Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 5 august 2021 de organizare şi funcţionare a comisiei de sprijin familial prevăzute la art. 64 din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021
EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 793 din 18 august 2021
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 111 din 5 august 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 793 din 18 august 2021.
──────────
ART. 1
(1) Comisia este organism operaţional, fără personalitate juridică.
(2) Comisia este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat şi ale art. 64 din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021, denumite în continuare norme.
(3) Secretariatul comisiei este asigurat de către Direcţia secretariat general.
ART. 2
Rolul comisiei este de a analiza solicitările personalului participant şi/sau ale familiilor acestuia şi de a decide cu privire la acordarea măsurilor de sprijin familial.
ART. 3
(1) Comisia se întruneşte după înregistrarea la secretariatul comisiei a cererii persoanei interesate.
(2) Pe baza cererii prevăzute la alin. (1), puse la dispoziţie de către secretariatul comisiei, aceasta se convoacă de către preşedinte.
(3) În situaţia în care cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită de documente justificative, cu ocazia transmiterii invitaţiei de participare la şedinţa de lucru, secretariatul comisiei comunică structurilor vizate o copie a acestora sau informează cu privire la posibilitatea consultării documentaţiei anterior şedinţei, după caz.
(4) Activitatea comisiei se desfăşoară în şedinţe de lucru.
(5) Gestionarea documentelor şi baza materială necesară pentru desfăşurarea şedinţelor se asigură de către secretariatul comisiei.
ART. 4
(1) Dacă în urma şedinţei de lucru comisia constată că pentru clarificarea situaţiei analizate sunt necesare informaţii suplimentare sau au fost identificate aspecte care nu pot fi stabilite sau clarificate prin raportare la competenţele membrilor săi, aceasta poate solicita date suplimentare sau opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau, în cazuri justificate, participarea unor reprezentanţi ai acestor structuri la următoarea şedinţă de lucru.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), secretariatul comisiei întocmeşte un proces-verbal în care se consemnează activitatea în cadrul şedinţei de lucru, motivele care au dus la necesitatea suspendării acesteia şi data stabilită de către preşedintele comisiei pentru reluarea activităţii.
(3) Corespondenţele prin care se solicită date suplimentare, opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau participarea unor reprezentanţi ai acestor structuri la următoarea şedinţă de lucru se întocmesc de către secretariatul comisiei şi se transmit sub semnătura preşedintelui acesteia.
(4) Punctele de vedere formulate de către structurile consultate potrivit alin. (1) sau opinia reprezentanţilor acestora exprimată în cadrul şedinţei de lucru a comisiei au caracter consultativ.
ART. 5
(1) Pentru valabilitatea activităţii comisiei, la şedinţele de lucru ale acesteia participă preşedintele, membrii titulari şi reprezentantul Direcţiei secretariat general.
(2) Condiţia de valabilitate este îndeplinită şi în situaţia în care la activitate participă membrul supleant.
ART. 6
În cadrul şedinţelor de lucru, membrii comisiei se pronunţă asupra aspectelor specifice domeniului de competenţă al structurii din care provin.
ART. 7
(1) La încheierea lucrărilor comisiei, concluziile activităţii sunt votate de către preşedinte şi membrii acesteia. Hotărârea se ia cu unanimitate de voturi.
(2) Abţinerea de la vot a membrilor sau a preşedintelui nu este permisă.
(3) În situaţia exprimării unui vot negativ, membrii comisiei prezintă argumentele care justifică decizia.
(4) Secretariatul comisiei întocmeşte procesul-verbal în care consemnează opiniile exprimate de membrii acesteia, argumentele prevăzute la alin. (3), după caz, şi hotărârea luată potrivit alin. (1) şi îl prezintă, spre semnare, preşedintelui şi membrilor comisiei.
ART. 8
(1) Hotărârea comisiei se înaintează unităţii Ministerului Afacerilor Interne responsabile, pentru demersuri în consecinţă.
(2) La solicitarea persoanei interesate, unitatea Ministerului Afacerilor Interne responsabilă îi comunică acesteia care a fost hotărârea comisiei.
ART. 9
Concluziile comisiei sunt obligatorii pentru unităţile Ministerului Afacerilor Interne responsabile.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: