Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 29 iunie 2023  de concurs/examen pentru ocuparea funcţiei de director general/director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi a funcţiei de director/director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 29 iunie 2023 de concurs/examen pentru ocuparea funcţiei de director general/director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi a funcţiei de director/director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale

EMITENT: Ministerul Justiţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 637 din 12 iulie 2023
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.055/C din 29 iunie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 637 din 12 iulie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Ocuparea funcţiei vacante de director general/director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi a funcţiei vacante de director/director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale se face prin concurs/examen, în condiţiile stabilite prin Legea nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului şi prin prezentul regulament.
    (2) În cazul în care la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor menţionate la alin. (1) se prezintă un singur candidat, ocuparea funcţiei se face prin examen.
    (3) Numirea în funcţie a candidatului declarat admis se face prin ordin al ministrului justiţiei, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit doar o dată, cu respectarea condiţiilor privind numirea în funcţie.

    ART. 2
    Poate fi numită în funcţia de director general/ director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
    b) are capacitate deplină de exerciţiu;
    c) este licenţiată în drept;
    d) are vechime în specialitate juridică de cel puţin 7 ani, pentru numirea în funcţia de director general, respectiv de 6 ani, pentru numirea în funcţia de director general adjunct;
    e) are vechime în funcţii de conducere de minimum 3 ani, pentru funcţia de director general, respectiv de 2 ani, pentru funcţia de director general adjunct;
    f) nu are antecedente penale ca urmare a săvârşirii unei infracţiuni de serviciu sau în legătură cu serviciul ori a săvârşirii cu intenţie a unei alte infracţiuni;
    g) este aptă din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei;
    h) nu este lucrător operativ, inclusiv acoperit, informator sau colaborator al serviciilor de informaţii;
    i) a promovat concursul/examenul pentru ocuparea funcţiei.


    ART. 3
    Poate fi numită în funcţia de director/director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
    b) are capacitate deplină de exerciţiu;
    c) este licenţiată în drept;
    d) are vechime în specialitate juridică de cel puţin 5 ani, pentru funcţia de director, respectiv de 4 ani, pentru funcţia de director adjunct;
    e) are vechime în funcţii de conducere de minimum 2 ani, pentru funcţia de director, respectiv de un an, pentru funcţia de director adjunct;
    f) nu are antecedente penale ca urmare a săvârşirii unei infracţiuni de serviciu sau în legătură cu serviciul ori a săvârşirii cu intenţie a unei alte infracţiuni;
    g) este aptă din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei;
    h) nu este lucrător operativ, inclusiv acoperit, informator sau colaborator al serviciilor de informaţii;
    i) a promovat concursul/examenul pentru ocuparea funcţiei.


    ART. 4
    (1) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta următoarele documente:
    a) formularul de înscriere la concurs, însoţit de acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
    b) copia actului de identitate sau a oricărui alt document ce atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate;
    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
    d) copiile documentelor ce atestă nivelul studiilor şi ale altor acte ce atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor ce atestă îndeplinirea condiţiilor de vechime în specialitatea juridică;
    e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, ce atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea funcţiei;
    f) certificatul de cazier judiciar;
    g) adeverinţa medicală ce atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
    h) avizul psihologic emis de unităţi sanitare şi cabinete psihologice acreditate potrivit legii;
    i) curriculum vitae, model comun european;
    j) declaraţia pe propria răspundere că nu este lucrător operativ, inclusiv acoperit, informator sau colaborator al serviciilor de informaţii;
    k) chitanţa de plată a taxei de înscriere.

    (2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. g) este prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    Adeverinţa ce atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, denumirea/numele, prenumele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa ce atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

    (3) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (2) se prezintă însoţite de documentele originale, ce se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
    (4) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
    (5) Dosarele de concurs se depun la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, ce asigură organizarea şi desfăşurarea concursului.
    (6) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de organizare a concursului, în termenul de înscriere, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
    (7) Dosarele de înscriere la concurs sunt respinse dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la alin. (1) sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor pentru ocuparea funcţiei.
    (8) Candidaţii se pot înscrie pentru mai multe funcţii, caz în care se depune doar un singur dosar, în formularul de înscriere la concurs menţionându-se funcţiile pentru care se candidează şi achitându-se o singură taxă de concurs. Pentru a se asigura accesul candidaţilor la concurs în condiţiile prezentului alineat, probele de concurs se vor desfăşura în date/ore diferite, după caz.

    ART. 5
    (1) Taxa de înscriere la concurs se stabileşte în funcţie de cheltuielile necesare pentru organizarea acestuia, se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei şi se achită la casieria Ministerului Justiţiei sau în contul indicat de Ministerul Justiţiei.
    (2) Taxa de înscriere la concurs se restituie în cazul unor situaţii obiective de împiedicare a participării candidatului la concurs intervenite înainte de susţinerea primei probe.

    CAP. II
    Organizarea concursului
    ART. 6
    (1) Concursul pentru ocuparea funcţiei de director general/director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, director/director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale constă în două probe:
    a) interviul pentru testarea aptitudinilor manageriale;
    b) proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice, teoretice şi practice, din legislaţia aplicabilă domeniului registrului comerţului.

    (2) Tematica şi bibliografia pentru proba scrisă se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei.

    ART. 7
    (1) Anunţul de concurs pentru ocuparea funcţiei se publică, în acelaşi timp, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei şi a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului cu cel puţin 45 de zile înainte de data fixată pentru susţinerea interviului. În situaţia în care se modifică data şi locul desfăşurării concursului/examenului, se va publica un nou anunţ, prin aceleaşi mijloace, cu minimum 5 zile înainte de data fixată pentru prima probă.
    (2) Anunţul de concurs cuprinde informaţii referitoare la:
    a) data, locul şi modul de desfăşurare a concursului/ examenului, numărul şi tipul funcţiilor scoase la concurs, condiţiile de înscriere la concurs/examen, cuantumul taxei de înscriere, tematica şi bibliografia, termenul-limită pentru depunerea actelor de înscriere la concurs/examen, datele de contact de unde se pot obţine informaţii suplimentare;
    b) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs şi datele de contact ale Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei ce asigură organizarea şi desfăşurarea concursului;
    c) condiţiile generale prevăzute la art. 3, condiţiile specifice prevăzute în fişa postului, precum şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.

    (3) Tematica şi bibliografia pentru proba scrisă se elaborează de direcţia cu atribuţii privind elaborarea legislaţiei aplicabile în domeniul registrului comerţului din cadrul Ministerului Justiţiei şi se înaintează Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, ce le supune spre aprobare prin ordin al ministrului justiţiei, cu cel puţin 45 de zile lucrătoare înainte de data probei de interviu.
    (4) Tematica pentru proba scrisă se stabileşte pe baza bibliografiei. Bibliografia pentru proba scrisă cuprinde acte normative din legislaţia aplicabilă domeniului registrului comerţului cu relevanţă pentru funcţia de director general/director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi director/director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru care se organizează concursul.
    (5) Anunţul prevăzut la alin. (2) se menţine pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei şi pe pagina de internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului timp de cel puţin 2 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale ale concursului.
    (6) Anunţul prevăzut la alin. (2) se transmite spre publicare către portalul posturi.gov.ro, prin intermediul adresei de e-mail: posturi@gov.ro, cu respectarea termenelor prevăzute la alin. (1).
    (7) În situaţia în care Ministerul Justiţiei consideră necesar, poate asigura publicarea anunţului şi prin alte forme de publicitate suplimentare.
    (8) În funcţie de numărul candidaţilor şi de opţiunile acestora, desfăşurarea probei de interviu pentru testarea aptitudinilor manageriale şi a probei scrise pentru verificarea cunoştinţelor juridice, teoretice şi practice, din legislaţia aplicabilă domeniului registrului comerţului se poate organiza pe durata a mai multor zile.

    ART. 8
    (1) În vederea participării la concurs, candidaţii depun dosarul de concurs cuprinzând documentele prevăzute la art. 4 alin. (1), ce atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2 lit. a)-h) sau, după caz, art. 3 lit. a)-h), cel mai târziu cu 8 zile înainte de data susţinerii probei de interviu la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.
    (2) Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă.

    ART. 9
    (1) Comisia de organizare a concursului/ examenului verifică existenţa documentelor din dosarele candidaţilor ce atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2 lit. a)-h) sau, după caz, art. 3 lit. a)-h) şi întocmeşte tabelul candidaţilor admişi/respinşi, pe care îl publică pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, www.just.ro, şi pe cea a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, www.onrc.ro, cu cel puţin 5 zile înainte de data probei de interviu.
    (2) În termen de 24 de ore de la data publicării tabelului candidaţilor, candidaţii pot formula contestaţie, ce se transmite prin fax la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerul Justiţiei sau la adresa de e-mail creată în acest scop.
    (3) Contestaţiile vor fi soluţionate de comisia de soluţionare a contestaţiilor, iar rezultatele vor fi publicate, în acelaşi timp, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, www.just.ro, şi pe cea a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, www.onrc.ro, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului pentru depunerea contestaţiilor.

    ART. 10
    (1) Comisia de organizare a concursului/ examenului, comisia de interviu, comisia de verificare a cunoştinţelor juridice şi comisia de soluţionare a contestaţiilor se numesc prin ordin al ministrului justiţiei, până cel mai târziu la data publicării anunţului de concurs.
    (2) Comisia de organizare a concursului/examenului verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare, asigură comunicarea rezultatelor probelor de concurs/examen şi a rezultatelor finale şi îndeplineşte orice alte atribuţii legate de organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului. Comisia se compune din preşedinte şi doi membri, desemnaţi din rândul personalului din cadrul Direcţiei resurse umane din Ministerul Justiţiei.
    (3) Comisia de interviu elaborează întrebările ce vor fi adresate candidaţilor şi baremul de evaluare în baza căruia se face aprecierea interviului, realizează intervievarea candidaţilor, evaluează şi notează răspunsurile candidaţilor. Comisia se compune din preşedinte şi doi membri, desemnaţi din rândul personalului cu funcţii de conducere din cadrul Ministerului Justiţiei.
    (4) Comisia de verificare a cunoştinţelor juridice elaborează subiectele tip grilă pentru proba scrisă, în cel puţin 2 variante, şi notează lucrările candidaţilor. Comisia se compune din preşedinte şi doi membri, desemnaţi din rândul personalului de specialitate juridică din cadrul Ministerului Justiţiei. În comisie pot fi desemnate şi cadre didactice din învăţământul superior juridic.
    (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs/examen, privind rezultatul obţinut la proba de interviu, inclusiv privind baremul de evaluare, şi contestaţiile privitoare la nota obţinută la proba scrisă, inclusiv la subiectele tip grilă pentru proba scrisă. Comisia de soluţionare a contestaţiilor se compune din preşedinte şi doi membri, desemnaţi din rândul personalului de specialitate juridică din Ministerul Justiţiei. Din comisie pot face parte şi cadre didactice din învăţământul superior juridic. Cel puţin unul dintre membri este desemnat din rândul personalului cu funcţii de conducere din Ministerul Justiţiei.
    (6) Persoanele care întrunesc condiţiile pentru a face parte din comisiile de concurs/examen pot deţine calitatea de membru al unei singure comisii dintre cele menţionate la alin. (1), în cadrul aceluiaşi concurs/examen.
    (7) Nu pot fi numite în comisiile prevăzute la alin. (1) persoanele care au soţul/soţia, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Din aceeaşi comisie sau din comisii diferite nu pot face parte persoane care sunt soţi, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv.
    (8) Fiecare membru al comisiilor prevăzute la alin. (1) semnează după numirea sa prin ordin o declaraţie pe propria răspundere, în care precizează că va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
    (9) În funcţie de numărul candidaţilor înscrişi la concurs/ examen se pot constitui mai multe comisii de interviu şi de verificare a cunoştinţelor juridice.
    (10) Secretariatul comisiei de interviu, comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către personal din cadrul Direcţiei resurse umane din Ministerul Justiţiei, care asigură şi organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului.
    (11) Secretarii comisiilor menţionate la alin. (10) sunt numiţi prin ordinul prevăzut la alin. (1), însă nu au calitatea de membri.
    (12) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de prezentul regulament, membrii nominalizaţi în comisia de organizare a concursului sau examenului, comisia de interviu, comisia de verificare a cunoştinţelor juridice şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi persoanele care asigură secretariatul acestor comisii au obligaţia de a respecta secretul şi confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a întrebărilor şi variantelor de subiecte ce vor fi elaborate şi confidenţialitatea şi regimul datelor cu caracter personal, potrivit legii.

    CAP. III
    Desfăşurarea concursului
    ART. 11
    Comisia de interviu evaluează capacitatea managerială a candidaţilor, având, în principal, următoarele atribuţii:
    a) stabileşte planul interviului şi realizează interviul;
    b) notează pentru fiecare candidat proba interviului.


    ART. 12
    (1) Proba de interviu constă în zece întrebări prin care se verifică:
    a) capacitatea de organizare şi luare a deciziilor;
    b) capacitatea de coordonare şi exercitare a controlului;
    c) capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare;
    d) capacitatea de adaptare rapidă şi iniţiativă;
    e) abilităţile de comunicare cu personalul din subordine, din alte instituţii, cu mass-media;
    f) condiţiile de asigurare a accesului la informaţiile de interes public din cadrul instituţiei şi transparenţa actului de conducere;
    g) evaluarea şi folosirea resurselor;
    h) gestionarea situaţiilor de criză şi rezistenţa la stres;
    i) preocuparea pentru pregătirea şi perfecţionarea profesională;
    j) capacitatea de repartizare a sarcinilor de serviciu în cadrul instituţiei.

    (2) Fiecare întrebare de la proba de interviu se notează cu puncte de la 1 la 5 de fiecare dintre membrii comisiei de interviu, în baza baremului de evaluare stabilit de comisia de interviu, punctajul final reprezentând media aritmetică a punctelor acordate de fiecare membru al comisiei de interviu.
    (3) La proba de interviu, fiecare membru al comisiei de interviu poate adresa întrebări candidatului în conformitate cu prevederile alin. (2). Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.
    (4) Interviul se înregistrează audio, eventualele contestaţii urmând a fi soluţionate pe baza acestor înregistrări. Suportul conţinând înregistrarea audio a interviului se păstrează la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei pe o perioadă de 1 an de la data afişării rezultatelor finale ale concursului, cu respectarea dispoziţiilor privind prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal.
    (5) La expirarea duratei de păstrare înregistrările se distrug sau se şterg, după caz, în funcţie de suportul pe care s-au stocat, cu excepţia situaţiilor expres reglementate de lege sau a cazurilor temeinic justificate.
    (6) În cazul în care din motive tehnice interviul nu se poate înregistra audio, întrebările şi răspunsurile la interviu se consemnează în scris în anexa la procesul-verbal, întocmită de secretarul comisiei de interviu şi semnată de membrii acesteia şi de candidat, pe baza răspunsurilor candidatului la întrebările formulate.
    (7) Se declară admis la proba de interviu candidatul care a obţinut minimum 30 de puncte.
    (8) Rezultatele la proba de interviu se afişează, în acelaşi timp, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, www.just.ro, şi pe cea a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, www.onrc.ro, în termen de 2 zile lucrătoare de la data finalizării probei de interviu. În situaţia în care proba de interviu se derulează pe parcursul mai multor zile, rezultatele la proba de interviu se afişează în termen de 2 zile lucrătoare de la data finalizării probei de interviu raportat la ultima zi de susţinere a probei de interviu.
    (9) În termen de 24 de ore de la data publicării rezultatelor, candidaţii pot formula contestaţie cu privire la baremul de evaluare şi rezultatul obţinut, ce se transmite Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, inclusiv prin fax sau la adresa de e-mail creată în acest scop.
    (10) Contestaţiile vor fi soluţionate de comisia de soluţionare a contestaţiilor, iar pe baza punctajului obţinut şi în urma soluţionării contestaţiilor, după caz, se întocmeşte tabelul cu candidaţii declaraţi admişi la proba de interviu, ce se publică, în acelaşi timp, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, www.just.ro, şi pe cea a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, www.onrc.ro, în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului pentru depunerea contestaţiilor.

    ART. 13
    (1) Proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice, teoretice şi practice, se susţine în termen de cel puţin 5 zile de la data publicării rezultatelor la proba de interviu.
    (2) Timpul destinat lucrării scrise este cel stabilit de comisia de verificare a cunoştinţelor juridice şi nu poate depăşi 4 ore calculate din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor către toţi candidaţii.
    (3) Proba scrisă constă în 50 de întrebări tip grilă din legislaţia în domeniul registrului comerţului.
    (4) Fiecare întrebare la proba scrisă se notează cu 2 puncte.
    (5) După înscrierea numelui şi a prenumelui candidatului în colţul din dreapta sus pe fişa de completare a răspunsurilor, acesta se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila Ministerului Justiţiei, cu excepţia situaţiei în care există un singur candidat pentru funcţia vacantă, caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării.
    (6) Candidaţii vor răspunde la întrebările tip grilă pentru proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice prin bifarea căsuţei corespunzătoare de pe fişa de completare a răspunsurilor, ştampilată, ce va fi asigurată de Ministerul Justiţiei, sub sancţiunea anulării acesteia.
    (7) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice.
    (8) Plicurile cu subiectele la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice elaborate în 2 variante, semnate şi sigilate de către preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice, sunt prezentate candidaţilor. Unul dintre candidaţi, desemnat de ceilalţi candidaţi, alege plicul cu subiectele de verificare a cunoştinţelor juridice pe care îl înmânează comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice. Candidatul desemnat cu alegerea plicului cu subiectele de concurs semnează de îndeplinirea acestei formalităţi.
    (9) Pe toată durata desfăşurării probei scrise de verificare a cunoştinţelor juridice, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice şi persoanele desemnate să aplice ştampila pe colţul îndoit al colilor de hârtie.
    (10) Dacă până la data susţinerii probei scrise preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice constată că vor fi mai multe săli de concurs decât membri ai comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice, la solicitarea acestuia se va desemna, prin ordin al ministrului justiţiei, o comisie de supraveghere a candidaţilor formată dintr-un număr suficient de membri cu rol de supraveghere a candidaţilor.
    (11) La expirarea timpului prevăzut, delegaţii care au supravegheat desfăşurarea probei scrise de verificare a cunoştinţelor juridice strâng toate lucrările în ordinea predării lor de către candidaţi, sub semnătură, după care le predau preşedintelui comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice.
    (12) Atunci când proba de verificare a cunoştinţelor juridice se desfăşoară în mai multe săli, ora desfăşurării probei este aceeaşi. În fiecare sală în care se desfăşoară proba de verificare a cunoştinţelor juridice se va întocmi câte un borderou pentru lucrările candidaţilor.
    (13) Lucrarea se consideră predată de candidat după verificarea stării acesteia de către delegaţii care au supravegheat desfăşurarea probei scrise de verificare a cunoştinţelor juridice şi după semnarea borderoului de către candidat.
    (14) Pe toată durata desfăşurării probei scrise de verificare a cunoştinţelor juridice este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. În cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se va putea face numai cu însoţitor.
    (15) Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din proba scrisă. În aceste cazuri, delegaţii care supraveghează lucrările îl sesizează de îndată pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice, care întocmeşte un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea „fraudă“.
    (16) Pe timpul corectării, colţul sigilat al fişei de completare a răspunsurilor nu se deschide. Fiecare membru al comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice va corecta răspunsurile fiecărui candidat, punctajul fiind trecut centralizat în borderou, sub semnătura celor care l-au acordat, şi pe lucrare, sub semnătura preşedintelui comisiei de concurs. După efectuarea acestor operaţiuni se desface colţul sigilat al lucrării şi se corelează numărul lucrării cu numele şi prenumele candidatului.
    (17) Se declară admis la proba scrisă candidatul care a obţinut un punctaj de minimum 70 de puncte.
    (18) Rezultatele la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice se afişează, în acelaşi timp, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, www.just.ro, şi pe cea a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, www.onrc.ro, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data susţinerii probei, acestea fiind completate în ordinea descrescătoare a notelor.
    (19) Rezultatele probei scrise şi/sau grila de concurs pot/poate fi contestate/contestată în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor. Contestaţia se transmite Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, prin fax sau la adresa de e-mail creată în acest scop.
    (20) Contestaţiile la rezultatele şi/sau subiectele tip grilă ale probei scrise se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor, iar, pe baza punctajului obţinut, în urma soluţionării contestaţiilor, după caz, se întocmeşte tabelul cu rezultatele finale ale concursului/examenului, ce se publică, în acelaşi timp, pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, www.just.ro, şi a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, www.onrc.ro, în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea contestaţiilor. Funcţia va fi ocupată de către candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj la proba scrisă.
    (21) În caz de punctaje egale, departajarea se va face avându-se în vedere punctajul obţinut la proba de interviu.

    ART. 14
    (1) În vederea susţinerii probei de interviu şi a probei scrise de verificare a cunoştinţelor juridice, intrarea candidaţilor în sălile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate.
    (2) Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.
    (3) Candidatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

    CAP. IV
    Dispoziţii speciale
    ART. 15
    (1) Persoanele cu dizabilităţi au dreptul de a participa la concursul sau examenul pentru ocuparea funcţiei de director general/director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi director/director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru care îndeplinesc condiţiile de participare stabilite la art. 2 şi 3, după caz.
    (2) În cazul în care la concursul sau examenul organizat se înscrie o persoană cu dizabilităţi, conducerea Ministerului Justiţiei, precum şi comisia de interviu şi comisia de verificare a cunoştinţelor juridice au obligaţia de a asigura acesteia condiţiile optime pentru testarea cunoştinţelor teoretice necesare ocupării funcţiei, adaptate în funcţie de tipul de dizabilitate, nevoile individuale şi de proba concursului pe care urmează să o susţină.

    ART. 16
    Conducerea Ministerului Justiţiei are obligaţia de a lua măsurile necesare în vederea punerii la dispoziţia comisiei de interviu şi a comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice a instrumentelor necesare asigurării accesibilităţii probelor de concurs pentru candidatul în cauză, într-un termen care să asigure desfăşurarea probelor de concurs.

    ART. 17
    (1) Regulile generale aplicabile desfăşurării probelor de concurs, în funcţie de tipul de dizabilitate şi de nevoile individuale ale candidatului, pot include:
    a) prelungirea duratei probelor concursului cu încă jumătate din timpul maxim prevăzut;
    b) posibilitatea de a susţine probele concursului în altă sală de concurs decât ceilalţi candidaţi;
    c) alocarea, la cererea candidatului, pe parcursul fiecărei probe a concursului cu durata prevăzută la lit. a), a cel mult două pauze de maximum 10 minute.

    (2) Candidaţii cu dizabilităţi au dreptul de a fi însoţiţi pe durata probelor de concurs de către un însoţitor sau de către asistentul personal.

    ART. 18
    Regulile specifice aplicabile desfăşurării probelor de concurs, prin raportare la tipul de dizabilitate şi la nevoile individuale ale candidatului, sunt următoarele:
    a) pentru candidaţii cu dizabilităţi vizuale care implică dificultăţi sau imposibilitatea citirii subiectelor la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice şi a redactării unei lucrări scrise sau a rezolvării unui test-grilă, proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice prevăzută la art. 15 constă în asistenţă în citirea subiectelor şi înregistrarea răspunsurilor sau consemnarea acestora de către secretarul comisiei într-un document semnat şi datat, posibilitatea utilizării limbajului Braille ori a unui computer cu cititor de ecran sau a unei tablete, în funcţie de opţiunea candidatului. În măsura în care candidatul cu dizabilităţi vizuale poate să citească subiectele la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice şi să redacteze o lucrare scrisă, respectiv poate să rezolve un test-grilă, se asigură, la cererea acestuia, materialele de examen printate într-un format cu caractere mărite;
    b) pentru candidaţii cu dizabilităţi auditive se asigură un interpret al limbajului mimico-gestual;
    c) pentru candidaţii cu dizabilităţi locomotorii se asigură facilităţile de acces în instituţie şi în sala unde se susţine proba de interviu, respectiv proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice, precum şi, la cerere, o masă de scris ajustabilă, adaptată la nevoile individuale ale acestora. Pentru candidaţii cu dizabilităţi locomotorii care implică dificultăţi sau imposibilitatea redactării unei lucrări scrise sau a rezolvării unui test-grilă, proba scrisă de verificare a cunoştinţelor juridice prevăzută la art. 13 constă în înregistrarea răspunsurilor sau consemnarea acestora de către secretarul comisiei de concurs într-un document semnat şi datat.


    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 19
    La finalizarea concursului/examenului, comisia de organizare a concursului/examenului va întocmi un proces-verbal final al concursului/examenului, ce conţine modul de desfăşurare a concursului/examenului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de interviu, de membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor juridice şi de secretarii acestora, la care se anexează toate documentele individuale ale tuturor membrilor comisiilor.

    ART. 20
    Comisia de organizare a concursului/examenului din cadrul Ministerului Justiţiei va preda documentele depuse la înscriere, lucrările scrise, procesele-verbale privind rezultatele concursului/examenului, după caz, ale candidatului/candidaţilor declarat/declaraţi admis/admişi, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data finalizării concursului/examenului, pe bază de proces-verbal, către Serviciul resurse umane din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, în vederea completării dosarului de personal.

    ART. 21
    Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei pune la dispoziţia candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de interviu şi comisia de verificare a cunoştinţelor juridice, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, ce sunt informaţii de interes public, cu excepţia documentelor ce conţin date cu caracter personal ale candidaţilor, potrivit legii.

    ART. 22
    Orice candidat poate consulta, la solicitarea sa, doar lucrarea sa scrisă redactată în cadrul probei de verificare a cunoştinţelor juridice, teoretice şi practice, a concursului, după corectarea şi notarea acesteia, în prezenţa secretarului comisiei de organizare a concursului/examenului.

    ART. 23
    După completarea dosarului de angajare, Serviciul resurse umane din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului va transmite Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei o informare cu privire la încadrarea candidatului declarat admis şi stabilirea drepturilor salariale conform legii.

    ART. 24
    Numirea în funcţie pentru un mandat de 4 ani a candidaţilor declaraţi admişi la concursul/examenul organizat se face conform prevederilor art. 1 alin. (3), prin ordin al ministrului justiţiei.

    ART. 25
    (1) Candidatul admis îşi preia funcţia în maximum 15 zile lucrătoare de la data publicării rezultatelor finale. În cazul în care candidatul admis nu poate respecta termenul menţionat, acesta înaintează o cerere motivată, în scris, ministrului justiţiei, în care prezintă motivele întârzierii şi termenul de la care îşi poate prelua funcţia, dar nu mai târziu de 30 de zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale.
    (2) În cazul neprezentării la termenul stabilit, funcţia este declarată vacantă, urmând să se comunice următoarei persoane clasate în ordinea punctajului, dar care să nu fi obţinut mai puţin de 70 de puncte, posibilitatea de a ocupa funcţia respectivă sau să se reia procedura de ocupare a acesteia.
    (3) Candidatul căruia i se comunică posibilitatea de a ocupa funcţia respectivă, în condiţiile alin. (2), are obligaţia de a se prezenta la post în termenele stabilite la alin. (1) şi (2).

    ART. 26
    Dosarele, lucrările scrise, procesele-verbale referitoare la candidaţii care nu au fost declaraţi admişi şi alte lucrări privind concursul/examenul organizat se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice de către Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.

    ART. 27
    Persoana numită în funcţia de director general/director general adjunct la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau în funcţia de director/director adjunct la oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, conform Legii nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului şi prezentului regulament, care nu obţine certificat de securitate/autorizaţie de acces valabil(ă) pentru nivelul de secretizare al informaţiilor necesar îndeplinirii atribuţiilor de serviciu după promovarea concursului/ examenului, se eliberează din funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, în termen de maximum 5 zile de la comunicarea instituţiei cu atribuţii în acest sens.

    ART. 28
    (1) Termenele prevăzute în prezentul regulament se calculează avându-se în vedere inclusiv ziua când au început şi ziua când s-au sfârşit.
    (2) Termenul de o zi lucrătoare începe de la data şi ora afişării rezultatelor selecţiei sau a probelor de concurs şi se încheie în ziua lucrătoare următoare la aceeaşi oră la care a început.
    (3) Termenul care începe într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se consideră că începe în prima zi lucrătoare următoare.
    (4) Termenul care se sfârşeşte într-o zi nelucrătoare sau de sărbătoare legală se va prelungi până la sfârşitul primei zile lucrătoare următoare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016