Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 3 octombrie 2024  de organizare şi funcţionare a Muzeului Naţional Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 3 octombrie 2024 de organizare şi funcţionare a Muzeului Naţional "Brătianu"

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1037 din 16 octombrie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 3.306 din 3 octombrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.037 din 16 octombrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Muzeul Naţional „Brătianu“, denumit în continuare Muzeul, este instituţie publică de cultură, de importanţă naţională, cu personalitate juridică, finanţată din subvenţii alocate de la bugetul de stat şi venituri proprii, aflată în subordinea Ministerului Culturii.

    ART. 2
    Muzeul îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile: Legii muzeelor şi a colecţiilor publice nr. 311/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 15/2020 pentru înfiinţarea Muzeului Naţional „Brătianu“, ale legislaţiei româneşti în vigoare şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare.

    ART. 3
    (1) Sediul Muzeului este în imobilul „Vila Florica“, situat în localitatea Ştefăneşti, judeţul Argeş, strada Ion I.C. Brătianu nr. 37, cod poştal 117715.
    (2) Toate documentele emise de Muzeu vor conţine denumirea completă a Muzeului, alături de indicarea adresei sediului, a codului fiscal şi a siglei.

    CAP. II
    Scopul, obiectul de activitate, obiectivele şi atribuţiile Muzeului
    ART. 4
    (1) Muzeul este o instituţie publică de cultură, fără scop lucrativ, pusă în slujba societăţii, deschisă publicului şi specialiştilor, în scopul cunoaşterii, educării şi recreării, prin mărturii materiale şi spirituale, a existenţei unor comunităţi care au evoluat istoric în România şi au interacţionat cu alte comunităţi din lume.
    (2) Obiectul de activitate a Muzeului constă în:
    a) constituirea, dezvoltarea şi administrarea unor colecţii de bunuri culturale şi de patrimoniu;
    b) expunerea, depozitarea, conservarea, restaurarea patrimoniului deţinut, în condiţiile legii;
    c) cercetarea şi evaluarea ştiinţifică a patrimoniului Muzeului;
    d) evidenţa şi gestiunea patrimoniului deţinut în administrare;
    e) constituirea şi organizarea fondurilor documentare pe suport hârtie şi digital, precum şi a arhivei generale a instituţiei pe suport hârtie şi digital;
    f) punerea în valoare a patrimoniului aflat în administrarea Muzeului prin:
    (i) organizarea de expoziţii permanente şi temporare la sediul Muzeului sau în locaţii adecvate ale unor instituţii din ţară şi străinătate;
    (ii) organizarea de servicii de documentare deschise pentru public prin folosirea informaţiei despre patrimoniul cultural deţinut şi despre instituţie, potrivit legislaţiei în vigoare;
    (iii) editarea de publicaţii ştiinţifice şi de popularizare a activităţii Muzeului, precum şi organizarea de evenimente cultural-ştiinţifice;
    (iv) angrenarea publicului de toate categoriile într-un sistem educaţional şi de recreere destinat familiarizării acestuia cu istoria şi civilizaţia românească şi cu importanţa pe care a avut-o familia Brătianu în edificarea statului modern român.



    ART. 5
    Principalele obiective ale Muzeului sunt:
    a) aducerea în atenţia publicului a figurilor marcante ale familiei Brătianu, a contribuţiei acestora la cultura şi istoria românilor, respectiv formarea României Moderne şi a României Mari;
    b) constituirea unei colecţii de cărţi, publicaţii şi cataloage ilustrând bibliografia privind viaţa şi opera membrilor familiei Brătianu, studii de specialitate, monografii, albume, fotografii, alte documente;
    c) publicarea de studii, cataloage şi albume ca rezultat al cercetărilor întreprinse;
    d) achiziţionarea de documente, obiecte cu caracter documentar şi lucrări pentru colecţia Muzeului;
    e) realizarea unor activităţi de pedagogie muzeală pentru copii şi tineret cu scopul stimulării creativităţii acestora;
    f) organizarea de activităţi menite să contribuie la aprofundarea şi mediatizarea de amploare a informaţiilor despre istoria familiei Brătianu şi locurile unde aceasta a trăit.


    ART. 6
    În vederea realizării obiectivelor prevăzute la art. 5, Muzeul are următoarele atribuţii principale:
    a) colecţionarea de documente şi mărturii cu privire la biografiile şi personalităţile membrilor familiei Brătianu;
    b) elaborarea, coordonarea, precum şi participarea, prin reprezentanţi, la programe şi/sau proiecte de cercetare, stagii de pregătire şi instruire în domeniul specific;
    c) stabilirea de relaţii de tip parteneriat public-privat cu persoane fizice sau juridice din ţară şi din străinătate, cu organizaţii neguvernamentale etc.;
    d) efectuarea de studii şi cercetări pentru aprofundarea cunoaşterii importanţei familiei Brătianu în dezvoltarea României;
    e) organizarea de activităţi de cercetare ştiinţifică, conferinţe, expoziţii sau seminare cu caracter educativ;
    f) editarea şi publicarea de studii, cărţi, articole, corespondenţă, memorie fotografică, colecţii de documente, albume fotografice privind membrii familiei Brătianu;
    g) achiziţionarea, acceptarea cu titlu de donaţie de obiecte, fotografii, documente sau publicaţii care au aparţinut ori constituie materiale documentare privind viaţa membrilor familiei Brătianu.


    CAP. III
    Patrimoniul
    ART. 7
    (1) Patrimoniul Muzeului este format din drepturi şi obligaţii asupra unor bunuri aflate în proprietate publică şi privată a statului, pe care Muzeul le administrează în condiţiile legii, precum şi asupra unor bunuri aflate în proprietatea instituţiei.
    (2) Patrimoniul imobiliar al Muzeului cuprinde dreptul de administrare asupra imobilului „Vila Florica“ şi a terenului intravilan aferent, situate în localitatea Ştefăneşti, judeţul Argeş, strada Ion I.C. Brătianu nr. 37, cod poştal 117715.
    (3) Bunurile culturale mobile şi imobile sunt înscrise în inventarele Muzeului, pe baza cărora se ţine evidenţa generală a întregului patrimoniu de către structurile organizatorice cu atribuţii în acest sens.
    (4) Patrimoniul Muzeului poate fi îmbogăţit şi completat prin achiziţii şi donaţii, prin bunuri date în administrare de către Ministerul Culturii sau Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor, prin preluarea în regim de comodat sau în regim de împrumut sau prin transfer din partea unor instituţii publice ale administraţiei publice centrale şi locale, a unor persoane juridice de drept public şi/sau privat, a unor persoane fizice din ţară şi din străinătate, potrivit legii.
    (5) Bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea Muzeului se gestionează potrivit dispoziţiilor în vigoare, conducerea instituţiei fiind obligată să aplice măsurile prevăzute de lege în vederea protejării acestora.

    CAP. IV
    Personalul şi conducerea
    ART. 8
    (1) Personalul Muzeului este structurat în personal cu funcţii de conducere şi personal cu funcţii de execuţie. Personalul cu funcţii de execuţie este compus din personal de specialitate şi personal auxiliar, funcţionând într-o structură compusă din compartimente, în conformitate cu organigrama prevăzută în anexa nr. 2 la ordinul de aprobare a prezentului regulament.
    (2) Ocuparea posturilor, promovarea personalului, precum şi încetarea raporturilor de muncă se fac în condiţiile legii.
    (3) Salarizarea personalului se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 9
    (1) Managementul Muzeului este asigurat de un manager desemnat prin ordin al ministrului culturii, în urma unui concurs de proiecte de management, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza contractului de management încheiat cu Ministerul Culturii.
    (2) Managerul conduce şi răspunde de activitatea Muzeului, în calitate de ordonator terţiar de credite, în limitele atribuţiilor stabilite prin contractul de management, prin reglementările legale în vigoare şi prin prezentul regulament.

    ART. 10
    (1) Managerul organizează şi conduce întreaga activitate a Muzeului, precum şi a următoarelor structuri organizatorice din subordine:
    a) Compartimentul muzeografie şi protejarea patrimoniului;
    b) Compartimentul documentare - bibliotecă şi pedagogie muzeală;
    c) Compartimentul financiar-contabilitate şi resurse umane;
    d) Compartimentul achiziţii publice;
    e) Compartimentul juridic;
    f) Compartimentul tehnic - administrativ.

    (2) Managerul are următoarele atribuţii principale:
    a) conduce, coordonează şi răspunde de organizarea şi funcţionarea activităţii Muzeului;
    b) răspunde, potrivit legii, de angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare repartizate şi aprobate, de realizarea veniturilor şi de integritatea bunurilor încredinţate instituţiei pe care o conduce;
    c) conduce activitatea consiliului de administraţie şi a consiliului ştiinţific, fiind preşedintele acestora;
    d) încheie acte juridice, cu sprijinul compartimentelor aflate în subordine, în numele şi pe seama Muzeului, în limitele de competenţă stabilite prin contractul de management încheiat cu Ministerul Culturii;
    e) reprezintă interesele instituţiei în relaţiile cu alte instituţii publice, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;
    f) îndeplineşte obiectivele stabilite de Ministerul Culturii prin contractul de management;
    g) reprezintă instituţia în raporturile cu terţii;
    h) prezintă spre aprobare, anual, Ministerului Culturii programele şi proiectele pe care urmează să le realizeze Muzeul în funcţie de bugetul aprobat;
    i) solicită Ministerului Culturii, atunci când situaţia o impune, modificarea obiectivelor şi indicatorilor instituţiei;
    j) elaborează şi aplică strategia de dezvoltare a Muzeului pe termen scurt, mediu şi lung, pe baza strategiei în domeniu a Ministerului Culturii;
    k) coordonează şi răspunde de politica de personal a Muzeului, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
    l) aprobă componenţa comisiilor de examinare şi tematica de concurs pentru posturile ce urmează să fie ocupate, în condiţiile legii;
    m) selectează, angajează, promovează şi concediază personalul salariat, în condiţiile legii;
    n) numeşte, prin decizie, membrii consiliului de administraţie, consiliului ştiinţific şi ai altor comisii;
    o) aprobă fişele de post ale personalului Muzeului;
    p) aprobă proiectul bugetului instituţiei publice şi răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii;
    q) în calitate de ordonator terţiar de credite, răspunde de organizarea contabilităţii, întocmirea la termen a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale şi ţinerea la zi a evidenţei patrimoniului;
    r) răspunde de integritatea bunurilor încredinţate instituţiei şi organizează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar şi/sau în alte situaţii prevăzute de lege;
    s) răspunde de realizarea veniturilor;
    t) monitorizează şi avizează programul anual de achiziţii publice şi programul de lucrări de investiţii publice;
    u) organizează controlul financiar preventiv propriu, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
    v) asigură elaborarea şi propune spre aprobare Ministerului Culturii proiectul de buget al instituţiei;
    w) decide asupra modului de utilizare a bugetului aprobat al Muzeului, conform prevederilor contractului de management, cu respectarea prevederilor legale, fiind ordonator de credite pentru bugetul acestuia;
    x) acţionează pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al instituţiei, iniţiind programe şi măsuri eficiente pentru dezvoltarea şi diversificarea surselor de venituri extrabugetare în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
    y) asigură respectarea destinaţiei subvenţiei aprobate de Ministerul Culturii;
    z) asigură respectarea legislaţiei incidente în materia achiziţiilor publice;
    aa) negociază clauzele contractelor încheiate conform prevederilor Codului civil sau, după caz, conform legilor speciale;
    bb) dispune efectuarea evaluărilor anuale ale performanţelor salariaţilor, în condiţiile legii;
    cc) aprobă regulamentul intern al Muzeului;
    dd) păstrează cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor referitoare la activitatea Muzeului, care au un astfel de caracter sau care sunt stabilite ca având acest caracter de Ministerul Culturii;
    ee) aprobă, în condiţiile legii, programarea concediilor de odihnă ale salariaţilor Muzeului;
    ff) răspunde de legalitatea stabilirii drepturilor salariale ale personalului Muzeului şi asigură promovarea acestuia în grade şi trepte profesionale şi avansarea în gradaţii, în condiţiile legii, cu încadrarea în sumele aprobate cu această destinaţie în bugetul propriu;
    gg) soluţionează contestaţiile în legătură cu stabilirea salariilor de bază şi sporurilor, cu evaluările profesionale, precum şi cu alte drepturi salariale, în condiţiile legii;
    hh) avizează şi transmite, în vederea aprobării de către Ministerul Culturii, proiectele de regulament de organizare şi funcţionare şi de organigramă;
    ii) avizează şi transmite conducerii Ministerului Culturii, în vederea aprobării, statul de funcţii al Muzeului, precum şi statele de funcţii modificate ori de câte ori intervin modificări de natură să justifice un astfel de demers;
    jj) întreprinde demersurile legale ce se impun în scopul asigurării integrităţii patrimoniului Muzeului;
    kk) organizează şi monitorizează, în condiţiile legii, controlul intern managerial;
    ll) avizează propunerile de casare de mijloace fixe şi, după caz, obiecte de inventar, potrivit legii, pe care le transmite în vederea aprobării conducerii Ministerului Culturii;
    mm) avizează propunerile nominale de beneficiari ai premiilor lunare care se acordă personalului Muzeului în cursul anului, potrivit legii;
    nn) aprobă direcţiile de dezvoltare ale Muzeului, potrivit obligaţiilor asumate prin proiectul de management aprobat de Ministerul Culturii;
    oo) aprobă programele şi proiectele de cercetare muzeografice şi muzeale;
    pp) aprobă planul expoziţional al Muzeului;
    qq) aprobă colaborările şi parteneriatele Muzeului cu instituţii similare din ţară şi din străinătate;
    rr) aprobă programele de pază şi securitate ale instituţiei; aprobă planurile de protecţie împotriva incendiilor şi dezastrelor naturale şi urmăreşte aplicarea lor în practică;
    ss) avizează propunerile de tarife practicate de Muzeu, pe care le transmite conducerii Ministerului Culturii, spre aprobare, potrivit legii;
    tt) emite decizii pentru buna desfăşurare a întregii activităţi a Muzeului;
    uu) îndeplineşte şi alte atribuţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    (3) În absenţa managerului, Muzeul este condus de un angajat desemnat, în condiţiile legii, pe baza unei decizii scrise şi în limita competenţelor acordate.
    (4) Managerul decide, în funcţie de necesităţi şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare, constituirea de comisii permanente sau temporare pentru desfăşurarea unor activităţi specifice.
    (5) Managerul împuterniceşte prin decizie persoana competentă să cerceteze încălcarea prevederilor privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice şi să propună aplicarea sancţiunilor disciplinare în condiţiile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Decizia se aduce la cunoştinţa angajaţilor Muzeului.
    (6) Activitatea managerului este sprijinită, potrivit legii, de un consiliu de administraţie, organ de conducere cu caracter deliberativ, precum şi de un consiliu ştiinţific, organ de specialitate cu caracter consultativ.
    (7) Managerul este atât preşedinte al Consiliului de administraţie, cât şi preşedinte al Consiliului ştiinţific, având drept de vot.

    CAP. V
    Consiliul de administraţie
    ART. 11
    (1) Activitatea Muzeului este sprijinită de Consiliul de administraţie, organ colectiv de conducere cu rol deliberativ, format dintr-un număr impar de membri.
    (2) Componenţa Consiliului de administraţie este stabilită prin decizie a managerului, după cum urmează:
    a) preşedinte - managerul Muzeului;
    b) membri - un reprezentant al Ministerului Culturii, câte o persoană din fiecare compartiment, iar din Compartimentul muzeografie şi protejarea patrimoniului vor fi doi reprezentanţi;
    c) secretar - unul dintre membrii Consiliului de administraţie, stabilit prin rotaţie la prima şedinţă a Consiliului de administraţie din anul în curs.

    (3) La şedinţele Consiliului de administraţie pot fi invitate diverse personalităţi ale vieţii culturale, artistice şi ştiinţifice.

    ART. 12
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul Muzeului sau on-line, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui, a secretarului sau a jumătate plus unu din numărul membrilor săi.
    (2) Consiliul de administraţie se consideră legal întrunit în prezenţa a jumătate plus unu din numărul total al membrilor săi şi adoptă hotărâri cu majoritate simplă de voturi din numărul total al membrilor prezenţi, în caz de paritate votul preşedintelui fiind decisiv.
    (3) Şedinţele Consiliului de administraţie sunt prezidate de preşedinte.
    (4) Dezbaterile au loc potrivit ordinii de zi, comunicată membrilor săi de secretar cu cel puţin 3 zile înainte.
    (5) La fiecare şedinţă se întocmeşte un proces-verbal care va cuprinde ordinea de zi, problemele supuse la vot, numărul de voturi pro şi contra şi opiniile separate. Acesta este arhivat la secretariatul Consiliului de administraţie.
    (6) Procesul-verbal al şedinţei se semnează de toţi cei care au participat la lucrările acestuia.
    (7) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul de administraţie adoptă hotărâri.

    ART. 13
    Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii principale:
    a) avizează strategia de dezvoltare a Muzeului pe termen mediu şi lung, pe baza strategiei în domeniu a Ministerului Culturii;
    b) avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, iar după aprobare avizează defalcarea acestuia pe activităţi specifice;
    c) avizează modul în care se utilizează bugetul şi sunt orientate sumele realizate ca venituri extrabugetare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    d) analizează şi avizează proiectele de regulament de organizare şi funcţionare, precum şi organigramele Muzeului, în vederea transmiterii spre aprobare conducerii Ministerului Culturii;
    e) avizează regulamentul intern al Muzeului, în vederea aprobării lui de către manager;
    f) analizează şi avizează activităţile de întreţinere, conservare şi restaurare a imobilelor aflate în administrare, inclusiv reparaţiile curente şi capitale;
    g) avizează planul de pază al Muzeului, planul de protecţie împotriva dezastrelor şi incendiilor şi alte documente organizatorice specifice activităţii administrative a Muzeului;
    h) analizează şi avizează organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante şi tematica de concurs;
    i) analizează şi avizează propunerile nominale de beneficiari ai primelor anuale sau lunare, precum şi ai sporurilor care se pot acorda personalului Muzeului în cursul anului, potrivit legilor în vigoare şi competenţelor legale ce îi revin;
    j) avizează propunerile de modificare a tarifelor pentru activităţile Muzeului şi le supune spre aprobare prin ordin al ministrului culturii;
    k) dezbate, la cererea managerului, probleme importante cu care se confruntă instituţia şi prezintă soluţii pentru rezolvarea acestora.


    CAP. VI
    Consiliul ştiinţific
    ART. 14
    (1) Activitatea Muzeului este sprijinită de un consiliu ştiinţific, organ de specialitate cu rol consultativ, format dintr-un număr impar de membri.
    (2) Constituirea şi funcţionarea Consiliului ştiinţific se fac pe baza deciziei managerului.
    (3) Preşedintele Consiliului ştiinţific este managerul Muzeului.

    ART. 15
    (1) Consiliul ştiinţific se întruneşte o dată pe an sau ori de câte ori este nevoie, conform legii, la sediul Muzeului sau on-line, la convocarea preşedintelui sau a secretarului.
    (2) La şedinţele Consiliului ştiinţific pot fi invitaţi alţi specialişti din Muzeu şi din afara Muzeului.
    (3) Pentru aprobarea hotărârilor privind avizarea materialelor supuse dezbaterii este necesar votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
    (4) Procesele-verbale ale şedinţelor se consemnează în scris, iar hotărârile se comunică Consiliului de administraţie, sub semnătura preşedintelui Consiliului ştiinţific, şi se arhivează cronologic.

    ART. 16
    Consiliul ştiinţific are următoarele atribuţii principale:
    a) dezbate, analizează şi sprijină programele cultural-ştiinţifice anuale şi de perspectivă ale Muzeului şi formulează propuneri privind unele măsuri organizatorice, financiare şi materiale pentru îmbunătăţirea acestora şi pentru punerea lor în aplicare;
    b) analizează strategia de dezvoltare culturală a Muzeului pe termen mediu şi lung, întocmită pe baza strategiei în domeniu a Ministerului Culturii, şi formulează propuneri;
    c) se pronunţă în domenii de importantă majoră, cum ar fi: evaluarea stării colecţiilor şi a măsurilor ce se impun pentru îmbogăţirea, restaurarea şi conservarea acestora; diversificarea modalităţilor de valorificare a patrimoniului; pregătirea profesională a personalului de specialitate;
    d) analizează şi avizează tematica tipăriturilor şi publicaţiilor Muzeului;
    e) analizează şi avizează activităţile cultural-ştiinţifice naţionale şi internaţionale la care participă instituţia: expoziţii, simpozioane, comunicări, congrese, schimburi de experienţă, stagii de specializare, cercetări în echipe cu specialişti etc.;
    f) analizează şi avizează rapoartele de activitate privind stadiul de îndeplinire a programului cultural-ştiinţific al Muzeului şi formulează concluzii;
    g) analizează şi avizează planul de expoziţii permanente şi temporare ale Muzeului;
    h) analizează şi avizează planul de restaurare;
    i) analizează şi avizează planul de activităţi editoriale ale Muzeului;
    j) analizează şi avizează planul de relaţii publice al Muzeului;
    k) analizează şi avizează colaborările şi parteneriatele Muzeului cu alte instituţii din ţară şi străinătate.


    CAP. VII
    Comisii de specialitate
    ART. 17
    Managerul decide, în funcţie de necesităţi şi cu respectarea prevederilor legale, constituirea de comisii permanente sau temporare ori orice alte comisii, conform prevederilor legale în vigoare, pentru buna desfăşurare a unor activităţi, precum:
    a) evaluarea şi avizarea de proiecte sau programe;
    b) avizarea evaluărilor, reevaluărilor, expertizărilor şi ofertelor de achiziţii sau donaţii muzeale propuse de specialişti sau comisii special constituite prin referate sau rapoarte de expertiză;
    c) expertizarea, avizarea, recepţia lucrărilor de reparaţii, conservare şi restaurare;
    d) achiziţia de bunuri culturale mobile şi imobile pentru îmbogăţirea colecţiilor de patrimoniu;
    e) restaurarea bunurilor culturale;
    f) casarea şi transferarea de bunuri.


    CAP. VIII
    Structura organizatorică
    ART. 18
    (1) Pentru realizarea atribuţiilor sale specifice, Muzeul are o structură organizatorică proprie, potrivit organigramei prevăzute în anexa nr. 2 la ordin.
    (2) Numărul de posturi aprobat este 13.
    (3) Structura organizatorică a Muzeului este formată din 6 compartimente, după cum urmează:
    a) Compartimentul muzeografie şi protejarea patrimoniului;
    b) Compartimentul documentare-bibliotecă şi pedagogie muzeală;
    c) Compartimentul financiar-contabilitate şi resurse umane;
    d) Compartimentul achiziţii publice;
    e) Compartimentul juridic;
    f) Compartimentul tehnic-administrativ.


    ART. 19
    Compartimentul muzeografie şi protejarea patrimoniului se află în subordinea managerului şi are următoarele atribuţii principale:
    I. în domeniul muzeografiei:
    a) elaborează planul anual şi planul de perspectivă ale Muzeului, pe baza obiectivelor;
    b) organizează îndeplinirea operaţiunilor de clasare a patrimoniului;
    c) proiectează, pregăteşte, montează şi demontează expoziţii, în conformitate cu misiunea Muzeului, patrimoniul deţinut şi particularităţile publicului vizitator, precum şi cu obiectivele Muzeului; valorifică patrimoniul prin expoziţii, programe publice şi în cadrul unor proiecte culturale ale instituţiei muzeale sau dezvoltate în colaborare cu alte organizaţii;
    d) coordonează activităţile de organizare, dotare, funcţionare şi modernizare a spaţiilor de expunere, permanente sau temporare, ale Muzeului;
    e) colaborează cu specialişti din domenii conexe (conservatori, restauratori, istorici, arheologi etc.);
    f) contribuie la realizarea şi implementarea de programe educative şi evaluează rezultatele acestor programe;
    g) promovează produsele şi serviciile Muzeului (în rândul publicului), prin selectarea corectă a tipului şi mijloacelor de promovare cu impact asupra publicului-ţintă;
    h) propune, constituie şi dezvoltă colecţii, gestionează bunurile culturale, evaluează şi propune clasări ale bunurilor culturale, protejează patrimoniul muzeal, efectuează cercetări, realizează expoziţii, participă la realizarea programelor educative, oferă servicii de specialitate către public, promovează produsele şi serviciile Muzeului în societate, pe reţelele sociale, prin mijloace oficiale;
    i) asigură vânzarea biletelor de intrare, a publicaţiilor şi a materialelor de popularizare de la standurile Muzeului;
    j) iniţiază, coordonează sau sprijină desfăşurarea proiectelor instituţionale de cercetare;
    k) identifică oportunităţi de cercetare ştiinţifică ale căror rezultate pot contribui la creşterea anvergurii şi importanţei Muzeului;
    l) propune spre publicare materialele rezultate în urma efectuării cercetărilor;
    m) analizează şi identifică sursele de dezvoltare şi completare a colecţiilor de patrimoniu;
    n) colaborează cu celelalte compartimente pentru îndeplinirea obiectivelor legate de cercetare ale Muzeului;
    o) urmăreşte editarea şi tipărirea publicaţiilor cuprinse în planul editorial al Muzeului;
    p) elaborează planul de activitate al compartimentului pe baza obiectivelor;
    q) elaborează anual rapoartele de activitate ale compartimentului;
    r) participă la inventarierea şi reevaluarea patrimoniului mobil, conform legii;
    s) răspunde de întocmirea materialelor de analiză ce privesc activităţile pe care le realizează;
    t) gestionează şi actualizează bazele de date, în format print şi digital, potrivit legilor în vigoare, precum şi normelor interne;
    u) organizează depozite şi ţine evidenţa patrimoniului depozitat;
    v) întreţine şi completează la zi registrul de inventar general şi registrele de inventar ale colecţiilor şi gestiunilor;
    w) arhivează şi păstrează toate documentele de evidenţă ale Muzeului în format print şi digital;
    x) asigură instruirea şi accesul personalului cu atribuţii în domeniu pentru folosirea corectă a sistemului de evidenţă informatizată;
    y) asigură accesul la informaţia ştiinţifică pentru specialiştii Muzeului sau din afară, conform normelor generale interne în domeniu;
    z) răspunde de implementarea legislaţiei, normelor, deciziilor şi procedurilor privind activităţile de evidenţă şi semnalează conducerii instituţiei orice abateri în acest domeniu;
    aa) participă la elaborarea documentaţiei privind mişcarea patrimoniului (expoziţii temporare, împrumuturi etc.);
    bb) participă la selectarea pieselor în vederea participării la expoziţii sau pentru operaţiuni de restaurare sau conservare;
    cc) răspunde de buna gestionare a colecţiilor şi semnalează conducerii orice abateri privind evidenţa patrimoniului;
    dd) colaborează cu celelalte compartimente ale Muzeului în vederea realizării obiectivelor, a proiectelor şi a programelor instituţiei;

    II. în domeniul protejării patrimoniului:
    a) răspunde de controlul stării de conservare a colecţiilor, indiferent de locaţia acestora;
    b) întocmeşte fişele de conservare ale pieselor aflate în expunere sau în depozitare, precum şi întreaga documentaţie de specialitate;
    c) răspunde în faţa conducerii şi a legii pentru orice prejudicii aduse patrimoniului muzeal prin manevrarea, expunerea sau depozitarea defectuoasă a patrimoniului muzeal;
    d) face propuneri pentru dotarea spaţiilor de expunere şi a depozitelor cu aparatură necesară pentru controlul temperaturii şi umidităţii, de iluminat, de prevenire a incendiilor şi efracţiei;
    e) face propuneri pentru realizarea ambalajelor adecvate pentru păstrarea şi transportul patrimoniului, precum şi a procedurilor de ambalare;
    f) răspunde de implementarea legislaţiei, normelor, deciziilor şi procedurilor privind activităţile de conservare sau securitate a patrimoniului şi semnalează conducerii instituţiei orice abateri în acest domeniu;
    g) răspunde de utilizarea eficientă a dotărilor tehnice, în condiţii de perfectă securitate şi cu respectarea legislaţiei privind normele de funcţionare şi autorizare a acestora;
    h) propune priorităţi de restaurare, având în vedere starea de conservare a unor bunuri culturale;
    i) întocmeşte raportul de activitate anual privind starea de conservare a patrimoniului Muzeului;
    j) asigură şi răspunde de activitatea curentă de supraveghere a patrimoniului Muzeului aflat în expunere în expoziţii permanente sau temporare, prin mijloace umane şi electronice;
    k) asigură protecţia patrimoniului Muzeului aflat în expunere sau depozitare împotriva tentativelor de furt, substituire, degradare sau distrugere;
    l) răspunde de instruirea personalului de supraveghere privind obiectivul repartizat spre monitorizare şi activitatea în cazuri de situaţii de urgenţă;
    m) participă la planificarea serviciului de supraveghere;
    n) efectuează controlul zilnic al echipelor de supraveghere şi la sfârşitul programului verifică punerea în siguranţă a spaţiilor;
    o) întocmeşte şi actualizează registrul circulaţiei bunurilor de patrimoniu aflate în expunere şi depozitare;
    p) cooperează la nevoie cu cadrele Jandarmeriei Române şi ale inspectoratului pentru situaţii de urgenţă detaşate sau nedetaşate în Muzeu, pentru asigurarea protecţiei şi integrităţii patrimoniului, precum şi a personalului instituţiei şi a vizitatorilor;
    q) raportează imediat conducerii instituţiei producerea oricărui incident privind securitatea spaţiului de expunere sau comportamentul agresiv sau necuviincios al unor vizitatori sau al personalului tehnic sau de specialitate;
    r) participă la operaţiunile de inventariere a patrimoniului mobil al Muzeului, conform legii sau ori de câte ori este cazul, precum şi la activitatea de gestionare a acestuia, în colaborare cu Compartimentul financiar-contabilitate şi resurse umane;
    s) urmăreşte securitatea bunurilor expuse prin respectarea normelor stabilite de legislaţia în vigoare (umiditate, temperatură, iluminat);
    t) supraveghează sălile de expoziţie în timpul programului de vizitare şi intervine atunci când situaţia o cere;
    u) implementează sistemul de control intern managerial.



    ART. 20
    Compartimentul documentare - bibliotecă şi pedagogie muzeală se află în subordinea managerului şi are următoarele atribuţii principale:
    I. în domeniul documentare - bibliotecă:
    a) constituirea, organizarea, dezvoltarea şi conservarea colecţiilor de cărţi şi publicaţii, pentru a facilita utilizarea acestora în scop de informare, cercetare şi educare în cadrul instituţiei;
    b) asigurarea evidenţei, în format print şi digital, pentru întreg fondul de carte, prin baza de date aflată în administrarea compartimentului;
    c) asigurarea accesului beneficiarilor la colecţiile de carte, conform regulamentelor şi procedurilor interne;

    II. în domeniul pedagogiei muzeale:
    a) elaborează şi include în programele culturale oferta educativă a Muzeului;
    b) realizează programe şi proiecte educaţionale care urmăresc educaţia permanentă şi educaţia muzeală;
    c) propune proiecte de parteneriat cu instituţii de învăţământ în vederea derulării unor activităţi de pedagogie muzeală;
    d) colaborează cu celelalte structuri ale Muzeului pentru întocmirea planului anual de evenimente;
    e) implementează sistemul de control intern managerial.



    ART. 21
    Compartimentul financiar-contabilitate şi resurse umane se află în subordinea managerului şi are următoarele atribuţii principale:
    I. în domeniul contabilităţii:
    a) asigură evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare repartizate şi aprobate, răspunde de lichidarea şi întocmirea instrumentelor de plată, de cheltuieli, pe baza ordonanţărilor de plată aprobate de ordonatorul de credite;
    b) asigură elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
    c) fundamentează proiectul bugetului instituţiei pe baza scrisorii-cadru transmise de ordonatorul principal de credite, pe care îl supune aprobării conducătorului instituţiei/Consiliului de administraţie, şi răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii;
    d) urmăreşte, din punct de vedere economic, derularea contractelor încheiate de Muzeu;
    e) urmăreşte recuperarea sumelor reprezentând debite constatate, sancţiuni contravenţionale aplicate, precum şi a celorlalte creanţe în sarcina salariaţilor;
    f) asigură evidenţa contabilă a elementelor patrimoniale de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, a veniturilor şi cheltuielilor în baze contabile de numerar şi de angajamente, cu respectarea actelor normative în vigoare;
    g) întocmeşte situaţiile financiare trimestriale şi anuale, pe care le înaintează spre aprobare conducătorului instituţiei, şi răspunde de transmiterea acestora, la termenele stabilite de lege, ordonatorului principal de credite;
    h) efectuează operaţiunile de încasări şi plăţi către salariaţii instituţiei şi către terţi;
    i) asigură raporturile instituţiei cu Trezoreria Statului sau unităţile bancare, după caz;
    j) asigură organizarea şi gestionarea arhivei administrativ-contabile a Muzeului;
    k) organizează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii deţinute, cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar şi/sau în alte situaţii prevăzute de lege, şi înregistrează în contabilitate rezultatul inventarierii;
    l) întocmeşte lunar necesarul de credite, pe care îl supune aprobării conducătorului instituţiei, şi răspunde de transmiterea acestuia la departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii, la termenele stabilite de acesta;
    m) răspunde de întocmirea şi transmiterea la termen a raportărilor lunare (monitorizare cheltuieli de personal, monitorizare cheltuieli de capital, raportări în FOREXEBUG), astfel încât să fie respectate termenele legale stabilite de actele normative în vigoare, şi le supune aprobării conducătorului instituţiei;
    n) prezintă rapoarte lunare, trimestriale, semestriale şi anuale asupra situaţiei financiare a instituţiei;
    o) organizează controlul financiar preventiv propriu, care se exercită prin viză de o persoană împuternicită de ordonatorul de credite, prin decizie, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
    p) întocmeşte lunar monitorizarea cheltuielilor de personal, a cheltuielilor de capital, a execuţiei bugetare, conform prevederilor legale, şi le transmite Ministerului Culturii, cu respectarea termenelor stabilite;

    II. în domeniul resurselor umane:
    a) elaborează proiectul statului de funcţii al Muzeului, precum şi statele de funcţii modificate ori de câte ori intervin modificări de natură să justifice un astfel de demers, în vederea aprobării acestora de Ministerul Culturii;
    b) întocmeşte şi supune aprobării conducerii Muzeului contractele individuale de muncă ale angajaţilor şi actele adiţionale la contractele individuale de muncă ori de câte ori intervin modificări în privinţa clauzelor contractului individual de muncă, potrivit legii;
    c) întocmeşte şi actualizează, ori de câte ori este necesar, statul de personal al Muzeului;
    d) asigură consultanţă de specialitate în vederea întocmirii fişelor de post şi gestionează aceste documente;
    e) asigură consultanţă de specialitate în vederea derulării în condiţii de legalitate a procesului de evaluare anuală a performanţelor profesionale ale angajaţilor; gestionează fişele de evaluare profesională ale angajaţilor Muzeului;
    f) asigură aplicarea dispoziţiilor legale privind timpul de muncă şi de odihnă, condiţiile de muncă, salarizarea personalului, sancţionare, pensionare, acordarea sporurilor etc.;
    g) asigură punerea în executare a hotărârilor organelor de jurisdicţie a muncii;
    h) efectuează calculul vechimii în muncă a salariaţilor, în scopul trecerii personalului în gradaţii superioare, în condiţiile legii;
    i) întocmeşte, eliberează şi păstrează legitimaţiile de serviciu ale salariaţilor sau, după caz, ale personalului care îşi încetează raporturile de muncă cu Muzeul;
    j) asigură organizarea concursurilor pentru ocuparea, în condiţiile legii, a posturilor vacante din cadrul Muzeului;
    k) asigură secretariatul comisiilor de concurs şi al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor pentru ocuparea, în condiţiile legii, a posturilor vacante din cadrul Muzeului, precum şi secretariatul comisiilor de examen şi al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor privind promovarea în funcţii, grade sau trepte profesionale a personalului contractual;
    l) întocmeşte situaţiile statistice specifice activităţii de personal, respectiv cele referitoare la numărul personalului, structura acestuia, fonduri de salarii etc.;
    m) efectuează, în condiţiile legii, înregistrările în registrul general de evidenţă al salariaţilor - REVISAL;
    n) întocmeşte, păstrează şi asigură confidenţialitatea datelor, în condiţiile legii, a documentelor de personal ale angajaţilor Muzeului;
    o) urmăreşte respectarea prevederilor legale referitoare la planificarea şi efectuarea concediilor de odihnă de către angajaţii Muzeului;
    p) la cererea angajaţilor Muzeului, eliberează documentele necesare întocmirii dosarului de pensionare ale acestora;
    q) ţine evidenţa concediilor de odihnă, a concediilor medicale şi a celor fără plată;
    r) eliberează, la solicitarea angajaţilor sau a foştilor angajaţi ai Muzeului, adeverinţe specifice domeniului său de activitate;
    s) elaborează planul de pregătire profesională a salariaţilor;
    t) stabileşte structura de personal pe baza căreia se determină fondurile destinate cheltuielilor cu salariile, potrivit legii;
    u) gestionează fişele de post întocmite în compartimentele din cadrul instituţiei, întocmeşte şi completează, în condiţiile legii, dosarele de personal ale angajaţilor Muzeului;
    v) asigură întocmirea documentaţiei pentru concursuri, angajări, promovări, salarizare, pensionări, încetarea raporturilor de muncă, sancţionări, acordarea drepturilor de natură salarială şi a premiilor cuvenite personalului, în condiţiile legii;
    w) asigură şi răspunde de efectuarea corectă şi la timp a calculului drepturilor salariale ale angajaţilor conform pontajelor şi legislaţiei în vigoare; întocmeşte statele de plată şi fluturaşii de salarii; asigură alimentarea cardurilor de salarii;
    x) întocmeşte şi depune Declaraţia 112 privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate;
    y) întocmeşte statele de plată pentru contractele civile de prestări servicii;
    z) întocmeşte statele de plată pentru proiectele de cercetare ştiinţifică încheiate cu diverse unităţi;
    aa) implementează sistemul de control intern managerial.



    ART. 22
    Compartimentul achiziţii publice se află în subordinea managerului şi are următoarele atribuţii principale:
    a) realizează achiziţii publice cu respectarea prevederilor legale incidente în materia achiziţiilor publice;
    b) întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/ reînnoirea/recuperarea înregistrării autorităţii contractante în Sistemul electronic de achiziţii publice sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
    c) elaborează şi, după caz, actualizează, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale instituţiei contractante, programul anual al achiziţiilor publice (PAAP) şi, dacă este cazul, strategia anuală de achiziţii;
    d) elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire şi a strategiei de contractare, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs şi a strategiei de contractare, pe baza referatelor de necesitate transmise de compartimentele de specialitate;
    e) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de lege;
    f) aplică şi finalizează procedurile de atribuire;
    g) realizează achiziţiile directe şi ţine evidenţa achiziţiilor directe de produse, servicii şi lucrări, ca anexă la programul anual al achiziţiilor publice;
    h) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
    i) implementează sistemul de control intern managerial.


    ART. 23
    Compartimentul juridic se află în subordinea managerului şi are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură legalitatea desfăşurării activităţii şi apărarea intereselor Muzeului;
    b) reprezintă instituţia pe baza delegaţiei date de conducerea instituţiei;
    c) apără interesele instituţiei în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie, precum şi în raporturile cu alte organisme, cu persoane fizice sau juridice;
    d) întocmeşte şi redactează toate actele specifice pentru susţinerea, în instanţele de orice grad, a intereselor legitime ale Muzeului;
    e) exercită căile de atac împotriva hotărârilor judecătoreşti considerate neîntemeiate şi nelegale;
    f) avizează, din punctul de vedere al legalităţii, actele juridice producătoare de efecte juridice în care Muzeul este parte;
    g) avizează, din punctul de vedere al legalităţii, orice măsuri care sunt de natură să angajeze răspunderea patrimonială a Muzeului ori să aducă atingere drepturilor acestuia sau ale personalului din cadrul acestuia;
    h) conlucrează cu compartimentele Muzeului interesate în întocmirea de acte, contracte, decizii etc., asigurând conformitatea acestora cu dispoziţiile legale;
    i) acordă asistenţă juridică celorlalte compartimente ale Muzeului;
    j) urmăreşte apariţia dispoziţiilor cu caracter normativ şi semnalează conducerii sarcinile care revin instituţiei potrivit acestor dispoziţii;
    k) avizează deciziile emise de manager;
    l) elaborează sau, după caz, analizează şi avizează, din punctul de vedere al legalităţii, proiectele de acte juridice şi de contracte în care Muzeul este parte, asigurând conformitatea acestora cu dispoziţiile legale;
    m) formulează opinii fundamentate privind legalitatea, la solicitarea managerului sau la solicitarea personalului din oricare alt compartiment;
    n) întocmeşte regulamentul intern al Muzeului;
    o) întocmeşte alte regulamente interne, în acord cu regulamentul de organizare şi funcţionare şi cu legile în vigoare;
    p) primeşte şi păstrează declaraţiile de avere şi de interese ale personalului;
    q) înregistrează şi păstrează actele normative, deciziile managerului, hotărârile Consiliului de administraţie; asigură multiplicarea şi difuzarea acestora celor interesaţi;
    r) asigură circuitul documentelor în instituţie conform procedurilor interne;
    s) asigură activităţi de arhivare a documentelor administrative, la nivelul întregii instituţii, cu respectarea legislaţiei în domeniu;
    t) răspunde de evidenţa, selecţionarea, păstrarea şi casarea documentelor din arhiva administrativă a instituţiei, inclusiv a celor care au legătură cu activităţile ştiinţifice ale Muzeului;
    u) implementează sistemul de control intern managerial.


    ART. 24
    Compartimentul tehnic-administrativ se află în subordinea managerului şi are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură curăţenia sălilor şi a exponatelor;
    b) asigură buna funcţionare a tuturor instalaţiilor (electricitate, iluminat, încălzire prin centrala termică, apă, aparatură etc.) aflate în dotare;
    c) asigură dotarea cu consumabile în baza unui referat de necesitate;
    d) urmăreşte eficientizarea consumurilor de materiale;
    e) stabileşte, pe baza propunerilor compartimentelor, măsurile de asigurare tehnico-materială pentru îndeplinirea programelor prevăzute în planul anual al activităţilor Muzeului;
    f) consemnează corect parametrii realizaţi, precum şi indexurile aparatelor de măsură existente;
    g) asigură igiena spaţiilor din corpul administrativ, precum şi a spaţiilor fără destinaţie muzeală, atât interioare, cât şi exterioare;
    h) păstrează legătura cu reprezentanţii legali ai furnizorilor de utilităţi, în vederea semnalării avariilor şi propunerii măsurilor pentru remedierea acestora; asigură executarea remedierii avariilor, în acord cu aria de competenţă;
    i) implementează sistemul de control intern managerial.


    CAP. IX
    Bugetul de venituri şi cheltuieli
    ART. 25
    Cheltuielile de funcţionare şi de capital ale Muzeului sunt finanţate din subvenţii acordate de la bugetul de stat, alocate de Ministerului Culturii, potrivit legii, şi din venituri proprii.

    ART. 26
    Veniturile proprii se realizează din:
    a) vânzarea de bilete către public pentru vizitarea expoziţiilor permanente şi temporare;
    b) valorificarea prin vânzare a suvenirurilor şi a obiectelor de promovare proprii sau provenite de la terţi, conforme cu specificul Muzeului;
    c) valorificarea prin vânzare a lucrărilor de specialitate, fie publicaţii proprii, fie ale unor terţi (studii tipărite, cărţi, reviste, ghiduri, cataloage, albume etc.) prin care se promovează atât Muzeul, cât şi perioada istorică în care a trăit familia Brătianu;
    d) taxe de ghidaj specializat în limba română şi în unele limbi de circulaţie internaţională;
    e) sponsorizări sau donaţii acceptate de Muzeu;
    f) alte surse potrivit legii.


    CAP. X
    Dispoziţii finale
    ART. 27
    (1) Muzeul dispune de ştampilă şi sigilii proprii.
    (2) Muzeul are arhivă proprie în care se păstrează documentele stabilite prin nomenclatorul arhivistic propriu, aprobat potrivit dispoziţiilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 28
    (1) Prevederile prezentului regulament se completează, de drept, cu dispoziţiile normative în vigoare.
    (2) Prevederile prezentului regulament intră în vigoare la data aprobării lui, prin ordin al ministrului culturii.
    (3) Orice modificare şi completare a prezentului regulament vor fi propuse de către manager, cu consultarea Consiliului de administraţie, în vederea aprobării prin ordin al ministrului culturii.


    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016