Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 9 august 2011  de organizare si functionare a Consiliului National pentru Finantarea Invatamantului Superior    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 9 august 2011 de organizare si functionare a Consiliului National pentru Finantarea Invatamantului Superior

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 573 din 11 august 2011
    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior, denumit în continuare CNFIS, este un organism consultativ de nivel naţional, fãrã personalitate juridicã, al Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
    ART. 2
    CNFIS îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.

    CAP. II
    Atribuţii

    ART. 3
    CNFIS propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului metodologia de finanţare a universitãţilor, potrivit art. 219 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 1/2011, în concordanţã cu urmãtoarele cerinţe:
    a) considerarea dezvoltãrii învãţãmântului superior ca responsabilitate publicã şi a învãţãmântului, în general, ca prioritate naţionalã;
    b) asigurarea calitãţii învãţãmântului superior la nivelul standardelor din Spaţiul european al învãţãmântului superior;
    c) formarea profesionalã şi dezvoltarea personalã pentru integrarea în societatea democraticã bazatã pe cunoaştere;
    d) profesionalizarea resurselor umane în concordanţã cu diversificarea şi specializarea pieţei muncii;
    e) dezvoltarea învãţãmântului superior şi a cercetãrii ştiinţifice şi creaţiei artistice universitare pentru integrarea la vârf în viaţa ştiinţificã mondialã.
    ART. 4
    CNFIS propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului alocarea, pe bazã de contract, a sumelor pentru finanţarea de bazã, finanţarea complementarã şi finanţarea suplimentarã, realizarea de obiective de investiţii, alocarea pe bazã competiţionalã a fondurilor pentru dezvoltare instituţionalã, alocarea pe bazã competiţionalã a fondurilor pentru incluziune, burse şi protecţia socialã a studenţilor, potrivit art. 223 alin. (2) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 5
    CNFIS stabileşte anual costul mediu per student echivalent, pe cicluri de studii, pe domenii de studii şi pe limbã de predare, potrivit art. 219 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 6
    CNFIS elaboreazã anual, pe baza metodologiei de finanţare a universitãţilor, procedurile de finanţare de bazã a universitãţilor prin granturi de studii calculate pe baza costurilor medii şi le propune spre aprobare Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului. Procedurile de finanţare de bazã a universitãţilor prin granturi de studii respectã principiul finanţãrii multianuale asigurate pe toatã durata unui ciclu de studii, potrivit art. 223 din Legea nr. 1/2011.
    ART. 7
    CNFIS poate propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului domeniile de studii prioritare, care asigurã dezvoltarea sustenabilã şi competitivã a societãţii, potrivit art. 223 alin. (4) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 8
    CNFIS propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, în vederea finanţãrii preferenţiale, programele de studii de master şi doctorat în ştiinţe şi tehnologii avansate, cele care se desfãşoarã în limbi de circulaţie internaţionalã, precum şi doctoratele în cotutelã cu universitãţi de prestigiu din strãinãtate, potrivit art. 225 alin. (1) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 9
    (1) CNFIS stabileşte criteriile şi standardele de calitate pentru alocarea cãtre universitãţi a finanţãrii suplimentare destinate stimulãrii excelenţei instituţiilor şi a programelor de studii, atât din cadrul universitãţilor de stat, cât şi al celor particulare, în cuantum, la nivel naţional, de minimum 30% din suma alocatã la nivel naţional universitãţilor de stat ca finanţare de bazã, potrivit art. 197 lit. a) din Legea nr. 1/2011.
    (2) Criteriile şi standardele prevãzute la alin. (1) reflectã rezultatele cu relevanţã internaţionalã ale activitãţilor de cercetare-dezvoltare, care sunt propuse de cãtre Colegiul consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, potrivit prevederilor art. 67^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 10
    (1) CNFIS propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului metodologia de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltare instituţionalã, alocat pe criterii competitive celor mai performante instituţii de învãţãmânt superior din fiecare categorie.
    (2) Metodologia de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltare instituţionalã se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, potrivit art. 197 lit. b) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 11
    CNFIS propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului metodologia de alocare preferenţialã de resurse financiare consorţiilor formate în vederea fuzionãrii sau universitãţilor fuzionate prin comasare sau absorbţie, potrivit art. 194 alin. (2) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 12
    CNFIS propune anual cuantumul minim al burselor sociale pentru susţinerea financiarã a studenţilor cu venituri reduse, ţinând cont de faptul cã acestea trebuie sã acopere cheltuielile minime de masã şi cazare, potrivit art. 223 alin. (10) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 13
    CNFIS colaboreazã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului în realizarea controlului periodic al modului de îndeplinire de cãtre universitãţi a prevederilor din contractele instituţionale şi complementare, al modului de realizare a proiectelor de dezvoltare instituţionalã şi al eficienţei gestionãrii fondurilor publice de cãtre universitãţi, potrivit art. 219 alin. (2) lit. b) şi art. 223 alin. (7) lit. c) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 14
    CNFIS colaboreazã cu Consiliul Naţional de Statisticã şi Prognozã a Învãţãmântului Superior, Agenţia Românã de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Superior, Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice, Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, precum şi cu Autoritatea Naţionalã pentru Calificãri în vederea elaborãrii sistemului de indicatori statistici de referinţã pentru învãţãmântul superior, corelat cu sistemele de indicatori statistici de referinţã la nivel european din domeniu, pe care îl înainteazã Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, potrivit art. 220 alin. (2) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 15
    CNFIS formuleazã cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului propuneri menite sã sprijine absorbţia fondurilor europene la nivelul organismelor, programelor şi proiectelor din subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului. În acest sens, CNFIS comunicã cu instituţiile din sistemul naţional al învãţãmântului superior, precum şi cu organismele din subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului care gestioneazã implementarea programelor şi proiectelor finanţate din fonduri europene pentru a identifica mãsuri de eficientizare a fondurilor şi de creştere a gradului de absorbţie a acestora.
    ART. 16
    CNFIS desemneazã un membru în Consiliul de eticã şi management universitar, potrivit art. 125 alin. (2) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 17
    CNFIS propune Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului regulamentul de alocare a codului matricol individual, precum şi conţinutul informaţiilor care vor fi scrise în Registrul matricol unic al universitãţilor din România, potrivit art. 201 alin. (2) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 18
    CNFIS prezintã anual Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului un raport public privind starea finanţãrii învãţãmântului superior şi mãsurile de optimizare ce se impun, potrivit art. 219 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 1/2011.

    CAP. III
    Constituirea

    ART. 19
    Membrii CNFIS sunt personalitãţi de prestigiu ştiinţific, cultural şi moral, recunoscute pe plan naţional şi internaţional, numite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului pentru un mandat de 4 ani.
    ART. 20
    Pot fi membri ai CNFIS cadre didactice şi cercetãtori, având cel puţin titlul de conferenţiar sau de cercetãtor ştiinţific II ori titluri echivalente obţinute în strãinãtate, membri ai Academiei Române şi ai unor instituţii de culturã, selectaţi astfel încât sã se asigure o reprezentare cât mai echitabilã a principalelor centre universitare din ţarã şi a domeniilor fundamentale de studii.
    ART. 21
    (1) Asociaţiile studenţeşti desemneazã un student cu statut de observator în CNFIS, care se numeşte prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    (2) Pot face parte din CNFIS, ca observatori, reprezentanţi ai mediului de afaceri, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    ART. 22
    (1) CNFIS este format din 21 de membri.
    (2) Membrii CNFIS sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului pe întreaga perioadã a exercitãrii mandatului prevãzut la art. 19.
    ART. 23
    (1) CNFIS are un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi, desemnaţi dintre membrii CNFIS.
    (2) În cadrul CNFIS funcţioneazã Biroul executiv, format din 5 membri ai CNFIS, incluzând preşedintele şi cei 2 vicepreşedinţi. Atribuţiile Biroului executiv sunt stabilite prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare a CNFIS.
    ART. 24
    (1) Odatã cu numirea componenţei CNFIS, ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului numeşte, din rândul membrilor CNFIS, preşedintele, vicepreşedinţii şi ceilalţi membri ai Biroului executiv.
    (2) Membrii Biroului executiv pot fi înlocuiţi în urma alegerilor desfãşurate conform art. 25, care pot avea loc dupã cel puţin un an de activitate a consiliului nou-numit.
    (3) Ulterior termenului prevãzut la alin. (2), preşedintele, vicepreşedintele sau un membru al Biroului executiv poate fi revocat din respectiva funcţie de conducere prin votul secret a cel puţin douã treimi dintre membrii CNFIS, la cererea unuia sau mai multor membri ai CNFIS.
    (4) Membrul Biroului executiv revocat din funcţie se înlocuieşte în urma alegerilor desfãşurate conform art. 25.
    ART. 25
    (1) Metodologia de alegere a membrilor Biroului executiv al Consiliului este urmãtoarea:
    a) preşedintele este ales prin vot secret, cu majoritatea voturilor exprimate, fie în urma depunerii unor candidaturi, fie pe baza propunerilor membrilor CNFIS;
    b) vicepreşedinţii şi ceilalţi membri ai Biroului executiv sunt propuşi de cãtre preşedinte şi aleşi prin vot secret, cu majoritatea voturilor exprimate, de cãtre Consiliu.
    (2) Cvorumul necesar validãrii voturilor prevãzute la alin. (1) este de jumãtate plus unu din numãrul total de membri.
    ART. 26
    (1) În cazul existenţei unui loc vacant în componenţa CNFIS sau în situaţia în care un membru este în imposibilitatea de a-şi exercita mandatul, se procedeazã la numirea altui membru prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
    (2) Mandatul noului membru expirã la expirarea mandatului membrului pe care îl înlocuieşte.
    ART. 27
    (1) În cazul în care un membru al CNFIS încalcã normele etice sau de deontologie profesionalã ori nu se implicã în mod sistematic în activitãţile consiliului, acesta poate fi revocat din calitatea de membru al CNFIS.
    (2) Se considerã cã un membru nu se implicã în mod sistematic în activitãţile consiliului în urmãtoarele cazuri:
    a) nu participã la mai mult de 50% din şedinţele din decursul a 6 luni consecutiv;
    b) în cazul votului prin mijloace electronice, nu îşi exprimã opţiunea pentru mai mult de 25% din deciziile supuse votului în decursul a 6 luni consecutiv;
    c) în alte cazuri stabilite prin regulamentul intern de funcţionare.
    (3) Procedura de revocare se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
    a) unul sau mai mulţi dintre membrii CNFIS ori ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului solicitã declanşarea procedurii de revocare;
    b) revocarea se confirmã prin votul secret al majoritãţii absolute a membrilor CNFIS, în cazul în care a fost solicitatã de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, respectiv prin votul secret a douã treimi dintre membrii CNFIS, în caz contrar;
    c) în cazul în care revocarea nu se confirmã conform prevederilor lit. b), procedura de revocare înceteazã;
    d) în cazul în care revocarea nu a fost solicitatã de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, aceasta se aprobã de cãtre ministru.
    (4) Pe locul rãmas vacant în urma revocãrii se numeşte un nou membru, conform prevederilor art. 26.

    CAP. IV
    Organizarea şi funcţionarea

    ART. 28
    Preşedintele CNFIS are urmãtoarele atribuţii:
    a) îndeplineşte mandatul atribuit explicit prin decizie a membrilor CNFIS;
    b) conduce şedinţele de lucru ale CNFIS şi ale Biroului executiv;
    c) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale CNFIS, pe baza propunerilor membrilor; ordinea de zi poate fi modificatã prin decizie a membrilor CNFIS, la cererea oricãrui membru al CNFIS;
    d) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale Biroului executiv, pe baza propunerilor membrilor acestuia; ordinea de zi poate fi modificatã prin decizie a membrilor Biroului executiv, la cererea oricãruia dintre membri;
    e) asigurã legãtura operativã a CNFIS cu ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, în vederea informãrii acestuia despre activitatea CNFIS;
    f) reprezintã CNFIS în relaţia cu terţii.
    ART. 29
    (1) În cazul indisponibilitãţii sale, atribuţiile preşedintelui sunt preluate de vicepreşedinţi, cu alternarea preluãrii atribuţiilor de cãtre cei 2 vicepreşedinţi.
    (2) Preşedintele poate delega unui vicepreşedinte sau unui alt membru al CNFIS unele dintre atribuţiile sale.
    ART. 30
    (1) Pentru realizarea diferitelor activitãţi, CNFIS poate constitui, pe perioadã determinatã, organe de lucru - comisii şi grupuri de lucru, care sunt numite, restructurate, desfiinţate şi coordonate de cãtre CNFIS şi cãrora CNFIS le poate delega unele dintre atribuţiile proprii.
    (2) Componenţa şi regulamentele acestor organe de lucru sunt stabilite de CNFIS şi publicate pe site-ul web propriu.
    (3) Organele de lucru pot include membri CNFIS şi experţi din afara CNFIS, atât din ţarã, cât şi din strãinãtate.
    (4) Suportul tehnic şi executiv pentru activitatea Consiliului CNFIS şi a Biroului CNFIS este asigurat de Unitatea executivã pentru finanţarea învãţãmântului superior, a cercetãrii, dezvoltãrii şi inovãrii (UEFISCDI), prin Direcţia de finanţare şi evaluare instituţionalã.
    ART. 31
    Documentele şi propunerile pe care CNFIS le realizeazã în îndeplinirea atribuţiilor sale sunt avizate prin decizie a Biroului executiv şi adoptate prin decizie a CNFIS.
    ART. 32
    CNFIS poate adopta un regulament intern de funcţionare, care trebuie sã respecte prevederile legale şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
    ART. 33
    Pentru a adopta o decizie, membrii CNFIS, respectiv ai Biroului executiv pot vota atât în cadrul şedinţelor, cât şi de la distanţã, exprimându-şi dreptul la vot prin mijloace electronice, conform regulamentului intern de funcţionare.
    ART. 34
    (1) Pentru luarea deciziilor în cadrul şedinţelor CNFIS este necesarã prezenţa a cel puţin 9 dintre membrii CNFIS.
    (2) În cazul voturilor exprimate prin mijloace electronice, deciziile se pot adopta numai dacã numãrul de membri prevãzut la alin. (1) voteazã în intervalul de timp stabilit conform regulamentului intern de funcţionare.
    ART. 35
    Cu excepţia cazurilor prevãzute la art. 24 alin. (3) şi art. 25, deciziile CNFIS sunt aprobate prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi, în cazul votului în cadrul şedinţelor, respectiv prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor votanţi, în cazul votului exprimat prin mijloace electronice.
    ART. 36
    Şedinţele CNFIS se convoacã de cãtre preşedintele CNFIS, de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului sau la cererea a cel puţin o treime dintre membrii CNFIS.
    ART. 37
    (1) Pentru luarea deciziilor în cadrul şedinţelor Biroului executiv este necesarã prezenţa a cel puţin 3 membri ai Biroului executiv.
    (2) În cazul voturilor exprimate prin mijloace electronice, deciziile Biroului executiv se pot adopta numai dacã numãrul de membri prevãzut la alin. (1) voteazã în intervalul de timp stabilit conform regulamentului intern de funcţionare.
    ART. 38
    Deciziile Biroului executiv sunt aprobate prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi ai Biroului executiv, în cazul votului în cadrul şedinţelor, respectiv prin votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor votanţi ai Biroului executiv, în cazul votului exprimat prin mijloace electronice.
    ART. 39
    Şedinţele Biroului executiv se convoacã de cãtre preşedintele CNFIS, de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului sau la cererea a cel puţin 2 dintre membrii Biroului executiv.
    ART. 40
    Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului sau un reprezentant al acestuia pot participa, de drept, la şedinţele CNFIS sau ale Biroului executiv, în calitate de observatori, fãrã drept de vot.
    ART. 41
    Observatorii prevãzuţi la art. 21 pot participa, de drept, la şedinţele CNFIS, fãrã drept de vot.
    ART. 42
    (1) CNFIS poate invita în cadrul şedinţelor proprii persoane externe consiliului, în calitate de observatori şi/sau consultanţi.
    (2) Biroul executiv poate invita în cadrul şedinţelor proprii persoane externe Biroului executiv sau consiliului, în calitate de observatori şi/sau consultanţi.

    CAP. V
    Finanţarea CNFIS

    ART. 43
    Bugetul CNFIS este gestionat prin UEFISCDI şi se constituie pe bazã contractualã între Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi UEFISCDI sau din alte surse legal constituite, gestionate de UEFISCDI.
    ART. 44
    Pentru participarea la şedinţe sau reuniuni de lucru, membrii CNFIS şi ai organelor de lucru ale acestuia primesc, pentru fiecare şedinţã sau reuniune de lucru, o retribuţie brutã egalã cu 1/20 din valoarea brutã a salariului de bazã, corespunzãtor coeficientului de ierarhizare maxim, al unui profesor universitar din instituţii de învãţãmânt superior finanţate din fonduri publice, conform legii.
    ART. 45
    Pentru participarea la şedinţe sau la reuniuni de lucru, membrilor CNFIS şi ai organelor de lucru ale acestuia le sunt decontate cheltuielile de transport, diurnã şi cazare, în condiţiile legii.
    ART. 46
    Remunerarea activitãţii desfãşurate în afara activitãţii de bazã de cãtre membrii organelor de lucru ale CNFIS şi decontarea cheltuielilor de transport, diurnã şi cazare ale acestora pentru participarea la şedinţe sau la reuniuni de lucru se fac în condiţiile legii şi în limitele bugetului alocat cu aceastã destinaţie.

                                           --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016