Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT MULTISECTORIAL din 23 decembrie 2002  privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investitii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT MULTISECTORIAL din 23 decembrie 2002 privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investitii

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 165 din 17 martie 2003

INTRODUCERE
Scopul notificãrii şi autorizãrii ajutoarelor de stat acordate de autoritãţile publice sau de organismele care administreazã surse ale statului este de a urmãri mãsura în care un ajutor de stat este compatibil cu un mediu concurential normal, într-o economie de piata în care preţurile produselor şi tarifele serviciilor sunt reglate de cerere şi oferta.
Orice intenţie de a acorda un ajutor de stat nou sau de a modifica un ajutor existent trebuie sa fie notificatã Consiliului Concurentei. Fãrã autorizarea Consiliului Concurentei nu poate fi acordat nici un ajutor de stat.
Elaborarea unui cadru juridic care reglementeazã materia ajutorului de stat reprezintã continuarea armonizarii legislaţiei româneşti cu legislaţia europeanã, parte a procesului de aderare a României la Uniunea Europeanã.
La 13 februarie 2002 Comisia Europeanã a aprobat o reforma majorã, mai rapida, mai simpla şi mai riguroasã de stabilire a sistemului de control privind sprijinul guvernamental pentru investiţiile mari din Uniunea Europeanã. Asa-numitul Cadru multisectorial privind ajutorul regional pentru proiectele mari de investiţii va crea o transparenta mai mare şi va reduce nivelul total al subvenţiilor acordate în Uniunea Europeanã, în beneficiul unei concurente sanatoase, precum şi în beneficiul contribuabilului. Reforma va creste responsabilitatea statelor membre în implementarea reglementãrilor privind ajutorul de stat.
Pentru România introducerea unor reglementãri specifice ajutorului de stat regional pentru proiecte mari de investiţii reprezintã un pas necesar, în primul rând în analiza impactului pe care îl au aceste proiecte, cat şi în necesitatea stabilirii unor reguli în concordanta cu normele europene în domeniu.
Deoarece Comisia Europeanã a elaborat un nou Cadru multisectorial privind ajutorul regional pentru proiectele mari de investiţii, conceput ca un instrument de analiza mult mai flexibil, mai simplu şi mai transparent, pentru completarea legislaţiei ajutorului de stat din ţara noastrã a fost necesarã elaborarea a doua regulamente privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investiţii, care se aplica diferenţiat ca data, în funcţie de sectoare:
- Regulament multisectorial privind regulile tranzitorii aplicabile ajutorului de stat regional pentru proiecte mari de investiţii în sectoare industriale nespecifice - se aplica de la data publicãrii pana la data de 31 decembrie 2003, cu excepţia sectoarelor siderurgic, autovehiculelor şi fibrelor sintetice;
- Regulament multisectorial privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investiţii - se aplica de la data publicãrii pentru sectoarele siderurgic, autovehiculelor şi fibrelor sintetice şi de la data de 1 ianuarie 2004 pentru celelalte sectoare.
În temeiul <>art. 28 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 şi al <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat,

Consiliul Concurentei adopta prezentul regulament.

CAP. 1
Dispoziţii generale

Domeniul de aplicare
ART. 1
(1) Prezentul regulament se aplica ajutorului de stat regional acordat pentru proiecte mari de investiţii în sectoare industriale, altele decât cele prevãzute la alin. (2), începând cu data de 1 ianuarie 2004 pana la aderarea României la Uniunea Europeanã.
(2) Pentru sectorul siderurgic, asa cum este definit în anexa nr. 1, sectorul autovehiculelor, asa cum este definit în anexa nr. 2, şi sectorul fibrelor sintetice, asa cum este definit în anexa nr. 3, prezentul regulament se aplica de la data publicãrii lui.
ART. 2
Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) reprezintã cadrul general care se aplica ajutoarelor de stat regionale. În consecinta, prezentul regulament vine în completarea acestuia cu reguli particulare aplicabile acelei categorii speciale de ajutoare de stat regionale pe care o reprezintã ajutoarele de stat regionale pentru proiecte mari de investiţii, altele decât cele care sunt prevãzute de art. 3 şi 4.
ART. 3
Sectoarele specifice, cum sunt: agricultura, pescuitul, transporturile şi cel al carbunelui, vor fi supuse reglementãrilor specifice. Pana la adoptarea acestor reglementãri Consiliul Concurentei va aplica prevederile <>Legii nr. 143/1999 , cu completãrile ulterioare, şi ale regulamentelor emise în aplicarea acestei legi.
ART. 4
Prezentul regulament nu se aplica ajutoarelor de stat pentru restructurare, care sunt reglementate de Regulamentul privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor aflate în dificultate.
ART. 5
Prezentul regulament nu afecteazã aplicarea urmãtoarelor regulamente:
a) Regulamentul privind ajutorul de stat pentru cercetare şi dezvoltare;
b) Regulamentul privind ajutorul de stat pentru protecţia mediului înconjurãtor.
Definiţii
ART. 6
Termenii folosiţi în prezentul regulament sunt definiţi în art. 7-11.
Proiect de investiţii
ART. 7
Proiectul de investiţii reprezintã o investiţie iniţialã în sensul art. 5 din Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru IMM. Un proiect de investiţii nu trebuie divizat în mod artificial în subproiecte cu scopul de a se sustrage prevederilor prezentului regulament. În sensul prezentului regulament, un proiect de investiţii include toate investiţiile fixe dintr-o anumitã locatie, efectuate de una sau mai multe întreprinderi într-o perioada de 3 ani. În sensul prezentului regulament, o locatie de producţie reprezintã o serie de elemente de capital fix indivizibile din punct de vedere economic, care îndeplinesc o funcţie tehnica precisa, unite printr-o legatura fizica sau funcţionalã şi care au obiective clar identificate, cum ar fi fabricarea unui anumit produs. Acolo unde doua sau mai multe produse sunt fabricate din aceleaşi materii prime, unitãţile de fabricaţie a produselor vor fi considerate drept o singura locatie de producţie.
Cheltuieli eligibile
ART. 8
Cheltuielile eligibile vor fi determinate în conformitate cu prevederile în acest sens din Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru IMM.
Plafonul ajutorului regional
ART. 9
Plafonul ajutorului regional reprezintã intensitatea maxima a ajutorului autorizata pentru companiile mari la momentul acordãrii ajutorului. Intensitatile maxime ale ajutorului sunt determinate în conformitate cu Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru IMM şi cu harta regionala aprobatã de Comisia Europeanã.
Produs implicat
ART. 10
Produsul implicat reprezintã produsul planificat prin proiectul de investiţii şi, atunci când este cazul, substituentii sãi, apreciati fie de cãtre consumatori, pe criterii de caracteristici, preţ şi utilizare a produsului, fie de cãtre producãtori, prin intermediul flexibilitatii instalaţiilor de producţie. Dacã proiectul implica un produs intermediar şi o parte semnificativã din producţia intermediara nu este vândutã pe piata, se va considera ca produsul implicat va include şi produsele intermediare.
Consum aparent
ART. 11
(1) Consumul aparent al produsului implicat reprezintã producţia plus importurile minus exporturile.
(2) În ceea ce priveşte creşterea medie anuala a consumului aparent al produsului respectiv, atunci când va fi cazul, va fi luatã în considerare orice modificare semnificativã a acestei tendinte.
(3) Atunci când proiectul de investiţii se referã la un sector de servicii, în scopul de a determina mãrimea şi evoluţia pieţei, Consiliul Concurentei va folosi, în locul consumului aparent, cifra de afaceri referitoare la serviciile implicate, pe baza unei segmentari a pieţei general acceptate în legatura cu serviciile în cauza şi pentru care datele statistice sunt deja disponibile.

CAP. 2
Cerinţele notificãrii

ART. 12
În scopul notificãrii, furnizorii de ajutoare de stat vor respecta prevederile <>Legii nr. 143/1999 , cu completãrile ulterioare, şi ale Regulamentului privind forma, conţinutul şi alte detalii ale notificãrii unui ajutor de stat.
ART. 13
Conform prezentului regulament, nu este solicitatã nici o notificare în avans a ajutorului aflat sub anumite praguri pentru proiectele mari de investiţii, cu condiţia ca ajutorul sa fie acordat în conformitate cu o schema de ajutor aprobatã de cãtre Consiliul Concurentei.
ART. 14
Intenţia de acordare a unui ajutor individual trebuie notificatã în fiecare caz, evaluarea realizandu-se pe baza regulilor prevãzute în cap. III şi în conformitate cu criteriile generale de evaluare prevãzute în Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru IMM.
ART. 15
Proiectele cofinantate din fonduri de preaderare vor fi luate în considerare ca suma totalã a ajutorului (din fonduri de preaderare plus fonduri de cofinantare).
ART. 16
Pentru notificarea intentiei de acordare a ajutoarelor conform prezentului regulament, furnizorii de ajutor de stat vor folosi formularul specific de notificare, cuprins în anexa nr. 4.

CAP. 3
Niveluri pentru proiecte mari de investiţii

ART. 17
Fãrã a contraveni prevederilor Regulamentului privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru IMM şi fãrã a contraveni obligaţiei de notificare prevãzute în art. 19 sau în dispoziţiile tranzitorii prevãzute în cap. VII, ajutoarele de stat regionale privind investiţiile care implica cheltuieli eligibile corespunzãtoare pragurilor valorice stabilite în continuare vor face obiectul unui plafon regional diminuat conform urmãtoarei scale:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli eligibile Plafon regional ajustat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Pana la echivalentul în lei a 50 milioane euro 100% din plafonul regional
Pentru valoarea cuprinsã între echivalentul 50% din plafonul regional
în lei a 50 milioane euro şi echivalentul
în lei a 100 milioane euro
Pentru ceea ce depãşeşte echivalentul în lei 34% din plafonul regional
a 100 milioane euro
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


ART. 18
(1) Astfel, suma admisibilã ca ajutor de stat pentru un proiect care depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro va fi calculatã conform formulei:
suma maxima a ajutorului de stat = R x (50 + 0,50B + 0,34C),
unde:
R reprezintã plafonul regional neajustat prevãzut de Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul pentru IMM;
B reprezintã cheltuielile eligibile între echivalentul în lei a 50 milioane euro şi echivalentul în lei a 100 milioane euro;
C reprezintã cheltuielile eligibile peste echivalentul în lei a 100 milioane euro.
(2) Ca exemplu, pentru o companie mare care investeste echivalentul în lei a 80 milioane euro într-o zona în care plafonul regional neajustat este de 50% echivalent subventie neta (ESN), suma maxima admisibilã ca ajutor de stat va fi echivalentul în lei a 32,5 milioane euro echivalent subventie neta, care corespunde unei intensitati a ajutorului de stat de 40,6% echivalent subventie neta. Pentru o companie mare care investeste echivalentul în lei a 160 milioane euro în aceeaşi zona, suma maxima admisibilã ca ajutor de stat va fi echivalentul în lei a 47,7 milioane euro echivalent subventie neta, care corespunde unei intensitati a ajutorului de stat de 29,8% echivalent subventie neta.
ART. 19
Furnizorii de ajutor de stat sunt obligaţi sa notifice fiecare caz de investiţie regionala dacã ajutorul propus este mai mare decât maximul ajutorului admisibil pe care o investiţie a carei valoare este echivalentul în lei a 100 milioane euro o poate obţine pe scala şi conform regulilor prevãzute la art. 17.
ART. 20
(1) Proiectele individuale care trebuie notificate nu pot beneficia de ajutoare de stat acordate sub forma investiţiilor în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) beneficiarul ajutorului de stat totalizeazã mai mult de 25% din vânzãrile produsului înainte sau dupã investiţie; sau
b) capacitatea de producţie creata de proiectul de investiţie este mai mare de 5% din piata, masurata folosindu-se datele de consum aparent al produsului vizat, numai dacã rata de creştere anuala medie a consumului aparent pe ultimii 5 ani nu a fost superioarã ratei de creştere anuala medie a produsului intern brut (PIB) al Spaţiului Economic European (SEE) şi al ţãrilor candidate.
(2) Furnizorului ajutorului de stat îi incumba sarcina probei ca beneficiarul ajutorului de stat nu se încadreazã în situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b). Dacã furnizorul de ajutor de stat demonstreaza ca beneficiarul de ajutor de stat creeazã, printr-o realã inovaţie, un nou produs pe piata, condiţiile stabilite la alin. (1) lit. a) şi b) nu se aplica şi ajutorul va fi autorizat în conformitate cu scala prevãzutã la art. 17.
ART. 21
(1) Intensitatea maxima admisibilã a ajutorului de stat pe care un proiect notificabil o poate obţine conform prevederilor art. 17 poate fi marita prin înmulţirea cu 1,15 dacã proiectul este cofinantat din resurse ale fondurilor structurale (respectiv de preaderare).
(2) Rata de cofinantare trebuie sa fie de cel puţin 25% din totalul cheltuielilor publice.
ART. 22
Majorarea sumei totale a ajutorului de stat, rezultatã conform art. 21, nu trebuie sa conducã la o intensitate a ajutorului de stat mai mare decât intensitatea maxima admisibilã a ajutorului pentru o investiţie a carei valoare este echivalentul în lei a 100 milioane euro, adicã 75% din plafonul regional neajustat.

CAP. 4
Interzicerea ajutorului de stat în proiecte de investiţii pentru sectorul siderurgic

ART. 23
(1) Sectorul siderurgic este definit în anexa nr. 1 şi include sectorul siderurgic asa cum era definit de Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene a Carbunelui şi Otelului (Tratatul CECO), precum şi subsectoarele ţevi tubulare şi ţevi mari sudate, care nu erau acoperite de Tratatul CECO, dar care fac parte dintr-un proces integrat de producţie şi care au caracteristici similare cu sectorul siderurgic.
(2) Datoritã caracteristicilor specifice ale sectorului siderurgic, în special datoritã structurii sale, supracapacitatii existente la nivel european şi mondial, nivelului mare al capitalizarii, localizarii majoritãţii fabricilor de oţel în regiuni eligibile pentru ajutor de stat regional, sumelor substanţiale din fondurile publice destinate restructurãrii sectorului otelului şi conversiei zonelor siderurgice, ajutorul pentru investiţii în acest sector, indiferent de dimensiunea investiţiei, este interzis.

CAP. 5
Proiectele de investiţii în sectoare cu dificultãţi structurale, altele decât cel al siderurgiei

ART. 24
(1) La începutul anului 2004 sectoarele cu dificultãţi structurale vor fi specificate pe o lista de sectoare anexatã la prezentul regulament. Nici un ajutor regional supus prevederilor acestui capitol nu va fi autorizat în sectoarele menţionate.
(2) Pentru a putea elabora lista de sectoare dificultãţile structurale grave vor fi evaluate pe baza datelor consumului aparent, la un nivel corespunzãtor clasificarii CPA în SEE sau, dacã o asemenea informaţie nu este disponibilã, pe baza oricãrei alte segmentari a pieţei general acceptate pentru produsele respective şi pentru care datele statistice sunt deja disponibile. Se considera ca exista probleme structurale serioase atunci când sectorul respectiv este în declin; un indiciu relevant privind declinul în cadrul sectorului poate aparea dacã rata medie anuala de creştere a consumului aparent în SEE în ultimii 5 ani este negativa.
(3) Lista sectoarelor va fi actualizatã periodic, dupã o frecventa care va fi determinata la data la care aceasta lista va fi stabilitã.
ART. 25
(1) De la 1 ianuarie 2004 pentru sectoarele incluse în lista sectoarelor cu serioase probleme structurale trebuie notificate la Consiliul Concurentei toate ajutoarele regionale de investiţii privind proiecte de investiţii implicând cheltuieli eligibile peste un nivel care urmeazã sa fie stabilit la data elaborãrii listei sectoarelor, nivel care, în principiu, ar putea fi echivalentul în lei a 25 milioane euro, dar poate varia de la un sector la altul.
(2) Consiliul Concurentei va examina aceste notificãri în concordanta cu urmãtoarele reguli: în primul rând, proiectul de ajutor de stat trebuie sa fie în conformitate cu criteriile generale de evaluare stabilite în Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul de stat pentru IMM; în al doilea rând, cheltuielile eligibile, asa cum sunt definite conform art. 8 şi care depãşesc suma care va fi determinata la data stabilirii listei sectoarelor, nu vor fi eligibile pentru ajutor de stat pentru investiţii, cu excepţia cazurilor la care se referã art. 26.
ART. 26
Prin derogare de la art. 25, Consiliul Concurentei poate autoriza acordarea de ajutoare de stat pentru investiţii în sectoare incluse în lista menţionatã, pe baza intensitatilor ajutorului stabilite în art. 17-22, cu condiţia ca furnizorul de ajutor de stat sa demonstreze ca, deşi sectorul este considerat în declin, piata produsului respectiv este în creştere rapida. Se presupune ca piata pentru produsul respectiv este în creştere rapida în cazul în care consumul aparent în ultimii 5 ani - la un nivel stabilit pe baza clasificarii Prodcom din SEE şi ţãrile candidate sau, dacã aceste informaţii nu sunt disponibile, la un nivel stabilit pe baza unei alte segmentari a pieţei general acceptate pentru produsele implicate şi pentru care datele statistice sunt deja disponibile este în creştere în termeni valorici la o rata de creştere egala cu sau superioarã mediei anuale a PIB în SEE şi ţãrile candidate.

CAP. 6
Monitorizarea

ART. 27
(1) Asigurarea transparenţei modului efectiv de acordare a ajutoarelor de stat se va face în concordanta cu prevederile legislaţiei în vigoare privind procedurile de monitorizare, inventariere şi raportare a ajutoarelor de stat, precum şi cu atribuţiile ce revin Oficiului Concurentei în acest domeniu.
(2) De asemenea, formularul postmonitorizare prevãzut în anexa nr. 5 va fi completat şi depus la Consiliul Concurentei în cazurile în care se solicita acest lucru prin decizia Consiliului Concurentei de autorizare a ajutorului de stat.

CAP. 7
Dispoziţii tranzitorii

ART. 28
(1) Pana la data aplicãrii listei de sectoare prevãzute la art. 24 şi fãrã a prejudicia aplicarea prezentului regulament:
a) intensitatea maxima a ajutorului pentru ajutorul regional pentru investiţii în sectorul autovehiculelor, asa cum este definit în anexa nr. 2, acordat conform unei scheme aprobate în favoarea acelor proiecte care implica fie cheltuieli eligibile peste echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie o valoare a ajutorului peste echivalentul în lei a 5 milioane euro, exprimati în echivalent subventie bruta, va fi egala cu 30% din plafonul ajutorului regional. Intentiile de acordare a unui ajutor individual trebuie notificate în fiecare caz şi vor fi evaluate pe baza acestei reguli şi în conformitate cu criteriile generale de evaluare prevãzute în Regulamentul privind ajutorul de stat regional şi ajutorul pentru IMM;
b) nici o cheltuiala aparuta în contextul proiectelor de investiţii în sectorul fibrelor sintetice, asa cum este definit în anexa nr. 3, nu va fi eligibilã pentru ajutorul regional pentru investiţii.
(2) Înainte de data de aplicare a listei sectoarelor la care se referã art. 24, se va decide dacã şi în ce mãsura sectorul autovehiculelor, asa cum este definit în anexa nr. 2, şi sectorul fibrelor sintetice, asa cum este definit în anexa nr. 3, trebuie incluse în lista sectoarelor.
ART. 29
Înainte de data de 31 decembrie 2003 Consiliul Concurentei va analiza oportunitatea includerii ajutorului pentru sectorul construcţiilor de nave în sfera de aplicare a prezentului regulament, precum şi în lista de sectoare.
ART. 30
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul regulament.



ANEXA 1

DEFINITIA
sectorului siderurgic în sensul Regulamentului multisectorial privind
ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investiţii

Sectorul siderurgic, în accepţiunea prezentului regulament, reprezintã
agenţii economici implicaţi în producerea produselor din oţel prezentate
în lista urmãtoare:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Produsul Nomenclatorul european combinat
(codul CN)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fonta bruta 7201
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Feroaliaje 7202 11 20, 7202 11 80, 7202 99 11
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Produse feroase obţinute prin 7203
reducerea directa a minereului de fier
sau a altor produse feroase spongioase
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fier şi oteluri nealiate 7206
Produse semifabricate din fier sau 7207 11 11, 7207 11 14, 7207 11 16,
din oteluri nealiate 7207 12 10, 7207 19 11, 7207 19 14,
7207 19 16, 7207 19 31, 7207 20 11,
7207 20 15, 7207 20 17, 7207 20 32,
7207 20 51, 7207 20 55, 7207 20 57,
7207 20 71
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Produse laminate plate din fier sau 7208 10 00, 7208 25 00, 7208 26 00,
din oteluri nealiate 7208 27 00, 7208 36 00, 7208 37,
7208 38, 7208 39, 7208 40, 7208 51,
7208 52, 7208 53, 7208 54, 7208 90 10,
7209 15 00, 7209 16, 7209 17, 7209 18,
7209 25 00, 7209 26, 7209 27, 7209 28,
7209 90 10, 7210 11 10, 7210 12 11,
7210 12 19, 7210 20 10, 7210 30 10,
7210 41 10, 7210 49 10, 7210 50 10,
7210 61 10, 7210 69 10, 7210 70 31,
7210 70 39, 7210 90 31, 7210 90 33,
7210 90 38, 7211 13 00, 7211 14,
7211 19, 7211 23 10, 7211 23 51,
7211 29 20, 7211 90 11, 7212 10 10,
7212 10 91, 7212 20 11, 7212 30 11,
7212 40 10, 7212 40 91, 7212 50 31,
7212 50 51, 7212 60 11, 7212 60 91
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bare şi tije din fier sau din oteluri 7213 10 00, 7213 20 00, 7213 91, 7213 99
nealiate, cu deformari de producţie,
laminate la cald
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alte bare şi tije din fier sau din 7214 20 00, 7214 30 00, 7214 91, 7214 99,
oteluri nealiate 7215 90 10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Profile din fier sau din oteluri 7216 10 00, 7216 21 00, 7216 22 00,
nealiate 7216 31, 7216 32, 7216 33, 7216 40,
7216 50, 7216 99 10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Oteluri inoxidabile 7218 10 00, 7218 91 11, 7218 91 19,
7218 99 11, 7218 99 20
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Produse laminate plate din oteluri 7219 11 00, 7219 12, 7219 13, 7219 14,
inoxidabile 7219 21, 7219 22, 7219 23 00,
7219 24 00, 7219 31 00, 7219 32,
7219 33, 7219 34, 7219 35,
7219 90 10, 7220 11 00, 7220 12 00,
7220 20 10, 7220 90 11, 7220 90 31
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bare şi tije din oteluri inoxidabile 7221 00, 7222 11, 7222 19, 7222 30 10,
7222 40 10, 7222 40 30
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Produse laminate plate din alte 7225 11 00, 7225 19, 7225 20 20,
oteluri aliate 7225 30 00, 7225 40, 7225 50 00,
7225 91 10, 7225 92 10, 7225 99 10,
7226 11 10, 7226 19 10,
7226 19 30, 7226 20 20, 7226 91,
7226 92 10, 7226 93 20,
7226 94 20, 7226 99 20
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bare şi profile din alte oteluri 7224 10 00, 7224 90 01, 7224 90 05,
aliate 7224 90 08, 7224 90 15, 7224 90 31,
7224 90 39, 7227 10 00, 7227 20 00,
7227 90, 7228 10 10, 7228 10 30,
7228 20 11, 7228 20 19, 7228 20 30,
7228 30 20, 7228 30 41, 7228 30 49,
7228 30 61, 7228 30 69, 7228 30 70,
7228 30 89, 7228 60 10, 7228 70 10,
7228 70 31, 7228 80
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Palplanse 7301 10 00
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sine şi traverse de cale feratã 7302 10 31, 7302 10 39, 7302 10 90,
7302 20 00, 7302 40 10, 7302 10 20
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ţevi, conducte şi profile tubulare 7303, 7304
fãrã sudura
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ţevi şi conducte din fier sau din 7305
oţel (sudate sau nituite),
cu diametrul exterior de peste 406,4 mm
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2

DEFINITIA
industriei autovehiculelor în sensul Regulamentului multisectorial
privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investiţii

Industria autovehiculelor reprezintã dezvoltarea, fabricarea şi asamblarea autovehiculelor, motoarelor pentru autovehicule şi modulelor sau subsistemelor pentru astfel de autovehicule ori motoare, fie în mod direct de cãtre producãtor, fie de cãtre un furnizor care realizeazã o prima asamblare a componentelor şi, în acest ultim caz, numai în contextul unui proiect complex.
a) Autovehicule
Termenul autovehicule reprezintã maşinile pentru transportul persoanelor, dube, camioane, tractoare de sosea, autobuze, autocare şi alte vehicule comerciale. Acest termen nu include maşinile de curse, vehicule care se folosesc în afarã soselelor (de exemplu, vehicule destinate folosirii pe zapada sau transportului de persoane la jocurile de golf), motociclete, remorci, tractoare forestiere şi pentru agricultura, caravane, vehicule speciale (de exemplu, maşini pentru pompieri, ateliere mobile), camioane de descãrcare, mijloace de transport de munca (de exemplu, carucioare, motostivuitoare, camioane cu platforma) şi vehicule militare pentru armata.
b) Motoare pentru autovehicule
Termenul motoare pentru autovehicule reprezintã motoare de compresie şi aprindere, precum şi motoare electrice şi turbine, motoare pe gaz şi alte motoare pentru autovehicule.
c) Module şi subsisteme
Un modul sau un subsistem reprezintã un set de componente primare pentru un vehicul ori un motor care este produs, asamblat sau pregãtit de un furnizor care realizeazã o prima asamblare a componentelor şi care sunt furnizate printr-un sistem de comanda computerizat sau prin sistemul just-în-time. Sistemele logistice de furnizare şi depozitare şi operaţiunile subcontractate care reprezintã o veriga a fluxului de producţie, cum este vopsirea subansamblurilor, trebuie, de asemenea, sa fie clasificate printre aceste module şi subsisteme.
d) Furnizorul care realizeazã o prima asamblare a componentelor
Un furnizor care realizeazã o prima asamblare a componentelor reprezintã un furnizor, independent sau nu, care aprovizioneaza un producãtor, care împarte responsabilitatea pentru design şi dezvoltare şi care produce, asambleaza sau furnizeazã unui producãtor de vehicule subansambluri sau module pe parcursul fazei de fabricaţie sau asamblare. Ca parteneri industriali, astfel de furnizori sunt deseori legaţi de un producãtor printr-un contract pe o durata aproximativ egala cu durata de viata a modelului implicat (de exemplu, pana când modelul este remodelat). Un furnizor care realizeazã o prima asamblare a componentelor poate, de asemenea, sa furnizeze servicii, în special servicii logistice, cum este organizarea unui centru de furnizare.
e) Proiectul complex
Un producãtor poate, în actuala locatie a investiţiei ori în unul sau mai multe parcuri industriale dintr-o zona geograficã relativ apropiatã, sa integreze unul sau mai multe proiecte ale furnizorilor care realizeazã o prima asamblare a componentelor pentru furnizarea modulelor sau subsistemelor pentru vehiculele sau motoarele produse. Un proiect complex reprezintã acel proiect care reuneste astfel de proiecte. Un proiect complex dureazã pe toatã perioada proiectului de investiţii al producãtorului de vehicule. Investiţia furnizorului care realizeazã o prima asamblare a componentelor este integrata în definitia proiectului global dacã cel puţin jumãtate din profitul rezultat din aceasta investiţie este transferat producãtorului implicat.

ANEXA 3

DEFINITIA
industriei fibrelor sintetice în sensul Regulamentului multisectorial
privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investiţii

În sensul prezentului regulament, sectorul fibrelor sintetice este definit dupã cum urmeazã:
a) extragerea/texturizarea tuturor tipurilor generice de fibre şi firelor bazate pe poliester, poliamida, acril sau propilenã, indiferent de utilizarea lor finala; sau
b) polimerizarea (inclusiv policondensarea) acolo unde este integrata cu extragerea în ceea ce priveşte echipamentele utilizate; sau
c) orice proces suplimentar legat de instalaţiile simultane de extragere/texturizare de cãtre un viitor beneficiar sau de cãtre o alta companie a grupului din care acesta face parte, în cadrul activitãţii specifice implicate, este în mod normal integrat cu o astfel de capacitate la nivelul echipamentelor utilizate.

ANEXA 4

FORMULAR DE NOTIFICARE

SECŢIUNEA 1
Furnizorul ajutorului de stat

1.1. Informaţii despre autoritatea publica care face notificarea
1.1.1. Denumirea şi adresa autoritãţii publice care face notificarea
1.1.2. Numele, numãrul de telefon şi de fax, e-mail, funcţia persoanei de contact pentru informaţii suplimentare.

SECŢIUNEA a 2-a
Beneficiarul ajutorului de stat

2.1. Structura companiei sau a companiilor care investesc în proiect
2.1.1. Identitatea beneficiarului ajutorului de stat
2.1.2. Dacã identitatea legalã a beneficiarului ajutorului de stat este diferita de întreprinderea/întreprinderile care finanţeazã proiectul sau care primeşte/primesc ajutorul, descrieti, de asemenea, şi aceste diferenţe.
2.1.3. Identificati grupul de companii din care face parte beneficiarul ajutorului de stat, descrieti structura grupului şi structura actionariatului fiecãrei companii-mama.
2.2. Pentru compania/companiile care investeste/investesc în proiect furnizati urmãtoarele date pentru ultimii 3 ani financiari:
2.2.1. cifra de afaceri totalã, cifra de afaceri din Spaţiul Economic European şi ţãrile candidate, cifra de afaceri în România;
2.2.2. profitul net şi fluxul de numerar, pe o baza consolidata;
2.2.3. locurile de munca totale în Spaţiul Economic European şi ţãrile candidate, precum şi în România;
2.2.4. defalcarea pe piata a vânzãrilor: în România, în Spaţiul Economic European şi ţãrile candidate şi în afarã Spaţiului Economic European şi ţãrilor candidate;
2.2.5. declaraţiile de audit financiar şi bilanţul contabil pentru ultimii 3 ani.
2.3. Dacã investiţia se realizeazã într-o companie industriala existenta, furnizati urmãtoarele date pentru ultimii 3 ani financiari ai societãţii:
2.3.1. cifra de afaceri;
2.3.2. profitul net şi fluxul de numerar;
2.3.3. locurile de munca totale;
2.3.4. defalcarea pe piata a vânzãrilor: în România, în Spaţiul Economic European şi ţãrile candidate şi în afarã Spaţiului Economic European şi ţãrilor candidate.

SECŢIUNEA a 3-a
Prevederi privind ajutorul din fonduri publice

Pentru fiecare mãsura de ajutor din fonduri publice furnizati urmãtoarele:
3.1. Detalii:
3.1.1. titlul schemei (sau indicaţi dacã este un ajutor individual);
3.1.2. baza legalã (lege, hotãrâre a Guvernului);
3.1.3. entitatea publica care acorda ajutorul;
3.1.4. dacã baza legalã este o schema de ajutor aprobatã de Consiliul Concurentei, furnizati numãrul şi data deciziei de autorizare.
3.2. Forma ajutorului propus:
3.2.1. ajutorul propus este sub forma bãneascã, subvenţii, reducerea contribuţiei la asigurãrile sociale, scutirea de la plata datoriilor, împrumuturi cu dobanda scãzutã, amânarea de la plata impozitelor etc.;
3.2.2. furnizati condiţiile ataşate la plãţile privind ajutorul.
3.3. Cuantumul ajutorului propus:
3.3.1. suma nominalã a ajutorului şi echivalentul subventiei nete şi brute;
3.3.2. mãsura de ajutor este subiect al impozitului/profit (sau alte impozite directe). Dacã este numai parţial, specificati în ce mãsura;
3.3.3. furnizati o lista completa a plãţilor ajutorului propus.
Pentru schema de ajutor din fondurile publice furnizati urmãtoarele:
3.4. Caracteristicile mãsurilor de ajutor:
3.4.1. Este vreuna dintre mãsurile de ajutor de stat din totalul acestora încã nedefinita? Dacã da, specificati.
3.4.2. Indicaţi care dintre mãsurile enumerate mai sus nu constituie ajutor de stat şi care este motivul.
3.5. Finanţarea din surse comunitare (Banca Europeanã de Investiţii, fonduri de preaderare şi alte fonduri):
3.5.1. Ajutoarele menţionate mai sus vor fi cofinantate din fonduri comunitare? Explicaţi.
3.5.2. Pentru acelaşi proiect de investiţii s-a solicitat sprijin şi de la alte instituţii de finanţare europene sau internaţionale? Dacã da, pentru ce suma.
3.6. Cumularea mãsurilor de ajutor din fonduri publice:
3.6.1. echivalentul subventiei brute estimat (înainte de impozitare) a mãsurilor de ajutor combinate;
3.6.2. echivalentul subventiei nete estimat (dupã impozitare) a mãsurilor de ajutor combinate.

SECŢIUNEA a 4-a
Proiectele finanţate

4.1. Localizarea proiectului:
4.1.1. Specificati regiunea, adresa.
4.2. Durata proiectului:
4.2.1. Specificati data demararii proiectului de investiţii şi data finalizarii.
4.2.2. Specificati data planificata pentru începerea noului proces de producţie şi anul pana la care poate fi realizatã intreaga producţie.
4.3. Descrierea proiectului:
4.3.1. Specificati tipul proiectului şi dacã este o unitate noua sau o extindere a capacitãţii uneia existente sau altceva.
4.3.2. Prezentaţi o scurta descriere generalã a proiectului.
4.4. Defalcarea costurilor proiectului:
4.4.1. Specificati costul total al cheltuielilor de capital ce urmeazã a fi investit şi amortizat dupã derularea proiectului.
4.4.2. Prezentaţi o defalcare detaliatã a cheltuielilor care sunt asociate proiectului de investiţii - cheltuielile de capital şi cheltuielile de investiţii care nu pot fi amortizate dupã încetarea perioadei de viata a proiectului de investiţii.
4.5. Finanţarea costurilor totale ale proiectului:
4.5.1. Indicaţi finanţarea costurilor totale ale proiectului de investiţii.

SECŢIUNEA a 5-a
Caracteristicile produsului şi ale pieţei

5.1. Caracterizarea produsului (produselor) cuprins în proiect:
5.1.1. Specificati produsul (produsele) care se va produce ca urmare a acordãrii ajutorului pana la terminarea investiţiei şi sectorul sau subsectorul relevant cãruia îi aparţine produsul (produsele) respectiv (indicaţi codul potrivit nomenclatorului Prodcom sau CPA, pentru proiectele în sectoarele de prestãri de servicii).
5.1.2. Ce produse vor fi înlocuite? Dacã aceste produse înlocuite nu sunt fabricate în acelaşi loc, indicaţi unde sunt produse în mod curent.
5.1.3. Ce alte produse pot fi fabricate cu noile facilitãţi obţinute cu putine sau chiar fãrã costuri adiţionale?
5.2. Consideratii privind capacitatea de producţie:
5.2.1. Cuantificati impactul proiectului asupra capacitãţii de producţie maxime a beneficiarului ajutorului în Spaţiul Economic European şi celelalte tari candidate (la nivelul grupului), pentru fiecare produs (în unitãţi pe an în anul precedent anului de începere şi terminare a proiectului).
5.2.2. Furnizati o estimare a capacitãţii totale de producţie pentru producãtorii din Spaţiul Economic European şi ţãrile candidate, pentru fiecare produs.
5.3. Informaţii privind piata:
5.3.1. Furnizati pentru fiecare dintre ultimii 6 ani financiari informaţii privind consumul aparent pentru produsul (produsele) respectiv. Dacã sunt disponibile, se vor furniza date statistice privind aceste informaţii, care sa provinã de la alte surse.
5.3.2. Furnizati pentru urmãtorii 3 ani financiari o previziune a evoluţiei consumului aparent (producţia plus importurile minus exporturile) aferent produsului (produselor) respectiv. Dacã sunt disponibile, se vor furniza date statistice din surse independente privind aceste informaţii.
5.3.3. Piata relevanta este în declin? Care este motivul? Dacã nu, de ce?
5.3.4. Furnizati o estimare a cotei de piata (valoricã) a beneficiarului ajutorului ori a grupului din care beneficiarul ajutorului face parte, în anul care preceda anul iniţial, şi data privind finalizarea proiectului.

ANEXA 5

FORMULAR PENTRU MONITORIZAREA AJUTORULUI DE STAT

Acest formular va fi completat şi prezentat Consiliului Concurentei de cãtre Oficiul Concurentei în cazurile în care s-a solicitat acest lucru prin decizia de autorizare a ajutorului de stat.
a) Titlul schemei (sau indicaţi dacã este un ajutor individual)
b) Autoritatea publica furnizoare a ajutorului
c) Dacã baza legalã este o schema aprobatã de Consiliul Concurentei, furnizati numãrul şi data deciziei de autorizare.
d) Specificati regiunea şi localitatea unde se desfãşoarã proiectul.
e) Specificati numele societãţii, dacã este IMM sau întreprindere mare, şi, dacã este cazul, numele companiei care o controleazã.
f) Specificati tipul proiectului şi dacã este vorba despre o unitate noua sau despre o extindere a capacitãţii uneia existente sau altceva.
g) Specificati costul total şi costul eligibil al cheltuielilor ce urmeazã a fi investite pe durata derulãrii proiectului.
h) Suma nominalã a ajutorului şi echivalentul subventiei brute şi nete
i) Furnizati condiţiile legate de plata ajutorului, dacã este cazul.
j) Specificati produsele sau serviciile şi codul acestora potrivit clasificarii Prodcom sau CPA, pentru proiecte în sectoarele de prestãri de servicii.



──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016