Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 9 mai 2024  de organizare şi funcţionare a Comisiei de audiere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 9 mai 2024 de organizare şi funcţionare a Comisiei de audiere

EMITENT: Agenţia Naţională Antidoping
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 516 din 3 iunie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 116 din 9 mai 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 3 iunie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Comisia de audiere se constituie şi funcţionează în conformitate cu art. 61 alin. (1) şi alin. (2) lit. b) şi art. 64 - 68 din Legea nr. 310/2021 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport şi cu prevederile prezentului regulament.

    ART. 2
    Prezentul regulament stabileşte regulile de procedură cu privire la audierea sportivilor, a personalului asistent al sportivilor şi a altor persoane faţă de care Agenţia Naţională Anti-Doping, denumită în continuare ANAD, a formulat o acuzaţie de încălcare a reglementărilor anti-doping.

    CAP. II
    Structura şi organizarea Comisiei de audiere
    ART. 3
    (1) Comisia de audiere este compusă dintr-un număr de până la 12 membri, selectaţi pentru un mandat de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii.
    (2) Comisia de audiere este condusă de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, aleşi pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea realegerii o singură dată.
    (3) Alegerea şi revocarea preşedintelui şi vicepreşedintelui se realizează de către plenul Comisiei de audiere prin votul secret al majorităţii membrilor în funcţie.

    ART. 4
    (1) Calitatea de membru al Comisiei de audiere este incompatibilă cu calitatea de membru al Comisiei de apel şi cu orice funcţie sau calitate deţinută în cadrul ANAD, Agenţiei Naţionale pentru Sport, federaţiilor naţionale şi ligilor profesioniste, al Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, al Comitetului Paralimpic Român sau al Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Membrii Comisiei de audiere pot fi recuzaţi de către părţile implicate în soluţionarea cauzei, dacă există temei pentru un posibil conflict de interese.
    (3) Membrii Comisiei de audiere se abţin de la soluţionarea cauzei în situaţia în care se află în conflict de interese sau incompatibilitate.

    ART. 5
    (1) Selectarea membrilor Comisiei de audiere se realizează în conformitate cu art. 66 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 310/2021.
    (2) Membrii Comisiei de audiere selectaţi potrivit alin. (1) sunt numiţi prin ordin al preşedintelui ANAD.

    ART. 6
    (1) Mandatul membrilor Comisiei de audiere încetează înainte de termen în următoarele situaţii:
    a) renunţarea la calitatea de membru;
    b) revocarea membrilor Comisiei de audiere ca urmare a nerespectării obligaţiilor ce le revin;
    c) refuzul semnării declaraţiilor de confidenţialitate şi conflict de interese;
    d) deces;
    e) dobândirea unei calităţi, demnităţi sau funcţii de natură a genera o stare de incompatibilitate cu calitatea de membru al Comisiei de audiere.

    (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) se numeşte un nou membru, conform prevederilor art. 66 alin. (6) din Legea nr. 310/2021.
    (3) Revocarea membrilor Comisiei de audiere se face prin ordin al preşedintelui ANAD, la propunerea preşedintelui Comisiei de audiere.
    (4) În cazul dobândirii unei calităţi, demnităţi sau funcţii de natură a genera o stare de incompatibilitate cu calitatea de membru al Comisiei de audiere, membrul Comisiei de audiere are obligaţia să renunţe la una dintre calităţile, demnităţile sau funcţiile care au generat starea de incompatibilitate în termen de 15 zile de la data dobândirii.

    ART. 7
    (1) Membrii Comisiei de audiere îşi desfăşoară activitatea astfel:
    a) în complete formate din câte 1 membru, în toate cauzele având ca obiect suspendarea provizorie în urma finalizării procedurii administrative de cercetare prealabilă din procesul de gestionare a rezultatelor;
    b) complete formate din 1 sau 3 membri, pentru celelalte cauze date în competenţa Comisiei de audiere, în funcţie de natura acuzaţiei şi de probatoriul dedus judecăţii;
    c) în plen, pentru atribuţiile prevăzute în prezentul regulament.

    (2) Preşedintele Comisiei de audiere sau, după caz, vicepreşedintele acesteia stabileşte judecarea speţei în complete formate din 1 sau 3 membri în funcţie de natura acuzaţiei şi de probatoriul dedus judecăţii. În toate situaţiile, unul dintre membrii desemnaţi trebuie să aibă studii juridice.
    (3) Preşedintele sau, după caz, vicepreşedintele Comisiei de audiere poate face parte din completele de soluţionare a cauzelor.
    (4) Preşedintele Comisiei de audiere poate fi numit sau se poate desemna pe sine, dacă este cazul, ca membru unic sau ca membru al unui complet de audiere.
    (5) După desemnarea membrilor în complete, preşedintele Comisiei de audiere sau, după caz, vicepreşedintele acesteia va dispune comunicarea către părţi a numelor celor desemnaţi, însoţită de declaraţiile acestora cu privire la conflictul de interese.
    (6) Completul format din 3 membri este condus de un preşedinte desemnat prin votul majorităţii membrilor completului înainte de prima şedinţă a acestuia.
    (7) În cazul completelor formate dintr-un membru, calitatea de preşedinte al completului revine membrului unic.

    ART. 8
    (1) Secretariatul Comisiei de audiere este asigurat de către ANAD, iar componenţa nominală a acestuia este stabilită prin ordin al preşedintelui ANAD.
    (2) Secretariatul Comisiei de audiere are în componenţa sa 2 persoane.
    (3) Secretariatul îşi va exercita atribuţiile cu respectarea prevederilor art. 4 pct. 26 din Legea nr. 310/2021 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport.

    CAP. III
    Atribuţiile Comisiei de audiere
    ART. 9
    Comisia de audiere este competentă să soluţioneze:
    a) învinuirile aduse de ANAD, în temeiul unei prezumate încălcări a reglementărilor anti-doping, cu referire la sportivi, personal asistent al sportivilor şi alte persoane, ca urmare a finalizării procedurii administrative de cercetare prealabilă în gestionarea rezultatelor;
    b) cererile de audiere ale sportivilor sau altor persoane formulate după aducerea la cunoştinţă a acuzaţiei de încălcare a reglementărilor anti-doping ca urmare a finalizării procedurii administrative de cercetare prealabilă în gestionarea rezultatelor;
    c) cererile formulate de către sportivi în legătură cu suspendarea provizorie obligatorie potrivit art. 80 din Legea nr. 310/2021, de suspendare provizorie opţională a sportivilor, personalului asistent al sportivilor şi persoanelor faţă de care ANAD susţine acuzaţia de încălcare a reglementărilor anti-doping, pentru care suspendarea provizorie nu este obligatorie;
    d) efectuarea audierilor în regim de urgenţă, la sesizarea preşedintelui ANAD, pentru sportivii sau personalul asistent al sportivului sau alte persoane faţă de care s-a dispus o măsură de suspendare provizorie;
    e) cererile accesorii sau incidentale în legătură cu soluţionarea cauzei.


    ART. 10
    (1) Comisia de audiere exercită următoarele atribuţii în plen:
    a) examinarea şi votul cu privire la propunerile formulate pentru consolidarea eficienţei operaţionale;
    b) examinarea şi votul cu privire la propunerile formulate pentru modificarea şi completarea prezentului regulament;
    c) examinarea şi validarea temeiurilor înaintate de preşedintele Comisiei de audiere pentru propunerile de revocare a membrilor Comisiei de audiere;
    d) stabilirea şi validarea temeiurilor pentru propunerile de revocare a preşedintelui sau vicepreşedintelui Comisiei de audiere.

    (2) La votul privind măsurile prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d) nu participă persoana vizată.

    ART. 11
    (1) Preşedintele Comisiei de audiere are următoarele atribuţii:
    a) desemnează membrii completelor de audiere, precum şi membrul Comisiei de audiere care va organiza audierea provizorie;
    b) desemnează completul care soluţionează în regim de urgenţă suspendarea provizorie;
    c) desemnează completul care urmează a soluţiona cererile de recuzare sau de abţinere;
    d) repartizează spre soluţionare completelor de audiere cauzele înregistrate la Comisia de audiere;
    e) coordonează activitatea Comisiei de audiere şi a secretariatului acesteia;
    f) desemnează secretarul completului de audiere;
    g) poate solicita preşedintelui completului de audiere un termen de prelungire a soluţionării cauzei mai scurt decât cel formulat prin informarea prevăzută la lit. h);
    h) informează cu celeritate Autoritatea pentru gestionarea rezultatelor cu privire la prelungirea soluţionării cauzei şi termenul final de soluţionare;
    i) propune preşedintelui ANAD măsuri cu privire la membrii Comisiei de audiere care încalcă prevederile legii şi ale prezentului regulament;
    j) reprezintă Comisia de audiere în raport cu ANAD, cu Comisia de apel, cu alte autorităţi sau instituţii publice, precum şi în faţa oricărei alte persoane fizice sau juridice.

    (2) În lipsa preşedintelui Comisiei de audiere, atribuţiile acestuia se exercită de către vicepreşedintele Comisiei de audiere.

    ART. 12
    Preşedintele completului de audiere are următoarele atribuţii:
    a) stabileşte prin rezoluţie primul termen de convocare a părţilor, locul şi ora la care vor avea loc şedinţele completului de audiere, cu minimum 5 zile calendaristice înainte de data şedinţei, prin grija secretariatului;
    b) verifică legalitatea constituirii completului de audiere;
    c) conduce şedinţele completului de audiere;
    d) redactează procesul-verbal de deliberare/pronunţare;
    e) redactează decizia pronunţată de completul de audiere;
    f) coordonează activitatea completului de audiere şi a secretarului acestuia;
    g) reprezintă completul de audiere în faţa autorităţilor sau instituţiilor publice, precum şi în faţa oricărei alte persoane fizice sau juridice;
    h) decide cu privire la desfăşurarea şedinţelor completului de audiere cu prezenţă fizică, în regim de teleconferinţă/ videoconferinţă sau în format hibrid ori în scris;
    i) informează preşedintele Comisiei de audiere şi părţile cu privire la prelungirea duratei de judecare a speţei şi totodată cu privire la noul termen propus anterior expirării termenelor expres prevăzute în lege şi în prezentul regulament;
    j) verifică încheierile redactate de secretariatul Comisiei de audiere;
    k) orice alte atribuţii care sunt stabilite prin prezentul regulament sau dispuse de către preşedintele Comisiei de audiere.


    ART. 13
    Secretariatul Comisiei de audiere are următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte dosarul cauzei şi înregistrează actele din dosar;
    b) convoacă membrii completului de audiere, la solicitarea preşedintelui completului;
    c) pune la dispoziţia membrilor documentele ce fac obiectul şedinţelor - pe suport hârtie sau electronic, după caz;
    d) convoacă pentru termenul stabilit părţile, martorii şi alte persoane cu privire la care completul a dispus audierea;
    e) asigură înregistrarea şedinţelor completelor de judecată, le păstrează şi le arhivează la sediul ANAD;
    f) asigură, sub controlul preşedintelui de complet, redactarea încheierilor de şedinţă;
    g) comunică încheierile de şedinţă către părţile implicate în procedura de audiere;
    h) comunică deciziile către persoanele cu drept de apel, în conformitate cu prevederile art. 111 alin. (1) şi ale art. 114 alin. (1) din Legea nr. 310/2021;
    i) redactează şi comunică hotărârile plenului comisiei de audiere;
    j) păstrează şi arhivează documentele şi înregistrările şedinţelor de audiere;
    k) îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de preşedintele Comisiei de audiere, precum şi pe cele stabilite în cadrul şedinţelor şi dispuse de preşedintele de complet.


    ART. 14
    Secretariatul completului de audiere ţine o evidenţă strictă a documentaţiei aferente fiecărei cauze analizate, a încheierilor de şedinţă întocmite în cadrul şedinţelor acestuia, a deciziilor luate, precum şi a celorlalte documente depuse la completul de audiere sau emise de acesta.

    CAP. IV
    Funcţionarea Comisiei de audiere
    ART. 15
    (1) Procedura de audiere este iniţiată în conformitate cu prevederile art. 61 alin. (1) şi ale art. 62 din Legea nr. 310/2021.
    (2) Cerinţele minime de sesizare a Comisiei de audiere sunt următoarele:
    a) cererea-tip - „Cerere de sesizare a Comisiei de audiere“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament;
    b) dovada achitării taxei de audiere;
    c) dosarul întocmit de ANAD.

    (3) În situaţia în care taxa de audiere nu este achitată până la primul termen, cererea de audiere se clasează.

    ART. 16
    (1) Şedinţele Comisiei de audiere nu sunt publice.
    (2) Şedinţele completelor de audiere sunt înregistrate prin mijloace audio şi/sau video.
    (3) Sportivul sau alte persoane au dreptul de a solicita o audiere publică.
    (4) Autoritatea pentru gestionarea rezultatelor poate solicita, de asemenea, o audiere publică, cu condiţia ca sportivul sau cealaltă persoană să îşi fi exprimat consimţământul în scris în acest sens.
    (5) Cererea poate fi respinsă de către completul de audiere în temeiul moralei, ordinii publice, securităţii naţionale, în cazul în care interesele minorilor sau protecţia vieţii private a părţilor o impune, în cazul în care publicitatea ar aduce atingere intereselor justiţiei sau în situaţia în care procedura este legată exclusiv de chestiuni de drept.

    ART. 17
    Şedinţele completului de audiere sunt conduse de preşedintele completului.

    ART. 18
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale, completul de audiere dispune prin încheieri de şedinţă şi adoptă decizii, semnate de preşedintele completului, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament şi ale Legii nr. 310/2021.

    ART. 19
    (1) Încheierile şi deciziile se adoptă cu votul majorităţii membrilor completului.
    (2) În situaţia în care completul nu se poate constitui, cauza se amână pentru cel mult 10 zile calendaristice.
    (3) Membrii care au votat împotrivă îşi pot consemna opinia separată în încheierea de şedinţă sau, după caz, în procesul-verbal de deliberare.
    (4) Opiniile separate vor fi motivate în acelaşi termen prevăzut pentru motivarea deciziei şi vor fi ataşate acesteia.

    ART. 20
    (1) Anterior iniţierii procedurii de audiere, pentru fiecare cauză, membrii completului de audiere au obligaţia să declare preşedintelui Comisiei de audiere existenţa sau potenţialitatea unui conflict de interese în raport cu cauza dedusă spre soluţionare. Existenţa sau inexistenţa unei situaţii de conflict de interese va fi consemnată într-o încheiere de şedinţă.
    (2) Părţile trebuie să fie informate asupra dreptului de a cere recuzarea unui membru al completului de audiere dacă există temei pentru un posibil conflict de interese.
    (3) Părţile pot cere motivat Comisiei de audiere recuzarea unuia sau mai multor membri ai completului de audiere, în condiţiile legii, în legătură cu cauza dedusă spre soluţionare completului de audiere.
    (4) Cererea de recuzare se face în termen de 5 zile de la data la care partea a luat cunoştinţă de existenţa motivului de recuzare şi numai pentru motive care afectează independenţa şi imparţialitatea în ceea ce priveşte cauza dedusă spre soluţionare completului de audiere.
    (5) Membrul sau membrii completului de audiere faţă de care s-a formulat o cerere de recuzare, precum şi orice alt membru care consideră că se află într-o situaţie care este de natură a afecta independenţa şi imparţialitatea sa în cazul dedus audierii pot formula cerere de abţinere.
    (6) Cererea de recuzare sau, după caz, cererea de abţinere se soluţionează de către un complet desemnat de către preşedintele sau, după caz, vicepreşedintele Comisiei de audiere în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abţinere a fost comunicată Comisiei de audiere. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului şi se dispune prin încheiere.
    (7) În caz de admitere a cererii, membrul/membrii completului de audiere faţă de care s-a formulat cererea de recuzare sau care a/au formulat cererea de abţinere va fi înlocuit/vor fi înlocuiţi prin ordin al preşedintelui sau, după caz, al vicepreşedintelui Comisiei de audiere.

    ART. 21
    (1) Dispoziţiile art. 20 se aplică în mod corespunzător şi secretarilor completelor de audiere.
    (2) Cererea de recuzare sau declaraţia de abţinere a secretarilor completelor de audiere se soluţionează de către completul de audiere desemnat de către preşedintele sau, după caz, vicepreşedintele Comisiei de audiere în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abţinere a fost comunicată Comisiei de audiere. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului şi se consemnează în încheierea de şedinţă.
    (3) În situaţia în care motivele invocate în cererea de recuzare sau în declaraţia de abţinere sunt întemeiate, secretarul faţă de care s-a formulat cererea de recuzare sau care a formulat cererea de abţinere va fi înlocuit prin ordinul preşedintelui Comisiei de audiere. În cazul în care recuzarea/abţinerea vizează ambii secretari, preşedintele Comisiei de audiere sesizează ANAD în vederea desemnării altei persoane care să asigure secretariatul Comisiei de audiere pentru respectiva cauză.

    ART. 22
    (1) Plenul Comisiei de audiere, ca rezultat al exercitării atribuţiilor prevăzute la art. 10, emite hotărâri cu cvorumul prevăzut la art. 65 alin. (2) din Legea nr. 310/2021.
    (2) Hotărârile prevăzute la alin. (1) sunt adoptate cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi ai Comisiei de audiere.

    CAP. V
    Confidenţialitatea informaţiilor
    ART. 23
    (1) Membrii Comisiei de audiere şi secretarii Comisiei de audiere au obligaţia de a păstra confidenţialitatea cu privire la orice activitate legată de cauzele soluţionate, precum şi cu privire la orice alte informaţii aflate în cursul procedurii de audiere.
    (2) Membrii Comisiei de audiere şi secretarii Comisiei de audiere declară orice conflict de interese înaintea procedurilor specifice, conform art. 20 alin. (1).

    CAP. VI
    Procedura de audiere
    ART. 24
    (1) Procedura de audiere se desfăşoară cu respectarea principiilor şi drepturilor prevăzute la art. 76 alin. (1) din Legea nr. 310/2021 şi în Standardul internaţional pentru gestionarea rezultatelor elaborat de Agenţia Mondială Anti-Doping.
    (2) Procedura de audiere se poate realiza şi în formă scrisă fără participarea părţilor, care pot solicita soluţionarea cauzei şi în lipsă.

    ART. 25
    Preşedintele completului de audiere informează părţile referitor la înregistrarea şedinţei de audiere, declară deschisă şedinţa de audiere şi procedează la legitimarea sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping, precum şi a reprezentantului acestuia/acesteia, a martorilor şi a altor participanţi la şedinţele de audiere, după caz.

    ART. 26
    (1) Preşedintele completului de audiere aduce la cunoştinţa sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping şi/sau a reprezentantului acestuia/acesteia, după caz, fapta care face obiectul audierii.
    (2) Cu respectarea competenţelor Comisiei de audiere, completul de audiere este competent să soluţioneze orice cereri accesorii sau incidentale formulate de părţi în cadrul dosarului.
    (3) Sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping are dreptul de a administra probe în apărarea sa şi este invitat(ă) să declare tot ce ştie referitor la respectiva cauză. ANAD are dreptul de a administra probe suplimentare în susţinerea actului de punere sub acuzare.
    (4) ANAD, prin reprezentant, susţine acuzaţiile cuprinse în actul de punere sub acuzare privind posibila încălcare a reglementărilor anti-doping pe baza probelor depuse şi administrate.
    (5) Membrii completului de audiere şi părţile au dreptul de a pune întrebări şi, după caz, de a interoga martorii şi alte persoane convocate la audiere.

    ART. 27
    Procedura de audiere în formă scrisă se realizează numai pe baza înscrisurilor depuse de părţi la dosarul cauzei.

    ART. 28
    (1) Pentru asigurarea unei corespunzătoare soluţionări este posibilă conexarea mai multor cauze în care sunt aceleaşi părţi sau chiar împreună cu alte părţi şi al căror obiect şi cauză au între ele o strânsă legătură.
    (2) Excepţia conexităţii poate fi invocată de părţi sau din oficiu cel mai târziu la primul termen de audiere înaintea completului ulterior sesizat, care, prin încheiere, se va pronunţa asupra excepţiei. Încheierea poate fi atacată numai odată cu fondul.
    (3) Dosarul cauzei va fi trimis completului mai întâi învestit cu soluţionarea cauzei, în afară de cazul în care toate părţile cer trimiterea lui la unul dintre celelalte complete.
    (4) În orice moment cauzele conexate pot fi disjunse şi soluţionate separat, dacă numai una dintre ele este în stare de soluţionare.

    ART. 29
    (1) Completul va suspenda soluţionarea unei cauze, pentru o durată de cel mult 3 luni:
    a) când amândouă părţile o cer;
    b) când niciuna dintre părţi, regulamentar convocate, nu se înfăţişează la strigarea cauzei. Cu toate acestea, cauza se soluţionează dacă sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping sau, după caz, ANAD a cerut în scris soluţionarea în lipsă.

    (2) Completul poate suspenda soluţionarea unei cauze, la solicitarea uneia dintre părţi sau din oficiu:
    a) când soluţionarea cauzei depinde, în tot sau în parte, de soluţia dată într-o altă cauză;
    b) când s-a început urmărirea penală pentru o infracţiune care ar avea o înrâurire hotărâtoare asupra deciziei ce urmează a se da.

    (3) În cazurile prevăzute la alin. (2) completul poate reveni motivat asupra suspendării, dacă se constată că partea care a cerut-o nu are un comportament diligent în cadrul cauzei care a determinat suspendarea, tergiversând soluţionarea acesteia, ori dacă urmărirea penală care a determinat suspendarea durează mai mult de 6 luni de la data la care a intervenit suspendarea, fără a se dispune o soluţie în acea cauză.
    (4) Soluţionarea unei cauze se suspendă de drept:
    a) prin interdicţia judecătorească a persoanei puse sub acuzare, până la numirea unui tutore;
    b) prin încetarea funcţiei tutorelui persoanei puse sub acuzare, până la numirea unui nou tutore.

    (5) Asupra suspendării soluţionării cauzei completul se va pronunţa prin decizie, care poate fi atacată cu apel, în mod separat, la Comisia de apel. Apelul se poate declara cât timp durează suspendarea soluţionării cauzei atât împotriva încheierii prin care s-a dispus suspendarea, cât şi împotriva încheierii prin care s-a dispus respingerea cererii de repunere pe rol a cauzei.
    (6) Soluţionarea cauzei suspendate se reia:
    a) prin cererea de redeschidere făcută de una dintre părţi, când suspendarea s-a dispus prin învoirea părţilor;
    b) prin cererea de redeschidere, făcută cu arătarea tutorelui;
    c) după soluţionarea cauzei prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b).


    ART. 30
    (1) După analizarea documentelor şi a probelor existente la dosarul cauzei, în baza încheierii de şedinţă, completul de audiere, printr-o decizie scrisă şi motivată, se pronunţă cu respectarea dispoziţiilor art. 76 alin. (3) - (6) din Legea nr. 310/2021.
    (2) Completul de audiere se pronunţă în termenele precizate la art. 76 din Legea nr. 310/2021.
    (3) În situaţia în care, cu prilejul deliberării, completul de audiere constată necesitatea clarificării unor aspecte sau a administrării de probe suplimentare, acesta poate repune cauza pe rol pentru motive temeinic justificate, consemnate în încheierea de şedinţă.

    ART. 31
    Decizia completului de audiere trebuie să conţină următoarele elemente, sub sancţiunea nulităţii:
    a) competenţa şi normele aplicabile;
    b) detalierea situaţiei de fapt;
    c) încălcarea/încălcările reglementărilor anti-doping comisă/ comise;
    d) consecinţele aplicabile;
    e) căile de atac şi termenul-limită pentru a formula apel disponibile sportivului sau altei persoane.


    ART. 32
    Prin decizie, completul de audiere poate, după caz:
    a) să claseze cauza în cazul prevăzut la art. 15 alin. (3), al retragerii actului de punere sub acuzare ori al decesului persoanei puse sub acuzare;
    b) să dispună măsurile prevăzute de lege pentru încălcările reglementărilor anti-doping constatate;
    c) să constate că nu pot fi reţinute acuzaţiile cuprinse în actul de punere sub acuzare.


    ART. 33
    (1) Actele de procedură pot fi semnate olograf sau electronic prin aplicarea semnăturii electronice de către persoanele prevăzute prin prezentul regulament. Documentele semnate olograf pot fi transmise în format fizic sau scanate în format .pdf către părţile implicate.
    (2) Pe parcursul soluţionării cauzei, comunicările scrise către părţi, reprezentanţii acestora sau alte persoane participante la şedinţa de audiere sau comunicările adresate de acestea completului de audiere pot fi realizate prin comunicare electronică, prin e-mail, la adresa secretariat.audiere@anad.gov.ro.
    (3) Dezbaterile completelor de audiere se consemnează în încheieri de şedinţă. Acestea se vor comunica părţilor în termen de 3 zile lucrătoare.
    (4) Părţile pot contesta acurateţea consemnării din încheierile de şedinţă, în scris, în termen de trei zile lucrătoare de la primirea acesteia.
    (5) În caz de contestare a acurateţei consemnării, înscrisul prevăzut la alin. (4) este confruntat cu înregistrarea audio sau, după caz, audio-video a declaraţiei din arhiva Comisiei de audiere. Confruntarea se face în prezenţa preşedintelui şi a secretarului completului de audiere, ocazie cu care se încheie un proces-verbal semnat de preşedintele completului de audiere, document ce se comunică părţilor în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

    ART. 34
    (1) Decizia completului de audiere se comunică sportivului, personalului asistent al sportivului sau altei persoane care este subiect al deciziei şi tuturor persoanelor fizice şi juridice care au dreptul de a formula apel potrivit art. 111 şi 114 din Legea nr. 310/2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (6) din Legea nr. 310/2021.
    (2) Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de comunicare.
    (3) Decizia poate fi înmânată şi personal sportivului, personalului asistent al sportivului sau altei persoane care este subiect al deciziei ori reprezentantului acestuia/acesteia care va semna pentru primire pe exemplarul Comisiei de audiere, cu precizarea datei.
    (4) Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei.

    ART. 35
    (1) În caz de neprezentare nejustificată a uneia dintre părţi la şedinţa de audiere, completul poate decide în lipsă, conform prevederilor prezentului regulament.
    (2) La cererea motivată a uneia dintre părţi, depusă cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de data întrunirii completului de audiere, precum şi în situaţia intervenirii unor impedimente obiective, şedinţa de audiere poate fi amânată pentru maximum 14 zile calendaristice.

    ART. 36
    Membrul completului de audiere desemnat în cauza prevăzută la art. 7 alin. (1) lit. a) are obligaţia de a se abţine de la soluţionarea cauzei în care acesta s-a pronunţat cu privire la decizia de suspendare provizorie.

    ART. 37
    Deciziile Comisiei de audiere pot fi contestate în conformitate cu dispoziţiile art. 111 şi 114 din Legea nr. 310/2021.

    CAP. VII
    Organizarea şedinţelor
    ART. 38
    (1) Şedinţele completelor de audiere pot fi organizate cu prezenţă fizică, prin teleconferinţă/ videoconferinţă, în format hibrid sau în scris.
    (2) Videoconferinţa este conferinţa la care toţi participanţii la procedură se pot vedea şi auzi în timp real.
    (3) Pentru validitatea videoconferinţei/teleconferinţei, sistemul electronic utilizat pentru aceasta trebuie să asigure înregistrarea audio/video a şedinţei.
    (4) Accesul la platforma online prin care se asigură organizarea şedinţelor în sistem videoconferinţă sau teleconferinţă este asigurat de ANAD.
    (5) Şedinţele completelor de audiere vor fi înregistrate audio sau audio-video, la solicitarea preşedintelui de complet, cu informarea părţilor şi cu respectarea prevederilor legislaţiei privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.

    ART. 39
    (1) În cazul videoconferinţei prevăzute la art. 38 alin. (1) şi (2), identificarea părţilor, a reprezentanţilor acestora şi a persoanelor audiate de către completul de audiere se realizează prin compararea imaginii acestora cu fotografia din documentul de identitate, care trebuie transmis, în prealabil, prin e-mail, scanat în format color, secretariatului Comisiei de audiere.
    (2) În caz de dubiu asupra identităţii persoanelor care participă la şedinţele organizate în sistem videoconferinţă/ teleconferinţă, preşedintele completului de audiere poate dispune administrarea de probe suplimentare în vederea determinării identităţii acestora şi acordarea unui termen în acest scop sau, după caz, revenirea asupra hotărârii de organizare a şedinţei în format de videoconferinţă/teleconferinţă.

    ART. 40
    Şedinţa secretă de deliberare asupra cauzei poate fi realizată prin oricare dintre modalităţile prevăzute la art. 38 alin. (1).

    ART. 41
    Luna august a fiecărui an este considerată perioadă de concediu a Comisiei de audiere. În consecinţă, cu excepţia cauzelor care nu suferă amânare din raţiuni de urgenţă sau pentru alte motive, în această lună nu se organizează şedinţe de audiere.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale
    ART. 42
    Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea unei audieri echitabile, transparente şi care să asigure părţilor garantarea drepturilor fundamentale prevăzute de tratatele internaţionale la care România este parte, precum şi de Constituţia României, republicată.

    ANEXA 1

    la regulament
    Către
    COMISIA DE AUDIERE
    Domnule preşedinte/Doamnă preşedinte,
    Subsemnatul/Subsemnata, ..................................., cu domiciliul în localitatea .........................., str. ................... nr. ......., bl. ......., sc. ......., et. ....., ap. ....., cod poştal ................, judeţul/sectorul .............., şi reşedinţa în localitatea .................., str. ................. nr. ......., bl. ....., sc. ...., et. ....., ap. ...., cod poştal ......., judeţul/sectorul ..................., număr de telefon .................... ...., adresă de e-mail .................................., identificat(ă) cu ...... seria ..... nr. ................., eliberat(ă) de ................. la data de ..................., valabil(ă) până la data de ..................., CNP ......................................, legitimat(ă) la ................................., reprezentat legal/convenţional prin ...........................,
    ca urmare a Notificării Agenţiei Naţionale Anti-Doping nr. ......../..........., primită la data de ..........., formulez prezenta
    CERERE DE SESIZARE A COMISIEI DE AUDIERE
    prin care solicit sesizarea Comisiei de audiere de pe lângă Agenţia Naţională Anti-Doping în vederea organizării audierii mele cu privire la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping descrisă în notificare
    Poziţia mea cu privire la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping descrisă în notificare, precum şi motivarea în fapt şi în drept le voi menţiona în faţa completului de audiere sau într-un memoriu separat pe care îl voi formula şi transmite completului de audiere potrivit dispoziţiilor Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei de audiere.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016