Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 30 august 2024  pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 30 august 2024 pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent

EMITENT: Camera Consultanţilor Fiscali
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 892 din 4 septembrie 2024
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 9 din 30 august 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 892 din 4 septembrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent se organizează de către Camera Consultanţilor Fiscali şi se desfăşoară în baza prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) Examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent se poate desfăşura în următoarele modalităţi:
    a) examen cu prezenţă fizică la sală;
    b) examen în sistem online;
    c) examen-interviu.

    (2) Prin ordin al preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali se constituie colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent şi secretariatul tehnic al Comisiei de examinare şi al Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    (3) Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali stabileşte componenţa Comisiei de examinare, a Comisiei de evaluare, a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, atribuţiile şi preşedinţii acestora, denumite în continuare comisii de examen.
    (4) La solicitarea Camerei Consultanţilor Fiscali, ministrul finanţelor poate desemna prin ordin specialişti din cadrul Ministerului Finanţelor care să facă parte din comisiile de examen.

    ART. 3
    (1) Componenţa comisiilor de examen se va stabili la fiecare examen. Aceste comisii vor fi formate atât din consultanţi fiscali membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali, cât şi din specialişti în domeniul disciplinelor de examen.
    (2) Componenţa comisiilor de examen, precum şi numărul membrilor acestora nu se modifică pe durata desfăşurării procedurii de examinare.
    (3) În condiţii excepţionale şi temeinic justificate, la propunerea preşedintelui unei comisii de examen, preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali poate aproba prin ordin înlocuirea unuia dintre membrii acesteia.
    (4) Responsabilii de săli şi membrii personalului de supraveghere şi evaluare pentru examen pot fi contractaţi şi din mediul universitar.

    ART. 4
    Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali stabileşte prin hotărâre, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, data susţinerii, modalitatea şi locul desfăşurării examenului, domeniile de examinare, tematica şi bibliografia corespunzătoare fiecărui domeniu, precum şi perioada de înscriere la examen.

    CAP. II
    Organizarea şi desfăşurarea examenului
    SECŢIUNEA 1
    Prevederi generale
    ART. 5
    (1) Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal, candidaţii persoane fizice trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil economic;
    b) să aibă o experienţă profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activităţi:
    (i) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislaţiei fiscale;
    (ii) administrare fiscală;
    (iii) elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile;
    (iv) activitate financiar-contabilă;
    (v) activitate didactică universitară în domeniul finanţelor publice, fiscalitate, politici fiscale şi bugetare, contabilitate financiară, finanţele instituţiilor publice;
    (vi) activitate de consultant fiscal asistent;

    c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la lit. b), inclusiv spălarea banilor sau finanţarea terorismului;
    d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
    e) să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
    f) să promoveze examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal.

    (2) Dosarul de înscriere la examen se încarcă în aplicaţia Camerei Consultanţilor Fiscali de către candidat, folosind un cont propriu creat în aplicaţie. În vederea creării contului este necesară utilizarea de către candidat a unei adrese de e-mail valide. Dosarul va conţine cererea de înscriere şi documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-e), astfel:
    a) cererea de înscriere la examen;
    b) declaraţia privind consimţământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului pus la dispoziţie de către Camera Consultanţilor Fiscali;
    c) curriculum vitae;
    d) diploma de licenţă, precum şi acte doveditoare, în cazul schimbării numelui;
    e) carnetul de muncă, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de organizaţiile profesionale din care face parte, în cazul profesiilor liberale;
    f) actul de identitate;
    g) certificatul de cazier judiciar;
    h) certificatul de cazier fiscal;
    i) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie care să ateste că este clinic sănătos;
    j) declaraţia pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exerciţiu, conform modelului pus la dispoziţie de către Camera Consultanţilor Fiscali;
    k) dovada achitării taxei de înscriere la examen.


    ART. 6
    (1) Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent, candidaţii persoane fizice trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să aibă calitatea de licenţiat al unei instituţii acreditate de învăţământ superior cu durata stabilită de lege;
    b) să aibă o experienţă profesională de minimum 2 ani;
    c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b), inclusiv spălarea banilor sau finanţarea terorismului;
    d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
    e) să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
    f) să promoveze examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent.

    (2) Dosarul de înscriere la examen se încarcă în aplicaţia Camerei Consultanţilor Fiscali de către candidat, folosind un cont propriu creat în aplicaţie. În vederea creării contului este necesară utilizarea de către candidat a unei adrese de e-mail valide. Dosarul va conţine cererea de înscriere şi documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a)-e), astfel:
    a) cererea de înscriere la examen;
    b) declaraţia privind consimţământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului pus la dispoziţie de către Camera Consultanţilor Fiscali;
    c) curriculum vitae;
    d) diploma de licenţă, precum şi acte doveditoare, în cazul schimbării numelui;
    e) carnetul de muncă, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de organizaţiile profesionale din care face parte, în cazul profesiilor liberale;
    f) actul de identitate;
    g) certificatul de cazier judiciar;
    h) certificatul de cazier fiscal;
    i) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie care să ateste că este clinic sănătos;
    j) declaraţia pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exerciţiu, conform modelului pus la dispoziţie de către Camera Consultanţilor Fiscali;
    k) dovada achitării taxei de înscriere la examen.


    ART. 7
    Nivelul taxei de înscriere la examen se stabileşte anual prin hotărâre a Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali.

    ART. 8
    (1) Operatorul verifică dosarele încărcate în aplicaţie de către candidaţi şi concordanţa dintre datele introduse de aceştia şi documentele încărcate în aplicaţie.
    (2) Operatorul comunică fiecărui candidat, prin intermediul aplicaţiei Camerei Consultanţilor Fiscali, eventualele neconcordanţe între datele introduse de acesta în aplicaţie şi documentele din dosarul de înscriere, precum şi rezultatul final al verificării.
    (3) Candidaţii au obligaţia de a corecta prin aplicaţie solicitările comunicate de către operator.
    (4) Soluţionarea dosarului de înscriere la examen se realizează prin aprobare sau respingere în funcţie de îndeplinirea sau, respectiv, neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5 sau 6.

    ART. 9
    Camera Consultanţilor Fiscali, în a zecea zi de la finalizarea perioadei de înscriere, asigură publicarea pe site-ul propriu a situaţiei dosarelor candidaţilor înscrişi la examen: aprobate, respinse sau retrase.

    ART. 10
    (1) În cazul examenului organizat cu prezenţă fizică la sală sau în sistem online, Comisia de examinare va elabora subiectele pentru examen conform tematicii şi bibliografiei, astfel:
    a) legislaţia fiscală şi vamală, legislaţia procedural-fiscală, 77,5%;
    b) dreptul comercial şi dreptul financiar-fiscal, 10%;
    c) gestiunea financiară şi contabilitatea întreprinderii, 10%;
    d) prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, 2,5%.

    (2) Comisia de examinare stabileşte punctajul fiecărui subiect.
    (3) Pentru promovarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, candidaţii trebuie să acumuleze minimum 75 de puncte dintr-un total de 100 de puncte.
    (4) În arhivă se vor păstra, pentru o perioadă de 5 ani, toate subiectele, atât cele propuse, cât şi cele extrase.

    ART. 11
    Camera Consultanţilor Fiscali va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, domeniile de examinare, tematica şi bibliografia corespunzătoare fiecărui domeniu înainte de începerea perioadei de înscriere la examen.

    ART. 12
    Rezultatele obţinute la examen se pot contesta o singură dată, în termen de 48 de ore (două zile lucrătoare) de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii, conform Procedurii pentru contestarea rezultatelor obţinute la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent şi de soluţionare a contestaţiilor, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 13
    Decizia de soluţionare a contestaţiilor este supusă reexaminării de către Comisia de apel a Camerei Consultanţilor Fiscali, denumită în continuare Comisia de apel. Condiţiile şi procedura de reexaminare a deciziei emise în soluţionarea contestaţiei sunt prevăzute în anexa nr. 2.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Examenul cu prezenţă fizică la sală
    ART. 14
    (1) Proba scrisă va fi sub formă de test-grilă/lucrare scrisă.
    (2) Durata de elaborare a răspunsurilor pentru proba scrisă este de maximum 3 ore.

    ART. 15
    Pentru candidaţii înscrişi la examen ale căror dosare au fost aprobate se editează legitimaţii de examen care se aplică pe mesele din sălile de examen.

    ART. 16
    Intrarea în sălile de examen se face în baza actului de identitate sau a unui alt act prin care se poate dovedi identitatea.

    ART. 17
    Camera Consultanţilor Fiscali afişează la locul de desfăşurare a examenului şi pe site-ul propriu, cu cel puţin 48 de ore înaintea începerii acestuia, listele cu repartizarea pe săli a candidaţilor. Orice modificare a listelor se face cu cel puţin 24 de ore înainte de începerea examenului.

    ART. 18
    (1) Preşedintele Comisiei de examinare, cu 3 ore înainte de începerea examenului, numeşte responsabilii de sală şi repartizează membrii personalului de supraveghere şi evaluare pe săli, proporţional cu numărul candidaţilor din sălile respective.
    (2) Examenul se desfăşoară în săli în care se poate asigura aşezarea candidaţilor la distanţă corespunzătoare, păstrându-se un loc liber între candidaţi.
    (3) Responsabilii de sală şi personalul de supraveghere sunt răspunzători de modul în care se derulează examenul, începând cu accesul candidaţilor în săli, derularea propriu-zisă a examenului şi sfârşind cu predarea lucrărilor.

    ART. 19
    La examenul scris, accesul candidaţilor în sală este permis cu maximum o oră înainte de începerea examenului, conform listelor afişate, sub supravegherea responsabilului de sală.

    ART. 20
    (1) Responsabilii de săli primesc de la Comisia de examinare lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă, instrucţiunile de derulare a examenului şi subiectele.
    (2) După expirarea termenului legal de susţinere a examenului, responsabilii de săli primesc de la Comisia de examinare grilele de evaluare a probelor de examen.

    ART. 21
    (1) Responsabilul de sală notează în listă candidaţii prezenţi şi absenţi.
    (2) Actul de identitate şi legitimaţia de examen vor rămâne pe masa candidatului pe toată durata examenului, pentru a putea fi efectuate verificări suplimentare.

    ART. 22
    Candidaţii care nu sunt în sală în momentul comunicării subiectelor pierd dreptul de a susţine examenul.

    ART. 23
    (1) Pe parcursul desfăşurării examenului, candidaţii nu au voie să părăsească sala şi să revină.
    (2) În situaţii motivate medical, un membru delegat al personalului de supraveghere va însoţi candidatul de la ieşirea şi până la revenirea în sală.

    ART. 24
    După terminarea examenului, Camera Consultanţilor Fiscali afişează la avizierele de la locul de desfăşurare a examenului şi pe site-ul propriu răspunsurile corecte şi punctajul aferent fiecărui răspuns.

    ART. 25
    (1) După expirarea termenului legal de susţinere a probei, fiecare lucrare se evaluează în prezenţa candidatului şi a unui martor din rândul candidaţilor, care semnează procesul-verbal de luare la cunoştinţă a punctajului obţinut. În situaţia în care candidatul refuză să semneze sau nu este prezent în sală la evaluarea formularului probei sale de concurs, este chemat un al doilea martor, care va semna în locul acestuia.
    (2) După încheierea evaluării, responsabilul de sală preia lucrările şi, împreună cu lista candidaţilor repartizaţi în sala respectivă, le predă pe baza unui proces-verbal preşedintelui Comisiei de examinare.

    ART. 26
    Rezultatele obţinute la examen se aduc la cunoştinţa candidaţilor prin publicare pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali.

    ART. 27
    (1) După încheierea probelor de examen, subiectele şi lucrările candidaţilor se predau Camerei Consultanţilor Fiscali, pe bază de proces-verbal.
    (2) Lucrările candidaţilor admişi în urma susţinerii examenului vor fi arhivate la dosarele personale ale candidaţilor.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Examenul în sistem online
    ART. 28
    Examenul în sistem online se organizează de către Camera Consultanţilor Fiscali. Aceasta elaborează procedura de desfăşurare a examenului, care se aprobă prin ordin al preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali.

    ART. 29
    (1) Camera Consultanţilor Fiscali asigură publicarea pe site-ul propriu a procedurii de desfăşurare a examenului cu cel puţin 15 zile înainte de data susţinerii acestuia. Procedura conţine toate informaţiile necesare desfăşurării în condiţii optime a examenului, precum şi modalitatea tehnică de autentificare şi identificare pe platforma de examen, ora exactă a accesării de către candidaţi a platformei, ora de afişare a testelor-grilă, regulile de lucru pe platforma de examen pe care trebuie să le respecte candidaţii, precum şi consecinţele nerespectării acestora.
    (2) Concomitent cu conectarea la platforma de examen online, candidaţii au obligaţia de a se conecta pe o platformă de videoconferinţă de uz general, cu partea audio şi video permanent pornite pe toată durata examenului. Candidatul va fi supravegheat şi înregistrat video şi audio pe tot parcursul desfăşurării examenului, iar înregistrarea va fi arhivată timp de un an.
    (3) Candidaţii sunt responsabili de asigurarea condiţiilor tehnice necesare pentru susţinerea examenului în sistem online, prevăzute în procedura de examen.

    ART. 30
    Durata totală a examinării online este fermă. Aceasta se stabileşte de către comisia de examen şi se aduce la cunoştinţa candidaţilor cu cel puţin 3 zile înainte de data examenului.

    ART. 31
    Candidaţii au obligaţia de a se autentifica pe platformă la data şi la ora stabilite pentru susţinerea examenului online.

    ART. 32
    Rezultatele obţinute la examen se aduc la cunoştinţa candidaţilor individual, prin contul folosit din platforma de examen online şi prin publicare pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Examenul-interviu
    ART. 33
    (1) Persoanele care deţin titlul ştiinţific de doctor în domeniul economic/finanţe/contabilitate, membrii comisiilor de buget ale Parlamentului României, precum şi personalul de specialitate al acestor comisii care verifică şi analizează actele normative din domeniul fiscal supuse spre aprobare Parlamentului pot solicita dobândirea calităţii de consultant fiscal cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 5, iar examenul se va susţine sub formă de interviu în faţa Comisiei de evaluare a Camerei Consultanţilor Fiscali.
    (2) Persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 6 şi care au absolvit cu media generală de minimum 8 un program de master acreditat, organizat de instituţii de învăţământ superior cu profil economic în parteneriat cu Camera Consultanţilor Fiscali, pot susţine examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent sub formă de interviu. Dovada absolvirii programului de master se face cu diploma de master şi suplimentul la diplomă.
    (3) Persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 6 şi care au promovat un program de studii postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională continuă organizat de instituţii de învăţământ superior, în baza acordurilor încheiate de Camera Consultanţilor Fiscali, pot susţine examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent sub formă de interviu.

    CAP. III
    Sancţiuni
    ART. 34
    (1) Nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage sancţionarea persoanelor vinovate.
    (2) Sancţionarea candidaţilor se face în funcţie de gravitatea faptelor şi constă în avertisment sau în eliminarea din examen, în următoarele situaţii:
    a) încercarea dovedită de a se inspira din cărţi, caiete, notiţe, surse electronice sau alte materiale;
    b) transmiterea ori primirea de ciorne sau alte materiale.

    (3) Substituirea de persoană la examen reprezintă fraudă, este interzisă şi se sancţionează cu anularea examenului şi interzicerea dreptului de a mai participa la examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent pe o perioadă de 5 ani.
    (4) În cazul nerespectării prevederilor prezentului regulament de către responsabilii de săli sau personalul de supraveghere, la sesizare, preşedintele Comisiei de examinare procedează la eliminarea şi înlocuirea acestora din sală şi face propuneri de sancţionare.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 35
    (1) Remunerarea membrilor comisiilor de examen, a responsabililor de săli, a personalului de supraveghere, precum şi cheltuielile de transport, cazare şi diurnă ale acestora, după caz, se suportă de Camera Consultanţilor Fiscali.
    (2) Nivelul indemnizaţiilor se aprobă prin ordin de către preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli anual al Camerei Consultanţilor Fiscali.

    ART. 36
    (1) Taxa de înscriere la examen se restituie, în proporţie de 50%, candidaţilor care nu au îndeplinit condiţiile de înscriere la examen şi dosarul a fost respins, precum şi candidaţilor care şi-au retras dosarul de înscriere înainte de data publicării pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali a listelor cu soluţionarea dosarelor, conform art. 9.
    (2) Candidaţii care sunt declaraţi absenţi la sesiunea de examen, precum şi candidaţii care nu promovează examenul nu beneficiază de restituirea contravalorii taxei de înscriere la examen.
    (3) Dreptul candidaţilor prevăzuţi la alin. (1) de a solicita restituirea taxei de înscriere la examen se prescrie în termen de 30 de zile de la data examenului.

    ART. 37
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    la regulament
    PROCEDURĂ
    pentru contestarea rezultatelor obţinute la examenul de atribuire
    a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent
    şi de soluţionare a contestaţiilor
    CAP. I
    Formularea şi depunerea contestaţiilor
    1. Rezultatele obţinute la examen se pot contesta o singură dată, în termen de 48 de ore (două zile lucrătoare) de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii.
    2. Candidaţii pot contesta rezultatele obţinute la examen, indiferent dacă au promovat sau nu examenul.
    3. Contestaţiile comunicate după expirarea termenului prevăzut la pct. 1 nu sunt luate în considerare.
    4. Contestaţia se formulează în scris şi va cuprinde, sub sancţiunea respingerii, următoarele elemente obligatorii:
    a) datele de identificare ale contestatarului;
    b) obiectul acesteia, cu precizarea expresă a întrebărilor contestate;
    c) motivele de fapt şi de drept pentru fiecare întrebare contestată;
    d) semnătura contestatarului.

    5. Contestaţia se depune exclusiv online în aplicaţie la secţiunea „Contestaţii“, potrivit instrucţiunilor comunicate de către Camera Consultanţilor Fiscali.
    6. După depunerea contestaţiei aceasta nu mai poate fi modificată sau înlocuită.
    7. Secretariatul tehnic al Comisiei de soluţionare a contestaţiilor asigură gestionarea contestaţiilor primite şi le predă pe baza unui inventar preşedintelui comisiei.
    8. La cererea Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, contestatarul poate aduce lămuriri suplimentare cu privire la argumentele din cuprinsul contestaţiei şi documente prin care îşi probează afirmaţiile.
    9. Sesizările privind unele vicii de procedură sau alte nemulţumiri în legătură cu examenul, depuse înainte de examen, în timpul examenului sau după examen şi care nu pot fi calificate drept contestaţii, se soluţionează de către Comisia de examinare sau de către conducerea Camerei Consultanţilor Fiscali, după caz.
    CAP. II
    Soluţionarea contestaţiilor
    1. Contestaţiile se soluţionează de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor, prin decizie de soluţionare a contestaţiei, emisă individual pentru fiecare contestaţie depusă, în termen de 15 zile lucrătoare de la depunerea acestora.
    2. Decizia de soluţionare a contestaţiei se semnează de preşedintele Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    3. Comisia de soluţionare a contestaţiilor verifică dacă punctajul obţinut şi contestat corespunde cu grila de examen pentru fiecare contestaţie în parte.
    4. Înainte de analiza pe fond a contestaţiei se verifică îndeplinirea condiţiilor de procedură obligatorii, iar în cazul în care acestea nu sunt îndeplinite contestaţia se respinge, fără a se trece la analiza pe fond.
    5. Preşedintele Comisiei de soluţionare a contestaţiilor poate solicita membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor să îşi exprime punctul de vedere argumentat în fapt şi în drept asupra subiectelor contestate în raport cu argumentaţia contestatarului. Comunicarea acestui punct de vedere este obligatorie şi trebuie realizată în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii solicitării.
    6. În soluţionarea contestaţiilor, membrii Comisiei de soluţionare a contestaţiilor analizează argumentele de fapt şi de drept prezentate de contestatar şi, respectiv, pe cele primite de la membrii comisiei de elaborare a subiectelor, având dreptul deplin de apreciere asupra soluţiei adoptate.
    7. Soluţia cuprinsă în decizia de soluţionare a contestaţiei se adoptă de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu majoritate simplă de voturi. Abţinerea membrilor comisiei nu este admisă.
    8. Contestaţiile se pot admite de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor, având drept efect modificarea rezultatelor obţinute la examen de către candidatul contestatar în situaţii cum ar fi:
    a) enunţul întrebării este incomplet/interpretabil şi conduce la formularea mai multor răspunsuri corecte sau la niciun răspuns corect;
    b) acordarea punctajului nu este în concordanţă cu răspunsurile corecte la întrebările formulate;
    c) întrebările nu au fost formulate din tematica şi/sau bibliografia pentru examen.

    9. Decizia de soluţionare a contestaţiei cuprinde cel puţin următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale emitentului şi temeiul legal al procedurii de soluţionare;
    b) datele de identificare ale contestatarului şi temeiul legal al contestaţiei;
    c) analiza îndeplinirii condiţiilor de procedură şi concluziile acesteia;
    d) prezentarea conţinutului contestaţiei pe fond şi a argumentelor aduse de contestatar, în raport cu argumentele de fapt şi de drept ale Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi concluzia de admitere sau respingere, pentru fiecare întrebare contestată în parte;
    e) dispozitivul deciziei de soluţionare, care cuprinde rezultatul sintetic al soluţionării contestaţiei, respectiv: întrebările admise; întrebările respinse; punctajul obţinut de candidat în urma soluţionării contestaţiei şi efectul acestui punctaj în raport cu rezultatul la examen, admis sau respins;
    f) calea legală de atac a deciziei de soluţionare a contestaţiei şi semnătura preşedintelui Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

    10. După stabilirea rezultatului contestaţiilor, secretariatul Comisiei de soluţionare a contestaţiilor întocmeşte un proces-verbal, care se semnează de către toţi membrii comisiei. În procesul-verbal se consemnează pentru fiecare candidat punctajul obţinut după soluţionarea contestaţiei cu menţiunea „admis/respins“.
    CAP. III
    Comunicarea rezultatelor
    1. După încheierea procedurilor de soluţionare a contestaţiilor, deciziile de soluţionare se comunică exclusiv online prin intermediul aplicaţiei Camerei Consultanţilor Fiscali individual contestatarilor, iar rezultatele centralizate pe baza deciziilor de soluţionare se publică pe site-ul Camerei Consultanţilor Fiscali.
    2. Lista cu rezultatele centralizate publicată pe site conţine datele pentru identificarea contestatarului şi informaţiile din dispozitivul fiecărei decizii.

    ANEXA 2

    la regulament
    PROCEDURĂ
    de reexaminare a deciziei emise în soluţionarea contestaţiei
    1. Decizia emisă în soluţionarea contestaţiei poate fi reexaminată de către Comisia de apel, la cererea contestatarului, în următoarele situaţii:
    a) cel puţin în cazul unei întrebări contestate nu s-a avut în vedere aplicarea anumitor dispoziţii legale care ar fi schimbat fundamental soluţia adoptată;
    b) ulterior emiterii deciziei de soluţionare a contestaţiei, a fost emis de către autoritatea competentă un act oficial de interpretare a dispoziţiilor legale care au stat la baza formulării întrebării contestate, a răspunsului apreciat ca fiind corect la această întrebare şi care oferă o altă abordare decât cea avută în vedere de Comisia de soluţionare a contestaţiilor;
    c) anterior sau ulterior emiterii deciziei se adoptă o hotărâre a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene/Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a României, care este contrară interpretării dispoziţiilor legale care au stat la baza formulării întrebării contestate, a răspunsului apreciat ca fiind corect la această întrebare avută în vedere de Comisia de soluţionare a contestaţiilor sau care dictează o anumită practică judiciară pentru problematica supusă analizei, diferită de cea avută în vedere de Comisia de soluţionare a contestaţiilor;
    d) constatarea unor erori materiale sau procedurale evidente, fără producerea cărora soluţia adoptată ar fi fost schimbată fundamental.

    2. Cererea de reexaminare se depune exclusiv online în aplicaţie la secţiunea „Contestaţii - Solicitare reexaminare decizie“, potrivit instrucţiunilor comunicate de către Camera Consultanţilor Fiscali, în următoarele situaţii:
    a) în cazul deciziilor de soluţionare a contestaţiilor care fac obiectul acţiunii în contencios administrativ, pe perioada judecării cauzei;
    b) în cazul deciziilor de soluţionare a contestaţiilor pentru care nu s-a formulat acţiune în contencios administrativ, în termen de 6 luni de la data comunicării deciziei de soluţionare, sub sancţiunea decăderii.

    3. Preşedintele Comisiei de apel poate solicita Comisiei de soluţionare a contestaţiilor să îşi exprime punctul de vedere argumentat în fapt şi în drept asupra deciziilor emise în soluţionarea contestaţiilor în raport cu argumentele aduse prin cererea de reexaminare. Comunicarea acestui punct de vedere este obligatorie şi trebuie realizată în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii solicitării.
    4. În reexaminarea deciziei emise în soluţionarea contestaţiei, membrii Comisiei de apel analizează argumentele de fapt şi de drept prezentate de contestatar în cererea de reexaminare şi, respectiv, pe cele primite de la Comisia de soluţionare a contestaţiilor, având dreptul deplin de apreciere asupra soluţiei adoptate.
    5. Soluţia cuprinsă în decizia de soluţionare a cererii de reexaminare se adoptă de către Comisia de apel cu majoritatea simplă de voturi. Abţinerea membrilor Comisiei de apel nu este admisă.
    6. În urma reexaminării deciziei emise în soluţionarea contestaţiei, Comisia de apel o poate confirma sau o poate retracta, emiţând o nouă decizie.
    7. Decizia de soluţionare a cererii de reexaminare cuprinde cel puţin următoarele elemente:
    a) datele de identificare ale emitentului şi temeiul legal al procedurii de soluţionare;
    b) datele de identificare ale contestatarului şi temeiul legal al reexaminării;
    c) analiza îndeplinirii condiţiilor de procedură şi concluziile acesteia;
    d) prezentarea conţinutului cererii de reexaminare pe fond şi a argumentelor aduse de contestatar, în raport cu argumentele de fapt şi de drept ale membrilor Comisiei de apel, precum şi concluzia de admitere sau respingere, pentru fiecare întrebare contestată în parte;
    e) dispozitivul deciziei de soluţionare a cererii de reexaminare, care cuprinde rezultatul sintetic al soluţionării cererii de reexaminare, respectiv: întrebările admise; întrebările respinse; punctajul obţinut de candidat în urma soluţionării cererii de reexaminare şi efectul acestui punctaj în raport cu rezultatul la examen, admis sau respins;
    f) calea legală de atac a deciziei de soluţionare a cererii de reexaminare şi semnătura preşedintelui Comisiei de apel.

    8. În situaţia prevăzută la pct. 2 lit. a), decizia de soluţionare a cererii de reexaminare poate fi comunicată până la data încheierii dezbaterilor în fond în faţa primei instanţe.
    9. În cazul în care decizia de soluţionare a cererii de reexaminare nu a fost comunicată până la data încheierii dezbaterilor în fond în faţa primei instanţe, aceasta nu se mai comunică şi nu produce niciun efect juridic.
    10. Decizia de soluţionare a cererii de reexaminare se comunică exclusiv online prin aplicaţie individual contestatarului şi produce efecte de la data comunicării.
    11. În situaţia prevăzută la pct. 2 lit. b), decizia de soluţionare a cererii de reexaminare poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ competentă, în condiţiile legii.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016