Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin ORDINUL nr. 6.224 din 4 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 855 din 22 septembrie 2023.────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Cluburile sportive şcolare sunt unităţi de educaţie extraşcolară în care se organizează şi se desfăşoară învăţământ sportiv suplimentar şi aparţin reţelei şcolare din sistemul naţional de învăţământ din România. ART. 2 (1) Regulamentul de organizare şi funcţionare a cluburilor sportive şcolare cuprinde norme referitoare la organizarea şi funcţionarea acestor unităţi de educaţie extraşcolară. (2) Respectarea prezentului regulament este obligatorie pentru personalul de conducere, îndrumare şi control din Ministerul Educaţiei din Inspectoratele Şcolare Judeţene/ Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, denumite în continuare ISJ/ISMB, pentru personalul de conducere, îndrumare, control, didactic de predare şi instruire practică, didactic auxiliar, administrativ, pentru elevii şi părinţii care vin în contact cu unitatea de educaţie extraşcolară. ART. 3 Activitatea din cadrul cluburilor sportive şcolare se organizează pentru copiii şi elevii cu aptitudini într-o disciplină sportivă, având ca scop obţinerea performanţelor sportive. ART. 4 Cluburile sportive şcolare pot fi: a) cluburi sportive şcolare cu personalitate juridică; b) cluburi sportive şcolare/secţii de club sportiv şcolar arondate unor unităţi de învăţământ/Palate ale Copiilor. ART. 5 Unităţile de educaţie extraşcolară în care se organizează şi se desfăşoară învăţământ sportiv suplimentar funcţionează în baza baza legislaţiei generale şi specifice, a actelor normative elaborate de Ministerul Educaţiei, a prezentului regulament, a deciziilor ISJ/ISMB şi a regulamentului intern al fiecărei unităţi de educaţie extraşcolară. ART. 6 Pentru asigurarea exercitării dreptului fundamental la educaţie, în situaţia în care se instituie starea de urgenţă, starea de alertă sau starea de asediu sau ori de câte ori Ministerul Educaţiei dispune astfel, la cererea clubului sportiv şcolar/unităţii de învăţământ cu club sportiv şcolar/secţii de club sportiv şcolar arondat/arondate, cu avizul ISJ/ISMB, activităţile de predare, învăţare şi evaluare se pot desfăşura şi în sistem online sau hibrid, pentru o perioadă determinată. CAP. II Organizarea cluburilor sportive şcolare ART. 7 (1) Cluburile sportive şcolare se constituie ca unitate cu personalitate juridică cu minimum 300 de copii/elevi înscrişi. (2) Clubul sportiv şcolar cu personalitate juridică are cod fiscal, buget propriu, conturi în trezorerie, întocmeşte situaţii financiare şi deţine denumire, firmă, ştampilă, sigiliu şi alte însemne proprii. (3) Clubul sportiv şcolar/secţia de club sportiv şcolar arondat/arondată unei unităţi de învăţământ are denumirea unităţii de învăţământ în care funcţionează şi foloseşte ştampila, sigiliul şi alte însemne proprii unităţii. ART. 8 Cluburile sportive şcolare au rolul de a selecţiona, pregăti şi promova elevii în activitatea sportivă de performanţă. ART. 9 Cluburile sportive şcolare îşi organizează şi desfăşoară activitatea pe baza planului-cadru specific, a programelor şcolare pe discipline sportive, a planului de şcolarizare şi a prezentului regulament. ART. 10 (1) Cluburile sportive şcolare participă la competiţiile oficiale şi amicale, naţionale şi internaţionale, cuprinse în calendarul sportiv al Ministerului Educaţiei, al federaţiilor sportive naţionale, precum şi în calendarul sportiv propriu şi al altor structuri sportive. (2) Pentru participarea la competiţiile federaţiilor sportive naţionale, cluburile sportive şcolare se înscriu în Registrul sportiv şi se afiliază la federaţiile sportive naţionale. ART. 11 (1) La intrarea în vigoare a Legii învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, Cluburile sportive şcolare sunt unităţi de educaţie extraşcolară acreditate. (2) Cluburile sportive şcolare au în structură secţii pe discipline sportive, organizate pe grupe de nivel valoric (începători, avansaţi, performanţă), în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 "Cerinţe şi norme pentru activitatea sportivă de performanţă organizată în cluburile sportive şcolare". (3) Cluburile sportive şcolare cu personalitate juridică îşi pot organiza secţii/grupe pe discipline sportive şi în alte localităţi ale judeţului/sectoare ale Municipiului Bucureşti. (4) Cluburile sportive şcolare cu personalitate juridică îşi pot organiza secţii/grupe pe discipline sportive şi în alte localităţi ale ţării, cu acordul ISJ/ISMB. (5) Cluburile sportive şcolare se acreditează şi se supun evaluării periodice, din 5 în 5 ani în conformitate cu prevederile unei metodologii specifice aprobată prin ordin al ministrului educaţiei. (6) Reprofilarea şi înfiinţarea în cadrul cluburilor sportive şcolare de noi ramuri sportive se realizează pe baza acordului ARACIIP şi cu respectarea înregistrării în Certificatul de Identitate Sportivă emis de Ministerul Sportului. Procedura privind acordul ARACIIP se stabileşte prin ordin al ministrului educaţiei. (7) În condiţiile în care, prin evaluarea externă, ARACIIP constată că nu sunt îndeplinite standardele de calitate asumate, propune Ministerului Educaţiei să emită ordinul de ministru de aplicare a măsurii de avertizare a furnizorului de educaţie şi acordarea unui termen de un an pentru aducerea activităţii educaţionale la nivelul standardelor naţionale în vigoare. Pe baza unui nou raport de evaluare internă întocmit de furnizorul de educaţie, Ministerul Educaţiei dispune o nouă evaluare externă de către ARACIIP. Dacă şi noul raport de evaluare externă este nefavorabil, Ministerul Educaţiei, la propunerea ARACIIP, dispune aplicarea măsurilor prevăzute la art. 232 din Legea nr. 198/2023. (8) Înfiinţarea, desfiinţarea şi reorganizarea cluburilor sportive şcolare se realizează la propunerea inspectoratelor şcolare, în baza hotărârii consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei, conform legislaţiei în vigoare. (9) Reţeaua şcolară a cluburilor sportive şcolare se stabileşte de către inspectoratele şcolare cu avizul Ministerului Educaţiei şi se transmite consiliului judeţean pentru includerea în hotărârea consiliului judeţean pentru aprobarea reţelei şcolare. CAP. III Managementul cluburilor sportive şcolare SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale ART. 12 (1) Conducerea cluburilor sportive şcolare este asigurată în conformitate cu prevederile Legii învăţământului preuniversitar nr. 198/2023. (2) La nivelul fiecărei unităţi de educaţie extraşcolară în care se organizează şi se desfăşoară învăţământ sportiv suplimentar, funcţionează Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii şi Comisia pentru formare şi dezvoltare în cariera didactică, conform prevederilor legale în vigoare. ART. 13 (1) Consiliul profesoral al clubului sportiv şcolar cu personalitate juridică este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare, cu norma de bază în unitatea de învăţământ respectivă. (2) Consiliul profesoral al clubului sportiv şcolar cu personalitate juridică este prezidat de către director şi se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, la propunerea directorului sau la solicitarea a minimum o treime dintre membrii şi are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ. (3) Personalul didactic auxiliar al unităţii de educaţie extraşcolară este obligat să participe la şedinţele consiliului profesoral, atunci când se discută probleme referitoare la activitatea acestuia şi atunci când este invitat, absenţele nemotivate constituindu-se în abateri disciplinare. ART. 14 Consiliul profesoral al unităţii de învăţământ care are arondat/arondate club sportiv şcolar/secţii de club sportiv şcolar este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare, cu norma de bază în unitatea de învăţământ respectivă şi are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ. ART. 15 (1) Consiliul de administraţie este organ de conducere al clubului sportiv şcolar. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, consiliul de administraţie şi directorii colaborează cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi/ asociaţiile de părinţi, cu reprezentanţii minorităţilor naţionale, unde este cazul, şi cu autorităţile administraţiei locale. (2) Consiliul de administraţie al cluburilor sportive şcolare cu efective între 300 şi 500 de beneficiari este format din 7 membri, după cum urmează: directorul, 2 cadre didactice, 2 reprezentanţi ai părinţilor, primarul sau un reprezentant al primarului, un reprezentant al consiliului local. (3) Consiliul de administraţie al cluburilor sportive şcolare cu efective între 501 şi 700 de beneficiari este format din 9 membri, după cum urmează: directorul, 3 cadre didactice, din care un reprezentant poate fi un reprezentant al personalului didactic auxiliar, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului local, 2 reprezentanţi ai părinţilor. (4) Consiliul de administraţie al cluburilor sportive şcolare cu efective de peste 700 de beneficiari primari este format din 11 membri, după cum urmează: directorul, 4 cadre didactice din care un reprezentant poate fi un reprezentant al personalului didactic auxiliar, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului local, 3 reprezentanţi ai părinţilor. (5) Membrii consiliului de administraţie sunt aleşi, conform procedurii menţionate în actele normative, în vigoare, privind organizarea şi funcţionarea consiliului de administraţiei din unităţile de învăţământ preuniversitar. (6) În cazul în care, în clubul sportiv şcolar activează cadre didactice aparţinând minorităţilor naţionale, acestea vor avea reprezentanţi în consiliul de administraţie. (7) La şedinţele consiliului de administraţie participă, fără drept de vot, cu statut de observator/ observatori, reprezentanţii federaţiilor sindicale din învăţământul preuniversitar care au membri în clubul sportiv şcolar. De asemenea, dacă unitatea de învăţământ are structuri arondate, participă ca invitaţi şi coordonatorii acestora. Punctul de vedere al acestora se menţionează în procesul - verbal al şedinţei şi este asumat de către aceştia prin semnătură. (8) Preşedintele consiliului de administraţie este directorul clubului sportiv şcolar. (9) Membrii consiliului de administraţie coordonează şi răspund de domenii de activitate, pe baza delegării de sarcini stabilite de către preşedintele consiliului de administraţie, prin decizie. (10) a) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar în şedinţe ordinare, pe baza unei tematici stabilite la începutul fiecărui an şcolar sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea directorului clubului sportiv şcolar sau a două treimi dintre membri ori a două treimi din numărul membrilor consiliului profesoral; b) Consiliul de administraţie este legal întrunit în şedinţă, în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din totalul membrilor săi; c) Consiliul de administraţie se poate întruni în format fizic, online sau hybrid; (11) Membrii consiliului de administraţie, observatorii şi invitaţii sunt convocaţi cu cel puţin 72 de ore înainte de începerea şedinţei ordinare, comunicându-li-se ordinea de zi şi documentele ce urmează a fi discutate. În cazul şedinţelor extraordinare convocarea se face cu cel puţin 24 de ore înainte. Convocarea se poate realiza prin diferite mijloace de comunicare. Procedura de convocare se consideră îndeplinită dacă se poate face dovada comunicării. (12) a) Preşedintele consiliului de administraţie desemnează un secretar al consiliului de administraţie, din rândul personalului didactic din unitatea de învăţământ care nu este membru în consiliul de administraţie, cu acordul persoanei desemnate; b) Secretarul consiliului de administraţie nu are drept de vot; c) Secretarul consiliului de administraţie îndeplineşte toate atribuţiile prevăzute în actele normative, în vigoare, privind organizarea şi funcţionarea consiliului de administraţiei din unităţile de învăţământ preuniversitar; (13) Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu majoritatea voturilor celor prezenţi, mai puţin în situaţiile prevăzute la alin. (17). (14) Hotărârile privind bugetul şi patrimoniul clubului sportiv şcolar se iau cu majoritatea voturilor din totalul membrilor consiliului de administraţie. (15) Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi: procedurile pentru ocuparea posturilor, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă la vot. (16) Hotărârile privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, răspunderea disciplinară şi disponibilizarea personalului didactic se iau la nivelul unităţii de învăţământ de către consiliul de administraţie, cu majoritatea voturilor membrilor consiliului. Angajatorul este clubul sportiv şcolar. (17) În cazul în care hotărârile consiliului de administraţie nu pot fi luate conform alin. (16), acesta va fi reconvocat o singură dată. La următoarea şedinţă cvorumul de şedinţă necesar adoptării este de jumătate plus unu din membrii consiliului de administraţie, iar hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu 2/3 din voturile celor prezenţi. Dacă în urma votului nu se obţine numărul de 2/3 din voturile celor prezenţi, hotărârea nu poate fi adoptată. (18) La sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului de administraţie, toţi membrii şi invitaţii, dacă este cazul, au obligaţia să semneze procesul-verbal încheiat cu această ocazie. Preşedintele consiliului de administraţie răspunde de acest lucru. (19) Procesele-verbale se scriu în Registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie, care se înregistrează în clubul şcolar sportiv şi au statut de documente oficiale. Pe ultima foaie, preşedintele consiliului de administraţie scrie numărul paginilor şi numărul de înregistrare al registrului, ştampilează şi semnează, pentru autentificare. (20) Registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie este însoţit, în mod obligatoriu, de dosarul care conţine anexele proceselor-verbale: rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc. Cele două documente oficiale, registrul şi dosarul se păstrează în biroul directorului, într-un fişet securizat, ale cărui chei se găsesc la preşedintele consiliului de administraţie şi la secretarul consiliului de administraţie. (21) Documentele consiliului de administraţie sunt: - graficul şi ordinea de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului de administraţie; – convocatoarele consiliului de administraţie; – registrul de procese - verbale al consiliului de administraţie; – dosarul care conţine anexele proceselor-verbale (rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc.); – registrul de evidenţă a hotărârilor consiliului de administraţie; – dosarul hotărârilor adoptate, semnate de preşedinte, înregistrate în registrul de evidenţă a hotărârilor consiliului de administraţie. (22) Pe lângă atribuţiile prevăzute în Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 şi ale actelor normative, în vigoare, privind organizarea şi funcţionarea consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar şi mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, consiliul de administraţie mai îndeplineşte şi următoarele atribuţii: a) avizează proiectele de state de funcţii şi de buget ale cluburilor şcolare sportive. b) aprobă comisiile de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare, săvârşite de personalul salariat al clubului şcolar sportiv, conform legislaţiei în vigoare. ART. 16 La nivelul clubului sportiv şcolar sau la nivelul unităţii de învăţământ care are arondat/arondate club sportiv şcolar/secţii de club sportiv şcolar se pot organiza catedre/comisii care se constituie din minimum 3 membri, pe discipline sportive sau pe discipline sportive înrudite. SECŢIUNEA 2 Conducerea clubului sportiv şcolar cu personalitate juridică ART. 17 Conducerea clubului sportiv şcolar cu personalitate juridică este asigurată de consiliul de administraţie, de director şi de directori adjuncţi, unde este cazul. În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu: a) Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii, denumită în continuare CEAC; b) Comisia pentru Formare şi Dezvoltare în Cariera Didactică; c) consiliul profesoral; d) autorităţile administraţiei publice locale; e) consiliul reprezentativ al părinţilor şi asociaţiile de părinţi, acolo unde există; f) organizaţiile sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar; g) consiliul şcolar al elevilor. ART. 18 În cluburile sportive şcolare cu personalitate juridică, consiliul de administraţie este organul deliberativ de conducere al unităţii de educaţie extraşcolară şi este constituit din 7, 9 sau 11 membri. ART. 19 Cu excepţia directorului, a directorului adjunct şi a coordonatorului (în cazul unităţilor arondate) nu poate face parte din consiliul de administraţie personalul didactic de predare, de conducere, îndrumare şi control şi nici personalul didactic auxiliar şi administrativ care are şi calitatea de părinte al unui elev înmatriculat în respectiva unitate de educaţie extraşcolară/unitatea de învăţământ arondată, respectiv persoana care a fost condamnată pentru o faptă penală săvârşită cu intenţie, până la intervenirea unei situaţii care înlătură consecinţele condamnării, sau cadrul didactic care are o sancţiune disciplinară neradiată. ART. 20 (1) Directorul exercită conducerea executivă a clubului sportiv şcolar cu personalitate juridică, în conformitate cu responsabilităţile şi atribuţiile conferite de lege şi cu hotărârile consiliului de administraţie. (2) Directorul reprezintă personal sau prin delegat, angajat al clubului sportiv şcolar, clubul sportiv şcolar în relaţiile cu organismele sportive interne şi/sau internaţionale, cu celelalte instituţii publice sau private, organe jurisdicţionale, organizaţii sau operatori economici, precum şi cu persoanele fizice şi juridice române şi străine, inclusiv cu administraţia şi comunitatea locală. (3) Directorul îşi desfăşoară activitatea sub îndrumarea şi controlul ISJ/ISMB şi răspunde de întreaga activitate din club. (4) Directorul răspunde de aplicarea normelor privind protecţia muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor, a măsurilor în caz de calamităţi, a normelor igienico-sanitare, precum şi de pază a clubului. (5) Directorul coordonează utilizarea raţională a bazei materiale şi a resurselor financiare. (6) Alte atribuţii ale directorului sunt cele prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, adaptate la specificul domeniului. ART. 21 Directorul adjunct îndeplineşte atribuţiile stabilite prin fişa postului şi preia toate prerogativele directorului în lipsa acestuia. SECŢIUNEA 3 Conducerea clubului sportiv şcolar/secţiilor de club sportiv şcolar arondat/arondate altei unităţi de învăţământ ART. 22 (1) Conducerea clubului sportiv şcolar/secţiilor de club sportiv şcolar arondat altei unităţi de învăţământ este asigurată de către directorul unităţii de învăţământ în cadrul căreia funcţionează clubul sportiv şcolar/secţia de club sportiv şcolar, ajutat, după caz, de un director adjunct sau de cadrul didactic coordonator al clubului sportiv şcolar/secţiilor de club sportiv şcolar. (2) Directorul unităţii de învăţământ în cadrul căreia funcţionează clubul sportiv şcolar/secţia de club sportiv şcolar reprezintă personal sau prin delegat, angajat al unităţii de învăţământ, clubul sportiv şcolar/secţia de club sportiv şcolar în relaţiile cu organismele sportive interne şi/sau internaţionale, cu celelalte instituţii publice sau private, organe jurisdicţionale, organizaţii sau operatori economici, precum şi cu persoanele fizice şi juridice române şi străine, inclusiv cu administraţia şi comunitatea locală. ART. 23 (1) Coordonarea activităţii clubului sportiv şcolar/secţiilor de club sportiv şcolar arondat/arondate altei unităţi de învăţământ se asigură de către directorul adjunct/profesorul coordonator/cadre didactice de specialitate normate/încadrate la club/secţie de club. (2) În cazul în care coordonarea activităţii este asigurată de către un cadru didactic coordonator, numit prin decizia internă a directorului, acesta este şi membru de drept în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. (3) Atribuţiile profesorului coordonator se stabilesc de către directorul unităţii de învăţământ, respectându- se specificul activităţii. CAP. IV Personalul didactic, didactic auxiliar şi administrativ din cadrul cluburilor sportive şcolare ART. 24 (1) În cluburile sportive şcolare activitatea didactică se realizează de către profesori, antrenori şi profesori- antrenori cu specializare în disciplina sportivă respectivă, conform legislaţiei în vigoare, care răspund de calitatea muncii prestate şi de realizarea obiectivelor stabilite de conducerea unităţii de învăţământ. (2) Personalul didactic de predare îşi desfăşoară activitatea urmărind respectarea valorilor şi principiilor prevăzute în Legea învăţământului preuniversitar nr.198/2023, precum şi interesul superior al beneficiarului primar. (3) Personalului didactic îi este interzis să desfăşoare orice activitate care aduce atingere valorilor şi principiilor care guvernează sistemul naţional de învăţământ; acesta trebuie să reprezinte un model de etică şi integritate pentru elevi şi pentru societate. (4) În cluburile sportive şcolare se încadrează şi se normează posturi specifice pe discipline sportive, conform legii. (5) Cluburile sportive şcolare încadrează şi personal didactic auxiliar şi administrativ, conform reglementărilor elaborate de Ministerul Educaţiei. (6) La cluburile sportive şcolare cu personalitate juridică se normează, de regulă, cel puţin o jumătate de post pentru un medic cu competenţe în medicină sportivă. Cluburile sportive şcolare pot încheia şi contracte de prestări servicii cu cabinete medicale de medicină sportivă, conform legii. ART. 25 (1) Perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului didactic din cluburile sportive şcolare se realizează conform normelor metodologice elaborate de Ministerul Educaţiei, şi de Comisia pentru formare şi dezvoltare în cariera didactică care identifică nevoile de formare continuă ale personalului didactic, programele şi proiectele destinate formării continue a personalului didactic şi monitorizează evoluţia în carieră a cadrelor didactice, participarea personalului didactic la programe şi proiecte de formare continuă. (2) Personalul didactic din cluburile sportive şcolare poate participa la simpozioane, conferinţe şi cursuri de formare şi/sau perfecţionare în specialitate, organizate de federaţiile naţionale/internaţionale pe ramură de sport în parteneriat cu Ministerul Educaţiei. ART. 26 (1) Personalul didactic de predare din cluburile sportive şcolare se programează în concediu de odihnă, de regulă, în perioada vacanţelor şcolare. (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), personalul didactic de predare din cluburile sportive şcolare poate fi programat în concediu de odihnă şi în altă perioadă a anului calendaristic, în funcţie de specificul activităţilor de pregătire şi a calendarului competiţional anual. (3) Cadrele didactice (titulare sau asociate) care sunt angajate la plata cu ora (PCO) pot fi menţinute în activitate pe perioada vacanţelor şcolare dacă sunt programate activităţi de pregătire sportivă sau competiţionale. (4) Concediile se acordă la cererea personalului didactic, se discută şi se aprobă în consiliul de administraţie şi se aduc la cunoştinţă, în scris, întregului personal al unităţii de învăţământ. CAP. V Evidenţa, proiectarea şi evaluarea activităţii ART. 27 Evidenţa activităţii în cluburile sportive şcolare cuprinde totalitatea datelor referitoare la desfăşurarea procesului instructiv-educativ, activitatea de secretariat şi contabilitate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. ART. 28 (1) Activitatea din cadrul cluburilor sportive şcolare se desfăşoară pe baza documentelor de identificare, a documentelor manageriale şi a documentelor de analiză şi sinteză. (2) Documentele de identificare sunt: a) actul de înfiinţare a clubului sportiv şcolar; b) autorizaţia sanitară de funcţionare; c) organigrama clubului; d) planul de învăţământ; e) planul de şcolarizare; f) certificatul de identitate sportivă; g) Registrul performanţelor sportive. (3) Documentele manageriale sunt: a) documentele elaborate de Ministerul Educaţiei care reglementează activitatea cluburilor sportive şcolare; b) regulamentul intern; c) proiectul de dezvoltare instituţională (3 - 5 ani); d) planul managerial pe an şcolar, cu principalele obiective şi activităţi; e) calendarul competiţional al clubului şi bugetul aferent; f) proiectele de parteneriat cu unităţi de învăţământ similare din ţară şi din străinătate; g) protocoalele de colaborare cu diferite instituţii; h) componenţa consiliului de administraţie; i) tematicile şedinţelor consiliului profesoral şi ale şedinţelor consiliului de administraţie şi graficele de desfăşurare; j) componenţa comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii; k) componenţa comisiilor şi a catedrelor; l) componenţa şi atribuţiile comisiilor pe probleme specifice activităţii; m) încadrarea personalului didactic pe grupe şi niveluri valorice; n) evidenţa activităţii de perfecţionare şi formare continuă; o) criterii specifice pentru acordarea gradaţiei de merit; p) fişa postului pentru fiecare angajat; q) contractele individuale de muncă pentru întregul personal; r) fişa anuală de evaluare a activităţii personalului; s) registrul electronic de evidenţă a salariaţilor. (4) Documentele de analiză şi sinteză sunt: a) registrul matricol cu evidenţa elevilor şi dosarele de grupe cu anexele prezentului regulament; b) dosarele cu cererile de înscriere ale elevilor sportivi; c) raportul anual al activităţii; d) dosarul cu documentele de transfer sportiv, contracte şi protocoale încheiate; e) orarul activităţilor didactice; f) condica de prezenţă; g) registrele de procese-verbale; h) registrul de inspecţie şcolară; i) registrul unic de control; j) baza electronică de date a unităţii de învăţământ; k) Registrul şcolar al performanţelor sportive. ART. 29 Activitatea la nivelul catedrei se desfăşoară pe baza documentelor comisiei metodice/catedrei: a) planul managerial al catedrei; b) evidenţa membrilor catedrei; c) încadrarea personalului didactic pe grupe şi niveluri valorice; d) planificarea şi evidenţa activităţilor metodice; e) evidenţa activităţii de perfecţionare şi formare continuă; f) programa de pregătire sportivă practică, elaborată de Ministerul Educaţiei g) criteriile specifice de selecţie şi de promovare a elevilor sportivi; h) orientarea metodică, calendarul competiţional şi regulamentele federaţiei naţionale de specialitate, referitoare la activitatea sportivă a copiilor şi juniorilor; i) calendarul competiţional intern şi internaţional al catedrei; j) evidenţa participării elevilor la competiţii şi rezultatele obţinute; k) evidenţa nominală a elevilor transferaţi sau cu dublă legitimare la alte cluburi; l) evidenţa elevilor convocaţi la loturile naţionale; m) evidenţa elevilor convocaţi la centrele olimpice; n) evidenţa elevilor convocaţi la centrele de excelenţă. ART. 30 (1) Profesorul sau antrenorul îşi desfăşoară activitatea pe baza documentelor de proiectare practică şi a documentelor de evidenţă. (2) Documentele de proiectare didactică sunt: a) planul de pregătire pe ciclu de 4 ani/planul anual de pregătire sportivă/planificările calendaristice; b) planul de pregătire pe etapă/pe mezocicluri; c) proiectarea unităţilor de învăţare; d) proiectele didactice/schiţele de lecţii; e) calendarul competiţional. (3) Documentele de evidenţă sunt: a) catalogul grupei/caietul profesorului sau antrenorului; b) evidenţa participării la competiţii şi rezultatele obţinute; c) măsurătorile antropometrice ale elevilor sportivi; d) evidenţa controlului medical; e) evidenţa normelor şi probelor de control periodice ale elevilor şi a rezultatelor obţinute; f) evidenţa transferărilor elevilor sportivi; g) evidenţa elevilor convocaţi la loturi naţionale; h) evidenţa elevilor convocaţi la centrele olimpice; i) evidenţa elevilor convocaţi la centrele de excelenţă; j) evidenţa distribuirii echipamentului şi a materialelor sportive. ART. 31 (1) Evaluarea personalului didactic din cluburile sportive şcolare se face în conformitate cu prevederile legale specifice în vigoare. (2) Evaluarea activităţii elevilor constă în analiza rezultatelor obţinute la probele de control şi a celor obţinute în competiţiile sportive oficiale. CAP. VI Părinţii - parteneri educaţionali SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale ART. 32 (1) Părinţii/tutorii legal instituiţi au dreptul şi obligaţia de a colabora cu unitatea de educaţie extraşcolară, în vederea realizării obiectivelor educaţionale şi de performanţă sportivă. (2) Părinţii/tutorii legal instituiţi au obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu profesorul/antrenorul grupei/grupelor pentru a cunoaşte evoluţia copiilor lor. SECŢIUNEA 2 Comitetul de părinţi al grupei/grupelor ART. 33 (1) Comitetul de părinţi al grupei/grupelor se alege în fiecare an, în adunarea generală a părinţilor elevilor grupei/grupelor, convocată de profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor şi care prezidează şedinţa. (2) Convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului de părinţi al grupei/grupelor are loc la începutul anului şcolar. (3) Comitetul de părinţi al grupei/grupelor se compune din 3 persoane: un preşedinte şi 2 membri. (4) Profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor la grupă/grupe convoacă adunarea generală a părinţilor la începutul şi la încheierea anului şcolar. De asemenea, profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor la grupă/grupe sau preşedintele comitetului de părinţi al grupei poate convoca adunarea generală a părinţilor ori de câte ori este necesar. (5) Comitetul de părinţi al grupei/grupelor reprezintă interesele părinţilor elevilor în adunarea generală a părinţilor la nivelul clubului sportiv şcolar/unitatea de învăţământ care are arondat/arondate club sportiv şcolar/secţii de club sportiv şcolar, în consiliul reprezentativ al părinţilor şi în consiliul de administraţie al clubului sportiv şcolar/unitatea de învăţământ care are arondat/arondate club sportiv şcolar/secţii de club sportiv şcolar. ART. 34 Comitetul de părinţi al grupei/grupelor are următoarele atribuţii: a) sprijină unitatea de învăţământ cu program sportiv suplimentar şi profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor la grupă/grupe în activitatea de consiliere şi de orientare socioprofesională sau de integrare socială a elevilor sportivi; b) sprijină profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor la grupă/grupe în organizarea şi desfăşurarea taberelor, cantonamentelor, activităţilor competiţionale şi a altor activităţi; c) are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor de pregătire sportivă pentru elevii grupei/grupelor; d) atrage persoane fizice sau juridice care, prin contribuţii financiare ori materiale, susţin programe de modernizare a activităţii de pregătire sportivă şi a bazei materiale a unităţii de învăţământ. SECŢIUNEA 3 Consiliul reprezentativ al părinţilor/Asociaţia de părinţi ART. 35 (1) La nivelul fiecărui club sportiv şcolar funcţionează consiliul reprezentativ al părinţilor, compus din preşedinţii comitetelor de părinţi ale grupei/grupelor sportive, după caz, şi ale claselor. (2) Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează reprezentanţii săi în organismele de conducere ale clubului sportiv şcolar. (3) Consiliul reprezentativ al părinţilor poate decide constituirea sa în asociaţie cu personalitate juridică. (4) Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar. CAP. VII Elevii cluburilor sportive şcolare SECŢIUNEA 1 Selecţia, înscrierea şi instruirea elevilor ART. 36 În cluburile sportive şcolare îşi desfăşoară activitatea elevii selecţionaţi pe baza criteriilor şi normelor de selecţie specifice disciplinelor sportive pentru care se face selecţia. ART. 37 (1) Modalităţile de selecţie, de pregătire şi obiectivele de performanţă ale grupelor/elevilor sportivi se stabilesc la început de an şcolar pentru fiecare profesor/antrenor şi sunt aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ. (2) Cluburile sportive şcolare selecţionează elevii din toate unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi particulare, potrivit specificului disciplinelor sportive. (3) Selecţionarea elevilor în cluburile sportive şcolare are caracter permanent şi se desfăşoară pe parcursul întregului an şcolar. (4) Înscrierea elevilor în cluburile sportive şcolare se face pe bază de cerere individuală, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2. (5) Retragerea elevilor de la clubul sportiv şcolar se va face prin cerere scrisă şi înregistrată la unitatea de învăţământ. (6) În vederea desfăşurării acţiunilor de selecţie, unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, vor permite accesul cadrelor didactice din cadrul cluburilor sportive şcolare, în bazele sportive proprii pe durata desfăşurării activităţilor de educaţie fizică şi sport din unităţile de învăţământ respective. ART. 38 (1) Elevii sportivi selecţionaţi pentru cluburile sportive şcolare pot fi grupaţi în unităţile de învăţământ de pe raza localităţii/zonei/sectorului în clase compacte, altele decât cele cu program sportiv. (2) Înscrierea elevilor sportivi în clasele respective se efectuează cu acordul conducerii unităţii de învăţământ şi al părinţilor/susţinătorilor legali. ART. 39 (1) Procesul de instruire se desfăşoară pe baza planurilor de învăţământ, a planurilor-cadru şi a programelor şcolare pe discipline sportive aprobate de Ministerul Educaţiei. (2) Planul de învăţământ şi normativele de constituire a grupelor sunt stabilite conform anexei nr. 3. (3) Grupele de elevi sportivi se constituie la începutul anului şcolar şi rămân valabile ca nivel de pregătire pe tot parcursul acestuia, chiar dacă unii elevi au fost promovaţi, transferaţi ori s-au retras din activitatea sportivă. (4) Completarea efectivelor se poate face şi pe parcursul întregului an şcolar cu elevi sportivi din grupele de nivel inferior care îndeplinesc cerinţele de selecţie şi promovare sau cu elevi noi selecţionaţi din unităţile de învăţământ. ART. 40 Pregătirea elevilor sportivi se realizează pe toată durata anului şcolar, inclusiv în vacanţele şcolare, şi se eşalonează în funcţie de nivelul grupelor şi de calendarul competiţional al fiecărei discipline sportive. ART. 41 (1) Procesul de instruire se realizează prin lecţii de antrenament cu grupa şi individual, în funcţie de vârstă, nivel de pregătire, obiective. (2) Orarul lecţiilor de antrenament este aprobat de directorul unităţii de învăţământ. (3) Activitatea didactică cu grupa se realizează diferenţiat ca număr de ore, potrivit nivelului de pregătire al acesteia şi prevederilor planului de învăţământ. (4) În funcţie de nivelul de pregătire sportivă şi de îndeplinirea obiectivelor de performanţă, grupele/elevii sportivi pot fi promovate/promovaţi de la un nivel de pregătire la altul. ART. 42 (1) Cluburile sportive şcolare pot organiza semicantonamente, cantonamente şi tabere de pregătire sportivă, în ţară sau străinătate, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, pe tot parcursul anului calendaristic. (2) Pe durata acţiunilor de pregătire sportivă şi participare la competiţii, personalul de predare şi personalul specific disciplinei sportive sunt în activitate şi beneficiază de toate drepturile pe care le au elevii sportivi, precum şi de toate drepturile prevăzute de legislaţia muncii şi de contractele de muncă aplicabile. ART. 43 (1) Personalul de predare din cluburile sportive şcolare are obligaţia de a colabora permanent atât cu şcoala de unde sunt selecţionaţi elevii sportivi, cât şi cu părinţii sau susţinătorii legali ai acestora. (2) Conducerile unităţilor de învăţământ, învăţătorii şi profesorii de educaţie fizică şi sport au datoria de a sprijini activitatea de selecţie a elevilor pentru cluburile sportive şcolare. (3) În vederea participării elevilor sportivi la acţiuni de pregătire şi la competiţii interne şi internaţionale, organizate în timpul anului şcolar, conducerile cluburilor sportive şcolare vor solicita conducerilor unităţilor de învăţământ motivarea absenţelor elevilor sportivi, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar. SECŢIUNEA 2 Legitimarea şi transferarea elevilor sportivi ART. 44 Elevii înscrişi în cluburile sportive şcolare sunt legitimaţi la secţiile clubului prin federaţiile naţionale pe ramură de sport sau prin asociaţiile judeţene/ale municipiului Bucureşti de specialitate. ART. 45 (1) La solicitarea scrisă a cluburilor de seniori, elevii sportivi pot avea dublă legitimare, participând în numele acestora la competiţiile destinate seniorilor. Participarea la competiţiile de juniori constituie prioritate. (2) Dubla legitimare se realizează anual, numai cu acordul federaţiilor naţionale pe ramură de sport şi al clubului sportiv şcolar, pe bază de contracte scrise. Nerespectarea clauzelor stabilite prin contracte duce la anularea dublei legitimări. ART. 46 (1) Transferul sportivilor din cluburile sportive şcolare se face pe baza reglementărilor federaţiilor naţionale pe ramură de sport. (2) Transferul elevilor între cluburile sportive şcolare sau între acestea şi unităţile de învăţământ preuniversitar cu profil sportiv/cluburi sportive universitare se poate realiza numai în baza acordului de transfer pe linie sportivă, pe o perioadă determinată sau definitiv. (3) Transferul elevilor de la cluburile sportive şcolare la alte cluburi din afara sistemului de învăţământ se realizează numai în baza acordului de transfer sportiv, pe o perioadă determinată sau definitiv, cu acordul consiliului de administraţie al clubului sportiv şcolar. ART. 47 (1) Sportivii din cluburile sportive şcolare care nu mai frecventează o formă de învăţământ, dar sunt juniori, pot activa în continuare la aceste cluburi până la terminarea junioratului, iar transferul lor se face în conformitate cu prevederile art. 46. (2) Sportivii din cluburile sportive şcolare care frecventează forma de învăţământ liceal, cursuri de zi, dar nu mai sunt juniori, rămân legitimaţi la clubul sportiv şcolar până la absolvirea liceului. SECŢIUNEA 3 Drepturile şi obligaţiile elevilor sportivi ART. 48 Elevii din cluburile sportive şcolare au următoarele drepturi, specifice activităţii sportive: a) să beneficieze de facilităţile şcolare stabilite prin normele Ministerului Educaţiei; b) să folosească în mod gratuit echipamentul şi materialele sportive puse la dispoziţie de către unitatea de educaţie extraşcolară pentru pregătirea sportivă; c) să participe la acţiuni de pregătire sportivă (tabere, semicantonamente şi cantonamente); d) să primească alimentaţie de efort pentru activitatea sportivă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; e) să fie premiaţi în funcţie de performanţele obţinute, conform normelor financiare în vigoare şi în limita bugetului aprobat; f) să fie selecţionaţi în loturile naţionale; g) să beneficieze de asistenţă medicală, corespunzător reglementărilor în vigoare; h) să beneficieze de asistenţă psihologică. ART. 49 Elevii din cluburile sportive şcolare au următoarele obligaţii specifice activităţii sportive: a) să dovedească devotament pentru culorile clubului sportiv şcolar; b) să ţină la demnitatea de elev sportiv; c) să frecventeze cu regularitate lecţiile de antrenament şi să se pregătească temeinic pentru a obţine performanţe din ce în ce mai înalte; d) să reprezinte cu cinste clubul sportiv şcolar în competiţiile interne şi internaţionale; e) să poarte însemnele clubului sportiv şcolar; f) să respecte normele eticii sportive şi ale spiritului de fairplay; g) să păstreze şi să utilizeze cu grijă materialele şi echipamentul sportiv încredinţat; h) să fie oneşti, loiali, să aibă o comportare civilizată; i) să fie corecţi şi disciplinaţi în relaţiile cu colegii şi cu personalul clubului sportiv şcolar, la antrenamente, pe terenurile de sport şi în societate; j) să cunoască şi să respecte regulamentele întrecerilor sportive; k) să cunoască şi să respecte regulile şi normele pentru securitatea/protecţia muncii (S.P.M.) şi cele de pază şi stingerea incendiilor (P.S.I.); l) să efectueze examenul medical periodic; m) să respecte normele igienico-sanitare; n) să respecte toate prevederile documentelor încheiate cu clubul sportiv şcolar; o) să nu folosească proceduri şi substanţe interzise care pot îmbunătăţi performanţa sportivă; p) să respecte regulamentul intern şi regulamentele ministerului; q) să încheie contracte şi angajamente, la momentul legitimării, cu clubul sportiv şcolar, conform anexei nr. 4. SECŢIUNEA 4 Sancţiuni ART. 50 (1) Elevii sportivi care încalcă obligaţiile asumate faţă de clubul sportiv şcolar, conform prezentului regulament, pot fi sancţionaţi conform legislaţiei în vigoare. (2) Sancţiunile aplicabile elevilor sportivi sunt cele prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, adecvate specificului clubului sportiv şcolar, la care se pot adăuga sancţiunile prevăzute în regulamentele federaţiilor sportive naţionale şi în regulamentul intern al clubului. (3) Sancţiunile se comunică elevilor sportivi şi părinţilor acestora de către conducerea unităţii de educaţie extraşcolară. CAP. VIII Baza materială şi finanţarea cluburilor sportive şcolare ART. 51 (1) Pentru buna desfăşurare a activităţii, cluburile sportive şcolare beneficiază de baze sportive proprii şi de dreptul de acces, prioritar şi în mod gratuit, în bazele sportive care aparţin unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. (2) Accesul în bazele sportive care aparţin unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat se face după desfăşurarea propriilor activităţi ale acestora, conform orarului şi planului de învăţământ, iar programul de desfăşurare al pregătirii sportive şi competiţiilor va fi stabilit de comun acord între conducerile celor două unităţi. (3) Cluburile sportive şcolare pot închiria, în condiţiile legii şi în limita fondurilor disponibile, şi alte baze sportive. ART. 52 În cadrul cluburilor sportive şcolare pot funcţiona, cu respectarea prevederilor legale, internate/microhoteluri şi cantine şcolare/restaurante pentru elevii sportivi. ART. 53 (1) Cluburile sportive şcolare sunt finanţate de la bugetul de stat, de către Ministerul Educaţiei prin ISJ/ISMB. (2) Cluburile sportive şcolare pot fi finanţate şi de către autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene, prin hotărâri proprii. (3) Cluburile sportive şcolare pot încheia contracte cu finanţatori, persoane fizice sau juridice române ori străine, în sensul susţinerii financiare sau materiale a clubului şi a elevilor sportivi. CAP. IX Protecţia muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor, respectarea normelor igienico- sanitare ART. 54 (1) La începutul fiecărui an şcolar, în cluburile sportive şcolare se constituie comisii pentru sănătatea şi securitatea muncii şi comisii pentru prevenirea şi stingerea incendiilor, respectarea normelor igienico- sanitare. Preşedinţii acestora se numesc prin decizii ale directorului unităţilor de educaţie extraşcolară. (2) Comisiile prevăzute la alin. (1) asigură instruirea şi controlează aplicarea normelor legale şi cunoaşterea acestora de către personalul didactic, personalul specific de ramură, personalul administrativ şi auxiliar şi elevii sportivi, pe bază de semnătură. (3) Personalul de predare asigură instruirea elevilor sportivi cu privire la regulile şi normele de securitate/protecţia muncii pe bază de semnătură şi controlează starea de funcţionare a tuturor aparatelor şi instalaţiilor sportive. (4) Cluburile sportive şcolare pot încheia contracte de prestări servicii cu firme specializate în medicina muncii, securitate/protecţia muncii şi prevenirea şi stingerea incendiilor. ART. 55 (1) Controlul medical al elevilor sportivi este obligatoriu şi se efectuează o data la şase luni sau ori de câte ori este nevoie şi în conformitate cu legislaţia în vigoare. (2) Profesorii/antrenorii şi părinţii/tutorii legali răspund de efectuarea controlului medical al elevilor sportivi. (3) Elevii sportivi care nu au efectuat controlul medical periodic nu pot participa la orele de antrenament sportiv. CAP. X Dispoziţii finale ART. 56 În cadrul cluburilor sportive şcolare comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar. ART. 57 Personalul didactic de predare din cluburile sportive şcolare, convocat de federaţiile sportive de specialitate în loturile naţionale, beneficiază de rezervarea catedrei şi de drepturile salariale conform legislaţiei în vigoare. ART. 58 Pentru participarea la cantonamente şi tabere sportive, competiţii sportive oficiale şi neoficiale şi pentru alte activităţi educative extraşcolare, desfăşurate în ţară şi în străinătate, cluburile sportive şcolare pot folosi mijloacele de transport în comun proprii. ART. 59 Activităţile specifice desfăşurate de către personalul de predare în zilele de sâmbătă şi duminică se introduc în norma didactică. ART. 60 În situaţii excepţionale, modificarea planurilor de şcolarizare de la cluburile şcolare se poate efectua până la data de 1 octombrie a anului şcolar respectiv, cu aprobarea consiliului de administraţie al ISJ/ISMB. ART. 61 În termen de 3 zile de la promovarea la grupa de avansaţi, elevii sportivi, împreună cu părinţii/tutorii lor legali, încheie cu conducerile unităţilor de învăţământ un angajament, conform anexei nr. 4. Angajamentul prevede obligaţiile sportivilor şi ale părinţilor/tutorilor legali ai acestora faţă de clubul sportiv şcolar, în momentul când aceştia solicită transferul sportiv la structurile sportive aflate în afara sistemului de învăţământ preuniversitar. ART. 62 (1) Prevederile prezentului Regulament se aplică şi cluburilor sportive şcolare preluate de autorităţile administraţiei publice locale, în conformitate cu prevederile art. 145 alin. (9) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023. (2) Pentru cluburile sportive şcolare preluate de autorităţile administraţiei publice locale: a) autorităţile administraţiei publice locale au calitatea de ordonator principal de credite şi asigură posturile necesare funcţionării acestora; b) coordonarea metodologică se asigură de Ministerul Educaţiei, prin DJIP/DMBIP, iar finanţarea aferentă acestora este asigurată de autorităţile administraţiei publice locale; c) funcţiile de director/director adjunct se ocupă conform prevederilor legale în vigoare, iar numirea în funcţiile de director/director adjunct se face prin decizie a directorului al DJIP/DMBIP emisă cu avizul conform al primarului/preşedintelui consiliului judeţean; d) regulamentul intern este avizat de către autoritatea administraţiei publice locale în subordinea căreia funcţionează acestea; e) proiectul planului de şcolarizare se stabileşte anual de către inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, cu avizul autorităţilor administraţiei publice locale şi se înaintează Ministerului Educaţiei în vederea aprobării cifrelor de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar; f) asigurarea personalului didactic de predare se realizează, cu respectarea standardelor de calitate şi a legislaţiei în vigoare, de către DJIP/DMBIP, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale. ART. 63 În cuprinsul prezentei metodologii, începând cu data reorganizării instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei, denumirea "inspectorat şcolar judeţean/inspectorat şcolar al municipiului Bucureşti" se va înlocui cu sintagma "Direcţia judeţeană de învăţământ preuniversitar/Direcţia Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar". ART. 64 În termen de 3 ani şcolari de la adoptarea metodologiei prevăzută la art. 247 alin. (1) din Legea nr. 198/2023 toate unităţile de educaţie extraşcolară sunt supuse procesului de evaluare externă periodică. ART. 65 Anexele nr. 1 - 4 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA 1 la regulament CERINŢE ŞI NORME pentru activitatea sportivă de performanţă organizată în cluburile sportive şcolare Organizarea şi desfăşurarea activităţii grupelor valorice, determinate de nivelul de pregătire a elevilor A. Grupa de începători 1. Constituirea şi organizarea grupei Grupa de începători reprezintă prima structură organizatorică în care sunt cuprinşi elevii cu aptitudini pentru practicarea sportului de performanţă. Constituirea grupei se face din rândul elevilor care se disting în lecţiile de educaţie fizică şi întrecerile sportive la nivel local, care se încadrează în cerinţele de selecţie ale disciplinei sportive pentru care se constituie grupa şi care acceptă să participe la procesul de pregătire din cluburile sportive şcolare. Pe parcursul procesului de instruire pot fi cuprinşi în grupe şi alţi elevi care au fost depistaţi ulterior ca având aptitudini corespunzătoare. Numărul minim de elevi în grupă şi vârsta optimă pentru pregătire sunt prevăzute în anexa nr. 3 la regulament. 2. Volumul de instruire Volumul de instruire a elevilor din grupa de începători se stabileşte în funcţie de specificul disciplinei sportive, de perspectiva elevilor selecţionaţi şi de soluţiile adoptate pentru constituirea normei didactice. În acest sens, grupa de începători poate fi normată cu 4 - 6 - 8 ore de instruire pe săptămână. 3. Durata de instruire Durata de instruire a grupei de începători este determinată de specificul disciplinei sportive, de vârsta şi de nivelul de pregătire atins, care să-i permită promovarea în grupa de avansaţi, conform anexei nr. 3 la regulament. Pe măsura îndeplinirii de către elevi a cerinţelor de pregătire, promovarea acestora în grupa de avansaţi se face în mod obligatoriu, indiferent de durata de pregătire prevăzută pentru grupa de începători. 4. Obiectivele procesului de instruire Obiectivele procesului de instruire sunt următoarele: a) constituirea unei grupe stabile din punctul de vedere al componenţei; b) realizarea unei dezvoltări fizice adecvate disciplinei sportive practicate; c) dezvoltarea calităţilor/capacităţilor motrice şi îmbunătăţirea parametrilor funcţionali, în raport cu vârsta şi specificul disciplinei sportive practicate; d) formarea competenţelor stabilite în programa şcolară pentru disciplina sportivă practicată; e) instruirea în practicarea disciplinei sportive, conform cerinţelor programei şcolare; f) transferarea în grupa de avansaţi a sportivilor care îndeplinesc cerinţele de promovare şi completarea grupei cu alţi sportivi selecţionaţi. 5. Participarea în competiţii Componenţii grupei de începători vor participa la competiţii sportive organizate preponderent la nivelul unităţii de învăţământ şi, după caz, la cele cu caracter local, judeţean, regional/zonal şi naţional/internaţional. 6. Evaluarea nivelului de pregătire Verificarea şi aprecierea nivelului de pregătire a elevilor se realizează prin: a) susţinerea probelor de control stabilite pentru disciplina sportivă practicată; b) analiza şi interpretarea rezultatelor sportive obţinute la competiţiile la care sportivii au participat. B. Grupa de avansaţi 1. Constituirea şi organizarea grupei Grupa de avansaţi se constituie, de regulă, din sportivii promovaţi de la grupele de începători şi din elevii cu aptitudini deosebite pentru disciplina sportivă respectivă, depistaţi ulterior. Numărul de elevi în grupă şi vârsta optimă pentru pregătire sunt prevăzute în anexa nr. 3 la regulament. 2. Volumul de instruire Volumul de instruire a elevilor din grupa de avansaţi se stabileşte în funcţie de specificul disciplinei sportive, de perspectiva elevilor selecţionaţi şi de soluţiile adoptate pentru constituirea normei didactice. În acest sens, grupa de avansaţi poate fi normată cu 8 - 10 - 12 ore de instruire pe săptămână. 3. Durata instruirii Durata de instruire a grupei de avansaţi este determinată de specificul disciplinei sportive, de vârsta şi de nivelul de pregătire atins, care să-i permită promovarea în grupa de performanţă, conform anexei nr. 3 la regulament. Pe măsura îndeplinirii de către unii elevi a cerinţelor impuse pentru a fi promovaţi în grupa de performanţă, această promovare se face, indiferent de durata de pregătire prevăzută pentru grupa de avansaţi. 4. Obiectivele procesului de instruire Obiectivele procesului de instruire sunt următoarele: a) omogenizarea grupei din punctul de vedere al achiziţiilor pregătirii fizice şi sportive; b) aprofundarea procesului de instruire conform cerinţelor programei şcolare; c) formarea competenţelor stabilite în programa şcolară pentru disciplina sportivă practicată; d) transferarea în grupa de performanţă a sportivilor care îndeplinesc cerinţele de promovare şi completarea grupei cu alţi sportivi promovaţi de la grupa de începători sau, după caz, selecţionaţi; e) îndeplinirea obiectivelor de performanţă stabilite de conducerea unităţii de învăţământ. 5. Participarea în competiţii Componenţii grupei de avansaţi vor participa la competiţii sportive organizate la nivel local, judeţean, regional/zonal şi naţional/internaţional. 6. Evaluarea nivelului de pregătire Verificarea şi aprecierea nivelului de pregătire a elevilor se realizează prin: a) susţinerea probelor de control stabilite pentru disciplina sportivă practicată, cu predilecţie a celor care se adresează promovării în grupa de performanţă; b) analiza şi interpretarea rezultatelor sportive obţinute la competiţiile la care sportivii au participat. C. Grupa de performanţă 1. Constituirea şi organizarea grupei Grupa de performanţă se constituie, de regulă, din sportivii promovaţi de la grupa/grupele de avansaţi şi care îndeplinesc cerinţele participării în competiţiile de nivel naţional. Numărul de elevi în grupă este prevăzut în anexa nr. 3 la regulament. 2. Volumul de instruire Volumul de instruire a elevilor din grupa de performanţă se stabileşte în funcţie de specificul disciplinei sportive, de perspectiva elevilor selecţionaţi şi de soluţiile adoptate pentru constituirea normei didactice. În acest sens, grupa de performanţă poate fi normată cu 12 - 14 - 16 - 18 ore de instruire pe săptămână. Grupele de performanţă normate cu 16 - 18 ore de instruire pe săptămână pot funcţiona numai dacă îndeplinesc, cumulativ, condiţiile prevăzute în anexa nr. 3 la regulament. 3. Durata de instruire Menţinerea elevilor în grupele de performanţă se face până la absolvirea ciclului superior al învăţământului liceal sau, după caz, până la sfârşitul vârstei de juniorat. 4. Obiectivele procesului de instruire a) adaptarea procesului de instruire la cerinţelor activităţii sportive de performanţă; b) formarea competenţelor stabilite în programa şcolară pentru disciplina sportivă practicată; c) îndeplinirea obiectivelor de performanţă stabilite de conducerea unităţii de învăţământ; d) promovarea de sportivi în centrele naţionale de excelenţă, în loturile naţionale şi, după caz, în secţiile cluburilor de seniori. 5. Participarea la competiţii Sportivii din grupa de performanţă participă la: a) competiţii de nivel local şi judeţean; b) competiţii de nivel regional/zonal şi naţional; c) competiţii amicale de nivel internaţional; d) competiţii oficiale de nivel internaţional. 6. Evaluarea nivelului de pregătire Verificarea şi aprecierea nivelului de pregătire a elevilor se realizează prin: a) susţinerea probelor de control stabilite pentru disciplina sportivă practicată; b) analiza şi interpretarea rezultatelor sportive obţinute la competiţiile la care sportivii au participat; c) numărul sportivilor promovaţi în centrele naţionale de excelenţă, în loturile naţionale şi, după caz, în secţiile cluburilor de seniori. ANEXA 2 la regulament MINISTERUL EDUCAŢIEI.................... Clubul Sportiv Şcolar:.................. Profesor/Antrenor:...................... Avizul medical:......................... Număr de înregistrare: ....../data:........... Se aprobă, Director, ......... Domnule director, Subsemnatul, ...................., elev la ...................., localitatea ...................., clasa ........., vă rog să-mi aprobaţi înscrierea şi legitimarea ca elev sportiv la ...................., disciplina ...................., începând cu data de ............... Mă angajez să respect toate obligaţiile ce îmi revin conform prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a Unităţilor de educaţie extraşcolară/cluburilor sportive şcolare, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. ......../2023. DATE PERSONALE: Data naşterii (ziua, luna, anul) .............., localitatea ............., domiciliul .................................. Certificat de naştere/B.I./C.I.: seria ..... nr. .........., eliberat(ă) la data de ........... de către ................ Numele şi prenumele părinţilor (susţinătorilor legali): Tata: ......................, Mama: ...................... Telefon acasă: ................, serviciu: ......................
┌─────────────┬──────────┬──────────────┐
│Semnătura │Semnătura │Semnătura │
│elevului │părintelui│profesorului │
│……………………. │……………………. │(antrenorului)│
│ │ │……………………. │
├─────────────┼──────────┴──────────────┤
│Reconfirmarea│Semnătura profesorului │
│înscrierii │(antrenorului) │
├─────────────┼─────────────────────────┤
│Anul ……………. │………………………………. │
├─────────────┼─────────────────────────┤
│Anul ……………. │………………………………. │
├─────────────┼─────────────────────────┤
│Anul ……………. │………………………………. │
├─────────────┼─────────────────────────┤
│Anul ……………. │………………………………. │
├─────────────┼─────────────────────────┤
│Anul ……………. │………………………………. │
└─────────────┴─────────────────────────┘
ANEXA 3 la regulament Planul de învăţământ şi normativele de constituire a grupelor -Cluburi sportive şcolare- PLAN-CADRU DE PREGĂTIRE
┌──────────┬──────────┬────────┬───────────┐
│Grupa │Începători│Avansaţi│Performanţă│
├──────────┼──────────┼────────┼───────────┤
│Nr. de ore│4-6-8 │8-10-12 │12-14-16-18│
│săptămânal│ │ │ │
└──────────┴──────────┴────────┴───────────┘
NORMATIVE privind numărul de elevi în grupe, vârsta şi durata de pregătire potrivit nivelurilor de instruire
┌───┬──────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │Nivelul de instruire │
├───┼──────────┼────────────────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┤
│ │ │ÎNCEPĂTORI │AVANSAŢI │PERFORMANŢĂ │
│ │ ├───────┬──────┬─────────┼──────┬──────┬─────────┼───────┬──────┬─────────┤
│ │ │Nr. de │ │Durata de│Nr. de│ │Durata de│Nr. de │ │Durata de│
│Nr.│Disciplina│elevi │Vârsta│menţinere│elevi │Vârsta│menţinere│elevi │Vârsta│menţinere│
│ │sportivă │în │optimă│în │în │optimă│în │în │optimă│în │
│ │ │grupă │(ani) │pregătire│grupă │(ani) │pregătire│grupă │(ani) │pregătire│
│ │ │(minim)│ │(nr. ani)│(minim│ │(nr. ani)│(minim)│ │(nr. ani)│
│ │ │ │ │ │) │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼──────┴─────────┤
│01.│ALPINISM/ │10-14 │13-14 │2-3 │8-12 │14-17 │2-3 │6-10 │ │
│ │ESCALADĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│02.│ATLETISM │10-14 │9-10 │3-4 │8-12 │11-14 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│03.│BADMINTON │10-14 │8-10 │2-3 │8-12 │11-14 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│04.│BASCHET │14-18 │8-10 │2-3 │12-16 │11-14 │2-3 │12 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│05.│BASEBALL │18-22 │10-12 │2-3 │16-20 │13-15 │2-3 │16 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│06.│BOX │10-14 │10-12 │2-3 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│07.│CANOTAJ │10-14 │11-14 │2-3 │8-12 │15-17 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│08.│CICLISM │10-14 │12-14 │2-3 │8-12 │15-17 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│09.│CULTURISM │10-14 │10-13 │2-3 │8-12 │14-17 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│10.│DANS │14-18 │7-9 │2-3 │12 │10-14 │2-3 │6-10 │ │
│ │SPORTIV │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│11.│FOTBAL │20-24 │6-10 │2-3 │18-22 │11-15 │2-3 │16-20 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│ │GIMNASTICĂ│ │ │ │ │ │ │ │ │
│12.│ARTISTICĂ │10-14 │5-9 │2-3 │8-12 │10-12 │2-3 │6-10 │ │
│ │FEMININĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│ │GIMNASTICĂ│ │ │ │ │ │ │ │ │
│13.│ARTISTICĂ │10-14 │5-9 │2-3 │8-12 │10-12 │2-3 │6-10 │ │
│ │MASCULINĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│ │GIMNASTICĂ│ │ │ │ │ │ │ │ │
│14.│RITMICĂ │10-14 │6-10 │3-4 │8-12 │11-13 │2-3 │6-10 │ │
│ │SPORTIVĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│15.│GO │10-14 │6-10 │3-4 │8-12 │11-14 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│16.│HALTERE │10-14 │9-12 │2-3 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│17.│HANDBAL │16-20 │8-10 │3-4 │14-18 │11-15 │2-4 │14 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│18.│HOCHEI PE │22-26 │8-12 │3-4 │20-24 │13-16 │2-3 │18-22 │ │
│ │GHEAŢĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│19.│HOCHEI PE │20-24 │8-12 │3-4 │18-22 │13-16 │2-3 │16-20 │ │
│ │IARBĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│20.│INOT │10-14 │5-9 │3-4 │8-12 │10-14 │2-4 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│21.│JUDO │10-14 │7-10 │2-3 │8-12 │11-14 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│22.│KAIAC - │10-14 │11-14 │2-4 │8-12 │15-17 │2-3 │6-10 │ │
│ │CANOE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│23.│KARATE │10-14 │7-10 │2-3 │8-12 │11-14 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│ │LUPTE │ │ │ │ │ │ │ │ │
│24.│GRECO- │10-14 │8-11 │2-3 │8-12 │12-16 │2-3 │6-10 │ │
│ │ROMANE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│25.│LUPTE │10-14 │8-11 │2-3 │8-12 │12-16 │2-3 │6-10 │Menţinerea │
│ │LIBERE │ │ │ │ │ │ │ │elevilor în │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤grupele de │
│26.│LUPTE │10-12 │8-11 │2-3 │8-10 │12-16 │2-3 │6-8 │performanţă se │
│ │FEMININE │ │ │ │ │ │ │ │face până la │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤absolvirea │
│27.│OINĂ │18-22 │10-12 │2-3 │16-20 │13-15 │2-3 │16 │ciclului │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤superior al │
│28.│ORIENTARE │10-14 │10-12 │2-3 │8-12 │13-15 │2-3 │8 │învăţământului │
│ │SPORTIVĂ │ │ │ │ │ │ │ │liceal sau, după│
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤caz, până la │
│29.│PATINAJ │10-14 │6-10 │3-4 │8-12 │11-13 │2-3 │6-10 │sfârşitul │
│ │ARTISTIC │ │ │ │ │ │ │ │vârstei de │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤juniorat. │
│30.│PATINAJ │10-14 │6-10 │3-4 │8-12 │11-13 │2-3 │6-10 │ │
│ │SINCRON │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│31.│PATINAJ │10-14 │8-10 │3-4 │8-12 │11-13 │2-3 │6-10 │ │
│ │VITEZĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│32.│POLO PE │16-20 │8-10 │2-3 │14-18 │11-14 │2-3 │12-16 │ │
│ │APĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│33.│RUGBY │20-24 │8-12 │3-4 │20 │13-16 │2-3 │18 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│34.│SANIE │8-12 │9-12 │3-4 │6-10 │13-16 │2-3 │6 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│35.│SĂRITURI │10-14 │6-10 │3-4 │8-12 │11-13 │2-3 │6-10 │ │
│ │ÎN APĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│36.│SCHI ALPIN│8-12 │5-10 │4-5 │6-10 │11-14 │3-4 │6 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│37.│SCHI │10-14 │8-12 │3-4 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
│ │BIATLON │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│ │SCHI - │ │ │ │ │ │ │ │ │
│38.│COMBINATĂ │10-14 │8-12 │3-4 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
│ │NORDICĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│39.│SCHI FOND │10-14 │8-12 │3-4 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│40.│SCHI │10-14 │8-12 │3-4 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
│ │ORIENTARE │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│41.│SCHI │8-12 │10-12 │3-4 │6-10 │13-16 │2-3 │6 │ │
│ │SĂRITURI │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│42.│SCRIMĂ │10-14 │8-12 │3-4 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│43.│SOFTBALL │18-22 │10-12 │2-3 │16-20 │13-15 │2-3 │14-18 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│ │SPORT │ │ │ │ │ │ │ │ │
│44.│AEROBIC │8 │5-9 │3-4 │6 │10-13 │2-3 │4 │ │
│ │GIMNASTICĂ│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │AEROBICĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│45.│ŞAH │10-14 │6-10 │3-4 │8-12 │11-14 │2-3 │6-10 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│46.│TAEKWONDO │10-14 │7-10 │2-3 │8-12 │11-14 │2-3 │8 │ │
│ │WTF │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│47.│TENIS DE │6-10 │6-8 │2-3 │4-8 │9-12 │3-4 │4 │ │
│ │CAMP │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│48.│TENIS DE │10-14 │8-10 │3-4 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
│ │MASĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│49.│TIR CU │10-14 │8-10 │3-4 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
│ │ARCUL │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│50.│TIR PUŞCĂ/│10-14 │10-13 │3-4 │8-12 │14-16 │2-3 │6-10 │ │
│ │PISTOL │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│51.│VOLEI │14-18 │8-11 │3-4 │12-16 │12-16 │2-4 │12 │ │
├───┼──────────┼───────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┤ │
│52.│YACHTING │10-14 │10-12 │2-3 │8-12 │13-16 │2-3 │6-10 │ │
├───┴──────────┴───────┴──────┴─────────┴──────┴──────┴─────────┴───────┴────────────────┤
│NOTĂ: │
│Vârsta optimă şi durata de menţinere în pregătire au caracter orientativ. │
│În cazul depistării unor elevi cu reale calităţi pentru practicarea unei ramuri │
│de sport, selecţia se poate face chiar dacă este depăşită vârsta optimă de │
│începător │
│Promovarea grupelor/elevilor de la un nivel de instruire la altul se │
│realizează, de regulă, conform prevederilor planului de învăţământ. Elevii │
│sportivi care depăşesc nivelul de instruire cerut trebuie să fie promovaţi în │
│grupele de nivel superior. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Prevederi metodologice 1. Stabilirea plajelor orare diferenţiate pentru acelaşi nivel de instruire este condiţionată de: a) specificul disciplinelor sportive; b) posibilitatea constituirii "piramidei de performanţă" la nivelul fiecărei catedre/discipline sportive; c) normarea cadrelor didactice în funcţie de momentul angajării în club şi calitatea activităţii desfăşurate. 2. Soluţiile optime de încadrare/normare a profesorilor/ antrenorilor, fără depăşirea numărului de ore prevăzut de legislaţia în vigoare pentru instruirea practică (16-18 ore), sunt următoarele: a) 2-3 grupe de începători; b) o grupă de începători + o grupă de avansaţi; c) o grupă de începători + o grupă de performanţă; d) o grupă de înaltă performanţă. 3. Grupele de performanţă, normate cu 18 ore, se pot constitui şi funcţiona numai dacă se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii: a) 40% din efectivul grupei este selecţionat în loturile naţionale, conform comunicării scrise primite de la federaţia sportivă respectivă; b) toţi componenţii grupei sunt şcolarizaţi în aceeaşi unitate de învăţământ, asigurându-li-se gratuit cazare, masă, asistenţă medicală şi susţinătoare de efort; c) orarul şcolar este armonizat cu programul de antrenament; d) există bază sportivă pentru realizarea întregului program de antrenament. 4. La grupele de performanţă, pentru disciplinele sportive gimnastică artistică feminină, gimnastică artistică masculină şi gimnastică ritmică sportivă, activitatea didactică se realizează de către două cadre didactice de specialitate. ANEXA 4 la regulament Clubul Sportiv Şcolar: ...................... Localitatea ......................, judeţul .........., str. ...................... nr. ..., telefon ..............., fax ............ Număr de înregistrare: ............/data:.............. Se aprobă. Director, .............. L.S. Semnătura profesorului ...................... ANGAJAMENT Subsemnatul, ......................, posesor al C.I. seria ..... nr. ..........., C.N.P ..................., eliberată de ......................... la data de ..............., având domiciliul stabil în localitatea ......................, str. ...................... nr. ......, bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., telefon ................., judeţul ...................., în calitate de părinte (tutore legal) al sportivei (sportivului) ......................, legitimaţie nr. ............., posesor al C.I. seria ..... nr. ..........., C.N.P ................, eliberată de .................. la data de ..............., certificat de naştere nr. ............, eliberat de ..................... la data de ................., sportiv (sportivă) la grupa ........., disciplina sportivă ..........., a Clubului Sportiv Şcolar ........................ din localitatea ................, str. .................. nr. ....., judeţul .................... Faţă de sus-numita unitate de educaţie extraşcolară şi recunoscându-ne capacitatea legală pentru prezentul document, ne angajăm: - fiul meu/fiica mea, pe perioada cât este sportiv(ă), va semna legitimarea pentru orice altă structură sportivă din afara sistemului preuniversitar, numai cu acordul scris al conducerii clubului sportiv şcolar pentru care semnăm acest angajament; – nerespectând prevederea anterioară, ne obligăm, atât eu, cât şi fiul meu/fiica mea, să suportăm contravaloarea tuturor cheltuielilor aferente pregătirii sportive a fiului meu (fiicei mele), pe toată durata înregistrării în evidenţele clubului sportiv şcolar. Prezentul angajament a fost încheiat în 4 exemplare, pentru: clubul sportiv şcolar, profesor-antrenor, părinte (tutore legal), sportiv(ă).
┌─────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Semnătura părintelui (tutorelui │Semnătura sportivului (sportivei) │
│legal) │......................................│
│.................................│ │
└─────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.