Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT INTERN din 8 iulie 2019  de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT INTERN din 8 iulie 2019 de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 639 bis din 1 august 2019
──────────
    Conţinut de ORDINUL nr. 1.056 din 8 iulie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 639 din 1 august 2019.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Regulamentul intern de organizare şi funcţionare al Colegiului Fizioterapeuţilor din România reglementează aspectele specifice ale organizării şi funcţionării Colegiului Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO.
    (2) Regulamentul intern de organizare şi funcţionare al CFZRO este elaborat pe baza şi în aplicarea Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea CFZRO.

    CAP. II
    Obiectul de activitate al CFZRO
    ART. 2
        Atribuţiile CFZRO sunt definite în cuprinsul Legii nr. 229/2016 şi al Statutului CFZRO.

    ART. 3
    (1) CFZRO are ca obiect de activitate autorizarea, monitorizarea şi controlul exercitării profesiei de fizioterapeut, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, ca profesie liberală de practică publică autorizată.
    (2) În calitate de autoritate competentă în domeniu, stabileşte relaţii de cooperare cu autoritatea publică centrală în domeniul sănătăţii publice, cu asociaţiile profesionale, cu instituţiile de învăţământ superior cu programe educaţionale de nivel universitar şi postuniversitar pentru pregătirea profesională în domeniul fizioterapiei, respectiv cu orice alte instituţii publice sau private cu activităţi de interes pentru fizioterapie, de nivel naţional, teritorial şi internaţional.

    CAP. III
    Membrii CFZRO
    SECŢIUNEA 1
    Transferul membrilor între colegiile teritoriale
    ART. 4
    (1) Transferul unui membru CFZRO de la un colegiu teritorial la altul se poate efectua în una din următoarele situaţii:
    a) în cazul schimbării locului principal de exercitare a profesiei;
    b) în cazul schimbării domiciliului, respectiv a reşedinţei, după caz;

    (2) Modalitatea de transfer se stabileşte printr-o procedură aprobată prin hotărâre a Consiliului Naţional al CFZRO, în aplicarea prezentului Regulament

    SECŢIUNEA 2
    Apartenenţa teritorială a membrilor
    ART. 5
        Criteriul în funcţie de care se stabileşte apartenenţa teritorială a membrilor unui colegiu teritorial este dată de judeţul unde solicitantul sau membrul îşi desfăşoară activitatea.În situaţia în care solicitantul nu cunoaşte încă judeţul în care urmează să-şi desfăşoare activitatea, apartenenţa teritorială este dată de domiciliul sau de reşedinţa acestuia.

    CAP. IV
    Structura organizatorică a CFZRO
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 6
        Colegiul teritorial se organizează la nivel judeţean sau, prin excepţie, în cazul unui număr mai mic de 41 de membri, la nivel interjudeţean.

    ART. 7
        Judeţele grupate într-un colegiu teritorial organizat la nivel interjudeţean trebuie să fie adiacente geografic, gruparea lor fiind condiţionată de apartenenţa la o anumită regiune de dezvoltare, în sensul prevederilor legii privind dezvoltarea regională în România.

    ART. 8
        Sediul unui colegiu teritorial se stabileşte şi poate fi schimbat prin hotărâre a Consiliului teritorial.

    ART. 9
        Criteriile de arondare a fizioterapeuţilor la un colegiu teritorial situat în aceeaşi regiune de dezvoltare, în situaţia în care nu se poate înfiinţa sau funcţiona un colegiu teritorial din cauza numărului redus de membri, a imposibilităţii constituirii organelor de conducere sunt stabilite de Adunarea generală naţională.

    ART. 10
    (1) Calitatea de membru într-un organ de conducere este incompatibilă cu calitatea de membru într-un organ de control sau de jurisdicţie internă, atât la acelaşi nivel teritorial, cât şi la nivel diferit.
    (2) Calitatea de membru într-un organ de control este incompatibilă cu calitatea de membru într-un organ de jurisdicţie internă, atât la acelaşi nivel teritorial, cât şi la nivel diferit.
    (3) Calitatea de membru într-un organ de control sau jurisdicţie de nivel teritorial este incompatibilă cu cea de membru într-un organ de control sau jurisdicţie de nivel naţional.

    ART. 11
    (1) Şedinţele de orice fel ale organelor de conducere naţionale şi teritoriale se pot desfăşura şi prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, precum şi prin corespondenţă electronică în interval de timp limitat, cu asigurarea condiţiilor necesare pentru confirmarea identităţii participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidenţialitate a comunicaţiei şi, dacă e cazul, a votului, respectiv asigurarea consemnării dezbaterilor şi hotărârilor, inclusiv cu posibilitatea de exercitare a votului prin corespondenţă.
    (2) Derularea şedinţei în modalităţile anterior enumerate se face dacă în convocator este stabilită această modalitate de desfăşurare. În acest caz, prin convocator se va stabili şi modalitatea concretă de derulare a şedinţelor prin mijloacele de comunicare la distanţă.
    (3) Şedinţele organelor de conducere pot fi înregistrate audio şi/sau video.
    (4) Dezbaterile şi deciziile luate în cadrul şedinţelor organelor de conducere se consemnează într-un proces verbal care va fi semnat de participanţi.
    (5) În cazul şedinţelor desfăşurate prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, sau prin corespondenţă electronică în interval de timp limitat, procesele verbale vor fi semnate prin semnătură electronică extinsă sau cu semnătură olografă la următoarea şedinţă cu prezenţă personală.
    (6) Convocarea şedinţelor organelor CFZRO, se face în scris, cu precizarea datei, orei, proiectului ordinii de zi, modalităţii de desfăşurare şi, dacă este cazul, a locului de desfăşurare şi a modalităţilor recomandate de acces.
    (7) Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO, indiferent de denumirea acestora, se consemnează în scris, se numerotează, se înscriu într-un registru special, ce poate fi ţinut şi electronic şi se comunică tuturor membrilor organului respectiv, precum şi organului ierarhic imediat superior sau inferior, dacă este cazul.
    (8) Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO poartă semnătura preşedintelui colegiului teritorial sau a preşedintelui CFZRO, după caz.
    (9) Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO privitoare la alegeri şi la aplicarea de sancţiuni se iau numai prin vot secret, în alte materii votul fiind deschis, dacă organul în cauză nu decide recurgerea la vot secret.
    (10) Toţi membrii CFZRO au drept de vot egal, de un vot de persoană, în toate organele colective din care fac parte, indiferent de vechimea în organizaţie, de funcţia deţinută sau de alte criterii.

    SECŢIUNEA 2
    Organele de conducere la nivel teritorial
    ART. 12
        Organele de conducere la nivel teritorial sunt:
    a) Adunarea generală teritorială;
    b) Consiliul teritorial;
    c) Preşedintele Colegiului teritorial al fizioterapeuţilor.


    ART. 13
    (1) Atribuţiile organelor de conducere la nivel teritorial sunt prevăzute în Statutul CFZRO.
    (2) Persoanele cu funcţii de conducere la nivel teritorial pot deţine aceste funcţii timp de maxim 2 mandate cu durata de 4 ani.

    SECŢIUNEA 3
    Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor organelor de conducere la nivel teritorial
    ART. 14
    (1) Convocarea Adunării generale teritoriale conform dispoziţiilor Statutului CFZRO este trimisă membrilor şi va cuprinde, pe lângă prevederile art. 11 alin. (6) din prezentul Regulament şi precizarea datei reconvocării în caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă.
    (2) Hotărârile Adunării generale teritoriale se publică pe pagina de internet a colegiului teritorial în cauză şi se comunică din oficiu şi către Consiliul teritorial.
    (3) Hotărârile Adunării generale teritoriale cu caracter individual se comunică persoanelor vizate, prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire, în termen de 10 zile de la data emiterii acestora.

    ART. 15
    (1) Convocarea Consiliului teritorial conform dispoziţiilor Statutului CFZRO se face cu minimum 5 zile înainte, în scris, termen ce poate fi redus dacă toţi membrii îşi exprimă în scris acordul pentru un termen mai scurt pentru acel caz particular.
    (2) În cazuri excepţionale, convocarea se poate face şi numai telefonic, dacă se reuşeşte contactarea în acest mod a tuturor membrilor Consiliului teritorial şi toţi aceştia îşi exprimă verbal acordul în acest sens pentru acel caz particular, sub condiţia rezolutorie a confirmării ulterioare scrise a acestui acord.
    (3) Convocarea Consiliului teritorial trimisă membrilor acestuia va cuprinde pe lângă prevederile art. 11 alin. (6) şi data reconvocării în caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă.
    (4) În caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă a Consiliului teritorial, în termen de maximum 5 zile se organizează o nouă şedinţă, cu aceeaşi ordine de zi, care va adopta hotărâri cu majoritate simplă, indiferent de numărul membrilor prezenţi.
    (5) Hotărârile Consiliului teritorial pot avea caracter general sau individual. Cele cu caracter general se publică pe pagina de internet a colegiului teritorial în cauză şi se comunică Consiliului naţional al CFZRO.
    (6) Hotărârile Consiliului teritorial cu caracter individual se comunică persoanelor vizate prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire, în termen de 10 zile de la data emiterii acestora.

    SECŢIUNEA 4
    Organele de conducere la nivel naţional
    ART. 16
        Organele de conducere la nivel naţional sunt:
    a) Adunarea generală naţională;
    b) Consiliul naţional;
    c) Preşedintele CFZRO.


    ART. 17
    (1) Membrii organelor de conducere la nivel naţional trebuie să aibă şi calitatea de membru al CFZRO.
    (2) Atribuţiile organelor de conducere la nivel naţional sunt prevăzute în Statutul CFZRO.
    (3) Persoanele cu funcţii de conducere la nivel naţional pot deţine aceste funcţii timp de maxim 2 mandate cu durata de 4 ani.

    SECŢIUNEA 5
    Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor organelor de conducere la nivel naţional
    ART. 18
    (1) Participarea membrilor colegiului teritorial la Adunarea generală naţională se face indirect, prin reprezentare, prin delegaţi aleşi de către Adunare generală teritorială.
    (2) Mandatul delegaţilor unui colegiu teritorial în Adunarea generală naţională este imperativ şi se stabileşte de către Adunarea generală teritorială prin vot.
    (3) Mandatul delegaţilor unui colegiu teritorial în Adunarea generală naţională este unitar pentru fiecare delegat şi identic cu al celorlalţi delegaţi.

    ART. 19
    (1) Şedinţele Adunării generale naţionale se convoacă conform dispoziţiilor Statutului CFZRO prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire.
    (2) Convocarea Adunării generale naţionale trimisă membrilor va cuprinde, pe lângă prevederile art. 11 alin. (6) şi precizarea datei reconvocării în caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă. Reconvocarea va fi în termen de 14 zile de la data convocării iniţiale, iar în cazul şedinţelor extraordinare termenul se poate reduce la 7 zile.
    (3) Hotărârile Adunării generale naţionale pot avea caracter normativ sau individual. Cele cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I şi/sau pe pagina de internet a CFZRO, dacă este cazul.
    (4) Hotărârile cu caracter individual se comunică persoanei în cauză, prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire, în termen de 10 zile de la data emiterii acestora.

    ART. 20
    (1) Consiliul naţional se reuneşte în şedinţe reprezentând sesiuni ordinare sau extraordinare.
    (2) Consiliul naţional acţionează în plen, precum şi, dacă consideră necesar, pe grupuri de lucru constituite cu rol consultativ, de pregătire a lucrărilor în plen sau de exercitare a unor atribuţii specifice ale Consiliul naţional, cum sunt cele de mediere sau control, fără a avea drept de decizie.
    (3) Convocarea Consiliului naţional în sesiune ordinară se face cu minimum 15 de zile înainte, iar în sesiune extraordinară cu minimum 5 zile înainte.
    (4) Convocarea Consiliului naţional trimisă membrilor acestuia va cuprinde pe lângă prevederile art. 11 alin. (6) şi data reconvocării în caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă. Reconvocarea va fi în termen de maximum 5 zile de la data convocării iniţiale.
    (5) Hotărârile Consiliului naţional se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I şi/sau pe pagina de internet a CFZRO, ori se comunică persoanelor vizate, după caz.
    (6) Hotărârile Consiliului naţional cu caracter individual se comunică persoanelor vizate prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire, în termen de 10 zile de la data emiterii acestora.

    SECŢIUNEA 6
    Reprezentantul autorităţii de stat
    ART. 21
        În cazul constatării nerespectării prevederilor legale, reprezentantul autorităţii de stat, sesizează organele de conducere ale CFZRO.

    ART. 22
        În termen de 10 zile de la primirea sesizării se convoacă Adunarea generală naţională extraordinară, în vederea adoptării măsurilor necesare de încadrare în normele legale în vigoare.

    SECŢIUNEA 7
    Departamente şi compartimente de specialitate
    ART. 23
    (1) Structura şi atribuţiile departamentelor şi compartimentelor se stabilesc prin hotărâre a consiliului naţional pentru fiecare departament în parte, cu excepţia comisiilor de disciplină şi arbitraj care se organizează şi funcţionează conform prezentului regulament.
    (2) La nivelul colegiului naţional se pot înfiinţa şi pot funcţiona următoarele departamente:
    a) departamentul de secretariat, registratură şi arhivă;
    b) departamentul economic;
    c) departamentul resurse umane;
    d) departamentul juridic;
    e) departamentul ştiinţific, de cercetare şi dezvoltare a profesiei de fizioterapeut;
    f) departamentul administrativ, de comunicare, informare, relaţii publice şi relaţii internaţionale;
    g) departamentul de control şi supraveghere a profesiei de fizioterapeut;
    h) departamentul proiecte.

    (3) Departamentele pot avea în componenţă compartimente de specialitate care sunt organizate pe specificul unei activităţi sau complementare activităţii generale a departamentului, în funcţie de numărul de posturi aprobate de Consiliul naţional. Înfiinţarea departamentelor, compartimentelor şi stabilirea atribuţiilor acestora se aprobă prin hotărâre a Consiliului naţional.
    (4) Structura departamentelor şi compartimentelor se poate modifica în funcţie de necesităţi.
    (5) Secretarul general, în executarea conducerii executive a personalului angajat la nivelul colegiului naţional, emite decizii care pot avea numai caracter individual.
    (6) Decizia Secretarului general al CFZRO trebuie redactată în termen de 15 zile de la emitere, un exemplar pe suport de hârtie purtând semnătura olografă a acestuia care se păstrează în arhiva CFZRO.
    (7) În absenţa Secretarului general al colegiului, atribuţiile acestuia sunt exercitate de un adjunct al său, în ordinea prestabilită de acesta.

    ART. 24
        Atribuţiile Secretarului general al CFZRO sunt stabilite prin hotărâri ale consiliului naţional.

    SECŢIUNEA 8
    Alte organe specializate
    SUBSECŢIUNEA 8.1
    Comisiile teritoriale de disciplină şi arbitraj ale CFZRO
    ART. 25
    (1) În cadrul fiecărui colegiu teritorial se constituie prin hotărâre a Adunării generale teritoriale o Comisie teritorială de disciplină şi arbitraj a CFZRO, denumită în continuare comisie teritorială de disciplină şi arbitraj.
    (2) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj este organ de jurisdicţie internă al colegiului teritorial cu rol de instanţă disciplinară şi de arbitraj intern.
    (3) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj este subordonată administrativ Consiliului teritorial, dar independentă cu privire la derularea activităţilor specifice de judecată în materie disciplinară şi de arbitraj intern.
    (4) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj are în componenţă 3 membri titulari şi 2 membrii supleanţi nominalizaţi şi aleşi de Adunarea generală teritorială.
    (5) Un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa unui membru titular din comisia teritorială de disciplină şi arbitraj, în cazul suspendării mandatului membrului titular sau în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen în condiţiile prezentului Regulament.
    (6) Poate fi nominalizat membru în comisia teritorială de disciplină şi arbitraj, fizioterapeutul care îndeplineşte următoarele condiţii:
    a) este membru al CFZRO şi are apartenenţa la colegiul teritorial unde urmează a fi nominalizat;
    b) are o bună reputaţie profesională;
    c) are o experienţă profesională în domeniul fizioterapiei de minim 5 ani;
    d) nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute la alin. (7).

    (7) Nu poate fi nominalizat ca membru în comisia teritorială de disciplină şi arbitraj, fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:
    a) deţine o funcţie în cadrul organelor de conducere sau de control ale CFZRO la nivel teritorial sau la nivel naţional;
    b) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată.

    (8) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj se alege prin votul secret al membrilor titulari, dintre aceştia. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales preşedinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate.

    ART. 26
    (1) Membrii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj îşi exercită atribuţiile în baza unui contract de mandat, în conformitate cu prevederile Statutului CFZRO.
    (2) Membrii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj îşi exercită mandatul de la data emiterii hotărârii de constituire a comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj până la data expirării duratei acestuia sau înainte de termen, în condiţiile dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului Regulament.

    ART. 27
        Cheltuielile de deplasare şi diurna membrilor comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj vor fi suportate de colegiul teritorial în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea. Cuantumul sumelor ce vor putea fi decontate se stabilesc prin hotărârea Consiliului teritorial.

    ART. 28
    (1) Mandatul de membru al comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj se suspendă în cazul în care:
    a) se află în una dintre situaţiile prevăzute de Statutul CFZRO care necesită abţinerea sau recuzarea sa;
    b) s-a pronunţat în orice mod cu privire la fapta sesizată ca abatere disciplinară anterior sesizării comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj pentru procedura de soluţionare a plângerii;
    c) comisia teritorială de disciplină şi arbitraj a primit o sesizare îndreptată împotriva sa;
    d) solicită motivat suspendarea sa pentru o perioadă de cel mult 30 de zile consecutive, pentru perioada solicitată.

    (2) În caz de suspendare a mandatului pentru un membru al comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, şedinţele se desfăşoară cu participarea unui membru supleant.
    (3) Membrul comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) -c) are obligaţia de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia la cunoştinţă de existenţa vreuneia dintre aceste situaţii. Suspendarea mandatului membrului comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) - c).
    (4) Cererea de suspendare se face în scris, cu menţionarea perioadei pentru care se solicită suspendarea şi se înaintează comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj şi Consiliului teritorial, împreună cu probele doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii, dacă este cazul.
    (5) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj are obligaţia de a convoca ceilalţi membrii ai comisiei pentru întocmirea unui raport în situaţia prevăzută la alin.(4). Raportul comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj se întocmeşte în lipsa membrului comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj care face obiectul cererii de suspendare, cu menţionarea expresă a perioadei pentru care se suspendă mandatul membrului comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj şi se comunică:
    a) consiliului teritorial;
    b) membrului comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj care a făcut obiectul cererii de suspendare;
    c) persoanei care a solicitat suspendarea dacă este alta decât cea prevăzută la lit. b);
    d) membrilor supleanţi, în cazul în care este necesar ca unul dintre aceştia să facă parte din comisia teritorială de disciplină şi arbitraj pe durata suspendării titularului.

    (6) În situaţia în care mandatul membrului care are calitatea de preşedinte al comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj se suspendă, pentru perioada suspendării mandatului acestuia, preşedintele comisiei se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia. Prevederile art. 25 alin. (8) se aplică în mod corespunzător.

    ART. 29
    (1) Mandatul de membru al comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj încetează:
    a) la data expirării perioadei pentru care a fost ales în comisia teritorială de disciplină şi arbitraj;
    b) la data transferului în cadrul unui alt colegiu teritorial;
    c) la data suspendării sau încetării calităţii de membru al CFZRO;
    d) la data la care a intervenit o situaţie de incompatibilitate prevăzută la art. 25 alin. (7);
    e) atunci când nu îşi poate desfăşura activitatea din motive personale sau medicale pe o perioadă mai mare de 6 luni consecutive;
    f) la data solicitată de membru, prin cerere scrisă motivată, cu privire la renunţarea la calitatea de membru în comisia teritorială de disciplină şi arbitraj.

    (2) În caz de încetare a mandatului unui membru al comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, se numeşte ca membru titular un membru supleant şi se demarează procedura pentru nominalizarea şi alegerea unui alt membru supleant.
    (3) Membrul comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) -e) are obligaţia de a aduce la cunoştinţa comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, prin cerere formulată în scris, existenţa cauzei de încetare a mandatului.
    (4) Încetarea mandatului membrului comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. d). Cererea de încetare se face în scris şi se înaintează comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj şi Consiliului teritorial, împreună cu orice probe doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii.
    (5) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj convoacă ceilalţi membri ai comisiei de disciplină pentru întocmirea unui raport, în situaţia prevăzută la alin. (4). Raportul comisiei de disciplină se întocmeşte în lipsa membrului care face obiectul cererii de încetare a mandatului de membru al comisiei de disciplină şi se comunică:
    a) consiliului teritorial;
    b) membrului comisiei de disciplină pentru care s-a solicitat încetarea mandatului;
    c) persoanei care a solicitat încetarea mandatului de membru al comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, dacă este alta decât cea prevăzută la lit. b);
    d) membrilor supleanţi, pentru numirea unuia dintre aceştia ca membru titular.


    ART. 30
    (1) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj se reuneşte în şedinţe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puţin anual, înaintea sesiunii ordinare anuale a Adunării generale teritoriale.
    (2) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj se întruneşte legal în prezenţa a trei membri şi ia decizii cu votul majorităţii simple.
    (3) Lucrările fiecărei şedinţe a comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj se consemnează într-un proces verbal semnat de preşedinte şi de ceilalţi membri participanţi.
    (4) Locul de desfăşurare a activităţii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj este sediul colegiului teritorial aferent. Locul de desfăşurare a activităţii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj poate fi schimbat cu acordul tuturor membrilor şi a Consiliului teritorial.

    ART. 31
    (1) În desfăşurarea activităţii şi îndeplinirea atribuţiilor, membrii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj au următoarele obligaţii:
    a) să asigure prin activitatea desfăşurată în derularea procedurii de soluţionare a plângerilor respectarea dispoziţiilor legale prevăzute de Legea nr. 229/2016, de Statutul CFZRO, de Codul deontologic al fizioterapeutului şi de prezentul Regulament;
    b) să aducă la cunoştinţa preşedintelui comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj orice ingerinţă în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
    c) să participe la şedinţele de lucru, stabilite potrivit dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului Regulament;
    d) să respecte confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
    e) să nu îşi exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare;
    f) să evite orice contact privat cu persoana care a formulat plângerea şi fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată pe durata procedurii de soluţionare a plângerilor prevăzută în Statutul CFZRO;
    g) să respecte regimul incompatibilităţilor şi al cazurilor în care există obligaţia de abţinere, potrivit dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului Regulament.

    (2) Membrii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj pot absenta de la şedinţele de lucru stabilite potrivit procedurii de soluţionare a plângerilor din motive obiective, aduse la cunoştinţa preşedintelui comisiei de disciplină, în scris, cu cel puţin 5 zile înaintea şedinţei comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, fiind înlocuiţi de un membru supleant. În cazul în care în această situaţie se află preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, pentru şedinţa respectivă se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia, un nou preşedinte.

    ART. 32
        Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj îşi desfăşoară activitatea numai în baza unei plângeri/sesizări, în limitele şi raportat la obiectul acesteia.

    ART. 33
    (1) În materie disciplinară, comisia teritorială de disciplină şi arbitraj soluţionează cauzele ce îi sunt înaintate, conform dispoziţiilor reglementate de Statutul CFZRO şi de prezentul Regulament.
    (2) În materie arbitrală, comisia teritorială de disciplină şi arbitraj judecă în primă instanţă internă conflictele de natură profesională dintre membrii CFZRO, dintre formele autonome de exercitare a profesiei de fizioterapeut, precum şi dintre membrii CFZRO şi forme autonome de exercitare a profesiei în care nu sunt implicaţi, ce nu au putut fi soluţionate amiabil de părţi.
    (3) Sesizarea comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj în materie arbitrală se poate face numai în baza unei plângeri înaintate colegiului teritorial de către un membru al CFZRO sau de către o persoană care exercită profesia în mod liberal ori în regim independent, implicat/ă în respectiva divergenţă cu alt membru al CFZRO sau altă persoană care exercită profesia în mod liberal ori în regim independent.
    (4) Sesizarea introdusă la comisia teritoriala de disciplină şi arbitraj necompetentă teritorial se declină din oficiu la comisia teritoriala de disciplină şi arbitraj competentă, iar în situaţia în care, în conformitate cu prevederile generale, competenţa revine Comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj a CFZRO, sesizarea se declină din oficiu la aceasta.
    (5) Dispoziţiile generale ale prezentului Regulament şi ale Statutului CFZRO se aplică şi cu privire la stabilirea comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj competentă pentru arbitraj.

    ART. 34
    (1) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj îndeplineşte următoarele atribuţii administrative:
    a) alege preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, în condiţiile prezentului Regulament;
    b) primeşte plângerile/sesizările şi toate documentele care îi sunt adresate;
    c) întocmeşte procese verbale, în condiţiile prezentului Regulament şi ale Statutului CFZRO;
    d) întocmeşte rapoarte, în condiţiile prezentului Regulament şi ale Statutului CFZRO;
    e) întocmeşte referate de soluţionare care cuprind recomandări cu caracter general, la finalizarea procedurilor de soluţionare a plângerilor;
    f) întocmeşte orice alte înscrisuri necesare, în condiţiile prezentului Regulament şi ale Statutului CFZRO.

    (2) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj se întruneşte în vederea alegerii preşedintelui în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data numirii acesteia sau de la data suspendării ori încetării mandatului preşedintelui. Prevederile art. 25 alin. (8) se aplică în mod corespunzător.
    (3) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj are obligaţia de a primi orice document care îi este destinat. Acesta se înregistrează în registrul de evidenţă al comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj.

    ART. 35
    (1) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj are următoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj;
    b) convoacă membrii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, precum şi orice altă persoană;
    c) conduce şedinţele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj;
    d) coordonează activitatea comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj;
    e) reprezintă comisia teritorială de disciplină şi arbitraj în faţa oricăror persoane fizice sau juridice.
    f) primeşte şi înregistrează documentele adresate comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj în registrul de evidenţă al comisiei de disciplină;
    g) redactează şi semnează toate documentele emise de comisia teritorială de disciplină şi arbitraj, alături de membrii acesteia şi ţine evidenţa acestor documente;
    h) primeşte şi transmite corespondenţa comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj;
    i) efectuează alte lucrări necesare desfăşurării activităţii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj.

    (2) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj poate delega atribuţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), f), h) şi i) celorlaţi membri ai acesteia.

    ART. 36
    (1) Prima şedinţă a comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj se desfăşoară pentru:
    a) verificarea respectării termenului de depunere a plângerii;
    b) identificarea obiectului plângerii şi stabilirea competenţei de soluţionare;
    c) verificarea elementelor constitutive obligatorii ale plângerii prevăzute de dispoziţiile Statutului CFZRO.

    (2) Plângerea se va respinge, întocmindu-se în acest sens un raport care se înaintează Consiliului teritorial, dacă:
    a) nu a fost depusă în termenul prevăzut în dispoziţiile Statutului CFZRO;
    b) nu conţine elementele constitutive obligatorii sau fizioterapeutul nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate în conformitate cu reglementările Statutului CFZRO;
    c) priveşte acelaşi fizioterapeut şi aceeaşi faptă săvârşită în aceleaşi circumstanţe pentru care s-a desfăşurat procedura de soluţionare a plângerii şi pentru care s-a propus aplicarea unei sancţiuni disciplinare sau clasarea plângerii.

    (3) În situaţia în care obiectul plângerii nu se circumscrie sferei legale de competenţă a comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, aceasta transmite sesizarea organului de conducere şi comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj competente sau Comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj a CFZRO şi comunică persoanei care a formulat sesizarea declinarea competenţei. Comunicarea se face printr-o adresă semnată de preşedinte şi de ceilalţi membri ai comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj.
    (4) Dacă există mai multe plângeri cu acelaşi obiect, împotriva aceluiaşi fizioterapeut, acestea se conexează.
    (5) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj începe procedura de soluţionare a plângerilor pentru sesizările care nu au fost respinse în condiţiile prevăzute la alin. (2). Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj stabileşte data şi locul desfăşurării următoarei şedinţe şi convoacă membrii comisiei, fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată, precum şi persoana care a formulat plângerea.

    ART. 37
    (1) Pe parcursul procedurii de soluţionare a plângerilor, şedinţele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj sunt publice numai la solicitarea şi cu acordul scris al fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară şi a persoanei care a sesizat fapta.
    (2) Persoana care a formulat plângerea şi fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată pot participa la cercetarea faptei personal sau pot fi asistate ori reprezentate de avocaţi, în condiţiile prevăzute de lege.

    ART. 38
    (1) Convocarea comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj se face în scris cu minimum 14 zile înaintea şedinţei, cu precizarea datei, orei, proiectului ordinii de zi, a locului şi a modalităţii de desfăşurare şi a datei de reconvocare în caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă. Reconvocarea va fi în termen de maximum 7 zile de la data convocării iniţiale.
    (2) Convocarea persoanelor care urmează a fi audiate, pentru prezentarea în faţa comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj se face de către preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, prin citaţie, cu cel puţin 14 zile înaintea şedinţei.
    (3) Comunicarea actelor de procedură se face de către preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj sau de către membrii desemnaţi prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire. Dovezile de comunicare se depun la dosar.
    (4) Citaţia este individuală şi cuprinde următoarele elemente constitutive:
    a) numărul de înregistrare şi data emiterii;
    b) numele, prenumele, domiciliul sau sediul angajatorului/ formei autonome de exercitare a profesiei unde îşi desfăşoară activitatea şi calitatea celui citat;
    c) numărul şi data înregistrării plângerii, la comisia teritorială de disciplină şi arbitraj, aflate pe rolul acesteia;
    d) locul, data şi ora organizării şedinţei;
    e) numele, prenumele şi semnătura preşedintelui comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj.

    (5) În cazul în care una dintre părţi în timpul anchetei disciplinare îşi schimbă datele de corespondenţă, aceasta este obligată să comunice comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, sub sancţiunea neluării lor în seamă, noile coordonate.
    (6) Dacă persoana citată refuză să primească citaţia sau să semneze dovada de primire, se încheie un proces verbal în acest sens.
    (7) Citaţia se consideră comunicată părţilor şi în cazul în care destinatarul a refuzat primirea sau nu s-a prezentat la oficiul poştal pentru a o ridica, deşi există dovada avizării sale.
    (8) Citaţia, sub sancţiunea nulităţii, va fi comunicată celui citat cu cel puţin 14 zile înaintea termenului stabilit.
    (9) Prezenţa persoanei citate în faţa comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj, personal sau prin mandatar, acoperă orice vicii de procedură.

    ART. 39
    (1) Citaţia pentru audierea fizioterapeutului a cărui faptă face obiectul sesizării se comunică împreună cu un exemplar al sesizării, precum şi cu copii ale înscrisurilor depuse de către persoana care a formulat sesizarea, dacă este cazul.
    (2) După primirea citaţiei, a sesizării îndreptate împotriva sa şi a înscrisurilor depuse de persoana care a formulat sesizarea, fizioterapeutul poate să formuleze o întâmpinare, care să cuprindă răspunsul cu privire la toate aspectele sesizării, precum şi mijloacele de probă prin care înţelege să se apere.
    (3) Se consideră mijloace de probă, în înţelesul prezentului Regulament, înscrisurile şi martorii.

    ART. 40
        Persoana care a formulat sesizarea şi fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată pot cere, în scris, ca procedura de soluţionare a plângerii să se desfăşoare şi în lipsă, pe baza actelor de la dosar, cu excepţia termenelor stabilite pentru audiere.

    ART. 41
    (1) Persoana care a formulat plângerea se audiază separat de fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară. La solicitarea uneia dintre părţi şi cu acordul celeilalte, audierea se poate realiza în prezenţa persoanei care a formulat plângerea şi a fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată.
    (2) Audierea se consemnează într-un proces verbal distinct, care conţine întrebările formulate de membrii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj şi răspunsurile persoanei audiate.
    (3) Procesele verbale de audiere se semnează pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri. Adăugările, ştersăturile sau schimbările aduse se semnează în acelaşi mod, sub sancţiunea de a nu fi luate în seamă.
    (4) În timpul audierii persoana care a formulat plângerea şi fizioterapeutul a cărui faptă este cercetată au obligaţia de a propune mijloacele de probă pe care le consideră necesare.
    (5) Dacă persoanele audiate nu vor sau nu pot să semneze, se va menţiona acest lucru în procesul verbal.
    (6) Refuzul persoanelor legal citate de a se prezenta la audieri, se menţionează în procesul verbal şi nu împiedică desfăşurarea procedurii de soluţionare a plângerii.
    (7) În procesul verbal se stabileşte, în mod obligatoriu, termenul până la care mijloacele de probă care nu au fost solicitate în timpul audierii vor mai putea fi invocate în faţa comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj dar nu mai târziu de termenul limită la care comisia teritorială de disciplină şi arbitraj administrează probele.
    (8) Termenul prevăzut la alin. (7) se comunică fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată, precum şi persoanei care a formulat sesizarea.

    ART. 42
        Administrarea probelor presupune analizarea probelor propuse în timpul audierii de către persoana care a formulat plângerea şi de către fizioterapeutul a cărui faptă este cercetată, precum şi a probelor pe care comisia teritorială de disciplină şi arbitraj le consideră necesare.

    ART. 43
     Audierea martorilor se face cu respectarea prevederilor art. 38 alin. (2) - (9).

    ART. 44
        Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj are obligaţia de a asigura accesul neîngrădit al persoanei care a formulat plângerea şi al fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată, la documentele utilizate sau rezultate din activitatea comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj privind fapta sesizată ca abatere disciplinară.

    ART. 45
    (1) În cazul în care sunt indicii că fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară poate influenţa cercetarea faptei, comisia teritorială de disciplină şi arbitraj are obligaţia de a întocmi un raport de propunere de interzicere a accesului acestuia la documentele care pot influenţa procedura de soluţionare a plângerii.
    (2) Raportul se înaintează organului de conducere competent să aplice sancţiunea disciplinară fizioterapeutului a cărui faptă este cercetată, care are obligaţia de a înştiinţa comisia teritorială de disciplină şi arbitraj, în termen de 10 zile de la data primirii raportului, asupra măsurilor dispuse.

    ART. 46
        Cercetarea faptei se efectuează pe baza:
    a) proceselor verbale de şedinţă;
    b) proceselor verbale de audiere a persoanei care a formulat sesizarea şi a fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară;
    c) probelor administrate;
    d) opiniilor calificate ale persoanelor specializate cu competenţă maximă pe anumite domenii;
    e) oricăror altor mijloace legale care pot contribui la soluţionarea cauzei.


    ART. 47
    (1) Comisia teritorială de disciplină şi arbitraj poate să propună, în urma cercetării faptei:
    a) aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute de Statutul CFZRO, în cazul în care s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare;
    b) clasarea sesizării, atunci când nu se confirmă săvârşirea unei abateri disciplinare.

    (2) În situaţia în care prin aceeaşi sesizare se semnalează mai multe fapte ca abateri disciplinare săvârşite de acelaşi fizioterapeut, comisia teritorială de disciplină şi arbitraj, în urma cercetării faptelor, propune aplicarea unei singure sancţiuni disciplinare, cu luarea în considerare a tuturor abaterilor disciplinare.

    ART. 48
        Cercetarea faptei se finalizează:
    a) la înaintarea referatului de soluţionare către consiliul teritorial competent să aplice sancţiunea disciplinară;
    b) la data decesului fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată.


    ART. 49
    (1) Toate celelalte organe ale colegiului teritorial de care aparţine, precum şi aparatul tehnic al colegiului teritorial de care aparţine, au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (2) În cazul în care, în activitatea unei comisii teritoriale de disciplină şi arbitraj sunt necesare informaţii din afara colegiului teritorial în cauză, organele altor colegii teritoriale, precum şi organele şi aparatul tehnic al colegiului naţional, au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar respectivei comisii în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (3) Comisia teritoriala de disciplină şi arbitraj are acces liber la toate informaţiile şi documentele colegiului teritorial de care aparţine, necesare soluţionării cauzelor supuse judecăţii ei şi are dreptul să primească, la cerere, explicaţii şi răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale colegiului teritorial de care aparţine, a aparatului tehnic şi a celorlalte structuri de la nivel naţional.

    ART. 50
    (1) În termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data finalizării cercetării faptei comisia teritorială de disciplină şi arbitraj întocmeşte referatul de soluţionare care se transmite consiliului territorial;
    (2) Propunerea de aplicare a sancţiunii sau de transmitere a dosarului la Comisia naţională de disciplină şi arbitraj a CFZRO se formulează pe baza majorităţii de voturi. Membrul comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj care are o altă părere va redacta şi va semna opinia separată, cu prezentarea considerentelor pe care se sprijină acesta.

    ART. 51
    (1) Membrii comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj întocmesc rapoarte anuale cu privire la activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului teritorial aferent.
    (2) Formatul standard, termenele şi modalitatea de transmitere a rapoartelor se stabilesc prin hotărâre a Consiliului naţional.

    ART. 52
    (1) Sesizarea privind cazurile de malpraxis se înaintează colegiului teritorial.
    (2) După înregistrarea sesizării, colegiul teritorial dispune înfiinţarea unei comisii conform Legii nr. 229/2016, prin numirea membrilor acesteia.

    SUBSECŢIUNEA 8.2
    Comisia Naţională de Disciplină şi Arbitraj a CFZRO
    ART. 53
    (1) La nivel naţional se constituie prin hotărâre a Adunării generale naţionale, Comisia Naţională de Disciplină şi Arbitraj a CFZRO, denumită în continuare comisie naţională de disciplină şi arbitraj.
    (2) Comisia naţională de disciplină şi arbitraj este organ de jurisdicţie internă al CFZRO cu rol de instanţă disciplinară şi de arbitraj intern.
    (3) Comisia naţională de disciplină şi arbitraj este subordonată administrativ Consiliului naţional sau Adunării generale naţionale, după caz, dar independentă cu privire la derularea activităţilor specifice de judecată în materie disciplinară şi de arbitraj intern.
    (4) Comisia naţională de disciplină şi arbitraj este formată dintr-un număr de 5 membri titulari şi 2 membri supleanţi nominalizaţi şi aleşi de Adunarea generală naţională.
    (5) Un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa unui membru titular din comisia naţională de disciplină şi arbitraj, în cazul suspendării mandatului membrului titular sau în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen în condiţiile prezentului Regulament.
    (6) Poate fi nominalizat membru în comisia naţională de disciplină şi arbitraj, fizioterapeutul care îndeplineşte următoarele condiţii:
    a) este membru al CFZRO;
    b) are o bună reputaţie profesională;
    c) are o experienţă profesională în domeniul fizioterapiei de minim 7 ani;
    d) nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute prevăzute la art. 25 alin. (7).

    (7) Preşedintele comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj se alege prin votul secret al membrilor titulari, dintre aceştia. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales preşedinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate.

    ART. 54
    (1) Prin excepţie de la art. 25 în situaţia în care în cadrul unui colegiu teritorial nu se poate constitui sau îşi încetează activitatea o comisie teritorială de disciplină şi arbitraj, comisia naţională de disciplină şi arbitraj preia atribuţiile acesteia.
    (2) Plângerile şi dosarele cauzelor aflate pe rolul comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj care îşi încetează activitatea, se înaintează comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj, prin preşedintele colegiului teritorial.
    (3) În situaţia în care, după preluarea cauzei se înfiinţează o nouă comisie teritorială de disciplină şi arbitraj, cauza rămâne în competenţa comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj pentru procedura de soluţionare a plângerii.

    ART. 55
    (1) Comisia naţională de disciplină şi arbitraj poate desemna un număr impar de membri - minim 3, sau, după caz, poate solicita comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj ori consiliului teritorial să efectueze cercetarea faptei potrivit dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului Regulament şi să prezinte un raport care să cuprindă rezultatele activităţii de cercetare, precum şi documentele care au stat la baza întocmirii raportului.
    (2) Solicitarea de efectuare a cercetării faptei trebuie să cuprindă limitele delegării de competenţă, termenul stabilit pentru prezentarea raportului şi se va transmite membrilor desemnaţi sau comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj ori Consiliului teritorial, după caz, potrivit alin. (1), prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire.
    (3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) membrii desemnaţi sau organul desemnat întocmeşte un proces verbal care va cuprinde:
    a) numărul de înregistrare al sesizării pentru care se deleagă competenţa cercetării faptei;
    b) persoana care a formulat sesizarea şi fizioterapeutul împotriva căreia a fost formulată sesizarea;
    c) persoanele sau organul către care se face delegarea de competenţă;
    d) limitele delegării de competenţă;
    e) termenul stabilit pentru prezentarea raportului cuprinzând rezultatele activităţii de cercetare a faptei, precum şi a documentelor care au stat la baza întocmirii raportului;
    f) data;
    g) semnătura persoanelor care au efectuat cercetarea faptei.


    ART. 56
        Prevederile art. 26-29, ale art. 31-48 şi ale art. 50 se aplică în mod corespunzător, prin analogie.

    ART. 57
    (1) Comisia naţională de disciplină şi arbitraj se reuneşte în şedinţe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puţin anual, înaintea sesiunii ordinare anuale a Adunării generale naţionale.
    (2) Comisia naţională de disciplină şi arbitraj se întruneşte legal în prezenţa a cel puţin 3 membri şi ia decizii cu votul majorităţii simple.

    ART. 58
    (1) Toate celelalte organe de nivel naţional şi teritorial ale CFZRO, precum şi aparatul tehnic al acestora, au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (2) În cazul în care în activitatea comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj sunt necesare informaţii din din afara colegiului naţional, colegiile teritoriale, precum şi organele şi aparatul tehnic al colegiului naţional, au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar respectivei comisii în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (3) Comisia naţională de disciplină şi arbitraj are acces liber la toate informaţiile şi documentele colegiului naţional şi ale colegiilor teritoriale, necesare soluţionării cauzelor supuse judecăţii ei şi are dreptul să primească, la cerere, explicaţii şi răspunsuri verbale şi scrise din partea tuturor organelor CFZRO, a aparatului tehnic şi a celorlalte structuri de la nivel naţional şi teritorial.

    ART. 59
    (1) Membrii comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj întocmesc rapoarte de activitate anuale cu privire la activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului naţional.
    (2) Formatul standard, termenele şi modalitatea de transmitere a rapoartelor se stabilesc prin hotărâre a Consiliului naţional.
    (3) Dispoziţiile generale ale comisiilor de disciplina şi arbitraj se aplica în mod corespunzător.

    SUBSECŢIUNEA 8.3
    Comisiile teritoriale de cenzori ale CFZRO
    ART. 60
    (1) În cadrul fiecărui colegiu teritorial se constituie prin hotărâre a Adunării generale teritoriale o Comisie teritorială de cenzori a CFZRO, denumită în continuare comisie teritorială de cenzori.
    (2) Comisia teritorială de cenzori este organ de control al colegiului teritorial, subordonat Adunării generale teritoriale, având misiune de control intern.
    (3) Comisia teritorială de cenzori este formată 3 membri titulari şi 2 membri supleanţi nominalizaţi şi aleşi de Adunarea generală teritorială.
    (4) Un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa motivată a unui membru titular. În situaţia în care un membru titular nu poate participa temporar din motive temeinice la activităţile comisiei teritoriale de cenzori are obligaţia de a anunţa membrii acesteia în vederea desemnării unui membru supleant.
    (5) Poate fi nominalizat membru în comisia teritorială de cenzori, fizioterapeutul care îndeplineşte următoarele condiţii:
    a) este membru al CFZRO şi are apartenenţa la colegiul teritorial unde urmează a fi nominalizat;
    b) are o bună reputaţie profesională;
    c) are o experienţă profesională în domeniul fizioterapiei de minim 3 ani;
    d) nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute prevăzute la alin. (6).

    (6) Nu poate fi nominalizat ca membru în comisia teritorială de cenzori, fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:
    a) deţine o funcţie în cadrul organelor de conducere sau de jurisdicţie ale CFZRO, la nivel teritorial sau la nivel naţional;
    b) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată.

    (7) Comisia teritorială de cenzori îşi alege dintre membrii componenţi un coordonator. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales coordonator membrul care are cea mai mare vechime în specialitate sau membrul care are şi studii economice.

    ART. 61
    (1) Membrii comisiei teritoriale de cenzori îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract de mandat,conform prevederilor din Statutul CFZRO.
    (2) Membrii comisiei teritoriale de cenzori îşi exercită mandatul de la data emiterii hotărârii de constituire a comisiei teritoriale de cenzori până la data expirării duratei acestuia sau înainte de termen, în condiţiile prezentului Regulament.

    ART. 62
        Membrii comisiei teritoriale de cenzori pot primi o indemnizaţie pentru activitatea desfăşurată care este suportată de colegiul teritorial. Cuantumul indemnizaţiei se stabileşte la propunerea Consiliului teritorial şi este aprobată de Consiliul naţional.

    ART. 63
    (1) Mandatul de membru al comisiei teritoriale de cenzori constituie incompatibilitate şi se suspendă în cazul în care:
    a) pe perioada desfăşurării unor activităţi de control care vizează soţi, rude sau afini până la gradul IV inclusiv, organe ori structuri în care activează aceştia, persoane în/cu care au alte legături de interese patrimoniale sau nepatrimoniale, chiar dacă acele activităţi nu implică luarea de decizii;
    b) s-a înaintat o plângere/sesizare îndreptată împotriva sa privind săvârşirea unei abateri disciplinare;
    c) solicită motivat suspendarea sa pentru o perioadă de cel mult 90 de zile consecutive, pentru perioada solicitată.

    (2) În caz de suspendare a mandatului pentru un membru al comisiei teritoriale de cenzori, şedinţele şi activităţile de control se desfăşoară cu participarea unui membru supleant.
    (3) Membrul comisiei teritoriale de cenzori care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) are obligaţia de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia la cunoştinţă de existenţa vreuneia dintre aceste situaţii. Suspendarea mandatului membrului comisiei teritoriale de cenzori poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b).
    (4) Cererea de suspendare se face în scris, cu menţionarea perioadei pentru care se solicită suspendarea şi se înaintează comisiei teritoriale de cenzori şi Consiliului teritorial, împreună cu probele doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii, dacă este cazul.
    (5) Pe perioada suspendării membrului titular, şedinţele şi activităţile se desfăşoară cu participarea unui membru supleant. Consiliul teritorial va anunţa membrii supleanţi în vederea desemnării unuia dintre aceştia pentru a lua parte la şedinţele sau la activităţile programate.
    (6) În situaţia în care mandatul membrului care are calitatea de coordonator al comisiei teritoriale de cenzori se suspendă, pentru perioada suspendării mandatului acestuia, coordonatorul comisiei se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia. Prevederile art. 60 alin. (7) se aplică în mod corespunzător.

    ART. 64
    (1) Mandatul de membru al comisiei teritoriale de cenzori încetează:
    a) la data expirării perioadei pentru care a fost ales în comisia teritorială de cenzori;
    b) la data transferului în cadrul unui alt colegiu teritorial;
    c) la data suspendării sau încetării calităţii de membru al CFZRO;
    d) la data la care a intervenit o situaţie de incompatibilitate prevăzută la art. 60 alin. (6);
    e) atunci când nu îşi poate desfăşura activitatea din motive personale sau medicale pe o perioada mai mare de 6 luni consecutive;
    f) la data solicitată de membru, prin cerere scrisă motivată, cu privire la renunţarea la calitatea de membru în comisia teritorială de cenzori.

    (2) În caz de încetare a mandatului unui membru al comisiei teritoriale de cenzori, se numeşte ca membru titular un membrul supleant şi se demarează procedura pentru nominalizarea şi alegerea unui alt membru supleant.
    (3) Membrul comisiei teritoriale de cenzori care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b) -e) are obligaţia de a aduce la cunoştinţa comisiei teritoriale de cenzori, prin cerere formulată în scris, existenţa cauzei de încetare a mandatului.
    (4) Încetarea mandatului membrului comisiei teritoriale de cenzori poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. d). Cererea de încetare se face în scris şi se înaintează comisiei teritoriale de cenzori şi Consiliului teritorial, împreună cu orice probe doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii.

    ART. 65
    (1) Comisia teritorială de cenzori îşi exercită atribuţiile de control în plen.
    (2) Comisia teritorială de cenzori se reuneşte în şedinţe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puţin anual, înaintea sesiunii anuale a Adunării generale teritoriale.
    (3) Comisia teritorială de cenzori întocmeşte rapoarte anuale privind activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului teritorial pentru a fi prezentate la şedinţele Adunării generale teritoriale şi Comisiei de cenzori a colegiului naţional.
    (4) Comisia teritorială de cenzori poate fi asistată de persoane din aparatul tehnic al colegiului teritorial respectiv, precum şi de consultanţi de specialitate şi personal auxiliar extern, contractaţi de organul abilitat de conducere şi administrare a colegiului teritorial, la cererea motivată a comisiei. Cererea se înaintează Consiliului teritorial spre aprobare.
    (5) Locul de desfăşurare a activităţii comisiei teritoriale de cenzori este sediul colegiului teritorial aferent. Locul de desfăşurare a activităţii comisiei teritoriale de cenzori poate fi schimbat cu acordul tuturor membrilor şi a Consiliului teritorial.

    ART. 66
    (1) Lucrările ficărei şedinţe a comisiei teritoriale de cenzori se consemnează într-un proces verbal semnat de coordonator şi de ceilalţi membri participanţi.
    (2) Comisia teritorială de cenzori adoptă hotărâri care pot avea caracter general sau individual. Cele cu caracter general privesc numai aspectele organizării şi funcţionării Comisiei teritoriale de cenzori.
    (3) Hotărârile comisiei teritoriale de cenzori se iau cu majoritate simplă şi acestea poartă semnătura coordonatorului.
    (4) Hotărârile comisiei teritoriale de cenzori se comunică Adunării generale teritoriale, Consiliului teritorial precum şi Comisiei de cenzori a colegiului naţional.
    (5) Prin excepţie de la prevederile generale, hotărârile comisiei teritoriale de cenzori cuprinzând propunerea de sesizare a instanţelor de judecată sau a organelor de cercetare penală în legătură cu o persoană, organ sau altă structură controlată, necesită majoritate absolută a voturilor membrilor comisiei teritoriale de cenzori.

    ART. 67
    (1) Comisia teritorială de cenzori se convoacă de către coordonator sau de către minim doi membri, precum şi de către Consiliul teritorial sau Adunarea generală teritorială. În cazuri speciale comisia teritorială de cenzori poate fi convocată şi de către Consiliul naţional sau de către Comisia de cenzori a colegiului naţional .
    (2) Convocarea membrilor comisiei teritoriale de cenzori se face cu minimum 14 zile înainte de şedinţă, termen ce poate fi redus dacă toţi membrii comisiei îşi exprimă în scris acordul pentru un termen mai scurt pentru acel caz particular.
    (3) În caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă a Comisiei teritoriale de cenzori, reconvocarea se face în maximum 7 zile.

    ART. 68
    (1) Atribuţiile comisiei teritoriale de cenzori sunt:
    a) elaborează programe în care sunt prevăzute acţiunile de control care urmează a fi întreprinse în vederea îndeplinirii prerogativelor ce îi revin;
    b) efectuează verificări conform programelor elaborate, constatările consemnându-se în procese verbale, la care se întocmesc note de prezentare cu propuneri de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate;
    c) verifică modul cum sunt administrate şi utilizate mijloacele financiare şi celelalte bunuri ale colegiului teritorial;
    d) verifică situaţia financiară anuală şi execuţia bugetară, înainte de a fi prezentate Consiliului teritorial, întocmind un raport în acest sens, pe care îl prezintă în şedinţa Consiliului teritorial;
    e) verifică modul în care au fost utilizate fondurile colegiului teritorial, potrivit destinaţiei acestora;
    f) prezintă Adunării generale teritoriale raportul asupra activităţi desfăşurate pe parcursul unui an;
    g) informează Consiliul teritorial, ori de câte ori constată deficienţe, urmare a controalelor efectuate;
    h) informează comisia de cenzori a colegiului naţional cu privire la activităţile desfăşurate şi cu privire la cele constatate;
    i) rezolvă orice alte probleme care sunt de competenţa sa, potrivit prevederilor legale în vigoare.

    (2) Controlul exercitat de comisia teritoriala de cenzori vizează activitatea economico- financiară şi ocazional aspecte de organizare şi funcţionare internă a colegiului teritorial şi a organelor şi structurilor sale şi relaţiile cu terţii, inclusiv sub aspect de legalitate, respectarea statutului şi regularitate internă, oportunitate, eficacitate şi eficienţă a tuturor actelor şi acţiunilor. Aceste acte şi acţiuni pot fi examinate de către un auditor extern.
    (3) În exercitarea atribuţiilor ei, Comisia teritorială de cenzori răspunde numai în faţa Adunării generale teritoriale, fiind independentă de orice alt organ al colegiului teritorial.

    ART. 69
    (1) Comisia teritorială de cenzori se întruneşte în vederea alegerii coordonatorului în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data numirii acesteia sau de la data suspendării ori încetării mandatului coordonatorului. Prevederile art. 60 alin. (7) se aplică în mod corespunzător.
    (2) Comisia teritorială de cenzori are obligaţia de a primi orice document care îi este destinat. Acesta se înregistrează în registrul de evidenţă al comisiei teritoriale de cenzori.

    ART. 70
    (1) Coordonatorul comisiei teritoriale de conzori are următoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor comisiei teritoriale de cenzori;
    b) convoacă membrii comisiei teritoriale de cenzori, precum şi orice altă persoană;
    c) conduce şedinţele comisiei teritoriale de cenzori;
    d) coordonează activitatea comisiei teritoriale de cenzori;
    e) reprezintă comisia teritorială de cenzori în faţa oricăror persoane fizice sau juridice.
    f) primeşte şi înregistrează documentele adresate comisiei teritoriale de cenzori în registrul de evidenţă al comisiei de disciplină;
    g) redactează şi semnează toate documentele emise de comisia teritorială de cenzori, alături de membrii acesteia şi ţine evidenţa acestor documente;
    h) primeşte şi transmite corespondenţa comisiei teritoriale de cenzori;
    i) efectuează alte lucrări necesare desfăşurării activităţii comisiei teritoriale de cenzori.

    (2) Coordonatorul comisiei teritoriale de cenzori poate delega atribuţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), f), h) şi i) celorlaţi membri ai acesteia.

    ART. 71
    (1) Controlul intern la nivelul colegiului teritorial se desfăşoară cel puţin o dată pe an.
    (2) În timpul controlului, comisia teritorială de cenzori poate dispune măsuri pentru remedierea unor situaţii prevăzute în obiectivele controlului.
    (3) La finalizarea controlului se încheie un proces verbal care va cuprinde informaţii referitoare la obiectivele controlului, activităţile derulate, situaţiile constatate, măsurile dispuse şi cele propuse pentru a se aproba de către Consiliul teritorial. Procesul verbal şi hotărârea luată se aduc la cunoştinţa Adunării generale teritoriale şi a Consiliului naţional.

    ART. 72
    (1) Membrii comisiei teritoriale de cenzori trebuie să respecte caracterul confidenţial al informaţiilor obţinute cu ocazia lucrărilor lor şi nu trebuie să divulge niciuna dintre aceste informaţii către terţi, cu excepţia cazurilor când au fost autorizaţi în mod expres în acest scop sau dacă au obligaţia legală sau profesională să facă această divulgare, cum ar fi denunţarea unor infracţiuni.
    (2) Membrii Comisiei teritoriale de cenzori nu pot face declaraţii publice cu privire la modul de desfăşurare al controalelor, a rezultatelor acestora, a măsurilor dispuse, a modului de realizare, precum şi a hotărârilor adoptate de Consiliul teritorial.

    ART. 73
    (1) Toate celelalte organe ale colegiului teritorial respectiv, precum şi aparatul tehnic al acestuia, au obligaţia să ofere comisiei teritoriale de cenzori tot sprijinul necesar desfăşurării activităţii acesteia.
    (2) Comisia teritorială de cenzori are acces liber la toate informaţiile şi documentele colegiului teritorial respectiv, la toate şedinţele în plen şi are dreptul să primească, la cerere, explicaţii şi răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale colegiului teritorial respectiv, inclusiv ale aparatului tehnic al acestuia.

    SUBSECŢIUNEA 8.4
    Comisia de Cenzori a colegiului naţional
    ART. 74
    (1) La nivel naţional se constituie prin hotărâre a Adunării generale naţionale, Comisia de Cenzori a colegiului naţional, denumită în continuare comisia naţională de cenzori.
    (2) Comisia naţională de cenzori este organ de control al colegiului naţional, subordonat Adunării generale naţionale, având misiune de control intern.
    (3) Comisia naţională de cenzori este formată dintr-un număr impar de membri titulari şi din membri supleanţi, număr stabilit prin hotărârea Adunării generale naţionale. Membrii Comisiei vor fi nominalizaţi şi aleşi de Adunarea generală naţională.
    (4) Un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa motivată a unui membru titular. În situaţia în care un membru titular nu poate participa temporar din motive temeinice la activităţile comisiei naţionale de cenzori are obligaţia de a anunţa membrii acesteia în vederea desemnării unui membru supleant.
    (5) Poate fi nominalizat membru în comisia naţională de cenzori, fizioterapeutul care îndeplineşte următoarele condiţii:
    a) este membru al CFZRO;
    b) are o bună reputaţie profesională;
    c) are o experienţă profesională în domeniul fizioterapiei de minim 5 ani;
    d) nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute prevăzute la alin. (6).

    (6) Nu poate fi nominalizat ca membru în comisia naţională de cenzori, fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:
    a) deţine o funcţie în cadrul organelor de conducere sau de jurisdicţie ale CFZRO la nivel teritorial sau la nivel naţional;
    b) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată.

    (7) Comisia naţională de cenzori îşi alege dintre membrii componenţi un coordonator. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales coordonator membrul care are cea mai mare vechime în specialitate sau membrul care are şi studii economice.

    ART. 75
    (1) Prin excepţie de la art. 60 în situaţia în care în cadrul unui colegiu teritorial nu se poate constitui sau îşi încetează activitatea o comisie teritorială de cenzori, comisia naţională de cenzori preia atribuţiile acesteia.
    (2) Consiliul naţional poate acorda calitatea de membru de onoare al CFZRO .

    ART. 76
    (1) Comisia naţională de cenzori poate desemna printr-o hotărâre un număr impar de membri - minim 3, sau, după caz, comisia teritorială de cenzori să efectueze activităţi de control intern în condiţiile prezentului Regulament şi să prezinte un raport care să cuprindă rezultatele activităţii de control, precum şi documentele care au stat la baza întocmirii raportului.
    (2) Hotărârea de efectuare a controlului intern trebuie să cuprindă limitele delegării de competenţă, termenul stabilit pentru prezentarea raportului şi se va transmite membrilor desemnaţi sau comisiei teritoriale de cenzori, după caz, potrivit alin. (1), prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire.
    (3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) membrii desemnaţi sau organul desemnat întocmeşte un proces verbal care va cuprinde:
    a) numărul hotărârii prin care se deleagă competenţa efectuării controlului intern;
    b) persoanele sau organul către care se face delegarea de competenţă;
    c) limitele delegării de competenţă;
    d) termenul stabilit pentru prezentarea raportului cuprinzând rezultatele activităţii controlului intern, precum şi a documentelor care au stat la baza întocmirii raportului;
    e) data;
    f) semnătura persoanelor care au efectuat controlul intern.


    ART. 77
     Prevederile art. 61, 63, 64 şi ale art. 66 - 72 se aplică în mod corespunzător, prin analogie.

    ART. 78
    (1) Comisia naţională de cenzori se reuneşte în şedinţe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puţin anual, înaintea sesiunii ordinare anuale a Adunării generale naţionale.
    (2) Comisia naţională de cenzori se întruneşte legal în prezenţa a două treimi din membri săi şi ia decizii cu votul majorităţii simple.
    (3) Comisia naţională de cenzori întocmeşte raporate anuale privind activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului naţional şi Adunării generale naţionale.
    (4) Comisia naţională de cenzori poate fi asistată de persoane din aparatul tehnic al colegiului naţional, precum şi de consultanţi de specialitate şi personal auxiliar extern, contractaţi de organul abilitat de conducere şi administrare a colegiului naţional, la cererea motivată a comisiei. Cererea se înaintează Consiliului naţional spre aprobare.
    (5) Locul de desfăşurare a activităţii comisiei naţionale de cenzori este sediul CFZRO. Locul de desfăşurare a activităţii comisiei naţionale de cenzori poate fi schimbat cu acordul tuturor membrilor şi a Consiliului naţional.

    ART. 79
    (1) Toate celelalte organe de nivel naţional ale CFZRO, precum şi aparatul tehnic de la nivel naţional şi colegiile teritoriale, au obligaţia să ofere tot sprijinul necesar Comisiei de Cenzori a colegiului naţional în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (2) Comisia naţională de cenzori are acces liber la toate informaţiile şi documentele CFZRO, la toate şedinţele în plen şi are dreptul să primească, la cerere, explicaţii şi răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale CFZRO, la nivel naţional şi teritorial, inclusiv din partea aparatul tehnic.

    SUBSECŢIUNEA 8.5
    Consiliul profesional al CFZRO
    ART. 80
    (1) Consiliul profesional este format din Comisia de etică, Comisia pentru standarde profesionale şi Comisia pentru avizare profesională.
    (2) Reglementarea modalităţii de constituire, organizare şi funcţionare a Consiliului profesional se reglementează prin hotărâre a Consiliului naţional, în aplicarea prezentului Regulament.

    ART. 81
    (1) Comisia de etică are următoarele atribuţii:
    a) avizează şi, atunci când este cazul, propune modificarea Codul deontologic al fizioterapeutului;
    b) evaluează periodic reglementările Codului deontologic al fizioterapeutului.
    c) urmăreşte şi asigură respectarea de către membrii CFZRO a prevederilor Codului deontologic al fizioterapeutului, ale Legii nr. 229/2016, ale Statutului CFZRO şi ale prezentului Regulament;
    d) monitorizează membrii împotriva cărora s-au pronunţat sancţiuni disciplinare sau li s- a retras calitatea de membru al CFZRO ori au fost suspendaţi temporar din această calitate;
    e) formulează puncte de vedere privind faptele sesizate ca abateri disciplinare în procedurile de soluţionare a plângerilor, la solicitarea comisiilor de disciplină şi arbitraj ale CFZRO.
    f) emite recomandări privind etica şi deontologia fizioterapeutului;


    ART. 82
        Comisia pentru standarde profesionale are următoarele atribuţii:
    a) instituie şi supraveghează aplicarea şi respectarea standardelor de calitate a serviciilor profesionale în domeniul fizioterapiei;
    b) formulează propuneri pentru ghiduri de practică, elaboratede membrii comisiei şi aprobate de Ministerul Sănătăţii, precum şi pentru reglementări în legătură cu spaţiile spaţiile şi dotările necesare persoanelor care exercită profesia în mod liberal sau în regim independent şi le înaintează spre aprobare consiliului naţional;
    c) formulează propuneri privind stabilirea sau modificarea valorii riscului asigurat în cadrul asigurărilor de răspundere civilă profesională pentru membrii CFZRO şi le înaintează spre aprobare Consiliului naţional;
    d) emite recomandări privind îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite de fizioterapeuţi.
    e) desemnează reprezentanţi pentru participarea la examenele de promovare în grade profesionale organizate conform reglementărilor în vigoare, pe baza propunerilor înaintate de către colegiile teritoriale;
    f) organizează examene de promovare în grad profesional conform unei metodologii elaborate de Consiliul naţional şi aprobate de Ministerul Sănătăţii.
    g) recunoaşte titlurile oficiale de calificare în fizioterapie dobândite în celelalte state membre ale Uniunii Europene, în statele aparţinând Spaţiului Economic European şi în Confederaţia Elveţiană;
    h) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul naţional, în limitele competenţei sale.


    ART. 83
        Comisia pentru avizare profesională are următoarele atribuţii:
    a) elaborează proceduri şi criterii de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă şi le propune spre aprobare Consiliului Naţional;
    b) acreditează furnizorii de educaţie medicală continuă şi întocmeşte Lista furnizorilor de educaţie medicală continuă acreditaţi;
    c) elaborează Programul naţional de educaţie medicală continuă şi îl propune spre aprobare Consiliului naţional;
    d) creditează programele de educaţie medicală continuă, conform Programului naţional de educaţie medicală continuă;
    e) elaborează şi propune Consiliului naţional metodologii de organizare şi desfăşurare a programelor de educaţie medicală continuă;
    f) aprobă organizarea formelor de educaţie medicală continuă, acordă certificate de participare şi organizează evidenţa acestora eliberate de colegiul naţional, colegiilor teritoriale;
    g) monitorizează desfăşurarea programelor de educaţie medicală continuă;
    h) colaborează cu Ministerul Sănătăţii, cu instituţii, autorităţi şi organizaţii la iniţierea şi promovarea formelor de educaţie medicală continuă, în vederea creşterii gradului de competenţă profesională a membrilor săi;
    i) organizează activitatea de înregistrare a documentelor de educaţie medicală continuă;
    j) verifică documentele privind numărul participanţilor, raportul de curs şi documentele de plată;
    k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul naţional, în limitele competenţei sale.


    ART. 84
        Calitatea de membru în Consiliul de Onoare se aprobă prin hotărâre a Consiliului Naţional al CFZRO prin care se stabilesc şi atribuţiile şi criteriile de pierdere a acesteia.

    CAP. V
    Alegerea reprezentanţilor în organele de conducere
    ART. 85
        Alegerea se face în baza unui regulament electoral aprobat de Adunarea generală naţională, la propunerea Consiliului naţional.

    ART. 86
        Sediile şi componenţa comisiei electorale centrale, respectiv a comisiilor electorale locale, precum şi elementele de contact ale comisiilor se anunţă cu 30 de zile înaintea primului tur al alegerilor, la nivel teritorial, pe pagina de internet a CFZRO şi pe paginile de internet ale colegiilor teritoriale.

    ART. 87
    (1) În situaţia în care un membru ales în organele de conducere ale CFZRO înaintează o cerere privind eliberarea din funcţie sau intervin alte situaţii care duc de drept la revocarea din funcţia de conducere, Consiliul teritorial numeşte provizoriu în funcţia rămasă vacantă, până la organizarea şi finalizarea alegerilor, pentru o perioadă nu mai mare de 90 zile, următoarea persoană care a obţinut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcţia respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, Colegiul teritorial va funcţiona cu membrii activi până la organizarea şi finalizarea alegerilor pentru funcţia respectivă.
    (2) În cazul în care intervin alte situaţii care duc de drept la suspendarea din funcţia de conducere a unui membru ales în organele de conducere ale CFZRO, Consiliul teritorial numeşte provizoriu în funcţia rămasă temporar vacantă, următoarea persoană care a obţinut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcţia respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, Colegiul teritorial va funcţiona cu membrii activi până la încetarea suspendării organului respectiv.
    (3) În situaţia în care preşedintele Colegiului teritorial înaintează o cerere privind eliberarea din funcţie sau intervin alte situaţii care duc de drept la suspendarea sau revocarea din funcţia de conducere, Consiliul teritorial numeşte provizoriu în funcţia rămasă vacantă sau temporar vacantă, următoarea persoana care a obţinut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcţia respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, Consiliul teritorial va numi un membru al său care va prelua temporar atribuţiile preşedintelui până la organizarea şi finalizarea alegerilor sau până la încetarea suspendării acestuia.

    CAP. VI
    Patrimoniul CFZRO
    ART. 88
    (1) Colegiile teritoriale au patrimoniu de afectaţiune în sensul prevederilor din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar cotele în care se împarte patrimoniul sunt stabilite prin hotărâre a Consiliului naţional.
    (2) Colegiile teritoriale au conturi bancare proprii şi ţin contabilitatea primară conform reglementărilor legale în vigoare pentru sucursalele persoanelor juridice fără scop lucrativ, care se aplică prin analogie.

    ART. 89
        În exercitarea drepturilor sale, CFZRO posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.

    ART. 90
        Patrimoniul CFZRO este gestionat la nivel naţional de către Consiliul naţional, iar la nivel teritorial de către Consiliul teritorial şi de către Preşedintele Colegiului teritorial.

    ART. 91
        Cheltuielile CFZRO sunt reprezentate de sumele ori valorile plătite sau de plătit, aferente activităţii desfăşurate.

    ART. 92
    (1) Veniturile şi cheltuielile CFZRO se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se elaborează anual atât la nivelul colegiilor teritoriale, cât şi la nivelul colegiului naţional, în baza metodologiei stabilite de Consiliul naţional, şi poate suferi rectificări.

    CAP. VII
    Răspunderea disciplinară a membrilor CFZRO
    ART. 93
    (1) Angajatorii care angajează fizioterapeuţi, şi persoanele care exercită profesia în mod liberal ori în regim independent, precum şi organele de control ale autorităţilor publice, sunt obligate să sesizeze CFZRO cu privire la posibilele abateri disciplinare ale fizioterapeuţilor autorizaţi care activează în cadrul acestora, de care au luat cunoştinţă în cadrul desfăşurării activităţii lor.
    (2) Competenţa de soluţionare a faptelor sesizate ca abateri disciplinare revine Comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj sau Comisiei naţionale de disciplină şi arbitraj, după caz.

    ART. 94
    (1) În perioada de suspendare a calităţii de membru al CFZRO, fizioterapeutul în cauză nu beneficiază de drepturile conferite de calitatea de fizioterapeut autorizat sau de apartenenţa la CFZRO, rămânând însă obligat să îşi îndeplinească toate îndatoririle faţă de acesta.
    (2) Sancţiunile disciplinare se aplică numai individual şi nominal, proporţional cu gravitatea abaterii săvârşite, respectiv cu eventualul caracter repetat şi pot fi însoţite de limitarea temporară a dreptului la anumite beneficii oferite de CFZRO membrilor săi.
    (3) Aplicarea sancţiunilor disciplinare nu exclude eventuala atragere a răspunderii civile, contravenţionale sau penale a membrului CFZRO respectiv, dacă este cazul.
    (4) Sancţiunea de suspendare sau de retragere a calităţii de membru se comunică, de îndată ce este executorie, autorităţilor de resort şi entităţii în care activează profesional cel vizat.
    (5) Sancţiunile disciplinare se notează în sistemele de evidenţă a fizioterapeuţilor autorizaţi.

    ART. 95
        Cu privire la sancţiunile disciplinare operează reabilitarea de drept conform prevederilor Statutului CFZRO.

    ART. 96
    (1) Hotărârile de sancţionare pot fi contestate conform dispoziţiilor Statutului CFZRO.
    (2) Contestaţia depusă la organele de conducere la nivel naţional nu suspendă de drept hotărârea atacată, dar acest organ de conducere poate suspenda provizoriu hotărârea contestată, din oficiu sau la cererea contestatarului, până la soluţionarea cauzei.
    (3) Atacarea unui act în instanţa judecătorească suspendă de drept procedurile de jurisdicţie internă.

    ART. 97
    (1) Hotărârile privind suspendarea şi retragerea calităţii de membru devin executorii numai la data expirării termenului de exercitare a căii de atac, iar celelalte hotărâri ale organelor CFZRO devin executorii din momentul adoptării lor, dacă în cuprinsul lor nu se prevede expres altfel.
    (2) Neexercitarea unei căi de atac obligatorii sau respingerea solicitării formulate în cadrul ultimei căi de atac obligatorii interne sau a ultimei căi externe se consideră epuizare a căilor de atac.
    (3) Cercetarea disciplinară precum şi activitatea jurisdicţională se desfăşoară în condiţii de confidenţialitate faţă de orice alt organ al CFZRO şi faţă de membrii CFZRO nevizaţi specific de judecată, cu excepţia membrilor Comisiei de etică şi deontologie care doresc să asiste la proceduri sub obligaţia păstrării confidenţialităţii.

    CAP. VIII
    Răspunderea disciplinară a organelor de conducere la nivel naţional şi teritorial
    ART. 98
    (1) Sesizarea unei fapte ce poate constitui abatere disciplinară a membrilor organelor de conducere poate fi formulată de către orice persoană care are cunoştinţă de aceasta. Sesizarea se formulează în scris şi de adresează Consiliului naţional.

    ART. 99
    (1) În perioada de suspendare din funcţia de conducere sau în cazul revocării din funcţia de conducere, fizioterapeutul în cauză beneficiază de drepturile conferite de calitatea de fizioterapeut autorizat şi de apartenenţa la CFZRO, cu excepţia celor care i-au fost restrânse prin hotărârea de sancţionare.
    (2) Sancţiunile disciplinare se aplică numai individual şi nominal, proporţional cu gravitatea abaterii săvârşite, respectiv cu eventualul caracter repetat şi pot fi însoţite de limitarea temporară a dreptului la anumite beneficii oferite de funcţia de conducere în CFZRO, conform prevederilor Statutului CFZRO şi ale prezentului Regulament.
    (3) Sancţiunile disciplinare se notează în sistemele de evidenţă a fizioterapeuţilor autorizaţi.

    ART. 99
    (1) Cercetarea disciplinară se efectuează în termen de maximum 3 luni de la înregistrarea sesizării la Comisia naţională de disciplină şi arbitraj şi se consideră încheiată la data înaintării referatului de soluţionare către Consiliul naţional sau Adunarea generală naţională, după caz.
    (2) Hotărârea de soluţionare se va adopta la prima şedinţă a Consiliului naţional, respectiv a Adunării generale naţionale, după caz.

    ART. 100
    (1) Hotărârile de sancţionare pot fi contestate conform dispoziţiilor Statutului CFZRO.
    (2) Contestaţia depusă la Adunarea generală naţională nu suspendă de drept hotărârea atacată, dar acest organ de conducere poate suspenda provizoriu hotărârea contestată, din oficiu sau la cererea contestatarului, până la soluţionarea cauzei.
    (3) Atacarea unui act în instanţele judecătoreşti suspendă de drept procedurile de jurisdicţie internă.

    ART. 101
    (1) Hotărârile privind suspendarea şi revocarea din funcţia de conducere devin executorii numai la data expirării termenului de exercitare a căii de atac, iar celelalte hotărâri ale organelor CFZRO devin executorii din momentul adoptării lor, dacă în cuprinsul lor nu se prevede expres altfel.
    (2) Neexercitarea unei căi de atac obligatorii sau respingerea solicitării formulate în cadrul ultimei căi de atac obligatorii interne sau a ultimei căi externe se consideră epuizare a căilor de atac.
    (3) Cercetarea disciplinară precum şi activitatea jurisdicţională se desfăşoară în condiţii de confidenţialitate faţă de orice alt organ al CFZRO şi faţă de membrii CFZRO nevizaţi specific de judecată, cu excepţia membrilor Comisiei de etică şi deontologie care doresc să asiste la proceduri sub obligaţia păstrării confidenţialităţii.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale
    ART. 102
        În scopul realizării rolului şi atribuţiilor care îi revin, CFZRO coordonează metodologic, monitorizează, verifică şi controlează aplicarea şi respectarea prevederilor prezentului Regulament de către organele de conducere, de control şi jurisdicţionale la nivel naţional şi teritorial.

    ART. 103
        Prevederile prezentului Regulament se completează cu dispoziţiile de drept comun, în măsura în care nu sunt contrare prevederilor Legii nr. 229/2016, Statutului CFZRO sau Codului deontologic al fizioterapeutului.


                                         -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016