Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT INTERN din 4 octombrie 2024  de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT INTERN din 4 octombrie 2024 de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1018 din 11 octombrie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 4.964 din 4 octombrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1018 din 11 octombrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezentul regulament intern de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România (Regulament) reglementează aspectele specifice ale organizării şi funcţionării Colegiului Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO.
    (2) Prezentul regulament intern de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România este elaborat pe baza şi în aplicarea Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare.

    ART. 2
    CFZRO, în calitate de autoritate competentă în domeniu, stabileşte relaţii de cooperare cu autoritatea publică centrală în domeniul sănătăţii publice umane, cu asociaţiile profesionale, cu instituţiile de învăţământ superior cu programe educaţionale de nivel universitar şi postuniversitar pentru pregătirea profesională în domeniul fizioterapiei, respectiv cu orice alte instituţii publice sau private cu activităţi de interes pentru fizioterapie, de nivel naţional, teritorial şi internaţional.

    ART. 3
    (1) Atribuţiile CFZRO sunt cele stabilite de Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare, precum şi de Statutul CFZRO.
    (2) Obiectul de activitate al CFZRO este reglementat prin Statutul CFZRO.

    CAP. II
    Membrii CFZRO
    SECŢIUNEA 1
    Apartenenţa teritorială a membrilor
    ART. 4
    Criteriul în funcţie de care se stabileşte apartenenţa teritorială a membrilor unui colegiu teritorial este dat de judeţul unde solicitantul sau membrul îşi desfăşoară sau urmează să îşi desfăşoare activitatea.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Transferul membrilor între colegiile teritoriale
    ART. 5
    (1) Transferul unui membru CFZRO de la un colegiu teritorial la altul se poate efectua în una dintre următoarele situaţii:
    a) în cazul schimbării locului de exercitare a profesiei pe teritoriul unui judeţ circumscris altui colegiu teritorial;
    b) în cazul schimbării domiciliului, respectiv a reşedinţei, după caz.

    (2) Modalitatea de transfer se stabileşte printr-o procedură aprobată prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO, în aplicarea prezentului regulament.

    CAP. III
    Structura organizatorică
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 6
    (1) Colegiul teritorial se organizează la nivel judeţean sau, prin excepţie, în cazul unui număr mai mic de 41 de membri, la nivel interjudeţean.
    (2) Procedura de înfiinţare şi desfiinţare a unui colegiu teritorial se stabileşte prin hotărâre a Adunării generale naţionale.

    ART. 7
    Judeţele afiliate într-un colegiu teritorial sunt de regulă adiacente geografic, gruparea lor fiind condiţionată de apartenenţa la o anumită regiune de dezvoltare, în sensul prevăzut de Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    Sediul unui colegiu teritorial este stabilit prin hotărâre a consiliului teritorial, în oraşul de reşedinţă a judeţului, respectiv în municipiul Bucureşti, pentru Colegiul teritorial Bucureşti.

    ART. 9
    În situaţia în care într-un judeţ nu se poate înfiinţa un colegiu teritorial, din cauza numărului redus de membri sau a imposibilităţii constituirii organelor de conducere, atunci membrii din această unitate administrativ-teritorială vor fi arondaţi unui colegiu teritorial situat în aceeaşi regiune de dezvoltare, conform procedurii prevăzute la art. 6 alin. (2).

    ART. 10
    (1) Calitatea de membru într-un organ de conducere este incompatibilă cu calitatea de membru într-un organ de control sau de jurisdicţie internă, atât la acelaşi nivel teritorial, cât şi la nivel diferit.
    (2) Calitatea de membru într-un organ de control este incompatibilă cu calitatea de membru într-un organ de jurisdicţie internă, atât la acelaşi nivel teritorial, cât şi la nivel diferit.
    (3) Calitatea de membru într-un organ de control sau jurisdicţie de nivel teritorial este incompatibilă cu cea de membru într-un organ de control sau jurisdicţie de nivel naţional.

    ART. 11
    (1) Şedinţele organelor de conducere naţionale şi teritoriale se pot desfăşura:
    a) prin prezenţa fizică a membrilor;
    b) prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, sincron;
    c) în sistem hibrid, prin prezenţă fizică şi prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, a membrilor;
    d) prin corespondenţă electronică în interval de timp limitat, cu posibilitatea de exercitare a votului prin corespondenţă, numai în situaţii de urgenţă.

    (2) Desfăşurarea şedinţelor se face cu asigurarea condiţiilor necesare pentru confirmarea identităţii participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidenţialitate a comunicaţiei şi, dacă este cazul, a votului, inclusiv cu posibilitatea de exercitare a votului prin corespondenţă electronică.
    (3) Modalitatea de organizare a şedinţei trebuie să asigure consemnarea dezbaterilor şi a hotărârilor luate de organul de conducere, dacă este cazul, într-un proces-verbal. Procesul-verbal de şedinţă se semnează de către membrii prezenţi, iar, în cazul şedinţelor desfăşurate prin mijloace de comunicare la distanţă, prin corespondenţă electronică ori în sistem hibrid, acesta va fi semnat prin semnătură electronică extinsă/calificată sau cu semnătură olografă la următoarea şedinţă la care membrii vor participa fizic.
    (4) Documentele de şedinţă se comunică membrilor organului de conducere aferent şi persoanelor cărora li se adresează, în termen de maximum 10 zile de la desfăşurarea şedinţei.
    (5) Şedinţele organelor de conducere pot fi înregistrate audio şi/sau video, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

    ART. 12
    (1) Convocarea şedinţelor organelor de conducere ale CFZRO se face prin comunicare scrisă, cu precizarea datei, orei, ordinii de zi, modalităţii de desfăşurare a şedinţei şi, dacă este cazul, a locului de desfăşurare şi a modalităţilor recomandate de acces. În convocator se vor preciza şi informaţiile cu privire la reconvocarea şedinţei, care va cuprinde aceeaşi ordine de zi.
    (2) Convocatorul de şedinţă se transmite prin orice mijloc de comunicare, inclusiv prin e-mail, membrilor organului de conducere convocat în şedinţă.

    ART. 13
    (1) Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO se consemnează în scris, se numerotează, se înscriu într-un registru separat şi se comunică tuturor membrilor organului respectiv, precum şi persoanelor cărora li se adresează.
    (2) Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO poartă semnătura preşedintelui colegiului teritorial sau a preşedintelui CFZRO, după caz.
    (3) Hotărârile organelor de conducere ale CFZRO se iau prin vot deschis, cu excepţia celor referitoare la alegeri sau la aplicarea de sancţiuni, care se iau numai prin vot secret.
    (4) Organele de conducere adoptă hotărâri cu majoritate simplă, în prezenţa a minimum două treimi din numărul membrilor săi. Toţi membrii CFZRO au drept de vot egal, în toate organele de conducere din care fac parte.
    (5) Opţiunile de vot sunt următoarele:
    a) aprobare - constituie opţiunea de a aproba subiectul/punctul supus votului;
    b) neaprobare - constituie opţiunea de a respinge subiectul/punctul supus votului;
    c) abţinere - constituie opţiunea de a participa la cvorum şi refuzul exprimării votului pentru subiectul/punctul supus votului.

    (6) Pentru stabilirea majorităţii simple se vor lua în calcul opţiunile de vot de la alin. (5) lit. a) şi b).

    SECŢIUNEA a 2-a
    Organele de conducere la nivel teritorial, organizarea şi desfăşurarea şedinţelor
    ART. 14
    Atribuţiile organelor de conducere la nivel teritorial sunt prevăzute în Statutul CFZRO.

    ART. 15
    Membrii supleanţi în cadrul organelor de conducere la nivel teritorial îşi desfăşoară activitatea în absenţa unui membru titular, în cazul suspendării mandatului membrului titular sau în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen, în condiţiile prezentului regulament.

    ART. 16
    (1) Şedinţele adunării generale teritoriale se convoacă de către preşedintele colegiului teritorial, cu cel puţin 30 de zile înainte de data întrunirii, sau de către consiliul teritorial ori Consiliul naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data întrunirii.
    (2) Dacă la prima convocare nu s-a întrunit majoritatea de minimum două treimi, în termen maximum de 20 de zile se organizează o nouă şedinţă, cu aceeaşi ordine de zi, în care, prin excepţie de la prevederile art. 13 alin. (4), se vor adopta hotărâri, cu majoritate simplă, indiferent de numărul membrilor prezenţi.
    (3) Hotărârile adunării generale teritoriale pot avea caracter general sau individual. Cele cu caracter general se publică pe website-ul colegiului teritorial în cauză şi se comunică din oficiu şi către consiliul teritorial, iar cele cu caracter individual se comunică persoanelor cărora li se adresează, prin orice mijloace de comunicare, cu confirmare de primire.

    ART. 17
    (1) Şedinţele consiliului teritorial se convoacă de către preşedinte ori la cererea majorităţii simple a membrilor săi, cu cel puţin 5 zile înainte de data întrunirii, termen ce poate fi redus, dacă toţi membrii îşi exprimă acordul pentru un termen mai scurt.
    (2) În cazul reducerii termenului de convocare, acordul scris al membrilor se ataşează documentelor de şedinţă, iar în situaţia acordului exprimat verbal se face menţiune în procesul-verbal de şedinţă.
    (3) Dacă la prima convocare nu s-a întrunit majoritatea de minimum două treimi, în termen maximum de 10 zile se organizează o nouă şedinţă, cu aceeaşi ordine de zi, în care, prin excepţie de la prevederile art. 13 alin. (4), se vor adopta hotărâri, cu majoritate simplă, indiferent de numărul membrilor prezenţi.
    (4) Hotărârile consiliului teritorial pot avea caracter general sau individual. Cele cu caracter general se publică pe website-ul colegiului teritorial în cauză, iar cele cu caracter individual se comunică persoanelor cărora li se adresează, prin orice mijloace de comunicare, cu confirmare de primire.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Organele de conducere la nivel naţional, organizarea şi desfăşurarea şedinţelor
    ART. 18
    Atribuţiile organelor de conducere la nivel naţional sunt prevăzute în Statutul CFZRO.

    ART. 19
    (1) Participarea membrilor colegiului teritorial la Adunarea generală naţională se face indirect, prin reprezentare, prin delegaţi aleşi de către adunarea generală teritorială.
    (2) Mandatul delegaţilor unui colegiu teritorial în adunarea generală naţională este imperativ şi se stabileşte de către adunarea generală teritorială, prin vot.
    (3) Mandatul delegaţilor unui colegiu teritorial în Adunarea generală naţională este unitar pentru fiecare delegat şi identic cu al celorlalţi delegaţi.

    ART. 20
    (1) Şedinţele Adunării generale naţionale se convoacă de către preşedintele CFZRO, cu cel puţin 30 de zile înainte de data întrunirii, sau de către Consiliul naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data întrunirii.
    (2) Dacă la prima convocare nu s-a întrunit majoritatea de minimum două treimi, în termen maximum de 20 de zile se organizează o nouă şedinţă, cu aceeaşi ordine de zi, în care, prin excepţie de la prevederile art. 13 alin. (4), se vor adopta hotărâri, cu majoritate simplă, indiferent de numărul membrilor prezenţi.
    (3) Hotărârile Adunării generale naţionale pot avea caracter normativ sau individual. Cele cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar cele cu caracter individual se comunică persoanelor cărora li se adresează, prin orice mijloace de comunicare, cu confirmare de primire.

    ART. 21
    (1) Şedinţele Consiliului naţional se convoacă de către preşedintele CFZRO ori la cererea majorităţii simple a membrilor săi, cu cel puţin 5 zile înainte de data întrunirii, termen ce poate fi redus, dacă toţi membrii îşi exprimă acordul pentru un termen mai scurt.
    (2) În cazul reducerii termenului de convocare, acordul scris al membrilor se ataşează documentelor de şedinţă, iar în situaţia acordului exprimat verbal se face menţiune în procesul-verbal de şedinţă.
    (3) Dacă la prima convocare nu s-a întrunit majoritatea de minimum două treimi, în termen maximum de 10 zile se organizează o nouă şedinţă, cu aceeaşi ordine de zi, în care, prin excepţie de la prevederile art. 13 alin. (4), se vor adopta hotărâri, cu majoritate simplă, în prezenţa a cel puţin 5 dintre membrii Consiliului naţional.
    (4) Hotărârile Consiliului naţional pot avea caracter normativ sau individual. Cele cu caracter normativ se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar cele cu caracter individual se comunică persoanelor cărora li se adresează, prin orice mijloace de comunicare, cu confirmare de primire.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Reprezentantul autorităţii de stat
    ART. 22
    În cazul constatării nerespectării prevederilor legale, reprezentantul autorităţii de stat sesizează organele de conducere ale CFZRO.

    ART. 23
    În termen de cel mult 10 zile de la primirea sesizării se convoacă Consiliul naţional, în vederea adoptării măsurilor necesare de încadrare în normele legale în vigoare.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Departamente şi compartimente de specialitate
    ART. 24
    (1) Atribuţiile departamentelor, potrivit structurii organizatorice aprobate, se stabilesc de către consiliul naţional sau consiliul teritorial, după caz.
    (2) La nivelul CFZRO se pot înfiinţa şi pot funcţiona următoarele departamente:
    a) departamentul de secretariat, registratură şi arhivă;
    b) departamentul economic;
    c) departamentul resurse umane;
    d) departamentul juridic;
    e) departamentul ştiinţific, de cercetare şi dezvoltare a profesiei de fizioterapeut;
    f) departamentul administrativ, de comunicare, informare, relaţii publice şi relaţii internaţionale;
    g) departamentul de control şi supraveghere a profesiei de fizioterapeut;
    h) departamentul proiecte.

    (3) Departamentele pot avea în componenţă compartimente de specialitate care sunt organizate pe specificul unei activităţi sau complementare activităţii generale a departamentului, în funcţie de numărul de posturi aprobate de Consiliul naţional.
    (4) Structura departamentelor şi a compartimentelor se poate modifica în funcţie de necesităţi, prin hotărâre a Consiliului naţional. Înfiinţarea altor departamente decât cele prevăzute la alin. (2) se face prin hotărâre a Consiliului naţional, pe baza unui memoriu justificativ.
    (5) Secretarul general, în executarea conducerii executive a personalului angajat la nivelul Colegiului naţional, emite decizii care pot avea numai caracter individual.
    (6) Decizia secretarului general al CFZRO trebuie redactată în termen de 10 zile de la emitere, un exemplar pe suport hârtie purtând semnătura olografă a acestuia fiind păstrat în arhiva CFZRO.
    (7) În absenţa secretarului general al colegiului, atribuţiile acestuia sunt preluate de o persoană desemnată de către acesta.

    ART. 25
    Atribuţiile secretarului general al CFZRO sunt stabilite prin hotărâre a Consiliului naţional.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Alte organe specializate
    SUBSECŢIUNEA 6.1
    Comisiile teritoriale de disciplină
    ART. 26
    (1) În cadrul fiecărui colegiu teritorial se constituie, prin hotărâre a consiliului teritorial, o comisie teritorială de disciplină.
    (2) Comisia teritorială de disciplină este organ de jurisdicţie internă al colegiului teritorial, cu rol de instanţă disciplinară.
    (3) Comisia teritorială de disciplină este subordonată administrativ consiliului teritorial, dar independentă cu privire la derularea activităţilor specifice de judecată în materie disciplinară.
    (4) Comisia teritorială de disciplină are în componenţă 3 membri titulari şi 2 membri supleanţi, nominalizaţi şi aleşi de consiliul teritorial.
    (5) Un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa unui membru titular, în cazul suspendării mandatului membrului titular sau în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen, în condiţiile prezentului regulament.
    (6) Poate fi nominalizat membru în comisia teritorială de disciplină fizioterapeutul care îndeplineşte următoarele condiţii:
    a) este membru al CFZRO şi are apartenenţa la colegiul teritorial unde urmează a fi nominalizat;
    b) are o bună reputaţie profesională;
    c) are o experienţă profesională în domeniul fizioterapiei de minimum 5 ani;
    d) nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute la alin. (7).

    (7) Nu poate fi nominalizat ca membru în comisia teritorială de disciplină fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:
    a) deţine o funcţie în cadrul organelor de conducere sau de control ale CFZRO la nivel teritorial sau la nivel naţional;
    b) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată.

    (8) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină se alege prin votul membrilor titulari, dintre aceştia. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales preşedinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate.

    ART. 27
    (1) Membrii comisiei teritoriale de disciplină îşi exercită atribuţiile în baza unui contract de mandat, în conformitate cu prevederile Statutului CFZRO. Mandatul membrilor comisiei teritoriale de disciplină este de 4 ani.
    (2) Membrii comisiei teritoriale de disciplină îşi exercită mandatul de la data semnării contractului de mandat şi până la data expirării duratei acestuia sau înainte de termen, în condiţiile dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului regulament.

    ART. 28
    Remunerarea membrilor comisiei teritoriale de disciplină se suportă din bugetul colegiilor teritoriale.

    ART. 29
    (1) Mandatul de membru al comisiei teritoriale de disciplină se suspendă în cazul în care:
    a) membrul se află în una dintre situaţiile prevăzute de Statutul CFZRO care necesită abţinerea sau recuzarea sa;
    b) membrul s-a pronunţat în orice mod cu privire la fapta sesizată ca abatere disciplinară anterior sesizării comisiei teritoriale de disciplină pentru procedura de soluţionare a sesizării;
    c) comisia teritorială de disciplină a primit o sesizare îndreptată împotriva sa;
    d) membrul solicită suspendarea; suspendarea la cerere se face motivat şi pe o perioadă de cel mult 30 de zile.

    (2) Mandatul membrului comisiei teritoriale de disciplină care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se suspendă exclusiv pentru soluţionarea sesizărilor respective.
    (3) În caz de suspendare a mandatului pentru un membru al comisiei teritoriale de disciplină, şedinţele se desfăşoară cu participarea unui membru supleant.
    (4) Membrul comisiei teritoriale de disciplină care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) are obligaţia de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia cunoştinţă de existenţa vreuneia dintre aceste situaţii. Suspendarea mandatului membrului comisiei teritoriale de disciplină poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c).
    (5) Cererea de suspendare se face în scris, cu menţionarea perioadei pentru care se solicită suspendarea, şi se înaintează comisiei teritoriale de disciplină, împreună cu probele doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii, dacă este cazul.
    (6) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină are obligaţia de a convoca ceilalţi membri ai comisiei pentru întocmirea unui raport, în situaţia prevăzută la alin. (4). Raportul comisiei teritoriale de disciplină se întocmeşte în lipsa membrului comisiei care face obiectul cererii de suspendare, cu menţionarea expresă a perioadei pentru care se suspendă mandatul membrului comisiei, şi se comunică:
    a) consiliului teritorial;
    b) membrului comisiei teritoriale de disciplină care a făcut obiectul cererii de suspendare;
    c) persoanei care a solicitat suspendarea, dacă este alta decât cea prevăzută la lit. b);
    d) membrilor supleanţi, în cazul în care este necesar ca unul dintre aceştia să facă parte din comisia teritorială de disciplină pe durata suspendării titularului.

    (7) În situaţia în care mandatul membrului care are calitatea de preşedinte al comisiei teritoriale de disciplină se suspendă, pentru perioada suspendării mandatului acestuia preşedintele comisiei se alege prin vot, dintre membrii acesteia.

    ART. 30
    (1) Mandatul de membru al comisiei teritoriale de disciplină încetează:
    a) la data expirării perioadei pentru care a fost ales în comisia teritorială de disciplină;
    b) la data transferului în cadrul unui alt colegiu teritorial;
    c) la data suspendării sau încetării calităţii de membru al CFZRO;
    d) la data la care a intervenit o situaţie de incompatibilitate prevăzută la art. 26 alin. (7);
    e) atunci când nu îşi poate desfăşura activitatea din motive personale sau medicale pe o perioadă mai mare de 6 luni consecutive;
    f) la data solicitată de membru prin cerere scrisă motivată cu privire la renunţarea la calitatea de membru în comisia teritorială de disciplină, depusă cu cel puţin 15 zile înainte de data încetării.

    (2) În caz de încetare a mandatului unui membru al comisiei teritoriale de disciplină, se numeşte ca membru titular un membru supleant şi se demarează procedura pentru nominalizarea şi alegerea unui alt membru supleant.
    (3) Membrul comisiei teritoriale de disciplină care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) are obligaţia de a notifica comisiei teritoriale de disciplină, în scris, apariţia cauzei de încetare a mandatului.
    (4) Încetarea mandatului membrului comisiei teritoriale de disciplină poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. d). Cererea de încetare se face în scris şi se înaintează comisiei teritoriale de disciplină, împreună cu orice probe doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii.
    (5) Raportul comisiei de disciplină, în situaţia prevăzută la alin. (4), se întocmeşte în lipsa membrului care face obiectul cererii de încetare a mandatului de membru al comisiei de disciplină şi se comunică:
    a) consiliului teritorial;
    b) membrului comisiei de disciplină pentru care s-a solicitat încetarea mandatului;
    c) persoanei care a sesizat existenţa cauzei de incompatibilitate, conform alin. (4);
    d) membrilor supleanţi, pentru numirea unuia dintre aceştia ca membru titular.


    ART. 31
    (1) Comisia teritorială de disciplină se reuneşte în şedinţe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puţin o dată pe an, înaintea sesiunii ordinare anuale a adunării generale teritoriale.
    (2) Comisia teritorială de disciplină se întruneşte legal în prezenţa a trei membri şi ia decizii cu votul majorităţii simple.
    (3) Lucrările fiecărei şedinţe a comisiei teritoriale de disciplină se consemnează într-un proces-verbal semnat de preşedinte şi de ceilalţi membri participanţi.
    (4) Şedinţele comisiei teritoriale de disciplină se pot desfăşura prin prezenţa fizică a membrilor, prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, sincron ori în sistem hibrid, prin prezenţa fizică şi prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, a membrilor, cu asigurarea condiţiilor necesare pentru confirmarea identităţii participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidenţialitate a comunicaţiei şi, dacă este cazul, a votului, respectiv asigurarea consemnării dezbaterilor şi deciziilor.
    (5) Locul de desfăşurare a activităţii comisiei teritoriale de disciplină este sediul colegiului teritorial aferent. Locul de desfăşurare a activităţii comisiei teritoriale de disciplină poate fi schimbat cu acordul membrilor titulari şi al consiliului teritorial.

    ART. 32
    (1) În desfăşurarea activităţii şi îndeplinirea atribuţiilor, membrii comisiei teritoriale de disciplină au următoarele obligaţii:
    a) să asigure prin activitatea desfăşurată în derularea procedurii de soluţionare a sesizărilor respectarea dispoziţiilor legale prevăzute de Legea nr. 229/2016, cu modificările ulterioare, de Statutul CFZRO, de Codul deontologic al fizioterapeutului şi de prezentul regulament;
    b) să aducă la cunoştinţa preşedintelui comisiei teritoriale de disciplină orice ingerinţă în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
    c) să participe la şedinţele de lucru, stabilite potrivit dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului regulament;
    d) să respecte confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
    e) să nu îşi exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare;
    f) să evite orice contact privat cu persoana care a formulat sesizarea şi fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată pe durata procedurii de soluţionare a sesizărilor prevăzută în Statutul CFZRO;
    g) să respecte regimul incompatibilităţilor şi al cazurilor în care există obligaţia de abţinere, potrivit dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului regulament.

    (2) Membrii comisiei teritoriale de disciplină pot absenta de la şedinţele de lucru stabilite potrivit procedurii de soluţionare a sesizărilor din motive obiective, aduse la cunoştinţa preşedintelui comisiei de disciplină, în scris, cu cel puţin 5 zile înaintea şedinţei comisiei teritoriale de disciplină, fiind înlocuiţi de membrii supleanţi. În cazul în care în această situaţie se află preşedintele comisiei teritoriale de disciplină, pentru şedinţa respectivă se alege prin vot secret, dintre membrii acesteia, un nou preşedinte.

    ART. 33
    Comisia teritorială de disciplină îşi desfăşoară activitatea numai în baza unei sesizări, în limitele şi raportat la obiectul acesteia. Comisia teritorială de disciplină se întruneşte în maximum 30 de zile de la data la care este învestită cu soluţionarea sesizării, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin conform art. 35.

    ART. 34
    (1) În materie disciplinară, comisia teritorială de disciplină soluţionează cauzele ce îi sunt înaintate, conform dispoziţiilor reglementate de Statutul CFZRO şi de prezentul regulament.
    (2) Sesizarea introdusă la comisia teritorială de disciplină necompetentă teritorial se declină din oficiu la comisia teritorială de disciplină competentă, iar în situaţia în care, în conformitate cu prevederile generale, competenţa revine Comisiei naţionale de disciplină a CFZRO, sesizarea se declină din oficiu la aceasta.

    ART. 35
    (1) Comisia teritorială de disciplină îndeplineşte următoarele atribuţii administrative:
    a) alege preşedintele comisiei teritoriale de disciplină, în condiţiile prezentului regulament;
    b) primeşte sesizările şi toate documentele care îi sunt adresate;
    c) întocmeşte procese-verbale, în condiţiile prezentului regulament şi ale Statutului CFZRO;
    d) întocmeşte rapoarte, în condiţiile prezentului regulament şi ale Statutului CFZRO;
    e) întocmeşte referate la finalizarea procedurilor de soluţionare a sesizărilor, în care se consemnează hotărârea luată;
    f) întocmeşte orice alte înscrisuri necesare, în condiţiile prezentului regulament şi ale Statutului CFZRO.

    (2) Comisia teritorială de disciplină se întruneşte în vederea alegerii preşedintelui, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data numirii acesteia sau de la data suspendării ori încetării mandatului preşedintelui. Prevederile art. 26 alin. (8) se aplică în mod corespunzător.
    (3) Comisia teritorială de disciplină are obligaţia de a primi orice document care îi este destinat.

    ART. 36
    (1) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină are următoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor comisiei teritoriale de disciplină;
    b) convoacă membrii comisiei teritoriale de disciplină, precum şi orice altă persoană;
    c) conduce şedinţele comisiei teritoriale de disciplină;
    d) coordonează activitatea comisiei teritoriale de disciplină;
    e) reprezintă comisia teritorială de disciplină în faţa oricăror persoane fizice sau juridice;
    f) primeşte şi înregistrează documentele adresate comisiei teritoriale de disciplină în registrul de evidenţă al comisiei de disciplină;
    g) redactează şi semnează toate documentele emise de comisia teritorială de disciplină şi ţine evidenţa acestor documente;
    h) primeşte şi transmite corespondenţa comisiei teritoriale de disciplină;
    i) efectuează alte lucrări necesare desfăşurării activităţii comisiei teritoriale de disciplină.

    (2) Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină şi arbitraj poate delega atribuţiile prevăzute la alin. (1), în tot sau în parte, celorlalţi membri ai acesteia, în cazul imposibilităţii temporare de îndeplinire a acestora.

    ART. 37
    (1) Prima şedinţă a comisiei teritoriale de disciplină se desfăşoară pentru:
    a) verificarea respectării termenului de depunere a sesizării;
    b) identificarea obiectului sesizării şi stabilirea competenţei de soluţionare;
    c) verificarea elementelor constitutive obligatorii ale sesizării prevăzute de dispoziţiile Statutului CFZRO.

    (2) Sesizarea se va respinge, întocmindu-se în acest sens un raport care se înaintează consiliului teritorial, dacă:
    a) nu a fost depusă în termenul prevăzut în dispoziţiile Statutului CFZRO;
    b) nu conţine elementele constitutive obligatorii sau fizioterapeutul nu poate fi identificat pe baza elementelor furnizate în conformitate cu reglementările Statutului CFZRO;
    c) priveşte acelaşi fizioterapeut şi aceeaşi faptă săvârşită în aceleaşi circumstanţe pentru care s-a desfăşurat procedura de soluţionare a sesizării şi pentru care s-a propus aplicarea unei sancţiuni disciplinare sau clasarea sesizării.

    (3) În situaţia în care obiectul sesizării nu se circumscrie sferei legale de competenţă a comisiei teritoriale de disciplină, aceasta transmite sesizarea organului de conducere şi comisiei teritoriale de disciplină competente sau comisiei naţionale de disciplină a CFZRO şi comunică persoanei care a formulat sesizarea declinarea competenţei. Comunicarea se face printr-o adresă semnată de preşedintele comisiei teritoriale de disciplină.
    (4) Dacă există mai multe sesizări cu acelaşi obiect, împotriva aceluiaşi fizioterapeut, acestea se conexează.
    (5) Comisia teritorială de disciplină începe procedura de soluţionare a sesizărilor pentru sesizările care nu au fost respinse în condiţiile prevăzute la alin. (2). Preşedintele comisiei teritoriale de disciplină stabileşte data şi locul ori modalitatea de desfăşurare a următoarei şedinţe şi convoacă membrii comisiei, fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată, precum şi persoana care a formulat sesizarea.

    ART. 38
    (1) Pe parcursul procedurii de soluţionare a sesizărilor, şedinţele comisiei teritoriale de disciplină în care au loc audieri ale persoanelor interesate sunt publice numai la solicitarea şi cu acordul scris al fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară şi a persoanei care a sesizat fapta.
    (2) Persoana care a formulat sesizarea şi fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată pot participa la cercetarea faptei personal sau pot fi asistaţi ori reprezentaţi de avocaţi, în condiţiile prevăzute de lege.

    ART. 39
    (1) Convocarea comisiei teritoriale de disciplină se face în scris, cu minimum 7 zile înaintea şedinţei, termen ce poate fi redus, dacă membrii titulari îşi exprimă acordul pentru un termen mai scurt, cu precizarea datei, orei, proiectului ordinii de zi, a locului, a modalităţii de desfăşurare şi a datei de reconvocare, în caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă. Convocarea şedinţei se poate face cel târziu în ziua precedentă desfăşurării şedinţei, în cazul reducerii termenului de convocare. Reconvocarea va fi în termen de maximum 7 zile de la data convocării iniţiale.
    (2) Convocarea persoanelor care urmează a fi audiate pentru prezentarea în faţa comisiei teritoriale de disciplină se face de către preşedintele comisiei teritoriale de disciplină, prin citaţie, cu cel puţin 14 zile înaintea şedinţei, sub sancţiunea nulităţii.
    (3) Comunicarea actelor de procedură se face de către preşedintele comisiei teritoriale de disciplină sau de către membrii desemnaţi, prin orice mijloc scris de comunicare, cu confirmare de primire. Dovezile de comunicare se depun la dosar.
    (4) Citaţia este individuală şi cuprinde următoarele elemente constitutive:
    a) numărul de înregistrare şi data emiterii;
    b) numele, prenumele, domiciliul sau sediul angajatorului/ formei autonome de exercitare a profesiei unde îşi desfăşoară activitatea cel citat şi calitatea acestuia;
    c) numărul şi data înregistrării la comisia teritorială de disciplină a sesizării aflate pe rolul acesteia;
    d) fapta sesizată;
    e) locul ori modalitatea de desfăşurare a şedinţei, data şi ora organizării şedinţei;
    f) numele, prenumele şi semnătura preşedintelui comisiei teritoriale de disciplină.

    (5) În cazul în care una dintre părţi, în timpul anchetei disciplinare, îşi schimbă datele de corespondenţă, aceasta este obligată să comunice comisiei teritoriale noile coordonate. Necomunicarea datelor de corespondenţă nu afectează procedura aflată în derulare.
    (6) Dacă persoana citată refuză să primească citaţia sau să semneze dovada de primire, acest fapt se consemnează în procesul-verbal de şedinţă.
    (7) Citaţia se consideră comunicată părţilor şi în cazul în care destinatarul a refuzat primirea sau nu s-a prezentat la oficiul poştal/de curierat rapid pentru a o ridica, deşi există dovada transmiterii acesteia cu confirmare de primire.
    (8) Prezenţa persoanei citate în faţa comisiei teritoriale de disciplină, personal sau prin mandatar, acoperă orice vicii de procedură.

    ART. 40
    (1) Citaţia pentru audierea fizioterapeutului a cărui faptă face obiectul sesizării se comunică împreună cu un exemplar al sesizării, precum şi cu copii ale înscrisurilor depuse de către persoana care a formulat sesizarea, dacă este cazul.
    (2) După primirea citaţiei, a sesizării îndreptate împotriva sa şi a înscrisurilor depuse de persoana care a formulat sesizarea, fizioterapeutul poate să formuleze o întâmpinare, care să cuprindă răspunsul cu privire la toate aspectele sesizării, precum şi mijloacele de probă prin care înţelege să se apere.
    (3) Se consideră mijloace de probă, în înţelesul prezentului regulament, înscrisurile şi martorii.

    ART. 41
    (1) Persoana care a formulat sesizarea se audiază separat de fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară. La solicitarea uneia dintre părţi şi cu acordul celeilalte, audierea se poate realiza în prezenţa persoanei care a formulat sesizarea şi a fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată.
    (2) Audierea se consemnează într-un proces-verbal distinct, care conţine întrebările formulate de membrii comisiei teritoriale de disciplină şi răspunsurile persoanei audiate.
    (3) Procesele-verbale de audiere se semnează pe fiecare pagină de toate persoanele prezente la audieri. Adăugările, ştersăturile sau schimbările aduse se semnează în acelaşi mod, sub sancţiunea de a nu fi luate în seamă.
    (4) În timpul audierii, persoana care a formulat sesizarea şi fizioterapeutul a cărui faptă este cercetată au obligaţia de a propune mijloacele de probă pe care le consideră necesare.
    (5) Dacă persoanele audiate nu vor sau nu pot să semneze, se va menţiona acest lucru în procesul-verbal.
    (6) Refuzul persoanelor legal citate de a se prezenta la audieri se menţionează în procesul-verbal de şedinţă şi nu împiedică desfăşurarea procedurii de soluţionare a sesizării.
    (7) În procesul-verbal de audiere se stabileşte, în mod obligatoriu, termenul până la care mijloacele de probă care nu au fost solicitate în timpul audierii vor mai putea fi invocate în faţa comisiei teritoriale de disciplină, dar nu mai târziu de termenul-limită la care comisia teritorială de disciplină administrează probele.
    (8) Termenul prevăzut la alin. (7) se comunică fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată, precum şi persoanei care a formulat sesizarea.

    ART. 42
    Comisia teritorială de disciplină analizează probele depuse în timpul audierii de către persoana care a formulat sesizarea şi de către fizioterapeutul a cărui faptă este cercetată şi administrează probele pe care le consideră necesare în soluţionarea sesizării.

    ART. 43
    Audierea martorilor se face cu respectarea prevederilor art. 39 alin. (2)-(8).

    ART. 44
    (1) Comisia teritorială de disciplină are obligaţia de a asigura accesul neîngrădit al persoanei care a formulat sesizarea şi al fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată la documentele utilizate sau rezultate din activitatea comisiei teritoriale de disciplină privind fapta sesizată ca abatere disciplinară.
    (2) Accesul la dosarul cauzei se acordă în baza unei cereri scrise depuse la comisia teritorială de disciplină.

    ART. 45
    (1) În cazul în care sunt indicii că fizioterapeutul a cărui faptă a fost sesizată ca abatere disciplinară poate influenţa cercetarea faptei, comisia teritorială de disciplină are obligaţia de a întocmi un raport de propunere de interzicere a accesului acestuia la documentele care pot influenţa procedura de soluţionare a sesizării.
    (2) Raportul se înaintează organului de conducere competent să aplice sancţiunea disciplinară fizioterapeutului a cărui faptă este cercetată, care are obligaţia de a înştiinţa comisia teritorială de disciplină, în termen de 15 zile de la data primirii raportului, asupra măsurilor dispuse.

    ART. 46
    Cercetarea faptei se efectuează pe baza:
    a) probelor administrate, propuse de părţile implicate;
    b) opiniilor calificate ale persoanelor specializate, cu competenţă maximă pe anumite domenii;
    c) oricăror alte mijloace legale care pot contribui la soluţionarea cauzei.


    ART. 47
    (1) Comisia teritorială de disciplină poate să propună, în urma cercetării faptei:
    a) aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute de Statutul CFZRO, în cazul în care s-a dovedit săvârşirea unei abateri disciplinare;
    b) clasarea sesizării, atunci când nu se confirmă săvârşirea unei abateri disciplinare.

    (2) În situaţia în care prin aceeaşi sesizare se semnalează mai multe fapte ca abateri disciplinare săvârşite de acelaşi fizioterapeut, comisia teritorială de disciplină, în urma cercetării faptelor, propune aplicarea unei singure sancţiuni disciplinare, cu luarea în considerare a tuturor abaterilor disciplinare.

    ART. 48
    Cercetarea faptei se finalizează:
    a) la înaintarea referatului de soluţionare către organul de conducere competent să aplice sancţiunea disciplinară;
    b) la data decesului fizioterapeutului a cărui faptă a fost sesizată.


    ART. 49
    (1) Toate celelalte organe ale colegiului teritorial de care aparţine, precum şi aparatul tehnic al colegiului teritorial de care aparţine au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar comisiei teritoriale de disciplină în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (2) În cazul în care, în activitatea unei comisii teritoriale de disciplină sunt necesare informaţii din afara colegiului teritorial în cauză, organele altor colegii teritoriale, precum şi organele şi aparatul tehnic ale colegiului naţional au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar respectivei comisii în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (3) Comisia teritorială de disciplină are acces liber la toate informaţiile şi documentele colegiului teritorial de care aparţine, necesare soluţionării cauzelor supuse judecăţii ei, şi are dreptul să primească, la cerere, motivări/explicaţii şi răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale colegiului teritorial de care aparţine, a aparatului tehnic şi a celorlalte structuri de la nivel naţional.

    ART. 50
    (1) În termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data finalizării cercetării faptei, comisia teritorială de disciplină întocmeşte referatul de soluţionare, care se transmite consiliului teritorial.
    (2) Propunerea de aplicare a sancţiunii sau de transmitere a dosarului la Comisia naţională de disciplină a CFZRO se formulează pe baza majorităţii de voturi. Membrul comisiei teritoriale de disciplină care are o altă părere va redacta şi va semna opinia separată, cu prezentarea considerentelor pe care se sprijină acesta.

    ART. 51
    (1) Membrii comisiei teritoriale de disciplină întocmesc rapoarte anuale cu privire la activitatea acesteia, pe care le înaintează consiliului teritorial aferent.
    (2) Formatul standard, termenele şi modalitatea de transmitere a rapoartelor se stabilesc prin hotărâre a Consiliului naţional.

    SUBSECŢIUNEA 6.2
    Comisia naţională de disciplină a CFZRO
    ART. 52
    (1) La nivel naţional se constituie, prin hotărâre a Consiliului naţional, Comisia naţională de disciplină a CFZRO.
    (2) Comisia naţională de disciplină este organ de jurisdicţie internă al CFZRO, cu rol de instanţă disciplinară.
    (3) Comisia naţională de disciplină este subordonată administrativ Consiliului naţional, dar independentă cu privire la derularea activităţilor specifice de judecată în materie disciplinară.
    (4) Comisia naţională de disciplină este formată dintr-un număr de 5 membri titulari şi 2 membri supleanţi, nominalizaţi şi aleşi de Consiliul naţional.
    (5) Un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa unui membru titular din Comisia naţională de disciplină, în cazul suspendării mandatului membrului titular sau în cazul în care mandatul acestuia a încetat înainte de termen, în condiţiile prezentului regulament.
    (6) Poate fi nominalizat membru în Comisia naţională de disciplină fizioterapeutul care îndeplineşte următoarele condiţii:
    a) este membru al CFZRO;
    b) are o bună reputaţie profesională;
    c) are o experienţă profesională în domeniul fizioterapiei de minimum 7 ani;
    d) nu se află în cazurile de incompatibilitate prevăzute la art. 26 alin. (7).

    (7) Preşedintele Comisiei naţionale de disciplină se alege prin votul secret al membrilor titulari, dintre aceştia. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales preşedinte membrul care are cea mai mare vechime în specialitate.

    ART. 53
    (1) Prin excepţie de la art. 26, în situaţia în care în cadrul unui colegiu teritorial nu se poate constitui sau îşi încetează activitatea o comisie teritorială de disciplină, Comisia naţională de disciplină preia atribuţiile acesteia.
    (2) Sesizările depuse la colegiile teritoriale care nu au înfiinţată ori constituită comisie teritorială de disciplină şi dosarele cauzelor aflate pe rolul comisiei teritoriale de disciplină care îşi încetează activitatea se înaintează Comisiei naţionale de disciplină, prin preşedintele colegiului teritorial.
    (3) În situaţia în care după preluarea cauzei se înfiinţează o nouă comisie teritorială de disciplină, cauza rămâne în competenţa Comisiei naţionale de disciplină pentru procedura de soluţionare a sesizării.
    (4) Contestaţia împotriva hotărârii organului de conducere competent prin care se soluţionează sesizarea înaintată ori preluată de către Comisia naţională de disciplină se efectuează conform dispoziţiilor Statutului CFZRO.

    ART. 54
    (1) Comisia naţională de disciplină poate desemna un număr impar de membri - minimum 3, sau, după caz, poate solicita comisiei teritoriale de disciplină ori consiliului teritorial să efectueze cercetarea faptei potrivit dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului regulament şi să prezinte un raport care să cuprindă rezultatele activităţii de cercetare, precum şi documentele care au stat la baza întocmirii raportului.
    (2) Solicitarea de efectuare a cercetării faptei trebuie să cuprindă limitele delegării de competenţă şi termenul stabilit pentru prezentarea raportului şi se va transmite membrilor desemnaţi sau comisiei teritoriale de disciplină ori consiliului teritorial, după caz, potrivit alin. (1), prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire.
    (3) În situaţiile prevăzute la alin. (1), membrii desemnaţi sau organul desemnat întocmesc un raport care va cuprinde:
    a) numărul de înregistrare al sesizării pentru care se deleagă competenţa cercetării faptei;
    b) persoana care a formulat sesizarea şi fizioterapeutul împotriva căruia a fost formulată sesizarea;
    c) persoanele sau organul către care se face delegarea de competenţă;
    d) limitele delegării de competenţă;
    e) termenul stabilit pentru prezentarea raportului, cuprinzând rezultatele activităţii de cercetare a faptei, precum şi a documentelor care au stat la baza întocmirii raportului;
    f) data raportului;
    g) semnătura persoanelor care au efectuat cercetarea faptei.


    ART. 55
    Prevederile art. 27-30, ale art. 32-48 şi ale art. 50 se aplică şi în cazul Comisiei naţionale de disciplină.

    ART. 56
    (1) Comisia naţională de disciplină se reuneşte în şedinţe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puţin o dată pe an, înaintea sesiunii ordinare anuale a Adunării generale naţionale.
    (2) Comisia naţională de disciplină se întruneşte legal în prezenţa a cel puţin trei membri şi ia decizii cu votul majorităţii simple.
    (3) Lucrările fiecărei şedinţe a Comisiei naţionale de disciplină se consemnează într-un proces-verbal semnat de preşedinte şi de ceilalţi membri participanţi.
    (4) Şedinţele Comisiei naţionale de disciplină se pot desfăşura prin prezenţa fizică a membrilor, prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, sincron ori în sistem hibrid, prin prezenţa fizică şi prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, a membrilor, cu asigurarea condiţiilor necesare pentru confirmarea identităţii participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidenţialitate a comunicaţiei şi, dacă este cazul, a votului, respectiv asigurarea consemnării dezbaterilor şi deciziilor.
    (5) Locul de desfăşurare a activităţii Comisiei naţionale de disciplină este sediul colegiului naţional. Locul de desfăşurare a activităţii Comisiei naţionale de disciplină poate fi schimbat cu acordul membrilor titulari şi a Consiliului naţional.

    ART. 57
    (1) Toate celelalte organe de nivel naţional şi teritorial ale CFZRO, precum şi aparatul tehnic al acestora au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar Comisiei naţionale de disciplină în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (2) În cazul în care în activitatea Comisiei naţionale de disciplină sunt necesare informaţii din afara colegiului naţional, colegiile teritoriale, precum şi organele şi aparatul tehnic ale colegiului naţional au obligaţia să acorde tot sprijinul necesar Comisiei naţionale în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (3) Comisia naţională de disciplină are acces liber la toate informaţiile şi documentele colegiului naţional şi ale colegiilor teritoriale, necesare soluţionării cauzelor supuse judecăţii ei şi are dreptul să primească, la cerere, explicaţii şi răspunsuri scrise din partea tuturor organelor CFZRO, a aparatului tehnic şi a celorlalte structuri de la nivel naţional şi teritorial.

    ART. 58
    (1) Membrii Comisiei naţionale de disciplină întocmesc rapoarte de activitate anuale cu privire la activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului naţional.
    (2) Formatul standard, termenele şi modalitatea de transmitere a rapoartelor se stabilesc prin hotărâre a Consiliului naţional.

    SUBSECŢIUNEA 6.3
    Comisiile teritoriale de cenzori ale CFZRO
    ART. 59
    (1) În cadrul fiecărui colegiu teritorial se constituie, prin hotărâre a Consiliului teritorial, o comisie teritorială de cenzori a CFZRO, denumită în continuare comisie teritorială de cenzori.
    (2) Comisia teritorială de cenzori este organ de control al colegiului teritorial, subordonat administrativ consiliului teritorial, dar independentă cu privire la derularea activităţilor specifice de control intern.
    (3) Comisia teritorială de cenzori este formată 3 membri titulari şi 2 membri supleanţi nominalizaţi şi aleşi de consiliului teritorial.
    (4) Un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa motivată a unui membru titular. În situaţia în care un membru titular nu poate participa temporar, din motive temeinice, la activităţile comisiei teritoriale de cenzori, are obligaţia de a anunţa membrii acesteia în vederea desemnării unui membru supleant.
    (5) Cel puţin un membru al comisiei teritoriale de cenzori trebuie să fie contabil autorizat sau expert contabil, autorizat de Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România. Prin excepţie, acesta nu trebuie să deţină şi calitatea de membru al CFZRO.
    (6) Nu poate fi nominalizat ca membru în comisia teritorială de cenzori fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:
    a) deţine o funcţie în cadrul organelor de conducere sau de jurisdicţie ale CFZRO, la nivel teritorial sau la nivel naţional;
    b) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată.

    (7) Comisia teritorială de cenzori îşi alege dintre membrii componenţi un coordonator. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales coordonator membrul care are cea mai mare vechime în muncă.

    ART. 60
    (1) Membrii Comisiei teritoriale de cenzori îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract de mandat, cu o durată de 4 ani, conform prevederilor din Statutul CFZRO.
    (2) Membrii Comisiei teritoriale de cenzori îşi exercită mandatul de la data semnării contractului de mandat şi până la data expirării duratei acestuia sau înainte de termen, în condiţiile dispoziţiilor Statutului CFZRO şi ale prezentului regulament.

    ART. 61
    Remunerarea membrilor comisiei teritoriale de cenzori se suportă din bugetul colegiilor teritoriale.

    ART. 62
    (1) Mandatul de membru al Comisiei teritoriale de cenzori constituie incompatibilitate şi se suspendă în următoarele cazuri:
    a) pe perioada desfăşurării unor activităţi de control care vizează soţi, rude sau afini până la gradul IV inclusiv, organe ori structuri în care activează aceştia, persoane în/cu care are alte legături de interese patrimoniale sau nepatrimoniale, chiar dacă acele activităţi nu implică luarea de decizii;
    b) dacă s-a înaintat o sesizare îndreptată împotriva sa privind săvârşirea unei abateri disciplinare, în cazul membrilor CFZRO, până la finalizarea cercetării disciplinare;
    c) dacă solicită motivat suspendarea sa pentru o perioadă de cel mult 90 de zile consecutive, pentru perioada solicitată.

    (2) În caz de suspendare a mandatului pentru un membru al comisiei teritoriale de cenzori, şedinţele şi activităţile de control se desfăşoară cu participarea unui membru supleant.
    (3) Membrul Comisiei teritoriale de cenzori care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) are obligaţia de a solicita suspendarea mandatului de îndată ce ia cunoştinţă de existenţa vreuneia dintre aceste situaţii. Suspendarea mandatului membrului comisiei teritoriale de cenzori poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b).
    (4) Cererea de suspendare se face în scris, cu menţionarea perioadei pentru care se solicită suspendarea, şi se înaintează comisiei teritoriale de cenzori şi consiliului teritorial, împreună cu probele doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii, dacă este cazul.
    (5) Pe perioada suspendării membrului titular, şedinţele şi activităţile se desfăşoară cu participarea unui membru supleant. Consiliul teritorial va anunţa membrii supleanţi în vederea desemnării unuia dintre aceştia pentru a lua parte la şedinţele sau la activităţile programate.
    (6) În situaţia în care mandatul membrului care are calitatea de coordonator al comisiei teritoriale de cenzori se suspendă, pentru perioada suspendării mandatului acestuia, coordonatorul comisiei se alege dintre membrii acesteia, potrivit prevederilor art. 59 alin. (7).

    ART. 63
    (1) Mandatul de membru al comisiei teritoriale de cenzori încetează:
    a) la data expirării perioadei pentru care a fost ales în comisia teritorială de cenzori;
    b) la data transferului în cadrul unui alt colegiu teritorial, în situaţia fizioterapeuţilor;
    c) la data suspendării sau încetării calităţii de membru al CFZRO, în situaţia fizioterapeuţilor;
    d) la data la care a intervenit o situaţie de incompatibilitate prevăzută la art. 59 alin. (6);
    e) atunci când nu îşi poate desfăşura activitatea din motive personale sau medicale pe o perioadă mai mare de 6 luni consecutive;
    f) la data solicitată de membru prin cerere scrisă motivată cu privire la renunţarea la calitatea de membru în comisia teritorială de cenzori, depusă cel puţin cu 15 zile înainte de data încetării.

    (2) În caz de încetare a mandatului unui membru al comisiei teritoriale de cenzori, se numeşte ca membru titular un membru supleant şi se demarează procedura pentru nominalizarea şi alegerea unui alt membru supleant. Prin excepţie, în cazul încetării mandatului membrului care are calitatea de contabil autorizat sau expert contabil, autorizat de Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, se demarează direct procedura pentru nominalizarea şi alegerea unui alt membru.
    (3) Membrul Comisiei teritoriale de cenzori care se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) are obligaţia de a aduce la cunoştinţa comisiei teritoriale de cenzori, prin cerere formulată în scris, existenţa cauzei de încetare a mandatului.
    (4) Încetarea mandatului membrului comisiei teritoriale de cenzori poate fi solicitată de orice persoană care sesizează existenţa situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. d). Cererea de încetare se face în scris şi se înaintează comisiei teritoriale de cenzori şi consiliului teritorial, împreună cu orice probe doveditoare ale susţinerilor care fac obiectul cererii.

    ART. 64
    (1) Comisia teritorială de cenzori se reuneşte în şedinţe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puţin anual, înaintea sesiunii anuale a adunării generale teritoriale.
    (2) Comisia teritorială de cenzori se întruneşte legal în prezenţa a 3 membri. Prezenţa membrului care are calitatea de contabil autorizat sau expert contabil, în condiţiile stabilite de art. 59 alin. (5), este obligatorie.
    (3) Comisia teritorială de cenzori întocmeşte rapoarte anuale privind activitatea acesteia, pe care le înaintează consiliului teritorial pentru a fi prezentate la şedinţele adunării generale teritoriale şi Comisiei de cenzori a colegiului naţional.
    (4) Comisia teritorială de cenzori poate fi asistată de persoane din aparatul tehnic al colegiului teritorial respectiv, precum şi de consultanţi de specialitate şi personal auxiliar extern, contractaţi de organul de conducere competent al colegiului teritorial, la cererea motivată a comisiei. Cererea se înaintează consiliului teritorial spre aprobare.
    (5) Şedinţele comisiei teritoriale de cenzori se pot desfăşura prin prezenţa fizică a membrilor, prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, sincron ori în sistem hibrid, prin prezenţa fizică şi prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, a membrilor, cu asigurarea condiţiilor necesare pentru confirmarea identităţii participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidenţialitate a comunicaţiei şi, dacă este cazul, a votului, respectiv asigurarea consemnării dezbaterilor şi deciziilor.
    (6) Locul de desfăşurare a activităţii comisiei teritoriale de cenzori este sediul colegiului teritorial aferent. Locul de desfăşurare a activităţii comisiei teritoriale de cenzori poate fi schimbat cu acordul membrilor titulari şi a consiliului teritorial.

    ART. 65
    (1) Lucrările fiecărei şedinţe a comisiei teritoriale de cenzori se consemnează într-un proces-verbal semnat de coordonator şi de ceilalţi membri participanţi.
    (2) Comisia teritorială de cenzori adoptă hotărâri care pot avea caracter general sau individual. Cele cu caracter general privesc numai aspectele organizării şi funcţionării comisiei teritoriale de cenzori.
    (3) Hotărârile comisiei teritoriale de cenzori se iau cu majoritate simplă şi acestea poartă semnătura coordonatorului.
    (4) Hotărârile comisiei teritoriale de cenzori se comunică adunării generale teritoriale, Consiliului teritorial, precum şi Comisiei de cenzori a colegiului naţional.

    ART. 66
    (1) Comisia teritorială de cenzori se convoacă de către coordonator ori la cererea membrilor acesteia, precum şi de către consiliul teritorial sau adunarea generală teritorială. În cazuri speciale, comisia teritorială de cenzori poate fi convocată şi de către consiliul naţional sau de către Comisia de cenzori a colegiului naţional.
    (2) Convocarea membrilor comisiei teritoriale de cenzori se face cu minimum 14 zile înainte de şedinţă, termen ce poate fi redus dacă toţi membrii comisiei îşi exprimă acordul pentru un termen mai scurt.
    (3) În caz de neîntrunire a cvorumului de şedinţă al Comisiei teritoriale de cenzori, reconvocarea se face în maximum 7 zile.

    ART. 67
    (1) Atribuţiile comisiei teritoriale de cenzori sunt:
    a) elaborează programe în care sunt prevăzute acţiunile de control care urmează a fi întreprinse în vederea îndeplinirii prerogativelor ce îi revin;
    b) efectuează verificări conform programelor elaborate, constatările consemnându-se în procese-verbale, la care se întocmesc note de prezentare cu propuneri de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate;
    c) verifică modul în care sunt administrate şi utilizate mijloacele financiare şi celelalte bunuri ale colegiului teritorial;
    d) verifică situaţia financiară anuală şi execuţia bugetară, înainte de a fi prezentate consiliului teritorial, întocmind un raport în acest sens, pe care îl prezintă în şedinţa consiliului teritorial;
    e) verifică modul în care au fost utilizate fondurile colegiului teritorial, potrivit destinaţiei acestora;
    f) prezintă adunării generale teritoriale raportul asupra activităţii desfăşurate pe parcursul unui an;
    g) informează consiliul teritorial ori de câte ori constată deficienţe ca urmare a controalelor efectuate;
    h) informează Comisia de cenzori a colegiului naţional cu privire la activităţile desfăşurate şi cu privire la cele constatate;
    i) rezolvă orice alte probleme care sunt de competenţa sa, potrivit prevederilor legale în vigoare.

    (2) Controlul exercitat de comisia teritorială de cenzori vizează activitatea economico-financiară şi ocazional aspecte de organizare şi funcţionare internă a colegiului teritorial şi a organelor şi structurilor sale şi relaţiile cu terţii, inclusiv sub aspect de legalitate, respectarea statutului şi regularitatea internă, oportunitatea, eficacitatea şi eficienţa tuturor actelor şi acţiunilor. Aceste acte şi acţiuni pot fi examinate de către un auditor extern.
    (3) În exercitarea atribuţiilor ei, comisia teritorială de cenzori răspunde numai în faţa adunării generale teritoriale, fiind independentă de orice alt organ al colegiului teritorial.

    ART. 68
    (1) Comisia teritorială de cenzori se întruneşte în vederea alegerii coordonatorului în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data numirii acesteia sau de la data suspendării ori încetării mandatului coordonatorului. Prevederile art. 59 alin. (7) se aplică în mod corespunzător.
    (2) Comisia teritorială de cenzori are obligaţia de a primi orice document care îi este destinat. Acesta se înregistrează în registrul de evidenţă al comisiei teritoriale de cenzori.

    ART. 69
    (1) Coordonatorul comisiei teritoriale de cenzori are următoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor comisiei teritoriale de cenzori;
    b) convoacă membrii comisiei teritoriale de cenzori, precum şi orice altă persoană;
    c) conduce şedinţele comisiei teritoriale de cenzori;
    d) coordonează activitatea comisiei teritoriale de cenzori;
    e) reprezintă comisia teritorială de cenzori în faţa oricăror persoane fizice sau juridice;
    f) primeşte şi înregistrează documentele adresate comisiei teritoriale de cenzori în registrul de evidenţă al comisiei de disciplină;
    g) redactează şi semnează toate documentele emise de comisia teritorială de cenzori, alături de membrii acesteia şi ţine evidenţa acestor documente;
    h) primeşte şi transmite corespondenţa comisiei teritoriale de cenzori;
    i) efectuează alte lucrări necesare desfăşurării activităţii comisiei teritoriale de cenzori.

    (2) Coordonatorul comisiei teritoriale de cenzori poate delega atribuţiile prevăzute la alin. (1), în tot sau în parte, celorlalţi membri ai acesteia, în cazul imposibilităţii temporare de îndeplinire a acestora.

    ART. 70
    (1) Controlul intern la nivelul colegiului teritorial se desfăşoară cel puţin o dată pe an.
    (2) În timpul controlului, comisia teritorială de cenzori poate dispune măsuri pentru remedierea unor situaţii prevăzute în obiectivele controlului.
    (3) La finalizarea controlului se încheie un proces-verbal, care va cuprinde informaţii referitoare la obiectivele controlului, activităţile derulate, situaţiile constatate, măsurile dispuse şi cele propuse spre aprobare consiliului teritorial. Procesul-verbal şi hotărârea luată se aduc la cunoştinţa adunării generale teritoriale şi a consiliului naţional.

    ART. 71
    (1) Membrii comisiei teritoriale de cenzori trebuie să respecte caracterul confidenţial al informaţiilor obţinute cu ocazia lucrărilor lor şi nu trebuie să divulge niciuna dintre aceste informaţii către terţi, cu excepţia cazurilor când au fost autorizaţi în mod expres în acest scop sau dacă au obligaţia legală sau profesională să facă această divulgare, cum ar fi denunţarea unor infracţiuni.
    (2) Membrii comisiei teritoriale de cenzori nu pot face declaraţii publice cu privire la modul de desfăşurare al controalelor, la rezultatele acestora, la măsurile dispuse, la modul de realizare, precum şi la hotărârile adoptate de consiliul teritorial.

    ART. 72
    (1) Toate celelalte organe ale colegiului teritorial respectiv, precum şi aparatul tehnic al acestuia au obligaţia să ofere comisiei teritoriale de cenzori tot sprijinul necesar desfăşurării activităţii acesteia.
    (2) Comisia teritorială de cenzori are acces liber la toate informaţiile şi documentele colegiului teritorial respectiv, la toate şedinţele în plen, şi are dreptul să primească, la cerere, explicaţii şi răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale colegiului teritorial respectiv, inclusiv ale aparatului tehnic al acestuia.

    SUBSECŢIUNEA 6.4
    Comisia de cenzori a colegiului naţional
    ART. 73
    (1) La nivel naţional se constituie, prin hotărâre a Consiliului naţional, Comisia de cenzori a colegiului naţional, denumită în continuare Comisia naţională de cenzori.
    (2) Comisia de cenzori a colegiului naţional este organ de control al colegiului naţional, subordonat administrativ Consiliului naţional, dar independentă cu privire la derularea activităţilor specifice de control intern.
    (3) Comisia de cenzori a colegiului naţional este formată dintr-un număr impar de membri titulari şi din membri supleanţi, număr stabilit prin hotărârea Adunării generale naţionale. Membrii comisiei vor fi nominalizaţi şi aleşi de Consiliul naţional.
    (4) Un membru supleant îşi desfăşoară activitatea în absenţa motivată a unui membru titular. În situaţia în care un membru titular nu poate participa temporar, din motive temeinice, la activităţile Comisiei de cenzori a colegiului naţional, are obligaţia de a anunţa membrii acesteia în vederea desemnării unui membru supleant.
    (5) Cel puţin un membru al Comisiei de cenzori a colegiului naţional trebuie să fie contabil autorizat sau expert contabil, autorizat de Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România. Prin excepţie, acesta nu trebuie să deţină şi calitatea de membru al CFZRO.
    (6) Nu poate face parte din Comisia de cenzori a colegiului naţional fizioterapeutul care se află în următoarele cazuri de incompatibilitate:
    a) deţine o funcţie în cadrul organelor de conducere sau de jurisdicţie ale CFZRO la nivel teritorial sau la nivel naţional;
    b) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinară aplicată nu a fost radiată.

    (7) Comisia de cenzori a colegiului naţional îşi alege dintre membrii componenţi un coordonator. În situaţia în care nu se poate întruni majoritatea, va fi ales coordonator membrul care are cea mai mare vechime în muncă.

    ART. 74
    Prin excepţie de la art. 59, în situaţia în care în cadrul unui colegiu teritorial nu se poate constitui sau îşi încetează activitatea o comisie teritorială de cenzori, Comisia de cenzori a colegiului naţional preia atribuţiile acesteia.

    ART. 75
    (1) Comisia de cenzori a colegiului naţional poate desemna, prin hotărâre, un număr impar de membri - minimum 3, sau, după caz, comisia teritorială de cenzori să efectueze activităţi de control intern în condiţiile prezentului regulament şi să prezinte un raport care să cuprindă rezultatele activităţii de control, precum şi documentele care au stat la baza întocmirii raportului.
    (2) Hotărârea de efectuare a controlului intern trebuie să cuprindă limitele delegării de competenţă şi termenul stabilit pentru prezentarea raportului şi se va transmite membrilor desemnaţi sau comisiei teritoriale de cenzori, după caz, potrivit alin. (1), prin orice mijloc de comunicare, cu confirmare de primire.
    (3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) membrii sau organul desemnat întocmesc un raport care va cuprinde:
    a) numărul hotărârii prin care se deleagă competenţa efectuării controlului intern;
    b) persoanele sau organul către care se face delegarea de competenţă;
    c) limitele delegării de competenţă;
    d) termenul stabilit pentru prezentarea raportului cuprinzând rezultatele activităţii controlului intern, precum şi a documentelor care au stat la baza întocmirii raportului;
    e) data raportului;
    f) semnătura persoanelor care au efectuat controlul intern.


    ART. 76
    Prevederile art. 60-65, 67-71 se aplică în mod corespunzător Comisiei de cenzori a colegiului naţional.

    ART. 77
    (1) Comisia de cenzori a colegiului naţional se reuneşte în şedinţe în plen ori de câte ori este necesar, dar cel puţin anual, înaintea sesiunii ordinare anuale a Adunării generale naţionale.
    (2) Comisia de cenzori a colegiului naţional se întruneşte legal în prezenţa a două treimi dintre membrii săi şi ia decizii cu votul majorităţii simple. Prezenţa membrului care are calitatea de contabil autorizat sau expert contabil, în condiţiile stabilite de art. 73 alin. (5), este obligatorie.
    (3) Comisia de cenzori a colegiului naţional întocmeşte rapoarte anuale privind activitatea acesteia, pe care le înaintează Consiliului naţional şi Adunării generale naţionale.
    (4) Comisia de cenzori a colegiului naţional poate fi asistată de persoane din aparatul tehnic al colegiului naţional, precum şi de consultanţi de specialitate şi personal auxiliar extern, contractaţi de organul de conducere competent al colegiului naţional, la cererea motivată a comisiei. Cererea se înaintează Consiliului naţional spre aprobare.
    (5) Şedinţele Comisiei de cenzori a colegiului naţional se pot desfăşura prin prezenţa fizică sau online a membrilor, prin mijloace de comunicare la distanţă, în timp real, sincron ori în sistem hibrid, cu asigurarea condiţiilor necesare pentru confirmarea identităţii participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidenţialitate a comunicaţiei şi, dacă e cazul, a votului, respectiv asigurarea consemnării dezbaterilor şi deciziilor.
    (6) Locul de desfăşurare a activităţii Comisiei de cenzori a colegiului naţional este sediul CFZRO. Locul de desfăşurare a activităţii Comisiei de cenzori a colegiului naţional poate fi schimbat cu acordul tuturor membrilor şi a Consiliului naţional.

    ART. 78
    (1) Toate celelalte organe de nivel naţional ale CFZRO, precum şi aparatul tehnic de la nivel naţional şi colegiile teritoriale au obligaţia să ofere tot sprijinul necesar Comisiei de cenzori a colegiului naţional în desfăşurarea activităţii acesteia.
    (2) Comisia de cenzori a colegiului naţional are acces liber la toate informaţiile şi documentele CFZRO, la toate şedinţele în plen, şi are dreptul să primească, la cerere, explicaţii şi răspunsuri scrise din partea tuturor celorlalte organe ale CFZRO, la nivel naţional şi teritorial, inclusiv din partea aparatului tehnic.

    SUBSECŢIUNEA 6.5
    Consiliul profesional al CFZRO
    ART. 79
    (1) Consiliul profesional este format din comisia de etică, comisia pentru standarde profesionale şi comisia pentru avizare profesională.
    (2) Reglementarea modalităţii de constituire, organizare şi funcţionare a Consiliului profesional se reglementează prin hotărâre a Consiliului naţional, în aplicarea prezentului Regulament.

    ART. 80
    Comisia de etică are următoarele atribuţii:
    a) avizează şi, atunci când este cazul, propune modificarea Codului deontologic al fizioterapeutului;
    b) evaluează periodic reglementările Codului deontologic al fizioterapeutului;
    c) urmăreşte şi asigură respectarea de către membrii CFZRO a prevederilor Codului deontologic al fizioterapeutului, ale Legii nr. 229/2016, cu modificările ulterioare, ale Statutului CFZRO şi ale prezentului regulament;
    d) monitorizează membrii împotriva cărora s-au pronunţat sancţiuni disciplinare sau li s-a retras calitatea de membru al CFZRO ori au fost suspendaţi temporar din această calitate;
    e) formulează puncte de vedere privind faptele sesizate ca abateri disciplinare în procedurile de soluţionare a sesizărilor, la solicitarea comisiilor de disciplină ale CFZRO;
    f) emite recomandări privind etica şi deontologia fizioterapeutului.


    ART. 81
    Comisia pentru standarde profesionale are următoarele atribuţii:
    a) instituie şi supraveghează aplicarea şi respectarea standardelor de calitate a serviciilor profesionale în domeniul fizioterapiei;
    b) formulează propuneri pentru ghidurile de practică fizioterapeutică, pentru protocoalele naţionale de practică fizioterapeutică, precum şi pentru reglementări în legătură cu spaţiile şi dotările necesare exercitării activităţilor de fizioterapie şi le înaintează spre aprobare Consiliului naţional;
    c) formulează propuneri privind stabilirea sau modificarea valorii riscului asigurat în cadrul asigurărilor de răspundere civilă profesională pentru membrii CFZRO şi le înaintează spre aprobare Consiliului naţional;
    d) emite recomandări privind îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite de fizioterapeuţi;
    e) recunoaşte titlurile oficiale de calificare în fizioterapie dobândite în celelalte state membre ale Uniunii Europene, în statele aparţinând Spaţiului Economic European şi în Confederaţia Elveţiană;
    f) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul naţional, în limitele competenţei sale.


    ART. 82
    Comisia pentru avizare profesională are următoarele atribuţii:
    a) elaborează proceduri şi criterii de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă şi le propune spre aprobare Consiliului Naţional;
    b) acreditează furnizorii de educaţie medicală continuă şi întocmeşte Lista furnizorilor de educaţie medicală continuă acreditaţi;
    c) elaborează Programul naţional de educaţie medicală continuă şi îl propune spre aprobare Consiliului naţional;
    d) creditează formele de educaţie medicală continuă, conform Programului naţional de educaţie medicală continuă;
    e) elaborează şi propune Consiliului naţional metodologii de organizare şi desfăşurare a formelor de educaţie medicală continuă;
    f) monitorizează desfăşurarea formelor de educaţie medicală continuă;
    g) colaborează cu Ministerul Sănătăţii, cu instituţii, autorităţi şi organizaţii la iniţierea şi promovarea formelor de educaţie medicală continuă, în vederea creşterii gradului de competenţă profesională a membrilor săi;
    h) organizează activitatea de înregistrare a documentelor de educaţie medicală continuă;
    i) verifică documentele privind numărul participanţilor, raportul de curs şi documentele de plată;
    j) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul naţional, în limitele competenţei sale.


    SUBSECŢIUNEA 6.6
    Consiliul de onoare al CFZRO
    ART. 83
    Consiliul naţional stabileşte prin hotărâre atribuţiile membrilor consiliului de onoare.

    CAP. IV
    Alegerea reprezentanţilor în organele de conducere
    ART. 84
    Alegerea membrilor şi reprezentanţilor în organele de conducere se face în baza unui regulament electoral aprobat de Adunarea generală naţională, la propunerea Consiliului naţional.

    ART. 85
    Sediile şi componenţa Comisiei electorale centrale, respectiv ale comisiilor electorale locale, precum şi elementele de contact ale comisiilor se anunţă cu 30 de zile înaintea primului tur al alegerilor, la nivel teritorial, pe website-ul CFZRO şi pe website-urile colegiilor teritoriale.

    ART. 86
    (1) În situaţia în care un membru ales în organele de conducere ale CFZRO înaintează o cerere privind eliberarea din funcţie sau intervin alte situaţii care duc de drept la revocarea din funcţia de conducere şi în cadrul colegiului teritorial nu există un membru supleant pentru funcţia respectivă, preşedintele numeşte provizoriu în funcţia rămasă vacantă, până la organizarea şi finalizarea alegerilor, pentru o perioadă nu mai mare de 120 de zile, următoarea persoană care a obţinut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcţia respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, colegiul teritorial va funcţiona cu membrii activi până la organizarea şi finalizarea alegerilor pentru funcţia respectivă.
    (2) În cazul în care intervin alte situaţii care duc de drept la suspendarea din funcţia de conducere a unui membru ales în organele de conducere ale CFZRO şi în cadrul colegiului teritorial nu există un membru supleant pentru funcţia respectivă, preşedintele numeşte provizoriu în funcţia rămasă temporar vacantă următoarea persoană care a obţinut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcţia respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, colegiul teritorial va funcţiona cu membrii activi până la încetarea suspendării organului respectiv.
    (3) În situaţia în care preşedintele colegiului teritorial înaintează o cerere privind eliberarea din funcţie sau intervin alte situaţii care duc de drept la suspendarea sau revocarea din funcţia de conducere, consiliul teritorial, în termen de cel mult 15 zile, numeşte provizoriu în funcţia rămasă vacantă sau temporar vacantă următoarea persoană care a obţinut numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate la alegerile organizate anterior pentru funcţia respectivă. În cazul în care persoana numită refuză sau nu există o astfel de persoană, consiliul teritorial va numi un membru al său care va prelua temporar atribuţiile preşedintelui până la organizarea şi finalizarea alegerilor sau până la încetarea suspendării acestuia.

    ART. 87
    Mandatul de membru în organele de conducere la nivel naţional sau teritorial încetează:
    a) la data expirării perioadei pentru care a fost ales în organul de conducere;
    b) la data transferului în cadrul unui alt colegiu teritorial, în cazul în care funcţia deţinută este condiţionată de apartenenţa la un colegiu teritorial sau de regiunea de dezvoltare;
    c) la data suspendării sau încetării calităţii de membru al CFZRO;
    d) la data la care a intervenit o situaţie de incompatibilitate prevăzută de Statutul CFZRO;
    e) atunci când nu îşi poate desfăşura activitatea din motive personale sau medicale pe o perioadă mai mare de 6 luni consecutive;
    f) la data solicitată de membru, prin cerere scrisă motivată, cu privire la renunţarea la calitatea de organ de conducere, depusă cu cel puţin 15 zile înainte de data încetării.


    CAP. V
    Patrimoniul CFZRO
    ART. 88
    (1) Colegiile teritoriale au patrimoniu de afectaţiune în sensul prevederilor din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar cotele în care se împarte patrimoniul sunt stabilite prin hotărâre a Consiliului naţional.
    (2) Colegiile teritoriale au conturi bancare proprii şi ţin contabilitatea primară conform reglementărilor legale în vigoare pentru sucursalele persoanelor juridice fără scop lucrativ, care se aplică prin analogie.

    ART. 89
    În exercitarea drepturilor sale, CFZRO posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.

    ART. 90
    Patrimoniul CFZRO este gestionat la nivel naţional de către Consiliul naţional şi preşedintele colegiului naţional, iar la nivel teritorial de către consiliul teritorial şi de către preşedintele colegiului teritorial.

    ART. 91
    Cheltuielile CFZRO sunt reprezentate de sumele ori valorile plătite sau de plătit, aferente activităţii desfăşurate.

    ART. 92
    (1) Veniturile şi cheltuielile CFZRO se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se elaborează anual atât la nivelul colegiilor teritoriale, cât şi la nivelul colegiului naţional, în baza metodologiei stabilite de Consiliul naţional, şi poate suferi rectificări.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 93
    În scopul realizării rolului şi atribuţiilor care îi revin, CFZRO coordonează metodologic, monitorizează, verifică şi controlează aplicarea şi respectarea prevederilor prezentului regulament de către organele de conducere, de control şi jurisdicţionale la nivel naţional şi teritorial.

    ART. 94
    Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile de drept comun, în măsura în care nu sunt contrare prevederilor Legii nr. 229/2016, cu modificările ulterioare, Statutului CFZRO sau Codului deontologic al fizioterapeutului.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016