Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT ELECTORAL din 16 februarie 2024 de organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru funcţia de membru în biroul consiliului colegiului teritorial, de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România şi de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România, pentru un mandat incomplet
EMITENT: Colegiul Medicilor din România PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 158 din 27 februarie 2024
──────────
Aprobat prin DECIZIA nr. 3 din 16 februarie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 27 februarie 2024.
──────────
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentul Regulament reglementează modul de organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru funcţia de membru în biroul consiliului colegiului teritorial, de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România şi de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România, pentru un mandat incomplet, prin vot care va fi exprimat fizic.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) consiliul colegiului teritorial - consiliul colegiului teritorial al medicilor din fiecare judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti;
b) act de identitate - cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul sau permisul de şedere în cazul cetăţenilor străini, valabile în ziua exercitării votului;
c) alegător - medicul care are calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România (CMR) şi are drept de vot la momentul alegerilor, indiferent dacă desfăşoară sau nu activitate medicală;
d) vot fizic - votul exprimat de alegător în secţia de vot;
e) cabină de vot pentru exprimarea votului fizic - spaţiu de votare închis, delimitat pe 3 din cele 4 laturi de pereţi, acoperiţi din material textil, prevăzut la intrare cu o perdea, care să asigure confidenţialitatea şi secretul votului. În interiorul acesteia se montează, la o înălţime utilă, o poliţă ce asigură suportul necesar pentru exercitarea dreptului de vot. Dimensiuni: înălţime 200 cm, lăţime 90 cm, lungime 90 cm;
f) proces electoral - procesul electoral ce se desfăşoară în cadrul şedinţei legal constituite;
g) listă electorală permanentă - lista membrilor cu drept de vot ai colegiului teritorial, respectiv ai Consiliului naţional;
h) lista electorală suplimentară -lista membrilor cu drept de vot care nu au fost înscrişi pe lista electorală permanentă şi care se constituie în ziua votării doar pentru exprimarea votului fizic;
i) buletin de vot - formular folosit pentru exprimarea votului fizic, imprimat pe suport hârtie, conform modelului din anexa nr. 10;
j) secţie de vot - spaţiul destinat desfăşurării procesului electoral organizat la sediul colegiului teritorial, respectiv la sediul Colegiului Medicilor din România.
ART. 3
(1) Membrul biroului consiliului colegiului teritorial se alege prin vot personal, direct, secret şi liber exprimat de către consiliul colegiului teritorial, organizat de Colegiul Medicilor din România.
(2) Reprezentantul colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România se alege prin vot personal, direct, secret şi liber exprimat de către membrii consiliului colegiului teritorial şi reprezentanţii colegiului teritorial în Adunarea generală naţională, întruniţi într-o şedinţă comună.
(3) Vicepreşedintele coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România se alege prin vot personal, direct, secret şi liber exprimat de către membrii Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România.
(4) Vicepreşedintele Biroului executiv al Colegiului Medicilor din România este ales din rândul membrilor în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
ART. 4
(1) Funcţia de membru în organele de conducere ale Colegiului Medicilor din România, atât la nivel teritorial, cât şi la nivel naţional, este incompatibilă cu funcţiile de conducere în cadrul Ministerului Sănătăţii, respectiv al ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, al structurilor deconcentrate ale acestora ori în cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), al caselor judeţene de asigurări de sănătate şi a municipiului Bucureşti, al patronatelor şi sindicatelor profesionale, precum şi cu orice fel de funcţii de demnitate publică.
(2) Membrii organelor de conducere de la nivel teritorial şi naţional pentru care în timpul mandatului a intervenit situaţia de incompatibilitate sunt suspendaţi din funcţie. Suspendarea durează până la încetarea situaţiei de incompatibilitate sau până la expirarea mandatului.
(3) Numărul maxim de mandate succesive în organele de conducere de la nivel teritorial şi naţional ce pot fi primite, respectiv exercitate este de 5 mandate.
ART. 5
(1) Biroul consiliului colegiului teritorial este format dintr-un preşedinte, 3 vicepreşedinţi şi un secretar.
(2) Membrul biroului consiliului este ales pentru ocuparea locului rămas vacant până la expirarea mandatului.
(3) În Consiliul naţional al CMR fiecare colegiu teritorial are un reprezentant, iar Colegiul Medicilor din Municipiul Bucureşti are 3 reprezentanţi.
(4) Reprezentantul colegiului teritorial în Consiliul naţional al CMR este ales pe perioada suspendării din funcţie a titularului de mandat care se află în starea de incompatibilitate prevăzută de art. 4 alin. (1) sau până la expirarea acestuia de către membrii consiliului colegiului teritorial şi reprezentanţii colegiului teritorial în Adunarea generală naţională întruniţi într-o şedinţă comună.
ART. 6
(1) Biroul executiv al CMR este format dintr-un preşedinte, 3 vicepreşedinţi şi un secretar general, aleşi în mod individual de către Consiliul naţional dintre membrii săi.
(2) Vicepreşedintele coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al CMR este ales pe perioada suspendării din funcţie a titularului de mandat care se află în starea de incompatibilitate prevăzută de art. 4 alin. (1) sau până la expirarea acestuia.
CAP. II
Comisiile electorale
SECŢIUNEA 1
Înfiinţarea comisiilor electorale
ART. 7
(1) În vederea organizării şi desfăşurării alegerilor se aprobă de către consiliul colegiului teritorial înfiinţarea unei comisii electorale teritoriale, respectiv înfiinţarea Comisiei Electorale Centrale, aprobată de către Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
(2) În vederea asigurării suportului tehnic şi juridic necesar funcţionării comisiei electorale teritoriale, precum şi a Comisiei Electorale Centrale, biroul consiliului colegiului teritorial, respectiv Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România organizează un secretariat tehnic.
ART. 8
(1) Membrii comisiei electorale teritoriale, membrii secretariatului tehnic, precum şi membrii Comisiei Electorale Centrale nu pot candida la funcţiile elective din cadrul Colegiului Medicilor din România în legislatura pentru care se organizează alegerile.
(2) Candidaţii în alegeri, soţul/soţia, rudele şi afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai comisiilor electorale sau ai secretariatului tehnic.
ART. 9
Exercitarea corectă şi imparţială a funcţiei de membru al comisiei electorale este obligatorie. Nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea disciplinară, civilă sau penală.
SECŢIUNEA a 2-a
Comisia electorală de la nivelul colegiului teritorial
ART. 10
(1) Comisia electorală de la nivel teritorial este formată din 5 membri, aprobaţi în mod individual de către consiliul colegiului teritorial, la propunerea biroului consiliului.
(2) În şedinţa de numire a comisiei electorale se fixează data primei întruniri a comisiei, dată care trebuie să fie cu cel puţin 10 zile calendaristice înaintea datei alegerilor.
ART. 11
(1) Comisia electorală teritorială nu este subordonată consiliului colegiului teritorial sau biroului acestui consiliu.
(2) Comisia electorală îşi desfăşoară activitatea sub supravegherea şi controlul Comisiei Electorale Centrale, cu respectarea prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Statutului Colegiului Medicilor din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Colegiului Medicilor din România nr. 1/2022, şi ale prezentului regulament.
ART. 12
(1) Comisia electorală teritorială funcţionează la sediul colegiului teritorial. Colegiul teritorial va pune la dispoziţia comisiei electorale teritoriale, pe toată durata funcţionării sale, un spaţiu corespunzător desfăşurării activităţilor, condiţiile materiale necesare funcţionării ei şi organizării alegerilor, inclusiv un secretariat tehnic.
(2) În mod obligatoriu, colegiul teritorial va pune la dispoziţia comisiei electorale teritoriale un computer funcţional cu acces la internet ce va fi utilizat exclusiv în timpul derulării procesului electoral.
ART. 13
(1) La prima întrunire, comisia electorală teritorială îşi alege, prin vot secret, dintre membrii săi, un preşedinte şi un vicepreşedinte.
(2) Preşedintele conduce şedinţele şi activitatea comisiei electorale teritoriale şi este singurul abilitat să facă publice datele şi informaţiile ce decurg din activitatea acesteia ori din desfăşurarea alegerilor. În caz de lipsă justificată a preşedintelui, şedinţa va fi condusă de vicepreşedintele comisiei.
(3) În lipsa sa, preşedintele comisiei poate mandata vicepreşedintele să îndeplinească pe o anumită perioadă atribuţiile ce îi revin sau numai o parte din acestea, indicate în mod expres.
(4) Mandatul prevăzut la alin. (3) va fi dat în formă scrisă şi va fi comunicat tuturor membrilor comisiei şi secretariatului tehnic. O fotocopie a mandatului va fi ataşată la documentele ce vor fi semnate de vicepreşedinte.
ART. 14
În termen de 3 zile de la data constituirii sale, comisia electorală teritorială, prin preşedinte, va comunica Comisiei Electorale Centrale numele şi prenumele membrilor ce o alcătuiesc, funcţiile deţinute în cadrul comisiei de către fiecare membru şi datele lor de contact, constând în număr de telefon şi adresă de e-mail.
ART. 15
(1) Deciziile comisiei electorale teritoriale se iau cu majoritate de voturi în prezenţa a minimum două treimi din membrii săi.
(2) În cazul egalităţii de voturi, votul se va relua în prezenţa tuturor membrilor comisiei.
(3) La şedinţele comisiei, prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui este obligatorie.
ART. 16
Şedinţele comisiei electorale teritoriale sunt consemnate de către secretariatul tehnic al comisiei în procesele-verbale de şedinţă care vor fi semnate de către membrii participanţi.
ART. 17
Deciziile emise de către comisia electorală teritorială sau orice alt act emanând de la aceasta sunt semnate de către preşedintele comisiei electorale sau de vicepreşedinte atunci când preşedintele lipseşte.
ART. 18
Pe timpul funcţionării sale, comisia electorală teritorială are o ştampilă proprie care este ţinută de către preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
ART. 19
(1) Comisia electorală teritorială informează în cel mai scurt timp Comisia Electorală Centrală despre problemele apărute în legătură cu interpretarea şi aplicarea prezentului regulament şi se conformează deciziilor de îndrumare emise de către Comisia Electorală Centrală.
(2) Deciziile emise de Comisia Electorală Centrală sunt obligatorii pentru comisia electorală teritorială, iar nerespectarea acestora atrage invalidarea alegerilor şi reluarea procesului electoral.
(3) Comisia electorală teritorială are obligaţia de a publica toate informaţiile privind procesul electoral şi desfăşurarea alegerilor pe site-ul colegiului în timp real.
(4) Comisia electorală teritorială are obligaţia de a face rectificările pe site-ul colegiului teritorial conform sesizării Comisiei Electorale Centrale, în termen de 24 de ore de la primirea sesizării.
(5) Nerespectarea prezentului Regulament de către comisia electorală teritorială atrage invalidarea alegerilor şi reluarea procesului electoral.
ART. 20
Atribuţiile comisiei electorale teritoriale sunt:
a) organizează alegerile pentru funcţia de membru în biroul consiliului colegiului teritorial şi de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România;
b) publică informaţii privind procesul electoral pe site-ul colegiului şi orice informaţie în timp real privind desfăşurarea alegerilor;
c) soluţionează sesizările referitoare la propria activitate în termen de 24 de ore de la înregistrare şi înaintează Comisiei Electorale Centrale contestaţiile formulate;
d) afişează în mod obligatoriu, cu cel puţin 48 de ore înaintea datei alegerilor, listele electorale permanente la sediul colegiului teritorial şi pe site-ul colegiului şi întocmeşte un proces-verbal de afişare, cu data şi ora afişării, sub sancţiunea invalidării alegerilor;
e) verifică îndeplinirea condiţiilor legale de fond şi formă pentru ca o persoană să poată candida pentru o funcţie în organele de conducere teritoriale şi stabileşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute de art. 99, alin. 2) din Statutul Colegiului Medicilor din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Colegiului Medicilor din România nr. 1/2022;
f) validează candidaturile care îndeplinesc condiţiile legale de fond şi de formă, cu menţiunea „ADMIS“, şi le respinge pe cele care nu îndeplinesc condiţiile de fond şi de formă, cu menţiunea „RESPINS“;
g) motivează respingerea candidaturilor, conform anexei nr. 5;
h) comunică Comisiei Electorale Centrale lista cu candidaţii pentru funcţiile pentru care se organizează alegerile;
i) face publice, prin afişare la sediul colegiului teritorial şi pe site-ul propriu, candidaturile depuse şi rezultatul îndeplinirii condiţiilor, prin menţiunea „ADMIS/RESPINS“, cu precizarea că, în termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii respinşi pot depune contestaţie prin e-mail, cu precizarea în anunţ a adresei de e-mail unde se depune contestaţia;
j) transmite Comisiei Electorale Centrale, prin e-mail, în formă scanată, în termen de 24 de ore de la primire, contestaţiile candidaţilor respinşi;
k) decide forma finală a buletinului de vot stabilită de prezentul regulament, cu numele candidaţilor şi specialitatea medicală pe care o deţin, şi o dă spre tipărire, cu maximum 72 de ore înainte de ziua votului, cu sprijinul financiar al colegiului teritorial;
l) recepţionează comanda buletinelor de vot tipărite;
m) păstrează sub sigiliu buletinele de vot, copia de pe documentul de plată a tipăririi buletinelor de vot şi procesul-verbal de primire a buletinelor de vot;
n) conduce operaţiunile de votare, luând toate măsurile de ordine în locul în care se desfăşoară votul;
o) permite alegătorului înscris pe listele electorale permanente să voteze fizic, la sediul colegiului; în acest sens, solicită alegătorului să semneze în lista electorală, îi încredinţează buletinul de vot şi ştampila cu menţiunea „VOTAT“;
p) numără şi stabileşte valabilitatea voturilor exprimate fizic şi stabileşte rezultatele alegerilor;
q) redactează şi semnează, în două exemplare, procesul-verbal de desfăşurare a alegerilor şi îl înaintează Comisiei Electorale Centrale în termen de maximum 3 zile calendaristice de la data desfăşurării alegerilor, prin e-mail şi poştă/curier;
r) redactează şi semnează, în două exemplare, procesul-verbal al rezultatelor finale după expirarea termenului de depunere al contestaţiilor şi îl înaintează Comisiei Electorale Centrale în termen de maximum 3 zile calendaristice, prin e-mail şi poştă/curier;
s) înaintează fotocopii ale listelor cu alegătorii care au votat fizic, fotocopii ale listelor cu candidaţi, fotocopii ale comenzii de tipărire a buletinelor de vot şi de confecţionare a ştampilelor de vot, fotocopia documentului de plată a tipăririi buletinelor şi, respectiv, a confecţionării ştampilelor de vot, fotocopia procesului-verbal de primire a buletinelor de vot şi fotocopia procesului-verbal de primire a ştampilelor de vot. Toate fotocopiile vor fi certificate pe fiecare pagină sub aspectul conformităţii cu originalul, prin semnătură, de către preşedintele comisiei electorale şi vor fi înaintate Comisiei Electorale Centrale în termen de maximum 3 zile calendaristice, prin e-mail şi poştă/curier;
t) înaintează, pentru persoanele alese în funcţii, fotocopii după declaraţia de candidatură, scrisoarea de intenţie, CV şi orice alt document solicitat de Comisia Electorală Centrală, în vederea validării mandatelor, în maximum 3 zile calendaristice, prin e-mail şi prin depunere la sediul Colegiului Medicilor din România sau prin poştă/curier;
u) organizează, dacă este cazul, noi alegeri;
v) acreditează, la cerere, observatori ai societăţii civile sau ai organizaţiilor profesionale, inclusiv din presă, care vor să urmărească desfăşurarea alegerilor, în limita locurilor disponibile;
w) redactează, semnează şi emite mandatele celor aleşi, după validarea mandatelor de către Comisia Electorală Centrală;
x) realizează orice altă activitate privind alegerile, dispusă de către Comisia Electorală Centrală în conformitate cu prezentul regulament.
ART. 21
(1) Comisia electorală teritorială convoacă, cu maximum 5 zile înainte de ziua alegerilor, prin poştă electronică şi afişare la sediul colegiului, consiliul colegiului teritorial.
(2) Preşedintele comisiei electorale teritoriale va conduce această şedinţă, va organiza şi va asigura desfăşurarea alegerii membrului biroului consiliului teritorial prin vot personal, direct, secret şi liber exprimat, pentru care va încheia un proces-verbal.
(3) Comisia electorală teritorială convoacă, cu maximum 5 zile înainte de ziua alegerilor, prin poştă electronică şi afişare la sediul colegiului, consiliul colegiului teritorial şi membrii aleşi în Adunarea generală naţională a Colegiului Medicilor din România.
(4) Preşedintele comisiei electorale teritoriale va conduce această şedinţă, va organiza şi va asigura desfăşurarea alegerii reprezentantului colegiului teritorial în Consiliul naţional, prin vot personal, direct, secret şi liber exprimat, pentru care va încheia un proces-verbal.
ART. 22
Comisia electorală teritorială afişează pe site şi la sediul colegiului teritorial informaţii privind depunerea candidaturilor pentru funcţia de membru în biroul consiliului colegiului teritorial şi de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
ART. 23
(1) În cadrul şedinţei consiliului colegiului teritorial votul va fi exprimat personal, direct, secret şi liber exprimat.
(2) După numărătoarea voturilor, comisia electorală teritorială va încheia un proces-verbal privind rezultatul alegerilor şi va anunţa numele membrului în biroul consiliului colegiului teritorial.
ART. 24
(1) Se va organiza o şedinţă comună a membrilor consiliului colegiului teritorial şi a reprezentanţilor colegiului teritorial în Adunarea generală naţională aleşi, pentru exprimarea votului personal, direct, secret şi liber exprimat, pentru funcţia de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional.
(2) După numărătoarea voturilor, comisia electorală teritorială va încheia un proces-verbal privind rezultatul alegerilor şi va anunţa numele reprezentantului ales al colegiului teritorial în Consiliul naţional.
ART. 25
(1) După finalizarea alegerilor membrului biroului consiliului colegiului teritorial şi a reprezentantului colegiului teritorial în Consiliul naţional, procesul-verbal privind desfăşurarea alegerilor, semnat de toţi membrii comisiei electorale teritoriale, cu menţionarea rezultatului alegerilor, va fi înaintat în vederea validării rezultatelor Comisiei Electorale Centrale.
(2) După comunicarea deciziei de validare a alegerilor şi a deciziei de validare a mandatelor celor aleşi de către Comisia Electorală Centrală, comisia electorală teritorială va înmâna mandatele membrului ales în biroul consiliului colegiului teritorial şi reprezentantului ales al colegiului teritorial în Consiliul naţional.
(3) Comisia electorală teritorială va comunica Comisiei Electorale Centrale numele membrului în biroul consiliului colegiului teritorial şi numele reprezentantului colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România nou-ales, împreună cu datele de contact ale acestuia, şi îşi încetează existenţa.
SECŢIUNEA a 3-a
Comisia Electorală Centrală
ART. 26
Comisia Electorală Centrală este formată din 7 membri propuşi de către Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România şi aprobaţi în mod individual de către Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
ART. 27
(1) Comisia Electorală Centrală funcţionează la sediul Colegiului Medicilor din România.
(2) Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România pune la dispoziţia Comisiei Electorale Centrale, pe toată durata funcţionării sale, un spaţiu corespunzător desfăşurării activităţilor, asigurând totodată suportul material şi financiar necesar funcţionării logistice a comisiei.
ART. 28
Prin grija Biroului executiv al Colegiului Medicilor din România, Comisia Electorală Centrală are la dispoziţia sa un secretariat tehnic, care asigură suportul administrativ pe toată perioada funcţionării comisiei.
ART. 29
(1) La prima şedinţă, Comisia Electorală Centrală alege, prin vot secret, dintre membrii săi un preşedinte şi un vicepreşedinte.
(2) Preşedintele conduce şedinţele Comisiei Electorale Centrale şi este singurul abilitat să facă publice datele şi informaţiile decurgând din activitatea comisiilor electorale.
(3) Comisia Electorală Centrală se poate sesiza din oficiu cu privire la încălcarea prezentului regulament de către comisiile electorale teritoriale.
(4) În lipsa sa, preşedintele comisiei poate mandata vicepreşedintele să îndeplinească pe o anumită perioadă atribuţiile ce îi revin sau numai o parte din acestea indicate în mod expres.
(5) Mandatul prevăzut la alin. (4) va fi dat în formă scrisă şi va fi comunicat tuturor membrilor comisiei şi secretariatului tehnic. O fotocopie a mandatului va fi ataşată la documentul ce va fi semnat de vicepreşedinte.
ART. 30
(1) Deciziile Comisiei Electorale Centrale se iau cu majoritate de voturi, în prezenţa a minimum două treimi din membrii săi.
(2) În cazul egalităţii de voturi, votul se va relua în prezenţa tuturor membrilor comisiei.
(3) La şedinţele comisiei, prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui este obligatorie.
ART. 31
Şedinţele Comisiei Electorale Centrale sunt consemnate de către secretariatul tehnic al comisiei în procese-verbale de şedinţă, care vor fi semnate de către membrii comisiei prezenţi la şedinţă.
ART. 32
Deciziile emise de către Comisia Electorală Centrală sau orice alt act emanând de la aceasta sunt semnate de către preşedinte sau de vicepreşedinte, atunci când preşedintele lipseşte.
ART. 33
Pe timpul funcţionării sale, Comisia Electorală Centrală are o ştampilă proprie care este ţinută de către preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
ART. 34
Atribuţiile Comisiei Electorale Centrale:
a) organizează alegerile pentru funcţia de membru în biroul consiliului colegiului teritorial, funcţia de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional şi pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România;
b) urmăreşte şi asigură respectarea şi aplicarea corectă a dispoziţiilor legale, statutare, privitoare la alegeri şi a dispoziţiilor prezentului regulament de către comisia electorală teritorială a colegiului teritorial;
c) asigură interpretarea uniformă a dispoziţiilor prevăzute la lit. b);
d) soluţionează sesizările referitoare la propria activitate;
e) sesizează comisia electorală teritorială cu privire la omisiunea de a publica informaţii privind procesul electoral;
f) soluţionează contestaţiile cu privire la încălcarea prezentului regulament de către comisia electorală teritorială;
g) înregistrează şi soluţionează contestaţiile transmise de comisia electorală teritorială;
h) soluţionează contestaţiile depuse de către candidaţi;
i) validează rezultatele alegerilor pentru funcţia de membru în biroul consiliului colegiului teritorial, funcţia de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional şi pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România;
j) validează mandatul membrului în biroul consiliului colegiului teritorial şi mandatul reprezentantului ales al colegiului teritorial în Consiliul naţional, după verificarea condiţiilor legale de fond şi formă ale candidaturilor;
k) stabileşte listele electorale permanente cu membrii aleşi în Consiliul naţional în vederea constituirii listei electorale permanente pentru alegerea vicepreşedintelui coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv;
l) convoacă noul Consiliu naţional al Colegiului Medicilor din România. Preşedintele Comisiei Electorale Centrale conduce şedinţa Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România în care se alege vicepreşedintele Biroului executiv al Colegiului Medicilor din România;
m) verifică îndeplinirea condiţiilor legale de fond şi de formă pentru persoanele care candidează pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv;
n) organizează, conduce operaţiunile de votare pentru alegerea vicepreşedintelui coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv, luând toate măsurile de ordine în locul în care are loc exprimarea votului;
o) permite membrului din Consiliul naţional înscris pe lista electorală permanentă să voteze direct, la sediul Colegiului Medicilor din România; în acest sens, îi încredinţează buletinul de vot şi ştampila cu menţiunea „VOTAT“;
p) numără voturile exprimate fizic şi stabileşte rezultatele alegerilor pentru vicepreşedintele coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România;
q) redactează în două exemplare procesul-verbal de desfăşurare a alegerilor şi procesul-verbal al rezultatelor finale;
r) organizează, dacă este cazul, noi alegeri;
s) validează rezultatele alegerilor pentru vicepreşedintele coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv şi emite o decizie în acest sens;
t) emite şi semnează mandatul celui ales vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv, după verificarea condiţiilor prevăzute de art. 99 alin. (2) din Statutul Colegiului Medicilor din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Colegiului Medicilor din România nr. 1/2022;
u) acreditează, la cerere, observatori din partea societăţii civile, organizaţiilor profesionale, presei şi a colegiilor teritoriale care vor să urmărească desfăşurarea alegerilor pentru vicepreşedintele coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv;
v) verifică acreditările observatorilor desemnaţi de Ministerul Sănătăţii şi le permite accesul la locul desfăşurării votului;
w) realizează orice altă activitate privind alegerile, stabilită prin prezentul regulament.
ART. 35
(1) După comunicarea numelui reprezentantului în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România de către comisia electorală teritorială, Comisia Electorală Centrală va convoca noul Consiliu naţional al Colegiului Medicilor din România în vederea desfăşurării alegerilor pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România.
(2) Preşedintele Comisiei Electorale Centrale va conduce această şedinţă, va organiza şi va asigura desfăşurarea alegerilor vicepreşedintelui coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România, prin vot personal, direct, secret şi liber exprimat.
(3) În cadrul şedinţei, membrii Consiliului naţional îşi vor exprima votul pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România.
(4) După numărătoarea voturilor, Comisia Electorală Centrală va încheia un proces-verbal privind rezultatul alegerilor şi va anunţa numele vicepreşedintelui ales în Biroul executiv.
(5) După finalizarea alegerilor vicepreşedintelui coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România, Comisia Electorală Centrală înmânează mandatul şi îşi încetează existenţa.
CAP. III
Listele electorale
ART. 36
Listele electorale sunt permanente şi suplimentare.
ART. 37
Listele electorale vor fi realizate după cum urmează:
a) colegiul teritorial, din Registrul unic al medicilor, va genera o listă cu situaţia plăţii cotizaţiei pentru membrii consiliului colegiului teritorial şi reprezentanţii colegiului teritorial în Adunarea generală naţională a Colegiului Medicilor din România. Lista va fi vizată de preşedintele colegiului şi va fi transmisă preşedintelui comisiei electorale teritoriale, prin poştă electronică cu confirmare de primire;
b) după verificarea dreptului de vot al membrilor înscrişi în lista transmisă de preşedintele colegiului, comisia electorală teritorială va întocmi lista finală a membrilor cu drept de vot.
ART. 38
(1) Listele electorale permanente, prin grija preşedintelui şi a vicepreşedintelui comisiei electorale teritoriale, se afişează obligatoriu, cu cel puţin 48 de ore înaintea şedinţei de vot, la sediul colegiului teritorial şi pe site-ul colegiului, ocazie cu care se întocmeşte un proces-verbal de afişare, cu data şi ora afişării, sub sancţiunea invalidării alegerilor. Listele electorale permanente vor conţine data şi ora afişării.
(2) Alegătorii au dreptul să îşi verifice înscrierea în listele electorale permanente. Sesizările împotriva omisiunilor, a înscrierilor greşite şi a oricăror erori din listele electorale permanente se depun la comisia electorală teritorială în termen de 24 de ore de la afişare, înainte de şedinţă.
ART. 39
Listele electorale permanente pentru desfăşurarea votului fizic vor conţine şi o coloană destinată semnăturii olografe a alegătorului.
ART. 40
(1) Listele electorale suplimentare se întocmesc de către preşedintele comisiei electorale teritoriale şi, respectiv, preşedintele Comisiei Electorale Centrale, doar în ziua votului şi doar pe suport hârtie.
(2) Pe listele electorale suplimentare pot fi înscrişi doar membrii colegiului teritorial care după întocmirea listelor electorale permanente au dobândit drept de vot sau care, din motive obiective, nu au fost înscrişi în listele electorale permanente.
(3) Listele electorale suplimentare vor cuprinde următoarele rubrici: nume, prenume, CNP, motivul trecerii pe lista suplimentară, semnătura alegătorului.
(4) Reprezintă motive pentru înscrierea pe lista suplimentară: plata cotizaţiei după întocmirea listei electorale permanente, în măsura în care nu există o decizie de suspendare a calităţii de membru CMR.
(5) Comisia electorală teritorială va ataşa la listele electorale suplimentare, după caz, chitanţele doveditoare pentru plata cotizaţiei după întocmirea listei electorale permanente. Neprezentarea acestor documente este un motiv de invalidare a alegerilor.
CAP. IV
Candidaturile
ART. 41
Medicii membri ai Colegiului Medicilor din România au dreptul de a candida pentru funcţia de membru în biroul consiliului colegiului teritorial şi funcţia de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt înscrişi în Colegiul Medicilor din Municipiul Bucureşti;
b) au cotizaţia plătită la zi (până la 1.02.2024);
c) nu au fost sancţionaţi disciplinar sau penal în ultimii 5 ani.
ART. 42
(1) Candidaturile pentru funcţia de membru în biroul consiliului colegiului teritorial şi funcţia de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional se depun în perioada 29.02.2024-4.03.2024.
(2) Candidaturile se depun:
a) personal, la sediul colegiului teritorial, în timpul programului de lucru afişat;
b) prin fax sau poştă electronică, situaţie în care termenul se va împlini la ora la care programul de lucru încetează la colegiul teritorial respectiv, cu obligaţia colegiului de a afişa programul zilnic. Data depunerii este atestată de către calculatorul sau faxul de primire al colegiului şi serveşte ca dovadă a datei depunerii candidaturii.
(3) Secretariatul primeşte şi înregistrează depunerea candidaturii, confirmă candidatului primirea tuturor actelor şi le înaintează de îndată comisiei electorale teritoriale.
(4) Lista cu candidaţi se afişează la terminarea perioadei de depunere a candidaturilor, la sediul colegiului teritorial şi pe site-ul propriu, cu menţionarea funcţiei pentru care se candidează.
(5) În termen de 24 de ore de la afişarea listei cu candidaţi se depun contestaţii în scris, care se soluţionează, în termen de 24 de ore, de comisia electorală prin decizie.
(6) După soluţionarea tuturor contestaţiilor se afişează lista finală cu candidaţii.
ART. 43
(1) Candidaturile pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România se depun în maximum 72 de ore de la afişarea rezultatelor finale ale alegerilor pentru reprezentantul colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
(2) Candidaturile se depun:
a) personal, la sediul Colegiului Medicilor din România, în timpul programului de lucru;
b) prin fax sau poştă electronică, situaţie în care termenul se va împlini la ora la care activitatea încetează la Colegiul Medicilor din România, cu obligaţia Colegiului Medicilor din România de a afişa programul zilnic. Data depunerii este atestată de către calculatorul sau faxul de primire al Colegiului Medicilor din România şi serveşte ca dovadă a datei depunerii candidaturii.
(3) Secretariatul primeşte şi înregistrează depunerea candidaturii, făcând totodată menţiune despre toate actele primite de la candidat, şi înaintează candidatura de îndată Comisiei Electorale Centrale.
(4) Lista cu candidaţi se afişează cu 24 de ore înaintea organizării alegerilor pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România, la sediul CMR şi pe site-ul propriu.
(5) Contestaţiile se depun în scris în cadrul şedinţei în care se desfăşoară alegerile şi se soluţionează imediat de către Comisia Electorală Centrală, prin decizie.
(6) După soluţionarea tuturor contestaţiilor are loc votarea.
ART. 44
(1) Candidaturile vor fi adresate comisiei electorale şi vor cuprinde:
a) declaraţia de candidatură tehnoredactată;
b) un curriculum vitae;
c) o scrisoare de intenţie care va conţine motivaţia candidatului, exprimarea interesului pentru poziţia vizată, propuneri concrete pentru îmbunătăţirea activităţii colegiului etc.
(2) Candidaturile şi toate documentele aferente fiecărei candidaturi (declaraţie de candidatură, curriculum vitae, scrisoare de intenţie) se vor afişa în mod obligatoriu pe site-ul colegiului teritorial, respectiv pe site-ul Colegiului Medicilor din România, cu anonimizarea CNP-ului, domiciliului, numărului de telefon mobil şi adresei de e-mail.
ART. 45
Modelul declaraţiei de candidatură este prevăzut în anexele nr. 2, 3 şi 4.
ART. 46
Comisia electorală, primind candidaturile, va verifica condiţiile legale de fond şi de formă ale acestora şi le va înscrie pe listele cu candidaţi doar pe acelea care îndeplinesc condiţiile legale de fond şi de formă.
ART. 47
În termen de 3 zile calendaristice de la primirea candidaturilor, comisia electorală va aduce la cunoştinţă, în scris, candidaţilor, după caz, respingerea candidaturii sau lipsurile constatate, în vederea remedierii lor, printr-o notificare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6. În notificare se va preciza şi termenul de maximum 24 de ore pentru completarea dosarului de candidatură.
ART. 48
Pentru candidaturile depuse în ultima zi a termenului, lipsurile constatate nu vor fi comunicate de comisia electorală.
ART. 49
(1) Listele finale cu candidaţii la nivel teritorial, întocmite în ordine alfabetică, vor fi afişate la sediul colegiului teritorial şi pe site-ul colegiului.
(2) Listele finale vor avea următoarele menţiuni: numele şi prenumele, specialitatea medicală, gradul profesional şi gradul didactic al candidaţilor validaţi, data, locul afişării listei şi programul de desfăşurare a alegerilor.
ART. 50
(1) Campania electorală se încheie cu 48 de ore înainte de începerea procesului de votare.
(2) În cazul în care în timpul campaniei electorale un candidat nu respectă prevederile alin. (1), foloseşte termeni injurioşi sau indecenţi la adresa altor colegi ori a corpului profesional, comisia electorală teritorială sau Comisia Electorală Centrală sau persoana lezată sesizează comisia de disciplină a colegiului teritorial unde este înscris medicul.
CAP. V
Buletinele de vot şi stampilele electorale
SECŢIUNEA 1
Buletinele de vot
ART. 51
(1) Modelul buletinelor de vot este prevăzut în anexa nr. 10.
(2) Buletinele de vot se vor completa de către comisia electorală cu numele candidaţilor.
(3) Pentru fiecare funcţie pentru care se votează se asigură un model de buletin de vot.
(4) Buletinele de vot vor fi tipărite obligatoriu de o firmă specializată, pe baza unei comenzi de tipărire, iar fotocopia acesteia împreună cu copia documentului de plată a tipăririi buletinelor de vot şi procesul-verbal de primire vor fi înaintate Comisiei Electorale Centrale.
(5) Un model al buletinelor de vot se va afişa la sediul comisiei electorale teritoriale şi pe site-ul colegiului teritorial al medicilor, cu 24 de ore înaintea datei votării, după ce a fost vizat şi anulat de preşedintele comisiei electorale.
ART. 52
În buletinul de vot candidaţii vor fi trecuţi în ordine alfabetică, menţionându-se numele, prenumele şi specialitatea.
ART. 53
(1) Buletinele pentru votul fizic se vor asigura în număr egal cu numărul alegătorilor cu drept de vot înscrişi pe listele permanente.
(2) În situaţia în care se organizează altă şedinţă, colegiul teritorial va folosi acelaşi model de buletin de vot din şedinţa anterioară.
(3) Buletinele de vot vor conţine pe prima pagină ştampila comisiei electorale a colegiului teritorial sau, după caz, a Colegiul Medicilor din România, care se va aplica în momentul înmânării buletinului către alegător.
ART. 54
Buletinele neconforme, inexacte, deteriorate sau cele completate greşit de către alegători în timpul votării vor fi anulate cu menţiunea „ANULAT“ şi semnătura preşedintelui, aplicându-se totodată şi ştampila comisiei electorale.
SECŢIUNEA a 2-a
Ştampilele electorale
ART. 55
(1) Modelul ştampilelor comisiilor electorale teritoriale, respectiv Comisiei Electorale Centrale este prevăzut în anexa nr. 1. Menţiunea „XXX“ de pe modelul ştampilei comisiei electorale teritoriale se înlocuieşte cu denumirea unităţii administrativ-teritoriale în care funcţionează.
(2) Ştampila comisiei electorale are formă rotundă, diametrul de 30 mm şi de culoare albastră.
(3) Confecţionarea ştampilelor comisiilor electorale teritoriale, respectiv Comisiei Electorale Centrale se va realiza prin grija birourilor consiliului colegiului teritorial, respectiv a Biroului executiv al Colegiului Medicilor din România, până la data primei şedinţe a comisiilor, când acestea se vor preda sub semnătură preşedintelui comisiei.
(4) Ştampilele cu menţiunea „VOTAT“ se vor realiza cu cel puţin 5 zile înainte de alegeri, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1. Forma ştampilelor de vot este rotundă, cu diametrul de 20 mm şi de culoare albastră.
(5) Ştampilele vor fi confecţionate de o firmă specializată pe baza unei comenzi, iar fotocopia acesteia împreună cu fotocopia documentului de plată şi procesul-verbal de primire vor fi înaintate Comisiei Electorale Centrale.
(6) Numărul ştampilelor de vot va fi egal cu numărul cabinelor de vot existente la locul de desfăşurare a procesului de vot fizic.
(7) Numărul ştampilelor de vot, respectiv al cabinelor de vot nu poate fi mai mare decât numărul membrilor comisiei electorale.
(8) După încheierea întregului proces electoral, ştampilele vor fi distruse fizic în prezenţa membrilor comisiilor electorale teritoriale sau ai Comisiei Electorale Centrale, după caz, şi se va încheia un proces-verbal în acest sens.
ART. 56
În cazul pierderii sau furtului unor ştampile electorale, pe parcursul întregului proces electoral, comisiile electorale teritoriale notifică de îndată Comisia Electorală Centrală şi sunt obligate să sesizeze organele de cercetare penală în cazul în care în urma unor cercetări proprii acestea nu se găsesc, urmând ca apoi să ia măsuri în vederea înlocuirii acestora.
CAP. VI
Desfăşurarea alegerilor la nivel teritorial
SECŢIUNEA 1
Procedura de votare
ART. 57
(1) Votarea se va desfăşura într-un singur loc, la sediul colegiului teritorial, în cadrul şedinţei.
(2) Cabinele de votare şi urnele sigilate vor fi aşezate obligatoriu în aceeaşi încăpere.
(3) Votarea va avea loc numai în prezenţa a cel puţin două treimi din membrii comisiei electorale teritoriale şi a preşedintelui comisiei sau, în lipsa temporară a acestuia, a vicepreşedintelui comisiei electorale.
ART. 58
(1) Cu o oră înaintea începerii votului, preşedintele comisiei electorale teritoriale, în prezenţa celorlalţi membri, verifică urnele, existenţa listelor electorale, a buletinelor de vot şi, după închiderea urnelor, le sigilează, aplicând ştampila comisiei electorale teritoriale peste semnătura sa, a vicepreşedintelui şi a încă unui membru al comisiei.
(2) Preşedintele este obligat să ia măsurile necesare pentru exprimarea secretă a votului şi pentru ca alegerile să decurgă în condiţii legale, cu respectarea prezentului regulament.
ART. 59
(1) La sfârşitul orelor de votare, preşedintele, în prezenţa celorlalţi membri ai comisiei, va sigila urnele, va întocmi un proces-verbal cu privire la desfăşurarea votării din ziua respectivă, arătând numărul persoanelor care au votat, numărul buletinelor de vot folosite şi al celor anulate.
(2) Listele electorale, buletinele de vot rămase şi cele anulate, precum şi ştampila comisiei electorale vor fi depozitate în condiţii de maximă securitate, de regulă un fişet metalic, care va fi închis şi sigilat în prezenţa preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a încă unui membru al comisiei. În aceleaşi condiţii se va închide şi încăperea în care se găseşte urna de votare.
(3) Despre toate aceste operaţiuni se va face menţiune în procesul-verbal întocmit la sfârşitul zilei de vot.
(4) În limita posibilităţilor financiare, se recomandă paza specializată a locurilor de votare.
ART. 60
Membrii Comisiei Electorale Centrale pot să controleze desfăşurarea alegerilor, sens în care se va redacta un proces-verbal semnat şi de preşedintele comisiei electorale teritoriale.
ART. 61
În afara membrilor comisiei electorale teritoriale, a personalului tehnic şi consultativ auxiliar, a reprezentantului Comisiei Electorale Centrale şi a observatorilor acreditaţi, nicio altă persoană nu poate staţiona în încăperea în care are loc votarea mai mult decât timpul necesar votării.
ART. 62
(1) Fiecare medic cu drept de vot este legitimat de comisia electorală teritorială cu actul de identitate. Alegătorul semnează în lista electorală permanentă/suplimentară şi primeşte de la membrii comisiei electorale teritoriale un buletin de vot pe care preşedintele sau vicepreşedintele comisiei electorale teritoriale va aplica ştampila comisiei electorale şi ştampila de vot.
(2) Medicii înscrişi în colegiul teritorial care au drept de vot şi nu se regăsesc în listele electorale permanente vor fi înregistraţi de către preşedintele comisiei pe lista electorală suplimentară.
ART. 63
(1) Alegătorii votează separat în condiţii de confidenţialitate, astfel încât să se asigure exprimarea secretă a votului, aplicând ştampila cu menţiunea „VOTAT“ în patrulaterul care cuprinde numele fiecărui candidat pe care îl votează.
(2) După ce au votat, alegătorii îndoaie buletinele de vot astfel încât pagina albă care poartă ştampila de control să rămână în afară şi le introduc în urnă, având grijă să nu fie deschise.
(3) Ştampila cu menţiunea „VOTAT“ înmânată pentru votare se restituie comisiei.
SECŢIUNEA a 2-a
Numărarea voturilor şi constatarea rezultatelor alegerilor
ART. 64
După închiderea votării, în prezenţa celorlalţi membri ai comisiei electorale şi, după caz, a celorlalte persoane care au dreptul să asiste la votare, preşedintele comisiei procedează la inventarierea şi sigilarea buletinelor de vot rămase neîntrebuinţate, întocmind în acest sens un proces-verbal, urmând ca apoi să aibă loc deschiderea urnelor.
ART. 65
Sunt nule buletinele de vot care:
a) nu au aplicată ştampila de control a comisiei electorale;
b) au altă formă sau alt model decât cele aprobate;
c) sunt albe (pe care nu s-a exprimat votul);
d) au aplicate mai multe ştampile decât numărul maxim de mandate pentru care se candidează;
e) au aplicată o ştampilă cu menţiunea „VOTAT“ care are alt model decât cel aprobat;
f) au ştampila cu menţiunea „VOTAT“ aplicată în afara patrulaterelor.
ART. 66
(1) Dacă în prima şedinţă se constată că nu s-a îndeplinit condiţia de participare (cvorum) de două treimi din numărul membrilor cu drept de vot, preşedintele comisiei electorale teritoriale încheie un proces-verbal care va cuprinde numărul alegătorilor, potrivit listelor electorale permanente şi suplimentare.
(2) Procesul-verbal va fi semnat de preşedinte şi de ceilalţi membri prezenţi ai comisiei şi va purta ştampila comisiei electorale.
(3) Comisia electorală teritorială va întocmi procesul-verbal în două exemplare originale, dintre care un exemplar original va fi înaintat, prin e-mail şi poştă sau curier, în termen de maximum 24 de ore, Comisiei Electorale Centrale la adresa de e-mail: comisiaelectoralacentrala2024@cmr.ro.
ART. 67
(1) Următoarea şedinţă se va organiza în cel puţin 24 de ore, în aceleaşi condiţii.
(2) Decizia de organizare a următoarei şedinţe de vot va fi menţionată în procesul-verbal prevăzut la art. 66 alin. (1).
(3) Toate detaliile privind organizarea alegerilor vor fi afişate la sediul şi pe site-ul colegiului teritorial.
ART. 68
(1) Dacă în şedinţa de vot s-a îndeplinit condiţia de cvorum, au loc deschiderea urnelor şi numărarea voturilor. Preşedintele comisiei electorale teritoriale încheie câte un proces-verbal în două exemplare.
(2) Procesul-verbal va cuprinde:
a) numărul alegătorilor, potrivit listelor de alegători;
b) numărul alegătorilor care s-au prezentat în secţia de votare;
c) numărul total al voturilor valabil exprimate;
d) numărul voturilor nule încadrate pe categoriile menţionate la art. 65;
e) numărul voturilor valabil exprimate obţinute de către fiecare candidat;
f) expunerea pe scurt a sesizărilor, contestaţiilor şi a modului de soluţionare a acestora;
g) starea sigiliilor de pe urne la închiderea votării;
h) numărul ştampilelor de vot şi numărul cabinelor de vot utilizate în procesul de vot fizic;
i) numărul buletinelor de vot primite;
j) numărul buletinelor de vot rămase neîntrebuinţate sau anulate.
(3) Procesul-verbal final privind rezultatele alegerilor va fi semnat de preşedinte, de vicepreşedinte şi de ceilalţi membri prezenţi ai comisiei şi va purta ştampila comisiei electorale.
(4) Procesul-verbal privind rezultatele alegerilor, prin grija preşedintelui comisiei electorale teritoriale, va fi afişat de îndată la sediul şi pe site-ul colegiului teritorial, cu menţiunea că în termen de 24 de ore pot fi depuse contestaţii.
(5) Comisia electorală teritorială va întocmi procesul-verbal în două exemplare originale, din care un exemplar original va fi înaintat, prin e-mail şi poştă sau curier, la expirarea termenului de contestaţie, în cazul în care nu sunt contestaţii, Comisiei Electorale Centrale la adresa de e-mail: comisiaelectoralacentrala2024@cmr.ro.
ART. 69
(1) După stabilirea rezultatului votării, în termen de 24 de ore pot fi depuse contestaţii.
(2) Contestaţiile se depun în scris, personal, la sediul colegiului teritorial sau prin poştă electronică (cu semnătură electronică) şi vor conţine cel puţin următoarele elemente:
a) numele, prenumele, specialitatea medicală şi domiciliul contestatorului;
b) motivele de contestaţie argumentate;
c) data şi semnătura olografă a contestatorului, în original, sau semnătura electronică extinsă, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) În termen de cel mult 24 de ore de la înregistrarea contestaţiei, comisia electorală teritorială o va înainta prin poştă electronică Comisiei Electorale Centrale, care o va soluţiona într-un termen de cel mult 48 de ore.
(4) În termen de 24 de ore de la primirea rezultatelor soluţionării contestaţiei, comisia electorală teritorială va înainta procesul-verbal privind rezultatele alegerilor, cu respectarea dispoziţiilor art. 68.
ART. 70
(1) Mandatul va cuprinde declaraţia de acceptare a mandatului şi declaraţia pe propria răspundere că alesul nu se află în stare de incompatibilitate şi că este de acord ca mandatul său să înceteze de drept la momentul în care titularul îşi va relua mandatul sau mandatul titularului a ajuns la termen. Modelul mandatului este prevăzut în anexele nr. 7, 8 şi 9.
(2) În caz de număr de voturi egale, departajarea se va face prin aplicarea criteriului de vechime în profesia de medic.
CAP. VII
Invalidarea alegerilor
ART. 71
Comisia electorală teritorială are obligaţia de a respecta prezentul regulament şi deciziile emise de Comisia Electorală Centrală ce au caracter obligatoriu. Nerespectarea acestora atrage invalidarea alegerilor şi reluarea procesului electoral în cadrul colegiului teritorial respectiv.
ART. 72
Reprezintă situaţii de invalidare a alegerilor:
a) încălcarea obligaţiei de a transmite în termen înscrisurile prevăzute la art. 20 lit. s) şi t) sau transmiterea neconformă/ incompletă a acestora;
b) încălcarea obligaţiei de a afişa listele electorale permanente conform art. 20 lit. d);
c) încălcarea obligaţiei de a publica toate informaţiile privind procesul electoral si desfăşurarea alegerilor pe site-ul colegiului în timp real;
d) încălcarea obligaţiei de a afişa toate informaţiile privind procesul electoral şi desfăşurarea alegerilor la sediul colegiului în timp real;
e) desfăşurarea oricărei activităţi frauduloase privind procesul electoral.
ART. 73
Situaţiile de invalidare se constată din oficiu de către Comisia Electorală Centrală sau la sesizarea oricărei persoane.
ART. 74
Comisia Electorală Centrală stabileşte invalidarea alegerilor printr-o decizie motivată, la care se ataşează, dacă este cazul, înscrisurile doveditoare pentru încălcarea prezentului regulament sau pentru încălcarea deciziilor Comisiei Electorale Centrale de către comisiile electorale.
ART. 75
După comunicarea deciziei de invalidare, procesul electoral se reia cu respectarea prezentului regulament şi a deciziilor emise de Comisia Electorală Centrală. Procesul electoral se reia doar în cadrul colegiului teritorial în care a avut loc invalidarea.
CAP. VIII
Procedura de acreditare a observatorilor
ART. 76
Acreditarea observatorilor pentru alegerea membrului în biroul consiliului colegiului teritorial şi pentru alegerea reprezentantului colegiului teritorial în Consiliul naţional se realizează de comisia electorală teritorială, iar acreditarea observatorilor pentru alegerea vicepreşedintelui în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România se realizează de Comisia Electorală Centrală.
ART. 77
(1) În vederea acreditării, persoanele interesate din cadrul organizaţiilor neguvernamentale, al organizaţiilor profesionale ale medicilor şi presei vor depune, cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de alegeri, următoarele documente:
a) cerere de acreditare;
b) fotocopie după actul de identitate;
c) fotocopie după legitimaţia/certificatul de membru al organizaţiei din partea căreia solicită acreditarea.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun la sediul colegiului teritorial sau la sediul Colegiului Medicilor din România, după caz.
(3) Cererile se soluţionează în termen de o zi calendaristică de la data depunerii.
(4) Modelele cererii de acreditare şi actului de acreditare sunt prevăzute în anexele nr. 11 şi 12.
ART. 78
Nu pot fi acreditaţi ca observatori candidaţii în alegeri, soţul/soţia, rudele şi afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv, membrii comisiei electorale şi nici personalul tehnic auxiliar implicat în derularea alegerilor.
ART. 79
(1) Pentru supravegherea desfăşurării procedurii de votare, observatorii participă la votul fizic, în secţia de votare.
(2) Acreditarea este valabilă numai în cadrul secţiei de votare în care îşi desfăşoară activitatea comisia electorală care a emis-o.
ART. 80
Accesul observatorului în secţia de votare se face pe baza acreditării însoţite de actul de identitate al acestuia.
CAP. IX
Dispoziţii finale
ART. 81
(1) Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor se suportă de către colegiul teritorial, iar cele pentru funcţionarea Comisiei Electorale Centrale de către bugetul Colegiului Medicilor din România.
(2) Membrilor comisiilor electorale teritoriale şi ai Comisiei Electorale Centrale li se decontează o indemnizaţie brută impozabilă stabilită de către consiliul colegiului teritorial, respectiv Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România, la propunerea birourilor, proporţională cu prezenţa acestora la şedinţele comisiei, respectiv la desfăşurarea alegerilor, prezenţă stabilită prin proces-verbal.
(3) Biroul consiliului colegiului teritorial, respectiv Biroul executiv al Consiliului naţional vor asigura comisiei electorale teritoriale şi, respectiv, Comisiei Electorale Centrale personalul tehnic şi auxiliar necesar pe perioada cât acestea funcţionează, stabilind şi suportând costurile orelor suplimentare aferente acestei activităţi.
ART. 82
Arhiva comisiei electorale teritoriale şi, respectiv, arhiva Comisiei Electorale Centrale vor fi predate, prin grija preşedinţilor comisiilor, către conducerile colegiilor teritoriale, respectiv a Colegiului Medicilor din România, care le vor păstra conform dispoziţiilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 83
Comisia Electorală Centrală va comunica conducerii Colegiului Medicilor din România lista tuturor membrilor organelor de conducere şi control aleşi în cadrul procesului electoral înainte de a-şi înceta activitatea.
ART. 84
Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile Legii nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Statutului Colegiului Medicilor din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Colegiului Medicilor din România nr. 1/2022.
ART. 85
(1) În cadrul procesului electoral desfăşurat potrivit prezentului regulament, datele cu caracter personal vor fi prelucrate cu respectarea Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
(2) Comisia electorală teritorială şi, respectiv, Comisia Electorală Centrală vor afişa pe site-ul propriu nota de informare prevăzută în anexa nr. 13.
ART. 86
Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA 1
la regulament
*) Anexa nr. 1 la regulament este reprodusă în facsimil.
Modelul ştampilelor comisiilor electorale teritoriale, respectiv modelul ştampilei Comisiei Electorale Centrale
(a se vedea imaginea asociată)
Modelul ştampilelor de vot
(a se vedea imaginea asociată)
(a se vedea imaginea asociată)
ANEXA 2
la regulament
2024
Modelul declaraţiei de candidatură pentru funcţia
de membru în biroul consiliului colegiului teritorial
Către: Colegiul Medicilor ......................................
Subsemnata/Subsemnatul, ..................^1), domiciliat(ă)^2) în judeţul ..............., localitatea ..................., strada ................... nr. ......., apartament ...., e-mail ............................, nr. de telefon ................................., membru al Colegiului Medicilor ..........................., având specialitatea ...................., grad profesional medic ................................... şi titlul ştiinţific ............................... (dacă este cazul), formulez prezenta declaraţie de candidatură pentru funcţia de:
^1) Se înscriu prenumele şi numele persoanei care candidează pentru funcţia de membru în biroul Consiliului Colegiului Medicilor .............................. .
^2) Se înscrie domiciliul din actul de identitate.
[ ] preşedinte al biroului Consiliului Colegiului Medicilor ......................................................................
[ ] vicepreşedinte al biroului Consiliului Colegiului Medicilor .................................................. coordonator al comisiei profesional-ştiinţifice şi de învăţământ
[ ] vicepreşedinte al biroului Consiliului Colegiului Medicilor .................................................. coordonator al comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate
[ ] vicepreşedinte al biroului Consiliului Colegiului Medicilor .................................................. coordonator al comisiei de etică şi deontologie profesională şi de jurisdicţie profesională
[ ] secretar al biroului Consiliului Colegiului Medicilor ..........................................................................
Declar că:
[ ] am avut următoarele sancţiuni disciplinare/penale în ultimii 5 ani: ...............................................;
[ ] nu am avut sancţiuni disciplinare sau penale în ultimii 5 ani.
Declar că:
[ ] deţin funcţii în alte organisme statale, administrative, sindicale ori patronale:
- .....................................;
– .....................................;
[ ] nu deţin funcţii în alte organisme statale, administrative, sindicale ori patronale.
Declar că:
[ ] am avut anterior următoarele mandate în organele de conducere teritoriale (cu precizarea perioadei):
- .....................................;
[ ] am avut anterior următoarele mandate în organele de conducere naţionale ale Colegiului Medicilor din România (cu precizarea perioadei):
- .....................................;
[ ] nu am avut anterior niciun mandat în niciun organ de conducere teritorial sau naţional.
Ataşez declaraţiei de candidatură:
[ ] curriculum vitae;
[ ] scrisoarea de intenţie.
Data: .............
Semnătura^3) ...................
^3) Se va semna olograf dacă cererea se depune personal, prin poştă, prin curier şi va fi aplicată semnătura electronică extinsă dacă este depusă electronic.
ANEXA 3
la regulament
2024
Modelul declaraţiei de candidatură pentru funcţia de reprezentant
al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România
Către:
Colegiul Medicilor din Municipiul Bucureşti
Subsemnata/Subsemnatul, ........................^1), domiciliat(ă)^2) în judeţul ..............., strada ................... nr. ........., apartament ......, e-mail ......................., nr. de telefon ................................., membru al Colegiului Medicilor ..............................................., având specialitatea .................................................., grad profesional medic ................................... şi titlul ştiinţific ..................................................... (dacă este cazul), formulez prezenta declaraţie de candidatură pentru funcţia de:
^1) Se înscriu prenumele şi numele persoanei care candidează pentru funcţia de reprezentant în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România al Colegiului Medicilor ............. .
^2) Se înscrie domiciliul din actul de identitate.
[ ] reprezentant în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
Declar că:
[ ] am avut următoarele sancţiuni disciplinare/penale în ultimii 5 ani: .........................;
[ ] nu am avut sancţiuni disciplinare sau penale în ultimii 5 ani.
Declar că:
[ ] deţin funcţii în alte organisme statale, administrative, sindicale ori patronale:
- .............................;
– .............................;
– .............................;
[ ] nu deţin funcţii în alte organisme statale, administrative, sindicale ori patronale.
Declar că:
[ ] am avut anterior următoarele mandate în organele de conducere teritoriale (cu precizarea perioadei):
- .............................;
[ ] am avut anterior următoarele mandate în organele de conducere naţionale ale Colegiului Medicilor din România (cu precizarea perioadei):
- .............................;
[ ] nu am avut anterior niciun mandat în niciun organ de conducere teritorial sau naţional.
Ataşez declaraţiei de candidatură:
[ ] curriculum vitae;
[ ] scrisoarea de intenţie.
Data .....................
Semnătura^3) ...................
^3) Se va semna olograf dacă cererea se depune personal, prin poştă, prin curier şi va fi aplicată semnătura electronică extinsă dacă este depusă electronic.
ANEXA 4
la regulament
2024
Modelul declaraţiei de candidatură pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator
al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate
în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România
Către: Colegiul Medicilor din România
Subsemnata/Subsemnatul, ......................................^1), domiciliat(ă)^2) în judeţul ......................., localitatea .............., strada ................ nr. ......., apartament ....., e-mail .................., nr. de telefon ................, membru al Colegiului Medicilor .............................................., având specialitatea ..............................., grad profesional medic ............................. şi titlul ştiinţific .................................. (dacă este cazul), formulez prezenta declaraţie de candidatură pentru funcţia de:
^1) Se înscriu prenumele şi numele persoanei care candidează pentru funcţia de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România.
^2) Se înscrie domiciliul din actul de identitate.
[ ] vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România
Declar că:
[ ] am avut următoarele sancţiuni disciplinare/penale în ultimii 5 ani:
.....................................................................................
[ ] nu am avut sancţiuni disciplinare sau penale în ultimii 5 ani.
Declar că:
[ ] deţin funcţii în alte organisme statale, administrative, sindicale ori patronale:
- ...................................;
– ...................................;
– ...................................;
[ ] nu deţin funcţii în alte organisme statale, administrative, sindicale ori patronale.
Declar că:
[ ] am avut anterior următoarele mandate în organele de conducere teritoriale (cu precizarea perioadei):
- ...................................;
[ ] am avut anterior următoarele mandate în organele de conducere naţionale ale Colegiului Medicilor din România (cu precizarea perioadei):
- ...................................;
[ ] nu am avut anterior niciun mandat în niciun organ de conducere teritorial sau naţional.
Ataşez declaraţiei de candidatură:
[ ] curriculum vitae;
[ ] scrisoare de intenţie.
Data: ...................................
Semnătura^3) ...................
^3) Se va semna olograf dacă cererea se depune personal, prin poştă, prin curier şi va fi aplicată semnătura electronică extinsă dacă este depusă electronic.
ANEXA 5
la regulament
Comisia Electorală Teritorială a Colegiului Medicilor .............
Verificarea candidaturii
Candidatul ...............................................................:
[ ] îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 41 din regulament;
[ ] nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 41 din regulament;
[ ] încalcă prevederile art. 99 alin. (2) din Statutul Colegiului Medicilor din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naţionale a Colegiului Medicilor din România nr. 1/2022.
Motivare:
[ ] Documentele solicitate sunt complete.
[ ] Lipsesc următoarele documente:
......................................................................
Candidatul va completa dosarul de candidatură în termen de ...... zile de la primirea notificării.
Data:
Semnăturile tuturor membrilor comisiei electorale:
ANEXA 6
la regulament
Comisia Electorală Teritorială a Colegiului Medicilor ..............
NOTIFICARE
Către candidatul .....................................................................
Având în vedere dosarul de candidatură depus la Colegiul Medicilor din Municipiul Bucureşti, vă notificăm să completaţi dosarul de candidatură cu următoarele:
.............................................................................
în termen de maximum 24 de ore de la primirea prezentei notificări.
Prezenta notificare a fost comunicată la adresa de e-mail indicată în declaraţia de candidatură, e-mail: ..........................................
Data:
Numele şi prenumele:
Semnătura preşedintelui comisiei electorale teritoriale:
Numele şi prenumele:
Semnătura vicepreşedintelui comisiei electorale teritoriale:
ANEXA 7
la regulament
Comisia Electorală Teritorială a Colegiului Medicilor ....................
În baza art. 20 lit. w) din regulamentul electoral aprobat prin Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 3/2024, acordă:
MANDAT
de membru în biroul consiliului colegiului teritorial în funcţia de ......................
Domnului/Doamnei .............................................
Preşedinte
........................................................................
(Se trece numele preşedintelui comisiei electorale teritoriale.)
Subsemnatul/Subsemnata, ............................, declar următoarele:
1. accept mandatul de membru în biroul Consiliului colegiului teritorial;
2. nu mă aflu în niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de lege;
3. sunt de acord ca mandatul să înceteze de drept la momentul încetării suspendării mandatului titularului de drept sau cel târziu la data ajungerii la termen a mandatului titularului.
Data: Semnătura:
ANEXA 8
la regulament
Comisia Electorală Teritorială a Colegiului Medicilor ...............
În baza art. 20 lit. w) din regulamentul electoral aprobat prin Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 3/2024, acordă:
MANDAT
de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România
Domnului/Doamnei .............................................
Preşedinte
........................................................................
(Se trece numele preşedintelui comisiei electorale teritoriale.)
Subsemnatul/Subsemnata, ............................, declar următoarele:
1. accept mandatul de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România;
2. nu mă aflu în niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de lege;
3. sunt de acord ca mandatul să înceteze de drept la momentul încetării suspendării mandatului titularului de drept sau cel târziu la data ajungerii la termen a mandatului titularului.
Data: Semnătura:
ANEXA 9
la regulament
Comisia Electorală Teritorială a Colegiului Medicilor .........................
În baza art. 34 lit. t) din regulamentul electoral aprobat prin Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 3/2024, acordă:
MANDAT
de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale
de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România
Domnului/Doamnei .............................................
Preşedinte
........................................................................
(Se trece numele preşedintelui comisiei electorale teritoriale.)
Subsemnatul/Subsemnata, ............................, declar următoarele:
1. accept mandatul de vicepreşedinte coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România;
2. nu mă aflu în niciuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de lege;
3. sunt de acord ca mandatul să înceteze de drept la momentul încetării suspendării mandatului titularului de drept sau cel târziu la data ajungerii la termen a mandatului titularului.
Data: Semnătura:
ANEXA 10
la regulament
Modelul buletinului de vot pentru alegerea .........(a se completa funcţia).....
Colegiul Medicilor ......................................
Comisia Electorală Teritorială
Buletin de vot*) ...........................................
*) Buletinul de vot este reprodus în facsimil.
pentru alegerea (a se completa funcţia)
2024
Instrucţiuni de votare
(Se va înscrie numărul de funcţii pentru care se candidează şi va fi completat un patrulater pentru fiecare candidat)
Votul este secret şi ştampila va fi aplicată respectând condiţiile de confidenţialitate ale votului, în spaţiile special amenajate.
Votarea se va face prin aplicarea ştampilei cu menţiunea „VOTAT“ în patrulaterul din dreptul numelui candidatului pe care doriţi să îl votaţi.
Votul este valabil exprimat dacă conţine minimum 1 ştampilă şi maximum X (numărul maxim de X membri care pot fi aleşi) ştampile.
Vor fi anulate buletinele de vot care sunt neconforme, inexacte, deteriorate sau completate greşit.
Ştampila se aplică în patrulaterul din dreptul numelui candidatului pe care doriţi să îl votaţi, conform exemplului.
(a se vedea imaginea asociată)
ANEXA 11
la regulament
2024
E-mailul comisiei electorale: ....................................
Modelul cererii ONG-urilor, organizaţiilor profesionale şi instituţiilor media
de acreditare ca observator la comisia electorală teritorială/Comisia Electorală Centrală
Către:
Comisia Electorală Teritorială ............../Comisia Electorală Centrală
Subsemnata/Subsemnatul, ..................^1), având calitatea de membru în cadrul ............................. ^2), în baza art. 79 din regulamentul electoral aprobat prin Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 3/2024, solicit acreditarea în vederea desemnării ca:
^1) Se înscriu prenumele şi numele persoanei din conducerea ONG-ului/a organizaţiei profesionale/a instituţiei media care face cererea.
^2) Se înscriu denumirea, sediul şi codul unic de înregistrare ale ONG-ului/organizaţiei profesionale/instituţiei media din care face parte solicitantul.
[ ] observator
în
[ ] Comisia Electorală Teritorială ...............................
[ ] în data de ................................;
[ ] în data de .............................;
[ ] Comisia Electorală Centrală [ ] în data de .........................
Anexez:
- copia actului de identitate;
– copia legitimaţiei/certificatului de membru al organizaţiei din care fac parte;
– copia documentului care atestă specializarea IT, dacă este cazul.
Cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile prezentate şi documentele anexate sunt veridice şi datele corespund realităţii.
Data: ..............
Semnătura: ....................
Datele de contact^3) ..........................................
^3) Se înscriu e-mailul şi telefonul celui care formulează cererea, după caz.
ANEXA 12
la regulament
2024
E-mailul comisiei electorale: ................................................
Modelul documentului de acreditare a observatorilor ONG-urilor, organizaţiilor profesionale şi instituţiilor media
ACREDITARE
Nr. .........
Având în vedere cererea înregistrată cu nr. ............/2024, formulată de ..........................................
...........................................................................,
în temeiul regulamentului electoral aprobat prin Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 3/2024, se acreditează
doamna/domnul ........................, identificată/identificat cu CNP .................., din cadrul ................... (ONG-ul/instituita profesională/instituţia media) ............................., ca observator la Comisia Electorală Teritorială ........................................./Comisia Electorală Centrală.
Se acordă pentru:
[ ] Comisia Electorală Teritorială ............................... în data de ...................
[ ] Comisia Electorală Centrală în data de .........................
Preşedintele Comisiei Electorale Centrale/comisiei electorale teritoriale^1)
^1) Numele şi prenumele preşedintelui şi semnătura.
NOTĂ:
Observatorii nu pot interveni în niciun mod în organizarea şi desfăşurarea alegerilor, însă pot participa la desfăşurarea votului şi numărarea votului. Încălcarea în orice mod a acreditarii constatată de comisia electorală atrage după sine aplicarea sancţiunilor legale şi suspendarea acreditării de către comisia electorală care a emis acreditarea.
La sediul Colegiului Medicilor din România/Colegiului Medicilor ............... persoanele acreditate pot staţiona numai în spaţiul stabilit pentru desfăşurarea votului.
ANEXA 13
la regulament
NOTĂ DE INFORMARE
privind protecţia datelor personale în contextul organizării şi desfăşurării alegerilor
Stimaţi alegători,
Colegiul Medicilor din România (CMR) acordă o importanţă deosebită protejării datelor dumneavoastră personale. În acest sens, dorim să vă informăm despre modul în care prelucrăm datele dumneavoastră personale în contextul procesului electoral.
Scopul prelucrării: Datele dumneavoastră personale sunt prelucrate în scopul organizării şi desfăşurării alegerilor pentru funcţia de membru în biroul consiliului teritorial şi de reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România, conform Regulamentului electoral de organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru alegerea unui membru în biroul consiliului teritorial, unui reprezentant al colegiului teritorial în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România şi a vicepreşedintelui coordonator al Comisiei economico-sociale şi de asigurări sociale de sănătate în Biroul executiv al Colegiului Medicilor din România, pentru un mandat incomplet, aprobat prin Decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România nr. 3/2024 (Regulamentul).
Transparenţa procesului electoral: În vederea asigurării transparenţei procesului electoral, conform art. 20 lit. d) din Regulament, comisia electorală teritorială va afişa listele electorale permanente la sediul Colegiului Medicilor ................ şi pe site-ul colegiului, cu cel puţin 48 de ore înaintea datei alegerilor. Afişarea numelor şi prenumelor, a specialităţii medicale, gradului profesional şi gradului didactic al candidaţilor se va realiza în temeiul art. 49 alin. (2) din Regulament.
Temeiul legal al prelucrării: Prelucrarea datelor dumneavoastră personale se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale Regulamentului (UE) 2016/679 (GDPR), prevăzut la art. 85 alin. (1) din Regulament.
Destinatarii datelor: Datele dumneavoastră personale vor fi accesibile doar personalului autorizat responsabil cu gestionarea procesului electoral.
Perioada de păstrare a datelor: Datele dumneavoastră vor fi păstrate pentru o perioadă care respectă termenele legale sau până când îşi îndeplinesc scopul pentru care au fost colectate.
Drepturile dumneavoastră: Aveţi dreptul de a solicita accesul la datele dumneavoastră personale, rectificarea sau ştergerea acestora, restricţionarea prelucrării, dreptul de a vă opune prelucrării, precum şi dreptul la portabilitatea datelor.
Pentru orice întrebări sau solicitări legate de prelucrarea datelor dumneavoastră personale, vă rugăm să contactaţi responsabilul cu protecţia datelor (DPO) la dpo@cmr.ro.
Vă mulţumim pentru înţelegere şi vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate!
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: