Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT ŞI PROCEDURĂ GENERALĂ din 28 februarie 2022  pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari şi Comisia de apel, prin vot electronic, din data de 14 aprilie 2022    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT ŞI PROCEDURĂ GENERALĂ din 28 februarie 2022 pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari şi Comisia de apel, prin vot electronic, din data de 14 aprilie 2022

EMITENT: Camera Consultanţilor Fiscali
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 227 din 8 martie 2022
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 5 din 28 februarie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 227 din 8 martie 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezentul regulament cuprinde dispoziţii privind prezentarea, depunerea şi verificarea candidaturilor, analizarea contestaţiilor, procesul electoral şi stabilirea rezultatelor alegerilor.
    (2) Camera Consultanţilor Fiscali, denumită în continuare Cameră, organizează, în data de 14 aprilie 2022, în cadrul conferinţei ordinare anuale întrunite în teleconferinţă, prin intermediul platformei informatice puse la dispoziţie de către Cameră, alegeri pentru membrii Consiliului superior al Camerei, Comisiei de auditori statutari şi Comisiei de apel, conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2022, şi prezentului regulament.
    (3) Consiliul superior al Camerei este format din 15 membri, consultanţi fiscali cu bună reputaţie profesională, care şi-au îndeplinit obligaţiile stabilite prin reglementările Camerei şi au participat anual la programul de formare profesională continuă.
    (4) Comisia de auditori statutari este formată din 3 membri, consultanţi fiscali care au şi calitatea de auditor şi nu deţin o altă funcţie în cadrul Camerei sau în cadrul altor organizaţii profesionale. Pentru Comisia de auditori statutari se aleg şi 2 membri supleanţi.
    (5) Comisia de apel este formată din 3 membri, consultanţi fiscali care nu fac parte din alte organe de conducere ale Camerei. Pentru Comisia de apel se aleg şi 2 membri supleanţi.

    ART. 2
    (1) Orice consultant fiscal, membru al Camerei, poate fi ales în Consiliul superior al Camerei sau în Comisia de auditori statutari, respectiv în Comisia de apel, dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) declară pe propria răspundere că are capacitate deplină de exerciţiu la data depunerii candidaturii sale;
    b) nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani de Cameră;
    c) declară pe propria răspundere că nu deţine o funcţie întro altă organizaţie profesională;
    d) nu are obligaţii restante faţă de Cameră la data depunerii candidaturii, inclusiv pentru societăţile de consultanţă fiscală unde are calitatea de asociat/acţionar şi/sau administrator;
    e) a respectat procedura de depunere a candidaturii, prevăzută în prezentul regulament;
    f) are şi calitatea de auditor, în cazul membrilor Comisiei de auditori statutari.

    (2) Comisia de validare a candidaturilor respinge candidatura oricărei persoane care face o declaraţie falsă ori incompletă.

    ART. 3
    Următoarele categorii de persoane nu pot îndeplini mandatul de auditor statutar al Camerei:
    a) membrii Consiliului superior al Camerei;
    b) personalul executiv al Camerei;
    c) asociaţii, angajaţii, soţii, rudele sau afinii până la gradul al IV-lea ai persoanelor prevăzute la lit. a).


    ART. 4
    (1) Membrii Camerei cu drept de vot sunt consultanţii fiscali şi consultanţii fiscali asistenţi care nu înregistrează obligaţii restante faţă de Cameră la data-limită de 11 aprilie 2022, stabilită pentru înscrierea la teleconferinţă potrivit Hotărârii Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 4/2022 privind convocarea Conferinţei ordinare anuale a Camerei Consultanţilor Fiscali, respectiv:
    a) au depus toate declaraţiile de activitate cu termen de depunere până în anul 2021 inclusiv;
    b) nu înregistrează obligaţii de plată neachitate cu termen de scadenţă până în anul 2021 inclusiv;
    c) nu înregistrează restanţe la orele de pregătire profesională stabilite în obligaţia acestora, conform normelor legale emise de Camera Consultanţilor Fiscali, până în anul 2021 inclusiv.

    (2) La teleconferinţa organizată în data de 14 aprilie 2022 nu se admite reprezentarea membrilor cu drept de vot în baza unei împuterniciri, conform art. 26 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2022.

    CAP. II
    Procedura de depunere a candidaturii
    ART. 5
    (1) Candidaturile pentru alegeri se pot depune prin e-mail la adresa office@ccfiscali.ro, la sediul Camerei din str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, Bucureşti, sau prin servicii poştale cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, utilizând modelul de formular de candidatură prevăzut în anexa la regulament, însoţit de copia actului de identitate şi de un curriculum vitae.
    (2) În cazul depunerii candidaturii exclusiv prin e-mail, formularul şi curriculum vitae, prevăzut la art. 6, se depun sub forma unui fişier PDF semnat cu semnătură digitală calificată.
    (3) În cazul depunerii formularului de candidatură şi a curriculum vitae în format fizic, semnate olograf, în vederea publicării pe site-ul Camerei în condiţii calitative superioare, curriculum vitae se depune şi pe suport electronic în format PDF, fără semnătură digitală calificată.
    (4) Consultantul fiscal poate depune candidatura numai pentru una dintre funcţiile eligibile, respectiv: Consiliul superior al Camerei, Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, după caz.
    (5) Candidaturile se depun în perioada 14-25 martie 2022. Candidaturile primite după expirarea termenului de depunere nu vor fi luate în considerare.
    (6) Comisia de validare a candidaturilor, prevăzută la cap. III, întocmeşte un proces-verbal în care menţionează nominal fiecare candidatură depusă, cu precizarea dacă aceasta îndeplineşte sau nu condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (7) Toate candidaturile depuse se păstrează de către Cameră, arhivate în formatul în care au fost depuse, o perioadă de 5 ani.

    ART. 6
    Curriculum vitae, model europass, va conţine o descriere a propriei activităţi profesionale, cu referire la elemente cum ar fi:
    a) acţiuni întreprinse pentru sprijinirea profesiei: organizarea sau participarea la evenimente unde a fost promovată activitatea de consultanţă fiscală, articole publicate pe teme de fiscalitate, susţinerea de cursuri pe teme de fiscalitate în calitate de lector, promovarea în media sau în mediul de afaceri a activităţii de consultanţă fiscală etc.;
    b) studiile, titlurile ştiinţifice, lucrările ştiinţifice elaborate, cărţi publicate în domeniu, alte tipuri de lucrări de specialitate etc.


    CAP. III
    Comisia de validare a candidaturilor
    ART. 7
    (1) Comisia de validare a candidaturilor este compusă din 3 persoane care fac parte din aparatul executiv al Camerei, numite prin ordin al preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali.
    (2) Comisia de validare a candidaturilor are următoarele atribuţii:
    a) verifică existenţa documentelor specificate la art. 5 alin. (1) şi la art. 6;
    b) verifică respectarea termenului-limită de depunere a candidaturilor;
    c) verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezentul regulament.

    (3) Comisia de validare a candidaturilor întocmeşte o listă cu candidaturile validate/nevalidate, care se afişează pe site-ul Camerei, inclusiv curriculum vitae al fiecărui candidat, în termen de 2 zile lucrătoare de la data termenului-limită de depunere a candidaturilor. În cazul candidaturilor nevalidate se precizează motivul de fapt şi temeiul nevalidării.
    (4) Contestaţiile referitoare la candidaturile nevalidate de către comisie se pot depune de către candidaţii în cauză, prin email la adresa office@ccfiscali.ro, în termen de 48 de ore (2 zile lucrătoare) de la afişarea listei.
    (5) Contestaţiile se soluţionează, în termen de 2 zile lucrătoare, de către o comisie stabilită prin ordin al preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali, formată din 3 membri care fac parte din aparatul executiv al Camerei.

    ART. 8
    (1) Rezultatele soluţionării contestaţiilor se afişează de îndată pe site-ul Camerei.
    (2) Lista candidaturilor validate rezultată după soluţionarea contestaţiilor rămâne definitivă.
    (3) Candidaturile validate definitiv se prezintă în teleconferinţă de către preşedintele Camerei sau, după caz, de către preşedintele de şedinţă.

    ART. 9
    Candidaturile validate se înscriu pe buletinul de vot electronic în forma stabilită prin procedura tehnică specială, aprobată prin ordin al preşedintelui Camerei, în ordinea alfabetică.

    CAP. IV
    Procedura de vot electronic
    ART. 10
    (1) La propunerea preşedintelui Camerei sau, după caz, a preşedintelui de şedinţă se alege Comisia de supraveghere şi validare a votului electronic. Aceasta este formată din 5 membri, astfel:
    a) 2 reprezentanţi, specialişti în IT, din partea Camerei, propuşi de directorul executiv al acesteia;
    b) 3 reprezentanţi din partea consultanţilor fiscali participanţi la teleconferinţă, care şi-au depus cererea de intenţie potrivit alin. (2).

    (2) Participanţii la teleconferinţă care deţin cunoştinţe adecvate de IT pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 11 şi deţin semnătură digitală calificată îşi pot depune cererea de intenţie, pentru a face parte din Comisia de supraveghere şi validare a votului electronic, prin e-mail la adresa office@ccfiscali.ro, până la data-limită de înscriere la teleconferinţă, respectiv 11 aprilie 2022.
    (3) În cazul în care numărul cererilor de intenţie depuse potrivit alin. (2) este mai mare de 3, alegerea celor 3 membri pentru Comisia de supraveghere şi validare a votului electronic, prevăzuţi la alin. (1) lit. b), se realizează prin vot electronic deschis în cadrul teleconferinţei, pentru care se organizează o sesiune de vot distinctă.

    ART. 11
    Comisia de supraveghere şi validare a votului electronic are următoarele atribuţii:
    a) monitorizarea şi supravegherea online a desfăşurării votului electronic, verificarea corelaţiilor dintre indicatorii statistici ai procesului de votare furnizaţi de sistemul informatic, conform procedurii speciale de vot electronic, prin urmărirea următoarelor categorii de informaţii:
    - informaţii din lista utilizatorilor înscrişi la conferinţă;
    – informaţii din lista utilizatorilor activi, care s-au conectat efectiv şi au participat la conferinţă;
    – informaţii privind accesarea platformei de către participanţi;
    – informaţii din tabela cu buletinele de vot, cu nume anonimizat;
    – informaţii din raportul sintetic cu rezultatele votului;

    b) validarea corectitudinii contorizării electronice a voturilor realizată de aplicaţia informatică şi stabilirea candidaţilor care au fost aleşi în Consiliul superior al Camerei, în Comisia de auditori statutari şi în Comisia de apel, în baza informaţiilor prevăzute la lit. a);
    c) întocmirea procesului-verbal de stabilire a rezultatelor votului, care se prezintă plenului teleconferinţei de către un reprezentant al comisiei, sub forma unui raport sintetic;
    d) alte atribuţii stabilite de teleconferinţă, dacă este cazul.


    ART. 12
    Alegătorii participanţi la teleconferinţă au acces la un singur buletin de vot electronic.

    ART. 13
    Votul „pentru“ se realizează prin bifarea căsuţei din dreptul numelui şi prenumelui candidatului dorit, fără să se depăşească numărul locurilor eligibile, platforma de vot asigurând respectarea acestei reguli în mod automat. Votul „contra“ se exprimă prin lăsarea intactă a căsuţei din dreptul numelui şi prenumelui candidatului.

    ART. 14
    (1) Sunt declaraţi aleşi pentru Consiliul superior candidaţii care au întrunit numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate, în limita numărului de 15 membri, stabilit de regulament.
    (2) Dintre cei 5 candidaţi declaraţi aleşi în ordinea descrescătoare a numărului de voturi valabil exprimate pentru Comisia de auditori statutari, primii 3 candidaţi sunt declaraţi membri titulari, iar următorii 2 candidaţi, membri supleanţi.
    (3) Dintre cei 5 candidaţi declaraţi aleşi în ordinea descrescătoare a numărului de voturi valabil exprimate pentru Comisia de apel, primii 3 candidaţi sunt declaraţi membri titulari, iar următorii 2 candidaţi, membri supleanţi.
    (4) În caz de egalitate de voturi valabil exprimate, pentru ultima poziţie eligibilă/ultimele poziţii eligibile şi prima poziţie neeligibilă/primele poziţii neeligibile, candidaţii aflaţi în această situaţie sunt supuşi unui nou scrutin în cadrul teleconferinţei, pentru ocuparea locurilor eligibile rămase, după acelaşi algoritm al numărului mai mare de voturi obţinute la noul scrutin.
    (5) Rezultatul votului se anunţă în plenul teleconferinţei, pe baza procesului-verbal de stabilire a rezultatelor votului, însuşit de toţi cei 5 membri ai Comisiei de supraveghere şi validare a voturilor, de către un reprezentant al acesteia şi se afişează ulterior închiderii teleconferinţei pe site-ul Camerei.

    ART. 15
    Toate voturile exprimate de participanţii la teleconferinţa pentru alegerea Consiliului superior, Comisiei de auditori statutari şi Comisiei de apel sunt păstrate, pentru o perioadă de 12 luni, într-un tabel pe suport electronic, în care numele votanţilor este anonimizat.

    ART. 16
    Prevederile prezentului regulament se completează cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2022.

    ART. 17
    Procedura tehnică specială prevăzută la art. 31 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2022, prin care se stabilesc instrucţiunile de exercitare a votului electronic, se aprobă prin ordin al preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali şi se publică pe site-ul Camerei până la data de 4 aprilie 2022.

    ART. 18
    Anexa la regulament face parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    la regulament
    FORMULAR DE CANDIDATURĂ
    Subsemnatul/Subsemnata, ...................................................................................................................., CNP ................................................, legitimat/legitimată cu CI/paşaport seria .... nr. ................., emis/emisă la data de ............ de ......................., domiciliat/domiciliată în localitatea ......................................................., str. ............................................ nr. ......, bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ............................, tel. .........................., fax ........................, e-mail ................................, având calitatea de consultant fiscal, membru al Camerei Consultanţilor Fiscali, cod de membru .........../an ............, îmi depun candidatura pentru a fi ales membru în^1: ......................................................................... .
    ^1 Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, după caz.

    Declar pe propria răspundere că la data depunerii prezentei candidaturi^2:
    ^2 Se bifează căsuţa corespunzătoare.
    [ ] am capacitate deplină de exerciţiu;
    [ ] nu am fost sancţionat/sancţionată disciplinar în ultimii 5 ani de Camera Consultanţilor Fiscali;
    [ ] nu deţin nicio funcţie într-o altă organizaţie profesională;
    [ ] nu am obligaţii restante faţă de Camera Consultanţilor Fiscali;
    [ ] nu am ore de pregătire profesională obligatorii neefectuate până în anul anterior organizării alegerilor inclusiv;
    [ ] am şi calitatea de auditor^3.
    ^3 Numai pentru candidaţii la Comisia de auditori statutari.


    În susţinerea cererii mele depun alăturat următoarele:
    - CI/paşaport seria ...... nr. ...................., emisă/emis la data de ............... de ............., în copie;
    – curriculum vitae*.
    *Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date, vă solicităm ca în curriculum vitae, la rubrica „informaţii personale“ (model europass), să completaţi doar datele personale pe care doriţi să le facem publice, altele în afară de nume şi prenume.


    Data ...............................
    Semnătura ........................................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016