Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 4 decembrie 2008  de organizare si functionare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 4 decembrie 2008 de organizare si functionare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 841 din 15 decembrie 2008

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, denumit în continuare Oficiu, este organizat şi funcţioneazã în baza <>Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege, ca organ de specialitate cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru.
(2) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea şi combaterea spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism, scop în care primeşte, analizeazã, prelucreazã informaţii şi sesizeazã autoritãţile abilitate prin lege ori se sesizeazã din oficiu când ia cunoştinţã pe orice cale despre o tranzacţie suspectã, în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Oficiul este condus de un preşedinte, numit de Guvern din rândul membrilor plenului Oficiului, care are calitatea de ordonator principal de credite.
(2) Plenul Oficiului este structura deliberativã şi de decizie, este format din câte un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor, Ministerului Justiţiei, Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Bãncii Naţionale a României, Curţii de Conturi şi Asociaţiei Române a Bãncilor şi este numit în funcţie pe o perioadã de 5 ani, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea instituţiilor reprezentate.
(3) Activitatea deliberativã şi de decizie prevãzutã la alin. (2) se referã la lucrãrile de specialitate analizate de plenul Oficiului. Asupra chestiunilor de naturã economico-administrativã, plenul Oficiului se pronunţã doar la solicitarea preşedintelui.
(4) Membrii plenului Oficiului îndeplinesc funcţii de demnitate publicã echivalente funcţiei de secretar de stat.
(5) Personalul angajat al Oficiului cuprinde personal de specialitate format din analişti financiari, personal auxiliar de specialitate format din asistenţi analişti, precum şi personal contractual care ocupã funcţii specifice sectorului bugetar, format din şoferi şi muncitori necalificaţi.
(6) Numãrul maxim de posturi este de 120.
(7) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, numãrul maxim de posturi este de 130.
(8) Oficiul îşi constituie aparat propriu la nivel central.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a Oficiului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
(2) În cadrul direcţiilor se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, prin ordin al preşedintelui Oficiului.

CAP. II
Atribuţiile Oficiului

ART. 5
Pentru îndeplinirea obiectului sãu de activitate, Oficiul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte date şi informaţii de la persoanele fizice şi juridice prevãzute la art. 3 alin. (11), art. 8 şi art. 17 alin. (1) lit. a)-c) din lege, referitoare la operaţiuni şi tranzacţii efectuate în lei şi/sau în valutã;
b) analizeazã şi prelucreazã datele şi informaţiile primite conform legii pentru a identifica existenţa indiciilor temeinice de spãlare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism;
c) solicitã oricãror autoritãţi şi instituţii publice, precum şi oricãrei persoane fizice şi juridice datele şi informaţiile pe care acestea le deţin şi care sunt necesare în vederea îndeplinirii obiectului sãu de activitate. Aceste date şi informaţii sunt prelucrate şi utilizate cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal şi a celor referitoare la informaţii clasificate;
d) colaboreazã cu autoritãţile şi instituţiile publice, precum şi cu persoanele fizice sau juridice care pot furniza date utile, în vederea îndeplinirii obiectului sãu de activitate;
e) poate face schimb de informaţii, pe bazã de reciprocitate, cu instituţii strãine care au funcţii asemãnãtoare şi care au obligaţia pãstrãrii secretului în condiţii similare, dacã asemenea comunicãri sunt fãcute în scopul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor sau al finanţãrii actelor de terorism;
f) emite, în condiţiile legii, decizii de suspendare a efectuãrii tranzacţiilor asupra cãrora existã suspiciunea cã ar avea drept scop spãlarea banilor şi/sau finanţarea actelor de terorism;
g) sesizeazã de îndatã Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în cazurile prevãzute de lege;
h) sesizeazã de îndatã Serviciul Român de Informaţii cu privire la operaţiunile suspecte de finanţare a actelor de terorism, dacã în urma analizei şi prelucrãrii informaţiilor se constatã indicii de finanţare a unor astfel de acte;
i) sesizeazã de îndatã organul competent în cazul în care se constatã existenţa unor indicii temeinice de sãvârşire a altor infracţiuni decât cele de spãlare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism;
j) se sesizeazã din oficiu, când ia cunoştinţã pe orice cale despre o tranzacţie suspectã, în condiţiile legii;
k) întocmeşte şi actualizeazã liste cuprinzând persoane fizice şi juridice suspecte de sãvârşirea sau finanţarea actelor de terorism, care se transmit Ministerului Economiei şi Finanţelor, potrivit prevederilor legale în vigoare;
l) verificã şi controleazã modul de aplicare a prevederilor legii de cãtre persoanele fizice sau juridice prevãzute la art. 8 din lege şi care nu sunt supuse, potrivit legii, supravegherii prudenţiale a vreunei autoritãţi publice;
m) formuleazã propuneri Guvernului şi organelor administraţiei publice centrale pentru adoptarea de mãsuri în scopul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor şi finanţãrii terorismului, avizeazã proiectele de acte normative care au legãturã cu domeniul sãu de activitate;
n) organizeazã şi realizeazã instruirea de specialitate a personalului propriu şi poate participa la programele speciale de instruire ale altor instituţii;
o) stabileşte forma şi conţinutul rapoartelor prevãzute la art. 3 alin. (1), (6) şi (7) din lege, precum şi metodologia de lucru privind raportãrile prevãzute la art. 3 alin. (6) şi (7) din lege;
p) elaboreazã propriile proceduri de lucru, prin direcţiile de specialitate, şi întocmeşte raportul de activitate anual, care va fi prezentat şi supus spre aprobare plenului Oficiului;
q) elaboreazã, negociazã şi încheie convenţii, protocoale, înţelegeri cu instituţiile din ţarã care au atribuţii în domeniu şi cu instituţiile similare din strãinãtate, în condiţiile legii; poate fi membru al organismelor internaţionale de specialitate şi poate participa la activitãţile acestora.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea Oficiului

ART. 6
Organizarea, structura şi funcţionarea Oficiului trebuie sã asigure îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege şi de prezentul regulament.
ART. 7
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Oficiului emite ordine şi instrucţiuni.
(2) În ceea ce priveşte activitatea persoanelor fizice sau juridice prevãzute la art. 8 din lege şi care nu sunt supuse, potrivit legii, supravegherii prudenţiale a vreunei autoritãţi publice, preşedintele Oficiului poate emite instrucţiuni în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor legale în materie.
ART. 8
Preşedintele Oficiului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã Oficiul în relaţiile cu Parlamentul, autoritãţile judiciare şi administrative, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, inclusiv cu organismele şi organizaţiile internaţionale;
b) angajeazã din punct de vedere patrimonial Oficiul, prin semnãtura sa, în relaţiile cu terţii;
c) prezideazã şedinţele plenului şi poate solicita acestuia sã se pronunţe asupra chestiunilor de naturã economicoadministrativã, ori de câte ori considerã necesar;
d) poate delega puteri executive şi de reprezentare şi altor membri ai plenului Oficiului, iar pentru perioada absenţei sale desemneazã un membru al plenului;
e) aplicã, potrivit legii, sancţiuni disciplinare salariaţilor Oficiului ori de câte ori constatã cã aceştia au sãvârşit o abatere disciplinarã;
f) urmãreşte şi controleazã punerea în aplicare a actelor normative comunitare, precum şi a acordurilor internaţionale la care România este parte, în domeniul de activitate al Oficiului;
g) iniţiazã, negociazã şi încheie, pe baza împuternicirii Guvernului, documente de cooperare internaţionalã în domeniul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism, cu respectarea dispoziţiilor legale;
h) coordoneazã şi controleazã, potrivit competenţei, aplicarea actelor normative emise potrivit legii în domeniul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism, cu respectarea dispoziţiilor legale;
i) aprobã fişele de post pentru personalul angajat, stabilind atribuţiile, sarcinile şi limitele de competenţã ale acestora, fişele de evaluare privind activitatea profesionalã anualã, precum şi promovarea în grade şi trepte a personalului;
j) organizeazã şi coordoneazã activitatea consilierilor, direcţiilor, serviciilor, compartimentelor şi birourilor aflate în subordinea sa şi rãspunde de buna funcţionare a Oficiului;
k) întocmeşte raportul de activitate anual şi obiectivele strategice pe termen mediu şi lung ale Oficiului, pe care le prezintã şi le supune spre aprobare plenului Oficiului, în condiţiile legii;
l) aprobã, prin ordin, dupã prezentarea şi aprobarea lor de cãtre plenul Oficiului, normele metodologice şi procedurile interne în vederea îndeplinirii obiectului de activitate, în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Plenul Oficiului are urmãtoarele atribuţii principale: decide cu privire la:
a) notele prezentate de direcţia de specialitate cu privire la suspendarea efectuãrii tranzacţiilor şi cererea de prelungire a suspendãrii, adresatã Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii;
b) notele prezentate de direcţia de specialitate cu privire la sesizarea Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în cazurile în care existã indicii temeinice referitoare la spãlarea banilor sau la finanţarea actelor de terorism, în condiţiile legii, şi la sesizarea Serviciului Român de Informaţii cu privire la operaţiunile suspecte de finanţare a actelor de terorism;
c) notele prezentate de direcţia de specialitate cu privire la sesizarea organelor competente, atunci când se constatã existenţa unor indicii temeinice de sãvârşire a altor infracţiuni decât cele de spãlare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism;
d) notele prezentate de direcţia de specialitate cu privire la pãstrarea în evidenţã a informaţiilor primite de Oficiu în condiţiile legii;
e) notele întocmite de direcţia de specialitate, ca urmare a solicitãrii primite de la autoritãţile competente, în condiţiile art. 6 alin. (4) din lege;
f) notele întocmite de direcţia de specialitate, ca urmare a solicitãrii primite de la autoritãţile competente, în condiţiile art. 6 alin. (5) din lege;
g) chestiunile de naturã economico-administrative, în conformitate cu prevederile legii şi ale prezentului regulament.
(2) Deciziile plenului Oficiului se adoptã cu votul majoritãţii membrilor acestuia.
(3) Membrii plenului Oficiului asigurã şi coordoneazã colaborarea cu instituţiile ai cãror reprezentanţi sunt.
ART. 10
În cadrul Oficiului funcţioneazã urmãtoarele structuri:
a) consilierii preşedintelui;
b) Direcţia generalã operativã, în componenţa cãreia intrã:
- Direcţia analizã şi prelucrare a informaţiilor;
- Direcţia tehnologia informaţiei şi statisticã;
c) Direcţia cooperare interinstituţionalã şi relaţii internaţionale;
d) Direcţia economico-financiarã şi administrativã;
e) Direcţia supraveghere şi control;
f) Direcţia juridicã şi metodologie;
g) Compartimentul audit public intern;
h) Compartimentul resurse umane.
ART. 11
(1) Direcţia generalã operativã este condusã de un director general.
(2) Directorul general poate îndeplini şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în conformitate cu legea, Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
(3) Direcţia analizã şi prelucrare a informaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte, analizeazã şi prelucreazã cazurile suspecte de spãlare a banilor şi de finanţare a actelor de terorism, în conformitate cu metodologia internã, aprobatã prin decizie a plenului Oficiului;
b) solicitã, în condiţiile art. 5 din lege, oricãrei instituţii competente, precum şi persoanelor menţionate la art. 8 din lege datele şi informaţiile necesare verificãrii, analizei şi prelucrãrii cazurilor suspecte de spãlare a banilor şi/sau de finanţare a actelor de terorism;
c) întocmeşte note cu privire la rezultatul prelucrãrii informaţiilor, pe care le supune dezbaterii plenului Oficiului;
d) sesizeazã de îndatã, în baza deciziei plenului Oficiului, în condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (1) din lege, Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Serviciul Român de Informaţii;
e) sesizeazã de îndatã organele competente, în baza deciziei plenului Oficiului, atunci când dupã finalizarea analizei se constatã existenţa unor indicii temeinice de sãvârşire numai a altor infracţiuni decât cele de spãlare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism;
f) prezintã trimestrial plenului Oficiului, pentru analizã şi dispunerea de mãsuri, situaţia lucrãrilor instrumentate;
g) furnizeazã persoanelor prevãzute la art. 8 lit. a) şi b) din lege, ori de câte ori este posibil, în regim de confidenţialitate, printr-o modalitate de comunicare securizatã, informaţii cu privire la clienţi, persoane fizice şi/sau juridice expuse la risc de spãlare a banilor şi de finanţare a actelor de terorism, în conformitate cu procedurile interne, în colaborare cu Direcţia supraveghere şi control;
h) elaboreazã şi implementeazã procedurile de lucru ale direcţiei şi poate participa la elaborarea unor metodologii şi analize care au legãturã cu activitatea specificã Oficiului, precum şi cu reglementãrile şi practica internaţionalã în materie, întocmite de alte direcţii de specialitate din cadrul Oficiului;
i) participã la elaborarea Raportului de activitate anual al Oficiului;
j) elaboreazã, pe baza cazurilor analizate în cadrul Oficiului, studii privind tipologiile specifice de spãlare a banilor şi/sau de finanţare a actelor de terorism;
k) propune plenului spre aprobare un sistem de efectuare a analizelor financiare, avizat de preşedintele Oficiului, care va fi adaptat periodic în funcţie de indicatorii de risc identificaţi;
l) alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în coformitate cu legea, cu Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
(4) Direcţia tehnologia informaţiei şi statisticã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã managementul sistemului informatic, administrarea şi actualizarea bazelor de date;
b) primeşte şi preia în bazele de date proprii rapoartele privind operaţiunile cu sume în numerar şi rapoartele pentru transferuri externe transmise de persoanele fizice şi juridice prevãzute la art. 8 din lege, precum şi informaţiile transmise de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor în condiţiile legii;
c) organizeazã activitatea de registraturã, secretariat şi arhivare în cadrul Oficiului;
d) asigurã accesul personalului Oficiului la informaţiile primite conform legii, precum şi buna funcţionare a legãturilor on-line pe care Oficiul le are cu bazele de date ale instituţiilor cu care colaboreazã;
e) întocmeşte situaţii şi analize statistice în domeniul de activitate al Oficiului;
f) creeazã şi actualizeazã baza de date referitoare la persoanele expuse politic, pe baza informaţiilor primite de la autoritãţile şi instituţiile publice, şi pune la dispoziţia personalului propriu şi a persoanelor prevãzute la art. 8 din lege informaţiile conţinute în aceastã bazã de date;
g) elaboreazã şi implementeazã procedurile de lucru ale direcţiei şi poate participa la elaborarea unor metodologii, studii sau analize care au legãturã cu activitatea specificã Oficiului, precum şi cu reglementãrile şi practica internaţionalã în materie, întocmite de alte direcţii de specialitate din cadrul Oficiului;
h) participã la elaborarea Raportului de activitate anual al Oficiului;
i) alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în conformitate cu legea, cu Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
(5) Directorul Direcţiei tehnologia informaţiei şi statisticã asigurã îndeplinirea funcţiei de funcţionar de securitate al instituţiei, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu celelalte prevederi legale în vigoare în domeniu
ART. 12
Direcţia cooperare interinstituţionalã şi relaţii internaţionale îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitãţile privind participarea Oficiului în cadrul sistemului naţional de coordonare a afacerilor europene în vederea participãrii României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene;
b) asigurã coordonarea activitãţilor de cooperare internã şi internaţionalã a Oficiului cu instituţiile naţionale şi cu organismele internaţionale de profil;
c) asigurã legãtura şi colaborarea cu organismele internaţionale şi cu instituţiile strãine care au funcţii asemãnãtoare Oficiului;
d) elaboreazã propuneri de încheiere de memorandumuri/acorduri/înţelegeri bilaterale cu instituţii cu atribuţii similare din strãinãtate şi realizeazã procedura de negociere şi semnare a acestora cu instituţii cu atribuţii similare din strãinãtate, potrivit prevederilor legale;
e) primeşte, transmite şi administreazã cereri de informaţii de la şi cãtre instituţiile cu atribuţii similare din strãinãtate care au obligaţia pãstrãrii secretului în condiţiile legii, dacã asemenea comunicãri sunt fãcute în scopul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor sau al finanţãrii actelor de terorism, în conformitate cu procedurile de lucru ale direcţiei;
f) coordoneazã activitãţile prin care se realizeazã implementarea din punct de vedere tehnic a programelor cu finanţare externã;
g) gestioneazã, conform legii, activitatea purtãtorului de cuvânt;
h) organizeazã seminarii de instruire în domeniul prevenirii spãlãrii banilor şi finanţãrii actelor de terorism;
i) asigurã colaborarea cu autoritãţile de supraveghere prudenţialã, autoritãţi de aplicare a legii, autoritãţi cu atribuţii de control financiar şi alte instituţii cu atribuţii în domeniu, prin încheierea de protocoale de cooperare în care sunt stabilite mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legii;
j) coordoneazã întocmirea proiectului Raportului de activitate anual şi îl prezintã preşedintelui Oficiului;
k) prezintã conducerii Oficiului proiectul, elaboreazã şi implementeazã procedurile de lucru ale direcţiei şi poate participa la elaborarea unor metodologii, studii sau analize care au legãturã cu activitatea specificã Oficiului, precum şi cu reglementãrile şi practica internaţionalã în materie, întocmite de alte direcţii de specialitate din cadrul Oficiului;
l) alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în conformitate cu legea, cu Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
ART. 13
Direcţia economico-financiarã şi administrativã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Oficiului;
b) întocmeşte situaţiile financiare anuale şi trimestriale prevãzute de lege;
c) urmãreşte utilizarea eficientã a resurselor financiare, cu respectarea dispoziţiilor legale, şi prezintã conducerii Oficiului situaţia privind execuţia bugetarã;
d) formuleazã propuneri de rectificare, dacã este cazul, a bugetului de venituri şi cheltuieli;
e) organizeazã şi conduce contabilitatea Oficiului;
f) asigurã achiziţionarea, gestionarea şi administrarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar şi a materialelor consumabile, precum şi întreţinerea şi exploatarea parcului auto;
g) organizeazã inventarierea mijloacelor materiale şi bãneşti ale Oficiului;
h) organizeazã activitatea de control financiar preventiv şi control financiar de gestiune, în conformitate cu prevederile legale;
i) elaboreazã şi verificã îndeplinirea planului de prevenire şi stingere a incendiilor, asigurând dotarea cu echipamentele necesare, precum şi instruirea personalului în domeniu;
j) elaboreazã şi implementeazã procedurile de lucru ale direcţiei şi poate participa la elaborarea unor metodologii, studii sau analize care au legãturã cu activitatea specificã Oficiului, precum şi cu reglementãrile şi practica internaţionalã în materie, întocmite de alte direcţii de specialitate din cadrul Oficiului;
k) alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în conformitate cu legea, cu Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
ART. 14
Direcţia supraveghere şi control are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, norme, metodologii şi/sau proceduri de lucru privind supravegherea pe bazã de risc şi controlul entitãţilor prevãzute la art. 8 din lege, care nu sunt supuse, potrivit legii, supravegherii prudenţiale a vreunei autoritãţi publice;
b) întocmeşte note privind verificarea expunerii la risc a entitãţilor prevãzute la art. 8 din lege, care nu sunt supuse, potrivit legii, supravegherii prudenţiale a vreunei autoritãţi publice, pe baza cãrora se pot organiza activitãţi de control;
c) întocmeşte programul acţiunilor de verificare şi control pentru entitãţile prevãzute la art. 8 din lege, care nu sunt supuse, potrivit legii, supravegherii prudenţiale a vreunei autoritãţi publice, şi asigurã îndeplinirea acestuia;
d) poate solicita, în condiţiile legii, date şi informaţii necesare efectuãrii activitãţilor de supraveghere pe bazã de risc şi control de la instituţiile competente;
e) efectueazã controlul operativ şi inopinat la persoanele prevãzute la art. 8 din lege, în baza ordinului de serviciu cu caracter permanent emis de preşedintele Oficiului, constatã contravenţiile sãvârşite şi aplicã sancţiunile legale prin procesverbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, în conformitate cu prevederile legale în materie, atribuţie realizatã de cãtre persoanele desemnate din cadrul Oficiului, denumite în mod generic agenţi constatatori;
f) formuleazã propuneri, pe baza analizei de risc, privind întocmirea programelor de instruire a persoanelor prevãzute la art. 8 din lege şi poate participa la efectuarea acestora;
g) elaboreazã şi implementeazã procedurile de lucru ale direcţiei şi poate participã la elaborarea unor metodologii, studii sau analize care au legãturã cu activitatea specificã Oficiului, întocmite de alte direcţii de specialitate din cadrul Oficiului;
h) alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în conformitate cu legea, cu Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
ART. 15
Direcţia juridicã şi metodologie are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã asistenţa juridicã de specialitate în relaţiile Oficiului cu terţii;
b) asigurã reprezentarea Oficiului în faţa instanţelor judecãtoreşti, prin persoanele desemnate;
c) asigurã întocmirea tuturor actelor de procedurã necesare în vederea soluţionãrii cauzelor aflate pe rolul instanţelor de judecatã şi întocmeşte evidenţa cauzelor aflate pe rolul instanţelor de judecatã;
d) ia mãsurile necesare pentru asigurarea punerii în executare, potrivit legii, a hotãrârilor judecãtoreşti rãmase definitive şi irevocabile, precum şi a hotãrârilor primei instanţe care sunt executorii de drept, potrivit legii;
e) realizeazã procedura de avizare a proiectelor de acte normative iniţiate, potrivit legii, de cãtre Oficiu;
f) avizeazã pentru legalitate actele administrative ale preşedintelui Oficiului, orice alte acte ce produc efecte juridice, precum şi actele normative care au legãturã cu obiectul de activitate al Oficiului, întocmite de alte autoritãţi competente;
g) avizeazã pentru legalitate contractele civile şi comerciale prin care este angajatã rãspunderea patrimonialã a Oficiului;
h) asigurã informarea structurilor din cadrul Oficiului cu privire la actele normative care au incidenţã asupra activitãţii acestuia;
i) efectueazã analize privind oportunitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative care au legãturã cu obiectul de activitate al Oficiului;
j) participã la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism, reglementãrilor şi procedurilor interne;
k) oferã consultanţã de specialitate persoanelor prevãzute de art 8 din lege şi altor autoritãţi şi instituţii, cu referire la modul de aplicare a prevederilor legale în domeniul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism;
l) elaboreazã şi implementeazã procedurile de lucru ale direcţiei, elaboreazã metodologii, studii sau analize care au legãturã cu activitatea specificã Oficiului, întocmite de alte direcţii de specialitate din cadrul Oficiului;
m) participã la elaborarea strategiei si programelor de prevenire şi combatere a spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism;
n) alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în conformitate cu legea, cu Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
ART. 16
Compartimentul resurse umane are urmãtoarele atribuţii principale:
a) pãstreazã şi completeazã dosarele de personal, registrele şi alte documente privind activitatea de personal, în condiţiile legii;
b) întocmeşte documentele şi îndeplineşte activitãţile necesare pentru angajãri, precum şi pentru modificarea ori încetarea raporturilor de muncã;
c) propune, coordoneazã şi urmãreşte îndeplinirea programelor de formare, instruire şi specializare a personalului Oficiului;
d) pãstreazã evidenţa efectuãrii concediilor de odihnã, precum şi a concediilor de studii şi a celor fãrã platã;
e) întocmeşte dosarele de pensionare pentru limitã de vârstã, pensionare pentru invaliditate sau pentru pensie de urmaş;
f) elaboreazã şi implementeazã procedurile de lucru ale compartimentului şi poate participa la elaborarea unor metodologii, studii sau analize care au legãturã cu activitatea specificã Oficiului, întocmite de alte direcţii de specialitate din cadrul Oficiului;
g) asigurã cunoaşterea şi respectarea de cãtre personalul Oficiului a Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a Regulamentului de ordine interioarã ale Oficiului aprobat de preşedintele Oficiului;
h) întocmeşte metodologia privind stabilirea condiţiilor de recrutare şi angajare, în condiţiile legii, care va fi aprobatã prin ordin al preşedintelui Oficiului;
i) alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în conformitate cu legea, cu Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
ART. 17
Compartimentul de audit public intern are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã norme metodologice de audit specifice Oficiului, cu avizul Unitãţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern;
b) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale entitãţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
d) informeazã Unitatea Centralã de Armonizare pentru Auditul Public Intern despre recomandãrile neînsuşite de conducãtorul entitãţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit;
f) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern;
g) raporteazã imediat preşedintelui Oficiului identificarea unor nereguli sau unor posibile prejudicii;
h) întocmeşte un raport în care prezintã, în sintezã, nivelul de asigurare a managementului asupra fiabilitãţii sistemului contabil, recomandãrile formulate şi stadiul implementãrii acestora, care va fi prezentat preşedintelui Oficiului, în vederea aprobãrii;
i) elaboreazã şi implementeazã procedurile de lucru ale compartimentului şi poate participa la elaborarea unor metodologii, studii sau analize care au legãturã cu activitatea specificã Oficiului, întocmite de alte direcţii de specialitate din cadrul Oficiului;
j) alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Oficiului, în conformitate cu legea, cu Regulamentul de ordine interioarã şi cu procedurile interne de lucru.
ART. 18
Detalierea atribuţiilor, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Oficiului se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte în baza legii şi a prezentului regulament, se semneazã de cãtre salariat şi şefii ierarhici şi se aprobã de cãtre preşedintele Oficiului.

CAP. IV
Condiţii de recrutare, angajare, promovare şi rãspundere disciplinarã a personalului

ART. 19
Angajarea personalului în funcţii se face prin concurs, în condiţiile legii. La concurs pot participa persoane din instituţie sau din afara instituţiei.
ART. 20
În vederea participãrii la concursul de angajare în cadrul Oficiului, candidaţii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã cetãţenie românã;
b) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior economic sau juridic ori absolvenţi cu studii medii, dupã caz, cu vechimea în specialitate prevãzutã de lege; pentru activitatea informaticã se pot angaja în funcţia de analist financiar absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior de profil informatic, iar pentru personalul contractual pe funcţii comune din sectorul bugetar se pot angaja absolvenţi de învãţãmânt general sau mediu, cu calificarea corespunzãtoare;
c) sã aibã exerciţiul drepturilor civile şi politice;
d) sã aibã o reputaţie profesionalã şi moralã neştirbitã;
e) sã nu fi fost condamnaţi pentru sãvârşirea vreunei infracţiuni;
f) sã fie declaraţi admişi la examenul medical şi la testul psihologic.
ART. 21
(1) Dosarul de înscriere la concursul pentru angajare în cadrul Oficiului va cuprinde obligatoriu urmãtoarele documente:
a) cererea candidatului;
b) diploma de licenţã, în cazul absolvenţilor învãţãmântului superior, iar pentru absolvenţii învãţãmântului liceal sau profesional, diploma de bacalaureat, respectiv diploma de absolvire a şcolii generale ori profesionale, în copie conformã cu originalul;
c) curriculum vitae;
d) caracterizare-recomandare de la ultimul loc de muncã, care sã conţinã date de contact ale persoanei care a dat recomandarea - telefon, funcţie, loc de muncã;
e) certificat de cazier judiciar;
f) adeverinţã medicalã;
g) copie de pe carnetul de muncã, cu menţiunea "conform cu originalul", semnãturã şi/sau ştampilã pe toate paginile fotocopiei;
h) copie conformã cu originalul a certificatului de cãsãtorie, dacã este cazul;
i) copie conformã cu originalul a certificatului de naştere pentru fiecare copil aflat în îngrijire, dacã este cazul;
j) declaraţie pe propria rãspundere cã nu a fost condamnat în cauze penale şi cã împotriva sa nu s-a dispus începerea urmãririi penale.
(2) Pentru ocuparea unor posturi cu atribuţii specifice, prin ordin al preşedintelui Oficiului se pot stabili şi alte documente necesare.
ART. 22
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, se aprobã, prin ordin al preşedintelui Oficiului, în condiţiile legii, Regulamentul de organizare şi desfãşurare a concursurilor în vederea angajãrii în cadrul Oficiului.
ART. 23
La angajare, personalul Oficiului va semna un angajament de confidenţialitate privind obligaţia de a nu divulga informaţiile primite în timpul activitãţii, decât în cazul unei proceduri judiciare, inclusiv dupã încetarea funcţiei, pe o duratã de 5 ani.
ART. 24
Personalul angajat în cadrul Oficiului nu poate desfãşura nicio activitate în beneficiul uneia dintre persoanele fizice sau juridice prevãzute la art. 8 din lege, concomitent cu activitatea de salariat al Oficiului.
ART. 25
(1) Promovarea personalului în grade şi trepte se face prin ordin al preşedintelui Oficiului, în condiţiile legii.
(2) Promovarea se face în gradul/treapta imediat superior/superioarã celui/celei deţinut/ã, cu încadrarea în creditele bugetare alocate.
(3) Criteriile de promovare în grade şi trepte se stabilesc prin ordin al preşedintelui Oficiului, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament.
(4) Încãlcarea de cãtre membrii plenului şi personalul angajat al Oficiului a obligaţiilor legale atrage, dupã caz, rãspunderea civilã, penalã, disciplinarã sau contravenţinalã, în condiţiile legii.
ART. 26
Oficiul are în dotare un parc auto de 8 autoturisme, cu un consum maxim de 300 litri/lunã/autoturism.


ANEXĂ
la regulament

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor




┌────────────────────────────────┐
┌────→│CONSILIERII PREŞEDINTELUI │
┌────────────┐ │ └────────────────────────────────┘
┌───────────┐ │ ├──────────────┘ ┌────────────────────────────────┐
│ PLENUL ├────────────────┤ PREŞEDINTE ├───────────────────→│COMPARTIMENT AUDIT PUBLIC INTERN│
│ OFICIULUI │ │ │ └────────────────────────────────┘
└───────────┘ └─┬───┬───┬──┘ ┌────────────────────────────────┐
│ │ └──────────────────────→│COMPARTIMENT RESURSE UMANE │
┌────────────────────────┘ │ └────────────────────────────────┘
│ │
↓ │
┌───────────────────┐ │
│ DIRECŢIA GENERALĂ │ │
│ OPERATIVĂ │ │
└─────────┬─────────┘ │
↓ │
┌──────────────────┐ ┌─┴─────────────────┬──────────────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │ │
↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓
┌────────────────┐┌─────────────┐ ┌───────────┐ ┌───────────────────┐ ┌──────────────┐ ┌────────────┐
│Direcţia analizã││ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │
│ şi prelucrarea ││ tehnologia │ │ juridicã │ │ cooperare │ │ economico- │ │supraveghere│
│ informaţiilor ││ informaţiei │ │ şi │ │interinstituţionalã│ │ financiarã │ │ şi control │
│ ││şi statisticã│ │metodologie│ │ şi relaţii │ │ şi │ │ │
│ ││ │ │ │ │ internaţionale │ │administrativã│ │ │
└────────────────┘└─────────────┘ └───────────┘ └───────────────────┘ └──────────────┘ └────────────┘



----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016