Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 3.032 din 8 iulie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 692 din 17 iulie 2024.────────── ART. 1 (1) Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi de funcţionare a Comisiei pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de către organizaţiile de creatori ce pot beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor prevăzute de Legea nr. 35/1994 privind timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment, republicată, denumită în continuare Comisia, precum şi metodologia de desemnare a membrilor Comisiei, potrivit legii. (2) Comisia este formată din specialişti în domeniu, din cadrul Ministerului Culturii, şi este constituită în vederea verificării îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege de către organizaţiile de creatori ce pot beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrului literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment. ART. 2 (1) Comisia are următoarele atribuţii principale: a) verificarea îndeplinirii condiţiei legale ca minimum 90% din numărul membrilor organizaţiilor de creatori solicitante ce pot beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor prevăzute de Legea nr. 35/1994, republicată, să fie titulari de drepturi de autor sau titulari de drepturi conexe dreptului de autor ori persoane care, prin profesiunea lor, participă nemijlocit la crearea operei din domeniul pentru care se colectează timbrul; b) verificarea îndeplinirii condiţiei legale ca în obiectivele stabilite prin statutele organizaţiilor de creatori prevăzute la lit. a) să se regăsească activităţi precum: 1. susţinerea unor proiecte culturale de interes naţional; 2. participarea la concursuri de interpretare şi creaţie în ţară şi în străinătate; 3. promovarea unor acţiuni cu participarea românilor de peste hotare; 4. susţinerea şi protejarea artei cinematografice, teatrale şi muzicale; 5. completarea fondurilor destinate susţinerii activităţii tinerilor creatori, interpreţi şi executanţi; 6. sprijinirea materială a creatorilor, interpreţilor şi executanţilor pensionari; 7. sprijinirea materială a revistelor de specialitate aparţinând uniunilor de creaţie; 8. sprijinirea înscrierii în circuitul naţional şi internaţional a operelor artistice de valoare; 9. cinstirea şi perpetuarea memoriei personalităţilor culturii româneşti şi ale minorităţilor naţionale, atât în tară, cât şi în străinătate; 10. punerea în valoare a patrimoniului folcloric şi etnografic din România; 11. susţinerea financiară a spectacolelor în care sunt prezentate opere de creaţie ai căror autori sunt români sau reprezentanţi ai minorităţilor naţionale din România; 12. susţinerea financiară a premiilor acordate creatorilor şi interpreţilor. (2) Comisia îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare, în vederea realizării scopului pentru care a fost constituită. (3) În exercitarea atribuţiilor sale, Comisia adoptă hotărâri. ART. 3 (1) Comisia este formată din 5 membri, specialişti din cadrul Ministerului Culturii, desemnaţi la propunerea conducerii direcţiilor de specialitate, numiţi pe o perioadă de trei ani, în următoarea componenţă: a) 2 membri din cadrul Direcţiei cultură scrisă şi creaţie contemporană; b) 2 membri din cadrul Direcţiei patrimoniu cultural; c) un membru din cadrul Direcţiei economice. (2) În cadrul primei şedinţe, membrii Comisiei aleg, prin majoritate simplă a voturilor, preşedintele şi vicepreşedintele Comisiei. (3) Secretariatul Comisiei este asigurat de doi consilieri din cadrul Direcţiei cultură scrisă şi creaţie contemporană/Direcţiei patrimoniu cultural. (4) Membrii Comisiei au obligaţia păstrării confidenţialităţii, pe toată durata mandatului şi după încetarea acestuia, cu privire la date şi/sau informaţii cu caracter personal ori care intră sub incidenţa protecţiei legale, de care au luat cunoştinţă în timpul exercitării mandatului, cu excepţia datelor şi documentelor care, potrivit legii, constituie informaţie de interes public. (5) Obligaţia de confidenţialitate incumbă şi secretariatului Comisiei. (6) În scopul cunoaşterii şi asumării angajamentelor prevăzute la alin. (4), membrii Comisiei semnează, înainte de prima şedinţă a Comisiei, declaraţia privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament. (7) Declaraţiile prevăzute la alin. (6) vor fi înaintate secretariatului Comisiei, care va monitoriza şi va evalua situaţiile privind existenţa unor potenţiale conflicte de interese. (8) Pe perioada exercitării mandatului, pentru evitarea conflictelor de interese, membrii Comisiei nu vor asista la şedinţele în cadrul cărora vor fi analizate documentaţii la a căror pregătire au participat sau participă aceştia, soţii ori soţiile, rudele până la gradul IV, precum şi în cazul în care ar avea o relaţie contractuală, în desfăşurare, inclusiv un raport de serviciu, cu persoane fizice ori juridice care au calitatea de elaborator al respectivelor documentaţii. ART. 4 (1) Preşedintele Comisiei are următoarele atribuţii: a) convoacă, deschide, conduce şi închide şedinţele Comisiei; b) verifică, la deschiderea şedinţelor, valabilitatea acestora, astfel încât să se poată adopta hotărâri prin întrunirea cvorumului corespunzător; c) coordonează elaborarea şi difuzarea informaţiilor privind activitatea Comisiei. (2) În absenţa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt exercitate de vicepreşedinte. ART. 5 Secretariatul Comisiei are următoarele atribuţii: a) asigură buna funcţionare a şedinţelor Comisiei; b) primeşte documentaţia depusă de organizaţia de creatori solicitantă; c) pregăteşte documentaţia depusă de organizaţia de creatori solicitantă şi o prezintă membrilor Comisiei; d) aduce la cunoştinţa membrilor Comisiei ordinea de zi a şedinţelor; e) elaborează documentele Comisiei, asigură securitatea şi arhivarea acestora; f) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor; g) comunică Serviciului legislativ şi relaţia cu Parlamentul din cadrul Ministerului Culturii hotărârile prin care se constată îndeplinirea condiţiilor legale de către organizaţiile de creatori, în vederea modificării şi completării actelor normative aplicabile în domeniu; h) asigură legătura dintre organizaţia de creatori solicitantă şi Comisie; i) gestionează declaraţiile prevăzute la art. 3 alin. (6). ART. 6 (1) Calitatea de membru al Comisiei încetează în următoarele situaţii: a) deces; b) demisie; c) revocare; d) absenţă nejustificată şi succesivă la trei şedinţe; e) în alte condiţii prevăzute de lege. (2) Revocarea calităţii de membru se aprobă prin ordin al ministrului culturii. (3) În cazul în care unul dintre membrii Comisiei este revocat pentru oricare dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), în locul acestuia va fi numit prin ordin al ministrului culturii un nou membru, pentru perioada rămasă din respectivul mandat, la propunerea direcţiei din care face parte membrul al cărui mandat a încetat. ART. 7 (1) Comisia îşi desfăşoară activitatea în şedinţe ordinare. (2) Şedinţele au loc la convocarea preşedintelui Comisiei. (3) Şedinţa este legal constituită în prezenţa a cel puţin 3 membri ai Comisiei. (4) Membrii Comisiei sunt convocaţi individual, prin grija secretariatului. (5) Data, ordinea de zi şi locul de desfăşurare a şedinţelor sunt anunţate de către secretariat cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de desfăşurarea acestora. ART. 8 Comisia îşi desfăşoară activitatea după cum urmează: a) verifică conţinutul şi legalitatea documentaţiei depuse de către organizaţia de creatori solicitantă şi hotărăşte, după caz, necesitatea completării acesteia şi transmiterea unei solicitări, în acest sens, organizaţiei de creatori; b) adoptă hotărâri, prin vot deschis, cu majoritatea simplă; în caz de paritate, votul preşedintelui este hotărâtor; c) hotărârile se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, întocmit de secretariat, semnat de membrii care au participat la şedinţă. ART. 9 (1) Hotărârile Comisiei au ca obiect: a) constatarea îndeplinirii de către organizaţia de creatori solicitantă a condiţiilor prevăzute de lege pentru a putea beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor prevăzute de Legea nr. 35/1994, republicată; b) constatarea neîndeplinirii de către organizaţia de creatori solicitantă a condiţiilor prevăzute de lege pentru a putea beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor prevăzute de Legea nr. 35/1994, republicată. (2) Hotărârile Comisiei se comunică, de către secretariat, organizaţiei de creatori solicitante. ART. 10 În vederea verificării îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege, organizaţia de creatori solicitantă va transmite secretariatului Comisiei următoarea documentaţie, în format fizic: a) cerere prin care se solicită verificarea îndeplinirii condiţiilor cerute de lege pentru a putea să beneficieze de sumele prevăzute la art. 2 alin. (4) din Legea nr. 35/1994, republicată; b) copii legalizate ale actului constitutiv, statutului şi certificatului de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor; c) original sau copii legalizate ale documentelor din care rezultă că minimum 90% din numărul membrilor organizaţiei de creatori solicitante sunt titulari de drepturi de autor sau titulari de drepturi conexe dreptului de autor ori persoane care, prin profesiunea lor, participă nemijlocit la crearea de opere în domeniul pentru care se colectează timbrul. ART. 11 (1) Contestaţiile cu privire la hotărârile Comisiei se depun, în termen de 30 de zile de la comunicarea hotărârii, la secretariatul Comisiei. (2) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie de soluţionare a contestaţiilor, numită prin ordin al ministrului culturii, din care nu pot face parte membrii Comisiei prevăzute la art. 1 alin. (2), iar secretariatul Comisiei comunică contestatarului răspunsul la contestaţie. (3) În cazul în care contestatarul este nemulţumit de răspunsul primit, se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii. ANEXA 1 la regulament DECLARAŢIE privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea Subsemnatul(a), ......................, membru(ă) în Comisia pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de către organizaţiile de creatori ce pot beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor prevăzute de Legea nr. 35/1994 privind timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment, republicată, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, prevăzut de art. 326 din Codul penal, următoarele: I. Imparţialitate Pe durata mandatului, în calitate de membru, nu voi participa la dezbaterile şi la votul comisiei din care fac parte dacă voi constata că mă aflu în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de către organizaţiile de creatori ce pot beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor prevăzute de Legea nr. 35/1994 privind timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment, aprobat prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.032/2024. Nu am niciun interes de natură să afecteze imparţialitatea mea pe parcursul procesului de deliberare în cadrul comisiei din care fac parte. II. Interese
┌──────────────────────────────────────┐
│1. Asociat sau acţionar la societăţi │
│comerciale, precum şi membru în │
│asociaţii, fundaţii sau alte │
│organizaţii neguvernamentale, care au │
│legătură cu obiectul de activitate al │
│comisiei: │
├──────────────────────┬───────────────┤
│Unitatea - denumirea │Calitatea │
│şi adresa - │deţinută │
├──────────────────────┼───────────────┤
│1.1…... │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┴───────────────┤
│2. Calitatea de membru în organele de │
│conducere, administrare şi control ale│
│societăţilor comerciale, ale │
│asociaţiilor sau fundaţiilor ori ale │
│altor organizaţii neguvernamentale, │
│care au legătură cu obiectul de │
│activitate al comisiei: │
├──────────────────────┬───────────────┤
│Unitatea - denumirea │Calitatea │
│şi adresa - │deţinută │
├──────────────────────┼───────────────┤
│2.1…… │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
├──────────────────────┼───────────────┤
│ │ │
└──────────────────────┴───────────────┘
Mă angajez ca, în cazul schimbării informaţiilor de la punctul II - Interese, să depun declaraţii actualizate. III. Confidenţialitate Mă angajez să păstrez confidenţialitatea informaţiilor şi datelor cu caracter personal pe care le voi obţine sau le voi afla ca efect al calităţii mele de membru al Comisiei pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de către organizaţiile de creatori ce pot beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor prevăzute de Legea nr. 35/1994 privind timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment, republicată, pe toată durata mandatului şi după încetarea acestuia, potrivit prevederilor legii. Mă angajez ca, pe durata mandatului, dacă sesizez iminenţa unui conflict de interese cu privire la un subiect de pe ordinea de zi ori altă situaţie care constituie sau care poate genera un conflict de interese, să înştiinţez de îndată secretarul comisiei, să mă abţin de la dezbateri şi luarea deciziei, inclusiv de la vot. IV. Protecţia datelor cu caracter personal Declar că am luat cunoştinţă de prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de către organizaţiile de creatori ce pot beneficia de sumele reprezentând valoarea timbrelor prevăzute de Legea nr. 35/1994 privind timbrul literar, cinematografic, teatral, muzical, folcloric, al artelor plastice, al arhitecturii şi de divertisment, aprobat prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.032/2024, şi sunt de acord ca datele mele personale să fie utilizate de către Ministerul Culturii în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, iar numele meu să fie făcut public pe pagina de internet a Ministerului Culturii pe durata mandatului. Înţeleg şi sunt de acord ca Ministerul Culturii să păstreze datele personale colectate pentru o perioadă de 10 ani, în condiţiile prevăzute de Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
┌──────────────────────────────┬────────────────────────┐
│Semnătura │Data: │
│..............................│........................│
└──────────────────────────────┴────────────────────────┘
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.