Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 28 martie 2024 de organizare şi funcţionare a comisiilor de litigii ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România
EMITENT: Colegiul Medicilor Stomatologi din România PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 341 din 12 aprilie 2024
──────────
Aprobat prin DECIZIA nr. 5/2CN din 28 martie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 341 din 12 aprilie 2024.
──────────
ART. 1
(1) La nivelul fiecărui colegiu teritorial se va organiza şi va funcţiona o comisie de litigii alcătuită din 3 membri, propuşi de către biroul executiv şi aprobaţi de consiliul colegiului teritorial, respectiv din 5 membri, la nivel naţional, propuşi de către Biroul executiv naţional şi aprobaţi de Consiliul naţional.
(2) Membrii comisiilor de litigii trebuie să aibă o vechime în profesie de peste 10 ani şi să nu fi suferit sancţiuni disciplinare în exerciţiul profesiei.
(3) Mandatul de membru în Comisia de litigii este incompatibil cu mandatul de membru în Comisia de disciplină.
(4) După aprobarea componenţei, la prima şedinţă la care au fost convocate, comisiile de litigii îşi aleg un preşedinte dintre membrii acestora, prin vot secret, cu majoritate simplă.
(5) Prima şedinţă a comisiilor de litigii după aprobarea componenţei de către Consiliul naţional, respectiv consiliul colegiului teritorial, va fi convocată de Biroul executiv naţional sau de biroul executiv de la nivel teritorial, după caz. Şedinţele ulterioare ale comisiilor de litigii vor fi convocate, în funcţie de necesităţi, de către preşedintele Colegiului Medicilor Stomatologi din România (CMSR), Biroul executiv naţional/teritorial şi/sau preşedintele comisiei numit în conformitate cu prezentul regulament.
(6) Convocatorul se va transmite prin poştă electronică, servicii de curierat sau scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
ART. 2
Rolul comisiilor de litigii este acela de a organiza şi desfăşura procedura de conciliere în situaţiile litigioase ori divergenţele profesionale dintre membrii corpului profesional, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a Colegiului Medicilor Stomatologi din România.
ART. 3
(1) Membrii CMSR sunt obligaţi ca atunci când se găsesc faţă de alt membru al corpului profesional în orice situaţie litigioasă ori divergenţă profesională, înaintea oricărui demers public, inclusiv înainte de a se adresa mass-media sau instanţelor de judecată, să apeleze la medierea comisiei de litigii constituite la nivelul colegiului teritorial din care fac parte.
(2) În cazul în care membrii aflaţi într-o situaţie litigioasă ori divergenţă profesională sunt înscrişi în colegii teritoriale diferite, competenţa de soluţionare revine comisiei de litigii constituite pe lângă colegiul teritorial din care face parte medicul stomatolog care a făcut primul sesizarea.
(3) Procedura de conciliere se desfăşoară în faţa comisiei de litigii de la nivel naţional atunci când una dintre părţi are calitatea de membru al consiliului colegiului teritorial, al Consiliului naţional, al Adunării generale naţionale, al comisiilor de disciplină, electorale sau de cenzori organizate la nivel teritorial ori naţional.
(4) Nerespectarea dispoziţiilor alin. (1) constituie abatere disciplinară.
ART. 4
Procedura de soluţionare a unui litigiu pe cale amiabilă se declanşează prin decizia Biroului executiv teritorial sau naţional, după caz, care, primind sesizarea cu privire la existenţa unui litigiu ori solicitarea privind declanşarea procedurii de stingere a unui litigiu pe cale amiabilă, după verificarea condiţiilor de jurisdicţie teritorială, dispune convocarea comisiei de litigii.
ART. 5
(1) Decizia de declanşare a procedurii se comunică preşedintelui comisiei de litigii, care convoacă membrii comisiei şi părţile aflate în litigiu în termen de maximum 15 zile calendaristice.
(2) În situaţia în care una dintre părţi, din motive obiective, nu poate fi prezentă la data stabilită de către comisia de litigii, preşedintele comisiei va stabili un nou termen pentru desfăşurarea şedinţei de conciliere, care nu poate depăşi cu mai mult de 15 zile calendaristice termenul stabilit iniţial.
(3) În măsura în care unul dintre membrii comisiei de litigii are, după caz, vreun interes personal în cauză, în orice mod, fiind într-un conflict de interese, ori se află într-o situaţie conflictuală sau este rudă ori afin până la gradul IV inclusiv cu una dintre persoanele implicate în dosar, îşi va declina calitatea de membru al comisiei de litigii, urmând ca locul acestuia să fie preluat, pentru cazul judecat, de preşedintele Comisiei pentru legislaţie şi asigurări de sănătate teritorială sau naţională, după caz.
(4) În cazul în care situaţia prevăzută la alin. (3) apare în cursul soluţionării dosarului disciplinar, persoana în cauză va înştiinţa de îndată preşedintele comisiei de litigii şi va formula o declaraţie de abţinere.
(5) Comisia de litigii este obligată să primească şi să soluţioneze orice litigiu aflat în competenţa sa într-un termen care să nu depăşească 60 de zile de la înregistrarea sesizării şi declanşarea procedurii de conciliere.
ART. 6
În adresa de convocare a părţilor pentru participarea la şedinţa de conciliere, comisia de litigii va putea solicita acestora transmiterea tuturor documentelor, înscrisurilor ori informaţiilor pe care le găsesc utile în soluţionarea litigiului respectiv, acordându-le acestora un termen pentru comunicarea lor.
ART. 7
(1) La data, ora şi locul stabilit în vederea desfăşurării şedinţei de conciliere a părţilor şi stingere pe cale amiabilă a litigiului, părţile se întâlnesc exclusiv cu membrii comisiei de litigii, fiind exclusă prezenţa sau participarea altor persoane, cu excepţia persoanei mandatate cu întocmirea procesului-verbal al şedinţei.
(2) În situaţia în care, în baza documentelor puse la dispoziţie de părţi şi a discuţiilor purtate în cadrul şedinţei de conciliere, preşedintele comisiei apreciază necesar, se va stabili un nou termen, la care poate permite şi prezenţa altor persoane la şedinţă, cu obligaţia acestora din urmă să păstreze confidenţialitatea datelor şi informaţiilor dezvăluite în cursul şedinţei.
ART. 8
(1) Pe tot parcursul procedurii, comisia de litigii va acţiona cu tact şi moderaţie, fără a se antepronunţa sau emite opinii personale în niciun mod cu privire la situaţia în cauză.
(2) Comisia de litigii va putea pune la dispoziţia părţilor orice informaţie utilă înţelegerii de către aceştia a situaţiei ori pentru luarea unei decizii corecte.
ART. 9
(1) Persoanele implicate în procedura de conciliere sunt obligate să păstreze confidenţialitatea tuturor informaţiilor despre care au luat cunoştinţă în timpul procedurii şi nu vor putea face declaraţii publice cu privire la existenţa cauzei ori referitor la orice altă chestiune legată de aceasta.
(2) Membrii comisiei de litigii se obligă să semneze un acord de confidenţialitate înainte de începerea activităţii comisiei de litigii.
ART. 10
Pe baza informaţiilor prezentate, comisia de litigii va stărui şi va încerca împăcarea părţilor ori, după caz, punerea de acord a acestora cu privire la conduita viitoare, respectiv termenul de implementare a deciziei agreate de părţi.
ART. 11
(1) La terminarea procedurilor de soluţionare amiabilă a litigiului dintre părţi, comisia de litigii va încheia un proces-verbal, în care va consemna situaţia de fapt, poziţiile părţilor, probele administrate şi rezultatul final.
(2) Procesul-verbal se va semna de către toate persoanele prezente, urmând ca o copie certificată de preşedintele comisiei pentru conformitate cu originalul să fi eliberată fiecărei părţi care a apelat la procedura de conciliere.
(3) Dosarul constituit şi procesul-verbal semnat de participanţii la procedura de conciliere se vor arhiva la nivelul colegiului teritorial pentru o perioadă de 5 ani.
ART. 12
Dacă una dintre părţile aflate în divergenţă nu se prezintă la şedinţa de conciliere ori refuză să semneze procesul-verbal, procedura de conciliere se consideră finalizată.
ART. 13
(1) Pentru activitatea desfăşurată în cadrul comisiilor de litigii, medicii stomatologi membri ai acestora pot beneficia de o indemnizaţie stabilită prin decizie a consiliului colegiului teritorial, respectiv a Consiliului naţional, după caz, în limita bugetului aprobat.
(2) În cazul exercitării atribuţiilor în afara localităţii de domiciliu, membrii comisiilor de litigii, la nivel naţional şi local, beneficiază de decontarea cheltuielilor de deplasare cu respectarea prevederilor legale aplicabile.
ART. 14
(1) Calitatea de membru al comisiei de litigii încetează în următoarele situaţii:
a) retragerea voluntară;
b) lipseşte nemotivat la 2 şedinţe succesive ale comisiei de litigii la care a fost convocat;
c) revocarea calităţii de membru de către Consiliul naţional al CMSR sau consiliul colegiului teritorial, la propunerea Biroului executiv naţional, respectiv a biroului executiv teritorial, pentru îndeplinirea defectuoasă a obiectivelor, neîndeplinirea şi/sau îndeplinirea tardivă a sarcinilor şi responsabilităţilor stabilite inclusiv prin prezentul regulament;
d) deces.
(2) Retragerea voluntară a membrului comisiei de litigii se realizează numai pe baza unei cereri scrise, datate şi semnate olograf sau cu semnătură electronică extinsă, conform prevederilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Existenţa situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) se certifică de preşedintele comisiei de litigii.
(4) În situaţia încetării calităţii de membru în comisiile de litigii pentru motivele menţionate la alin. (1), locurile vacante se vor ocupa la propunerea Biroului executiv naţional cu aprobarea Consiliului naţional, în ceea ce priveşte comisia de litigii constituită la nivelul Consiliului naţional, respectiv la propunerea biroului executiv teritorial cu aprobarea consiliului colegiului teritorial, în ceea ce priveşte comisiile de litigii constituite la nivelul colegiilor teritoriale.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: