Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 29 martie 2023  de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 29 martie 2023 de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 267 din 30 martie 2023
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 277 din 29 martie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 267 din 30 martie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Administraţia Fondului pentru Mediu este persoană juridică română, instituţie publică finanţată integral din venituri proprii, înfiinţată conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, în coordonarea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.

    ART. 2
    Administraţia Fondului pentru Mediu are sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6.

    CAP. II
    Scopul şi atribuţiile
    ART. 3
    Scopul înfiinţării Administraţiei Fondului pentru Mediu este gestionarea Fondului pentru mediu în vederea susţinerii şi realizării proiectelor şi programelor pentru protecţia mediului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare în domeniul protecţiei mediului.

    ART. 4
    (1) Principalele atribuţii ale Administraţiei Fondului pentru Mediu sunt prevăzute la art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de analiză şi selectare a proiectelor şi de urmărire a implementării proiectelor finanţate, precum şi în vederea organizării controlului privind plata taxelor şi contribuţiilor la Fondul pentru mediu, Administraţia Fondului pentru Mediu are dreptul să solicite şi să primească informaţii de la autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, de la alte instituţii publice, în condiţiile prevăzute de lege.

    ART. 5
    Administraţia Fondului pentru Mediu îndeplineşte următoarele activităţi:
    a) organizează primirea cererilor de finanţare formulate de potenţialii beneficiari şi a proiectelor propuse;
    b) organizează selecţia proiectelor depuse de către solicitanţi;
    c) notifică Consiliului Concurenţei proiectele care urmează a fi finanţate din Fondul pentru mediu, după caz;
    d) stabileşte obligaţiile contractuale dintre Administraţia Fondului pentru Mediu şi potenţialii beneficiari;
    e) urmăreşte şi controlează implementarea proiectelor aprobate şi finanţate;
    f) verifică, autorizează şi efectuează plăţile către beneficiarii de finanţare din Fondul pentru mediu;
    g) efectuează controale la beneficiarii proiectelor finanţate pentru a stabili dacă sunt respectate condiţiile acordării finanţării şi ori de câte ori se consideră necesar;
    h) exercită controlul privind îndeplinirea obligaţiilor ce revin operatorilor economici beneficiari ai finanţărilor către Fondul pentru mediu privind implementarea proiectelor finanţate;
    i) urmăreşte colectarea veniturilor Fondului pentru mediu, reprezentând taxe şi contribuţii datorate de către plătitori, persoane juridice şi persoane fizice, conform prevederilor art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    j) asigură evidenţa contribuabililor;
    k) efectuează monitorizarea depunerii de către operatorii economici a declaraţiilor privind obligaţiile la Fondul pentru mediu;
    l) desfăşoară activităţi de inspecţie fiscală pentru taxele şi contribuţiile datorate la bugetul Fondului pentru mediu;
    m) iniţiază şi desfăşoară acţiuni legale în cazul neconformării contribuabililor în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată;
    n) ia măsuri privind executarea silită a datornicilor la Fondul pentru mediu;
    o) exercită supravegherea şi urmărirea în legătură cu aplicarea şi respectarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    p) soluţionează contestaţiile care au ca obiect obligaţiile de plată ale persoanelor juridice şi fizice la Fondul pentru mediu, conform prevederilor legale;
    q) analizează periodic modul de realizare a veniturilor Fondului pentru mediu, stabilind măsurile necesare pentru încadrarea acestora în nivelurile stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli;
    r) exercită controlul financiar preventiv propriu;
    s) aplică legislaţia în domeniul resurselor umane - salarizare, recrutare/angajare numire, sancţionare, suspendare, modificare şi încetare a raporturilor de serviciu sau, după caz, a raporturilor de muncă, în condiţiile legii;
    ş) elaborează şi derulează programe de perfecţionare profesională a personalului propriu;
    t) asigură, potrivit legii, tipărirea formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în domeniul său de activitate;
    ţ) exercită funcţia de audit public intern, în condiţiile prevăzute de lege;
    u) gestionează sisteme informatice care permit desfăşurarea activităţii instituţiei în condiţiile legii;
    v) îndeplineşte atribuţii specifice domeniului gestionării asistenţei financiare rambursabile sau nerambursabile europene sau din alte fonduri externe, conform legislaţiei specifice.


    CAP. III
    Structura organizatorică
    ART. 6
    (1) Structura organizatorică a Administraţiei Fondului pentru Mediu se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
    (2) Atribuţiile specifice funcţiilor din compartimentele de lucru ale Administraţiei Fondului pentru Mediu se stabilesc prin fişele posturilor respective.
    (3) Atribuţiile şi competenţele compartimentelor se stabilesc de către preşedinte, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
    (4) Prin dispoziţie a preşedintelui se pot organiza grupuri de lucru temporare şi funcţionale, inclusiv între diverse compartimente, pentru realizarea unor lucrări sau operaţiuni în domeniile de competenţă ale Administraţiei Fondului pentru Mediu.

    ART. 7
    Preşedintele stabileşte relaţiile dintre direcţiile de specialitate şi funcţionale din structura organizatorică a Administraţiei Fondului pentru Mediu.

    ART. 8
    Conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a Administraţiei Fondului pentru Mediu răspund în faţa preşedintelui de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate.

    ART. 9
    (1) Administraţia Fondului pentru Mediu dispune de personal încadrat în funcţii publice şi contractuale, potrivit prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
    (2) Funcţiile publice deţinute sunt funcţii publice generale, astfel cum sunt prevăzute la pct. I lit. A, B şi C din anexa nr. 5 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. Acestea se stabilesc prin actul administrativ al conducătorului instituţiei, pe baza activităţilor prevăzute la art. 370 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea celorlalte dispoziţii legale aplicabile acestei categorii de personal, precum şi prin raportare la activităţile desfăşurate de categoriile de personal prevăzute la art. 382 din acelaşi act normativ.
    (3) Drepturile şi obligaţiile personalului Administraţiei Fondului pentru Mediu sunt cele reglementate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, dispoziţia preşedintelui Administraţiei Fondului pentru Mediu privind stabilirea atribuţiilor şi competenţelor compartimentelor din structura Administraţiei Fondului pentru Mediu, Regulamentul de ordine interioară, precum şi prin celelalte prevederi legale în materie.

    CAP. IV
    Organele de conducere
    ART. 10
    (1) Organele de conducere ale Administraţiei Fondului pentru Mediu sunt următoarele:
    a) Comitetul de avizare;
    b) Comitetul director;
    c) preşedintele;
    d) cei 2 vicepreşedinţi;
    e) secretarul general.

    (2) Comitetul de avizare şi Comitetul director au componenţa şi atribuţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 11
    (1) Membrii Comitetului de avizare sunt răspunzători, în baza prevederilor propriului regulament de organizare şi funcţionare şi în condiţiile prevăzute de lege, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
    (2) Membrii Comitetului de avizare îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din această calitate.
    (3) Membrii Comitetului de avizare, exclusiv demnitarii, primesc pentru activitatea desfăşurată în cadrul şedinţelor organizate de către instituţie o indemnizaţie lunară în cuantum de 20% din indemnizaţia preşedintelui Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    (4) Secretariatul Comitetului de avizare este asigurat de Administraţia Fondului pentru Mediu, iar atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului de avizare.

    ART. 12
    (1) Preşedintele conduce activitatea curentă a instituţiei şi are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) angajează, numeşte şi eliberează din funcţie, în condiţiile prevăzute de lege, personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu;
    b) numeşte şi revocă conducătorii compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice;
    c) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele Administraţiei Fondului pentru Mediu în justiţie şi în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi/sau juridice;
    d) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    e) stabileşte prin dispoziţie atribuţiile vicepreşedinţilor şi secretarului general;
    f) semnează acordul/contractul colectiv încheiat la nivelul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în conformitate cu prevederile legale;
    g) exercită atribuţiile şi are răspunderile care îi revin potrivit legii, aprobă şi ia măsuri privind întreaga activitate a Administraţiei Fondului pentru Mediu.

    (2) În activitatea sa de conducere, preşedintele este ajutat de 2 vicepreşedinţi şi de un secretar general, care sunt numiţi potrivit legii şi au atribuţiile stabilite prin lege, precum şi cele încredinţate prin dispoziţie de către preşedinte.

    CAP. V
    Patrimoniul, bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia
    ART. 13
    (1) Administraţia Fondului pentru Mediu administrează bunuri din proprietatea publică şi privată a statului.
    (2) În exercitarea drepturilor sale, Administraţia Fondului pentru Mediu posedă şi foloseşte bunuri aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea, în condiţiile prevăzute de lege, în vederea realizării scopului şi atribuţiilor sale.

    ART. 14
    Administraţia Fondului pentru Mediu stabileşte şi elaborează anual proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi întocmeşte situaţii financiare trimestriale şi anuale, potrivit normelor legale în vigoare, pe care le înaintează autorităţii centrale pentru protecţia mediului.

    ART. 15
    (1) Fondurile provenite din surse externe se gestionează pe baza contractelor/acordurilor încheiate şi în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale legislaţiei specifice aplicabile fiecărei categorii de fonduri.
    (2) Cheltuielile curente şi de capital ale Administraţiei Fondului pentru Mediu se asigură din veniturile Fondului pentru mediu, în limita prevăzută la art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 16
    Pentru desfăşurarea activităţilor specifice de urmărire şi control al implementării proiectelor finanţate din Fondul pentru mediu sau fonduri externe, precum şi pentru încasarea creanţelor la Fondul pentru mediu, care implică deplasări în teritoriu, Administraţia Fondului pentru Mediu dispune de un număr de 30 de autoturisme.


    ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016