Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 3 septembrie 2021 de înfiinţare, organizare, funcţionare şi componenţa Comisiei Centrale Medicale şi Psihologice în Siguranţa Transporturilor din cadrul Spitalului Clinic Căi Ferate nr. 1 Witting Bucureşti
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 848 bis din 6 septembrie 2021
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 1151/1752/2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 848 din 6 septembrie 2021.
──────────
ART. 1
Comisia Centrală Medicală şi Psihologică în Siguranţa Transporturilor, denumită în continuare Comisia Centrală, este organizată şi funcţionează în cadrul Spitalului Clinic Căi Ferate nr. 1 Witting Bucureşti şi are ca atribuţie principală rezolvarea contestaţiilor formulate la avizele medicale şi psihologice de apt cu restricţii/ inapt elaborate de comisiile medicale şi/sau psihologice în siguranţa transporturilor.
ART. 2
Comisia Centrală, este formată din:
a) medici şefi de secţie sau medici cu grad de medic primar din următoarele specialităţi medicale: medicină internă, chirurgie generală, oftalmologie, ORL, neurologie, psihiatrie şi medicina muncii;
b) 3 psihologi principali în psihologia transporturilor;
c) un secretar, registrator medical din cadrul spitalului.
ART. 3
Componenţa Comisiei Centrale este propusă de Spitalul Clinic Căi Ferate nr.1 Witting Bucureşti, avizată de către Direcţia Medicală din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, este coordonată de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei şi aprobată prin ordin al Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii.
ART. 4
Comisia Centrală se întruneşte în afara orelor de program, săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.
ART. 5
Comisia Centrală transmite Direcţiei Medicale din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii rapoartele de activitate lunară conţinând:
- numărul total de reexaminări;
– numărul de reexaminari pe mod de transport;
– numărul de reexaminari pe tipuri (şcolarizare, angajare, schimbarea funcţiei, examinare periodică);
– numărul de persoane declarate inapt, cu precizarea specialităţii medicale care l-a declarat inapt, precum şi a modului de transport;
– numărul de avize restrictive, cu precizarea specialităţii medicale care l-a declarat apt cu restricţii, a modului de transport precum şi a perioadei de restricţionare.
ART. 6
Atribuţiile ale Comisiei Centrale sunt:
a) efectuează reexaminarea medicală şi psihologică a personalului care a primit avizul de inapt sau avizul cu restricţii de la comisiile medicale şi/sau psihologice în siguranţa transporturilor, în baza dosarului medical şi/ sau psihologic al solicitantului, transmis de către comisia medicală şi/sau psihologică la care solicitantul a fost declarat inapt sau apt cu restricţie medicală/psihologică;
b) emite avize de apt/inapt/ sau apt cu restricţie care devin obligatorii atât pentru persoana examinată, cât şi pentru unitatea angajatoare;
c) are dreptul să urmărească evoluţia/dispensarizarea cazurilor din punct de vedere medical şi psihologic, inclusiv prin programarea personalului la o reexaminare ulterioară;
d) elaborează propuneri metodologice pentru îmbunătăţirea activităţii de examinare medicală şi psihologică a personalului cu atribuţii în siguranţa transporturilor pe care le înaintează Direcţiei Medicale din cadrul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii;
e) verifică, din dispoziţia conducerii ministerului, corectitudinea completării fişelor medicale şi psihologice personale tip siguranţa transporturilor, a avizelor medicale, a certificatelor medicale şi psihologice, eliberate de comisiile medicale şi/sau psihologice în siguranţa transporturilor;
f) verifică, din dispoziţia conducerii ministerului, concluziile comisiilor medicale şi/sau psihologice în siguranţa transporturilor.
ART. 7
În situaţia în care persoana declarată inapt necesită internare, aceasta va reveni la Comisia Centrală, după externare, pentru închiderea fişei de siguranţa transporturilor.
ART. 8
(1) Avizul medical se stabileşte de Comisia Centrală şi se semnează de preşedintele acesteia.
(2) Avizul psihologic se stabileşte de psihologul examinator şi se contrasemnează de preşedintele Comisiei Centrale.
(3) După reexaminarea cazului de către Comisia Centrală, avizul medical şi/sau psihologic definitiv va fi completat în 5 exemplare autocopiative. Originalul avizului va fi transmis unităţii angajatoare în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii, al doilea exemplar va fi înmânat persoanei fizice examinate, al treilea exemplar va fi păstrat la dosarul personal din fişierul de siguranţa transporturilor, al patrulea exemplar se va transmite medicului de familie care a eliberat adeverinţa de boli cronice, iar ultimul exemplar se va transmite autorităţii de control din domeniul transporturilor.
(4) Avizele medicale şi psihologice eliberate de Comisia Centrală vor avea aplicate ştampila unităţii, alături de semnătura preşedintelui Comisiei Centrale, precum şi ştampila cu timbru sec aplicată în partea dreaptă sus a avizului. Conţinutul şi forma ştampilei cu timbru sec vor fi identice cu cele ale ştampilei cu tuş.
ART. 9
Avizul stabilit de Comisia Centrală, semnat de preşedintele acesteia, se transmite comisiilor medicale şi/sau psihologice în siguranţa transporturilor, precum şi persoanelor fizice sau juridice interesate, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finalizarea examinării, de către secretariatul Comisiei Centrale. Avizele de inaptitudine şi cele restrictive pentru funcţiile cu atribuţii în siguranţa transporturilor vor fi comunicate, prin fax, e-mail sau prin corespondenţă, în maximum 24 de ore de la emiterea acestora, unităţii angajatoare sau persoanei juridice interesate.
ART. 10
Ultimul aviz de inapt, emis de Comisia Centrală, este definitiv pe durata pentru care a fost emis.
ART. 11
Pentru activitatea desfăşurată în cadrul Comisiei Centrale membrii acesteia vor primi o indemnizaţie de participare la comisie în cuantum de 10% din salariul de bază al funcţiei de execuţie îndeplinite, iar preşedintele o indemnizaţie de participare la comisie în cuantum de 15% din salariul de bază al funcţiei de execuţie îndeplinite.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: