Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 5 august 2021 de organizare şi funcţionare a comisiei prevăzute la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat
EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 793 din 18 august 2021
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 111 din 5 august 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 793 din 18 august 2021.
──────────
ART. 1
(1) Comisia este organism operaţional, fără personalitate juridică.
(2) Comisia este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (5) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, precum şi cu dispoziţiile art. 4 alin. (2) şi ale art. 17 alin. (2) şi (3) din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021, denumite în continuare norme.
(3) Secretariatul comisiei este asigurat de către Direcţia secretariat general.
ART. 2
Rolul comisiei este de a stabili dacă evenimentul în urma căruia personalul Ministerului Afacerilor Interne interesat a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecţiuni fizice şi/sau psihice sau a decedat a avut loc pe timpul şi din cauza desfăşurării unor acţiuni militare, misiuni sau operaţii în sensul art. 2 lit. b) din Legea nr. 168/2020.
ART. 3
(1) Comisia se întruneşte în maximum 7 zile lucrătoare de la înregistrarea la secretariatul comisiei a cererii persoanei interesate şi a documentaţiei aferente sau a deciziei medicale/certificatului-decizie medicală emise potrivit dispoziţiilor art. 18 din norme, ca urmare a producerii evenimentului în urma căruia personalul a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate sau a dobândit afecţiuni fizice şi/sau psihice.
(2) Pe baza documentelor prevăzute la alin. (1), puse la dispoziţie de către secretariatul comisiei, aceasta se convoacă de către preşedinte.
(3) Cu ocazia transmiterii invitaţiei de participare la şedinţa de lucru, secretariatul comisiei comunică structurilor vizate, în copie, documentaţia ce urmează a fi analizată sau informează cu privire la posibilitatea consultării acesteia anterior şedinţei.
(4) Activitatea comisiei se desfăşoară în şedinţe de lucru.
(5) Gestionarea documentelor şi baza materială necesară pentru desfăşurarea şedinţelor se asigură de către secretariatul comisiei.
ART. 4
(1) Dacă, în urma şedinţei de lucru, comisia constată că pentru clarificarea situaţiei analizate sunt necesare informaţii suplimentare sau au fost identificate aspecte care nu pot fi stabilite/clarificate prin raportare la competenţele membrilor săi, preşedintele poate suspenda activitatea comisiei pentru a solicita date suplimentare sau opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau, în cazuri justificate, participarea unor reprezentanţi ai acestor structuri la următoarea şedinţă de lucru.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), secretariatul comisiei întocmeşte un proces-verbal în care se consemnează activitatea în cadrul şedinţei de lucru, motivele care au dus la necesitatea suspendării acesteia şi data stabilită de către preşedintele comisiei pentru reluarea activităţii.
(3) Corespondenţele prin care se solicită date suplimentare, opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau participarea unor reprezentanţi ai acestor structuri la următoarea şedinţă de lucru se întocmesc de către secretariatul comisiei şi se transmit sub semnătura preşedintelui comisiei.
(4) Punctele de vedere formulate de către structurile consultate potrivit alin. (1) sau opinia reprezentanţilor acestora exprimată în cadrul şedinţei de lucru a comisiei au caracter consultativ.
ART. 5
(1) Pentru valabilitatea activităţii comisiei, la şedinţele de lucru ale acesteia participă:
a) preşedintele;
b) membrii desemnaţi din unităţile aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi din Direcţia Generală de Protecţie Internă;
c) membrul desemnat din unităţile sau instituţiile aflate în subordinea sau în cadrul Ministerului Afacerilor Interne în structura căruia se regăseşte unitatea Ministerului Afacerilor Interne responsabilă, astfel cum este definită la art. 2 lit. b) din norme;
d) membrul desemnat din unităţile sau instituţiile aflate în subordinea sau în cadrul Ministerului Afacerilor Interne în care personalul interesat a fost încadrat pe timpul participării la acţiunea militară, misiunea sau operaţia în urma căruia personalul a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecţiuni fizice şi/sau psihice sau a decedat, dacă acesta diferă de membrul desemnat potrivit lit. c);
e) reprezentantul Direcţiei secretariat general.
(2) Condiţia de valabilitate este îndeplinită şi în situaţia în care la activitate participă membrul supleant.
ART. 6
În cadrul şedinţelor de lucru, membrii comisiei se pronunţă asupra aspectelor specifice domeniului de competenţă al structurii din care provin.
ART. 7
(1) La încheierea lucrărilor comisiei, concluziile activităţii sunt votate de către preşedinte şi membrii acesteia.
(2) Decizia comisiei cu privire la faptul că evenimentul în urma căruia personalul Ministerului Afacerilor Interne interesat a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecţiuni fizice şi/sau psihice sau a decedat a avut loc pe timpul şi din cauza desfăşurării unor acţiuni militare, misiuni sau operaţii în sensul art. 2 lit. b) din Legea nr. 168/2020 se ia cu unanimitate de voturi.
(3) Abţinerea de la vot a membrilor sau a preşedintelui nu este permisă.
(4) În situaţia exprimării unui vot negativ, membrii comisiei prezintă argumentele care justifică decizia.
(5) Secretariatul comisiei întocmeşte procesul-verbal în care consemnează opiniile exprimate de membrii comisiei, argumentele prevăzute la alin. (4), după caz, şi decizia acesteia şi îl prezintă, spre semnare, preşedintelui şi membrilor comisiei.
ART. 8
(1) Decizia comisiei se comunică, de către secretariatul acesteia, unităţii Ministerului Afacerilor Interne responsabile, pentru demersuri în consecinţă.
(2) La solicitarea persoanei interesate, unitatea Ministerului Afacerilor Interne responsabilă îi comunică acesteia care a fost decizia comisiei.
ART. 9
Decizia comisiei este obligatorie pentru unităţile Ministerului Afacerilor Interne responsabile.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: