Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 6.224 din 4 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 855 din 22 septembrie 2023.
──────────
CAP. I
Organizarea activităţii
ART. 1
(1) Palatele şi cluburile copiilor sunt unităţi de educaţie extraşcolară, cu personalitate juridică, în cadrul cărora se desfăşoară activităţi instructiv-educative specifice, prin care se formează, se dezvoltă şi se exersează competenţe potrivit vocaţiei şi opţiunii copiilor şi se valorifică timpul liber al copiilor prin implicarea lor în proiecte educative.
(2) Activităţile din palate şi cluburi au rol complementar activităţilor educaţionale formale şi se centrează pe dezvoltarea în ansamblu a personalităţii preşcolarilor şi a elevilor, contribuind la dezvoltarea lor fizică, cognitivă, emoţională şi socială, pentru atingerea potenţialului individual şi participarea activă în societate.
(3) Palatul/clubul copiilor cu personalitate juridică are cod fiscal, buget propriu, conturi în trezorerie, întocmeşte situaţii financiare şi deţine denumire, firmă, ştampilă, sigiliu şi alte însemne proprii.
(4) La nivel judeţean funcţionează un singur palat al copiilor, ca unitate cu personalitate juridică.
(5) La nivel judeţean, pot funcţiona şi structuri fără personalitate juridică arondate palatelor/cluburilor copiilor.
(6) Un club al copiilor se constituie ca unitate cu personalitate juridică cu minimum 600 de copii înscrişi şi cu respectarea prevederilor alin. (3) din prezenta anexă.
ART. 2
(1) Denumirile oficiale ale acestor unităţi de educaţie extraşcolară sunt: Palatul Copiilor, Clubul Copiilor şi Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti.
(2) Denumirea palatul copiilor se atribuie unităţii de educaţie extraşcolară situată în municipiul reşedinţă de judeţ.
(3) Denumirea clubul copiilor se atribuie unităţilor de educaţie extraşcolară situate în alte localităţi decât municipiul reşedinţă de judeţ şi în sectoarele municipiului Bucureşti;
(4) Denumirea Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti se atribuie unităţii de educaţie extraşcolară situată în municipiul Bucureşti.
ART. 3
(1) Cluburile/palatele copiilor se înfiinţează la propunerea inspectorului şcolar general, în baza hotărârii consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi prin ordin al ministrului educaţiei.
(2) La nivelul municipiului Bucureşti funcţionează câte un club al copiilor în fiecare sector.
(3) Inspectoratul şcolar poate înfiinţa structuri arondate palatelor/cluburilor, la propunerea comunităţii locale, în baza hotărârii consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei.
(4) Palatele şi cluburile copiilor sunt subordonate inspectoratelor şcolare judeţene.
(5) La nivelul municipiului Bucureşti, cluburile copiilor sunt subordonate Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(6) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti este subordonat direct Ministerului Educaţiei, prin direcţia generală care coordonează activitatea educativă extraşcolară.
(7) Înfiinţarea, desfiinţarea şi reorganizarea cluburilor copiilor se realizează la propunerea inspectoratului şcolar, în baza hotărârii consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei.
(8) Organizarea reţelei şcolare a palatelor şi cluburilor copiilor se realizează de către inspectoratele şcolare cu aprobarea Ministerului Educaţiei, procesul de organizare implicând înfiinţare/desfiinţare/fuziune/divizare, conform legislaţiei în vigoare şi a criteriilor stabilite prin metodologie.
(9) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palatele şi cluburile copiilor, unităţile de învăţământ preuniversitar, unităţile de educaţie extraşcolară şi alte unităţi de învăţământ autorizate să funcţioneze provizoriu/acreditate, potrivit legislaţiei în vigoare, se pot asocia, prin parteneriate contractuale, în consorţii şcolare, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 4
(1) Palatele şi cluburile copiilor îşi elaborează propriul regulament de organizare şi funcţionare, în baza prezentului regulament, a actelor normative care reglementează drepturile şi obligaţiile beneficiarilor primari ai educaţiei şi ale personalului din palatele şi cluburile copiilor.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor conţine reglementări specifice fiecărui palat/club, inclusiv cele referitoare la frecventarea cursurilor de către preşcolari şi elevi.
(3) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor se elaborează de către un colectiv de lucru, coordonat de un cadru didactic. Din colectivul de lucru, numit prin hotărârea consiliului de administraţie, fac parte şi reprezentanţi ai părinţilor.
(4) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor se supune, spre dezbatere, în consiliul reprezentativ al părinţilor/asociaţiei părinţilor, în consiliul profesoral, la care participă cu drept de vot şi personalul didactic auxiliar şi administrativ.
(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor, precum şi modificările ulterioare ale acestuia se aprobă, prin hotărâre, de către consiliul de administraţie.
(6) După aprobare, regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor se înregistrează la secretariatul palatului/clubului copiilor. Pentru aducerea la cunoştinţa personalului palatului/clubului copiilor, a părinţilor/tutorilor legal instituiţi şi a elevilor, regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor se afişează la avizier şi pe pagina web a instituţiei. Profesorii coordonatori ai cercurilor din palatul/clubul copiilor au obligaţia de a prezenta elevilor şi părinţilor/tutorilor legal instituiţi regulamentul de organizare şi funcţionare. Personalul palatului/clubului copiilor, părinţii, tutorii legal instituiţi şi elevii majori îşi vor asuma, prin semnătură, faptul că au fost informaţi referitor la prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor.
(7) Respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor este obligatorie. Nerespectarea acestuia constituie abatere şi se sancţionează conform prevederilor legale.
(8) Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor poate fi revizuit anual, în termen de cel mult 30 de zile de la începutul fiecărui an şcolar.
(9) Regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor conţine dispoziţiile obligatorii prevăzute la art. 242 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicat, cu modificările şi completările ulterioare şi în contractele colective de muncă aplicabile, şi se aprobă prin hotărâre a consiliului de administraţie, după consultarea reprezentanţilor organizaţiilor sindicale din palatul/clubul copiilor, afiliate la federaţiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate, învăţământ preuniversitar din palatul/clubul copiilor.
ART. 5
(1) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palatele şi cluburile copiilor au următoarele atribuţii:
a) furnizează activităţi de educaţie extraşcolară preşcolarilor şi elevilor;
b) atestă competenţele de comunicare, lingvistice, artistice, tehnice, sportive, digitale, civice, antreprenoriale, dobândite de copiii care au frecventat cercurile de profil din cadrul acestor unităţi de învăţământ, în baza reglementărilor prevăzute la art. 13, din prezentul regulament;
c) organizează activităţi extraşcolare la nivel local, judeţean, interjudeţean, regional, naţional şi internaţional;
d) pot sprijini programe tip Şcoală după şcoală organizate în unităţi de învăţământ, în calitate de furnizori de activităţi extraşcolare/activitate educativă non-formală;
e) oferă consultanţă, consiliere şi asistenţă în domeniul activităţii educative non-formale/educaţiei extraşcolare;
f) desfăşoară activităţi de mentorat în domeniul educaţiei extraşcolare/activităţi educative nonformale;
g) organizează cursuri de formare, simpozioane, ateliere de lucru în diverse domenii ale educaţiei extraşcolare/activităţi educative non-formale;
h) elaborează suporturi de cursuri de formare, materiale didactice auxiliare, ghiduri metodologice, studii de cercetare, programe şcolare etc. în domeniul educaţiei extraşcolare/activităţi educative nonformale;
i) colaborează cu instituţii guvernamentale şi nonguvernamentale acreditate în furnizarea programelor de formare continuă cu credite transferabile, în diverse domenii ale educaţiei extraşcolare/activităţi educative non-formale;
j) modifică profilul şi denumirea cercurilor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
k) sprijină desfăşurarea programelor de tip Şcoala altfel sau Săptămâna verde.
(2) Palatul copiilor coordonează activitatea cluburilor copiilor la nivel judeţean.
ART. 6
(1) Activitatea din palatele şi cluburile copiilor debutează odată cu începerea anului şcolar;
(2) Structura anului şcolar în palatele şi cluburile copiilor conţine acelaşi număr de săptămâni de activitate didactică ca şi în unităţile de învăţământ de tip formal.
(3) Cadrele didactice din palatele şi cluburile copiilor beneficiază de concediu de odihnă, anual, cu plată, conform prevederilor contractului colectiv de muncă aplicabil la nivel de sector de activitate.
(4) Pe durata vacanţelor şcolare, în palatele şi cluburile copiilor se desfăşoară activităţi de educaţie extraşcolară, prevăzute în Calendarul activităţilor de vacanţă, stabilit de fiecare palat şi club al copiilor, în parte.
(5) Înscrierea elevilor la activităţi se va face anual printr-o procedură proprie, aprobată în consiliul de administraţie al instituţiei.
ART. 7
Preşcolarii şi elevii au acces liber şi gratuit la activităţile organizate în palatele şi cluburile copiilor.
ART. 8
Vârsta preşcolarilor şi a elevilor care frecventează activităţile organizate în palatele şi cluburile copiilor este cuprinsă, de regulă, între 5 şi 19 ani, în funcţie de profilul cercului şi de competenţele care urmează să fie formate.
ART. 9
În cazul în care numărul preşcolarilor/elevilor înscrişi la un cerc din palatele sau cluburile copiilor depăşeşte capacitatea de funcţionare, în bune condiţii, a activităţii din cadrul respectivului cerc, consiliul de administraţie al palatului sau clubului copiilor poate decide, la propunerea conducătorului de cerc, organizarea unor teste de aptitudini pentru departajarea celor înscrişi.
ART. 10
(1) Activităţile din palatele şi cluburile copiilor se desfăşoară în cercuri, structurate pe domenii tematice: culturale, civice, artistice, tehnice, ştiinţifice, recreative, turistice, ecologice, sportive, jurnalistice, de robotică, de voluntariat, de educaţie rutieră, financiară, juridică, antreprenorială, pentru sănătate şi alte categorii specifice.
(2) La nivel de palat şi club al copiilor comisiile de specialitate stabilesc planul de educaţie corespunzător profilurilor cercurilor. Planul de educaţie pentru fiecare unitate conţine totalitatea cercurilor din oferta palatului, numărul de ore pe săptămână pentru fiecare cerc, împărţit pe niveluri: începători, avansaţi, performanţă şi modul de distribuire a acestora într-o săptămână.
(3) Activitatea didactică se desfăşoară în săli de cercuri, ateliere, cabinete, laboratoare, săli de sport, baze sportive, parcuri şcoală, cartodromuri, poligoane, grădini botanice, sere, pârtii de schi, ateliere deschise, tabere şi în alte spaţii care îndeplinesc condiţiile de siguranţă pentru preşcolari şi elevi.
(4) În cadrul cercurilor, activitatea este structurată pe grupe de începători, de avansaţi şi de performanţă, în funcţie de nivelul pregătirii preşcolarilor/elevilor şi de competenţele care urmează a fi formate;
(5) În cadrul palatelor/cluburilor copiilor, precum şi a structurilor, se pot înfiinţa noi cercuri, pe baza cererilor scrise ale părinţilor/reprezentanţilor legali ai copiilor, la solicitarea consiliului de administraţie, cu aprobarea inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti/Ministerului Educaţiei, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 11
(1) Reprofilarea şi înfiinţarea unui cerc din palatele şi cluburile copiilor se realizează pe baza acordului ARACIIP. Procedura privind acordul ARACIIP se stabileşte prin ordin al ministrului educaţiei.
(2) În condiţiile în care, prin evaluarea externă, ARACIIP constată că nu sunt îndeplinite standardele de calitate asumate, propune Ministerului Educaţiei să emită ordinul de ministru de aplicare a măsurii de avertizare a furnizorului de educaţie şi acordarea unui termen de un an pentru aducerea activităţii educaţionale la nivelul standardelor naţionale în vigoare. Pe baza unui nou raport de evaluare internă întocmit de furnizorul de educaţie, Ministerul Educaţiei dispune o nouă evaluare externă de către ARACIIP. Dacă şi noul raport de evaluare externă este nefavorabil, Ministerul Educaţiei, la propunerea ARACIIP, dispune aplicarea măsurilor prevăzute la art. 232 din Legea nr. 198/2023.
(3) Reprofilarea şi înfiinţarea unui cerc se realizează în baza hotărârii consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor;
(4) Propunerile pentru reprofilarea unui cerc se analizează în consiliul profesoral pe baza cererilor scrise ale părinţilor/reprezentanţilor legali ai copiilor şi se aprobă de către consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor;
(5) Un cerc poate fi reprofilat în următoarele cazuri:
(i) când nu mai există baza materială necesară desfăşurării activităţii cercului iniţial;
(ii) când există necesarul de solicitări pentru constituirea grupelor pentru profil nou;
(iv) când postul vacant nu s-a ocupat în etapele de mobilitate, aferente metodologiei de personal didactic, timp de minimum 3 ani.
ART. 12
(1) Activitatea didactică în cercurile palatelor şi cluburilor copiilor este proiectată astfel încât să evite paralelismul şi/sau suprapunerile cu conţinutul tematic din programele de studiu specifice educaţiei extraşcolare, la nivelul judeţului.
(2) Activitatea fiecărui cerc se desfăşoară pe baza unei planificări calendaristice anuale, aprobate de către directorul palatului/clubului copiilor.
(3) Portofoliul cadrului didactic coordonator al cercului conţine:
a) curriculum vitae şi anexe;
b) programa de studiu a cercului;
c) planificarea calendaristică;
d) documentele de proiectare didactică;
e) dovezi ale activităţilor desfăşurate în cadrul cercului;
f) metode, tehnici şi instrumente de evaluare a activităţii didactice desfăşurate în cadrul cercului;
g) documentele sau produsele care certifică rezultatele obţinute de către elevii înscrişi la cerc;
h) documentele doveditoare ale instruirii elevilor în domeniul protecţiei şi a siguranţei activităţilor desfăşurate în cadrul cercului.
(4) Programele de studiu vor fi elaborate, distinct, pentru grupele de începători, de avansaţi, de performanţă, axându-se pe competenţele specifice care urmează a fi formate, dezvoltate şi/sau diversificate.
(5) Programele de studiu elaborate de către cadrele didactice coordonatoare de cerc vor fi avizate de către inspectorul responsabil cu activitatea educativă şi de către inspectorul de specialitate pentru domeniul respectiv, o dată la patru ani.
(6) Tipurile şi nivelurile de competenţe specifice, formate şi dezvoltate pentru fiecare cerc în parte, vor fi stabilite de către cadrul didactic coordonator al cercului, în funcţie de vârsta copiilor şi de durata pregătirii lor, în baza proiectării didactice pentru o perioadă de minimum patru ani.
ART. 13
(1) Rezultatele învăţării dobândite de preşcolari/elevi, prin participarea la activităţi educaţionale extraşcolare, sunt recunoscute prin adeverinţe eliberate anual. Acestea sunt parte integrantă şi din portofoliul educaţional al elevului.
(2) Palatele şi cluburile copiilor eliberează, la cerere, certificate de absolvire elevilor şi copiilor care au frecventat activitatea unui cerc, cel puţin patru ani consecutiv.
(3) Certificatul de absolvire, în original, împreună cu documentele care stau la baza emiterii acestuia, fac parte integrantă din portofoliul elevului, existent la unitatea de învăţământ la care acesta este şcolarizat. O copie a certificatului se păstrează de către unitatea emitentă.
CAP. II
Conducerea palatelor şi cluburilor copiilor
ART. 14
(1) Conducerea palatelor şi cluburilor copiilor, ca unităţi de educaţie extraşcolară, este asigurată în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Palatele copiilor şi cluburile copiilor sunt conduse de consiliile de administraţie, de directori şi, după caz, de directori adjuncţi.
SECŢIUNEA 1
Consiliul de administraţie
ART. 15
(1) Consiliul de administraţie este organ de conducere. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, consiliul de administraţie şi directorii colaborează cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi/asociaţiile de părinţi, cu reprezentanţii minorităţilor naţionale, unde este cazul, şi cu autorităţile administraţiei locale.
(2) Consiliul de administraţie al clubului copiilor cu efective între 600 şi 800 de beneficiari este format din 7 membri, după cum urmează: director, 2 cadre didactice din totalul de cadre didactice ale unităţii de învăţământ cu personalitate juridică (din care minimum 1 cadru didactic din cadrul structurii, dacă există structuri), 1 reprezentant al administraţiei publice locale, 2 reprezentanţi ai părinţilor şi 1 reprezentant al partenerilor educaţionali.
(3) Consiliul de administraţie al palatului copiilor cu efective între 801 şi 1000 de beneficiari este format din 9 membri, după cum urmează: directorul, 3 cadre didactice, din care un reprezentant poate fi un reprezentant al personalului didactic auxiliar, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului local, 2 reprezentanţi ai părinţilor.
(4) Consiliul de administraţie al palatului copiilor cu efective de peste 1000 de beneficiari primari este format din 11 membri, după cum urmează: directorul, 4 cadre didactice din totalul de cadre didactice ale unităţii de învăţământ cu personalitate juridică (din care minimum 1 cadru didactic din cadrul structurii, dacă există structuri), 1 reprezentant al inspectoratului şcolar judeţean - responsabil cu coordonarea activităţii educative extraşcolare, primarul sau reprezentantul primarului, 1 reprezentant al consiliului local, 2 reprezentanţi ai părinţilor şi 1 reprezentant al partenerilor educaţionali;
(5) Consiliul de administraţie al Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti este format din 11 membri, după cum urmează: directorul, 4 cadre didactice din totalul de cadre didactice titulare ale unităţii de învăţământ, 1 reprezentant din cadrul direcţiei generale de specialitate care coordonează activitatea educativă extraşcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, 1 reprezentant al administraţiei publice locale, B reprezentanţi ai părinţilor şi 1 reprezentant al partenerilor educaţionali.
(6) În situaţia palatelor/cluburilor copiilor preluate de autorităţile administraţiei publice locale, în conformitate cu prevederile art. 145 alin. (9) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 consiliile de administraţie vor avea următoarea componenţă:
a) Consiliul de administraţie al clubului copiilor cu efective între 600 şi 800 de beneficiari este format din 1 membri, după cum urmează: director, 2 cadre didactice din totalul de cadre didactice ale unităţii de învăţământ cu personalitate juridică (din care minimum 1 cadru didactic din cadrul structurii, dacă există structuri), primarul sau reprezentantul primarului, 1 reprezentant al consiliului local, 2 reprezentanţi ai părinţilor.
b) Consiliul de administraţie al palatului copiilor cu efective între 801 şi 1000 de beneficiari este format din 9 membri, după cum urmează: directorul, 3 cadre didactice (din care minimum 1 cadru didactic din cadrul structurii, dacă există structuri), primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului local, 2 reprezentanţi ai părinţilor.
c) Consiliul de administraţie al palatului copiilor cu efective de peste 1000 de beneficiari primari este format din 11 membri, după cum urmează: directorul, 4 cadre didactice din totalul de cadre didactice ale unităţii de învăţământ cu personalitate juridică (din care minimum 1 cadru didactic din cadrul structurii, dacă există structuri), primarul sau reprezentantul primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului local, 3 reprezentanţi ai părinţilor.
(7) Membrii consiliului de administraţie sunt aleşi, conform procedurii menţionate în actele normative, în vigoare, privind organizarea şi funcţionarea consiliului de administraţiei din unităţile de învăţământ preuniversitar.
(8) În cazul în care, în palatul şi clubul copiilor activează cadre didactice aparţinând minorităţilor naţionale, acestea vor avea reprezentanţi în consiliul de administraţie.
(9) La şedinţele consiliului de administraţie participă, fără drept de vot, cu statut de observator/observatori, reprezentanţii federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar care au membri în palatul/clubul copiilor. De asemenea, dacă unitatea de învăţământ are structuri arondate, participă ca invitaţi şi coordonatorii acestora. Punctul de vedere al acestora se menţionează în procesul-verbal al şedinţei şi este asumat de către aceştia prin semnătură.
(10) Preşedintele consiliului de administraţie este directorul palatului/clubului copiilor.
(11) Membrii consiliului de administraţie coordonează şi răspund de domenii de activitate, pe baza delegării de sarcini stabilite de către preşedintele consiliului de administraţie, prin decizie.
(12) a) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar în şedinţe ordinare, pe baza unei tematici stabilite la începutul fiecărui an şcolar sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea directorului palatului/clubului copiilor sau a două treimi dintre membri ori a două treimi din numărul membrilor consiliului profesoral;
b) Consiliul de administraţie este legal întrunit în şedinţă, în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din totalul membrilor săi;
c) Consiliul de administraţie se poate întruni în format fizic, online sau hybrid;
(13) Membrii consiliului de administraţie, observatorii şi invitaţii sunt convocaţi cu cel puţin 72 de ore înainte de începerea şedinţei ordinare, comunicându-li-se ordinea de zi şi documentele ce urmează a fi discutate. În cazul şedinţelor extraordinare convocarea se face cu cel puţin 24 de ore înainte. Convocarea se poate realiza prin diferite mijloace de comunicare. Procedura de convocare se consideră îndeplinită dacă se poate face dovada comunicării.
(14) a) Preşedintele consiliului de administraţie desemnează un secretar al consiliului de administraţie, din rândul personalului didactic din unitatea de învăţământ care nu este membru în consiliul de administraţie, cu acordul persoanei desemnate;
b) Secretarul consiliului de administraţie nu are drept de vot;
c) Secretarul consiliului de administraţie îndeplineşte toate atribuţiile prevăzute în actele normative, în vigoare, privind organizarea şi funcţionarea consiliului de administraţiei din unităţile de învăţământ preuniversitar;
(15) Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu votul majoritatea voturilor celor prezenţi, mai puţin cele prevăzute la alin. (18).
(16) Hotărârile privind bugetul şi patrimoniul palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti se iau cu majoritatea voturilor din totalul membrilor consiliului de administraţie.
(17) Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi: procedurile pentru ocuparea posturilor, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă la vot.
(18) Hotărârile privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, răspunderea disciplinară şi disponibilizarea personalului didactic se iau la nivelul palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti de către consiliul de administraţie, cu majoritatea voturilor membrilor consiliului.
(19) În cazul în care hotărârile consiliului de administraţie nu pot fi luate conform alin. (17), acesta va fi reconvocat o singură dată. La următoarea şedinţă cvorumul de şedinţă necesar adoptării este de jumătate plus unu din membrii consiliului de administraţie, iar hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu 2/3 din voturile celor prezenţi. Dacă în urma votului nu se obţine numărul de 2/3 din voturile celor prezenţi, hotărârea nu poate fi adoptată.
(20) La sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului de administraţie, toţi membrii şi invitaţii, dacă este cazul, au obligaţia să semneze procesul-verbal încheiat cu această ocazie. Preşedintele consiliului de administraţie răspunde de acest lucru.
(21) Procesele-verbale se scriu în Registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie, care se înregistrează în unitatea de învăţământ şi au statut de documente oficiale. Pe ultima foaie, preşedintele consiliului de administraţie scrie numărul paginilor şi numărul de înregistrare al registrului, ştampilează şi semnează, pentru autentificare.
(22) Registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie este însoţit, în mod obligatoriu, de dosarul care conţine anexele proceselor-verbale: rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc. Cele două documente oficiale, registrul şi dosarul se păstrează în biroul directorului, într-un fişet securizat, ale cărui chei se găsesc la preşedintele consiliului de administraţie şi la secretarul consiliului de administraţie.
(23) Documentele consiliului de administraţie sunt:
● graficul şi ordinea de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului de administraţie;
● convocatoarele consiliului de administraţie;
● registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie;
● dosarul care conţine anexele proceselor-verbale (rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc.);
● registrul de evidenţă a hotărârilor consiliului de administraţie;
● dosarul hotărârilor adoptate, semnate de preşedinte, înregistrate în registrul de evidenţă a hotărârilor consiliului de administraţie.
ART. 16
(1) Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 şi ale actelor normative, în vigoare, privind organizarea şi funcţionarea consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar şi mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, consiliul de administraţie mai îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a) avizează proiectele de state de funcţii şi de buget ale palatului/clubului copiilor;
b) aprobă comisiile de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare, săvârşite de personalul salariat al unităţii de învăţământ, conform legislaţiei în vigoare.
SECŢIUNEA 2
Directorul/directorul adjunct al palatului/clubului copiilor
ART. 17
(1) Directorul exercită conducerea executivă a palatului/clubului copiilor, în conformitate cu atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor, precum şi cu alte reglementări legale în vigoare.
(2) Directorul/directorul adjunct al Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti este degrevat de norma didactică, conform normelor legislative aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.
(3) Directorul/directorul adjunct al palatului copiilor este degrevat, parţial, de norma didactică, conform normelor legislative aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.
(4) Directorul clubului copiilor poate fi degrevat de norma didactică, parţial, conform normelor legislative aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.
(5) a) Funcţia de director/director adjunct al Palatului Naţional al Copiilor/al palatelor/cluburilor copiilor se ocupă, conform legii, prin concurs public, susţinut de către cadrele didactice titulare. Concursul pentru ocuparea funcţiei de director/director adjunct se organizează conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educaţiei;
b) Directorul/directorul adjunct poate fi eliberat din funcţie la propunerea motivată a consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar/al municipiului Bucureşti, la propunerea a 2/3 din membrii consiliului de administraţie al unităţii de educaţie extraşcolară sau la propunerea consiliului profesoral, cu votul a 2/3 dintre membri. În această ultimă situaţie este obligatorie realizarea unui audit de către inspectoratul şcolar. Rezultatele auditului se analizează în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar. În funcţie de hotărârea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, inspectorul şcolar general emite decizia de eliberare din funcţie a directorului/directorului adjunct al unităţii de educaţie extraşcolară;
c) În cazul vacantării funcţiilor de director/director adjunct, conducerea interimară este asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar, de un cadru didactic titular, numit prin detaşare în interesul învăţământului, prin decizia inspectorului şcolar general, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu acordul scris al persoanelor solicitate;
d) În condiţiile în care, după desfăşurarea concursului, rămân vacante funcţiile de director/director adjunct, ocuparea acestora se poate realiza prin detaşare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar respectiv;
e) Numirea directorului/directorului adjunct al Palatului Naţional al Copiilor se face prin ordin al ministrului educaţiei;
f) Ministrul educaţiei emite ordinul pentru ocuparea, prin detaşare, a funcţiei de director/director adjunct al Palatului Naţional al Copiilor;
g) Ministrul educaţiei poate dispune încetarea detaşării din funcţia de director/director adjunct al Palatului Naţional al Copiilor la o dată anterioară termenului detaşării;
h) Eliberarea din funcţia de director/director adjunct al Palatului Naţional al Copiilor se face de către ministrul educaţiei în condiţiile legii;
i) Numirea directorului/directorului adjunct al palatului/clubului copiilor se face prin decizia inspectorului şcolar general;
j) Inspectorului şcolar general emite decizia pentru ocuparea, prin detaşare, a funcţiei de director/director adjunct al palatului/clubului copiilor;
k) Inspectorului şcolar general poate dispune încetarea detaşării din funcţia de director/director adjunct al palatului/clubului copiilor la o dată anterioară termenului detaşării;
l) Eliberarea din funcţia de director/director adjunct al palatului/clubului copiilor se face de către inspectorul şcolar general în condiţiile legii.
(6) Directorul palatului/clubului copiilor, care are structuri arondate, desemnează un coordonator al structurii, la propunerea cadrelor didactice din structura respectivă, cu aprobarea consiliului de administraţie.
(7) La Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti funcţiile de conducere sunt: un director şi doi directori adjuncţi.
(8) Director adjunct va fi normat în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(9) Directorii palatelor şi cluburilor copiilor au catedra rezervată în condiţiile stabilite pentru cadrele didactice care îndeplinesc funcţii de conducere, conform prevederilor legale în vigoare.
(10) Directorul palatului/clubului copiilor este subordonat inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, reprezentat prin inspectorul şcolar general. Directorul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti este subordonat Ministerului Educaţiei. Fişa postului şi fişa de evaluare a directorului sunt elaborate de inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti/Ministerul Educaţiei.
(11) Directorul palatului/clubului copiilor reprezintă palatul/clubul copiilor, inclusiv structurile acestora în relaţiile cu terţe persoane fizice şi juridice, în limitele competenţelor prevăzute de lege.
(12) Personalul compartimentului financiar-contabil este subordonat directorului palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti şi îşi desfăşoară activitatea conform atribuţiilor stabilite de acesta, prin fişa postului.
(13) Vizitarea palatului/clubului copiilor/structurii şi asistenţa la activităţi, efectuate de persoane din afara palatului/clubului copiilor/structurii, se face numai cu aprobarea directorului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 18
(1) Drepturile şi obligaţiile directorului palatului/clubului copiilor sunt cele prevăzute de lege, de prezentul regulament, precum şi de regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor.
(2) Directorul palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti beneficiază de concediu de odihnă conform prevederilor legale în vigoare. Perioada concediului anual de odihnă al directorului palatului/clubului copiilor se aprobă de către inspectorul şcolar general.
(3) Directorul adjunct al palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti beneficiază de concediu de odihnă conform prevederilor legale în vigoare. Perioada concediului anual de odihnă al directorului adjunct al palatului/clubului copiilor se aprobă de către directorul unităţii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(4) Pentru Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, perioada concediului anual de odihnă al directorului se aprobă de către secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar.
ART. 19
Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea Învăţământului Preuniversitar nr. 198/2023, directorul palatului/clubului copiilor/Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti mai îndeplineşte şi următoarele:
a) prezintă rapoarte de evaluare anuale în faţa consiliului profesoral şi a consiliului de administraţie;
b) în cazul în care hotărârile consiliului profesoral şi/sau ale consiliului de administraţie încalcă prevederile legale, directorul are dreptul să interzică aplicarea lor şi este obligat să informeze în acest sens, în termen de 3 zile, inspectorul şcolar general, respectiv direcţia generală din Ministerul Educaţiei, responsabilă de coordonarea activităţii extraşcolare;
c) este ordonatorul de credite al palatului/clubului copiilor şi are responsabilităţile stabilite prin reglementările legale în vigoare, în acest sens;
d) propune regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor consiliului profesoral, spre analiză şi consiliului de administraţie, spre aprobare;
e) elaborează planul managerial, coordonează elaborarea proiectului planului de dezvoltare instituţională al palatului/clubului copiilor, prin care stabileşte politica educaţională a instituţiei;
f) este responsabil de calitatea educaţiei furnizate de palatul/clubul copiilor/structurile arondate palatului/ cluburilor copiilor;
g) iniţiază proiecte de parteneriat educaţional la nivel local, judeţean, regional, naţional, internaţional;
h) în baza propunerilor consiliului profesoral, numeşte, prin decizii, şefii comisiilor de specialitate, ai compartimentelor funcţionale, precum şi ai altor colective şi comisii prevăzute în metodologiile emise de Ministerul Educaţiei;
i) poate propune consiliului profesoral cadre didactice care să facă parte din consiliul de administraţie, conform procedurii de alegere prin vot secret;
j) solicită comitetului de părinţi/asociaţiilor de părinţi, autorităţilor administraţiei publice locale, desemnarea reprezentanţilor în consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor;
k) elaborează, împreună cu membrii consiliului de administraţie, fişele posturilor şi fişele de evaluare pentru personalul din subordine, conform legislaţiei în vigoare;
l) elaborează proceduri interne de lucru, care se aprobă în consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor;
m) îndeplineşte atribuţiile stabilite prin alte metodologii aprobate de Ministerul Educaţiei;
n) încheie contracte individuale de muncă cu personalul angajat şi aprobă concediile de odihnă ale personalului didactic, didactic auxiliar şi administrativ, cu aprobarea consiliului de administraţie;
o) numeşte şi eliberează din funcţie personalul didactic auxiliar şi administrativ, conform legislaţiei în vigoare;
p) poate propune consiliului de administraţie angajarea de personal plătit din venituri extrabugetare proprii, în vederea îmbunătăţirii activităţii desfăşurate în cadrul palatului/clubului copiilor;
q) aprobă trecerea personalului salariat de la o treaptă profesională la alta, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
r) numeşte, prin decizie, comisiile de cercetare disciplinară aprobate de consiliul de administraţie şi aplică sancţiunile stabilite de aceste comisii pentru abaterile disciplinare săvârşite de personalul palatului/clubului copiilor/structurii conform prevederilor legale în vigoare;
s) răspunde de respectarea condiţiilor şi a exigenţelor privind normele de igienă şcolară, de protecţie a muncii, de protecţie civilă;
t) elaborează proiectul de buget, de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării consiliului de administraţie al palatului copiilor/clubului copiilor.
ART. 20
(1) Directorul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti/al palatului/al clubului copiilor răspunde în faţa consiliului profesoral, a consiliului de administraţie şi a personalului de îndrumare, evaluare şi control de la nivelul Ministerului Educaţiei/inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti pentru activitatea proprie, conform fişei postului elaborate de Ministerul Educaţiei.
(2) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti validează calificativul anual al directorului/directorului adjunct al palatului/clubului copiilor, acordat de comisia de evaluare din cadrul inspectoratului şcolar, pe baza fişei de evaluare elaborate de Ministerul Educaţiei.
(3) Evaluarea activităţii directorului/directorului adjunct din cadrul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti se realizează de Ministerul Educaţiei.
ART. 21
(1) Directorul adjunct îşi desfăşoară activitatea în subordinea directorului, conform fişei postului şi în concordanţă cu atribuţiile stabilite prin prezentul regulament şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii.
(2) Fişa postului directorului adjunct şi cea de evaluare sunt elaborate conform legislaţiei în vigoare.
(3) Directorul adjunct îndeplineşte atribuţiile delegate de director pe o perioadă determinată.
(4) Directorul adjunct răspunde în faţa directorului, a consiliului profesoral, a consiliului de administraţie şi a personalului de îndrumare, evaluare şi control de la nivelul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi de la nivelul Ministerului Educaţiei, în cazul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti, pentru activitatea proprie, conform fişei postului.
SECŢIUNEA 3
Tipul şi conţinutul documentelor manageriale
ART. 22
Pentru optimizarea managementului palatului/clubului copiilor, conducerea acesteia elaborează documente manageriale, astfel:
a) documente de diagnoză;
b) documente de prognoză;
c) documente de evidenţă.
ART. 23
(1) Documentele de diagnoză ale palatului/clubului copiilor sunt:
a) rapoartele anuale ale comisiilor şi compartimentelor din unitate;
b) raportul anual de activitate al unităţii;
c) raportul anual de evaluare internă a calităţii.
(2) Conducerea palatului/clubului copiilor poate elabora şi alte documente de diagnoză, privind domenii specifice de interes, care să contribuie la dezvoltarea instituţională şi la atingerea obiectivelor educaţionale.
ART. 24
(1) Raportul anual de activitate al unităţii se întocmeşte de către director şi directorul adjunct/directorii adjuncţi, după caz.
(2) Raportul anual de activitate al unităţii se validează de către consiliul de administraţie, la propunerea directorului, în primele patru săptămâni de la începutul anului şcolar.
(3) Raportul anual de activitate al unităţii este făcut public pe site-ul palatului/clubului sau, în lipsa acestuia, prin orice altă formă.
ART. 25
Raportul anual de evaluare internă (RAEI) se întocmeşte de către comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, se validează de către consiliul de administraţie, la propunerea coordonatorului comisiei şi se prezintă, spre analiză, consiliului profesoral.
ART. 26
(1) Documentele de prognoză ale palatului/clubului, realizate pe baza documentelor de diagnoză ale perioadei anterioare, sunt:
a) planul de dezvoltare instituţională;
b) planul managerial;
c) programul de dezvoltare a sistemului de control managerial intern.
(2) Documentele de prognoză se transmit, în format electronic, comitetului reprezentativ al părinţilor şi asociaţiei de părinţi, acolo unde există, fiind documente care conţin informaţii de interes public.
ART. 27
(1) Planul de dezvoltare instituţională constituie documentul de prognoză pe termen lung şi se elaborează de către o echipă coordonată de către director, pentru o perioadă de patru ani. Acesta conţine:
a) prezentarea unităţii: istoric şi starea actuală a resurselor umane, materiale şi financiare, relaţia cu comunitatea locală şi organigrama;
b) analiza de nevoi;
c) viziunea, misiunea şi obiectivele strategice ale unităţii;
d) planificarea tuturor activităţilor palatului/clubului, respectiv a activităţii manageriale, obiective, termene, stadii de realizare, resurse necesare, responsabilităţi, indicatori de performanţă şi evaluare.
(2) Planul de dezvoltare instituţională se dezbate şi se avizează de către consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
ART. 28
(1) Planul managerial constituie documentul de acţiune pe termen scurt şi se elaborează de către director pentru o perioadă de un an şcolar.
(2) Planul managerial conţine adaptarea direcţiilor de acţiune ale ministerului şi inspectoratului şcolar la specificul unităţii, precum şi a obiectivelor strategice ale planului de dezvoltare instituţională la perioada anului şcolar respectiv.
(3) Planul managerial se dezbate şi se avizează de către consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
(4) Directorul adjunct întocmeşte propriul plan managerial, conform fişei postului, în concordanţă cu planul managerial al directorului şi cu planul de dezvoltare instituţională, care se aprobă de către consiliul de administraţie.
ART. 29
Directorul ia măsurile necesare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe tipuri de activităţi. Planul de dezvoltare a sistemului de control managerial intern va cuprinde obiective, acţiuni, responsabilităţi, termene, precum şi alte componente.
ART. 30
Documentele manageriale de evidenţă sunt:
a) statul de funcţii;
b) organigrama unităţii;
c) schema orară a unităţii;
d) planul de încadrare;
e) planul de şcolarizare.
SECŢIUNEA 4
Consiliul profesoral
ART. 31
(1) Consiliul profesoral este constituit din totalitatea cadrelor didactice cu norma de bază în palatul/clubul copiilor, inclusiv din structurile arondate acestora şi funcţionează conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Consiliul profesoral are rol de decizie în domeniul instructiv - educativ.
(3) Şedinţele consiliului profesoral al palatului/clubului copiilor se desfăşoară, legal, în prezenţa a două treimi din numărul total al membrilor.
(4) Hotărârile se iau prin vot deschis sau secret, cu cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor consiliului profesoral şi sunt obligatorii pentru personalul palatului/clubului copiilor/structurii, precum şi pentru beneficiarii primari ai educaţiei. Modalitatea de vot se stabileşte la începutul şedinţei.
(5) Personalul didactic auxiliar al palatului/clubului copiilor/structurii poate fi invitat la şedinţele consiliului profesoral.
(6) La şedinţele consiliului profesoral, directorul palatului/clubului copiilor poate invita, în funcţie de tematica dezbătută, reprezentanţii desemnaţi ai comitetului de părinţi/ai asociaţiilor de părinţi, ai autorităţilor administraţiei publice locale şi ai partenerilor sociali.
(7) Participarea la şedinţele consiliului profesoral este obligatorie pentru toate cadrele didactice din palatul/clubul copiilor/structuri. Absenţa nemotivată de la aceste şedinţe se consideră abatere disciplinară şi se sancţionează conform prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii.
(8) Directorul palatului/clubului copiilor numeşte, prin decizie, în baza votului cadrelor didactice, secretarul consiliului profesoral, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului profesoral.
ART. 32
Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea Învăţământului Preuniversitar, nr. 198/2023 şi a altor prevederi legale în vigoare, consiliul profesoral al palatului/clubului copiilor mai îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a) aprobă componenţa nominală a comisiilor de specialitate din palatul/clubul copiilor;
b) alege, prin vot secret, cadrele didactice membre ale comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii;
c) formulează aprecieri sintetice privind activitatea membrilor personalului didactic, la solicitarea acestora;
d) analizează şi dezbate Raportul de evaluare internă privind calitatea educaţiei şi Raportul anual de activitate al unităţii;
e) dezbate, avizează şi propune spre aprobare consiliului de administraţie planul de dezvoltare instituţională al palatului/clubului copiilor;
f) dezbate şi avizează regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/clubului copiilor în şedinţa la care participă cel puţin două treimi din personalul salariat din palatul/clubul copiilor;
g) dezbate şi aprobă rapoartele de activitate, planul anual de activitate a comisiilor de specialitate constituite în palatul/clubul copiilor, conform prevederilor legale în vigoare, precum şi eventualele completări sau modificări ale acestora;
h) dezbate, la solicitarea Ministerului Educaţiei, a inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti sau din propria iniţiativă, proiecte de legi sau de acte normative, care reglementează activitatea instructiv - educativă şi transmite inspectoratului şcolar propunerile de modificare şi/sau de completare;
i) dezbate problemele legate de conţinutul sau de organizarea activităţii instructiv - educative din palatul/clubul copiilor;
j) propune componenţa nominală a comisiilor de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare săvârşite de personalul salariat al palatului/clubului copiilor/structurii, conform legislaţiei în vigoare;
k) propune participarea unităţii la programe şi proiecte educative locale, judeţene, interjudeţene, regionale, naţionale şi internaţionale;
l) propune afilierea palatului/clubului copiilor la organizaţii internaţionale omoloage sau de profil, cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare;
m) validează fişele de autoevaluare ale personalului didactic al unităţii de învăţământ, în baza cărora se stabileşte calificativul anual;
n) propune consiliului de administraţie programele de formare continuă şi de dezvoltare profesională a cadrelor didactice;
o) propune consiliului de administraţie premierea şi acordarea unor distincţii şi titluri cadrelor didactice cu rezultate deosebite în activitatea didactică, în palatul/clubul copiilor/structura;
p) propune consiliului de administraţie măsuri de optimizare a procesului didactic;
q) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de consiliul de administraţie, rezultând din legislaţia în vigoare şi din contractele colective de muncă aplicabile la nivel de sector de activitate;
r) propune eliberarea din funcţie a directorului palatului/clubului copiilor, conform legii.
ART. 33
Documentele consiliului profesoral sunt:
a) tematica şi graficul şedinţelor consiliului profesoral;
b) convocatoare ale consiliului profesoral;
c) registrul de procese-verbale al consiliului profesoral, însoţit de dosarul cu anexele proceselor- verbale.
SECŢIUNEA 5
Comisiile din cadrul palatului/clubului copiilor
ART. 34
(1) La nivelul fiecărui palat şi club al copiilor funcţionează comisii:
a) cu caracter permanent;
b) cu caracter temporar;
c) cu caracter ocazional.
(2) Comisiile cu caracter permanent sunt:
a) comisiile de specialitate, pe domenii de activitate;
b) comisia de evaluare şi asigurare a calităţii;
c) comisia de securitate şi sănătate în muncă şi pentru situaţii de urgenţă;
d) comisia pentru controlul intern managerial;
e) comisia pentru formare şi dezvoltare în cariera didactică.
(3) Comisiile cu caracter permanent îşi desfăşoară activitatea pe tot parcursul anului şcolar, comisiile cu caracter temporar îşi desfăşoară activitatea doar în anumite perioade ale anului şcolar, iar comisiile cu caracter ocazional sunt înfiinţate ori de câte ori se impune constituirea unei astfel de comisii, pentru rezolvarea unor probleme specifice apărute la nivelul unităţii.
(4) Comisiile cu caracter temporar şi ocazional vor fi stabilite de fiecare palat/club al copiilor, prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 35
Comisiile de la nivelul palatelor şi cluburilor copiilor îşi desfăşoară activitatea pe baza deciziei de constituire emise de director. În cadrul comisiei prevăzute la art. 34 alin. (2) lit. b) sunt cuprinşi şi reprezentanţi ai elevilor şi ai părinţilor sau ai reprezentanţilor legali.
Activitatea comisiilor din palatele şi cluburile copiilor şi documentele elaborate de membrii comisiei sunt reglementate prin acte normative sau prin regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii.
Fiecare palat/club al copiilor îşi elaborează proceduri privind funcţionarea comisiilor în funcţie de nevoile proprii.
ART. 36
(1) În cadrul palatelor/cluburilor copiilor, comisiile de specialitate se constituie pe domeniile tematice menţionate la art. 10 alin. (1).
(2) O comisie de specialitate se formează din cel puţin patru cadre didactice.
(3) Comisia de specialitate se subordonează directorului/directorului adjunct al palatului/clubului copiilor.
(4) Şedinţele fiecărei comisii de specialitate se ţin trimestrial, după o tematică aprobată, anual, de directorul palatului/clubului copiilor.
(5) Comisia de specialitate are următoarele atribuţii:
a) elaborează planul de activitate anual şi planul de activităţi pe perioada vacanţelor şcolare,
b) se întruneşte în şedinţe trimestriale, conform planificării anuale;
c) elaborează propuneri pentru oferta educaţională a palatului/clubului copiilor şi strategia de implementare a acesteia;
d) analizează periodic performanţele elevilor şi propune măsuri de ameliorare, dacă este cazul;
e) iniţiază, organizează, desfăşoară schimburi de experienţă sau alte activităţi comune cu catedrele de specialitate/comisiile similare din judeţ, din ţară sau din afara ţării;
f) colaborează cu comisia pentru mentorat didactic şi formare în cariera didactică pentru identificarea nevoilor de formare ale cadrelor didactice din comisie şi recomandă participarea lor la cursuri de formare;
g) contribuie la formarea continuă/perfecţionarea şi dezvoltarea profesională a personalului didactic, prin organizarea activităţilor metodico-ştiinţifice, conform normelor metodologice în vigoare.
ART. 37
Coordonatorul comisiei de specialitate are următoarele atribuţii:
a) răspunde în faţa directorului şi a consiliului de administraţie asupra activităţii profesionale a membrilor comisiei;
b) întocmeşte fişa de atribuţii a fiecărui membru al comisiei, precum şi alte documente stabilite prin regulamentul intern, după consultarea cu membrii comisiei;
c) efectuează asistenţe la ore, conform graficului de asistenţe sau la solicitarea directorului;
d) organizează şedinţele comisiei, după o tematică elaborată la nivelul comisiei şi aprobată de directorul unităţii sau ori de câte ori directorul ori membrii comisiei consideră că este necesar;
e) elaborează informări/rapoarte anuale asupra activităţii comisiei;
f) participă la activităţile iniţiate în palatul/clubul copiilor, la solicitarea conducerii acesteia.
ART. 38
Atribuţiile comisiei pentru formare şi dezvoltare în cariera didactică sunt următoarele:
a) asigură, la nivelul unităţii, planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor din domeniul formării în cariera didactică;
b) realizează diagnoza de formare continuă la nivelul unităţii;
c) asigură evaluarea stadiului de îndeplinire a condiţiei de formare pentru personalul didactic şi validează, după evaluare, îndeplinirea condiţiei de formare prin acumularea numărului de credite profesionale transferabile, legal prevăzut, inclusiv prin recunoaşterea şi echivalarea în credite profesionale transferabile, a rezultatelor participării personalului didactic la programe pentru dezvoltare profesională continuă şi pentru evoluţia în cariera didactică;
d) asigură monitorizarea impactului formării cadrelor didactice asupra calităţii procesului de predare-învăţare-evaluare;
e) consiliază cadrele didactice în procesul de predare-învăţare-evaluare, inclusiv în sistem blended learning/online;
f) asigură organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice de mentorat didactic pentru cadrele didactice debutante, în vederea susţinerii examenului naţional pentru definitivare în învăţământul preuniversitar;
g) realizează rapoarte şi planuri anuale privind dezvoltarea profesională continuă şi evoluţia în cariera didactică a personalului didactic încadrat în unitate;
h) orice alte atribuţii decurgând din legislaţia în vigoare şi din regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii.
SECŢIUNEA 6
Personalul din palate şi cluburi ale copiilor
Prevederi generale:
ART. 39
(1) Personalul din palatele şi cluburile copiilor este format din personal didactic de predare, personal didactic auxiliar şi personal administrativ.
(2) Selecţia personalului din palatele şi cluburile copiilor se face conform normelor specifice fiecărei categorii de personal.
(3) Angajarea personalului didactic de predare, didactic auxiliar şi administrativ în palatele şi cluburile copiilor se realizează prin încheierea contractului individual de muncă cu palatul/clubul copiilor, prin reprezentantul său legal.
(4) Numărul de posturi/norme didactice şi administrative se propune de către consiliul de administraţie al unităţii şi se aprobă de inspectoratul şcolar, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate de Ministerul Educaţiei.
(5) Structura de personal şi organizarea acestuia se stabilesc prin organigramă, prin statele de funcţii şi prin proiectul de încadrare al fiecărei unităţi, avizate de inspectoratul şcolar.
(6) Organigrama se propune de către director la începutul fiecărui an şcolar, se aprobă de către consiliul de administraţie, se înregistrează la secretariatul unităţii de învăţământ şi se avizează de inspectoratul şcolar.
(7) Pentru Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti:
a) Numărul de posturi/norme didactice şi administrative se propune de către consiliul de administraţie al unităţii şi se avizează de Ministerul Educaţiei.
b) Structura de personal şi organizarea acestuia se stabilesc prin organigramă, prin statele de funcţii şi prin proiectul de încadrare al unităţii, avizate de Ministerul Educaţiei.
c) Organigrama se propune de către director la începutul fiecărui an şcolar, se aprobă de către consiliul de administraţie, se înregistrează la secretariatul unităţii de învăţământ şi se avizează de Ministerul Educaţiei.
Personalul didactic
ART. 40
(1) Activitatea didactică din cercurile organizate în cadrul palatelor şi cluburilor copiilor este condusă de personal didactic, conform prevederilor legale în vigoare;
(2) În palatele şi cluburile copiilor poate funcţiona şi personal didactic de predare asociat, conform art. 165 alin. (2) din Legea învăţământului preuniversitar, nr. 198/2023;
ART. 41
Personalul didactic are drepturile şi obligaţiile prevăzute prin legislaţia în vigoare şi de contractele colective de muncă aplicabile la nivel de sector de activitate.
ART. 42
Pentru încadrarea şi menţinerea în funcţie, personalul didactic are obligaţia să prezinte un certificat medical, eliberat de medicul specializat de medicina muncii, care atestă că este apt pentru prestarea activităţii.
ART. 43
(1) Personalul didactic are obligaţia de a participa la activităţi de formare continuă, în condiţiile legii.
(2) Personalul didactic, precum şi personalul de conducere din palatele şi cluburile copiilor este obligat să participe cel puţin o dată la doi ani la cel puţin un program de formare continuă acreditat, conform unui plan stabilit la nivelul unităţii, pe baza analizei nevoilor de formare.
(3) Regulamentul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti reglementează organizarea şi funcţionarea Departamentului de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor;
(4) Departamentul de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar din cadrul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti asigură şi servicii de mentorat în domeniul activităţilor extraşcolare.
(5) Directorul Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti numeşte, prin decizie, coordonatorul Departamentului de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar din palatele şi cluburile copiilor, la propunerea consiliului profesoral, cu avizul consiliului de administraţie.
(6) Palatele copiilor pot organiza programe de formare continuă a personalului didactic pentru acele domenii de activitate în care au performanţe deosebite, dispun de resursele umane şi logistice necesare şi au programul acreditat.
(7) Directorul, împreună cu consiliul de administraţie, răspunde de selecţia şi angajarea personalului didactic din palatele copiilor/cluburile copiilor/structurilor.
ART. 44
(1) Ocuparea posturilor didactice vacante şi rezervate din palatele/cluburile copiilor/structuri se realizează conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Directorul palatului/ clubului copiilor poate transfera, temporar sau definitiv, o normă didactică de la palatul/clubul copiilor la structurile arondate şi invers, cu aprobarea consiliului de administraţie şi cu avizul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(3) Angajarea personalului didactic din palatele/cluburile copiilor/structurilor se realizează prin încheierea contractului individual de muncă de către directorul unităţii.
(4) Directorul, cu aprobarea consiliului de administraţie, poate angaja, pe o perioadă determinată, cadre didactice asociate, în regim plata cu ora, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 45
(1) La palatul/clubul copiilor, norma didactică se poate constitui, atât din grupe în profilul cercului, cât şi din grupe cu alt profil.
(2) Grupele cu alt profil pot fi maximum trei şi se constituie, în funcţie de nevoia comunităţii locale, la solicitarea cadrelor didactice, cu avizul consiliului profesoral şi cu aprobarea consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor.
(3) Numărul de elevi/grupă poate varia în funcţie de profilul cercului şi de condiţiile de spaţiu în care se desfăşoară activitatea cercului.
(4) Pentru sporturile individuale, numărul de copii/nivel de grupă este după cum urmează:
a) pentru grupele de începători - în medie 12 copii/tineri, dar nu mai puţin de 8;
b) pentru grupele de avansaţi - în medie 10 copii/tineri, dar nu mai puţin de 6;
c) pentru grupele de performanţă - în medie 8 copii/tineri, dar nu mai puţin de 4.
(5) Pentru sporturile de echipă, numărul de copii/nivel de grupă este după cum urmează:
a) pentru grupele de începători - în medie 20 copii/tineri, dar nu mai puţin de 16;
b) pentru grupele de avansaţi - în medie 18 copii/tineri, dar nu mai puţin de 14;
c) pentru grupele de performanţă - în medie 16 copii/tineri, dar nu mai puţin de 12.
(6) Pentru cercurile de dans, numărul de copii/nivel de grupă este după cum urmează:
a) pentru cercurile de dans modern/sportiv, numărul mediu de elevi este de 14, dar nu mai puţin de 12;
b) pentru cercurile de dans popular, numărul mediu de elevi este de 16, dar nu mai puţin de 14.
(7) Pentru cercurile de muzică, numărul de copii/nivel de grupă este după cum urmează:
a) pentru cercurile de muzică vocală (solişti), numărul mediu de elevi este de 12, dar nu mai puţin de 10;
b) pentru cercurile de muzică instrumentală - formaţii, numărul mediu de elevi este de 12, dar nu mai puţin de 10;
c) pentru cercurile de muzică - instrumente muzicale, numărul mediu de elevi este de 4, dar nu mai puţin de 2;
d) pentru cercurile de muzică - grup vocal, numărul mediu de elevi este de 12, dar nu mai puţin de 10;
e) pentru cercurile de muzică - ansamblu vocal/cor, numărul mediu de elevi este de 18, dar nu mai puţin de 14.
(8) Pentru cercurile de teatru, numărul de copii/nivel de grupă este după cum urmează:
a) pentru grupele de începători, numărul mediu de elevi este de 12, dar nu mai puţin de 10;
b) pentru grupele de avansaţi, numărul mediu de elevi este de 10, dar nu mai puţin de 8;
c) pentru grupele de performanţă, numărul mediu de elevi este de 8, dar nu mai puţin de 6.
(9) Pentru celelalte tipuri de cercuri, numărul copiilor/nivel de grupă este după cum urmează:
a) pentru grupele de începători, numărul mediu de elevi este de 14, dar nu mai puţin de 10;
b) pentru grupele de avansaţi, numărul mediu de elevi este de 12, dar nu mai puţin de 8;
c) pentru grupele de performanţă, numărul mediu de elevi este de 10, dar nu mai puţin de 6.
ART. 46
(1) Un cerc cu normă întreagă la care instruirea copiilor se realizează colectiv, are minimum 90 de copii, norma didactică fiind de 18 ore/săptămână. Un cerc cu normă întreagă condus de un maistru instructor/maistru coregraf/antrenor/institutor are minimum 120 de copii, norma didactică fiind de 24 ore/săptămână.
(2) La cercurile la care instruirea copiilor se realizează individual, numărul copiilor însumat pentru toate grupele este de minimum 36.
ART. 47
(1) Activitatea cu o grupă de copii se desfăşoară 2 ore/săptămână, programate în aceeaşi zi;
(2) Prin excepţie de la prevederile alin (1), pentru copiii de 5-7 ani, activitatea poate fi programată în 2 întâlniri în zile diferite din săptămână;
(3) Cu grupele de performanţă se pot desfăşura, în cadrul cercului, 4 ore/săptămână, programate în două zile diferite;
(4) Grupele de performanţă se constituie cu aprobarea consiliului de administraţie al palatului/clubului copiilor, numai după minimum trei ani de activitate, pe baza unui portofoliu de rezultate care să argumenteze solicitarea înfiinţării unei astfel de grupe. Solicitarea se reînnoieşte anual.
(5) Fiecare cerc poate să aibă maximum 1 grupă de performanţă.
Personalul didactic auxiliar şi administrativ
ART. 48
(1) La nivelul fiecărui palat/club al copiilor cu personalitate juridică, personalul didactic auxiliar şi administrativ se subordonează directorului/ directorului adjunct şi funcţionează în conformitate cu Regulamentul de organizare şi funcţionare al palatului/ clubului copiilor.
(2) Personalul didactic auxiliar şi administrativ are drepturile şi obligaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare şi de contractele colective de muncă aplicabile la nivel de sector de activitate.
(3) Organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor didactice auxiliare şi administrative din palatul/ clubul copiilor sunt coordonate de director. Consiliul de administraţie al unităţii aprobă comisiile de concurs şi validează rezultatele concursului.
(4) Angajarea personalului didactic auxiliar şi administrativ în palatele şi cluburile copiilor se face de către director, cu aprobarea consiliului de administraţie, prin încheierea contractului individual de muncă.
(5) Activitatea personalului administrativ este coordonată, de regulă, de administratorul de patrimoniu.
CAP. IV
Evaluarea activităţii din palatele şi cluburile copiilor
ART. 49
(1) Evaluarea activităţii din palatele şi cluburile copiilor vizează gradul de dezvoltare şi diversificare a setului de competenţe cheie ale preşcolarilor/ elevilor înscrişi la cercuri;
(2) Evaluarea activităţii din palatele şi cluburile copiilor se realizează prin procedurile specifice inspecţiei şcolare reglementate prin prevederile legale în vigoare şi prin proceduri interne stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/ clubului copiilor.
ART. 50
Evaluarea activităţii desfăşurate în cadrul cercurilor se poate realiza şi prin participarea la manifestări educaţionale consacrate, spectacole şi serbări, expoziţii, simpozioane, concerte, turnee, tabere de profil şi concursuri organizate la nivel local, judeţean, interjudeţean, regional, naţional şi internaţional.
ART. 51
(1) Evaluarea activităţii copiilor care frecventează cercurile din palatele şi cluburile copiilor se realizează pe baza unui portofoliu individual de studii care cuprinde: fişe de evaluare a competenţelor şi totalitatea diplomelor, certificatelor sau a altor documente obţinute în urma participării la activităţi de profil.
(2) Rezultatele evaluării anuale a activităţii desfăşurate de copii în palatele şi cluburile copiilor sunt înscrise în documente specifice, menţionate în regulamentul de organizare şi funcţionare a palatului/ clubului copiilor.
ART. 52
(1) Evaluarea activităţii didactice curente desfăşurate de cadrele didactice coordonatoare ale cercurilor din palatele şi cluburile copiilor se realizează la nivelul unităţii de către o comisie de evaluare cu caracter temporar, formată din cadre didactice care nu fac parte din consiliul de administraţie, la propunerea consiliului profesoral, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii. Componenţa şi numărul de membri ai comisiei se stabilesc prin procedură proprie, în funcţie de particularităţile unităţii şi este condusă de un responsabil. Comisia se constituie prin decizie a directorului unităţii, până la data începerii activităţii de evaluare.
(2) Evaluarea activităţii personalului didactic auxiliar este realizată de către director/ director adjunct.
(3) Evaluarea activităţii personalului administrativ este realizată de administratorul de patrimoniu Evaluarea administratorului de patrimoniu este realizată de director/director adjunct.
(4) Evaluarea activităţii personalului din palatele şi cluburile copiilor se finalizează prin acordarea unui calificativ anual.
(5) Calificativele anuale acordate personalului din palatele şi cluburile copiilor se validează în consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie al palatului/clubului copiilor.
ART. 53
Evaluarea activităţii directorului/directorului adjunct din palatele şi cluburile copiilor se realizează pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei.
CAP. V
Evaluarea şi acreditarea palatelor şi cluburilor copiilor
ART. 54
(1) La intrarea în vigoare a Legii nr. 198/2023, Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palatele şi cluburile copiilor sunt unităţi de educaţie extraşcolară acreditate.
(2) Unităţile de educaţie extraşcolară acreditate se supun, din 5 în 5 ani, evaluării externe obligatorii de către ARACIIP.
ART. 55
(1) Evaluarea internă a calităţii educaţiei furnizate în Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti/ palatele/ cluburile copiilor se realizează conform legislaţiei în vigoare, specifice acestui tip de unităţi.
(2) Evaluarea internă se realizează potrivit legislaţiei în domeniul asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar.
(3) În conformitate cu prevederile legale, la nivelul fiecărui palat/ club al copiilor se înfiinţează comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC), care funcţionează în baza propriei strategii şi a propriului regulament de funcţionare, aprobate de către consiliul de administraţie.
(4) Componenţa, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii sunt în conformitate cu prevederile legale.
ART. 56
(1) Evaluarea externă a Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti, a palatelor şi cluburile copiilor se realizează conform legislaţiei în vigoare, specifice acestui tip de unităţi.
(2) Evaluarea externă a Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti, a palatelor şi cluburile copiilor are la bază raportul de evaluare internă.
CAP. VI
Finanţarea şi baza materială
ART. 57
(1) Palatele/cluburile copiilor şi structurile acestora existente sunt finanţate de la bugetul de stat, de către Ministerul Educaţiei, prin intermediul inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti este finanţat direct de Ministerul Educaţiei.
(3) Palatele/cluburile copiilor/structurile existente/ Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti pot fi finanţate şi de către autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene, prin hotărâri proprii.
ART. 58
(1) Directorul şi consiliul de administraţie al palatului/ clubului copiilor răspund de încadrarea în bugetul alocat conform legii.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli, care se întocmeşte anual, conform legislaţiei în vigoare, se aprobă şi se execută în condiţiile legii.
ART. 59
(1) Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti/ palatele/ cluburile copiilor pot realiza venituri proprii conform legii: donaţii, sponsorizări, închirieri de spaţii/ interval orar/ zi şi din alte surse legal constituite.
(2) La sfârşitul anului bugetar, sumele necheltuite din venituri proprii rămân în contul palatului/ clubului copiilor/ Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti care le-a realizat şi se reportează pentru bugetul anului următor şi se utilizează cu aceeaşi destinaţie.
ART. 60
(1) Finanţarea proiectelor/ activităţilor educative, a competiţiilor, a concursurilor şi a festivalurilor naţionale şi internaţionale, precum şi a campionatelor naţionale şcolare este asigurată parţial sau integral de Ministerul Educaţiei, în urma evaluării proiectelor depuse, conform unui regulament specific.
(2) Manifestările educative menţionate la alin. (1) pot fi finanţate şi de autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene.
(3) Proiectele, concursurile, festivalurile, manifestările şi evenimentele educaţionale extraşcolare regionale, interjudeţene, judeţene şi locale pot fi finanţate de către autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene.
ART. 61
Ministerul Educaţiei finanţează anual, prin Calendarul Activităţilor Educative Naţionale, aprobat de ministrul educaţiei, proiecte, festivaluri, competiţii naţionale şi internaţionale organizate de Ministerul Educaţiei, Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palate/ cluburi ale copiilor şi alte unităţi de învăţământ.
ART. 62
Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, palatele/ cluburile copiilor pot avea în patrimoniu terenuri agricole, staţiuni ştiinţifice experimentale, sere, baze şi complexuri cultural-sportive, parcuri-şcoală de circulaţie, cartodromuri, sate de vacanţă, cabane turistice, mijloace auto, spaţii de cazare, pensiuni, cantine, săli de sport, bazine de înot, pârtii de schi, centre de agrement, tabere şcolare etc.
ART. 63
Baza materială a palatului/ clubului copiilor/ Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti este gestionată şi administrată, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 64
Mutarea Palatului Naţional al Copiilor din Bucureşti/ palatelor/ cluburilor copiilor în alte sedii atribuite legal se va face numai dacă în noile sedii sunt puse la dispoziţie condiţii cel puţin similare, ca spaţiu şi funcţionalitate, cu cele în care Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti/ palatul/ clubul copiilor şi-a desfăşurat anterior activitatea şi numai după obţinerea acordului scris al Ministerului Educaţiei, privind această mutare.
ART. 65
(1) Prevederile prezentului Regulament se aplică şi palatelor/cluburilor copiilor preluate de autorităţile administraţiei publice locale, în conformitate cu prevederile art. 145 alin. (9) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023.
(2) Pentru palatele/cluburile copiilor preluate de autorităţile administraţiei publice locale:
a) autorităţile administraţiei publice locale au calitatea de ordonator principal de credite şi asigură posturile necesare funcţionării acestora;
b) coordonarea metodologică se asigură de Ministerul Educaţiei, prin DJIP/DMBIP, iar finanţarea aferentă acestora este asigurată de autorităţile administraţiei publice locale;
c) funcţiile de director/director adjunct se ocupă conform prevederilor legale în vigoare, iar numirea în funcţiile de director/director adjunct se face prin decizie a directorului general al DJIP/DMBIP emisă cu avizul conform al primarului/preşedintelui consiliului judeţean;
d) regulamentul intern este avizat de către autoritatea administraţiei publice locale în subordinea căreia funcţionează acestea;
e) proiectul planului de şcolarizare se stabileşte anual de către inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, cu avizul autorităţilor administraţiei publice locale şi se înaintează Ministerului Educaţiei în vederea aprobării cifrelor de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar;
f) asigurarea personalului didactic de predare se realizează, cu respectarea standardelor de calitate şi a legislaţiei în vigoare, de către DJIP/DMBIP, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale.
CAP. VII
Dispoziţii finale
ART. 66
În cuprinsul prezentei metodologii, începând cu data reorganizării instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei, denumirea "inspectorat şcolar judeţean/inspectorat şcolar al municipiului Bucureşti" se va înlocui cu sintagma "Direcţia judeţeană de învăţământ preuniversitar/Direcţia Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar".
ART. 67
În termen de 3 ani şcolari de la adoptarea metodologiei prevăzută la art. 247 alin. (1) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, toate unităţile de educaţie extraşcolară sunt supuse procesului de evaluare externă periodică.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: