Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 8 februarie 2019  de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Desegregare şi Incluziune Educaţională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 8 februarie 2019 de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Desegregare şi Incluziune Educaţională

EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 154 din 27 februarie 2019
──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 3.141 din 8 februarie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 154 din 27 februarie 2019.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Comisia Naţională pentru Desegregare şi Incluziune Educaţională, denumită în continuare Comisia sau CNDIE, este un organism de specialitate, consultativ, fără personalitate juridică, înfiinţat în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale, denumit în continuare MEN.

    ART. 2
    CNDIE se constituie şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile prezentului regulament, aprobat în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, având ca mandat coordonarea implementării Planului de acţiune pentru desegregare şcolară şi creşterea calităţii educaţionale în unităţile de învăţământ preuniversitar.

    CAP. II
    Atribuţiile CNDIE
    ART. 3
    CNDIE are următoarele atribuţii:
    a) avizează, în urma consultării cu organizaţiile neguvernamentale de profil, Metodologia de monitorizare a segregării şcolare pentru toate criteriile de segregare şcolară enunţate în prezentul ordin şi Metodologia de prevenire şi intervenţie în situaţiile de segregare şcolară;
    b) coordonează realizarea unui raport anual privind segregarea şcolară şi calitatea serviciilor educaţionale din România, în conformitate cu prevederile Planului de acţiune pentru desegregare şcolară şi creşterea calităţii educaţionale în unităţile de învăţământ preuniversitar din România; în exercitarea acestei atribuţii, Comisia Naţională pentru Desegregare şi Incluziune Educaţională poate face propuneri pentru îmbunătăţirea sistemului de indicatori care sunt urmăriţi anual prin Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR) şi de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) pentru monitorizarea tuturor formelor de segregare şcolară;
    c) elaborează strategii şi/sau norme metodologice privind desegregarea şcolară şi incluziunea educaţională în conformitate cu nevoile specifice identificate în cadrul raportului anual privind segregarea şcolară şi calitatea serviciilor educaţionale din România;
    d) monitorizează, la nivel naţional, implementarea măsurilor corective pentru prevenirea şi eliminarea tuturor formelor de segregare şcolară, pe toate criteriile enunţate în prezentul ordin, în colaborare cu inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, cu alte organisme aflate în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale şi cu alţi parteneri educaţionali;
    e) poate acorda asistenţă tehnică comisiilor şcolare pentru prevenirea şi eliminarea violenţei, a faptelor de corupţie şi discriminării în mediul şcolar şi promovarea interculturalităţii în activitatea acestora de monitorizare, prevenire sau combatere a tuturor formelor de segregare şcolară, în mod direct sau prin intermediul inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti;
    f) acordă asistenţă tehnică inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi Centrului Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională (CJRAE)/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CMBRAE) în activitatea acestora de monitorizare, prevenire sau combatere a tuturor formelor de segregare şcolară;
    g) colaborează cu Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării în domeniul monitorizării, prevenirii şi eliminării oricăror forme de segregare şcolară;
    h) analizează acte normative elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale sau ale altor ministere sau organisme guvernamentale, în conformitate cu Planul de acţiune pentru desegregare şcolară şi creşterea calităţii educaţionale în unităţile de învăţământ preuniversitar, în domeniul prevenirii şi eliminării oricăror forme de segregare şcolară;
    i) propune ministrului educaţiei naţionale aplicarea sancţiunilor corespunzătoare prevăzute în prezentul regulament în cazurile identificate de segregare şcolară.


    ART. 4
    La propunerea CNDIE, Ministerul Educaţiei Naţionale va încheia protocoale de colaborare cu instituţiile publice cu care CNDIE are obligaţia de a colabora, în conformitate cu Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 6.134/2016 privind interzicerea segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar.

    ART. 5
    Protocoalele de colaborare vor include modalităţile şi metodologiile specifice de colaborare interinstituţională, care vor fi elaborate şi negociate de CNDIE cu partenerii instituţionali.

    CAP. III
    Componenţa CNDIE
    ART. 6
    (1) Comisia este formată din 17 membri, specialişti şi experţi reprezentând Ministerul Educaţiei Naţionale, mediul academic, organizaţii neguvernamentale şi alte instituţii relevante, precum şi reprezentanţi ai beneficiarilor direcţi şi indirecţi ai educaţiei, respectiv reprezentanţi ai elevilor şi părinţilor.
    (2) Membrii Comisiei sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei naţionale la propunerea:
    a) Agenţiei Române pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar - un membru;
    b) Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei - un membru;
    c) organizaţiilor asociative ale elevilor - doi membri;
    d) organizaţiilor asociative ale părinţilor - doi membri;
    e) organizaţiilor neguvernamentale sau interguvernamentale (ONG-uri sau alte organizaţii care au ca mandat protejarea şi promovarea drepturilor minorităţii rome, protejarea şi promovarea drepturilor copiilor şi elevilor cu dizabilităţi, protejarea şi promovarea drepturilor copiilor şi elevilor din familii dezavantajate/mediul rural) - patru membri;
    f) mediului universitar - un membru;
    g) organizaţiilor sindicale din sistemul de educaţie, reprezentând cadrele didactice - doi membri;
    h) Ministerului Educaţiei Naţionale - patru membri: secretarul de stat pentru Învăţământul în limbile minorităţilor, un reprezentant al Direcţiei generale educaţie timpurie, învăţământ primar şi gimnazial, un reprezentant al Direcţiei generale învăţământ secundar superior şi educaţie permanentă, un reprezentant al Direcţiei generale minorităţi şi relaţia cu Parlamentul.


    ART. 7
    Calitatea de membru al Comisiei se dobândeşte în baza numirii prin ordin al ministrului educaţiei naţionale pentru un mandat de 2 ani. Mandatul unui membru CNDIE poate fi reînnoit la expirarea mandatului, fără a exista vreo limită în privinţa numărului de mandate exercitate, având în vedere natura tehnică a mandatului exercitat în cadrul CNDIE. Calitatea de membru al Comisiei dă dreptul fiecărui membru la un vot.

    ART. 8
    Membrii CNDIE, în exercitarea mandatului lor, au următoarele obligaţii:
    a) de a participa la şedinţele de lucru şi activităţile CNDIE;
    b) de a respecta normele etice sau deontologice;
    c) de a îndeplini sarcinile care le revin ca urmare a calităţii deţinute.


    ART. 9
    Calitatea de membru al Comisiei încetează în următoarele situaţii:
    a) încheierea valabilităţii mandatului;
    b) renunţarea unilaterală la mandat de către membru, comunicată în scris ministrului educaţiei naţionale;
    c) retragerea motivată a mandatului membrului de către instituţia sau organizaţia care l-a desemnat;
    d) absenţa nemotivată de la maximum 4 şedinţe consecutive;
    e) deces;
    f) încălcarea prevederilor legale şi a prezentului regulament.


    ART. 10
    În cazul în care unul dintre membrii Comisiei pierde această calitate, în locul acestuia va fi numit prin ordin al ministrului educaţiei naţionale un nou membru, potrivit aceleiaşi proceduri prin care au fost desemnaţi anterior.

    CAP. IV
    Organizarea şi structurile CNDIE
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 11
    Structurile CNDIE sunt preşedintele, secretariatul tehnic şi subcomisiile tematice.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Preşedintele
    ART. 12
    Preşedintele CNDIE este secretarul de stat pentru Învăţământul în limbile minorităţilor din Ministerul Educaţiei Naţionale, are dreptul la un singur vot, la fel ca orice membru al CNDIE, şi are următoarele atribuţii:
    a) convoacă şedinţele CNDIE şi conduce lucrările plenului Comisiei;
    b) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale Comisiei, pe baza propunerilor membrilor CNDIE; ordinea de zi poate fi modificată prin decizie a membrilor Comisiei, la cererea oricărui membru al Comisiei;
    c) poate invita, motivat, la lucrările plenului Comisiei şi alţi experţi externi;
    d) poate înfiinţa subcomisii tematice, pe durată şi cu un mandat determinate, care pot include membri CNDIE şi alţi experţi externi;
    e) reprezintă CNDIE în relaţia cu ministrul educaţiei naţionale şi cu terţii.


    ART. 13
    Recomandările formulate de către subcomisiile tematice sau de către experţii externi invitaţi la lucrările plenului Comisiei sunt adoptate de către CNDIE, dacă se supun votului plenului Comisiei şi sunt întrunite condiţiile stipulate în prezentul regulament pentru adoptarea recomandărilor Comisiei.

    ART. 14
    În cazul absenţei preşedintelui CNDIE, conducerea lucrărilor şi stabilirea ordinii de zi a şedinţelor plenului Comisiei se fac de către un membru delegat, în scris, de preşedintele CNDIE, iar atunci când preşedintele se află în imposibilitatea de a delega, delegarea atribuţiilor preşedintelui va fi făcută de ministrul educaţiei naţionale. Membrul delegat va avea astfel două voturi în procesul de adoptare a deciziilor CNDIE.

    ART. 15
    Preşedintele CNDIE îi poate delega unui membru al CNDIE toate sau o parte din atribuţiile sale, pe perioadă determinată sau nedeterminată, şi poate revoca respectivele delegări.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Secretariatul tehnic al CNDIE
    ART. 16
    Activitatea CNDIE, în condiţiile legi, este sprijinită tehnic de către un secretariat tehnic. Secretariatul tehnic al CNDIE va fi asigurat prin Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul şi Direcţia generală educaţie timpurie, învăţământ primar şi gimnazial.

    ART. 17
    Secretariatul tehnic va asigura asistenţa tehnică necesară pentru pregătirea lucrărilor plenului Comisiei, a lucrărilor subcomisiilor tematice şi a preşedintelui CNDIE. Preşedintele CNDIE coordonează activitatea secretariatului tehnic.

    ART. 18
    Ministerul Educaţiei Naţionale, în condiţiile legii, va asigura resursele necesare funcţionării CNDIE.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Subcomisiile tematice
    ART. 19
    În cazul în care în activitatea CNDIE este identificată necesitatea constituirii uneia sau a mai multor subcomisii tematice, cu titlu de exemplu, subcomisii tematice pe fiecare criteriu de segregare şcolară, preşedintele CNDIE poate înfiinţa una sau mai multe subcomisii tematice, cu acordul plenului CNDIE.

    ART. 20
    Mandatul subcomisiilor va fi conferit pe o perioadă determinată, până la realizarea sarcinilor arondate. La lucrările subcomisiilor tematice pot fi invitaţi şi experţi externi.

    CAP. V
    Funcţionarea CNDIE
    ART. 21
    În activitatea sa, CNDIE formulează recomandări de politică educaţională, pe care le propune spre adoptare ministrului educaţiei naţionale, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

    ART. 22
    Adoptarea unei recomandări de politică educaţională de către CNDIE se face prin consensul membrilor ei. În cazul în care nu se poate ajunge la consens, o recomandare a CNDIE este adoptată dacă întruneşte votul favorabil al unei majorităţi calificate de minimum 12 voturi.

    ART. 23
    Comisia şi subcomisiile tematice lucrează în şedinţe ordinare şi extraordinare. Plenul CNDIE se întruneşte în şedinţe ordinare, câte o şedinţă în fiecare trimestru. În situaţii excepţionale, preşedintele CNDIE poate convoca, în şedinţă extraordinară, plenul Comisiei sau al subcomisiilor tematice.

    ART. 24
    Convocarea membrilor CNDIE sau invitarea experţilor externi la şedinţele CNDIE sau ale subcomisiilor tematice se face de către secretariatul tehnic al CNDIE, la solicitarea preşedintelui CNDIE, cu cel puţin 5 zile lucrătoare în avans.

    ART. 25
    Odată cu convocarea membrilor CNDIE li se vor comunica acestora: ordinea de zi a şedinţei, procesul-verbal al şedinţei anterioare, precum şi orice material relevant pentru şedinţa pentru care a fost făcută convocarea.

    ART. 26
    Participarea la şedinţe şi exercitarea votului pot fi fizice, efective sau virtuale (prin intermediul tehnologiilor de comunicare sau în alt mod). Exercitarea votului, în cazul membrilor care nu sunt prezenţi fizic la şedinţă, se face în scris, până la termenul-limită stabilit de preşedintele CNDIE.

    ART. 27
    Experţii externi invitaţi la şedinţele CNDIE sau ale subcomisiilor tematice nu au drept de vot şi nu participă la etapa de vot din cadrul şedinţelor.

    ART. 28
    Documentele şedinţelor CNDIE, precum şi ale subcomisiilor tematice sunt: procesul-verbal al şedinţei anterioare, ordinea de zi, lista de prezenţă, orice document care este supus dezbaterilor din şedinţa respectivă. Procesul-verbal al şedinţei cuprinde rezumatul discuţiilor la fiecare subiect şi rezultatul votului. Secretariatul tehnic este responsabil cu pregătirea, înregistrarea şi arhivarea documentelor şedinţelor CNDIE.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 29
    Prezentul regulament se completează, de drept, cu actele normative în vigoare.

    ART. 30
    Modificarea prezentului regulament se face prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016