Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 31 august 2023  privind numirea procurorilor în funcţii de execuţie la Direcţia Naţională Anticorupţie şi revocarea din aceste funcţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 31 august 2023 privind numirea procurorilor în funcţii de execuţie la Direcţia Naţională Anticorupţie şi revocarea din aceste funcţii

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 795 din 4 septembrie 2023
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.107 din 31 august 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 795 din 4 septembrie 2023.
──────────
    CAP. I
    Concursul pentru numirea procurorilor în funcţii de execuţie la Direcţia Naţională Anticorupţie
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Numirea procurorilor în funcţii de execuţie la Direcţia Naţională Anticorupţie se face prin concurs în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 304/2022 privind organizarea judiciară şi ale prezentului regulament.

    ART. 2
    (1) Concursul se organizează de Direcţia Naţională Anticorupţie de cel mult două ori pe an şi constă în susţinerea unui interviu.
    (2) Organizarea concursului se anunţă cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea interviului, prin publicarea pe pagina de internet a Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
    (3) Data, locul, calendarul de desfăşurare, tematica de concurs, numărul şi lista posturilor scoase la concurs, precum şi cererea de înscriere tipizată se stabilesc prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi se publică pe pagina de internet a acestei direcţii, la aceeaşi dată cu anunţul de organizare a concursului.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Înscrierea la concurs şi organizarea concursului
    ART. 3
    (1) Pentru a participa la concurs, procurorii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să nu fi fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare;
    b) să aibă o bună pregătire profesională;
    c) să aibă o conduită morală ireproşabilă;
    d) să aibă o vechime de cel puţin 10 ani în funcţia de procuror sau judecător.

    (2) La calcularea condiţiei minime de vechime pentru a participa la concurs nu se ia în considerare perioada în care procurorul a avut calitatea de auditor de justiţie.
    (3) Condiţia de vechime trebuie îndeplinită până la data desfăşurării interviului.

    ART. 4
    (1) Procurorii îşi depun candidaturile la Direcţia Naţională Anticorupţie, în termen de 10 zile de la data anunţării concursului.
    (2) La cererea de înscriere la concurs se anexează un curriculum vitae, conform modelului comun european, cel mult 10 acte judiciare întocmite de candidat în ultimii 5 ani de activitate, precum şi orice alte înscrisuri pe care le consideră relevante, în limba română, inclusiv cu privire la cunoaşterea unei limbi străine şi cunoştinţe de operare pe calculator, în măsura în care deţine astfel de documente.
    (3) Cererea de înscriere, precum şi documentele anexate pot fi transmise Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi prin serviciile poştale sau de curierat ori prin fax sau e-mail.
    (4) După înscriere, în vederea publicării rezultatelor, fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre.

    ART. 5
    (1) În vederea organizării şi desfăşurării concursului, prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie se constituie:
    a) comisia de organizare a concursului;
    b) comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva rezultatelor verificării condiţiilor stabilite de lege pentru participarea la concurs;
    c) comisia de interviu;
    d) comisia de soluţionare a contestaţiilor privind interviul.

    (2) Pentru fiecare comisie de concurs sunt desemnaţi supleanţi, prin ordinul prevăzut la alin. (1).
    (3) Nu pot fi numite în comisiile de concurs persoanele care sunt soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiilor de concurs. Aceeaşi persoană poate face parte dintr-o singură comisie de concurs. Membrii comisiilor vor completa declaraţii pe propria răspundere în acest sens. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligaţia să comunice de îndată această situaţie procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, în vederea înlocuirii sale.

    ART. 6
    (1) Comisia de organizare a concursului este condusă de un preşedinte, care este procurorul-şef al Serviciului resurse umane, perfecţionare profesională şi documentare din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie. În cazul imposibilităţii îndeplinirii funcţiei de către acesta, comisia este condusă de un procuror desemnat în acest sens prin ordinul procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
    (2) Membrii comisiei de organizare a concursului se desemnează dintre procurorii, personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, cu funcţii de conducere şi de execuţie, funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul direcţiei.
    (3) Comisia de organizare a concursului îndeplineşte toate activităţile necesare pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului şi are, în principal, următoarele atribuţii: centralizează cererile de înscriere, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi publică lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi lista finală a candidaţilor, întocmeşte şi publică planificarea candidaţilor pentru interviu, elaborează proiectul de fişă de notare nominală pentru interviu.

    ART. 7
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva rezultatelor verificării condiţiilor stabilite de lege pentru participarea la concurs este condusă de un preşedinte, desemnat prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie dintre procurorii din cadrul direcţiei, şi are componenţa prevăzută la art. 6 alin. (2).

    ART. 8
    (1) Comisia de interviu este alcătuită din preşedinte, care este procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie sau, după caz, unul dintre adjuncţii acestuia, şi 2 procurori din cadrul direcţiei.
    (2) La susţinerea interviului participă, cu rol consultativ, şi un psiholog desemnat de procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie din rândul psihologilor înscrişi în Registrul unic al psihologilor cu drept de liberă practică din România.
    (3) Comisia prevăzută la alin. (1) intervievează candidaţii în scopul identificării abilităţilor, aptitudinilor şi motivaţiei acestora.

    ART. 9
    (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor privind interviul este alcătuită din 3 procurori din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie. Preşedintele comisiei este desemnat prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
    (2) Membrii comisiei prevăzute la alin. (1) soluţionează contestaţiile la interviu prin reevaluarea probei, pe baza înregistrării audio-video.

    ART. 10
    (1) În termen de 5 zile de la data expirării termenului de depunere a candidaturilor, comisia de organizare a concursului verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor stabilite de lege pentru participare la concurs şi întocmeşte lista candidaţilor care îndeplinesc aceste condiţii, care se publică pe pagina de internet a Direcţiei Naţionale Anticorupţie. În acest sens, comisia de organizare a concursului poate solicita unităţii de parchet unde funcţionează sau a funcţionat candidatul şi Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii datele relevante privind cariera candidaţilor înscrişi şi orice alte informaţii necesare pentru verificarea condiţiilor de participare.
    (2) Candidaţii respinşi pot formula contestaţii în termen de 24 de ore de la publicarea listei prevăzute la alin. (1), la Direcţia Naţională Anticorupţie. Contestaţiile se pot transmite şi prin fax sau e-mail.
    (3) Contestaţiile sunt soluţionate de comisia prevăzută la art. 7 în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere.
    (4) După soluţionarea contestaţiilor se întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, care se publică pe pagina de internet a Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Desfăşurarea concursului
    ART. 11
    (1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs susţin un interviu în faţa comisiei de interviu.
    (2) Cu cel puţin 72 de ore înainte de desfăşurarea interviului, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista alfabetică a candidaţilor, cu menţionarea intervalului orar în care va avea loc interviul, cu precizarea orei la care trebuie să se prezinte, care se publică pe pagina de internet a Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
    (3) Accesul candidaţilor în sala de concurs este permis pe baza unui act de identitate.
    (4) Interviul se înregistrează cu mijloace audio-video, înregistrările păstrându-se o perioadă de un an de la data desfăşurării probei.

    ART. 12
    (1) În cadrul interviului se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor, pe baza întrebărilor adresate de membrii comisiei şi a răspunsurilor candidaţilor. Interviul va urmări:
    a) verificarea pregătirii profesionale;
    b) verificarea capacităţii de a lua decizii şi de a-şi asuma răspunderea;
    c) verificarea rezistenţei la stres;
    d) existenţa unei conduite morale ireproşabile, precum şi a altor calităţi specifice, respectiv: complexitatea şi diversitatea activităţilor, motivaţia candidatului, iniţiativă şi creativitate;
    e) activitatea desfăşurată de candidaţi, cunoaşterea unei limbi străine şi cunoştinţele de operare pe calculator.

    (2) Interviul este condus de preşedintele comisiei de interviu. Membrii procurori pot adresa direct întrebări candidaţilor.
    (3) Psihologul poate adresa întrebări candidaţilor în scopul evaluării motivaţiei şi competenţelor umane şi sociale ale acestora.

    ART. 13
    (1) Membrii procurori ai comisiei de interviu notează fiecare candidat prin completarea unei fişe de notare nominale, care cuprinde numele şi prenumele membrului comisiei care a efectuat notarea şi semnătura acestuia.
    (2) Punctajul maxim ce poate fi acordat pentru fiecare criteriu dintre cele prevăzute la art. 12 alin. (1) este de 20 de puncte. Punctajul maxim total ce poate fi acordat la interviu este de 100 de puncte.
    (3) Punctajul obţinut de fiecare candidat este media aritmetică a punctajelor acordate de fiecare dintre membrii comisiei de interviu.
    (4) Rezultatele probei se publică pe pagina de internet a Direcţiei Naţionale Anticorupţie, după susţinerea interviului de către toţi candidaţii.
    (5) Fişele de notare completate de către membrii comisiei de interviu se predau comisiei de organizare a concursului după parcurgerea interviului de către toţi candidaţii înscrişi şi se păstrează până la acel moment de către preşedintele comisiei de interviu.

    ART. 14
    (1) Candidaţii nemulţumiţi de punctajul acordat pot formula, în termen de 3 zile de la data publicării rezultatelor, contestaţii, care se transmit prin fax sau e-mail la Direcţia Naţională Anticorupţie.
    (2) Contestaţiile se soluţionează în termen de 10 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).
    (3) Soluţionarea contestaţiei la interviu se realizează prin reevaluarea probei, pe baza înregistrării audio-video, de către comisia de soluţionare a contestaţiilor privind interviul. Dispoziţiile art. 13 se aplică în mod corespunzător. Punctajul obţinut în urma contestaţiei este definitiv şi nu poate fi mai mic decât punctajul contestat.
    (4) Rezultatele în urma soluţionării contestaţiilor se publică pe pagina de internet a Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

    ART. 15
    (1) Sunt declaraţi admişi la concurs candidaţii care au obţinut minimum 70 de puncte, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute şi în limita numărului de locuri scoase la concurs.
    (2) Pe baza rezultatelor finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se publică pe pagina de internet a Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
    (3) La punctaje egale au prioritate, în următoarea ordine: candidaţii care au vechime mai mare la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la parchetul de pe lângă curtea de apel, la parchetul de pe lângă tribunal sau, după caz, vechime mai mare în funcţia de procuror sau judecător, candidaţii care au deţinut anterior funcţii de conducere, candidaţii care au titlul ştiinţific de doctor în drept.

    ART. 16
    (1) Rezultatele concursului se înaintează Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, împreună cu înregistrările audio-video ale interviului şi celelalte documente referitoare la candidaţi, în vederea emiterii avizului.
    (2) În acest sens, Direcţia de resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte un referat, în care consemnează: evoluţia carierei profesionale a procurorului declarat admis în urma concursului, cu evidenţierea calificativului acordat la ultima evaluare şi, dacă este cazul, a menţiunii privind sancţiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani, cu excepţia cazurilor în care a intervenit radierea sancţiunii disciplinare, şi îndeplinirea condiţiei de vechime stabilite de lege.
    (3) Secţia pentru procurori emite avizul în 30 de zile de la primirea solicitării. Avizul negativ poate fi motivat doar pe baza aspectelor privind cariera procurorului sau a celor privind modul de susţinere a interviului în faţa comisiei de interviu.

    ART. 17
    (1) După transmiterea avizului Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, prin ordin, procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie numeşte în funcţie candidaţii declaraţi admişi la concurs, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute, în limita posturilor scoase la concurs. În cazul emiterii unui aviz negativ al Secţiei pentru procurori, procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie poate respinge numirea în funcţie a candidatului respectiv.
    (2) În toate situaţiile, ordinul prevăzut la alin. (1) se motivează.
    (3) Lista procurorilor numiţi în funcţie la Direcţia Naţională Anticorupţie se publică pe pagina de internet a Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

    CAP. II
    Revocarea procurorilor cu funcţii de execuţie din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie
    ART. 18
    Procurorii numiţi în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie pot fi revocaţi prin ordin al procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, cu avizul Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, în cazul exercitării necorespunzătoare a atribuţiilor specifice funcţiei sau în cazul aplicării uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute de lege, cu excepţia sancţiunii disciplinare a avertismentului.

    ART. 19
    (1) Prin exercitarea necorespunzătoare a atribuţiilor specifice funcţiei se înţelege ineficienţa sau calitatea necorespunzătoare a activităţii de urmărire penală, a activităţii privind participarea în şedinţele de judecată sau a activităţii desfăşurate în alte sectoare, comportamentul necorespunzător în relaţia cu procurorii şi judecătorii, personalul auxiliar de specialitate, justiţiabilii şi alte persoane implicate în procesul penal, cu alte instituţii şi persoane.
    (2) Eficienţa activităţii se va stabili în funcţie de: modalitatea de efectuare şi coordonare a activităţii de urmărire penală, operativitatea motivării căilor de atac declarate, termenele legale şi administrative în care se soluţionează lucrările repartizate.
    (3) Calitatea activităţii se va stabili în funcţie de: măsurile şi soluţiile imputabile pentru motive de nelegalitate existente la momentul dispunerii acestora; căile de atac admise părţilor pentru motive de nelegalitate în cauzele în care procurorul nu a exercitat calea de atac; situaţiile în care procurorul nu a declarat, din motive imputabile, calea de atac sau calea de atac a fost retrasă din motive imputabile ori, din aceleaşi motive, aceasta a fost respinsă; calitatea redactării şi motivării actelor; capacitatea de interpretare a probelor; calitatea exprimării, acurateţea raţionamentului şi capacitatea de sinteză; manifestarea rolului activ şi calitatea concluziilor susţinute în şedinţele de judecată.

    ART. 20
    (1) Ori de câte ori există date sau indicii privind exercitarea necorespunzătoare a atribuţiilor specifice funcţiei, procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie dispune efectuarea unui control de către o comisie alcătuită din procurori anume desemnaţi.
    (2) Comisia este numită prin ordin al procurorului-şef şi este compusă din procurori din cadrul direcţiei cu aceeaşi specializare cu cea a procurorului vizat, din care cel puţin unul cu funcţia de procuror-şef secţie.
    (3) Durata controlului nu poate depăşi 60 de zile de la data la care a fost dispus.
    (4) Aspectele constatate în urma controlului vor fi consemnate într-un raport care se va comunica procurorului vizat. Procurorul are dreptul de a consulta documentele care au stat la baza întocmirii raportului, în termen de 5 zile de la comunicarea raportului.
    (5) După expirarea termenului prevăzut la alin. (4), comisia procedează la ascultarea procurorului vizat. Refuzul de a face declaraţii sau de a se prezenta la audiere se constată prin proces-verbal şi nu împiedică continuarea procedurii.
    (6) Cu ocazia ascultării sale sau printr-o cerere separată, formulată în termen de cel mult 10 zile de la data comunicării raportului, procurorul poate propune probe şi formula obiecţii împotriva constatărilor şi concluziilor raportului. Comisia dispune motivat asupra solicitărilor sau obiecţiilor procurorului şi, după caz, completează verificările în cel mult 15 zile.
    (7) În cazul completării verificărilor comisia va întocmi un nou raport care va fi comunicat procurorului vizat. Dispoziţiile alin. (4) şi (5) se aplică în mod corespunzător.
    (8) Raportul comisiei este înaintat procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, care poate dispune motivat, o singură dată, completarea verificărilor. Completarea se efectuează de comisie în termen de cel mult 10 zile de la data când a fost dispusă.

    ART. 21
    (1) Pe baza raportului şi a probelor administrate, procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie solicită Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii emiterea avizului pentru revocarea procurorului.
    (2) În vederea emiterii avizului, secţia examinează întregul material rezultat în urma controlului, inclusiv obiecţiile sau punctul de vedere al procurorului vizat, şi procedează la audierea acestuia.
    (3) Neemiterea avizului în termen de 30 de zile de la data solicitării nu împiedică continuarea procedurii de revocare.

    ART. 22
    Ordinul de revocare emis de procurorul-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie poate fi atacat de procurorul vizat la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, potrivit legii, în termen de 30 de zile de la comunicare, fără parcurgerea procedurii plângerii prealabile prevăzute de lege. Hotărârea pronunţată este definitivă.

    CAP. III
    Încetarea activităţii în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie
    ART. 23
    (1) Activitatea procurorilor cu funcţii de execuţie din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie încetează ca urmare a:
    a) revocării;
    b) promovării efective în funcţii de execuţie;
    c) numirii în funcţii de conducere în cadrul altor parchete, în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie ori în funcţia de procuror european delegat;
    d) eliberării din funcţia de procuror;
    e) intervenirii unei alte situaţii prevăzute de lege.

    (2) Activitatea procurorilor cu funcţii de execuţie din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie poate înceta şi la cererea acestora.
    (3) La data încetării activităţii potrivit alin. (2), procurorii revin la parchetul de unde provin sau pot solicita continuarea activităţii la un parchet la care au dreptul să funcţioneze potrivit legii.

    ART. 24
    (1) Revocarea din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie nu constituie sancţiune disciplinară.
    (2) De la data prevăzută în ordinul de revocare procurorul revine la parchetul de unde provine şi îşi redobândeşte gradul profesional de execuţie şi salarizarea corespunzătoare acestuia avute anterior sau pe cele dobândite ca urmare a promovării, în condiţiile legii, în timpul desfăşurării activităţii în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

    ART. 25
    (1) Cererea prevăzută la art. 23 alin. (2) se formulează cu cel puţin 30 de zile înainte de data indicată în acest sens în cuprinsul solicitării şi se adresează Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, procurorul menţionând opţiunea referitoare la revenirea la parchetul de unde provine sau la continuarea activităţii la un alt parchet la care are dreptul să funcţioneze, potrivit legii.
    (2) Prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, solicitarea de încetare a activităţii este transmisă procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, cu menţiunea exprimării unui punct de vedere care să cuprindă şi aspecte vizând situaţia lucrărilor nesoluţionate repartizate procurorului.
    (3) Secţia pentru procurori dispune, începând cu data stabilită prin hotărâre, care nu poate fi mai mare de 90 de zile de la data formulării cererii, continuarea activităţii la parchetul de unde provine sau la un alt parchet la care procurorul are dreptul să funcţioneze potrivit legii, ca urmare a încetării activităţii în cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie.
    (4) Hotărârea Secţiei pentru procurori se comunică procurorului vizat şi procurorului-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie.

    ART. 26
    (1) În vederea soluţionării cererii privind continuarea activităţii la un alt parchet la care procurorul are dreptul să funcţioneze, potrivit legii, Direcţia resurse umane şi organizare solicită avizul conducătorului parchetului de unde procurorul provine, avizul conducătorului parchetului la care procurorul solicită continuarea activităţii şi punctele de vedere ale procurorilor generali ai parchetelor de pe lângă curţile de apel în circumscripţia cărora se află aceste parchete. Avizele, respectiv punctele de vedere se transmit Consiliului Superior al Magistraturii în termen de cel mult 5 zile de la data solicitării.
    (2) Direcţia resurse umane şi organizare poate solicita procurorului precizări referitoare la cererea formulată.
    (3) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, în termen de cel mult 10 zile de la primirea avizelor, respectiv a punctelor de vedere, un referat în care prezintă datele relevante privind cariera procurorului solicitant, motivele pe care se întemeiază cererea, situaţia posturilor ocupate, a posturilor vacante, a celor care urmează a se vacanta şi a posturilor temporar vacante la Direcţia Naţională Anticorupţie, la parchetul de unde procurorul provine, precum şi la parchetul la care se solicită continuarea activităţii. Referatul va cuprinde menţiuni privind procurorii delegaţi de la toate unităţile de parchet vizate, precum şi ultimele date statistice privind volumul de activitate, încărcătura efectivă pe procuror şi încărcătura pe schemă, raportate la media pe ţară.
    (4) La soluţionarea cererii de continuare a activităţii la un alt parchet la care procurorul are dreptul să funcţioneze, potrivit legii, vor fi avute în vedere criteriile prevăzute la art. 192 din Legea nr. 303/2022 privind statul judecătorilor şi procurorilor, care se aplică în mod corespunzător.
    (5) Dacă apreciază necesar, Secţia pentru procurori poate invita solicitantul să îşi susţină cererea, personal sau prin videoconferinţă.

    ART. 27
    De la data încetării activităţii la Direcţia Naţională Anticorupţie, procurorii care au activat în cadrul direcţiei îşi redobândesc gradul profesional de execuţie şi salarizarea corespunzătoare acestuia avute anterior sau pe cele dobândite ca urmare a promovării, în condiţiile legii, în timpul desfăşurării activităţii în cadrul acestei direcţii.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 28
    Documentele întocmite pentru concursul prevăzut de prezentul regulament se păstrează în arhiva Direcţiei Naţionale Anticorupţie, prin grija Serviciului resurse umane, perfecţionare profesională şi documentare.

    ART. 29
    Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 181 şi următoarele din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 30
    Prin excepţie de la art. 3 alin. (2), până la data de 1 ianuarie 2026, la calcularea condiţiei minime de vechime pentru a participa la concurs, prevăzută de prezentul regulament, se ia în considerare şi perioada în care procurorul a avut calitatea de auditor de justiţie.

    ART. 31
    În anul 2023, în calculul numărului maxim al concursurilor organizate anual nu se au în vedere procedurile declanşate anterior intrării în vigoare a prezentului regulament.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016