Oficial L 139, 02/06/1994 P. 0004-0006
Editia speciala finlandeza: Capitolul 11 Volumul 32 P. 0040
Editia speciala suedeza: Capitolul 11 volumul 32 P. 0040
CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
avand in vedere Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, in special art. 73 g si 228 a,
avand in vedere Decizia Consiliului 94/315/PESC din 30 mai 1994 privind pozitia comuna definita in temeiul art. 12 din Tratatul privind Uniunea Europeana referitoare la reducerea relatiilor economice cu Haiti*1).
avand in vedere propunerea Comisiei,
intrucat, prin Regulamentele Consiliului (CEE) nr. 1608/93 din 24 iunie 1993 de instituire a unui embargo asupra anumitor schimburi comerciale intre Comunitatea Economica Europeana si Haiti*2), si Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3028/93 din 28 octombrie 1993 de abrogare a suspendarii embargoului anumitor schimburi comerciale intre Comunitatea Economica Europeana si Haiti si de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 1608/93 de instituire a acestui embargo*3) si Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1263/94 de suspendare a anumitor relatii economice si financiare cu Haiti*4),
intrucat, ca o consecinta a acestor masuri, operatorii economici din Comunitate si din tarile terte sunt expusi riscului ca autoritatile din Haiti sa prezinte reclamatii in ceea ce priveste contractele si operatiunile a caror executare a fost afectata de Rezolutiile Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994), 841 (1993), 873 (1993) si 875 (1993);
intrucat alin. (11) din Rezolutia 917 (1994) obliga toate statele sa impiedice sa se dea curs cererilor prezentate de autoritatile haitiene;
intrucat este in consecinta necesar sa se protejeze permanent operatorii economici impotriva unor asemenea cereri si sa se impiedice autoritatile haitiene sa obtina o despagubire pentru efectele negative ale embargoului;
intrucat Comunitatea considera ca, la adoptarea oricarei decizii care urmareste fie sa atenueze, fie sa ridice masurile luate impotriva autoritatilor haitiene, trebuie sa se tina seama in special de orice nerespectare de catre aceste autoritati a alin. (11) din Rezolutia nr. 917 (1994),
-------
*1) Vezi pagina 10 din prezentul Jurnal Oficial.
*2) JO L 155, 25.06.1993, p. 2.
*3) JO L 270, 30.10.1993, p. 73.
*4) Vezi pagina 1 din prezentul Jurnal Oficial.
ADOPTA PREZENTUL REGULAMENT:
ART. 1
In sensul prezentului regulament, se intelege prin:
1. "contract sau operatiune": orice operatiune care, indiferent de forma si de legea care i se aplica, comporta unul sau mai multe contracte sau obligatii similare stabilite intre parti identice sau nu; in acest scop, termenul "contract" include orice garantie financiara si clauza de exonerare si orice credit, independente sau nu din punct de vedere juridic, precum si orice dispozitie referitoare la sau care apare in legatura cu o asemenea operatiune;
2. "cerere": orice cerere, sub forma contencioasa sau nu, introdusa inainte sau dupa data intrarii in vigoare a prezentului regulament si legata de executarea unui contract sau a unei operatiuni, in special:
(a) o cerere de executare a oricarei obligatii ce rezulta dintr-un contract sau dintr-o operatiune sau legata de un contract sau de o operatiune;
(b) o cerere de prelungire sau de plata a unei garantii financiare sau clauza de exonerare, indiferent de forma acesteia;
(c) o cerere de despagubire care se refera la un contract sau la o operatiune;
(d) o cerere reconventionala;
(e) o cerere de recunoastere sau executare, inclusiv prin exequatur, a unei hotarari judecatoresti, a unei sentinte arbitrate sau a unei decizii echivalente, indiferent de locul unde au fost pronuntate;
3. "masuri hotarate conform Rezolutiei Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994) si rezolutiilor conexe": masurile Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite sau masurile luate de Comunitatea Europeana sau de orice stat, orice tara sau orice organizatie internationala in conformitate cu sau in legatura cu deciziile pertinente ale Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite, sau pentru aplicarea acestor decizii, sau orice actiune autorizata de Consiliul de Securitate al Natiunilor Unite, in ceea ce priveste suspendarea anumitor relatii economice si financiare cu Haiti;
4. "persoana fizica sau juridica din Haiti":
(a) autoritatile din Haiti;
(b) orice resortisant haitian;
(c) orice persoana juridica avand sediul sau centrul sau de decizie in Haiti;
(d) orice persoana juridica direct sau indirect controlata de una sau mai multe dintre persoanele susmentionate;
(e) orice persoana care prezinta o cerere prin intermediul sau in favoarea unei persoane fizice prevazute la lit. (a), (b), (c) sau (d).
Fara a aduce atingere art. 2, executarea unui contract sau a unei operatiuni trebuie, de asemenea, sa fie considerata ca fiind afectata de masurile decise conform Rezolutiei Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994) si rezolutiilor conexe, atunci cand existenta sau continutul cererii rezulta direct sau indirect din aceste masuri.
ART. 2
1. Este interzis sa se aprobe sau sa se adopte orice dispozitie care urmareste sa aprobe o cerere prezentata de:
(a) orice persoana fizica sau juridica din Haiti sau care actioneaza prin intermediul unei persoane fizice sau juridice din Haiti;
(b) orice persoana fizica sau juridica ce actioneaza direct sau indirect in numele sau in favoarea uneia sau mai multor persoane fizice sau juridice din Haiti;
(c) orice persoana fizica sau juridica ce se prevaleaza de o cesiune de drepturi sau prezinta o cerere prin intermediul uneia sau mai multor persoane fizice sau juridice din Haiti;
(d) orice alta persoana fizica sau juridica mentionata in alin. (11) din Rezolutia Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994);
(e) orice persoana fizica sau juridica ce introduce o cerere ce decurge din executarea unei garantii financiare sau unei clauze de exonerare in favoarea uneia sau mai multora dintre persoanele fizice sau juridice susmentionate sau in legatura cu o asemenea executare, rezultand dintr-un contract sau dintr-o operatiune sau legata de un contract sau de o operatiune a caror executare a fost afectata, direct sau indirect, in totalitate sau in parte, de masurile decise conform Rezolutiei Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994) si rezolutiilor conexe.
2. Interdictia prevazuta in alin. (1) se aplica pe teritoriul Comunitatii, precum si oricarui resortisant al unui stat membru si oricarei persoane juridice inregistrate sau constituite in conformitate cu legislatia unui stat membru.
ART. 3
Fara a aduce atingere masurilor decise conform Rezolutiei Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994) si rezolutiilor conexe, art. 2 nu se aplica:
(a) cererilor referitoare la contracte sau operatiuni, cu exceptia oricarei garantii financiare sau clauze de exonerare, pentru care persoanele fizice sau juridice prevazute in art. 2 fac dovada in fata unei instante a unui stat membru ca cererea a fost acceptata de catre parti anterior masurilor decise conform Rezolutiei Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994) si rezolutiilor conexe, si ca aceste masuri nu au avut nici o influenta asupra existentei sau continutului cererii;
(b) cererilor de plata in temeiul unui contract de asigurare privind un eveniment care s-a produs anterior adoptarii masurilor prevazute in art. 2, sau in temeiul unui contract de asigurare intr-un stat membru unde acest contract are caracter obligatoriu;
(c) cererilor de plata a unor sume de bani varsate intr-un cont, a caror plata a fost blocata in conformitate cu masurile prevazute in art. 2, cu conditia ca aceasta plata sa nu se refere la sume varsate ca garantie pentru contractele prevazute in articolul respectiv;
(d) cererilor privind contracte de munca supuse legislatiei unui stat membru;
(e) cererilor referitoare la plata marfurilor pentru care persoanele fizice sau juridice mentionate in art. 2 fac dovada in fata unei instante a unui stat membru ca au fost exportate inaintea adoptarii masurilor decise conform Rezolutiei Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994) si rezolutiilor conexe, si ca aceste masuri nu au avut nici o influenta asupra existentei sau continutului cererii;
(f) cererilor referitoare la sume pentru care persoanele fizice sau juridice prevazute in art. 2 fac dovada in fata unei instante a unui stat membru ca sunt datorate in cadrul unui imprumut facut inaintea adoptarii masurilor decise conform Rezolutiei Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite nr. 917 (1994) si rezolutiilor conexe, si ca aceste masuri nu au avut nici o influenta asupra existentei sau continutului cererii, cu conditia ca cererile sa nu includa o suma, sub forma de dobanda, despagubire sau orice alta forma, destinata sa compenseze faptul ca, datorita acestor masuri, executarea nu a fost efectuata in conformitate cu termenii contractului sau ai operatiunii respective.
ART. 4
In orice procedura care urmareste sa dea curs unei cereri, sarcina de a dovedi ca satisfacerea cererii nu este interzisa in temeiul dispozitiilor prevazute in art. 2 incumba persoanei care urmareste sa dea curs acestei cereri.
ART. 5
Fiecare stat membru stabileste sanctiunile care trebuie aplicate in cazul incalcarii dispozitiilor prezentului regulament.
ART. 6
Prezentul regulament intra in vigoare in ziua publicarii sale in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu in toate elementele sale si se aplica direct in toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 30 mai 1994.
Pentru Consiliu
Presedinte
G. MORAITIS
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: