Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 6 septembrie 2024  de organizare şi funcţionare a birourilor şi oficiilor electorale constituite la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 6 septembrie 2024 de organizare şi funcţionare a birourilor şi oficiilor electorale constituite la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024

EMITENT: Biroul Electoral Central
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 908 din 9 septembrie 2024
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1/H din 6 septembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 908 din 9 septembrie 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Membrii şi personalul tehnic auxiliar ai birourilor şi oficiilor electorale sunt cetăţeni români cu drept de vot.
    (2) Candidaţii la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor, soţul/soţia, rudele şi afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor sau oficiilor electorale constituite la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor.
    (3) În realizarea atribuţiilor ce revin birourilor şi oficiilor electorale, membrii acestora exercită o funcţie ce implică autoritatea de stat.
    (4) Exercitarea corectă şi imparţială a funcţiei de membru al biroului sau al oficiului electoral este obligatorie. Nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea contravenţională sau penală, după caz.
    (5) Nimeni nu poate fi în acelaşi timp membru şi/sau personal tehnic auxiliar al două sau mai multor birouri/oficii electorale constituite la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024.
    (6) Procesele-verbale întocmite cu prilejul constituirii şi completării birourilor şi oficiilor electorale atestă calitatea de membru al biroului sau oficiului electoral, după caz.
    (7) Preşedinţii birourilor şi oficiilor electorale reprezintă interesele acestora în relaţia cu terţii.

    ART. 2
    (1) În exercitarea atribuţiilor subsumate calităţii de membru al unui birou sau oficiu electoral, reprezentanţii partidelor politice, ai alianţelor politice şi ai alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale în birourile şi oficiile electorale nu pot primi şi nu pot exercita alte însărcinări în afara celor legale.
    (2) Reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale în birourile şi oficiile electorale pot fi înlocuiţi la cererea scrisă a celor care i-au propus, în condiţiile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Membrii birourilor şi oficiilor electorale care nu reprezintă partide politice, alianţe politice, alianţe electorale sau organizaţii ale cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale pot fi înlocuiţi în caz de deces, îmbolnăviri sau accidente de către cei care i-au desemnat, cu respectarea, după caz, a condiţiilor prevăzute la art. 11, 13, 15 şi 17 din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Calitatea de membru al unui birou sau oficiu electoral încetează de drept în condiţiile art. 10 din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 3
    (1) Birourile şi oficiile electorale lucrează în prezenţa majorităţii membrilor care le compun şi adoptă hotărâri, decizii, alte acte şi/sau măsuri, după caz, cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui este hotărâtor.
    (3) În sensul prezentului regulament, prin membru al biroului sau oficiului electoral se înţelege şi preşedintele şi locţiitorul acestuia.

    ART. 4
    (1) Şedinţa biroului sau oficiului electoral este condusă de preşedintele acestuia. În lipsa preşedintelui biroului sau oficiului electoral, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de locţiitorul său.
    (2) Şedinţele birourilor şi oficiilor electorale se desfăşoară, de regulă, cu prezenţa fizică a membrilor la sediul biroului sau oficiului electoral. Cu excepţia birourilor electorale ale secţiilor de votare, în eventualitatea în care nu se poate asigura prezenţa fizică a majorităţii membrilor biroului sau oficiului electoral, şedinţele acestuia se pot desfăşura cu prezenţa membrilor atât fizică, cât şi prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanţă.
    (3) Prezenţa la şedinţe a membrilor birourilor şi oficiilor electorale este obligatorie. În cazuri justificate, preşedinţii birourilor şi oficiilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora să lipsească de la şedinţă. Locţiitorii reprezentanţilor partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale în Biroul Electoral Central pot înlocui, cu aceleaşi drepturi şi obligaţii, titularii, când aceştia nu pot participa la şedinţele Biroului Electoral Central.
    (4) Proiectul ordinii de zi a şedinţei se propune la începutul şedinţei de către preşedintele biroului sau oficiului electoral sau, în lipsa acestuia, de către locţiitorul preşedintelui şi se aprobă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (5) Punctele aflate pe ordinea de zi se înscriu şi se soluţionează, de regulă, în ordinea recepţionării lucrărilor la nivelul biroului sau oficiului electoral. Documentele înregistrate în contextul gestionării resurselor umane, materiale şi financiare nu se înscriu pe ordinea de zi, dar pot fi consultate de către membrii biroului sau oficiului electoral, la solicitarea acestora. Membrii biroului sau oficiului electoral şi personalul tehnic auxiliar al acestuia pot propune înscrierea pe ordinea de zi a proiectelor de hotărâri, decizii sau adrese emise de biroul sau oficiul electoral din oficiu. Propunerile de modificare şi/sau completare a ordinii de zi se supun aprobării biroului sau oficiului electoral. Dacă propunerile sunt aprobate, preşedintele este obligat să supună dezbaterilor subiectele aflate pe ordinea de zi, în versiunea actualizată.
    (6) Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face cu aprobarea majorităţii membrilor biroului sau oficiului electoral prezenţi, la propunerea preşedintelui sau a oricăruia dintre membri.
    (7) La şedinţele birourilor sau oficiilor electorale participă doar membrii acestora şi personalul din aparatul tehnic auxiliar. Atunci când este cazul, raportat la natura subiectelor înscrise pe ordinea de zi, pot participa reprezentanţi ai altor entităţi publice având atribuţii, potrivit legii, în organizarea şi desfăşurarea alegerilor, cu aprobarea prealabilă a majorităţii membrilor biroului sau oficiului electoral.
    (8) Din dispoziţia preşedintelui biroului sau oficiului electoral, solicitările, actele procedurale, plângerile, întâmpinările şi contestaţiile greşit îndreptate către un birou sau un oficiu electoral pot fi redirecţionate automat, prin e-mail, către organismele electorale sau entităţile publice competente. În aceste situaţii, în mapa următoarei şedinţe vor fi inserate atât documentele greşit îndreptate, cât şi dovada redirecţionării acestora, pentru a se lua act de operaţiune.

    ART. 5
    (1) Convocarea membrilor birourilor şi oficiilor electorale la şedinţe se face telefonic, prin mesaj text şi prin e-mail, de regulă, cu cel puţin 24 de ore înainte, cu excepţia situaţiilor urgente, când se face de îndată, telefonic şi prin e-mail, de către preşedintele biroului sau oficiului electoral, cu sprijinul personalului tehnic auxiliar.
    (2) În convocarea membrilor birourilor şi oficiilor electorale se precizează ora şi locul de desfăşurare a şedinţei şi se ataşează versiunea la zi a mapei de şedinţă.
    (3) Membrii biroului sau oficiului electoral au acces la mapa de şedinţă, de regulă, prin mijloace electronice. Mapa de şedinţă se tipăreşte doar la cerere sau în situaţii excepţionale, generate de lipsa sau disfuncţionalitatea echipamentelor electronice puse la dispoziţia membrilor.

    ART. 6
    (1) Membrii biroului sau oficiului electoral pot participa la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt şi numai după acordarea acestuia de către preşedinte.
    (2) În luările de cuvânt, membrii biroului sau oficiului electoral au obligaţia de a se limita strict la problema pusă în discuţie.
    (3) Preşedintele poate limita sau retrage cuvântul acordat, în situaţia în care vorbitorul se abate de la subiectul în discuţie. Dacă cel în cauză nu se supune, preşedintele poate suspenda şedinţa.
    (4) Membrii birourilor şi oficiilor electorale trebuie să păstreze solemnitatea şedinţelor.
    (5) La finalizarea dezbaterilor privind o problemă înscrisă pe ordinea de zi, preşedintele biroului sau oficiului electoral sintetizează soluţiile propuse şi le supune votului membrilor acestuia.
    (6) Preşedintele biroului sau oficiului electoral asigură, cu sprijinul personalului tehnic auxiliar, numărarea voturilor exprimate pentru fiecare aspect supus la vot şi consemnarea acestora în procesul-verbal de şedinţă.
    (7) În cadrul dezbaterilor biroului sau oficiului electoral, membrii şi personalul tehnic auxiliar al acestuia îşi pot exprima în mod liber punctul de vedere.

    ART. 7
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege, precum şi în soluţionarea întâmpinărilor şi contestaţiilor, birourile şi oficiile electorale adoptă acte şi iau măsuri, potrivit competenţei lor, numai cu votul majorităţii membrilor prezenţi şi cu respectarea prevederilor art. 3-6.
    (2) Votul se exprimă deschis şi poate fi numai „pentru“ sau „împotrivă“ şi va fi consemnat ca atare în procesul-verbal de şedinţă.
    (3) Hotărârile şi deciziile adoptate se semnează de preşedinte, de locţiitorul acestuia şi de membrii care au participat la adoptarea lor. Alte categorii de acte se semnează de preşedintele biroului/oficiului electoral sau de locţiitorul acestuia, după caz.
    (4) Lipsa semnăturilor unor membri nu influenţează valabilitatea actului, dacă acesta a fost adoptat în condiţiile alin. (1), îndeplinirea acestora fiind constatată în procesul-verbal de şedinţă.
    (5) Adresele emise din oficiu sau ca răspuns la solicitări de orice gen se semnează doar de către preşedintele biroului sau oficiului electoral. În situaţia în care formularea răspunsului la respectivele solicitări nu intră în sfera interpretării dispoziţiilor legale, adresele pot fi întocmite şi expediate fără a fi discutate în prealabil în şedinţă a biroului sau oficiului electoral, sub coordonarea preşedintelui acestuia. Adresele cu valoare de circulară care pun în vedere dispoziţii legale, prin citarea acestora, pot fi emise fără a fi discutate în prealabil în şedinţă a biroului sau oficiului electoral, urmând a fi transmise membrilor biroului sau oficiului electoral respectiv, de îndată, spre luare la cunoştinţă. Adresele cu valoare de circulară prin care se iau măsuri vor fi emise doar în urma aprobării acestora cu votul majorităţii membrilor prezenţi ai biroului sau oficiului electoral.
    (6) Publicitatea hotărârilor, deciziilor şi a măsurilor adoptate de biroul electoral se asigură în condiţiile prevăzute de lege, inclusiv ale dispoziţiilor referitoare la protecţia datelor cu caracter personal. Biroul Electoral Central, birourile electorale de circumscripţie de la nivel judeţean, biroul electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti, oficiile electorale de sector al municipiului Bucureşti şi biroul electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării publică pe pagina de internet a biroului/oficiului electoral următoarele documente:
    a) ordinea de zi a şedinţei acestuia, în care sunt enumerate punctele/subiectele supuse dezbaterilor, de îndată ce este aprobată;
    b) hotărârile şi deciziile adoptate, sub semnătura preşedintelui biroului sau oficiului electoral în cel mult 24 de ore de la încheierea şedinţei în care au fost adoptate;
    c) mapa şedinţei, cuprinzând lucrările supuse dezbaterilor şi actele emise de biroul sau oficiul electoral pentru soluţionarea acestora, în cel mult 48 de ore de la încheierea şedinţei;
    d) oricare alte documente şi informaţii prevăzute de lege sau apreciate de către preşedintele biroului sau oficiului electoral sau de către personalul tehnic auxiliar al acestuia ca fiind necesar a fi publicate pentru corecta informare a alegătorilor şi a entităţilor publice implicate în organizarea şi desfăşurarea procesului electoral.

    (7) Publicitatea actelor prevăzute la alin. (6) se asigură cu respectarea dispoziţiilor referitoare la protecţia datelor cu caracter personal.
    (8) Hotărârile, deciziile şi măsurile adoptate se comunică şi părţilor interesate prin e-mail sau poştă, după caz, de îndată ce sunt semnate de către preşedintele biroului sau oficiului electoral.
    (9) Hotărârile pronunţate de Biroul Electoral Central pentru interpretarea legii se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 8
    (1) Relaţia cu mass-media a Biroului Electoral Central, a birourilor electorale de circumscripţie de la nivel judeţean, a biroului electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti, a oficiilor electorale de sector al municipiului Bucureşti şi a biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării se asigură, sub coordonarea preşedintelui biroului sau oficiului electoral, prin intermediul purtătorului de cuvânt desemnat din rândul membrilor sau al personalului tehnic auxiliar al biroului sau oficiului electoral cu votul majorităţii membrilor acestuia.
    (2) În cazul în care se consideră necesară emiterea unui comunicat de presă, conţinutul acestuia se aprobă de către preşedintele biroului sau oficiului electoral.

    ART. 9
    (1) Birourile şi oficiile electorale sunt obligate să ţină evidenţa tuturor întâmpinărilor, contestaţiilor, a altor cereri privind alegerile, a hotărârilor, deciziilor şi a măsurilor adoptate.
    (2) După fiecare şedinţă, birourile şi oficiile electorale întocmesc un proces-verbal de şedinţă care se semnează de preşedinte şi de persoana care l-a întocmit. Acesta poate fi consultat, la cerere, de către membrii biroului sau oficiului electoral şi nu poate fi făcut public. Este interzisă captarea de imagini ale proceselor-verbale, prin orice mijloc tehnic.
    (3) În procesul-verbal prevăzut la alin. (2) vor fi consemnate următoarele: membrii biroului sau oficiului electoral prezenţi la şedinţă; problemele înscrise pe ordinea de zi; ordinea de zi aprobată de biroul sau oficiul electoral; pe scurt, eventualele dezbateri asupra punctelor de pe ordinea de zi; sintetic, soluţiile propuse pentru fiecare punct al ordinii de zi; rezultatul fiecărui vot, menţionând doar numărul de voturi exprimate „pentru“ sau „împotrivă“; alte elemente relevante.

    ART. 10
    (1) Membrii şi personalul tehnic auxiliar al birourilor şi oficiilor electorale îşi desfăşoară activitatea, de regulă, în fiecare zi a săptămânii în intervalul orar 9.00-17.00.
    (2) Distinct de intervalele orare în care îşi desfăşoară activitatea membrii şi personalul tehnic auxiliar al birourilor şi oficiilor electorale, relaţia cu publicul este asigurată în fiecare zi a săptămânii în intervalul orar 9.00-17.00. Programul zilnic de lucru cu publicul se afişează la sediile birourilor şi oficiilor electorale.
    (3) În zilele în care se împlinesc termene privind acţiuni care ţin de competenţa biroului sau oficiului electoral se asigură programul de lucru cu publicul în intervalul 9.00-24.00.
    (4) În ziua sau zilele votării, după caz, şi până la încheierea procesului de centralizare a rezultatelor, birourile şi oficiile electorale asigură permanenţa activităţii şi a programului de lucru cu publicul.

    ART. 11
    Aplicarea hotărârilor, deciziilor şi a măsurilor adoptate de birourile şi oficiile electorale este obligatorie şi ele devin executorii în aria de competenţă teritorială a acestora de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, de la data comunicării către părţile interesate şi/sau de la data afişării pe pagina proprie de internet sau la sediul biroului sau oficiului electoral, după caz.

    ART. 12
    Deciziile birourilor şi oficiilor electorale prin care se soluţionează întâmpinări, contestaţii sau alte cereri trebuie să conţină în mod obligatoriu:
    a) denumirea, numărul şi adresa sediului biroului/oficiului electoral, precum şi, dacă este cazul, adresa de e-mail, numărul de telefon şi/sau fax;
    b) data şedinţei;
    c) elemente de identificare a contestatarului;
    d) obiectul întâmpinării/contestaţiei;
    e) probele care au fost administrate;
    f) susţinerile altor părţi interesate, dacă este cazul;
    g) soluţia dată şi măsurile luate de biroul/oficiul electoral, cu arătarea motivelor de fapt şi de drept;
    h) calea de atac şi termenul de exercitare a acesteia, unde este cazul;
    i) semnăturile membrilor biroului sau oficiului electoral.


    ART. 13
    Actele birourilor/oficiilor electorale sunt redactate de către membrii şi/sau personalul tehnic auxiliar al acestora, din dispoziţia preşedintelui biroului/oficiului electoral.

    ART. 14
    (1) Birourile electorale ale secţiilor de votare din ţară nu pot funcţiona cu mai puţin de 5 membri. La toate operaţiunile, prezenţa preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare din ţară sau a locţiitorului acestuia este obligatorie.
    (2) Birourile electorale ale secţiilor de votare din străinătate nu pot funcţiona cu mai puţin de 3 membri, dintre care unul este preşedintele.

    ART. 15
    (1) Membrul biroului electoral al secţiei de votare are obligaţia de a face cunoscute alegătorilor numele, prenumele şi funcţia în biroul electoral, prin intermediul unui ecuson, purtat în mod vizibil asupra sa.
    (2) În exercitarea atribuţiilor care le revin, membrii şi personalul tehnic auxiliar ai birourilor şi ai oficiilor electorale sunt obligaţi să aibă un comportament bazat pe respect, bună-credinţă, corectitudine şi amabilitate, fiindu-le interzise manifestările indecente.

    ART. 16
    (1) Birourile electorale de circumscripţie, birourile electorale pentru votul prin corespondenţă şi oficiile electorale îşi încetează activitatea la data indicată prin decizie a Biroului Electoral Central, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 12 alin. (2) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024.
    (2) Birourile electorale ale secţiilor de votare îşi încetează activitatea în ziua imediat următoare alegerilor, la ora 24.00. După încetarea activităţii birourilor electorale ale secţiilor de votare, atribuţiile acestora sunt duse la îndeplinire de biroul electoral de circumscripţie sau oficiul electoral ierarhic superior.

    ART. 17
    (1) Biroul Electoral Central îşi încetează activitatea la 48 de ore de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a rezultatului alegerilor, potrivit art. 12 alin. (6) din Legea nr. 208/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Biroul Electoral Central asigură relaţia cu publicul şi înregistrează solicitările, întâmpinările şi contestaţiile recepţionate cel mai târziu până la data publicării rezultatului alegerilor, pe care le soluţionează până la momentul încetării activităţii.

    ART. 18
    (1) Pe toată perioada exercitării atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, personalul tehnic auxiliar se subordonează preşedinţilor birourilor electorale sau oficiilor electorale a căror activitate o sprijină.
    (2) Personalul tehnic auxiliar are obligaţia de a respecta normele de conduită profesională prevăzute de lege.

    ART. 19
    (1) Personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central, al birourilor electorale de circumscripţie de la nivel judeţean, al biroului electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti, al oficiilor electorale de sector al municipiului Bucureşti şi al biroului electoral de circumscripţie pentru cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării îşi duc la îndeplinire atribuţiile la sediul biroului/oficiului electoral sau la sediul entităţii publice care l-a desemnat, în funcţie de specificul activităţii.
    (2) Din dispoziţia şi sub coordonarea preşedintelui biroului sau oficiului electoral, membrii acestuia duc la îndeplinire următoarele atribuţii:
    a) asistă activitatea de redactare a deciziilor, hotărârilor şi a oricăror alte acte emise de birourile sau oficiile electorale;
    b) asigură relaţia cu publicul a biroului sau oficiului electoral, în limitele mandatului acordat de către preşedintele biroului sau oficiului electoral;
    c) pregătesc analize şi puncte de vedere faţă de subiectele înscrise pe ordinea de zi a şedinţei;
    d) asigură reprezentarea în faţa instanţelor de judecată a intereselor biroului sau oficiului electoral, în limitele mandatului acordat de către preşedintele acestuia;
    e) îndeplinesc orice alte sarcini dispuse de către preşedintele biroului sau oficiului electoral, necesare îndeplinirii atribuţiilor biroului/oficiului.

    (3) Din dispoziţia şi sub coordonarea preşedintelui biroului sau oficiului electoral, personalul tehnic auxiliar duce la îndeplinire următoarele atribuţii:
    a) realizează lucrările de secretariat ale biroului sau oficiului electoral;
    b) asigură înregistrarea şi arhivarea documentelor, precum şi secretariatul şedinţelor biroului sau oficiului electoral;
    c) asigură redactarea proceselor-verbale de şedinţă, a deciziilor, hotărârilor şi a oricăror alte acte emise de birourile sau oficiile electorale;
    d) elaborează proiecte de decizii şi hotărâri la solicitarea biroului sau oficiului electoral;
    e) asigură relaţia cu publicul a biroului sau oficiului electoral, precum şi accesul la informaţiile de interes public, în limitele mandatului acordat de către preşedintele acestuia;
    f) efectuează operaţiunile materiale privind centralizarea rezultatelor alegerilor, precum şi operaţiunile materiale de predare-primire a materialelor electorale;
    g) întocmeşte listele de prezenţă;
    h) îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de către preşedintele biroului sau oficiului electoral, necesare îndeplinirii atribuţiilor biroului/oficiului.


    ART. 20
    Prevederile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător birourilor electorale pentru votul prin corespondenţă.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016