Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 28 august 2024  privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului interministerial pentru etichetarea cheltuielilor bugetare şi cheltuielilor fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 28 august 2024 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comitetului interministerial pentru etichetarea cheltuielilor bugetare şi cheltuielilor fiscale

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 887 din 3 septembrie 2024
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.074 din 28 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 3 septembrie 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Comitetul interministerial pentru etichetarea cheltuielilor bugetare şi cheltuielilor fiscale, denumit în continuare „Comitet“, se constituie în vederea avizării etichetării cheltuielilor bugetare şi cheltuielilor fiscale prevăzute la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2024 privind reglementarea etichetării cheltuielilor bugetare şi cheltuielilor fiscale pentru bugetarea verde.
    (2) Comitetul are rol de coordonare a procesului de analiză şi etichetare a cheltuielilor bugetare şi a cheltuielilor fiscale, potrivit prevederilor normelor metodologice prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre.
    (3) Comitetul este constituit ca organism, fără personalitate juridică, format din specialişti, la nivel de conducere şi la nivel de execuţie, reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, ai Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi ai Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă.

    ART. 2
    Comitetul are următoarele atribuţii:
    a) analizează şi avizează propunerile de etichetare a cheltuielilor bugetare şi a cheltuielilor fiscale;
    b) elaborează raportul privind rezultatele etichetării cheltuielilor bugetare şi a cheltuielilor fiscale, care se publică pe site-ul Ministerului Finanţelor;
    c) informează, după caz, ordonatorii principali de credite şi/sau structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale, dacă apar surse noi de referinţă;
    d) colaborează cu ordonatorii principali de credite, cu structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale şi cu reprezentanţii din cadrul instituţiilor publice în funcţie de domeniul analizat, în vederea îndeplinirii atribuţiilor sale;
    e) propune participarea în cadrul sesiunilor de lucru ale Comitetului şi a altor invitaţi, în funcţie de subiectele aflate pe ordinea de zi.


    ART. 3
    (1) Comitetul are în componenţa sa 15 membri, după cum urmează:
    a) 8 reprezentanţi din cadrul Ministerului Finanţelor, inclusiv preşedintele Comitetului;
    b) 5 reprezentanţi din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, inclusiv vicepreşedintele Comitetului;
    c) 2 reprezentanţi din cadrul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă.

    (2) Membrii Comitetului se desemnează conform prevederilor art. 8 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2024, astfel:
    a) prin ordin al ministrului finanţelor se desemnează persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a);
    b) prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor se desemnează persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b);
    c) prin ordin al secretarului general al Guvernului se desemnează persoanele prevăzute la alin. (1) lit. c).


    ART. 4
    (1) La nivelul Comitetului funcţionează un secretariat tehnic ai cărui membri sunt desemnaţi prin ordin al ministrului finanţelor, la propunerea preşedintelui.
    (2) Secretariatul tehnic asigură lucrările operative care privesc relaţia dintre Comitet şi ordonatorii principali de credite şi/sau structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale, verifică dacă documentaţiile transmise de aceştia sunt cele prevăzute în anexa C la normele metodologice prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre, administrează registrele prevăzute la art. 8 alin. (1) şi asigură lucrările specifice de organizare a şedinţelor Comitetului, inclusiv convocarea membrilor acestuia.

    ART. 5
    (1) În desfăşurarea activităţii, Comitetul poate solicita puncte de vedere instituţiilor a căror activitate este orientată spre aspecte legate de mediu şi climă.
    (2) În vederea realizării unui proces operativ şi eficient de analiză şi etichetare a cheltuielilor bugetare şi a cheltuielilor fiscale, Comitetul, cu sprijinul secretariatului tehnic, poate organiza sesiuni de consultări cu alte entităţi, de interes public sau privat, implicate sau cu responsabilităţi în domenii vizate de obiectivele de mediu privind domeniul schimbărilor climatice, în special, dar fără a se limita la, mediul economic, academic, organizaţii neguvernamentale.

    ART. 6
    (1) Comitetul îşi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor şi se întruneşte în şedinţe ordinare, ori de câte ori este necesar, în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2024. Comitetul se poate întruni şi în şedinţe extraordinare, la cererea preşedintelui sau a vicepreşedintelui.
    (2) Secretariatul tehnic, la propunerea preşedintelui sau a vicepreşedintelui, după caz, asigură convocarea Comitetului ulterior primirii documentaţiei complete aferente cererii privind avizarea etichetării cheltuielilor bugetare/cheltuielilor fiscale. Convocarea Comitetului se face, de regulă, cu 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă, prin intermediul poştei electronice sau telefonic. Odată cu convocarea se transmit membrilor Comitetului proiectul ordinii de zi şi materialele ce urmează să fie supuse discuţiilor.
    (3) După caz, la şedinţele Comitetului pot participa, la cererea acestuia, în calitate de invitaţi, reprezentanţi din alte instituţii.
    (4) În cazul şedinţelor extraordinare, convocarea se face prin intermediul poştei electronice sau telefonic, de regulă, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de şedinţa respectivă.
    (5) Comitetul decide cu majoritate simplă, respectiv prin votul a jumătate plus unu din voturile exprimate de membrii prezenţi, avizarea etichetării cheltuielilor bugetare şi a cheltuielilor fiscale, rezultatul fiind consemnat într-o decizie. În cazul în care nu se ajunge la consens, preşedintele sau vicepreşedintele, după caz, decide.

    ART. 7
    (1) Preşedintele Comitetului are următoarele atribuţii:
    a) coordonează întreaga activitate a Comitetului şi reprezintă Comitetul în relaţiile cu ordonatorii principali de credite şi/sau cu structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale şi cu reprezentanţii din cadrul altor instituţii publice, în funcţie de domeniul analizat;
    b) convoacă şi conduce şedinţele Comitetului;
    c) propune aprobarea agendei de lucru;
    d) propune aprobarea minutei şedinţei anterioare a Comitetului;
    e) coordonează activitatea secretariatului tehnic;
    f) poate delega exercitarea unor atribuţii din competenţa sa şi poate încredinţa mandatul de reprezentare vicepreşedintelui ori altor persoane din cadrul Comitetului;
    g) certifică prin decizie rezultatele procesului de analiză şi etichetare a cheltuielilor bugetare şi a cheltuielilor fiscale privind obiectivele de mediu transmise de către ordonatorii principali de credite şi/sau structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale, astfel încât acestea să poată fi utilizate la elaborarea raportului privind rezultatele etichetării cheltuielilor bugetare şi a cheltuielilor fiscale.

    (2) Vicepreşedintele, în lipsa preşedintelui, îndeplineşte toate atribuţiile acestuia.
    (3) Dacă preşedintele şi vicepreşedintele sunt în imposibilitate temporară de a-şi exercita funcţiile, Comitetul poate delega unul dintre membrii săi pentru a îndeplini, parţial sau în totalitate, atribuţiile preşedintelui.

    ART. 8
    (1) Secretariatul tehnic al Comitetului gestionează:
    a) Registrul pentru evidenţa cererilor privind avizarea etichetării cheltuielilor bugetare/cheltuielilor fiscale adresate Comitetului;
    b) Registrul pentru evidenţa avizelor Comitetului.

    (2) Secretariatul tehnic al Comitetului are următoarele atribuţii:
    a) asigură lucrările operative ce privesc relaţia dintre Comitet şi ordonatorii principali de credite şi/sau structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale;
    b) verifică dacă documentaţiile transmise de ordonatorii principali de credite şi de structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale sunt cele prevăzute în anexa C la normele metodologice prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre;
    c) transmite convocatorul şi documentele de lucru de pe ordinea de zi a şedinţei Comitetului;
    d) pregăteşte şi transmite documentele şi materialele-suport pentru şedinţele Comitetului;
    e) asigură evidenţa registrelor prevăzute la alin. (1);
    f) asigură arhivarea, în format electronic, a tuturor documentelor referitoare la activitatea Comitetului, cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul arhivistic;
    g) întocmeşte procesul-verbal al şedinţei care conţine deliberările membrilor Comitetului şi îl transmite în format electronic tuturor membrilor Comitetului;
    h) întreprinde demersuri pentru actualizarea secţiunii dedicate Comitetului de pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor;
    i) comunică ordonatorilor principali de credite şi/sau structurii responsabile cu etichetarea cheltuielilor fiscale avizul Comitetului, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data adoptării sale, prin poşta electronică.

    (3) Membrii secretariatului tehnic al Comitetului verifică următoarele:
    a) dacă toţi ordonatorii principali de credite şi/sau structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale au/a transmis cererea privind avizarea etichetării cheltuielilor bugetare/cheltuielilor fiscale;
    b) dacă documentele menţionate în cererea privind avizarea etichetării cheltuielilor bugetare/cheltuielilor fiscale se regăsesc în totalitate în materialele transmise de ordonatorii principali de credite şi/sau de structura responsabilă cu etichetarea cheltuielilor fiscale, conform procedurii descrise la art. 6 alin. (4) din normele metodologice prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre;
    c) dacă măsurile aferente programelor bugetare se regăsesc în bugetul ordonatorului principal de credite;
    d) existenţa informaţiilor aşa cum sunt prevăzute la art. 6 alin. (4) din normele metodologice prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016