Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 6 iunie 2023  de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 6 iunie 2023 de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 562 din 22 iunie 2023
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 3.077 din 6 iunie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 562 din 22 iunie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi de funcţionare a Comisiei pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil.
    (2) Comisia pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil, denumită în continuare Comisia, funcţionează ca organism de specialitate, fără personalitate juridică, pe lângă Ministerul Culturii, denumit în continuare Ministerul.

    CAP. II
    Componenţa şi organizarea Comisiei
    ART. 2
    (1) Membrii Comisiei sunt numiţi prin ordin al ministrului culturii, pentru un mandat de 2 ani, care poate fi reînnoit consecutiv o singură dată.
    (2) Prin ordinul prevăzut la alin. (1) se desemnează şi secretarul Comisiei şi supleanţii acestuia, din cadrul direcţiei de specialitate în domeniul protejării patrimoniului cultural din Minister, denumită în continuare direcţia de specialitate.

    ART. 3
    (1) Comisia este formată din 9 membri, dintre care:
    a) 6 specialişti/experţi atestaţi în domeniul protejării monumentelor istorice, înscrişi în registrele speciale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    b) un arheolog expert înscris în Registrul arheologilor din România;
    c) 2 funcţionari din cadrul direcţiei de specialitate.

    (2) La numirea membrilor Comisiei vor fi avute în vedere următoarele criterii:
    a) nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, şi, după caz, nu au săvârşit abateri disciplinare pentru care s-au aplicat sancţiuni disciplinare, pentru care nu a intervenit radierea, în condiţiile legii;
    b) cel puţin 5 dintre membrii Comisiei sunt atestaţi în domeniul „studii, cercetări şi inventariere monumente istorice - 3“, conform dispoziţiilor Normelor metodologice privind atestarea specialiştilor, experţilor şi verificatorilor tehnici în domeniul protejării monumentelor istorice aprobate prin Ordinul ministrului culturii nr. 2.495/2010;
    c) membrii prevăzuţi la alin. (1) nu fac parte din Comisia Naţională de Arheologie, Comisia Naţională a Monumentelor Istorice sau din comisiile zonale ale monumentelor istorice;
    d) membrii prevăzuţi la alin. (1) lit. a) şi b) nu sunt funcţionari publici în cadrul Ministerului Culturii sau în cadrul serviciilor publice deconcentrate ale Ministerului Culturii;
    e) cel puţin un membru prevăzut la alin. (1) lit. c) are studii juridice.

    (3) În vederea nominalizării persoanelor care respectă criteriile prevăzute la alin. (2) Ministerul publică un anunţ pe pagina de internet proprie, prin care solicită candidaturi însoţite de CV.

    ART. 4
    (1) Comisia este condusă de un preşedinte, numit, dintre membri prevăzuţi la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), prin ordinul ministrului culturii prevăzut la art. 2.
    (2) În caz de incompatibilitate, conflict de interese sau dacă se află în imposibilitatea exercitării sarcinilor, preşedintele Comisiei va fi înlocuit de un preşedinte de şedinţă, ales cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi la respectiva şedinţă.

    ART. 5
    (1) Membrii Comisiei au obligaţia păstrării confidenţialităţii, pe toată durata mandatului şi după încetarea acestuia, cu privire la date şi/sau informaţii cu caracter personal de care au luat cunoştinţă în timpul exercitării mandatului, cu excepţia datelor şi documentelor care, potrivit legii, constituie informaţii de interes public.
    (2) Obligaţia păstrării confidenţialităţii incumbă şi secretarului Comisiei şi supleanţilor acestuia.
    (3) Membrii Comisiei au obligaţia exercitării mandatului cu respectarea următoarelor principii:
    a) respectarea şi aplicarea corectă a legii;
    b) prioritatea interesului public;
    c) protejarea patrimoniul cultural;
    d) asigurarea egalităţii de tratament al cetăţenilor prin aplicarea aceluiaşi regim juridic în situaţii identice sau similare;
    e) profesionalism, prin îndeplinirea mandatului cu responsabilitate, competenţă, eficienţă, corectitudine şi conştiinciozitate;
    f) imparţialitate şi independenţă, care obligă la o atitudine obiectivă, neutră faţă de orice interes politic, economic, religios sau de altă natură, în exercitarea mandatului.


    CAP. III
    Conflicte de interese şi incompatibilităţi
    ART. 6
    (1) În cazul în care există incompatibilităţi, conflicte de interese sau alte motive care pot afecta integritatea şi imparţialitatea membrilor, aceştia vor informa secretarul Comisiei şi nu vor participa la respectiva şedinţă.
    (2) Pentru evitarea conflictelor de interese, pe perioada exercitării mandatului, membrii comisiei nu vor participa la analizarea/soluţionarea contestaţiilor, atunci când se află în una dintre următoarele situaţii:
    a) sunt soţ/soţie, rude sau afini, până la gradul al IV-lea inclusiv, cu persoana care a formulat contestaţia;
    b) contestaţia supusă analizei vizează documente la a căror pregătire, elaborare sau verificare a participat sau participă aceştia, soţul ori soţia sau rudele sau afinii, de până la gradul al IV-lea inclusiv;
    c) au avut în ultimii 2 ani sau au o relaţie contractuală, în desfăşurare, inclusiv un raport de serviciu, cu persoana care a formulat contestaţia sau cu persoane fizice ori juridice care au calitatea de elaborator, comanditar sau beneficiar al respectivelor documente care fac obiectul contestării.

    (3) În cazul în care, pe parcursul şedinţei, un membru constată faptul că se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (2), acesta se retrage din şedinţă, iar secretarul Comisiei menţionează acest fapt în procesul-verbal de şedinţă.

    ART. 7
    (1) În scopul cunoaşterii şi asumării angajamentelor prevăzute în prezentul regulament, membrii Comisiei semnează, până cel târziu la prima şedinţă la care participă, Declaraţia privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea, potrivit modelului cuprins în anexa nr. 1.
    (2) Nedepunerea declaraţiei conform alin. (1) atrage revocarea mandatului de membru al Comisiei.

    ART. 8
    (1) Calitatea de membru al Comisiei încetează în următoarele cazuri:
    a) la încheierea mandatului;
    b) la renunţarea din proprie iniţiativă la mandat, comunicată în scris ministrului culturii;
    c) în cazul încălcării prevederilor prezentului regulament şi a Codului de conduită etică şi integritate al membrilor comisiilor de specialitate din domeniile patrimoniu cultural şi monumente de for public care funcţionează la nivelul Ministerului Culturii şi serviciilor publice deconcentrate ale acestuia;
    d) la constatarea nerespectării angajamentelor cuprinse în Declaraţia privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea;
    e) în cazul existenţei unor absenţe nemotivate, potrivit prevederilor prezentului regulament, respectiv absenţe la două şedinţe consecutive sau trei absenţe cumulate într-o perioadă de 12 luni;
    f) în cazul necompletării tuturor fişelor de vot sau în cazul netransmiterii acestora în termenul prevăzut la art. 15 alin. (6), la două şedinţe la care a participat;
    g) în cazul neîndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 7 alin. (1);
    h) la propunerea unor soluţii la contestaţii care încalcă prevederile legale, deşi respectivele prevederi i-au fost aduse la cunoştinţă;
    i) când, în urma unei hotărâri judecătoreşti definitive, este condamnat penal pentru una dintre faptele prevăzute şi sancţionate în legătură cu exercitarea profesiei;
    j) în cazul aplicării de sancţiuni disciplinare, conform legii;
    k) în alte situaţii prevăzute de lege;
    l) în cazul decesului.

    (2) Potrivit prezentului regulament, absenţele membrilor pot fi motivate doar în situaţii legate de starea acestora de sănătate, cu prezentarea unui înscris emis de personalul medical în acest sens, de evenimente familiale deosebite sau în situaţia delegării membrilor de către ministrul culturii pentru îndeplinirea unor obligaţii care nu permit participarea acestora la şedinţele Comisiei.
    (3) Constatarea situaţiilor prevăzute la alin. (1) este de competenţa secretarului Comisiei, situaţiile astfel constatate urmând a fi aduse la cunoştinţa ministrului culturii.
    (4) Semnalarea situaţiilor prevăzute la alin. (1) lit. c) şi d) poate fi făcută în scris ministrului culturii şi de către membrii Comisiei, precum şi de către orice persoană fizică sau juridică interesată.
    (5) În cazul în care unul dintre membrii Comisiei pierde această calitate, în locul acestuia va fi numit prin ordin al ministrului culturii un nou membru, cu respectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (1), pentru perioada rămasă din respectivul mandat.

    CAP. IV
    Atribuţiile Comisiei
    ART. 9
    (1) Comisia analizează şi soluţionează motivat contestaţiile privind declanşarea procedurii de clasare, de declasare sau de schimbare a grupei de clasare şi ordinele de clasare, de declasare sau de schimbare a grupei de clasare sau răspunsul motivat privind neclasarea sau nedeclasarea, depuse potrivit dispoziţiilor art. 15 alin. (1) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Pentru fiecare contestaţie analizată se întocmeşte, în scris, decizia motivată rezultată în urma votului şi asumată prin semnătura membrilor, potrivit modelului din anexa nr. 2.
    (3) Comisia întocmeşte un raport privind activitatea sa, la finele fiecărui an calendaristic, pe care îl prezintă ministrului culturii.

    ART. 10
    Preşedintele Comisiei are următoarele atribuţii:
    a) conduce activitatea Comisiei;
    b) conduce şedinţele Comisiei;
    c) formulează concluziile/soluţiile Comisiei pentru fiecare subiect supus dezbaterii;
    d) supune la vot soluţionarea contestaţiei;
    e) formulează, în scris, decizia Comisiei, pe baza votului membrilor Comisiei.


    ART. 11
    Secretarul Comisiei are următoarele responsabilităţi:
    a) convoacă membrii Comisiei şi invitaţii;
    b) ţine evidenţa activităţii Comisiei, întocmeşte procesele-verbale de şedinţă şi asigură semnarea acestora de către membrii Comisiei prezenţi;
    c) întocmeşte ordinea de zi;
    d) întocmeşte lista de prezenţă;
    e) constată şi semnalează situaţiile de încetare a mandatului membrilor;
    f) gestionează documentele şi corespondenţa adresate Comisiei;
    g) gestionează şi ţine evidenţa declaraţiilor depuse conform dispoziţiilor art. 7 alin. (1);
    h) convoacă contestatarii, pentru a susţine documentaţiile depuse, conform solicitării membrilor Comisiei;
    i) întocmeşte contractul civil încheiat cu fiecare membru al Comisiei şi îl transmite spre semnare;
    j) asigură transmiterea contestaţiilor către Comisie;
    k) prezintă Comisiei contestaţiile depuse spre soluţionare, dacă este cazul;
    l) face demersuri privind deplasarea Comisiei pentru analizarea în teren a unor aspecte referitoare la contestaţie, dacă este cazul.


    ART. 12
    Membrii Comisiei au următoarele obligaţii:
    a) participă la şedinţele Comisiei, având drept de vot în adoptarea propunerilor/deciziilor acesteia;
    b) completează şi depun la secretarul Comisiei Declaraţia privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea;
    c) analizează şi soluţionează contestaţiile cuprinse pe ordinea de zi, fac observaţii, propuneri şi recomandări;
    d) completează şi semnează fişele de vot în cadrul fiecărei şedinţe la care sunt prezenţi, potrivit modelului din anexa nr. 3;
    e) semnează decizia Comisiei;
    f) solicită consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor de lucru a opiniilor şi punctelor de vedere exprimate;
    g) informează, în timp util, pe secretarul Comisiei despre imposibilitatea participării la şedinţă, în situaţii deosebite ce motivează absenţa, depunând, după caz, înscrisul emis de personalul medical în acest sens;
    h) sesizează în interes public, cu bună-credinţă, cu privire la orice faptă care presupune o încălcare a legii, a deontologiei profesionale sau a principiilor bunei administrări, eficienţei, eficacităţii şi transparenţei;
    i) comunică ministrului culturii şi direcţiei de specialitate, în scris, solicitarea de renunţare la mandat.


    CAP. V
    Funcţionarea Comisiei
    ART. 13
    (1) Funcţionarea Comisiei este asigurată de Minister.
    (2) Fondurile necesare funcţionării Comisiei se suportă din bugetul Ministerului, în condiţiile legii.

    ART. 14
    (1) Cvorumul de şedinţă este întrunit în condiţiile prezenţei a cel puţin 6 membri.
    (2) În cazul neîntrunirii cvorumului menţionat la alin. (1), şedinţa se reprogramează în cel mai scurt timp posibil, cu încadrarea în termenul legal de soluţionare a contestaţiei, respectiv de 30 de zile de la înregistrarea acesteia.
    (3) Înaintea votului final ce va fi exprimat asupra fiecărui punct aflat pe ordinea de zi, în cazul în care există membri care se află în situaţia prevăzută la art. 6 alin. (3) şi care nu pot participa la vot sau dacă la momentul votului lipsesc, preşedintele va verifica întrunirea cvorumului legal. Dacă nu se întruneşte cvorumul de şedinţă prevăzut la alin. (1), preşedintele amână votarea până la întrunirea cvorumului legal sau decide reprogramarea subiectelor conform prevederilor alin. (2), cu asigurarea respectării termenului legal de soluţionare a contestaţiei.

    ART. 15
    (1) Comisia îşi desfăşoară activitatea în şedinţe programate de către direcţia de specialitate.
    (2) Şedinţele Comisiei se desfăşoară de regulă în mediul online. Şedinţele se pot desfăşura la sediul Ministerului sau în alte locaţii, cu aprobarea ministrului culturii.
    (3) Şedinţele Comisiei sunt conduse de către preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către un preşedinte de şedinţă ales dintre membrii prezenţi, situaţie care se consemnează în procesul-verbal.
    (4) Participarea la şedinţe a membrilor este obligatorie. Absenţele motivate sau nemotivate se consemnează de către secretar în procesul-verbal.
    (5) În funcţie de disponibilităţile tehnice, şedinţele se pot desfăşura fără participarea fizică, în acelaşi spaţiu, a tuturor funcţionarilor implicaţi, a membrilor Comisiei şi a invitaţilor, cu asigurarea dezbaterilor din comisie prin e-mail, telefon sau videoconferinţă şi comunicarea fişelor de vot completate de membri prin mijloace electronice.
    (6) În cazul şedinţelor care se desfăşoară prin mijloace electronice, transmiterea fişelor de vot de către membrii comisiei, prin mijloacele electronice, se face în termenul stabilit de secretarul Comisiei, dar nu mai târziu de momentul finalizării şedinţei, în caz contrar fiind aplicabile prevederile art. 8 alin. (1) lit. f).
    (7) La şedinţele cu participare fizică, fişa de vot este semnată olograf în original; în situaţia participării online, fişa este însuşită prin semnătură electronică certificată sau prin scanarea fişei semnate olograf, după caz.

    ART. 16
    (1) Ordinea de zi a Comisiei se întocmeşte de către secretarul Comisiei.
    (2) Secretarul întocmeşte lista de prezenţă şi procesul-verbal al şedinţei, la care anexează fişele de vot.
    (3) Procesul-verbal al şedinţei se întocmeşte potrivit modelului din anexa nr. 4 şi cuprinde rezumatul discuţiilor cu privire la fiecare contestaţie precum şi rezultatul votului şi se înregistrează la direcţia de specialitate.
    (4) Procesul-verbal al şedinţei poate fi consultat de membrii Comisiei sau de funcţionarii direcţiei de specialitate şi este pus la dispoziţia conducerii Ministerului, demnitarilor, organelor şi instituţiilor abilitate prin lege.

    ART. 17
    În situaţia în care Comisia nu poate analiza toate contestaţiile aflate pe ordinea de zi din cauza numărului mare sau a complexităţii acestora, prin decizia preşedintelui Comisiei cu consultarea membrilor, şedinţa poate continua în altă zi, cu asigurarea respectării termenului legal de soluţionare a contestaţiilor.

    CAP. VI
    Desfăşurarea lucrărilor Comisiei şi analizarea contestaţiilor
    ART. 18
    (1) Contestaţiile prevăzute la art. 34^2 alin. (7) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se depun de proprietarul bunului imobil în cauză la Ministerul Culturii în termen de 30 de zile de la data comunicării.
    (2) Contestaţiile primite se analizează şi se soluţionează în termen de 30 de zile de la înregistrare.

    ART. 19
    (1) Contestaţiile se pun la dispoziţia membrilor Comisiei pentru analiză, prin grija secretarului Comisiei, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de şedinţa Comisiei.
    (2) După prezentarea contestaţiei de către preşedintele Comisiei, acesta dă cuvântul membrilor, care pot face observaţii şi recomandări, pot propune soluţii sau pot solicita precizări suplimentare de la serviciul public deconcentrat al Ministerului în a cărui rază teritorială se găseşte imobilul la care se referă contestaţia supusă analizei.
    (3) Serviciul public deconcentrat al Ministerului transmite punctul de vedere formulat, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea solicitării Comisiei.

    ART. 20
    (1) Deciziile Comisiei se iau cu majoritatea simplă a voturilor, în caz de balotaj votul preşedintelui de şedinţă fiind hotărâtor.
    (2) În urma analizei contestaţiei, Comisia adoptă, în mod motivat, o decizie privind admiterea sau respingerea contestaţiei.
    (3) Preşedintele formulează concluzia motivată privind soluţionarea contestaţiei şi o supune la vot.
    (4) Concluzia privind soluţionarea contestaţiei, formulată de către preşedinte, este aprobată prin vot de membrii Comisiei, fapt care se menţionează în procesul-verbal de şedinţă şi în fişa de vot.
    (5) În cazul în care nu se întruneşte majoritatea simplă a voturilor, preşedintele Comisiei supune din nou analizei contestaţia, până când se ia o decizie cu majoritatea simplă a voturilor.
    (6) Secretarul Comisiei nu are drept de vot.

    ART. 21
    (1) În urma rezultatului votului, preşedintele întocmeşte decizia pe care şi-o asumă prin semnătură, alături de fiecare membru al Comisiei.
    (2) Opiniile separate ale membrilor care au dat un vot contra celui majoritar, se motivează şi se consemnează în procesul-verbal de şedinţă şi în fişa de vot.
    (3) Decizia motivată a Comisiei se transmite contestatarului de către direcţia de specialitate, în termen de 3 zile lucrătoare de la data întocmiri acesteia conform alin. (1), şi, spre ştiinţă, serviciilor publice deconcentrate ale Ministerului competente teritorial.

    ART. 22
    (1) Comisia poate decide să invite la şedinţe contestatarul şi/sau reprezentanţii legali ai acestuia şi/sau reprezentantul comisiei de specialitate în baza propunerii căreia a fost elaborat actul administrativ contestat, pentru a susţine contestaţia, respectiv propunerea comisiei de specialitate.
    (2) Comisia poate decide să invite la şedinţe reprezentanţi ai Institutului Naţional al Patrimoniului sau ai altor autorităţi/instituţii/organizaţii/organisme cu activitate în domeniul protejării patrimoniului cultural sau specialişti şi experţi în domeniul protejării patrimoniului cultural, pentru prezentarea unor date, informaţii sau puncte de vedere, după caz.
    (3) Invitaţiile la şedinţele Comisiei sunt întocmite şi transmise de către secretarul Comisiei cu cel puţin o zi lucrătoare înainte de data la care subiectul se dezbate în cadrul şedinţei Comisiei.
    (4) Persoanele prevăzute la alin. (1) şi (2) nu pot participa la deliberările din cadrul şedinţelor sau la vot, părăsind sala de şedinţă.
    (5) Membrii Comisiei pot fi delegaţi de către ministrul culturii să evalueze/să constate din punct de vedere ştiinţific, în teren, situaţii privind soluţionarea contestaţiei, cu decontarea cheltuielilor legate de deplasare, cazare şi diurnă de către Minister.
    (6) În urma evaluării prevăzute la alin. (5), membrii Comisiei au obligaţia redactării unui raport detaliat, în termenul stabilit de ministrul culturii.

    CAP. VII
    Aspecte organizatorice
    ART. 23
    (1) Pentru activitatea prestată, membrii Comisiei primesc o indemnizaţie lunară în situaţia în care participă la cel puţin o şedinţă pe lună, indiferent de numărul şedinţelor organizate într-o lună, la care se adaugă decontarea cheltuielilor efectuate în vederea participării la lucrări.
    (2) Cuantumul indemnizaţiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte prin ordin al ministrului culturii şi nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat.
    (3) Condiţiile privind decontarea cheltuielilor cu transportul şi cazarea sunt prevăzute în contractul civil încheiat cu fiecare membru, potrivit legii.
    (4) Plata indemnizaţiilor şi decontarea cheltuielilor de participare la şedinţe se asigură de către Minister, pe baza documentelor justificative.

    ART. 24
    (1) Documentele şedinţelor sunt, în ordinea de arhivare, următoarele:
    a) lista de prezenţă;
    b) ordinea de zi;
    c) procesul-verbal cuprinzând fişele de vot;
    d) decizia motivată privind soluţionarea contestaţiei.

    (2) Arhivarea documentelor se face în original, la direcţia de specialitate.

    ART. 25
    Componenţa Comisiei se publică pe pagina de internet a Ministerului.

    ART. 26
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    la regulament
    DECLARAŢIE
    privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea
    Subsemnatul(a), ........................................, membru(ă) al plenului Comisiei pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, prevăzut de art. 326 din Codul penal, următoarele:
    I. Imparţialitate
    Pe durata mandatului, în calitate de membru, nu voi participa la şedinţele, dezbaterile şi la votul comisiei din care fac parte dacă voi constata că mă aflu în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil.
    Nu am niciun interes de natură să afecteze imparţialitatea mea pe parcursul procesului de deliberare în cadrul comisiei din care fac parte.

    II. Interese

┌──────────────────────────────────────┐
│1. Asociat sau acţionar la societăţi │
│comerciale, precum şi membru în │
│asociaţii, fundaţii sau alte │
│organizaţii neguvernamentale, care au │
│legătură cu obiectul de activitate al │
│comisiei: │
├───────────────────────┬──────────────┤
│Unitatea - denumirea şi│Calitatea │
│adresa - │deţinută │
├───────────────────────┼──────────────┤
│1.1...... │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┴──────────────┤
│2. Calitatea de membru în organele de │
│conducere, administrare şi control ale│
│societăţilor comerciale, ale │
│asociaţiilor sau fundaţiilor ori ale │
│altor organizaţii neguvernamentale │
│care au legătură cu obiectul de │
│activitate al comisiei: │
├───────────────────────┬──────────────┤
│Unitatea - denumirea şi│Calitatea │
│adresa - │deţinută │
├───────────────────────┼──────────────┤
│2.1...... │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │ │
└───────────────────────┴──────────────┘

    Mă angajez ca, pe durata mandatului, dacă sesizez iminenţa unui conflict de interese cu privire la un subiect de pe ordinea de zi ori altă situaţie care constituie sau care poate genera un conflict de interese, să înştiinţez de îndată comisia/secretariatul comisiei, să mă abţin de la dezbateri şi luarea deciziei, inclusiv de la vot.

    III. Confidenţialitate
    Mă angajez să păstrez confidenţialitatea informaţiilor şi datelor cu caracter personal pe care le voi obţine sau le voi afla ca efect al calităţii mele de membru al comisiei, cu excepţia datelor şi documentelor care, potrivit legii, constituie informaţie de interes public sau a căror comunicare se face în interes public, pe toată durata mandatului şi după încetarea acestuia, potrivit prevederilor legii.


    Declar că am luat cunoştinţă de prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil, cu modificările şi completările ulterioare, şi sunt de acord ca datele mele personale să fie utilizate de către Ministerul Culturii în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, iar numele meu să fie făcut public pe perioada nelimitată în calitate de membru al comisiei de către Ministerul Culturii, serviciile publice deconcentrate ale acestuia şi instituţiile din subordinea lui. Înţeleg şi sunt de acord ca Ministerul Culturii să păstreze datele personale colectate cu termen de păstrare permanent, în condiţiile prevăzute de Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    Semnătură
    Data

    ANEXA 2

    la regulament
    Comisia pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil
    Instituţiei/Domnului ....................................
    Adresa ....................................................
    Spre ştiinţă: .............................................
    DECIZIE
    Având în vedere contestaţia ................................., transmisă de Direcţia Judeţeană pentru Cultură ............../Direcţia pentru Cultură a Municipiului Bucureşti cu Adresa nr. ................., înregistrată la Ministerul Culturii cu nr. ..................., cu privire la ............................, analizată de Comisia pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil în şedinţa din ....................................., ţinând cont de următoarele:
    1. ..................................................................................,
    2. ..................................................................................,
    ......................................................................................,

    Comisia pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil a constatat următoarele:
    ............................................................... .

    Pentru următoarele motive:
    ...................................................................,

    Comisia pentru Soluţionarea Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil, întrunită în data de ....................., decide:
    [ ] admite contestaţia ............................................................. .
    [ ] respinge contestaţia ........................................................... .

    Decizia a fost luată cu majoritatea simplă a voturilor.
    Au fost exprimate ................. voturi, dintre care ....... voturi de admitere, iar .................. voturi de respinge a contestaţiei.
    Preşedinte Comisie
    Semnătură
    Prenume, nume
    Membru Comisie
    Semnătură
    Prenume, nume
    Membru Comisie
    Semnătură
    Prenume, nume
    Data:
    Formularul deciziei poate suferi modificări/adaptări în funcţie de tipul de contestaţie şi soluţia adoptată.

    ANEXA 3

    la regulament
    FIŞA DE VOT

┌──────────────────────────────────────┐
│Fişa de vot nr. .... │
│Anexă la procesul-verbal al şedinţei │
│Comisiei pentru Soluţionarea │
│Contestaţiilor în Domeniul │
│Patrimoniului Cultural Imobil, │
│desfăşurată în baza prevederilor │
│Regulamentului de organizare şi │
│funcţionare a Comisiei pentru │
│Soluţionarea Contestaţiilor în │
│Domeniul Patrimoniului Cultural │
│Imobil, aprobat prin Ordinul │
│ministrului culturii nr. 3.077/2023, │
│în data de ................. │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────┬──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│ │Contestaţia^1 │Observaţii^2 │Soluţia propusă de membrul │
│ │ │ │comisiei │
├──────┼──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│1 │......................................│.............................│...............................│
├──────┼──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│2 │......................................│.............................│...............................│
├──────┼──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│3 │......................................│.............................│...............................│
├──────┼──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────────────────────┤
│......│......................................│.............................│...............................│
└──────┴──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────┴───────────────────────────────┘

    ^1 Se vor completa numărul de înregistrare al contestaţiei de la structura de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi denumirea documentaţiei, cu precizarea subiectului/imobilului/persoanei la care aceasta se referă.
    ^2 Se vor completa aspecte relevante referitoare la documentaţie.
    Semnătură membru Comisie
    Data
    Prenume, nume

    ANEXA 4

    la regulament
    PROCES-VERBAL

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Procesul-verbal al şedinţei Comisiei pentru Soluţionarea Contestaţiilor în │
│Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil, desfăşurată în baza prevederilor │
│Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru Soluţionarea │
│Contestaţiilor în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil, aprobat prin Ordinul │
│ministrului culturii nr. 3.077/2023, în data de ................. │
├──────┬───────────────────────┬──────────────────────┬────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │Rezumatul şedinţei şi soluţia adoptată de │
│ │Contestaţia^1 │Observaţii^2 │Comisia pentru Soluţionarea Contestaţiilor │
│ │ │ │în Domeniul Patrimoniului Cultural Imobil │
├──────┼───────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│1 │...................... │......................│............................................│
├──────┼───────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│2 │...................... │......................│............................................│
├──────┼───────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│3 │...................... │......................│............................................│
├──────┼───────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│......│.......................│......................│............................................│
├──────┴───────────────────────┴──────────────────────┴────────────────────────────────────────────┤
│Preşedinte Comisie │
│Semnătură │
│Prenume, nume │
│Membru Comisie │
│Semnătură │
│Prenume, nume │
│Membru Comisie │
│Semnătură │
│Prenume, nume │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    ^1 Se vor completa numărul de înregistrare al contestaţiei de la structura de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi denumirea documentaţiei, cu precizarea imobilului la care aceasta se referă.
    ^2 Se vor completa aspecte relevante referitoare la documentaţie.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016