Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Gestionarea situaţiilor de urgenţã ca urmare a incendiilor de pãdure este o activitate de interes naţional, având în vedere frecvenţa de producere şi dimensiunea efectelor acestor tipuri de risc. ART. 2 Scopul prezentului regulament este acela de a stabili atribuţiile ce revin tuturor structurilor implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţã, ca urmare a incendiilor de pãdure. ART. 3 Sunt expuse direct sau indirect acestui factor de risc: a) populaţia, precum şi bunurile sale mobile şi imobile; b) obiectivele sociale; c) capacitãţile productive (societãţi comerciale, centrale electrice, ferme agrozootehnice, amenajãri piscicole şi altele); d) cãile de comunicaţii rutiere şi feroviare, reţelele de alimentare cu energie electricã, gaze, sursele şi sistemele de alimentare cu apã şi canalizare, staţiile de tratare şi de epurare, reţelele de telecomunicaţii şi altele; e) mediul natural (pãduri, terenuri agricole, intravilanul localitãţilor şi altele). ART. 4 (1) În sensul prezentului regulament, prin gestionarea situaţiilor de urgenţã ca urmare a incendiilor de pãdure se înţelege identificarea şi monitorizarea, înştiinţarea factorilor interesaţi, avertizarea populaţiei, evaluarea, limitarea, înlãturarea sau contracararea incendiilor de pãdure. (2) În funcţie de proprietarul pãdurii în care s-a declanşat un incendiu, gestionarea incendiilor de pãdure va fi realizatã de cãtre inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare (pentru pãdurile deţinute de alţi proprietari decât statul) şi de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva (pentru pãdurile proprietate publicã a statului). ART. 5 Managementul situaţiilor de urgenţã se realizeazã prin: - mãsuri preventive; - mãsuri operative urgente de intervenţie; - mãsuri de reabilitare. ART. 6 Mãsurile de limitare, înlãturare sau contracarare a incendiilor de pãdure constituie o obligaţie pentru organele administraţiei publice centrale şi locale cu atribuţii în acest domeniu şi pentru toate persoanele juridice şi fizice, cu excepţia persoanelor cu handicap, a bãtrânilor, copiilor şi a altor categorii defavorizate. ART. 7 Deţinãtorii de pãduri a cãror incendiere poate pune în pericol populaţia şi bunurile sale materiale, obiectivele sociale şi capacitãţile productive sau poate aduce prejudicii mediului ambiant sunt obligaţi sã ia mãsuri de prevenire şi stingere a incendiilor şi sã se doteze cu mijloace tehnice specifice de prevenire şi stingere a incendiilor, indiferent de titlul de proprietate. ART. 8 Persoanele juridice care îşi desfãşoarã activitatea în limitele fondului forestier naţional au obligaţia dotãrii cu mijloace tehnice specifice de prevenire şi stingere a incendiilor. CAP. II Organizarea gestionãrii situaţiilor de urgenţã ca urmare a incendiilor de pãdure ART. 9 Elaborarea strategiei şi concepţiei de apãrare împotriva incendiilor de pãdure revine Comitetului ministerial pentru situaţii de urgenţã din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, care se subordoneazã Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţã. ART. 10 Monitorizarea situaţiilor de urgenţã, evaluarea informaţiilor, înştiinţarea, avertizarea, prealarmarea, alertarea la nivel naţional, precum şi coordonarea aplicãrii unitare a mãsurilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţã sunt asigurate de Centrul operativ pentru situaţii de urgenţã, organ tehnic cu activitate permanentã, constituit în cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale. ART. 11 Aplicarea strategiei şi coordonarea tehnicã de specialitate, la nivel naţional, a acţiunilor pentru prevenirea şi stingerea incendiilor sunt asigurate de cãtre Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva pentru fondul forestier proprietate publicã a statului şi de inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare pentru ocoalele silvice private autorizate în condiţiile legii. ART. 12 Având în vedere particularitãţile manage-mentului situaţiilor de urgenţã generate de incendiile de pãdure, desfãşurarea activitãţilor ce se impun şi organizarea conducerii, coordonãrii şi cooperãrii se asigurã prin: - centre operative pentru situaţii de urgenţã cu activitate permanentã constituite la nivelul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi al inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, sub conducerea directã a directorului general şi, respectiv, a inspectorilor-şefi; - grupuri de suport tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de incendii la fondul forestier naţional, care se constituie în cadrul fiecãrui comitet judeţean, din specialiştii cooptaţi cu responsabilitãţi în acest domeniu, fiind conduse de reprezentanţii inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare. ART. 13 Grupul de suport tehnic din cadrul comitetului judeţean este numit prin ordinul prefectului de constituire a comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã şi este alcãtuit din reprezentanţi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, Agenţiei de Protecţie a Mediului şi comisariatului judeţean al Gãrzii Naţionale de Mediu. ART. 14 Activitatea permanentã şi atribuţiile centrelor operative pentru situaţii de urgenţã definite la art. 12 sunt asigurate de serviciile (birourile, compartimentele) dispecerat apãrare împotriva incendiilor, din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi al inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare. ART. 15 Grupul de suport tehnic din cadrul comitetului judeţean are urmãtoarele atribuţii specifice: a) asigurã, în colaborare cu inspectoratul judeţean pentru situaţii de urgenţã, elaborarea planului judeţean de protecţie împotriva incendiilor la fondul forestier naţional, prin corelarea planurilor de apãrare întocmite de comitetele municipale, orãşeneşti şi comunale pentru situaţii de urgenţã; b) acordã asistenţã tehnicã comitetelor municipale, orãşeneşti şi comunale pentru întocmirea planurilor de apãrare specifice; c) avizeazã planurile de protecţie împotriva incendiilor de pãdure municipale, orãşeneşti şi comunale, în vederea aprobãrii de cãtre preşedintele comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã; d) coordoneazã tehnic acţiunile pentru gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de incendiile la fondul forestier naţional, asigurând legãturile cu Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţã şi Centrul operativ pentru situaţii de urgenţã din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, conform sistemului informaţional operativ; e) asigurã consultanţa de specialitate, în cadrul comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã, pentru cuprinderea în bugetele locale a cheltuielilor necesare constituirii şi completãrii stocurilor de materiale şi mijloace de apãrare pentru situaţii de urgenţã generate de incendii la fondul forestier naţional; f) asigurã, în colaborare permanentã cu centrul operaţional al inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţã, întocmirea rapoartelor operative zilnice, a rapoartelor de sintezã atât în timpul situaţiilor de urgenţã, cât şi dupã încetarea acestora, precum şi transmiterea lor la Centrul operativ pentru situaţii de urgenţã din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale; g) participã, în comisia stabilitã de comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţã, la evaluarea şi stabilirea pagubelor produse de incendii la fondul forestier naţional. ART. 16 Pentru monitorizarea incendiilor de pãdure şi efectelor negative ale acestora, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale (inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare şi Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva) are urmãtoarele obligaţii principale în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare: a) elaboreazã strategia privitoare la apãrarea împotriva incendiilor în domeniul activitãţilor specifice fondului forestier naţional şi asigurã aplicarea acesteia; b) îndrumã şi controleazã activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor prin cadre tehnice special numite pentru îndeplinirea acestor atribuţii; c) include în prescripţiile tehnice de proiectare şi realizare a construcţiilor, instalaţiilor, echipamentelor şi utilajelor, pe care le emite, toate mãsurile specifice de apãrare împotriva incendiilor, cu acordul Ministerului Administraţiei şi Internelor (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã) şi al Direcţiei de avizare a documentaţiei şi proiectelor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice; d) la avizarea documentaţiilor tehnico-economice, verificã modul în care au fost respectate prevederile normelor, standardelor şi prescripţiilor tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor, în domeniul construcţiilor şi amenajãrii pãdurilor; e) propune în planurile economice şi financiare anuale şi de perspectivã - fondurile necesare dotãrii cu mijloace tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi realizãrii mãsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor; f) cu sprijinul Departamentului Aviaţiei Civile solicitã, pe bazã de contract, în perioadele critice, aeronave pentru acţiunile de patrulare în zonele împãdurite, cu scop de depistare, localizare şi alarmare, precum şi pentru conducerea acţiunilor de stingere a incendiilor de pãdure; g) verificã includerea în planul de protecţie împotriva incendiilor a punctelor vulnerabile la incendii în cadrul fondului forestier şi a mãsurilor pentru soluţionarea stãrilor de pericol; h) întocmeşte planul de intervenţie a forţelor şi mijloacelor la incendiile de proporţii, catastrofe şi calamitãţi; i) stabileşte, potrivit dispoziţiilor legale, responsabilitãţile şi modul de organizare privind apãrarea împotriva incendiilor în unitãţile din subordine; j) elaboreazã planurile tematice de instruire pentru situaţii de urgenţã a serviciilor publice de voluntari din unitãţile subordonate ministerului şi asigurã difuzarea acestora; k) stabileşte atribuţiile şi sarcinile ce revin compartimentelor şi persoanelor din structura aparatului central al ministerului, privind prevenirea şi stingerea incendiilor; l) stabileşte unitãţile din subordine la care îndrumarea şi controlul activitãţii de prevenire şi stingere a incendiilor se asigurã prin cadre tehnice special numite, atribuţiile şi modul de lucru ale acestora, în funcţie de complexitatea problemelor şi de vulnerabilitatea la incendii; m) asigurã, cu sprijinul Ministerului Administraţiei şi Internelor (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã), atestarea cadrelor tehnice din minister, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, structurile silvice private autorizate şi a personalului tehnic al operatorilor economici, cu atribuţii de îndrumare, control şi constatare a încãlcãrii legii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor de pãdure; n) asigurã, cu sprijinul Ministerului Administraţiei şi Internelor (Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã) şi cu aportul Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, pregãtirea şi calificarea în meseriile specifice a persoanelor ce se încadreazã în serviciile publice voluntare pentru situaţii de urgenţã din unitãţile subordonate. ART. 17 Pentru monitorizarea incendiilor de pãdure şi efectelor negative ale acestora, inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare şi directorii direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva au urmãtoarele obligaţii principale în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare: a) sã stabileascã, prin dispoziţii scrise, responsabilitãţile şi modul de organizare privind apãrarea împotriva incendiilor în raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc, sã le actualizeze ori de câte ori apar modificãri şi sã le aducã la cunoştinţã salariaţilor, utilizatorilor şi oricãrei persoane interesate; b) sã asigure identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu în raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc, şi sã justifice autoritãţilor competente cã mãsurile de apãrare împotriva incendiilor sunt corelate cu natura şi nivelul riscurilor; c) sã obţinã avizele şi autorizaţiile de prevenire şi stingere a incendiilor, prevãzute de lege; d) sã întocmeascã şi sã actualizeze permanent lista cu substanţele periculoase, clasificate astfel potrivit legii, utilizate în activitatea acestora sub orice formã, cu menţiuni privind: proprietãţile fizico-chimice, codurile de identificare, riscurile pe care le prezintã pentru sãnãtate şi mediu, mijloacele de protecţie recomandate, metode de prim ajutor, substanţe pentru stingere, neutralizare sau decontaminare; e) sã elaboreze instrucţiunile de apãrare împotriva incendiilor şi sã stabileascã sarcinile ce revin salariaţilor, pentru fiecare loc de muncã; f) sã verifice cã atât salariaţii, cât şi persoanele din exterior, care desfãşoarã activitãţi în raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc, primesc, cunosc şi respectã instrucţiunile necesare privind mãsurile de apãrare împotriva incendiilor; g) sã stabileascã un numãr de persoane cu atribuţii privind punerea în aplicare, controlul şi supravegherea mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor; h) sã asigure mijloacele tehnice corespunzãtoare şi personalul necesar intervenţiei în caz de incendiu, precum şi condiţiile de pregãtire a acestora, corelat cu natura riscurilor de incendiu, profilul activitãţii şi mãrimea inspectoratului sau direcţiei silvice; i) sã asigure întocmirea planurilor de intervenţie şi condiţiile pentru ca acestea sã fie operaţionale în orice moment; j) sã asigure contractele, înţelegerile, angajamentele, convenţiile şi planurile necesare corelãrii, în caz de incendiu, a acţiunii forţelor şi mijloacelor proprii cu cele ale inspectoratului pentru situaţii de urgenţã şi cu ale serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţã ce pot fi solicitate în ajutor; sã permitã accesul acestora în raza de activitate a inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare sau a direcţiei silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva pe care o conduc, în scop de recunoaştere, de instruire sau de antrenament, şi sã participe la exerciţiile şi aplicaţiile tactice de intervenţie organizate; k) sã asigure şi sã punã în mod gratuit la dispoziţie forţelor chemate în ajutor mijloacele tehnice, echipamentele de protecţie individualã, substanţele chimice de stingere care sunt specifice riscurilor care decurg din existenţa şi funcţionarea inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare sau a direcţiei silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva pe care o conduc, precum şi medicamentele şi antidotul necesare acordãrii primului ajutor; l) sã prevadã fondurile necesare realizãrii mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor şi sã asigure, la cerere, plata cheltuielilor efectuate de alte persoane fizice sau juridice care au intervenit pentru stingerea incendiilor în raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc; m) sã stabileascã şi sã transmitã cãtre operatorii economici din raza de activitate a inspectoratului, respectiv a direcţiei silvice pe care o conduc, precum şi cãtre terţii interesaţi regulile şi mãsurile de apãrare împotriva incendiilor, specifice acestora, corelate cu riscurile previzibile la utilizarea, manipularea, transportul, depozitarea şi conservarea produselor respective. ART. 18 Dacã inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare şi directorii direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor Romsilva nu îşi pot îndeplini, cu mijloacele şi personalul proprii, obligaţiile prevãzute la art. 17 lit. b), e) şi h), aceştia sunt obligaţi sã încheie contracte sau convenţii cu persoane fizice sau juridice, caz în care vor asigura acestora toate informaţiile şi condiţiile necesare realizãrii scopurilor propuse. ART. 19 (1) În toate cazurile, salariaţii desemnaţi potrivit art. 17 trebuie sã aibã competenţa profesionalã şi, dupã caz, mijloacele tehnice de intervenţie, la nivelul de performanţã prevãzut de reglementãrile specifice. (2) Inspectorii-şefi ai inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv directorii direcţiilor silvice, sunt obligaţi sã acorde salariaţilor desemnaţi potrivit art. 17 timpul necesar executãrii atribuţiilor stabilite. ART. 20 Aceşti salariaţi asigurã confecţionarea şi echiparea hãrţilor la scara 1:50000 şi 1:20000 pentru utilizarea specialã în acţiunea de apãrare împotriva incendiilor. Hãrţile se vor întocmi la nivel de inspectorate teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv de direcţie silvicã, ocol silvic şi brigadã silvicã, iar pentru canton - extras din hartã pentru zona respectivã. Pentru aceasta se informeazã Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale despre desfãşurarea activitãţii de prevenire şi stingere a incendiilor. ART. 21 Pentru monitorizarea incendiilor de pãdure şi efectelor negative ale acestora şefii structurilor silvice autorizate - ocoale silvice private (în cazul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare) şi şefii ocoalelor silvice din cadrul direcţiilor silvice (în cazul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva) au urmãtoarele obligaţii principale în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare: a) organizeazã, îndrumã şi controleazã activitatea de apãrare împotriva incendiilor în pãduri şi în toate locurile de muncã din raza de activitate a ocolului pe care îl conduc şi completeazã şi reactualizeazã organizarea activitãţii de apãrare împotriva incendiilor, în cazul modificãrii situaţiei din ocol; b) organizeazã şi asigurã instruirea întregului personal din subordine privind cunoaşterea şi respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi modul practic de acţiune în caz de incendiu şi verificã sistematic cum se realizeazã aceastã instruire, asigurând procurarea materialelor şi mijloacelor necesare desfãşurãrii activitãţii instructiv-educative pentru prevenirea incendiilor; c) organizeazã controlul sistematic al respectãrii normelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi de dotare cu mijloace tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor din raza de activitate a ocolului pe care îl conduc, asigurând înlãturarea operativã a stãrilor de pericol, cauzelor de incendiu şi a celorlalte nereguli în activitatea de apãrare împotriva incendiilor; d) asigurã, conform normelor, dotarea tuturor locurilor de muncã cu instalaţii, utilaje, aparate, echipamente de protecţie şi substanţe chimice necesare pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, precum şi cu alte sisteme şi dispozitive de protecţie împotriva incendiilor; asigurã menţinerea în stare de funcţionare permanentã a acestor dotãri şi efectuarea la timp a întreţinerilor, reviziilor, verificãrilor şi reparaţiilor, ţinând evidenţa tuturor mijloacelor de protecţie şi stingere a incendiilor din raza de activitate a ocolului pe care îl conduc; e) îndeplinesc la termen obligaţiile şi mãsurile ce le revin din planul de apãrare împotriva incendiilor, din cel de organizare a intervenţiei la pãduri, precum şi celelalte sarcini privind prevenirea şi stingerea incendiilor, stabilite de conducerea inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv a direcţiei silvice; f) asigurã permanenţa la sediul ocolului silvic, îndeosebi în perioadele critice, a personalului instruit privind cunoaşterea mãsurilor necesare de luat în caz de incendiu şi raporteazã conducerii inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv a direcţiei silvice, evenimentele ce se produc; g) întocmesc şi reactualizeazã permanent planul de mobilizare-alarmare pentru ocolul silvic; h) echipeazã hãrţile ocolului silvic, necesare pentru acţiune în cazul intervenţiilor de stingere a incendiilor în pãdure şi pentru acţiunile de control şi patrulare preventivã, în cadrul planului de protecţie împotriva incendiilor; i) verificã permanent starea construcţiilor proprii şi a obiectivelor altor deţinãtori, situate în perimetrul sau imediata apropiere a fondului forestier, modul de întreţinere a acestora şi respectarea mãsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor, analizeazã periodic modul de îndeplinire a obligaţiilor ce le revin; j) întocmesc, împreunã cu persoanele cu atribuţii de îndrumare, control şi constatare a încãlcãrilor legii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor, planul de protecţie împotriva incendiilor, controleazã şi asigurã respectarea şi îndeplinirea la termen a pevederilor şi sarcinilor prevãzute în acest plan; k) stabilesc şi urmãresc mãsurile de prevenire şi stingere a incendiilor, ce vor trebui respectate şi aplicate de cãtre angajaţii operatorilor economici, culegãtorii de fructe, apicultori, paznicii pastorali şi alte persoane ce desfãşoarã activitãţi sezoniere în apropierea zonelor împãdurite sau în fondul forestier. ART. 22 Îndrumarea şi controlul activitãţii de prevenire şi stingere a incendiilor de cãtre inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare şi direcţiile silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor se exercitã prin cadre tehnice special numite pentru îndeplinirea acestor atribuţii. ART. 23 Pentru rezolvarea operativã a unor probleme de prevenire şi stingere a incendiilor, cadrele tehnice special numite se subordoneazã funcţional direct conducãtorului inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv directorului direcţiei silvice. ART. 24 (1) Cadrele tehnice special numite rãspund, potrivit competenţei ce o au, de îndrumarea şi controlul tehnic de specialitate al întregii activitãţi de prevenire şi stingere a incendiilor în cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv al direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva. (2) Cadrele tehnice prevãzute la alin. (1) au urmãtoarele atribuţii principale: a) studiazã actele normative care reglementeazã activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în ocoalele silvice (private sau de stat) pe care le controleazã, verificã aplicarea lor în practicã şi fac propuneri pentru completarea, reactualizarea şi îmbunãtãţirea acestora; b) studiazã pericolul de incendiu prezentat de tehnologiile de fabricaţie, instalaţiile de producţie din ocoalele silvice (private sau de stat), materiile prime şi auxiliare, produsele semifabricate şi finite, precum şi mãsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice, propunând îmbunãtãţirea acestora; c) acordã asistenţã tehnicã de specialitate conducãtorilor ocoalelor silvice (private sau de stat) în organizarea şi desfãşurarea activitãţii de prevenire şi stingere a incendiilor şi verificã îndeplinirea mãsurilor stabilite de aceştia pentru apãrarea împotriva incendiilor, a vieţii oamenilor şi a bunurilor deţinute de unitãţi; d) îndrumã şi controleazã activitatea de apãrare împotriva incendiilor, acordã asistenţã tehnicã de specialitate la întocmirea, completarea şi reactualizarea planurilor de apãrare împotriva incendiilor şi urmãresc îndeplinirea la termen şi de calitate a mãsurilor stabilite; e) îndrumã şi controleazã activitatea serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţã, acordã sprijin la întocmirea şi pregãtirea programului de instruire a acestora; f) executã, pe baza planificãrii aprobate, controale tehnice de prevenire a incendiilor la obiectivele în exploatare şi în curs de execuţie din ocoalele silvice (private sau de stat), verificând respectarea prevederilor normelor, normativelor şi ale altor prescripţii tehnice, precum şi îndeplinirea mãsurilor de protecţie împotriva incendiilor, stabilind mãsuri pentru înlãturarea neajunsurilor şi aplicarea întocmai a prevederilor legale; g) verificã modul de întreţinere şi funcţionare a maşinilor, instalaţiilor, utilajelor, aparatelor şi mijloacelor de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi cunoaşterea de cãtre personalul încadrat în muncã a modului de utilizare a acestora. Ţin evidenţa mijloacelor tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor şi asigurã comunicarea acestor date inspectorului-şef al inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv directorului direcţiei silvice; h) urmãresc respectarea normelor, normativelor şi a altor prescripţii tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor la elaborarea documentaţiilor tehnice ale noilor investiţii, obţinerea avizelor/autorizaţiilor legale, executarea acestora şi darea lor în exploatare, precum şi la efectuarea reviziilor şi reparaţiilor la construcţiile ce prezintã pericol de incendiu, inclusiv pe timpul repunerii lor în funcţiune; i) acordã sprijin şi asistenţã tehnicã de specialitate pentru înlãturarea unor stãri de pericol sau pentru soluţionarea unor probleme deosebite din domeniul prevenirii incendiilor survenite în ocoalele silvice (private sau de stat), precum şi la efectuarea unor intervenţii la instalaţiile cu pericol de incendiu aflate în funcţiune. Informeazã imediat conducerea inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv a direcţiei silvice, asupra unor stãri de pericol iminent de incendiu constatate şi raporteazã mãsurile luate; j) participã la organizarea şi desfãşurarea în ocoalele silvice (private sau de stat) a activitãţii de educare pentru prevenirea incendiilor şi la instruirea personalului încadrat în muncã, executând nemijlocit activitãţi de popularizare a prevederilor legale, dezbaterea cu personalul a abaterilor în respectarea normelor, precum şi a învãţãmintelor desprinse în urma unor incendii şi evenimente ce au avut loc; k) participã la acţiunile de stingere a incendiilor, desfãşurate în ocoalele silvice (private sau de stat), precum şi la cercetarea acestora. Ţin evidenţa incendiilor, începuturilor de incendii şi a altor evenimente urmate de incendii, exploateazã concluziile şi învãţãmintele desprinse din acestea şi asigurã comunicarea datelor referitoare la incendiile şi începuturile de incendii produse; l) participã la acţiunile de prevenire şi stingere a incendiilor (controale, cursuri, instructaje, schimburi de experienţã, consfãtuiri, analize etc.), organizate de inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare (sau de direcţiile silvice), de inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã sau de cãtre alte organe împuternicite prin lege, şi fac propuneri pentru organizarea unor astfel de acţiuni; m) urmãresc includerea în planurile economice şi financiare anuale şi de perspectivã a fondurilor necesare dotãrii ocoalelor silvice (private sau de stat) cu mijloace tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi pentru realizarea mãsurilor de protecţie împotriva incendiilor stabilite; n) urmãresc realizarea sau procurarea mijloacelor şi materialelor necesare desfãşurãrii activitãţii instructiv-educative pentru prevenirea incendiilor, difuzarea lor la ocoalele silvice (private sau de stat) şi la locurile de muncã, precum şi modul de utilizare şi întreţinere a acestora; o) fac propuneri pentru completarea şi reactualizarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi a temelor din programele de învãţãmânt ale şcolilor cu profil de silviculturã, precum şi ale cursurilor de calificare şi perfecţionare a personalului încadrat în muncã. Verificã, de asemenea, modul cum se prezintã temele stabilite şi participã la ţinerea unor astfel de teme; p) fac propuneri pentru generalizarea experienţelor pozitive obţinute în activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor şi întocmesc materialele în acest sens pentru organele de presã, precum şi pentru diferite acţiuni (instructaje, consfãtuiri etc.); q) aplicã sau fac propuneri, potrivit prevederilor legale şi competenţelor stabilite, pentru recompense ori sancţiuni în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor. ART. 25 Cadrele tehnice special numite în cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, pe lângã atribuţiile prevãzute mai sus, au şi urmãtoarele obligaţii: a) întocmesc, cu avizul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, planurile tematice de instruire a serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţã şi asigurã difuzarea lor; b) participã la acţiunile comune de prevenire şi stingere a incendiilor, organizate în subunitãţile subordonate împreunã cu organele Ministerului Administraţiei şi Internelor şi alte organe centrale; c) asigurã informarea operativã reciprocã între minister şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã asupra problemelor de prevenire şi stingere a incendiilor; d) fac propuneri şi coordoneazã elaborarea normelor, normativelor şi a altor prescripţii tehnice de prevenire şi stingere a incendiilor; e) colaboreazã cu media pentru popularizarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor. ART. 26 Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, cadrele tehnice special numite la minister şi în cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv al direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, sunt obligate: a) sã-şi planifice, potrivit metodologiei stabilite, întreaga activitate ce o desfãşoarã; b) sã întocmeascã, potrivit metodologiei stabilite cu prilejul controalelor ce le executã, documente de control ori, dupã caz, sã înscrie mãsurile în registrul unic de control; c) sã colaboreze cu celelalte compartimente din cadrul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, respectiv al direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, cu alţi specialişti în îndeplinirea atribuţiilor şi în soluţionarea problemelor de prevenire şi stingere a incendiilor din ocoalele silvice (private sau de stat); d) sã informeze operativ factorii interesaţi asupra modului de soluţionare a problemelor de prevenire şi stingere a incendiilor şi sã urmãreascã îndeplinirea mãsurilor stabilite în acest scop. ART. 27 În zonele afectate de incendii de pãdure se va trece, atunci când este cazul, la evacuarea populaţiei, animalelor sau bunurilor periclitate. Acţiunea de evacuare a populaţiei, animalelor sau bunurilor periclitate se va realiza atunci când incendiile de pãdure se extind şi la localitãţile, fermele etc. limitrofe fondului forestier. Evacuarea va fi realizatã de Ministerul Administraţiei şi Internelor împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale. ART. 28 (1) Localizarea incendiilor de pãdure este realizatã de personalul de teren din subordinea Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva (pentru pãdurile proprietate publicã a statului) şi de personalul de teren al structurilor silvice autorizate (pentru fondul forestier naţional pe care acestea îl administreazã). (2) Imediat ce se localizeazã un astfel de incendiu de pãdure va fi anunţatã persoana responsabilã cu protecţia şi stingerea incendiilor (PSI) din cadrul ocolului silvic care administreazã pãdurea respectivã. Aceastã persoanã va anunţa la rândul sãu cadrele tehnice responsabile din cadrul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânãtoare sau al direcţie silvice, dupã caz, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, serviciile publice de voluntari pentru situaţii de urgenţã, operatorii economici care îşi desfãşoarã activitatea în zona respectivã şi întregul personal de teren al ocolului silvic. (3) Stingerea incendiilor va fi fãcutã prin efortul comun al tuturor factorilor menţionaţi anterior, utilizându-se toate sursele de apã disponibile din zona afectatã. ART. 29 (1) Asigurarea transportului tuturor factorilor menţionaţi la art. 28 şi a mijloacelor de intervenţie se va face cu mijloacele de transport ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã, cu mijloacele de transport ale serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţã şi cu mijloacele de transport ale ocolului silvic pe raza cãruia s-a declanşat incendiul de pãdure (pentru personalul de teren din cadrul acestuia). (2) Transportul se face pe drumurile forestiere existente (în funcţie de accesibilitatea zonei afectate), astfel încât forţele de intervenţie sã ajungã într-un timp cât mai scurt la locul unde s-a produs incendiul. (3) Asigurarea transportului persoanelor evacuate, al animalelor şi al bunurilor periclitate se va face cu mijloacele de transport ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale (în fapt cu mijloacele de transport ale unitãţilor subordonate acestui minister din zona respectivã) şi cu mijloacele de transport deţinute de administraţiile publice locale (din zona afectatã). ART. 30 (1) Asigurarea apei şi hranei pentru persoanele evacuate sau afectate în urma incendiilor de pãdure va fi realizatã de Ministerul Administraţiei şi Internelor sau de administraţia publicã localã în primele 72 de ore de la evacuare. (2) Dacã situaţia este de aşa naturã încât evacuarea depãşeşte 72 de ore, asigurarea apei şi hranei pentru persoanele evacuate va fi fãcutã de Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat. (3) Asigurarea apei şi hranei pentru animalele evacuate se va face de cãtre unitãţile specializate din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, aflate în zona afectatã de incendiile de pãdure sau în apropierea acestora. ART. 31 Incendiile de pãdure nu produc efecte de poluare sau de contaminare cu diferite substanţe chimice. ART. 32 Asigurarea bazei materiale pentru realizarea funcţiilor de sprijin menţionate anterior (evacuarea populaţiei, animalelor sau bunurilor periclitate, localizarea şi stingerea incendiilor de pãdure, asigurarea transportului forţelor şi mijloacelor de intervenţie, persoanelor evacuate şi altor resurse, asigurarea apei şi hranei pentru persoanele şi animalele evacuate sau afectate) va fi realizatã prin efortul conjugat al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, al Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al administraţiei publice locale. ART. 33 (1) Reabilitarea suprafeţelor de pãdure afectate de incendii va fi sarcina ocoalelor silvice (de stat sau private) care au administrat suprafaţa de pãdure afectatã. (2) Aceastã reabilitare se va face, în special, prin împãduriri cu specii din tipul natural fundamental de pãdure, numai dupã îndepãrtarea trunchiurilor arse şi aplicarea de amendamente. ART. 34 Persoanele fizice şi juridice care au în proprietate sau în folosinţã terenuri din fondul forestier naţional au obligaţia sã participe la acţiunile de prevenire şi stingere a incendiilor la fondul forestier naţional. ART. 35 Mãsurile de intervenţie operativã se realizeazã în mod unitar, pe baza planurilor de apãrare împotriva incendiilor, ce se elaboreazã pe judeţe şi localitãţi, acolo unde existã un asemenea factor de risc. ART. 36 Elaborarea planurilor de apãrare împotriva incendiilor se va face cu luarea în considerare a planurilor de amenajare a teritoriului şi a restricţionãrii regimului de construcţii în zonele limitrofe fondului forestier naţional. SUBCAPITOLUL 1 Reguli şi mãsuri de prevenire a incendiilor de pãdure SUBCAPITOLUL 1.1 Reguli şi mãsuri de prevenire şi stingere a incendiilor în arborete SECŢIUNEA A Mãsuri organizatorice ART. 37 Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, prin direcţiile silvice, şi inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, prin ocoalele silvice private din raza lor de activitate, vor desfãşura permanent acţiuni instructiv-educative privind mãsurile de prevenire a incendiilor de pãdure. Acestea se vor putea realiza prin: a) sensibilizarea opiniei publice la acţiunea distructivã a focului şi a caracterului fragil al pãdurii în faţa focului; b) ridicarea conştiinţei individuale asupra responsabilitãţii civice a fiecãrui cetãţean pentru salvarea şi pãstrarea patrimoniului forestier, colaborându-se cu organele silvice la acţiunile de prevenire şi stingere a incendiilor de pãdure; c) respectarea de cãtre întreaga populaţie a normelor de protecţie a pãdurilor împotriva incendiilor, angajarea în acţiunile de observare şi anunţarea operativã a incendiilor declanşate şi participarea efectivã la stingerea acestora; d) promovarea relaţiilor cu toate organele şi organizaţiile locale administrative şi obşteşti în vederea realizãrii unor mãsuri eficiente de prevenire şi stingere a incendiilor de pãdure; e) efectuarea unor manifestãri instructiv-educative specifice, pentru populaţia din zonele limitrofe pãdurii (filme, conferinţe, instructaje, emisiuni de radio şi de televiziune); f) se vor întreprinde acţiuni de instruire privind mãsurile de prevenire a incendiilor de pãdure (periodic şi ori de câte ori se iveşte ocazia) cu muncitorii din unitãţile de exploatare a pãdurilor, cu personalul de serviciu de la cabanele limitrofe pãdurii, cu conducãtorii auto, cu cei care culeg fructe şi plante medicinale, cu stuparii care ies în pastoral, cu paznicii vitelor care pãşuneazã în preajma pãdurii, cu muncitorii silvici, cu turiştii şi elevii care sunt în vacanţã, în tabere etc.; g) se vor lua mãsuri împreunã cu unitãţile ce deţin obiective în fondul forestier naţional, pentru prevenirea şi stingerea incendiilor în zonele de activitate ale acestora; h) Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva şi ocoalele silvice private vor confecţiona, în condiţiile legii, pe plan centralizat, respectiv local, afişe cu conţinut şi imagini sugestive privind prevenirea incendiilor de pãdure şi vor lua mãsuri pentru rãspândirea acestora. ART. 38 Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, prin direcţiile silvice, şi inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, pentru celelalte structuri silvice autorizate din raza lor de activitate (ocoale silvice private), vor realiza planificarea, organizarea, executarea şi controlul efectuãrii unor acţiuni de patrulare pe bazã de grafic şi în mod susţinut în perioadele de secetã şi în zilele nelucrãtoare. ART. 39 Pe baza planurilor de protecţie împotriva incendiilor, împreunã cu Departamentul Aviaţiei Civile, se vor organiza acţiuni de patrulare aerianã, pentru observarea şi alarmarea incendiilor, în perioadele secetoase şi în zonele cu grad mare de periclitate. ART. 40 În lunile februarie-martie şi septembrie-octombrie, ce preced perioadele critice de producere a incendiilor la fondul forestier naţional, şi în perioadele de maximã afluenţã turisticã se vor curãţa uscãturile din apropierea construcţiilor (cantoane, cabane turistice) şi se va asigura întreţinerea liniilor izolatoare, somiere şi parcelare. ART. 41 Direcţiile şi ocoalele silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva, precum şi celelalte structuri silvice autorizate (ocoale silvice private) vor revizui şi vor completa locurile admise în pãdure pentru popas, pentru fumat şi parcare a autovehiculelor în pãdurile de agrement şi de interes turistic, marcându-le şi amenajându-le corespunzãtor, în scopul atragerii turiştilor în zone cu organizare adecvatã. ART. 42 Se vor stabili şi marca drumurile permise circulaţiei autovehiculelor. Pe drumurile interzise se monteazã bariere şi indicatoare corespunzãtoare. ART. 43 În toate pãdurile şi, în special, în fondurile forestiere de vânãtoare de interes deosebit în care se interzic circulaţia autovehiculelor şi folosirea surselor ce produc zgomote, în funcţie de necesitãţi, se vor marca şi delimita "zone de linişte". ART. 44 La intrarea în pãdure şi pe traseele turistice se vor plasa panouri şi pancarte cu texte adecvate privind prevenirea şi stingerea incendiilor de pãdure. ART. 45 Se asigurã o colaborare strânsã cu primãriile, cu inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã şi cu serviciile publice voluntare pentru situaţii de urgenţã pentru intervenţia operativã şi eficientã în cazuri critice. ART. 46 Pentru activitatea de pãşunat în pãdure se va ţine o evidenţã strictã a autorizaţiilor sau contractelor, în scopul verificãrii şi controlului privind respectarea prevederilor mãsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor. ART. 47 Pentru activitatea de recoltare a fructelor de pãdure, la cantoanele silvice se va ţine evidenţa muncitorilor şi a sectoarelor de activitate a acestora. Se va face totodatã instruirea muncitorilor, pe bazã de semnãturã, asupra cunoaşterii mãsurilor privind prevenirea şi stingerea incendiilor de pãdure. SECŢIUNEA B Mãsuri silviculturale ART. 48 Pentru prevenirea declanşãrii incendiilor de pãdure, ţinându-se seama de condiţiile ecologice, se vor respecta urmãtoarele: a) plantaţiile de rãşinoase se vor crea în amestec cu foioase acolo unde condiţiile bioecologice permit aceasta. În aceleaşi condiţii- pe marginea masivelor de rãşinoase - schemele de împãdurire pentru viitoarele împãduriri vor avea prevãzutã o bandã de 4-8 rânduri de foioase sau larice; b) lizierele trupurilor de pãdure ce se vor crea vor fi închise cu vegetaţie densã verde, arbustivã; c) liniile somiere sã fie cultivate şi întreţinute, astfel încât sã constituie benzi de prevenire a extinderii eventualelor incendii şi sã satisfacã şi nevoile sectorului cinegetic; d) amestecul speciilor în culturile ce se vor crea se va face conform cerinţelor bioecologice; e) la operaţiunile culturale se va urmãri scoaterea materialului rezultat, pentru diminuarea potenţialului de combustie în cazul unui eventual incendiu; f) pe marginea drumurilor, a şoselelor, a cãilor ferate (normale sau forestiere) ce trec prin pãduri, se vor amenaja benzi izolatoare în zonele care prezintã pericol de incendiu, prin îndepãrtarea litierei şi a resturilor combustibile, pe o lãţime de 5-10 m pe care este interzisã depozitarea materialului combustibil (vegetaţie ierboasã uscatã, gunoaie, lichide inflamabile etc.); g) în pãdure se va asigura o stare corespunzãtoare de igienã prin extragerea arborilor uscaţi, lâncezi, rupţi sau doborâţi de vânt. ART. 49 În pãdure sunt interzise accesul autovehiculelor proprietate personalã pe drumurile forestiere, arderea resturilor vegetale rezultate din curãţarea pãşunilor şi a terenurilor agricole limitrofe la o distanţã mai micã de 100 m de liziera pãdurii, fumatul şi focul deschis în afara locurilor special amenajate sau aruncarea la întâmplare a ţigãrilor şi chibriturilor aprinse, precum şi instalarea corturilor, a autoturismelor şi a suprafeţelor de picnic. SUBCAPITOLUL 1.2 Reguli şi mãsuri specifice de prevenire a incendiilor în lucrãrile de amenajare a pãdurilor ART. 50 Prin proiectele de amenajare a pãdurilor se vor preciza mãsuri şi mijloace de protecţie împotriva incendiilor. ART. 51 Se va stabili ca sarcinã obligatorie pentru toate ocoalele silvice realizarea de linii somiere cultivate şi liziere compactizate prin culturi arbustive dense, pentru izolarea pãdurii de zonele limitrofe şi apãrarea în faţa unui eventual incendiu. ART. 52 La proiectarea şi construirea drumurilor forestiere se va avea în vedere ca acestea sã serveascã şi scopului de apãrare a pãdurilor din zona respectivã împotriva incendiilor. Aceste drumuri vor îndeplini condiţiile de carosabilitate şi pentru autovehiculele pompierilor. ART. 53 Prin proiectele de amenajare vor fi prevãzute zonele accesibile în care se vor putea realiza depozite de apã pe vãile principale prin bararea cursurilor de apã. ART. 54 Ocoalele silvice vor fi dotate cu hãrţi topografice la scara 1:5000 şi 1:20000 cu scop special de apãrare contra incendiilor şi care vor face parte din planul de intervenţie. Pe aceste hãrţi vor fi marcate de cãtre ocoalele silvice urmãtoarele: a) punctele de apã pe firul vãilor permanente, de unde se pot aproviziona maşinile şi utilajele de stingere în caz de incendiu. Se ţine seama cã pentru un versant sunt necesari circa 100-150 mc apã; b) drumurile de acces, cu însemne asupra gradului de carosabilitate; c) suprafeţele şi zonele destinate turismului, cu însemne asupra locurilor de foc şi a punctelor de apã pentru turişti; d) sediile de ocoale, de brigãzi şi cantoane silvice, linii parcelare şi somiere; e) vecinãtãţile unitãţilor de intervenţie în caz de incendii şi punctele de sprijin pe care se poate conta în caz de incendiu (serviciile publice voluntare pentru situaţii de urgenţã, unitãţi ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã); f) obiectivele altor operatori economici care îşi desfãşoarã activitatea în fondul forestier. ART. 55 Vor fi analizate cu discernãmânt formulele şi schemele de împãdurire, ţinându-se seama de sensibilitatea la foc a speciilor forestiere şi de cerinţele bioecologice ale acestora. ART. 56 În lungul traseelor ce delimiteazã zona pastoralã de zona forestierã se vor sãpa şanţuri de 0,5 m lãţime pe curba de nivel, cu scopul atât de limitare a extinderii incendiilor, cât şi pentru evitarea formãrii de ogaşe prin dirijarea apelor din precipitaţii şi din pâraiele ce traverseazã versanţii. SUBCAPITOLUL 1.3 Reguli şi mãsuri specifice de prevenire a incendiilor în pepiniere şi rãchitãrii ART. 57 Pepinierele şi rãchitãriile instalate în incinta pãdurii vor avea un regim aparte de cele din afara pãdurii. ART. 58 În jurul pepinierelor şi al rãchitãriilor se va crea o bandã de sol de 2 m lãţime permanent mineralizatã, putând fi folositã şi ca drum de acces şi ca linie izolatoare pentru incendii. ART. 59 Drumurile, aleile şi potecile vor fi întreţinute în tot cursul anului. ART. 60 Clãdirile pentru locuinţe, dormitoarele şi anexele pentru animale vor fi izolate de pãdure prin benzi mineralizate, de minimum 5 m lãţime. ART. 61 Hidranţii pentru stropire vor fi permanent echipaţi şi pentru stingerea incendiilor. ART. 62 Muncitorii vor fi instruiţi şi testaţi periodic asupra cunoştinţelor şi sarcinilor ce le revin în cazul incendiilor. ART. 63 Dupã recoltarea producţiei, puieţii se vor pune la şanţ, iar rãchita va fi cât mai urgent expediatã beneficiarilor. ART. 64 Depozitele de rãchitã vor fi izolate de pãdure sau de clãdirile din incintã prin benzi de teren mineralizate. SUBCAPITOLUL 1.4 Reguli şi mãsuri specifice de prevenire a incendiilor în parchetele de exploatare ART. 65 Pentru prevenirea şi stingerea incendiilor de pãdure în parchetele de exploatare se vor respecta toate regulile prevãzute de normativele în vigoare. ART. 66 În devizele de parchet ce se întocmesc înainte de începerea exploatãrii se prevãd toate lucrãrile şi materialele necesare pentru prevenirea incendiilor, anexându-se şi o schiţã de plan cuprinzând obiectivele care reclamã mãsurile speciale de prevenire şi stingere a incendiilor, direcţiile şi drumurile de acces în parchet, limitele şi vecinãtãţile parchetului (arborete de rãşinoase, foioase etc.), construcţiile aferente definitive (cabane) sau provizorii (garaje, bucãtãrii etc.). ART. 67 Normele de prevenire şi stingere a incendiilor trebuie respectate indiferent de felul tratamentului (tãieri rase, succesive, progresive, de igienã etc.) sau de structura arboretelui (rãşinoase, foioase sau amestec). ART. 68 Cabanele şi construcţiile temporare din parchet vor fi izolate de pãdure cu o bandã de 10 m lãţime de pe care se va defrişa toatã vegetaţia. ART. 69 Parchetele de exploatare vor fi izolate de restul pãdurii printr-o bandã izolatoare perimetralã de 10 m, care se va mineraliza. Aceastã bandã va putea constitui drum de acces şi o eventualã bazã de lansare a contrafocului în cazul unui eventual incendiu de proporţii. ART. 70 La recoltarea materialului lemnos din pãdure, indiferent de natura produselor, se va acorda deosebitã atenţie prevenirii incendiilor în perioadele secetoase. ART. 71 Materialul lemnos ce se depoziteazã în parchete se va stivui pe solul curãţat de toate materialele combustibile. ART. 72 Materialul lemnos depozitat pe platformele din cuprinsul parchetelor va fi ritmic transportat, eventualele stocuri fiind stivuite ordonat. Nu se va menţine în aceste depozite material de rãşinoase necojit în perioada 1 aprilie - 1 octombrie. ART. 73 Scoaterea materialului lemnos din pãdure se face numai pe traseele stabilite de organele silvice. ART. 74 Lucrãrile de exploatare vor fi permanent supravegheate şi inspectate periodic de organele silvice, accentuându-se asupra respectãrii mãsurilor prevãzute de normele de prevenire şi stingere a incendiilor de pãdure. ART. 75 Scoaterea şi transportul lemnului din parchete şi curãţarea parchetelor trebuie sã decurgã în paralel. Finalizarea exploatãrii trebuie sã constituie şi finalizarea celorlalte operaţiuni. ART. 76 Se vor aduna şi scoate toate resturile de exploatare din parchete. ART. 77 Coşurile de fum ale construcţiilor din pãdure vor fi dotate cu grãtare (site) parascântei. ART. 78 La manipularea furajelor pentru animalele de muncã din parchete se vor avea în vedere urmãtoarele: a) toate resturile de furaje rezultate în urma transporturilor sau a manipulãrii lor se vor strânge şi îndepãrta; b) pentru micşorarea suprafeţelor de depozitare şi a pericolului de foc se recomandã folosirea de furaje balotate şi în cantitãţi necesare pentru 2-3 zile; c) manipularea furajelor se va face numai la lumina zilei. ART. 79 În condiţiile lipsei de curent electric, se vor folosi în încãperile de locuit numai lãmpi de petrol cu glob de sticlã. ART. 80 Grãtarele şi cenuşarele locomotivelor vor fi închise pe parcursul drumului prin pãdure. ART. 81 Depozitarea carburanţilor şi lubrifianţilor pentru utilajele folosite în exploatarea parchetelor (tractoare, ferãstraie mecanice, funiculare etc.) se va face în depozite special amenajate, respectându-se prevederile de prevenire şi stingere a incendiilor. ART. 82 Transportarea carburanţilor de la depozite în locul de muncã se va face în canistre metalice. ART. 83 Alimentarea utilajelor cu combustibil se va face cu pâlnii şi pompe şi nu prin turnarea directã din butoaie, având grijã ca lichidul inflamabil sã nu curgã pe jos. ART. 84 Utilajele cu motoare cu ardere ce se folosesc în exploatare vor fi prevãzute cu site parascântei la conductele de eşapament. ART. 85 În parchetele de exploatare se va organiza un sistem de alertare în caz de incendiu, care sã fie cunoscut de toţi muncitorii. ART. 86 Mangalizarea lemnului se va face în bocşe special amenajate în acest scop şi amplasate la maximum 30 m de sursele de apã, pe locuri orizontale, puţin productive. ART. 87 Izolarea de pãdure a bocşelor se face printr-o bandã de 10 metri lãţime, mineralizatã, iar pe o razã de 50 m se vor îndepãrta toate materialele combustibile. ART. 88 Bocşele de mangalizare vor fi supravegheate permanent, iar acoperirea cu pãmânt va fi urmãritã în mod special, atât la înfiinţare, cât şi în timpul arderii. ART. 89 (1) În parchetele de exploatare se interzic fumatul şi lucrul cu foc deschis în afara locurilor special amenajate, folosirea de instalaţii electrice sau de forţã, defecte sau improvizate, folosirea benzinei, motorinei sau a altor substanţe la lãmpile de iluminat şi menţinerea mult timp a materialului lemnos în depozitele intermediare. (2) De asemenea, sunt interzise încãrcarea mangalului nestins şi nerãcit complet sau cu resturi de lemn insuficient carbonizate, precum şi scoaterea mangalului din bocşã pe timp de viscol sau furtunã. SUBCAPITOLUL 2 Organizarea sistemului informaţional cu privire la anunţarea producerii incendiilor de pãdure, inclusiv în zonele transfrontaliere ART. 90 Este necesarã crearea unui sistem informaţional pentru anunţarea producerii incendiilor de pãdure în timp util, astfel încât sã se asigure evacuarea persoanelor, animalelor, bunurilor aflate în pericol şi pentru o intervenţie rapidã şi eficace a tuturor forţelor de intervenţie. ART. 91 Implementarea acestui sistem informaţional se va face la nivelul inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare (pentru ocoalele silvice private din raza lor de activitate) şi la nivelul direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva (pentru ocoalele silvice din subordinea acesteia). SUBCAPITOLUL 3 Reguli şi mãsuri specifice şi operative de stingere a incendiilor de pãdure, inclusiv în zonele transfrontaliere ART. 92 Pentru stabilirea concepţiei tactice de stingere a incendiilor de pãdure se impun: a) analiza situaţiei reale, cunoaşterea suprafeţei cuprinse de incendiu, structura materialului combustibil, limitele în care se va extinde incendiul, posibilitãţile de stãpânire a acestuia, mijloacele cele mai eficiente pentru fiecare limitã, zonele cu intensitatea ce mai mare a focului şi mijloacele necesare pentru diminuarea potenţialului acestuia; b) analizarea factorilor care favorizeazã extinderea şi intensificarea incendiului, ora din zi în care se gãseşte, gradul de insolaţie, viteza şi direcţia vântului (în caz cã nu este vânt, se va ţine seama cã noaptea şi dimineaţa curenţii de aer sunt descendenţi - dinspre culme spre vale -, iar de la prânz pânã seara şi îndeosebi când este insolaţie puternicã, bat brizele din vale - curenţi ascendenţi). ART. 93 Procedeele tehnice de stingere a incendiilor de pãdure implicã: a) utilizarea celor mai eficiente mijloace de stingere şi repartizarea celor mai mari forţe pe direcţia şi intensitatea cea mai mare a focului şi care sã apere cele mai importante obiective (construcţii, arborete etc.); b) dacã existã un pârâu sau o vale, se va bara urgent cursul de apã şi se va organiza un lanţ de gãleţi, care va sprijini eficient acţiunea de stingere; c) utilizarea aparatelor pulverizatoare mãreşte eficienţa acţiunii de stingere. ART. 94 Metodele de intervenţie în condiţiile unui incendiu de pãdure se stabilesc în funcţie de dimensiunea incendiului şi felul acestuia (incendiu de litierã, coronament, în plantaţii sau arboret, în pãşune sau poianã, pe teren plan sau pe versant cu pantã mare sau redusã, pe culme de deal sau în vale etc.). ART. 95 Incendiul de litierã va fi bãtut cu mãturoaie, palete de rãchitã împletitã, cu lopeţi şi se va arunca pãmânt sau nisip pe focul ce înainteazã, se va acţiona cu stropitoarele şi pulverizatoarele de apã şi la câţiva metri în faţa focului se va interveni pentru formarea unui baraj prin mineralizarea solului şi încercarea aprinderii contrafocului. ART. 96 Contrafocul este cea mai eficientã metodã de limitare a extinderii incendiului prin faptul cã reduce puterea radiantã a focului ce înainteazã, iar barajul realizat prin eliminarea materialului combustibil opreşte înaintarea focului principal. ART. 97 Incendiul de coronament implicã angajarea unor forţe şi mijloace mai puternice şi mai mari, întrucât acesta devine un incendiu de proporţii. ART. 98 Stingerea unui incendiu de coronament se bazeazã pe intervenţia prin metode deosebite: a) pe o linie transversalã direcţiei de înaintare, la distanţã apreciatã astfel ca focul sã nu surprindã muncitorii în plinã acţiune, se doboarã urgent arborii pe distanţa de 2-4 înãlţimi de arboret, cu coroanele paralele cu direcţia de înaintare a focului; b) cu cai şi tractoare se scot arborii pe mãsura doborârii lor în afara zonei cu pericol de incendiu şi se curãţã zona de uscãturi; c) cu plugurile cu cai sau cu tractoare se mineralizeazã o bandã de 2-3 m lãţime pe mijlocul benzii formate prin scoaterea arborilor şi se încearcã aplicarea contrafocului; d) echipe de muncitori, cu ajutorul paletelor şi lopeţilor, urmãresc şi opresc rãspândirea de frunze şi lujeri aprinşi şi duşi de curenţi de aer, prin aceasta anihilând orice extindere a focului. SUBCAPITOLUL 4 Criterii de dotare cu mijloace de stingere a incendiilor de pãdure ART. 99 La stabilirea dotãrii direcţiilor silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor - Romsilva şi a celorlalte structuri silvice autorizate (ocoale silvice private) cu mijloace pentru stingerea incendiilor de proporţii în fondul forestier se va avea în vedere numãrul de incendii simultane ce pot izbucni, în funcţie de suprafaţa împãduritã. ART. 100 În funcţie de suprafaţa împãduritã ce o administreazã o direcţie silvicã sau de un ocol silvic privat, se stabileşte numãrul de incendii simultane astfel: - un incendiu la o suprafaţã de pânã la 150.000 ha; - douã incendii simultane la o suprafaţã cuprinsã între 150.000 şi 300.000 ha; - trei incendii simultane la o suprafaţã de peste 300.000 ha. ART. 101 Direcţia silvicã sau ocolul silvic privat va organiza un numãr de puncte întãrite, dotate cu mijloace pentru combaterea incendiilor egal cu numãrul de incendii simultane (un incendiu la o suprafaţã de 150.000 ha, douã incendii simultane la o suprafaţã cuprinsã între 150.000 şi 300.000 ha, trei incendii simultane la o suprafaţã de peste 300.000 ha), amplasate în cadrul ocoalelor silvice cu cea mai mare pondere forestierã şi distribuite echilibrat în zona împãduritã a direcţiei silvice sau a ocolului silvic privat. ART. 102 Punctele întãrite de dotare vor fi de douã tipuri, în funcţie de natura pãdurilor: tipul I pentru pãdurile de foioase şi tipul II pentru pãdurile de rãşinoase sau amestec (rãşinoase cu foioase). ART. 103 Este necesarã desfãşurarea de activitãţi instructiv-educative cu specific de protecţie a fondului forestier în vederea apãrãrii împotriva incendiilor, observare, alarmare şi conducere a forţelor, scop în care direcţiile silvice şi ocoalele silvice private vor fi dotate cu materiale şi aparaturã specifice (vezi anexa nr. I). ART. 104 Regia Naţionalã a Pãdurilor şi inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare vor analiza posibilitatea amenajãrii şi autorizãrii unor terenuri de zbor pentru avioane utilitare sau elicoptere, care sã fie folosite atât pentru acţiunile de prevenire şi stingere a incendiilor de pãdure, cât şi pentru lucrãrile de protecţie. CAP. III Atribuţiile autoritãţilor publice centrale şi locale în gestionarea situaţiilor de urgenţã ca urmare a incendiilor de pãdure ART. 105 Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are urmãtoarele atribuţii specifice pentru gestionarea situaţiilor de urgenţã ca urmare a incendiilor de pãdure: a) elaboreazã strategia naţionalã de protecţie împotriva incendiilor de pãdure; b) asigurã în domeniile sale de activitate organizarea activitãţilor prevãzute de lege pentru rezolvarea situaţiilor de urgenţã generate de incendii de pãdure; c) verificã modul de constituire a necesarului de mijloace, aparaturã şi substanţe chimice pentru dotarea unitãţilor silvice cu scopul stingerii incendiilor de pãdure; d) asigurã evacuarea animalelor; e) asigurã localizarea şi stingerea incendiilor de pãdure; f) asigurã transportul forţelor şi mijloacelor de intervenţie şi transportul pentru persoanele şi bunurile evacuate; g) asigurã apa şi hrana necesare persoanelor evacuate în primele 72 de ore de la evacuare; h) asigurã apa şi hrana necesare animalelor evacuate; i) asigurã reabilitarea zonei afectate în urma incendiilor de pãdure prin instituţiile din subordinea sa (inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare, pentru pãdurile aflate în proprietatea altor proprietari decât statul, şi Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, pentru pãdurile proprietate publicã a statului). ART. 106 Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã prin inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã: a) urmãrirea şi coordonarea realizãrii sistemelor de alarmare a populaţiei în localitãţi şi verificarea periodicã a stãrii de funcţionare a acestora, precum şi afişarea în locuri vizibile a semnalelor folosite în situaţii de urgenţã; b) elaborarea programelor de pregãtire a populaţiei pentru protecţia şi intervenţia în cazul incendiilor de pãdure; c) instruirea periodicã a administraţiei publice locale (prefecţi, subprefecţi, preşedinţi ai consiliilor judeţene, primari) asupra atribuţiilor ce le revin în gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de riscurile specifice; d) evacuarea persoanelor şi bunurilor periclitate; e) intervenţia operativã pentru înlãturarea efectelor incendiilor de pãdure; f) transportul forţelor şi mijloacelor de intervenţie. ART. 107 Prefecţii şi primarii au urmãtoarele atribuţii specifice pentru gestionarea situaţiilor de urgenţã generate de incendii de pãdure: a) asigurã mijloacele necesare înştiinţãrii şi alarmãrii populaţiei din zonele de risc ce pot fi afectate de incendii de pãdure; b) coordoneazã pregãtirea populaţiei pentru realizarea acţiunilor de protecţie şi intervenţie în caz de incendii la fondul forestier naţional; c) asigurã întocmirea planurilor de apãrare împotriva incendiilor de pãdure; d) asigurã organizarea acţiunilor de limitare şi de înlãturare a efectelor acestor incendii; e) centralizeazã datele privind urmãrile incendiilor de pãdure; f) asigurã transportul pentru persoanele, animalele şi bunurile evacuate; g) asigurã localizarea şi stingerea incendiilor de pãdure; h) asigurã transportul forţelor şi mijloacelor de intervenţie şi transportul pentru persoanele şi bunurile evacuate; i) asigurã apa şi hrana necesare persoanelor evacuate în primele 72 de ore de la evacuare. CAP. IV Contravenţii şi sancţiuni ART. 108 Faptele care constituie contravenţii, amenzile pentru acestea, precum şi organele împuternicite sã le constate şi sã le aplice sunt cele prevãzute în <>Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 8 mai 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în <>Legea nr. 31/2000 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 144 din 6 aprilie 2000. CAP. V Dispoziţii finale ART. 109 Necesarul de mijloace, aparaturã şi substanţe chimice pentru dotarea ocoalelor silvice cu scopul stingerii incendiilor în pãdure este prevãzut în anexa nr. I. ART. 110 Planul de apãrare împotriva incendiilor de pãdure este prevãzut în anexa nr. II. ART. 111 Planul de alarmare/avertizare (pentru alarmarea forţelor şi mijloacelor de acţiune ce vor interveni în cazul incendiilor de proporţii la pãdure) este prevãzut în anexa nr. III. ART. 112 Rapoartele operative zilnice/de sintezã în cazul incendiilor de pãdure sunt prevãzute în anexa nr. IV. ART. 113 Anexele nr. I-IV fac parte integrantã din prezentul regulament. ANEXA I -------la regulament------------- NECESARUL de mijloace, aparaturã şi substanţe chimice pentru dotarea ocoalelor silvice cu scopul stingerii incendiilor în pãdure
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr Materiale Distric- U.M. Canto- Ocolul Punctul întãrit D.S.
crt tul nul silvic ────────────────
tip I tip II
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Cazmale bucãţi 5 10 100 100 -
2 Topoare 10 bucãţi 5 25 100 150 -
3 Lopeţi 20 bucãţi 5 8 100 150 -
4 Palete rãchitã
(bãtãtoare) bucãţi 10 8 100 200 -
5 Sape de munte 20 bucãţi 2 25 50 100 -
6 Târnãcoape 5 bucãţi 1 10 50 50 -
7 Furci 5 bucãţi 2 8 20 20 -
8 Coase 3 bucãţi 2 25 25 23 -
9 Gãleţi de 10 litri 20 bucãţi 5 10 50 75 -
10 Bidoane raniţã
de 20 litri bucãţi 5 1 30 50 -
11 Truse sanitare 1 bucãţi 1 5 10 15 2
12 Lanterne 3 bucãţi 2 5 25 25 2
13 Petrol litri 2 1 25 25 21
14 Butoi de apã de
100 litri bucãţi 1 5 - - -
15 Joagãre bucãţi 2 1 20 30 -
16 Fierãstraie mecanice 1 bucãţi - - 5 8 -
17 Ţapine bucãţi 1 20 20 25 -
18 Carburanţi litri - 4 400 500 -
19 Lubrifianţi litri - 1 75 100 -
20 Binoclu bucãţi - 2 5 5 -
21 Foi de cort bucãţi - - 20 20 2
22 Mãşti contra gazelor bucãţi - 60 20 20 -
23 Romopal (Detersin) kg - 50 100 100 -
24 Fosfat Diamoniu kg - 21 100 100 -
25 Aparate de stropit
(Fontan, Kyoritz) 1 bucãţi - 10 10 -
26 Aparate radio de
emisie - recepţie bucãţi - 1 - - 1
- fixe bucãţi - 1 1 1 1
- transportabile bucãţi - 3 5 5 3
- portabile bucãţi - 1 1 1 1
- redresor încãrcat bucãţi - - 3 3 -
27 Acumulatori bucãţi - - 10 10 -
28 Tãrgi sanitare bucãţi - - 10 10 -
29 Cordiţe de salvare
tip p.s.i. bucãţi - - 10 10 -
30 Brâie tip pompier bucãţi - - 2 2 -
31 Scripeţi simpli bucãţi - - 2 2 -
32 Cric bucãţi - -
33 Plug pentru tracţiune
animalã bucãţi 20 20 -
34 Veselã pentru hranã bucãţi - - 3 3 -
(complet-bidon apã,
gamelã, lingurã) bucãţi - - - - 1
35 Marmite pentru
transportul
hranei, 25 l bucãţi - - 1 1 1
36 Cort de 6 persoane, - 1 - - 1
cu mobilier, pentru
punct de comandã
37 Aparat de proiecţie,
pentru acţiuni de
propagandã
38 Aparat foto
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTĂ: Pentru direcţiile silvice din cadrul Regiei Naţionale a Pãdurilor ocolul silvic pe raza cãruia s-a constituit punctul întãrit (indiferent de tip) nu se mai doteazã cu materiale şi aparatura necesarã prevãzutã în anexã, ci numai cu radiotelefon fix. ANEXA II --------la regulament------------- PLANUL DE APĂRARE împotriva incediilor de pãdure Structura- cadru 1. Date de identificare: - denumirea ocolului silvic; - sediul, numãrul de telefon, fax. 2. Planul general al ocolului silvic (la scarã), pe care se marcheazã: - amplasarea clãdirilor (sediul ocolului, cantoane silvice, cabane de vânãtoare, stâne, depozite etc); - drumurile naţionale, judeţene, forestiere, de exploatare; - reţelele şi sursele proprii de alimentare cu apã şi alte substanţe stingãtoare, râuri, pârâuri cu debit relativ constant tot timpul anului; - rezervele de agenţi stingãtori şi de mijloace de protecţie a personalului de intervenţie; - reţelele si racordurile de alimentare cu energie electricã, agent termic, gaze şi alte fluide combustibile; - reţelele de canalizare; - vecinãtãţile 3. Concepţia de apãrare în caz de incendiu de pãdure: - concluzii privind intervenţia, rezultate din scenariul de siguranţã la foc sau din evaluarea capacitãţii de apãrare împotriva incendiilor; - particularitãţi tactice de intervenţie pentru: a) evacuarea (persoanelor şi, dupã caz, animalelelor sau bunurilor), acordarea primului ajutor si protejarea bunurilor periclitate; b) localizarea şi lichidarea incendiilor; c) protecţia personalului de intervenţie; d) protecţia vecinãtãţilor; e) înlãturarea efectelor negative majore produse de incendiu. 4. Forţe de intervenţie în caz de incendiu: - personalul de teren, bine instruit, din zona unde s'ada produs incendiul; - serviciul public voluntar pentru situaţii de urgenţã cu care se coopereazã (localitatea, distanţa, itinerarul de deplasare, telefonul sau alte mijloace de alarmare şi alertare - sistemul informaţional de alertare); - inspectoratul pentru situaţii de urgenţã - prin unitãţile subordonate (localitatea, distanţa, itinerarul de deplasare, telefonul sau alte mijloace de alertare şi alarmare - sistemul informaţional de alertare); - alte forţe cu care se coopereazã şi modul de anunţare (ambulanţa, protecţia civilã, persoanele care desfãşoarã activitãţi în zona de producere a incendiului etc.) 5. Surse de alimentare cu apa in caz de incendiu, exterioare ocolului silvic: - reţele de alimentare cu apã: a) debite; b) presiuni; c) amplasarea hidranţilor şi stabilirea distanţelor faţã de incinta ocolului silvic; - alte surse artificiale sau naturale de apa: a) felul şi capacitatea acestora - baraje artificiale sau naturale, cursuri de apã cu debit relativ constant, lacuri, bãlţi etc.; b) platforme (puncte) de alimentare si distanţele faţã de ocolul silvic. ANEXA III ---------la regulament------------- PLANUL DE ALARMARE/AVERTIZARE (pentru alarmarea forţelor şi mijloacelor de acţiune ce vor interveni în cazul incendiilor de proporţii la pãdure)
┌───┬───────────────┬───────────┬───────────────┬───────────────────────────┐
│Nr │ Organizaţii │Mijloace de│ Forte cu care │ Mijloace de intervenţie │
│crt│ participante │ anunţare │ intervin │ │
├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤
│ 1.│Inspectoratul │ Telefon │Subunitãţi │Efective umane şi maşini │
│ │judeţean pentru│ │ │de intervenţie │
│ │situaţii de │ │ │ │
│ │urgenţã │ │ │ │
├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤
│ 2.│ Operatori │Telefon │Sedii de │Personal de exploatarea │
│ │ economici de │ │exploatare │utilajelor specializate │
│ │ exploatare │ │ │tractoare TAF │
├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤
│ 3.│ Perfectura │Telefon │Primãriile │Forţe umane │
│ │ │ │Serviciul │Utilaj de stingere şi │
│ │ │ │public voluntar│unelte │
│ │ │ │pentru situaţii│ │
│ │ │ │de urgenţã │ │
├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤
│ 4.│ Unitãţile de │Telefon │ │ Mijloace auto │
│ │ transport │ │ │ │
├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤
│ 5.│ Direcţia de │Telefon │Personal │ Autosalvãri │
│ │ sãnãtate │ │specializat │ │
│ │ publicã │ │pentru │ │
│ │ │ │asistenţã │ │
│ │ │ │sanitarã │ │
├───┼───────────────┼───────────┼───────────────┼───────────────────────────┤
│ 6.│Inspectoratul │Telefon │Cercetare şi │ │
│ │de poliţie │ │ordine │ │
└───┴───────────────┴───────────┴───────────────┴───────────────────────────┘
ANEXA IV --------la regulament------------- RAPOARTELE OPERATIVE zilnice/de sintezã în cazul incendiilor de pãdure
Data:
Ocolul silvic:
┌──────┬──┬──┬─────────┬──────┬──────┬──────┬────────┬─────────────────┬───────┐
│Supra-│ │ │Proprie- │ │Dis- │Dis- │Distanţa│Dacã s-a interve-│ │
│faţa │U.│u.│tarul su-│ │tanţa │tanţa │pânã la │nit şi în caz cã │Starea │
│afec- │P.│a.│prafeţei │Felul │pânã │pânã │cel mai │da, când s-a in- │actualã│
│tatã │ │ │de pãdure│incen-│la │la cel│apropiat│tervenit, cu ce │a supra│
│de │ │ │afectate │diului│sediul│mai a-│curs de │forţe de interven│feţelor│
│incen-│ │ │(în cazul│ │ocolu-│pro- │apã cu │ţie, mijloace de │de pã- │
│diul │ │ │ocoalelor│ │lui │piat │debit │ transport │dure │
│de pã-│ │ │silvice │ │(km) │drum │relativ ├───┬─────┬───────┤afecta-│
│dure │ │ │private) │ │ │fores-│constant│ │For- │Mijloa-│te de │
│din ..│ │ │ │ │ │tier │ (km) │Da-│ţele │ce de │incen- │
│(ha) │ │ │ │ │ │(km) │ │ta │ de │trans- │ dii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │inter│port │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ven- │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ţie │ │ │
├──────┼──┼──┼─────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼───┼─────┼───────┼───────┤
├──────┼──┼──┼─────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼───┼─────┼───────┼───────┤
└──────┴──┴──┴─────────┴──────┴──────┴──────┴────────┴───┴─────┴───────┴───────┘
RESPONSABIL PSI:
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.