Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 7 noiembrie 2024  de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 7 noiembrie 2024 de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap

EMITENT: Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1246 din 11 decembrie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.048 din 7 noiembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1246 din 11 decembrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, denumită în continuare Comisia superioară, este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile art. 90^1 şi 90^2 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege, în structura Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, denumită în continuare Autoritate.
    (2) Comisia superioară are activitate decizională în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap, emise potrivit dispoziţiilor art. 87 alin. (4) din lege, şi desfăşoară activităţi de coordonare metodologică şi de monitorizare a activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap.
    (3) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 90^2 alin. (1) lit. c) şi d) din lege şi în sensul prezentului regulament, termenii utilizaţi au următoarele semnificaţii:
    a) autosesizare - acţiunea Comisiei superioare de a se sesiza din oficiu ori de câte ori află, pe altă cale decât din recomandările acţiunilor de control, că există nerespectări ale prevederilor legale în vigoare privind evaluarea şi încadrarea în grad de handicap;
    b) decizie de reevaluare - actul administrativ emis de Comisia superioară în baza căruia se declanşează procesul de reevaluare;
    c) proces de reevaluare - proces iniţiat de Comisia superioară ca urmare a recomandărilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale sau în situaţia în care Comisia superioară se autosesizează;
    d) document de control - document întocmit în urma acţiunilor de control dispuse prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale, care cuprinde recomandarea motivată de reevaluare a persoanei sau a persoanelor adulte încadrate în grad de handicap;
    e) raport de reevaluare - document elaborat de serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap în cadrul procesului de reevaluare.


    ART. 2
    (1) Procedura de selecţie a membrilor componenţi ai Comisiei superioare prevăzuţi la art. 90^1 alin. (2) din lege se desfăşoară potrivit următoarelor etape:
    a) depunerea cererii de înscriere ca membru al Comisiei superioare, înregistrată la sediul Autorităţii, însoţită de curriculum vitae, o scrisoare de intenţie, precum şi documente care susţin pregătirea profesională a acestuia;
    b) susţinerea interviului.

    (2) Experienţa în dizabilitate poate fi susţinută prin precizarea acesteia în documentele prevăzute la alin. (1) sau prin ataşarea unor documente suplimentare care atestă activităţi desfăşurate în instituţii sau servicii destinate evaluării persoanelor cu handicap, inclusiv în instituţii sau servicii destinate expertizei medicale şi recuperării capacităţii de muncă, reabilitării medicale, asistenţei, îngrijirii, protecţiei şi recuperării persoanelor cu dizabilităţi, prin participarea la elaborarea politicilor publice, a metodologiilor, procedurilor şi instrumentelor din domeniu, a unor rapoarte specifice de cercetare, prin participarea la conferinţe interne sau internaţionale cu lucrări proprii având ca obiect dizabilitatea, precum şi în proiecte şi/sau la scrierea de proiecte cu finanţare naţională/europeană destinate persoanelor cu dizabilităţi, prin activitate de formare sau didactică în domeniul dizabilităţii.
    (3) Componenţa nominală a membrilor Comisiei superioare, cu excepţia preşedintelui şi a vicepreşedintelui acesteia, se aprobă prin ordin al preşedintelui Autorităţii şi poate fi modificată ca urmare a unei propuneri motivate a preşedintelui Comisiei superioare cu privire la încetarea calităţii de membru în cadrul acesteia.
    (4) Preşedintele şi vicepreşedintele Comisiei superioare sunt numiţi dintre membrii acesteia şi revocaţi prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
    (5) Perioada de numire a membrilor Comisiei superioare este cea prevăzută la art. 90^1 alin. (3^2) din lege.

    ART. 3
    În situaţii justificate, în funcţie de volumul şi specificul activităţii, la propunerea motivată a preşedintelui acesteia, componenţa Comisiei superioare poate fi suplimentată, prin ordin al preşedintelui Autorităţii, cu maximum 5 membri, având specializările prevăzute la art. 90^1 alin. (2) din lege.

    ART. 4
    (1) Secretariatul Comisiei superioare este exercitat de 2 membri, iar componenţa nominală se aprobă prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
    (2) Procedura de selecţie a membrilor secretariatului Comisiei superioare se desfăşoară potrivit următoarelor etape:
    a) depunerea cererii de înscriere ca membru al secretariatului Comisiei superioare, înregistrată la sediul Autorităţii, însoţită de curriculum vitae;
    b) susţinerea interviului.

    (3) Secretariatul Comisiei superioare poate fi suplimentat cu maximum 2 membri, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate cu această destinaţie, la propunerea motivată a preşedintelui Comisiei superioare.
    (4) Principalele atribuţii ale secretariatului Comisiei superioare sunt:
    a) gestionează registrul de intrări-ieşiri al documentelor Comisiei superioare;
    b) transmite convocările membrilor Comisiei superioare;
    c) verifică documentele înaintate Comisiei superioare;
    d) asigură materialele şi documentele de lucru necesare desfăşurării şedinţelor;
    e) redactează şi transmite documentele elaborate de Comisia superioară;
    f) gestionează documentele rezultate în cadrul procesului de reevaluare, precum şi pe cele rezultate în urma activităţii Comisiei superioare;
    g) păstrează documentele Comisiei superioare.

    (5) Pentru fiecare membru al secretariatului Comisiei superioare, preşedintele Autorităţii aprobă fişa postului completată în mod corespunzător, la propunerea preşedintelui Comisiei superioare.

    ART. 5
    (1) Comisia superioară îşi desfăşoară activitatea în şedinţe, la convocarea preşedintelui acesteia, în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor.
    (2) Convocarea membrilor Comisiei superioare se realizează atât prin mijloace în format letric, cât şi prin mijloace electronice, după caz.
    (3) Pe perioada absenţei preşedintelui, vicepreşedintele Comisiei superioare poate convoca membrii acesteia.

    ART. 6
    (1) Şedinţele Comisiei superioare se desfăşoară prin prezenţă fizică, prin utilizarea mijloacelor electronice sau în sistem hibrid.
    (2) În cazul în care numărul membrilor prezenţi este mai mic decât cel prevăzut la art. 5 alin. (1), şedinţa Comisiei superioare se suspendă, cu menţionarea acestei situaţii în conţinutul procesului-verbal de şedinţă.
    (3) În situaţia în care un membru nu poate lua parte la şedinţă, din motive independente de voinţa sa, anunţă preşedintele Comisiei superioare, menţionând cauzele care îi împiedică participarea.
    (4) În cazul în care un membru absentează la trei şedinţe consecutive, fără a motiva, sau în cazul încetării activităţii acestuia prin demisie, preşedintele Comisiei superioare propune preşedintelui Autorităţii înlocuirea acestuia.
    (5) În cazul încetării, prin demisie, a activităţii unui membru, activitatea Comisiei superioare continuă şi în lipsa acestuia, dar nu mai mult de 21 de zile lucrătoare.
    (6) În cazul în care unul dintre membrii Comisiei superioare se află în imposibilitatea justificată de a participa la şedinţe pentru o perioadă mai mare de 60 de zile, preşedintele Comisiei superioare propune preşedintelui Autorităţii, în vederea aprobării, înlocuirea cu un membru de aceeaşi specialitate, pe perioadă determinată.
    (7) În vederea realizării activităţilor, membrii Comisiei superioare se pot deplasa în ţară ori în străinătate, în condiţiile prevăzute la art. 90^1 alin. (7) din lege.

    ART. 7
    (1) În cadrul şedinţelor prevăzute la art. 5 se întocmeşte procesul-verbal de şedinţă în care se consemnează concluziile membrilor Comisiei superioare cu privire la fiecare temă pusă în discuţie. Acesta include semnăturile membrilor prezenţi şi are ca anexe documentele elaborate, după caz.
    (2) Deciziile Comisiei superioare se iau în şedinţe legal întrunite, cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
    (3) În cazul în care un membru nu este de acord cu decizia celorlalţi membri ai Comisiei superioare, acesta îşi formulează punctul de vedere motivat, care este consemnat în procesul-verbal de şedinţă.
    (4) Procesul-verbal de şedinţă, care atestă desfăşurarea acesteia, împreună cu copia convocării, constituie documentele justificative pentru acordarea indemnizaţiei de şedinţă, reglementată la art. 90^1 alin. (5) din lege.
    (5) Comisia superioară întocmeşte semestrial un raport sintetic de activitate, pe care îl înaintează spre informare preşedintelui Autorităţii.
    (6) Întocmirea şi modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei superioare se efectuează de către membrul licenţiat în ştiinţe juridice din cadrul acesteia, în colaborare cu ceilalţi membri ai comisiei, sub coordonarea preşedintelui Comisiei superioare, care îl avizează şi îl propune spre aprobare preşedintelui Autorităţii.

    CAP. II
    Procedura de soluţionare a contestaţiilor
    ART. 8
    (1) Contestaţia la certificatul de încadrare în grad de handicap, al cărei model se regăseşte în anexa nr. 6 la prezentul regulament, se completează potrivit art. 87 alin. (4) din lege, de către titular sau de reprezentantul legal al acestuia, după caz, în mod obligatoriu cu toate elementele din conţinutul formularului, sub sancţiunea decăderii din drept, şi se depune la secretariatul comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap care a eliberat documentul supus contestaţiei sau la registratura Autorităţii.
    (2) În situaţia în care contestaţia se depune la registratura Autorităţii, aceasta se transmite secretariatului Comisiei superioare.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), se consideră contestaţie petiţia depusă în termenul prevăzut la art. 87 alin. (5) din lege la orice autoritate publică şi adusă ulterior la cunoştinţa Autorităţii, dacă din aceasta rezultă nemulţumirea persoanei cu privire la certificatul de încadrare în grad de handicap.

    ART. 9
    (1) În urma înregistrării contestaţiei la secretariatul comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap care a eliberat certificatul de încadrare în grad de handicap, acesta transmite Comisiei superioare, în format electronic şi, în mod excepţional, în format letric, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare, contestaţia, dovada comunicării certificatului de încadrare în grad de handicap şi dosarul persoanei în cauză.
    (2) Dosarul cuprinde un opis al documentelor transmise, semnate şi ştampilate „conform cu originalul“ de către secretariatul comisiei de evaluare prevăzut la alin. (1).

    ART. 10
    (1) În situaţia înregistrării contestaţiei la registratura Autorităţii, secretariatul Comisiei superioare solicită în termen de 5 zile lucrătoare comisiei de evaluare a persoanelor cu handicap care a eliberat certificatul de încadrare în grad de handicap dosarul persoanei.
    (2) Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1), prin secretariatul acesteia, are obligaţia de a transmite în format electronic şi, în mod excepţional, în format letric documentele în termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare.
    (3) Termenul de soluţionare a contestaţiilor curge de la data înregistrării contestaţiei la registratura Autorităţii.

    ART. 11
    (1) Dosarul persoanei prevăzut la art. 9 alin. (1) cuprinde în mod obligatoriu, în copie, următoarele documente: certificatul de încadrare în grad de handicap contestat, documentele care au stat la baza evaluării sociale, medicale şi psihologice, raportul de evaluare complexă şi orice alte documente care au determinat stabilirea încadrării în grad şi tip de handicap.
    (2) În situaţia în care în urma analizării dosarului se constată faptul că acesta nu conţine documentele prevăzute la alin. (1), Comisia superioară va solicita secretariatului comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap care a eliberat certificatul de încadrare în grad de handicap completarea cu documentele necesare şi transmiterea de îndată a acestora în format electronic, cu respectarea termenului prevăzut la art. 10 alin. (2).
    (3) Începând cu data implementării sistemului naţional de management privind dizabilitatea, serviciile de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap şi comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap judeţene/locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti au obligaţia de a colecta, utiliza şi stoca documentele prevăzute la alin. (1) în platforma acestuia, astfel încât Comisia superioară să le utilizeze în soluţionarea contestaţiilor, precum şi în situaţiile în care dispune măsura reevaluării, fără a mai fi necesară transmiterea dosarului prevăzut la alin. (1).

    ART. 12
    (1) Comisia superioară verifică respectarea termenului legal de depunere a contestaţiei şi se pronunţă prin decizie de admitere sau de respingere cu privire la contestaţia formulată.
    (2) În situaţia de admitere a contestaţiei formulate în condiţiile prevăzute la art. 87 alin. (5) din lege, Comisia superioară emite o singură decizie de menţinere sau de modificare a gradului de handicap atestat prin certificatul emis de către comisiile de evaluare.
    (3) Gradul de handicap şi valabilitatea deciziei obţinute ca urmare a contestaţiei sunt definitive, indiferent de gradul şi valabilitatea obţinute în plus sau în minus faţă de cele stabilite în certificatul contestat, şi nu mai pot fi modificate decât prin contestaţia prevăzută la art. 90^2 alin. (4) din lege.
    (4) Modelul deciziei de respingere a contestaţiei este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
    (5) Decizia prevăzută la alin. (1) se emite în baza prevederilor art. 87 alin. (5) din lege, se motivează corespunzător potrivit datei depunerii contestaţiei şi se comunică, prin secretariatul Comisiei superioare, comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap care a eliberat certificatul de încadrare în grad de handicap, care are obligaţia de a aduce decizia la cunoştinţa contestatarului în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acesteia.
    (6) În cazul emiterii deciziei cu soluţia de respingere a contestaţiei pentru motivul depunerii tardive, se menţine valabilitatea certificatului de încadrare în grad de handicap emis de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap judeţeană/locală a sectorului municipiului Bucureşti.

    ART. 13
    (1) În situaţia în care contestaţia a fost depusă în termenul prevăzut de lege, Comisia superioară analizează documentele care au stat la baza încadrării în grad şi tip de handicap şi decide încadrarea sau neîncadrarea în grad de handicap.
    (2) Modelul deciziei de încadrare/neîncadrare în grad de handicap este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul regulament.
    (3) În situaţia modificării gradului şi tipului de handicap atestate prin certificatul emis de către comisiile de evaluare, Comisia superioară emite decizie de încadrare într-un grad superior, respectiv de încadrare într-un grad inferior celui atestat sau decizie de neîncadrare în grad de handicap, potrivit atribuţiilor prevăzute la art. 90^2 alin. (1) lit. a^2) din lege.
    (4) În situaţia încadrării în grad de handicap, Comisia superioară stabileşte termenul de valabilitate al deciziei, precum şi documentaţia necesară la evaluarea ulterioară, care se efectuează la comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap competentă, cu excepţia deciziilor emise cu termen de valabilitate permanent.
    (5) Decizia prevăzută la alin. (1) este însoţită de anexa A, prevăzută în anexa nr. 3 la prezentul regulament, a cărei completare este obligatorie şi care cuprinde motivarea deciziei cu precizarea capitolelor din criteriile medico-psihosociale în baza cărora se stabileşte încadrarea sau neîncadrarea în grad de handicap; decizia însoţită de anexa A se transmite comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap care a eliberat certificatul de încadrare în grad de handicap.
    (6) Valabilitatea deciziei de încadrare/neîncadrare în grad de handicap începe de la data emiterii certificatului de încadrare în grad de handicap contestat.
    (7) Comisia de evaluare prevăzută la alin. (5) are obligaţia de a comunica decizia contestatarului în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

    CAP. III
    Procedura de reevaluare
    ART. 14
    (1) Documentele de control întocmite în urma acţiunilor de control dispuse prin ordin al ministrului muncii şi solidarităţii sociale care cuprind recomandări motivate cu privire la reevaluarea persoanelor adulte cu handicap sunt înregistrate în registratura Autorităţii.
    (2) Documentele prevăzute la alin. (1) pot fi transmise de către echipele de control şi în format electronic şi vor conţine obligatoriu următoarele informaţii:
    a) numele şi prenumele persoanei cu handicap;
    b) CNP-ul;
    c) judeţul/sectorul;
    d) adresa de domiciliu sau reşedinţă;
    e) numărul şi data certificatului/deciziei de încadrare în grad de handicap, precum şi emitentul;
    f) motivarea recomandării de reevaluare a persoanei sau a persoanelor adulte încadrate în grad de handicap.

    (3) În termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea documentelor, Comisia superioară poate emite decizia de reevaluare sau poate refuza emiterea acesteia; în cazul în care refuză emiterea deciziei de reevaluare, va comunica motivarea refuzului către instituţia care a efectuat controlul.
    (4) Decizia de reevaluare, al cărei model se regăseşte în anexa nr. 4 la prezentul regulament, precizează documentaţia necesară demarării procesului de reevaluare şi este transmisă de secretariatul Comisiei superioare, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii, direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţeană/locală a sectorului municipiului Bucureşti, pe a cărei rază teritorială persoana cu handicap are domiciliul sau reşedinţa.

    ART. 15
    Directorul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţeană/locală a sectorului municipiului Bucureşti desemnează o persoană din cadrul serviciului de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap, care îndeplineşte următoarele atribuţii în cadrul procesului de reevaluare:
    a) înregistrează decizia de reevaluare emisă de Comisia superioară şi documentul de control prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. d) şi pregăteşte dosarul persoanei adulte cu handicap;
    b) transmite persoanei adulte cu handicap, cu 20 de zile lucrătoare înainte, data şi locul reevaluării, precum şi documentele necesare, prin adresă de convocare cu confirmare de primire;
    c) înregistrează raportul de reevaluare prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. e);
    d) asigură transmiterea raportului de reevaluare şi a dosarului persoanei adulte cu handicap către Comisia superioară.


    ART. 16
    Procesul de reevaluare iniţiat de Comisia superioară ca urmare a autosesizării se poate desfăşura şi în perioada de soluţionare a contestaţiei, numai până la data emiterii deciziei de soluţionare a acesteia.

    ART. 17
    (1) Reevaluarea persoanei se realizează de serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului competente, în termen de 60 de zile lucrătoare de la data înregistrării deciziei de reevaluare.
    (2) Se prezintă la reevaluare numai acea persoană adultă cu handicap care a fost înştiinţată de serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap în acest sens şi care prezintă următoarele documente:
    a) actul de identitate;
    b) adresa de convocare a serviciului de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap în vederea reevaluării;
    c) documente relevante pentru starea prezentă, în vederea stabilirii gradului şi tipului de handicap, altele decât cele existente la dosar;
    d) documentele solicitate de Comisia superioară prin decizia de reevaluare.

    (3) Specialiştii din serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap analizează documentele, intervievează persoana şi completează raportul de reevaluare, prevăzut la art. 1 alin. (3) lit. e), al cărui model se regăseşte în anexa nr. 5 la prezentul regulament.
    (4) Raportul de reevaluare se încheie cu propunerea de încadrare sau neîncadrare în grad de handicap, precum şi cu propuneri privind modificarea, completarea sau anularea, după caz, a programului individual de reabilitare şi integrare socială, denumit în continuare PIRIS.
    (5) În termen de 5 zile de la data efectuării reevaluării, serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap înaintează raportul de reevaluare şi dosarul completat către Comisia superioară; în baza documentelor primite, în termen de 15 zile lucrătoare de la înregistrarea lor, Comisia superioară emite decizia de încadrare/neîncadrare în grad de handicap, completată corespunzător.
    (6) În cazul în care persoana supusă reevaluării nu se prezintă la convocarea serviciului de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap sau nu prezintă, până la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), unul dintre documentele prevăzute la alin. (2), serviciul de evaluare complexă a persoanelor transmite Comisiei superioare raportul de reevaluare în termen de 5 zile de la data convocării; în baza documentelor primite, în termen de 15 zile lucrătoare de la înregistrarea lor, Comisia superioară emite decizia de încadrare/neîncadrare în grad de handicap, cu stabilirea neîncadrării în grad de handicap a persoanei supuse reevaluării.

    ART. 18
    (1) Evaluarea medicală realizată în condiţiile prevederilor art. 90^2 alin. (1) lit. c^1) din lege se realizează în termen de 30 de zile, cu încadrarea în termenul prevăzut la art. 17 alin. (1).
    (2) În situaţia neprezentării la evaluarea medicală realizată în cadrul Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, denumit în continuare Institut, acesta înştiinţează în termen de 5 zile Comisia superioară, care emite decizie de neîncadrare în grad de handicap.
    (3) În baza raportului transmis de Institut potrivit prevederilor art. 90^3 alin. (11) din lege, Comisia superioară emite, în situaţia de confirmare a încadrării/neîncadrării în grad şi tip de handicap, decizie de încadrare/neîncadrare în grad de handicap.

    ART. 19
    (1) Decizia de încadrare/neîncadrare în grad de handicap emisă de Comisia superioară potrivit art. 17 alin. (5) şi (6) se transmite direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului competente, spre a fi adusă la cunoştinţa serviciului de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap, care va propune comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap modificarea, completarea sau anularea corespunzătoare a PIRIS.
    (2) În termen de 5 zile lucrătoare de la primire, comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, prin secretariatul acesteia, comunică persoanei supuse reevaluării decizia de încadrare/neîncadrare în grad de handicap.
    (3) PIRIS se comunică persoanei supuse reevaluării odată cu decizia prevăzută la alin. (1) numai în situaţia în care acesta este modificat sau completat corespunzător.
    (4) Punerea în executare a deciziei de încadrare/neîncadrare în grad de handicap se face de către direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului din unitatea administrativ-teritorială în care a fost eliberat certificatul de încadrare în grad de handicap sau care asigură plata prestaţiilor sociale, după caz.

    ART. 20
    (1) În situaţia în care persoana adultă cu handicap nu este încadrată în grad de handicap, în baza deciziei emise de Comisia superioară, directorul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului dispune, prin act administrativ, încetarea dreptului de asistenţă socială sub formă de prestaţii şi servicii sociale.
    (2) Deciziile emise de Comisia superioară pot fi atacate la secţia de contencios administrativ şi fiscal a tribunalului, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, cererile adresate instanţei fiind scutite de taxa judiciară de timbru.
    (3) În situaţia în care decizia de încadrare/neîncadrare în grad de handicap este anulată prin hotărâre judecătorească definitivă, Comisia superioară ia act de anulare şi pune în aplicare dispoziţiile hotărârii judecătoreşti, în mod corespunzător.

    CAP. IV
    Coordonarea metodologică, monitorizarea şi verificarea activităţii de evaluare şi încadrare în grad de handicap
    ART. 21
    (1) În realizarea atribuţiilor de coordonare metodologică şi monitorizare a activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap, prevăzute la art. 90^2 alin. (1) din lege, Comisia superioară desfăşoară următoarele activităţi:
    a) propune instrucţiuni în vederea asigurării unui mod de lucru unitar, la nivel naţional, în ceea ce priveşte aplicarea criteriilor medico-psihosociale de încadrare în grad şi tip de handicap, precum şi cu privire la activitatea de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap;
    b) formulează precizări metodologice la solicitarea serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap şi a comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
    c) elaborează, modifică şi completează criteriile medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap, care, la propunerea Autorităţii, sunt supuse aprobării ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi a ministrului sănătăţii;
    d) formulează propuneri privind modificarea metodologiilor, procedurilor şi a instrumentelor de lucru existente, pe care le supune aprobării preşedintelui Autorităţii;
    e) în exercitarea atribuţiilor de monitorizare a activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap, prin verificările periodice efectuate privind modul de desfăşurare a activităţii de evaluare, colectează informaţii şi date pe baza cărora elaborează rapoarte de monitorizare privind modul de implementare a prevederilor legale referitoare la evaluarea persoanelor adulte.

    (2) Instrucţiunile propuse de Comisia superioară şi aprobate de preşedintele Autorităţii se transmit, prin secretariatul Comisiei superioare, serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap şi comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap judeţene şi locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, iar aplicarea lor este obligatorie.
    (3) În activitatea de elaborare, modificare şi completare a criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap, Comisia superioară aplică prevederile Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, ratificată prin Legea nr. 221/2010 pentru ratificarea Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, adoptată la New York de Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite la 13 decembrie 2006, deschisă spre semnare la 30 martie 2007 şi semnată de România la 26 septembrie 2007, cu modificările ulterioare, şi ale Clasificării internaţionale a funcţionării, dizabilităţii şi sănătăţii, adoptată şi aprobată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii prin Rezoluţia WHA54.21.

    ART. 22
    (1) În realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 90^2 alin. (1) lit. e) din lege, Comisia superioară poate participa, la solicitare, în acţiuni de verificare a activităţii de evaluare şi încadrare în grad şi tip de handicap, urmărind conformitatea cu prevederile legale referitoare la multidisciplinaritatea şi la caracterul medico-psihosocial al evaluării.
    (2) Acţiunile de verificare sunt coordonate de reprezentanţi ai structurilor cu atribuţii de control din cadrul şi/sau din subordinea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi/sau ai Autorităţii, care dispun verificarea.
    (3) În situaţia verificărilor efectuate sub coordonarea reprezentanţilor structurilor cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi/sau ai Autorităţii, aceştia pot sesiza Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială cu privire la cazurile în care propunerea de încadrare, încadrarea în grad şi tip de handicap a unei persoane au fost făcute cu încălcarea criteriilor medico-psihosociale aprobate prin ordin comun al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al ministrului sănătăţii, în vederea constatării şi aplicării sancţiunilor prevăzute la art. 100 alin. (1) lit. h) din lege.
    (4) Eventualele nereguli sesizate pot face obiectul acţiunilor ulterioare de control al organelor abilitate.

    ART. 23
    În exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 90^2 alin. (4) din lege, Comisia superioară formulează puncte de vedere de specialitate la solicitarea instanţelor de judecată cu privire la încadrarea realizată de comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, precum şi cu privire la motivaţia care a stat la baza emiterii deciziei sale.

    ART. 24
    Datele cu caracter personal la care Comisia superioară are acces se prelucrează atât în condiţiile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Deciziei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cât şi cu respectarea legislaţiei naţionale aplicabile, precum şi cu orice altă lege care devine incidentă cu privire la aspecte legate de protecţia datelor. În acest sens, Comisia superioară adoptă măsuri tehnice şi organizatorice adecvate pentru a asigura protecţia acestor date împotriva oricăror distrugeri accidentale sau ilegale, pierderi, modificări, dezvăluiri sau oricărui acces neautorizat şi împotriva procesării ilegale.

    ART. 25
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    la regulament
    Model decizie de respingere a contestaţiei
    AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA DREPTURILOR PERSOANELOR CU DIZABILITĂŢI
    COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP
    DECIZIE
    Nr. ................../data ................
    Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a cărei componenţă nominală este aprobată prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, întrunită în şedinţa din data de .............................., în prezenţa cvorumului,
    RESPINGE
    Contestaţia cu nr. ............/............... la Certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap nr. ............/............................., eliberat de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din judeţul/sectorul ........................................................................, a doamnei/domnului ............................................................................., având CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, domiciliul/reşedinţa în localitatea ................................................................................, sectorul/judeţul ....................................., str. ......................................
                                        (sat, comună, oraş, municipiu)
    nr. ....., bl. ......., sc. ....., et. ......., ap. ....., cod poştal ..................., pentru următorul motiv:
    \u-3928? contestaţie depusă tardiv, după termenul prevăzut la art. 87 alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    şi menţine încadrarea în grad de handicap stabilită conform Certificatului nr. ....../...................., cu termen de valabilitate…………………….^1.
    ^1 Se completează în cazul emiterii deciziei de admitere/respingere a contestaţiei cu soluţia de respingere pentru motivul depunerii tardive.
    Prezenta decizie poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    Preşedinte,
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
    Vicepreşedinte,
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
    Membri:
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
               Secretar,
    ..................................
         (numele şi prenumele)
             Semnătura
    .................................

    ANEXA 2

    la regulament
    Model decizie de încadrare/neîncadrare în grad de handicap
    AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA DREPTURILOR PERSOANELOR CU DIZABILITĂŢI
    COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP
    DECIZIE
    de încadrare/neîncadrare în grad de handicap
    Nr. ………/…………
    Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a cărei componenţă nominală este aprobată prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, întrunită în şedinţa din data de ............................, în prezenţa cvorumului,
    având în vedere:
    \u-3928? contestaţia formulată la Certificatul de încadrare în grad de handicap nr. ........../...............;
    \u-3928? Raportul de reevaluare nr. …….../………., întocmit în urma procesului de reevaluare declanşat prin Decizia de reevaluare nr. ………./…………, precum şi documentele existente la dosar;
    \u-3928? Hotărârea judecătorească nr. …….../…………., emisă de ………………………., prin care a fost anulată Decizia Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap nr. ……../…......,
    decide
    ÎNCADRAREA/NEÎNCADRAREA
    în grad de handicap a doamnei/domnului………………….…………………………., având CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, cu domiciliul/reşedinţa în localitatea ............................................................, sectorul/judeţul ...........................................................,
                                                                         (sat, comună, oraş, municipiu)
    str. ...................................... nr. ....., bl. ......., sc. ....., et. ......., ap. ....., cod poştal ...................., astfel:
    \u-3928? persoana se încadrează în gradul de handicap^1:
    \u-3928? uşor;
    \u-3928? mediu;
    \u-3928? accentuat;
    \u-3928? grav \u-3928? cu asistent personal
    \u-3928? persoana nu se încadrează în grad de handicap
    Valabilitate^2: \u-3928? - 6 luni^3; \u-3928? - 12 luni; \u-3928? - 24 de luni; \u-3928? - permanent, de la data emiterii certificatului de încadrare în grad de handicap contestat
    Termen de evaluare^4 …………………………
    Titularul prezentei decizii:
    \u-3928? beneficiază de toate drepturile prevăzute de Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, corespunzător gradului de handicap stabilit;
    \u-3928? nu beneficiază de drepturile prevăzute de Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, însă poate beneficia de alte prevederi ale Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit evaluării nevoilor individuale prevăzute la art. 46 şi 47 din actul normativ menţionat, efectuată de compartimentul de asistenţă socială din cadrul primăriei de domiciliu.
    Prezenta decizie obligă toate persoanele şi autorităţile la respectarea ei, în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare, şi poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    Preşedinte,
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
    Vicepreşedinte,
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
    Membri:
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
               Secretar,
    ..................................
         (numele şi prenumele)
             Semnătura
    .................................
    ^1,2 Se bifează căsuţa corespunzătoare în cazul încadrării în grad de handicap.
    ^3 Se completează numai pentru deciziile întocmite în baza contestaţiilor la certificatele de încadrare în grad de handicap emise potrivit art. 16 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2024 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare.
    ^4 Se completează în situaţia încadrării în grad de handicap.

    ANEXA 3

    la regulament

    Anexa A
    la Decizia de încadrare/neîncadrare în grad de handicap a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap
    nr. .............. din data de .....................
    NOTĂ:
    Anexa A are caracter confidenţial şi nu însoţeşte decizia de încadrare/neîncadrare în grad de handicap.

    MOTIVAREA
    care a stat la baza încadrării/neîncadrării în grad de handicap
    Doamna/Domnul ..............................., având CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ], cu domiciliul/reşedinţa în localitatea .......................................... (sat, comună, oraş, municipiu), sectorul/judeţul .........................., str. .............................. nr. ....., bl. ......., sc. ....., et. ......., ap. ....., cod poştal ...................., cu următorul statut social (Se bifează căsuţa corespunzătoare.):
    [ ] fără venit;
    [ ] cu pensie de urmaş;
    [ ] cu pensie de invaliditate;
    [ ] cu pensie de limită de vârstă;
    [ ] salariat;
    [ ] altele ...................,
    [ ] este persoană încadrată în gradul de handicap ............., cod boală ................., tip handicap ................;
    [ ] nu se încadrează în grad de handicap, însă poate beneficia de alte beneficii de asistenţă socială şi servicii sociale prevăzute de Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit evaluării nevoilor individuale prevăzute la art. 46 şi 47 din actul normativ menţionat, efectuată de compartimentul de asistenţă socială din cadrul primăriei de domiciliu.

    Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a luat în considerare următoarele documente:
    …………………………............................................................................................................................………………………
    …………………………............................................................................................................................………………………
    …………………………............................................................................................................................………………………
    …………………………............................................................................................................................………………………

    şi a corelat informaţiile obţinute cu prevederile Ordinului ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului sănătăţii publice nr. 762/1.992/2007 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap, cu modificările şi completările ulterioare, capitolul ..................................................................................................... .
    Documentaţia cu care se va prezenta la evaluarea următoare^1………….............................................…………………………
    ^1 Nu se completează în situaţia deciziei de încadrare/neîncadrare în grad de handicap cu valabilitate permanentă, precum şi în cazul în care decizia vizează neîncadrarea în grad de handicap.


    ANEXA 4

    la regulament
    Model decizie de reevaluare
    AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA DREPTURILOR PERSOANELOR CU DIZABILITĂŢI
    COMISIA SUPERIOARĂ DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP
    DECIZIE DE REEVALUARE
    Nr. ............ din data de ........................
    Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a cărei componenţă nominală este aprobată prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, întrunită în şedinţa din data de ..............................., în prezenţa cvorumului,
    [ ] analizând recomandările cuprinse în documentul de control înregistrat cu nr. ........ din data de ................., în urma acţiunii de control dispuse prin Ordinul ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. ............/......................;
    [ ] sesizându-se din oficiu ca urmare a ................................,

    decide
    REEVALUAREA
    doamnei/domnului ....................................., având CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ], cu domiciliul/reşedinţa în localitatea ...................................... (sat, comună, oraş, municipiu), sectorul/judeţul ...................., str. ............................. nr. ....., bl. ......., sc. ....., et. ......., ap. ....., cod poştal ...................., în perioada ........................... de către .................... .
    Documentaţia necesară la reevaluare:
    .............................................................
    .............................................................
    .............................................................
    .............................................................

    Prezenta decizie poate fi contestată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    Preşedinte,
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
    Vicepreşedinte,
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
    Membri:
    ..................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    .....................
               Secretar,
    ..................................
         (numele şi prenumele)
             Semnătura
    .................................

    ANEXA 5

    la regulament
    Model raport de reevaluare
    RAPORT DE REEVALUARE
    Nr. ............../.................
    I. Datele de identificare
    Numele şi prenumele persoanei cu handicap .........................., CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ], cu domiciliul/reşedinţa în localitatea ................................... (sat, comună, oraş, municipiu), sectorul/judeţul ......................................, str. ..................... nr. ....., bl. ......., sc. ....., et. ......., ap. ....., cod poştal ....................., actul de identitate: B.I./C.I. seria ......... nr. ................, valabilitatea .........................., telefon ...................................
    Numărul certificatului/deciziei de încadrare în grad de handicap ............./...................
    Măsurile de protecţie de care a beneficiat persoana cu handicap, acolo unde este cazul:
    [ ] admiterea în centre rezidenţiale publice ori private;
    [ ] admiterea în centre de tip zi, publice ori private;
    [ ] îngrijirea cu asistent personal profesionist;
    [ ] acordarea de servicii sociale la domiciliu.

    Persoana de contact/Persoana de sprijin/Reprezentant legal
    Numele şi prenumele ..................................................................
    Domiciliul/reşedinţa în localitatea .................................. (sat, comună, oraş, municipiu), sectorul/judeţul .............................., str. ......................... nr. ....., bl. ......., sc. ....., et. ......., ap. ....., cod poştal .............., telefon ............................


    II. Rezultatele evaluării
    1. Rezultatele evaluării sociale:
    Date relevante privind evaluarea socială .........................................
    Concluziile şi recomandările asistentului social ................................

    2. Rezultatele evaluării medicale:
    Date relevante privind evaluarea medicală ......................................
    Concluziile şi recomandările medicului ...........................................

    3. Rezultatele evaluării psihologice:
    Date relevante privind evaluarea psihologică ..................................
    Concluziile şi recomandările psihologului .........................................

    4. Rezultatele evaluării vocaţionale:
    Date relevante privind evaluarea vocaţională .................................
    Concluziile şi recomandările psihopedagogului ..................................

    5. Rezultatele evaluării nivelului de educaţie:
    Date relevante privind evaluarea nivelului de educaţie ......................
    Concluziile şi recomandările psihopedagogului .................................

    6. Rezultatele evaluării abilităţilor şi a nivelului de integrare socială:
    Date relevante privind evaluarea abilităţilor şi a nivelului de integrare socială
    ..................................................

    Concluziile şi recomandările psihologului/psihopedagogului ......................................


    III. Concluzii
    În urma reevaluării se constată următoarele:
    Propunerea de încadrare/neîncadrare într-un grad de handicap .....................................
    .....................................................

    Propuneri privind modificarea, completarea sau anularea programului individual de reabilitare şi integrare socială
    .....................................................

    Propuneri privind luarea unei măsuri de protecţie ...........................................
    .....................................................

    Propuneri privind orientarea vocaţională/profesională ...............................................
    .....................................................

    Propuneri privind data ivirii handicapului .........................................
    .....................................................



    Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap
    Şef serviciu,
    .............................................
    (numele şi prenumele)
    Asistent social,
    .............................................
    (numele şi prenumele)
    Medic specialist,
    .............................................
    (numele şi prenumele)
    Psiholog,
    .............................................
    (numele şi prenumele)
    Alţi specialişti,
    .............................................
    .............................................
    (numele şi prenumele)
    Semnătura
    ................................
    Semnătura
    ................................
    Semnătura
    ................................
    Semnătura
    ................................
    Semnătura
    ................................
    ................................

    ANEXA 6

    la regulament
    Model contestaţie
    Doamnă/Domnule Preşedinte,
    Subsemnatul(a), ...................................., cu domiciliul/reşedinţa în localitatea ................................ (sat, comună, oraş, municipiu), sectorul/judeţul ..............................., str. .................. nr. ....., bl. ......., sc. ....., et. ......., ap. ....., cod poştal .................., actul de identitate: B.I./C.I. seria ......... nr. ................, având CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ], prin reprezentant legal^1:
    ^1 Se completează după caz.
    numele şi prenumele ......................., cu domiciliul/reşedinţa în localitatea ........................ (sat, comună, oraş, municipiu), sectorul/judeţul .................................., str. ........................ nr. ....., bl. ......., sc. ....., et. ......., ap. ....., cod poştal ...................., actul de identitate: B.I./C.I. seria ......... nr. ................, având CNP [ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ], în calitate de tutore, potrivit actului .................., emis de ..................,

    CONTEST
    Certificatul nr. .............. din data ...................., eliberat de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din judeţul/sectorul ....................., din următorul motiv:
    .................................................................
    .................................................................
    .................................................................
    .................................................................

    Declar că am luat cunoştinţă de prevederile art. 12 alin. (3), respectiv ale art. 13 alin. (4) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi nr. 1.048/2024, conform cărora gradul de încadrare şi valabilitatea acordate ca urmare a soluţionării contestaţiei pot fi modificate, după caz, prin creştere sau descreştere, reprezentând decizia finală.
    Data
    ..............................
    Semnătura
    ..............................
    Doamnei/Domnului Preşedinte al Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016