Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 27 septembrie 2024  de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 27 septembrie 2024 de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România

EMITENT: Colegiul Medicilor Stomatologi din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1013 din 10 octombrie 2024
──────────
    Aprobat prin DECIZIA nr. 22/2CN din 27 septembrie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1013 din 10 octombrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Principiile procedurii disciplinare
    ART. 1
    (1) Procedura disciplinară se desfăşoară în cadrul comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România, denumit în continuare CMSR, cu respectarea dispoziţiilor aplicabile din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 95/2006, din Regulamentul de organizare şi funcţionare a CMSR, denumit în continuare ROF, şi din Codul deontologic al medicului stomatolog, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (2) Procedura disciplinară este obligatorie pentru toate structurile CMSR, constituite la nivel naţional sau teritorial, precum şi pentru părţile implicate în desfăşurarea acesteia.
    (3) Medicul stomatolog faţă de care s-a dispus declanşarea anchetei disciplinare beneficiază de prezumţia de nevinovăţie până la soluţionarea definitivă a cauzei.
    (4) Ancheta disciplinară se desfăşoară cu celeritate.
    (5) Pe tot parcursul anchetei disciplinare, persoana care a formulat sesizarea şi medicul stomatolog faţă de care s-a dispus declanşarea anchetei disciplinare au dreptul să fie asistate de avocat, să formuleze cereri şi declaraţii, să consulte dosarul disciplinar, să solicite copii conforme cu originalul ale documentelor existente la dosar, precum şi posibilitatea de a depune înscrisurile pe care le consideră utile pentru soluţionarea cauzei.
    (6) Decizia comisiei de disciplină rămasă definitivă are autoritate de lucru judecat faţă de persoana care a formulat sesizarea, de medicul stomatolog împotriva căruia a fost formulată sesizarea şi de organele de conducere ale CMSR.
    (7) Persoanele implicate în desfăşurarea procedurii disciplinare au obligaţia de a păstra confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal de care iau cunoştinţă în exercitarea atribuţiilor prevăzute în cadrul prezentului regulament, precum şi secretul profesional, inclusiv faţă de organele de conducere ale colegiului teritorial sau naţional.
    (8) Procedura disciplinară nu este publică, în niciuna dintre etapele desfăşurării acesteia.
    (9) Nicio persoană implicată în soluţionarea unei cauze disciplinare nu poate face declaraţii publice cu privire la cauza respectivă până la soluţionarea definitivă a acesteia.
    (10) Răspunderea disciplinară este angajată în funcţie de gravitatea abaterii.
    (11) Niciun medic stomatolog nu poate fi cercetat în cadrul procedurii disciplinare pentru săvârşirea unei fapte atunci când faţă de acesta s-a pronunţat anterior o hotărâre definitivă în materie disciplinară cu privire la aceeaşi faptă, chiar şi sub altă încadrare juridică.
    (12) Prin acţiunea disciplinară nu se pot soluţiona pretenţiile civile ale persoanei care a formulat sesizarea.

    CAP. II
    Comisiile de disciplină
    SECŢIUNEA 1
    Organizarea comisiilor de disciplină
    ART. 2
    (1) La nivelul fiecărui colegiu teritorial se organizează şi funcţionează o comisie de disciplină, alcătuită din 5 până la 7 membri, dintre care un membru poate fi desemnat de către direcţia de sănătate publică, iar ceilalţi sunt propuşi de biroul executiv al colegiului teritorial, denumit în continuare biroul executiv, şi aprobaţi de consiliul colegiului teritorial.
    (2) Deciziile adoptate la nivelul colegiului teritorial privind aprobarea sau, după caz, completarea componenţei comisiei de disciplină, respectiv cele prin care se constată existenţa unuia dintre cazurile de suspendare sau de încetare a calităţii de membru al comisiei de disciplină, precum şi cele referitoare la alegerea preşedintelui comisiei de disciplină se comunică Biroului executiv naţional şi Comisiei superioare de disciplină în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data adoptării.
    (3) Membrii comisiilor de disciplină propuşi de biroul executiv trebuie să aibă cel puţin gradul profesional de specialist, cu o vechime în specialitate de minimum 7 ani sau o vechime de peste 10 ani în profesie.
    (4) La nivelul Colegiului Medicilor Stomatologi din România se organizează şi funcţionează Comisia superioară de disciplină, alcătuită din 7 membri, dintre care un membru poate fi desemnat de Ministerul Sănătăţii, iar ceilalţi sunt propuşi de Biroul executiv naţional al CMSR, denumit în continuare Biroul executiv naţional, şi aprobaţi de Consiliul naţional al CMSR, denumit în continuare Consiliul naţional.
    (5) Membrii Comisiei superioare de disciplină propuşi de Biroul executiv naţional trebuie să aibă cel puţin gradul profesional de specialist, cu o vechime în specialitate de minimum 10 ani sau o vechime de peste 15 ani în profesie.
    (6) După aprobarea componenţei, comisiile de disciplină prevăzute la alin. (1) şi (4) aleg un preşedinte dintre membrii acestora, prin vot secret, cu majoritate simplă.
    (7) În situaţia în care se constată vacanţa funcţiei de membru al comisiei de disciplină în mandatul în curs, consiliul colegiului teritorial sau, după caz, Consiliul naţional aprobă un nou membru al comisiei de disciplină, în condiţiile stabilite prin prezentul regulament, pe perioada rămasă până la finalul mandatului în curs.

    ART. 3
    În situaţia în care în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicarea adresei prin care se solicită numirea unui reprezentant, direcţia de sănătate publică sau, după caz, Ministerul Sănătăţii nu desemnează un reprezentant în comisia de disciplină a CMSR, toţi membrii comisiei vor fi propuşi de biroul executiv, respectiv de Biroul executiv naţional.

    ART. 4
    Mandatul membrilor comisiilor de disciplină este de 4 ani.

    ART. 5
    (1) Funcţia de membru al comisiei de disciplină este incompatibilă cu orice altă funcţie în cadrul CMSR, exceptând calitatea de membru al adunării generale a colegiului teritorial.
    (2) Calitatea de membru al comisiei de disciplină a colegiului teritorial nu se poate cumula cu cea de membru al Comisiei superioare de disciplină.

    ART. 6
    (1) Calitatea de membru al comisiei de disciplină încetează, de drept, prin:
    a) deces;
    b) demisie;
    c) imposibilitatea exercitării atribuţiilor pe o perioadă mai mare de 180 de zile consecutive;
    d) pierderea calităţii de membru al CMSR;
    e) survenirea unor situaţii de nedemnitate sau incompatibilitate;
    f) numirea unui alt reprezentant, în cazul membrilor desemnaţi de către Ministerul Sănătăţii sau de direcţia de sănătate publică.

    (2) La nivelul colegiilor teritoriale, calitatea de membru al comisiei de disciplină încetează şi în cazul transferului medicului stomatolog în cauză în alt colegiu teritorial.
    (3) Decizia prin care se constată existenţa unuia dintre cazurile prevăzute la art. 6 se semnează de către preşedintele colegiului teritorial sau, după caz, de preşedintele CMSR.

    ART. 7
    În situaţia aplicării unei sancţiuni disciplinare, rămasă definitivă, calitatea de membru al comisiei de disciplină deţinută de medicul stomatolog sancţionat se revocă de drept prin decizie emisă de preşedintele colegiului teritorial, respectiv de preşedintele CMSR, după caz.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Drepturile membrilor comisiei de disciplină
    ART. 8
    Membrii comisiei de disciplină, în activitatea desfăşurată în cadrul comisiei, sunt independenţi în raport cu organele de conducere ale CMSR, de la nivel local şi naţional.

    ART. 9
    (1) Pentru activitatea desfăşurată în cadrul completurilor comisiilor de disciplină, membrii acestora pot beneficia de o indemnizaţie de şedinţă stabilită de consiliul colegiului teritorial sau, după caz, de Consiliul naţional, în limita bugetului aprobat.
    (2) În cazul exercitării atribuţiilor în afara localităţii de domiciliu, membrii comisiei de disciplină beneficiază de decontarea cheltuielilor de deplasare, cu respectarea prevederilor legale aplicabile.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Obligaţiile membrilor comisiei de disciplină
    ART. 10
    (1) În desfăşurarea activităţii şi îndeplinirea atribuţiilor, membrii comisiei de disciplină au următoarele obligaţii:
    a) să participe la şedinţele de lucru la care au fost convocaţi şi să se pronunţe pentru fiecare sesizare aflată pe rolul completului din care fac parte;
    b) să respecte confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal, inclusiv a datelor medicale de care iau act cu ocazia soluţionării dosarului disciplinar, în condiţiile legii, inclusiv faţă de organele de conducere ale colegiului teritorial sau naţional. În acest sens, la prima şedinţă a comisiei de disciplină, membrii vor semna un acord de confidenţialitate al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1;
    c) să nu îşi exprime public opinia cu privire la procedurile şi cauzele aflate pe rolul comisiei de disciplină;
    d) să evite orice contact privat cu persoana care a formulat sesizarea şi medicul stomatolog a cărui faptă face obiectul sesizării, pe durata soluţionării definitive a dosarului disciplinar;
    e) să comunice preşedintelui colegiului teritorial apariţia unuia dintre cazurile de încetare a calităţii de membru al comisiei de disciplină prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. c) şi e) în termen de cel mult 10 zile calendaristice;
    f) să solicite înlocuirea din completul în care a fost desemnat dacă se află în conflict de interese sau este soţ, concubin, rudă sau afin până la gradul IV inclusiv cu persoana care a formulat sesizarea sau, după caz, cu reprezentantul acesteia;
    g) să analizeze în mod imparţial sesizarea, probele administrate în cauza disciplinară şi susţinerile persoanelor implicate, să urmărească aflarea adevărului şi să voteze în consecinţă.

    (2) Membrii completului de soluţionare a cauzei disciplinare, denumiţi în continuare membrii completului, formulează în fiecare dosar disciplinar, înainte de primul termen stabilit în cauză sau, după caz, înainte de prima participare la şedinţele completului, o declaraţie al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.
    (3) În cazul în care situaţia prevăzută la alin. (1) lit. e) apare în cursul soluţionării dosarului disciplinar, persoana în cauză va înştiinţa de îndată preşedintele comisiei de disciplină şi va formula o declaraţie de abţinere. Preşedintele va selecta un alt membru al completului în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data când a luat cunoştinţă de situaţia creată.
    (4) Încălcarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1)-(3) constituie abatere disciplinară gravă.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Atribuţiile preşedintelui comisiei de disciplină
    ART. 11
    (1) Preşedintele comisiei de disciplină are următoarele atribuţii:
    a) organizează şi conduce activitatea administrativă a comisiei de disciplină;
    b) desemnează membrii completurilor de soluţionare a cauzelor disciplinare;
    c) dispune înlocuirea membrului completului în cazul în care se constată starea de incompatibilitate a acestuia şi desemnează noul membru în condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (3);
    d) conduce şedinţele completului comisiei de disciplină din care face parte;
    e) supraveghează activitatea secretariatului comisiei de disciplină;
    f) verifică respectarea de către preşedinţii completurilor comisiei de disciplină a termenelor prevăzute de prezentul regulament pentru emiterea şi comunicarea actelor procedurale;
    g) verifică şi se asigură de înregistrarea completă şi actualizarea la zi a informaţiilor din Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;
    h) asigură comunicarea deciziilor comisiei de disciplină care au ca efect restrângerea sau interzicerea, în întregime sau în parte, a exercitării profesiei sau a anumitor activităţi profesionale către structurile abilitate din cadrul colegiului;
    i) reprezintă comisia de disciplină în faţa organelor de conducere ale colegiului;
    j) informează organele de conducere ale colegiului despre activitatea comisiei de disciplină şi problemele apărute în cursul soluţionării cauzelor disciplinare;
    k) propune proiectul de buget necesar desfăşurării activităţii comisiei de disciplină;
    l) prezintă adunării generale raportul anual al activităţii comisiei de disciplină.

    (2) În situaţia imposibilităţii temporare de exercitare a atribuţiilor, preşedintele comisiei de disciplină poate delega o parte din atribuţiile sale către un alt membru al comisiei, prin decizie comunicată celorlalţi membri ai comisiei şi biroului executiv sau, după caz, Biroului executiv naţional.
    (3) În situaţia în care imposibilitatea temporară de exercitare a atribuţiilor de către preşedinte depăşeşte 120 de zile consecutive, exercitarea acestei funcţii încetează de drept. Membrii comisiei de disciplină vor alege un alt preşedinte, cu respectarea prevederilor art. 2 alin. (6).

    SECŢIUNEA a 5-a
    Secretariatul comisiei de disciplină
    ART. 12
    (1) Comisia de disciplină poate dispune de un secretariat desemnat de către biroul executiv sau, după caz, de Biroul executiv naţional, din rândul personalului contractual al colegiului.
    (2) Atribuţiile principale ale secretariatului comisiei de disciplină sunt următoarele:
    a) înregistrează şi ţine evidenţa sesizărilor, plângerilor şi a altor documente înaintate comisiei de disciplină ori emise de aceasta;
    b) informează de îndată preşedintele comisiei de disciplină despre sesizările şi corespondenţa primite;
    c) tehnoredactează şi transmite actele de procedură disciplinară, precum şi corespondenţa comisiei de disciplină;
    d) întocmeşte procesele-verbale de şedinţă ale completurilor comisiei de disciplină, dacă nu se stabileşte altfel de către preşedintele comisiei de disciplină;
    e) tehnoredactează şi comunică, la solicitarea preşedintelui completului comisiei de disciplină, deciziile adoptate;
    f) întocmeşte şi ţine la zi Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare, pe suport hârtie şi în formă electronică, prin înregistrarea informaţiilor relevante în sistemul informatic naţional;
    g) realizează activitatea de arhivare fizică sau electronică a dosarelor, în funcţie de resursele disponibile la nivelul colegiului;
    h) comunică în timp util preşedintelui comisiei de disciplină îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru radierea sancţiunilor aplicate de comisia de disciplină;
    i) comunică structurilor abilitate din cadrul colegiului teritorial, în condiţiile stabilite prin decizie a Consiliului naţional, adoptarea deciziilor comisiei de disciplină care au ca efect restrângerea sau interzicerea, în întregime sau în parte, a exercitării profesiei sau a anumitor activităţi profesionale;
    j) alte atribuţii stabilite de preşedintele comisiei de disciplină.

    (3) În situaţia în care nu este posibilă desemnarea de personal contractual, preşedintele completului comisiei de disciplină va desemna un membru al completului care va îndeplini atribuţiile prevăzute la alin. (2).
    (4) Dacă la nivelul colegiului există personal angajat sau contractual, cu studii juridice, comisia de disciplină va putea solicita acestuia asistenţă juridică pe perioada derulării cercetării disciplinare, inclusiv prin participarea la şedinţele comisiei, precum şi în redactarea şi fundamentarea deciziei adoptate.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Competenţa comisiilor de disciplină
    ART. 13
    (1) CMSR organizează judecarea abaterilor disciplinare, în calitate de organ de jurisdicţie profesională, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 95/2006, de ROF, de Codul deontologic al medicului stomatolog şi de prezentul regulament.
    (2) Comisiile de disciplină organizate la nivel local sau naţional judecă abaterile disciplinare săvârşite de medicii stomatologi pe teritoriul României, în domeniul de competenţă al CMSR.

    ART. 14
    În condiţiile legii, medicul stomatolog răspunde disciplinar pentru:
    a) nerespectarea, cu vinovăţie, a:
    (i) legilor şi regulamentelor profesiei de medic stomatolog;
    (ii) prevederilor Codului deontologic al medicului stomatolog;
    (iii) regulilor de bună practică profesională;
    (iv) prevederilor ROF;
    (v) deciziilor obligatorii adoptate de organele de conducere ale CMSR;

    b) săvârşirea, cu vinovăţie, de fapte în legătură cu profesia sau în afara acesteia care sunt de natură să prejudicieze onoarea şi prestigiul profesiei sau ale instituţiei CMSR.


    ART. 15
    Comisia de disciplină organizată la nivelul colegiului teritorial soluţionează în primă instanţă, în complet format din trei membri, cauzele disciplinare care au ca obiect cercetarea săvârşirii de abateri disciplinare de către:
    a) medicii stomatologi înscrişi în colegiul teritorial;
    b) medicii stomatologi care exercită sau au exercitat profesia în regim temporar sau ocazional pe raza colegiului teritorial la data săvârşirii faptei.


    ART. 16
    Comisia superioară de disciplină soluţionează:
    a) în primă instanţă, în complet de cinci membri, cauzele disciplinare care au ca obiect cercetarea săvârşirii de abateri disciplinare de către membri ai consiliului colegiului teritorial, ai Consiliului naţional sau ai Adunării generale naţionale, precum şi de membri ai comisiilor de disciplină, electorale sau de cenzori organizate la nivel teritorial ori naţional;
    b) în complet de cinci membri, contestaţiile formulate împotriva deciziilor comisiilor de disciplină teritoriale.


    CAP. III
    Aspecte procedurale
    SECŢIUNEA 1
    Completul comisiei de disciplină
    ART. 17
    (1) Cauza disciplinară se soluţionează de către un complet desemnat de preşedintele comisiei de disciplină dintre membrii comisiei, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (2) Dacă din motive obiective se impune înlocuirea unui membru al completului, preşedintele comisiei de disciplină va desemna cu celeritate un nou membru, în baza cererii motivate scrise a celui aflat în imposibilitate de a mai participa la şedinţa comisiei de disciplină sau, după caz, la soluţionarea dosarului disciplinar.

    ART. 18
    (1) Dacă preşedintele comisiei de disciplină nu a fost desemnat să facă parte din completul comisiei de disciplină în condiţiile prevăzute la art. 17, membrii completului aleg un preşedinte de complet, prin vot secret, cu majoritate simplă.
    (2) Preşedintele completului comisiei de disciplină are următoarele atribuţii:
    a) conduce şedinţele completului comisiei de disciplină din care face parte;
    b) desemnează un secretar dintre membrii completului, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament;
    c) deschide, suspendă sau ridică şedinţa completului comisiei de disciplină;
    d) veghează ca ordinea şedinţei să fie respectată;
    e) poate limita în timp intervenţia persoanei audiate sau a reprezentantului acesteia, numai după ce pune în vedere acesteia, înainte de a-i da cuvântul, timpul pe care îl are la dispoziţie;
    f) mijloceşte punerea de întrebări persoanei audiate de către ceilalţi membri ai completului sau poate încuviinţa ca aceştia să pună întrebările direct, stabilind ordinea în care se pun întrebările;
    g) ia măsuri pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse de completul comisiei de disciplină cu privire la administrarea probelor;
    h) răspunde pentru redactarea şi comunicarea actelor de procedură disciplinară, precum şi a deciziilor de soluţionare aferente cauzelor repartizate completului a cărui activitate o conduce în termenele prevăzute de prezentul regulament;
    i) colaborează cu preşedintele comisiei de disciplină pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţii administrative a completului.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Comunicarea actelor de procedură şi a deciziilor comisiilor de disciplină
    ART. 19
    (1) Comunicarea actelor de procedură, inclusiv a deciziilor comisiei de disciplină, se face de către secretariatul comisiei de disciplină, prin înmânare destinatarului, personal, sub semnătură de primire, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin servicii de curierat rapid, dacă nu se dispune altfel în prezentul regulament.
    (2) Copia înscrisurilor prevăzute la alin. (1) se va păstra la dosarul cauzei disciplinare, împreună cu dovada de comunicare.

    ART. 20
    (1) Comunicarea actelor de procedură şi a deciziilor comisiei de disciplină, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin servicii de curierat rapid, se face la domiciliul sau, după caz, la reşedinţa persoanei implicate în cauza disciplinară, dacă nu a fost indicată în scris de aceasta sau de către reprezentantul său o altă adresă în acest scop.
    (2) Schimbarea domiciliului sau, după caz, a reşedinţei uneia dintre persoanele implicate în cauza disciplinară până la data adoptării deciziei trebuie să fie adusă la cunoştinţa comisiei de disciplină în scris, cu ataşarea dovezii corespunzătoare, sub sancţiunea neluării ei în seamă.
    (3) Actele de procedură se consideră comunicate în cazul în care destinatarul a refuzat primirea sau nu s-a prezentat la oficiul poştal pentru a o ridica, deşi există dovada avizării sale.
    (4) Comunicarea convocărilor şi a altor acte de procedură se poate face de secretariatul comisiei de disciplină şi prin poştă electronică, dacă partea a indicat comisiei de disciplină datele corespunzătoare în acest scop.

    ART. 21
    (1) Comunicarea deciziei comisiei de disciplină se va face, din oficiu, prin poştă electronică dacă partea implicată în cauza disciplinară a indicat comisiei de disciplină datele corespunzătoare în acest scop, direct sau la solicitarea expresă a comisiei de disciplină pe parcursul desfăşurării procedurii disciplinare.
    (2) Dacă comunicarea prin poştă electronică nu este posibilă din pricina lipsei comunicării datelor în acest scop sau sistemul utilizat indică eroare în transmiterea prin poştă electronică, comunicarea deciziei se va face potrivit art. 19.

    ART. 22
    În cazul actelor de procedură şi al deciziilor comisiilor de disciplină transmise prin poştă electronică, comunicarea va fi însoţită de semnătura electronică calificată a preşedintelui completului comisiei de disciplină sau, după caz, al completului care a dispus efectuarea actului de procedură sau, după caz, care a adoptat decizia. Semnătura electronică calificată va înlocui semnătura olografă a preşedintelui şi ştampila colegiului în cadrul menţiunilor obligatorii.

    ART. 23
    (1) Convocările şi celelalte acte de procedură, precum şi deciziile comisiilor de disciplină transmise prin poştă electronică se consideră comunicate la momentul la care s-a primit mesaj din partea sistemului utilizat că mesajul a ajuns la destinatar conform datelor indicate de acesta ori în data la care destinatarul confirmă în mod explicit primirea.
    (2) Atunci când comunicarea actelor de procedură sau a deciziilor comisiilor de disciplină s-a realizat prin poştă electronică, mesajul de comunicare către destinatar primit de la sistem constituie dovada de comunicare. Mesajul se va ataşa la dosarul cauzei.
    (3) În situaţia în care, din motive obiective, comunicarea nu poate fi realizată la domiciliul sau, după caz, la reşedinţă şi nici prin poştă electronică, actele de procedură şi deciziile comisiei de disciplină se pot comunica prin orice alte mijloace care asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Convocarea membrilor comisiei de disciplină şi a persoanelor implicate în cauza disciplinară
    ART. 24
    (1) Convocarea membrilor comisiei de disciplină sau, după caz, a membrilor completului de disciplină, precum şi a personalului menţionat la art. 12 alin. (4), dacă este cazul, se face prin adresă comunicată personal, cu semnătură de primire, prin poştă electronică sau prin alte mijloace care asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.
    (2) Convocarea persoanelor prevăzute la alin. (1) va cuprinde cel puţin:
    a) numărul de înregistrare şi data emiterii;
    b) locul, data şi ora organizării şedinţei;
    c) ordinea de zi;
    d) numele, prenumele şi semnătura preşedintelui comisiei de disciplină sau al completului, după caz;
    e) ştampila colegiului.


    ART. 25
    Convocarea persoanelor implicate în cauza disciplinară pentru prezentarea în faţa comisiei de disciplină se face prin adresă individuală, care cuprinde cel puţin următoarele elemente:
    a) numărul de înregistrare şi data emiterii;
    b) numele şi prenumele celui convocat, precum şi adresa unde se citează;
    c) calitatea celui convocat;
    d) numărul dosarului disciplinar;
    e) locul, data şi ora şedinţei;
    f) menţiuni privind măsuri dispuse de comisia de disciplină în sarcina celui convocat (de exemplu: prezentarea la audiere, comunicarea de înscrisuri etc.);
    g) dacă este cazul, menţiuni cu privire la înscrisurile comunicate odată cu convocarea;
    h) numele, prenumele şi semnătura preşedintelui completului comisiei de disciplină;
    i) ştampila colegiului.


    SECŢIUNEA a 4-a
    Procesul-verbal de şedinţă
    ART. 26
    (1) Dezbaterile şedinţelor comisiei de disciplină şi măsurile dispuse vor fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă.
    (2) Procesul-verbal de şedinţă va conţine cel puţin următoarele elemente:
    a) data şedinţei;
    b) membrii completului;
    c) numărul dosarului disciplinar;
    d) constatările membrilor completului privind aspecte referitoare la desfăşurarea procedurii disciplinare (de exemplu, înscrisuri comunicate la dosar, lipsa persoanei convocate pentru audiere etc.);
    e) consemnarea susţinerilor membrilor completului şi ale persoanelor audiate;
    f) înscrisurile depuse la dosarul cauzei disciplinare în timpul şedinţei;
    g) măsurile dispuse în soluţionarea cauzei de către completul comisiei de disciplină;
    h) semnătura membrilor completului şi a persoanei care a redactat procesul-verbal, cu menţionarea numelui, prenumelui şi calităţii acesteia.

    (3) Procesul-verbal va fi întocmit de persoana care asigură secretariatul completului de judecată şi va fi ataşat la dosarul cauzei disciplinare.
    (4) În situaţia în care comisia de disciplină adoptă decizia de soluţionare a cauzei disciplinare, menţiunile prevăzute la alin. (1) şi (2) se vor înscrie în partea introductivă a hotărârii.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Audierea
    ART. 27
    (1) Audierea persoanei convocate se realizează de către membrii completului comisiei de disciplină şi se consemnează într-un proces-verbal distinct sau în procesul-verbal de şedinţă.
    (2) Atunci când se audiază mai multe persoane, audierea se realizează separat pentru fiecare, ordinea fiind stabilită de completul comisiei de disciplină.
    (3) Procesele-verbale prevăzute la alin. (1) se semnează de membrii completului şi de persoana audiată.
    (4) Pentru motive temeinic justificate, completul comisiei de disciplină, la solicitarea scrisă a persoanei convocate, poate:
    a) stabili un alt termen pentru audiere, dacă este comunicată dovada corespunzătoare;
    b) aproba audierea acesteia prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă (online).

    (5) În situaţia prevăzută la alin. (4) lit. b) se va întocmi un proces-verbal de către completul comisiei de disciplină, care va fi transmis părţii audiate pentru a confirma corectitudinea celor consemnate. După confirmare, procesul-verbal se ataşează la dosarul disciplinar.
    (6) Dacă, în cursul derulării cercetării disciplinare, completul comisiei de disciplină apreciază că este necesară reaudierea medicului stomatolog cercetat sau, după caz, a unei alte persoane implicate în procedura disciplinară, va dispune convocarea în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
    (7) În situaţia în care persoana audiată nu poate să semneze, refuză sau nu s-a prezentat, se va consemna acest lucru în procesul-verbal.
    (8) Se vor realiza maximum două convocări.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Comisia rogatorie
    ART. 28
    (1) Dacă fapta sesizată s-a săvârşit pe raza unui alt colegiu teritorial decât cel în care este înscris medicul stomatolog cercetat, completul comisiei de disciplină învestit cu soluţionarea cauzei disciplinare poate solicita, dacă apreciază că este necesar, administrarea de probe de către comisia de disciplină a colegiului teritorial pe raza căruia s-a săvârşit fapta.
    (2) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se adresează biroului executiv al colegiului teritorial pe raza căruia s-a săvârşit fapta.
    (3) Cererea de comisie rogatorie va conţine următoarele elemente obligatorii:
    a) comisia de disciplină solicitantă;
    b) numărul dosarului disciplinar;
    c) comisia de disciplină solicitată;
    d) identitatea şi datele de contact ale petentului, precum şi cele ale medicului stomatolog cercetat;
    e) obiectul cauzei disciplinare, cu un scurt rezumat al faptelor şi cu precizarea locului unde a fost săvârşită fapta, ataşând înscrisurile corespunzătoare;
    f) obiectul comisiei rogatorii, respectiv probele ce urmează a fi administrate, cum ar fi: audierea persoanei care a formulat sesizarea, audierea unor martori, examinarea persoanei asupra căreia s-a săvârşit fapta;
    g) numele, prenumele şi adresa persoanelor care urmează a fi audiate şi/sau examinate prin comisie rogatorie;
    h) întrebările care urmează a fi puse sau faptele în legătură cu care vor fi puse întrebări;
    i) alte solicitări speciale.

    (4) Biroul executiv al colegiului teritorial căruia i-a fost comunicată cererea de comisie rogatorie poate refuza cererea dacă locul săvârşirii faptei nu se află pe raza colegiului teritorial.
    (5) În situaţia în care cererea de comisie rogatorie nu a fost refuzată, aceasta se înaintează comisiei de disciplină pentru stabilirea completului.
    (6) Completul comisiei de disciplină învestit prin comisie rogatorie va proceda la administrarea probelor, având aceleaşi atribuţii ca şi completul învestit cu soluţionarea cauzei disciplinare.
    (7) După administrarea probelor solicitate în cererea de comisie rogatorie se vor înainta comisiei de disciplină care a solicitat comisia rogatorie procesele-verbale de şedinţă, procesele-verbale de audiere, înscrisurile şi orice alte documente obţinute în vederea soluţionării cauzei.
    (8) Indemnizaţiile de şedinţă ale membrilor completului învestit prin comisie rogatorie, precum şi cheltuielile administrative efectuate în vederea îndeplinirii obiectului comisiei rogatorii (taxe poştale etc.) sunt în sarcina colegiului teritorial a cărui comisie de disciplină a solicitat comisia rogatorie.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Opinia de specialitate
    ART. 29
    (1) În funcţie de natura şi complexitatea cauzei, completul comisiei de disciplină poate solicita o opinie de specialitate unei personalităţi cu expertiză recunoscută în domeniile pentru care s-a formulat solicitarea, precizând obiectivele cu privire la care urmează să se răspundă.
    (2) Prevederile art. 10 alin. (1) lit. b), c) şi f) sunt aplicabile.
    (3) Persoana desemnată să formuleze opinia de specialitate, în cazul unor motive temeinic justificate, care împiedică exprimarea opiniei solicitate, în condiţiile şi în termenul stabilite prin prezentul regulament, poate refuza numirea, în scris, în termen de 5 zile lucrătoare.
    (4) Persoana desemnată va transmite comisiei de disciplină opinia de specialitate, în care va face menţiuni legate de literatura de specialitate, ghiduri şi protocoale medicale aplicabile în cazul judecat, în cel mult 30 de zile calendaristice de la primirea informaţiilor necesare pentru exprimarea acesteia şi, dacă este cazul, de la examinarea persoanei asupra căreia s-a săvârşit fapta.
    (5) Pentru activitatea desfăşurată, persoana care emite o opinie de specialitate în condiţiile prevăzute de prezentul regulament are dreptul la o indemnizaţie în cuantumul şi în condiţiile stabilite prin decizie a Consiliului naţional.

    CAP. IV
    Acţiunea disciplinară
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 30
    Acţiunea disciplinară poate fi pornită în termen de cel mult 6 luni de la data săvârşirii faptei sau de la data cunoaşterii consecinţelor prejudiciabile, dar nu mai târziu de 1 an de la data la care fapta a fost săvârşită.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Sesizarea
    ART. 31
    (1) Sesizarea îndreptată împotriva unui medic stomatolog poate fi depusă de:
    a) pacient în nume propriu, prin reprezentant legal sau prin reprezentant cu împuternicire specială;
    b) succesorii pacientului decedat.

    (2) Sesizarea trebuie să conţină următoarele elemente de identificare:
    a) numele, prenumele, domiciliul şi calitatea petentului;
    b) dacă este cazul, numele, prenumele, domiciliul sau sediul profesional al reprezentantului; dovada calităţii de reprezentant se ataşează sesizării;
    c) numele şi prenumele medicului stomatolog împotriva căruia se face sesizarea;
    d) descrierea faptei;
    e) data când a fost comisă fapta;
    f) locul sau, după caz, unitatea ori instituţia unde a fost comisă fapta;
    g) data cunoaşterii consecinţelor prejudiciabile;
    h) solicitările petentului;
    i) semnătura olografă, în original, a petentului sau, după caz, a reprezentantului acestuia ori semnătura electronică calificată.

    (3) În cazul în care petentul nu poate indica numele şi prenumele medicului stomatolog împotriva căruia a făcut sesizarea, dar face dovada efectuării demersurilor în acest sens, biroul executiv va solicita unităţii sau instituţiei în care medicul stomatolog îşi desfăşoară sau şi-a desfăşurat activitatea informaţiile necesare identificării acestuia.
    (4) Sesizarea poate fi însoţită de documentele pe care petentul le consideră necesare în dovedirea susţinerilor sale, în original sau certificate pentru conformitate.
    (5) Sesizarea se poate depune:
    a) personal, la sediul colegiului;
    b) prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire;
    c) prin servicii de curierat rapid.

    (6) Sesizarea semnată cu semnătură electronică calificată se depune prin poştă electronică.

    ART. 32
    (1) Sesizarea prevăzută la art. 31 se depune la colegiul teritorial al cărui membru este medicul stomatolog împotriva căruia este îndreptată sesizarea.
    (2) În cazul medicilor stomatologi care exercită profesia în baza avizului de practică temporară sau ocazională pe teritoriul României, sesizarea se depune la colegiul teritorial pe a cărui rază medicul stomatolog a exercitat profesia la data săvârşirii faptei.
    (3) Sesizarea împotriva unui membru al consiliului colegiului teritorial, al Consiliului naţional, al Adunării generale naţionale, al comisiilor de disciplină, electorale sau de cenzori organizate la nivel teritorial ori naţional se soluţionează de Comisia superioară de disciplină.
    (4) Dacă s-a formulat o sesizare împotriva mai multor medici stomatologi, dintre care unul sau mai mulţi ocupă una dintre funcţiile prevăzute la alin. (3), biroul executiv va decide cu privire la declanşarea sau nedeclanşarea anchetei disciplinare împotriva medicilor stomatologi care nu deţin astfel de funcţii, iar pentru ceilalţi va înainta sesizarea către Biroul executiv naţional în vederea declanşării sau nedeclanşării anchetei disciplinare.

    ART. 33
    (1) Sesizarea se înregistrează la registratura colegiului teritorial sau, după caz, a CMSR.
    (2) Sesizarea purtând numărul de intrare şi data la care a fost înregistrată se va înainta biroului executiv sau, după caz, Biroului executiv naţional.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Analiza în principiu a sesizării
    ART. 34
    (1) Biroul executiv va analiza în principiu sesizarea în prima şedinţă organizată după înregistrarea acesteia.
    (2) În cazul în care sesizarea nu conţine unul sau mai multe dintre elementele prevăzute la art. 31 alin. (2), biroul executiv va solicita petentului să completeze sesizarea în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la comunicarea notificării, cu precizarea elementelor care trebuie completate, sub sancţiunea respingerii sesizării.

    ART. 35
    (1) Înainte de a dispune declanşarea sau nedeclanşarea anchetei disciplinare, biroul executiv va verifica dacă medicul stomatolog împotriva căruia a fost formulată sesizarea este înscris în colegiul teritorial şi dacă deţine una dintre funcţiile prevăzute la art. 32 alin. (3).
    (2) În situaţia în care medicul stomatolog împotriva căruia a fost formulată sesizarea deţine una dintre funcţiile prevăzute la art. 32 alin. (3), biroul executiv va înainta sesizarea Biroului executiv naţional în vederea declanşării sau nedeclanşării anchetei disciplinare. Dispoziţiile art. 32 alin. (4) sunt aplicabile.
    (3) În situaţia în care medicul stomatolog împotriva căruia a fost formulată sesizarea nu deţine una dintre funcţiile prevăzute la art. 32 alin. (3) şi este înscris în alt colegiul teritorial decât cel la care a fost depusă sesizarea, chiar dacă fapta a fost săvârşită pe raza celui din urmă, biroul executiv va înainta sesizarea biroului executiv al colegiului teritorial în care medicul stomatolog este înscris în vederea declanşării sau nedeclanşării anchetei disciplinare.
    (4) În cazul în care medicul stomatolog care deţine un aviz de practică temporară sau ocazională a săvârşit faptele menţionate în sesizare pe teritoriul altui colegiu teritorial, biroul executiv va înainta sesizarea către colegiul teritorial respectiv.
    (5) Atunci când persoana împotriva căreia a fost formulată sesizarea nu este înscrisă în CMSR şi nu există dovada deţinerii unui aviz de practică temporară sau ocazională, biroul executiv va solicita Biroului executiv naţional confirmarea deţinerii de către aceasta a unui aviz de practică temporară sau ocazională în perioada săvârşirii faptelor pe raza colegiului teritorial.
    (6) În situaţia în care persoana împotriva căreia a fost formulată sesizarea nu a deţinut un aviz de practică temporară sau ocazională pe teritoriul României în perioada săvârşirii faptelor pe raza colegiului teritorial, biroul executiv îi va solicita acesteia să comunice, în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data notificării, documentele în baza cărora a exercitat profesia de medic stomatolog pe raza colegiului teritorial.
    (7) În situaţia în care biroul executiv nu deţine informaţiile necesare pentru contactarea persoanei menţionate la alin. (2) sau dacă aceasta nu comunică înscrisurile solicitate în termenul menţionat anterior, sunt aplicabile prevederile art. 107 din ROF CMSR.
    (8) Petentul va fi informat cu privire la redirecţionarea sesizării.

    ART. 36
    După efectuarea operaţiunilor prevăzute la art. 35, respectiv, dacă este cazul, după expirarea termenului prevăzut la art. 34 alin. (2), în situaţia în care reţine sesizarea pe rol, biroul executiv decide:
    a) nedeclanşarea anchetei disciplinare;
    b) declanşarea anchetei disciplinare.


    ART. 37
    (1) Biroul executiv poate decide nedeclanşarea anchetei disciplinare în următoarele situaţii:
    a) sesizarea nu este de competenţa CMSR, inclusiv în situaţia în care petentul formulează exclusiv pretenţii de natură pecuniară;
    b) sesizarea nu conţine elementele obligatorii prevăzute la art. 35, dacă petentului i s-a comunicat notificarea prevăzută la art. 34 şi acesta nu a făcut completările solicitate în termenul prevăzut în notificare;
    c) sesizarea a fost formulată tardiv, după împlinirea termenului legal prevăzut de art. 544 alin. (1) din Legea nr. 95/2006.

    (2) Decizia de nedeclanşare a anchetei disciplinare se comunică petentului.
    (3) Împotriva deciziei de nedeclanşare a anchetei disciplinare petentul poate formula contestaţie în termen de 15 zile calendaristice de la comunicare.
    (4) Contestaţia se depune la colegiul teritorial a cărui decizie se atacă, sub sancţiunea anulării, şi se soluţionează de Biroul executiv naţional.
    (5) În decizia prevăzută la alin. (2), biroul executiv va menţiona obligatoriu informaţiile prevăzute la alin. (3) şi (4).
    (6) Biroul executiv va înainta Biroului executiv naţional contestaţia, însoţită de documentele depuse în susţinerea acesteia, împreună cu sesizarea, decizia atacată şi dovada de comunicare, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării.

    ART. 38
    (1) Biroul executiv naţional, după analiza contestaţiei şi a documentelor aflate la dosarul cauzei, poate dispune:
    a) anularea contestaţiei, dacă aceasta nu a fost depusă la colegiul teritorial a cărui decizie este atacată;
    b) respingerea contestaţiei ca tardiv formulată, dacă aceasta nu a fost depusă în termenul prevăzut la art. 37 alin. (3);
    c) respingerea contestaţiei, situaţie în care va menţine decizia biroului executiv;
    d) admiterea contestaţiei, în tot sau în parte, şi anularea, în tot sau în parte, a deciziei atacate, dispunând declanşarea anchetei disciplinare faţă de medicul stomatolog împotriva căruia a fost îndreptată sesizarea şi înaintarea acesteia către comisia de disciplină competentă.

    (2) Decizia prevăzută la alin. (1) se comunică persoanei care a formulat contestaţia, biroului executiv a cărui decizie a fost atacată şi, după caz, comisiei de disciplină competente să soluţioneze sesizarea.

    ART. 39
    (1) În situaţia în care biroul executiv dispune declanşarea anchetei disciplinare, decizia va conţine obligatoriu următoarele elemente:
    a) numărul deciziei şi data adoptării;
    b) numele, prenumele şi calitatea petentului;
    c) numele şi prenumele medicului stomatolog împotriva căruia a fost îndreptată sesizarea;
    d) locul sau, după caz, unitatea ori instituţia unde s-a săvârşit fapta menţionată în sesizare;
    e) temeiul de drept în baza căruia se declanşează acţiunea disciplinară;
    f) dispoziţia privind înaintarea deciziei şi a sesizării către comisia de disciplină;
    g) numele, prenumele, semnătura preşedintelui şi ştampila colegiului teritorial.

    (2) Decizia prevăzută la alin. (1) se comunică medicului stomatolog împotriva căruia s-a dispus declanşarea anchetei disciplinare şi petentului.
    (3) Decizia prevăzută la alin. (1), împreună cu sesizarea şi, dacă este cazul, cu documentele depuse în susţinerea acesteia, se înaintează comisiei de disciplină.

    ART. 40
    (1) Biroul executiv sau Biroul executiv naţional se poate sesiza şi poate dispune începerea unei anchete disciplinare şi din oficiu.
    (2) Decizia de declanşare a anchetei disciplinare din oficiu va conţine în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) numărul deciziei şi data adoptării;
    b) numele şi prenumele medicului stomatolog împotriva căruia se declanşează sesizarea;
    c) descrierea faptei;
    d) indicarea datei când a fost comisă fapta ori, după caz, a datei la care fapta s-a adus la cunoştinţa publică sau a colegiului;
    e) locul sau, după caz, unitatea ori instituţia unde s-a săvârşit fapta;
    f) obiectul cercetării disciplinare;
    g) motivele de fapt care au stat la baza declanşării anchetei disciplinare, cu indicarea sau ataşarea dovezilor corespunzătoare;
    h) temeiul de drept în baza căruia a fost declanşată acţiunea disciplinară;
    i) dispoziţia privind înaintarea deciziei către comisia de disciplină competentă;
    j) numele, prenumele, semnătura preşedintelui şi ştampila colegiului teritorial.

    (3) Dispoziţiile art. 39 alin. (2) sunt aplicabile.
    (4) Decizia prin care Biroul executiv naţional a dispus declanşarea anchetei disciplinare din oficiu se trimite comisiei de disciplină a colegiului teritorial competent în vederea desfăşurării anchetei disciplinare.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Constituirea dosarului disciplinar
    ART. 41
    (1) Primind sesizarea şi decizia de declanşare a anchetei disciplinare, secretariatul comisiei de disciplină va constitui şi înregistra dosarul disciplinar în Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare şi îl va înştiinţa de îndată pe preşedintele comisiei de disciplină în vederea repartizării dosarului către completul comisiei de disciplină care va fi învestit cu soluţionarea cauzei.
    (2) Numărul dosarului disciplinar va fi consemnat în formatul: număr de ordine/an înregistrare/cod colegiu teritorial.
    (3) Paginile dosarului disciplinar vor fi obligatoriu numerotate în ordinea în care au fost primite, sesizarea şi, dacă este cazul, documentele ataşate în susţinerea acesteia fiind primele numerotate.
    (4) Se vor ataşa şi se vor numerota toate documentele care se depun la dosarul disciplinar, inclusiv dovezile de comunicare a actelor procedurale.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Desfăşurarea anchetei disciplinare
    ART. 42
    (1) Ancheta disciplinară va fi efectuată de către completul comisiei de disciplină învestit cu soluţionarea cauzei.
    (2) În cadrul cercetării disciplinare, completul comisiei de disciplină convoacă obligatoriu medicul stomatolog faţă de care s-a dispus declanşarea anchetei disciplinare pentru audiere.
    (3) În vederea soluţionării plângerii, completul comisiei de disciplină administrează probele pe care le apreciază ca fiind utile şi pertinente soluţionării cauzei, putând dispune şi:
    a) audierea persoanei care a formulat sesizarea;
    b) examinarea persoanei asupra căreia s-a săvârşit fapta sesizată;
    c) audierea martorilor;
    d) solicitarea de înscrisuri, date şi informaţii necesare soluţionării cauzei;
    e) solicitarea unor opinii de specialitate, raportat la natura cauzei, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.


    ART. 43
    (1) După constituirea dosarului disciplinar şi desemnarea membrilor completului comisiei de disciplină învestit cu soluţionarea acestuia, preşedintele completului va stabili data primei şedinţe pentru desfăşurarea procedurii disciplinare, cu respectarea principiului celerităţii.
    (2) Pentru acest termen, preşedintele completului va dispune convocarea medicului stomatolog cercetat în vederea audierii.
    (3) La aceeaşi dată sau ulterior audierii medicului stomatolog cercetat, completul comisiei de disciplină poate stabili dacă este necesar:
    a) să fie solicitate documente medicale, alte înscrisuri sau orice alte date şi informaţii necesare soluţionării cauzei unor unităţi sanitare sau de medicină legală;
    b) să fie audiată persoana care a făcut sesizarea şi, dacă este cazul, data audierii;
    c) să fie audiate şi alte persoane;
    d) să fie solicitată o opinie de specialitate;
    e) să fie efectuată o documentare suplimentară de către membrii completului raportat la natura cauzei prin consultarea literaturii medicale de specialitate;
    f) să fie dispuse orice alte măsuri necesare unei juste şi corecte soluţionări a cauzei.

    (4) În situaţia în care, după administrarea probelor stabilite conform alin. (3), completul comisiei de disciplină constată că nu s-au primit toate informaţiile solicitate sau dacă apreciază că se impun a fi clarificate unele aspecte ori împrejurări se va dispune administrarea şi a altor probe utile, pertinente şi concludente în vederea soluţionării cauzei, suplimentarea probatoriului şi extinderea măsurilor de cercetare disciplinară consemnându-se în procesul-verbal de şedinţă.

    ART. 44
    (1) Medicul stomatolog cercetat va fi informat cu privire la declanşarea anchetei disciplinare şi i se va comunica:
    a) faptul că are dreptul de a da explicaţii, inclusiv în scris, şi de a formula apărările pe care le consideră utile, cu indicarea termenului până la care acestea pot fi depuse la dosarul disciplinar;
    b) termenul la care este convocat pentru a fi audiat;
    c) documentele medicale, alte înscrisuri sau orice alte date şi informaţii necesare soluţionării cauzei solicitate de comisia de disciplină şi termenul până la care acestea trebuie depuse;
    d) alte măsuri dispuse de comisia de disciplină.

    (2) La convocare se va anexa obligatoriu o copie a sesizării, însoţită, dacă există, de documentele depuse de petent în susţinerea acesteia.
    (3) Medicul stomatolog va fi informat şi convocat cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data la care urmează să aibă loc audierea.
    (4) Comisia de disciplină îi va pune în vedere medicului stomatolog convocat că are dreptul de a depune şi explicaţii scrise, dacă doreşte.
    (5) Refuzul medicului stomatolog cercetat de a da declaraţii sau de a da curs convocării în faţa comisiei se consemnează în procesul-verbal de şedinţă şi nu împiedică desfăşurarea cercetării disciplinare.
    (6) Pentru motive temeinic justificate, medicul stomatolog anchetat poate solicita audierea prin mijloace electronice de comunicare directă la distanţă. Cererea trebuie aprobată de preşedintele completului de judecată. Prevederile art. 27 alin. (5) sunt aplicabile.

    ART. 45
    (1) Audierea persoanei care a formulat sesizarea şi, dacă este cazul, examinarea persoanei asupra căreia s-a săvârşit fapta sesizată vor fi dispuse de completul comisiei de disciplină numai în măsura în care apreciază că se impun astfel de măsuri în vederea soluţionării cauzei.
    (2) Examinarea persoanei asupra căreia s-a săvârşit fapta, atunci când a fost dispusă această măsură, inclusiv în vederea exprimării unei opinii de specialitate, dacă este cazul, se poate efectua numai în cadrul unui cabinet stomatologic sau al unei unităţi sanitare. Medicul stomatolog cercetat poate fi invitat să ia parte la examinarea persoanei asupra căreia s-a săvârşit fapta.

    ART. 46
    Comisia de disciplină are dreptul să solicite unităţilor sanitare sau celor de medicină legală documente medicale, precum şi orice alte date şi informaţii necesare soluţionării cauzei, raportat la dispoziţiile art. 543 din Legea nr. 95/2006.

    ART. 47
    Înscrisurile depuse în dosarul disciplinar în copie vor fi certificate pentru conformitate de către persoana care comunică documentele în cauză, sub sancţiunea neluării în seamă.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Decizia comisiei de disciplină
    ART. 48
    (1) Completul comisiei de disciplină deliberează în secret asupra deciziei ce urmează să o pronunţe.
    (2) Dacă nu este posibilă întrunirea acordului tuturor membrilor completului comisiei de disciplină pentru pronunţarea deciziei, aceasta se ia cu majoritatea membrilor completului. Opinia separată se motivează şi se include în decizie.

    ART. 49
    După efectuarea anchetei disciplinare, în urma deliberării, completul comisiei de disciplină stabileşte, prin decizie, una dintre următoarele soluţii:
    a) respingerea sesizării şi stingerea acţiunii disciplinare, dacă fapta nu constituie abatere disciplinară;
    b) admiterea sesizării şi aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevăzute de Legea nr. 95/2006;
    c) stingerea acţiunii disciplinare, dacă persoana care a făcut sesizarea îşi exprimă expres, în scris, nesusţinerea sau retragerea acesteia.


    ART. 50
    Dacă, în timpul deliberării, completul comisiei de disciplină apreciază că sunt necesare şi alte probe sau lămuriri noi va dispune repunerea pe rol a cauzei disciplinare şi măsurile care se impun, consemnând acest aspect în procesul-verbal de şedinţă.

    ART. 51
    (1) La individualizarea sancţiunii disciplinare se va ţine seama de:
    a) cauzele care au determinat săvârşirea abaterii disciplinare;
    b) împrejurările în care aceasta a fost săvârşită;
    c) gradul de vinovăţie a medicului stomatolog cercetat;
    d) gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare;
    e) conduita medicului stomatolog pe parcursul desfăşurării anchetei disciplinare;
    f) existenţa unor sancţiuni disciplinare care nu au fost radiate în condiţiile legii.

    (2) În cazul constatării săvârşirii unor abateri disciplinare stabilite prin acte normative ca fiind abateri disciplinare grave, sancţiunile disciplinare care pot fi aplicate nu pot consta în mustrare sau avertisment.
    (3) Repetarea unei abateri disciplinare până la radierea sancţiunii aplicate constituie o circumstanţă agravantă.
    (4) Pentru aceeaşi abatere disciplinară se poate aplica o singură sancţiune.

    ART. 52
    (1) Decizia adoptată în soluţionarea cauzei disciplinare va conţine în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) numărul deciziei şi data pronunţării;
    b) componenţa completului comisiei de disciplină;
    c) prezentarea pe scurt a faptei şi a susţinerilor părţilor;
    d) probele administrate în cauza disciplinară şi expunerea situaţiei de fapt reţinută de completul comisiei de disciplină pe baza probelor administrate;
    e) soluţia pronunţată, inclusiv motivarea în fapt şi în drept a acesteia, răspunzându-se la toate motivele invocate în sesizare, precum şi motivul pentru care probele solicitate sau susţinerile invocate au fost respinse de completul comisiei de disciplină;
    f) dacă este cazul, sancţiunea disciplinară aplicată şi temeiul legal al adoptării sancţiunii, cu indicarea expresă a normelor legale încălcate de medicul stomatolog sancţionat;
    g) termenul de contestare şi locul de depunere a contestaţiei;
    h) semnătura preşedintelui completului comisiei de disciplină şi ştampila colegiului.

    (2) În argumentarea soluţiei pronunţate, atunci când este cazul şi posibil, se va folosi literatura medicală de specialitate, făcându-se totodată menţiune cu privire la elementele de identificare ale materialului ştiinţific.

    ART. 53
    (1) Decizia pronunţată se redactează în termen de cel mult 30 de zile lucrătoare de la data adoptării şi se comunică medicului stomatolog faţă de care s-a declanşat ancheta disciplinară, persoanei care a făcut sesizarea, biroului executiv teritorial, după caz, precum şi Biroului executiv naţional.
    (2) Dacă nu se formulează contestaţie sau, după caz, după comunicarea deciziei de respingere a contestaţiei, deciziile privind aplicarea sancţiunilor care se soldează cu suspendarea sau interzicerea exercitării profesiei se comunică Ministerului Sănătăţii şi, dacă este cazul, unităţii în cadrul căreia îşi exercită profesia medicul stomatolog sancţionat.
    (3) Un exemplar al deciziei de sancţionare se ataşează la dosarul profesional al medicului stomatolog.
    (4) Sancţiunea se înscrie în fişa profesională a medicului stomatolog, precum şi în sistemul informatic naţional.

    ART. 54
    (1) În termen de 15 zile calendaristice de la comunicare, medicul stomatolog sancţionat sau persoana care a formulat sesizarea poate contesta decizia pronunţată de comisia de disciplină a colegiului teritorial la Comisia superioară de disciplină.
    (2) Contestaţia se depune, sub sancţiunea nulităţii, la colegiul teritorial în cadrul căruia este organizată comisia de disciplină a cărei decizie se atacă.

    ART. 55
    (1) Dispoziţiile secţiunilor 1-6 din prezentul capitol sunt aplicabile în mod corespunzător şi pentru înregistrarea şi soluţionarea sesizării la nivelul Biroului executiv naţional şi Comisiei superioare de disciplină a CMSR, în cazul soluţionării în primă instanţă a cauzelor disciplinare.
    (2) Dosarele înregistrate pe rolul Comisiei superioare de disciplină în primă instanţă vor avea un număr consemnat în formatul: număr de ordine/anul înregistrării/CSD.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Contestaţia
    ART. 56
    (1) Contestaţia se formulează în scris şi va conţine, în mod obligatoriu, cel puţin următoarele elemente:
    a) numele şi prenumele, precum şi domiciliul contestatarului;
    b) dacă este cazul, numele, prenumele şi domiciliul sau sediul profesional ale reprezentantului legal sau ale reprezentantului cu împuternicire specială. Dovada calităţii de reprezentant se anexează contestaţiei;
    c) obiectul contestaţiei, cu menţionarea deciziei contestate şi a datei la care i s-a comunicat aceasta;
    d) motivarea contestaţiei;
    e) mijloacele de probă pe care se fundamentează contestaţia;
    f) semnătura olografă, în original, a contestatarului sau, după caz, a reprezentantului legal sau a reprezentantului cu împuternicire specială ori semnătura electronică, în condiţiile legii.

    (2) Contestaţia este suspensivă de executare.
    (3) Sunt nule contestaţiile depuse direct la Comisia superioară de disciplină.
    (4) Prin contestaţie nu pot fi invocate aspecte care nu au făcut obiectul sesizării ce a stat la baza declanşării anchetei disciplinare.

    ART. 57
    (1) Contestaţia, împreună cu dovada de comunicare a acesteia şi dosarul cauzei disciplinare, numerotat şi opisat, cu precizarea tipului/denumirii documentului aflat în dosarul disciplinar şi cu identificarea numărului paginii la care acesta se află, se transmite, în copie certificată de către preşedintele comisiei de disciplină, Comisiei superioare de disciplină spre competentă soluţionare în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea contestaţiei. Dacă este necesar pentru soluţionarea contestaţiei, Comisia superioară de disciplină poate solicita comunicarea în original a dosarului disciplinar sau a unor înscrisuri din cadrul acestuia.
    (2) Dosarul disciplinar va fi înaintat Comisiei superioare de disciplină printr-o adresă în care vor fi menţionate în mod obligatoriu numărul total de pagini, data comunicării deciziei către partea care a formulat contestaţia, precum şi data înregistrării contestaţiei şi modalitatea de transmitere a contestaţiei către colegiul teritorial.
    (3) Originalul dosarului va fi arhivat la nivelul colegiului teritorial.

    ART. 58
    (1) Contestaţia va fi analizată în principiu de Biroul executiv naţional, în prima şedinţă organizată după înregistrarea acesteia.
    (2) În cazul în care contestaţia nu conţine unul sau mai multe dintre elementele prevăzute la art. 56 alin. (1), Biroul executiv naţional va solicita contestatarului să completeze contestaţia în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la comunicarea notificării, cu precizarea elementelor care trebuie completate, sub sancţiunea respingerii contestaţiei.
    (3) Biroul executiv naţional va stabili prin decizie:
    a) anularea contestaţiei, dacă:
    (i) aceasta nu a fost depusă la colegiul teritorial în care este organizată comisia de disciplină care a pronunţat decizia contestată;
    (ii) face referire exclusiv la pretenţiile civile ale persoanei care a formulat contestaţia;

    b) respingerea contestaţiei, dacă:
    (i) aceasta nu conţine elementele prevăzute la art. 56 alin. (1), după notificarea prealabilă a contestatarului şi expirarea termenului menţionat la alin. (2);
    (ii) a fost formulată tardiv, după împlinirea termenului prevăzut la art. 54 alin. (1);

    c) comunicarea contestaţiei către Comisia superioară de disciplină.

    (4) Decizia Biroului executiv naţional de anulare sau de respingere a contestaţiei se comunică contestatarului şi nu mai poate fi atacată la nivelul Colegiului Medicilor Stomatologi din România.

    ART. 59
    (1) Primind contestaţia, secretariatul Comisiei superioare de disciplină o va înregistra în Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare ţinut la nivelul Comisiei superioare de disciplină şi îl va înştiinţa de îndată pe preşedintele comisiei.
    (2) Prevederile art. 41 sunt aplicabile.

    ART. 60
    (1) În prima şedinţă după înregistrarea contestaţiei, completul Comisiei superioare de disciplină învestit cu soluţionarea contestaţiei va stabili dacă se impune audierea medicului stomatolog cercetat şi/sau a persoanei care a formulat contestaţia ori a persoanei asupra căreia s-a săvârşit fapta sau dacă mai este necesară administrarea unui probatoriu suplimentar în vederea justei soluţionări a contestaţiei.
    (2) Convocarea în vederea audierii persoanelor prevăzute la alin. (1) se realizează cu cel puţin 10 zile lucrătoare anterior datei la care urmează să aibă loc audierea.
    (3) Comisia superioară de disciplină, la solicitarea persoanei convocate, poate stabili un alt termen pentru audiere, pentru motive temeinic justificate.
    (4) Dispoziţiile procedurale privind desfăşurarea anchetei disciplinare în primă instanţă, inclusiv termenul de redactare şi comunicarea actelor procedurale şi a deciziei, se aplică şi în ceea ce priveşte soluţionarea contestaţiei, în măsura în care nu sunt potrivnice celor cuprinse în prezenta secţiune.

    ART. 61
    (1) Completul CSD analizează cauza sub toate aspectele cu care a fost sesizată, cu respectarea prevederilor art. 56 alin. (4).
    (2) După finalizarea audierilor şi, eventual, administrarea probelor considerate necesare, dacă au fost dispuse astfel de măsuri, completul CSD pronunţă o decizie prin care poate dispune:
    a) respingerea contestaţiei, situaţie în care va menţine decizia comisiei de disciplină a colegiului teritorial;
    b) admiterea contestaţiei, în tot sau în parte, situaţie în care va dispune anularea, în tot sau în parte, a deciziei comisiei de disciplină a colegiului teritorial.

    (3) În cazul admiterii contestaţiei, completul CSD poate dispune trimiterea dosarului disciplinar în vederea refacerii procedurii disciplinare la nivelul colegiului teritorial, cu respectarea prevederilor legale, sau poate reţine cauza în vederea judecării fondului. Trimiterea spre rejudecare poate fi dispusă o singură dată în soluţionarea cauzei.
    (4) Refacerea procedurii disciplinare la nivelul colegiului teritorial poate fi dispusă atât pentru motive ce ţin de fondul cauzei disciplinare, cât şi pentru încălcarea aspectelor procedurale, chiar dacă acestea au fost constatate din oficiu de completul CSD şi nu au fost invocate expres, prin contestaţie.
    (5) Pentru plângerile soluţionate în primă instanţă, completul CSD adoptă una dintre soluţiile prevăzute la art. 49.

    ART. 62
    (1) Decizia adoptată în soluţionarea contestaţiei va conţine în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) numărul deciziei şi data pronunţării;
    b) componenţa completului CSD;
    c) prezentarea pe scurt a faptei, a probelor administrate de comisia de disciplină a colegiului teritorial şi a deciziei adoptate de aceasta;
    d) prezentarea motivelor contestaţiei, în extras;
    e) probele administrate de completul CSD în soluţionarea contestaţiei;
    f) soluţia pronunţată, inclusiv motivarea în fapt şi în drept a acesteia, răspunzându-se la toate motivele invocate în contestaţie, precum şi motivul pentru care probele solicitate sau susţinerile invocate au fost respinse de completul CSD;
    g) soluţia privind respingerea contestaţiei şi menţinerea dispoziţiilor deciziei pronunţate de comisia de disciplină a colegiului teritorial sau admiterea, în tot sau în parte, a contestaţiei şi anularea, în tot sau în parte, a deciziei pronunţate de comisia de disciplină a colegiului teritorial;
    h) dacă este cazul, sancţiunea aplicată şi temeiul legal al adoptării sancţiunii, cu indicarea expresă a normelor legale încălcate de medicul stomatolog sancţionat;
    i) menţiunea că decizia poate fi contestată la instanţa de contencios administrativ, în condiţiile prevăzute de lege;
    j) semnătura preşedintelui completului CSD şi ştampila CMSR.

    (2) Prevederile art. 52 alin. (2) sunt aplicabile.

    ART. 63
    (1) Decizia Comisiei superioare de disciplină nu mai poate fi atacată la nivelul CMSR.
    (2) Împotriva deciziei Comisiei superioare de disciplină se poate formula o acţiune la instanţa de contencios administrativ, în condiţiile prevăzute de lege.

    ART. 64
    După trecerea termenului de contestare sau după pronunţarea unei hotărâri definitive de către instanţa de judecată, dosarul soluţionat de Comisia superioară de disciplină se va arhiva la nivelul CMSR.

    CAP. V
    Incidente procedurale
    SECŢIUNEA 1
    Rejudecarea cauzelor
    ART. 65
    În situaţia în care prin decizia Comisiei superioare de disciplină s-a dispus refacerea procedurii disciplinare la nivelul comisiei de disciplină a colegiului teritorial, decizia va conţine explicit motivele care au dus la anularea deciziei şi activităţile obligatorii pentru comisia în cauză.

    ART. 66
    (1) Comisia de disciplină a colegiului teritorial are obligaţia de a pune în executare dispoziţiile deciziei Comisiei superioare de disciplină privind rejudecarea cauzei, îndeplinind întocmai şi în totalitate aspectele procedurale indicate în decizie.
    (2) În cazul rejudecării cauzei disciplinare în baza deciziei Comisiei superioare de disciplină se va constitui un dosar disciplinar care va primi un nou număr de înregistrare în Registrul de evidenţă a dosarelor disciplinare. La dosarul nou-constituit se va ataşa dosarul disciplinar transmis de Comisia superioară de disciplină împreună cu decizia.

    ART. 67
    (1) Dosarul disciplinar va fi repartizat de preşedintele comisiei de disciplină a colegiului teritorial unui complet de judecată format din membri care nu au participat la judecarea în primă instanţă.
    (2) În cazul în care toţi membrii comisiei de disciplină au participat la soluţionarea cauzei în primă instanţă vor fi desemnaţi membrii supleanţi de către consiliul colegiului teritorial, cu respectarea regulilor aplicabile aprobării membrilor comisiei de disciplină. Desemnarea va fi făcută punctual pentru un dosar.

    ART. 68
    După rejudecare, decizia va cuprinde inclusiv numărul iniţial şi menţiuni cu privire la dosarul anterior şi va fi comunicată conform prezentului regulament.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Extinderea acţiunii disciplinare
    ART. 69
    (1) Ancheta disciplinară se realizează în limitele descrise în sesizare şi numai cu privire la medicii stomatologi faţă de care s-a dispus declanşarea anchetei disciplinare.
    (2) În cazul în care pe parcursul anchetei disciplinare s-au constatat aspecte sau indicii cu privire la săvârşirea altor abateri disciplinare decât cele indicate prin plângere sau săvârşite de alţi medici stomatologi decât cei intimaţi, completul comisiei de disciplină competente are obligaţia de a aduce la cunoştinţă aceste aspecte biroului executiv sau, după caz, Biroului executiv naţional, care va dispune declanşarea anchetei disciplinare din oficiu, dacă sunt întrunite condiţiile prevăzute de prezentul regulament.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Suspendarea acţiunii disciplinare
    ART. 70
    (1) Suspendarea acţiunii disciplinare se poate dispune în orice fază a procedurii disciplinare atunci când:
    a) soluţionarea cauzei disciplinare depinde, în tot sau în parte, de existenţa sau inexistenţa unui drept ce formează obiectul unei alte judecăţi;
    b) s-a început acţiunea penală pentru o infracţiune care ar putea avea o înrâurire hotărâtoare asupra deciziei ce urmează a fi dată;
    c) în alte cazuri prevăzute de lege.

    (2) Suspendarea acţiunii disciplinare se dispune prin decizie a biroului executiv, în faza prealabilă înregistrării dosarului disciplinar pe rolul comisiei de disciplină, sau prin decizie a comisiei de disciplină competente, după înregistrarea pe rolul acesteia a dosarului disciplinar.
    (3) Biroul executiv sau, după caz, comisia de disciplină care a adoptat măsura suspendării poate reveni asupra acesteia, motivat, prin decizie.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Stingerea acţiunii disciplinare
    ART. 71
    Acţiunea disciplinară se stinge:
    a) dacă fapta nu constituie abatere disciplinară;
    b) în cazul nesusţinerii sau retragerii sesizării de către cel care a formulat-o;
    c) ca urmare a decesului medicului stomatolog cercetat.


    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 72
    (1) În situaţia în care, după încetarea mandatului tuturor membrilor unei comisii de disciplină, organizate la nivel teritorial sau naţional, există pe rol anchete disciplinare nefinalizate sau decizii care nu au fost redactate, dosarul disciplinar se va repune pe rolul comisiei de disciplină, după aprobarea noii componenţe a acestuia.
    (2) După alegerea preşedintelui comisiei de disciplină va fi stabilit, în condiţiile prevăzute de Regulamentul de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România, completul comisiei de disciplină căruia îi va fi repartizat dosarul disciplinar.
    (3) Completul disciplinar menţionat la alin. (2) va soluţiona cauza disciplinară în condiţiile prevăzute de Regulamentul de organizare şi desfăşurare a activităţii comisiilor de disciplină ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România, putând dispune completarea ori refacerea unor probe, precum şi administrarea altor probe pe care le apreciază ca fiind utile, pertinente şi concludente în vederea soluţionării cauzei. Suplimentarea probatoriului şi extinderea măsurilor de cercetare disciplinară se vor consemna în procesul-verbal de şedinţă.

    ART. 73
    (1) Este strict interzisă scoaterea/transmiterea în orice formă şi pe orice suport a dosarelor disciplinare sau a actelor din dosar, inclusiv a celor întocmite de persoanele implicate în ancheta disciplinară, cu excepţia situaţiilor prevăzute de lege sau în situaţiile în care s-a solicitat formularea unei opinii de specialitate. În această situaţie, dosarul va fi transmis în fotocopie (inclusiv în format electronic) şi se va pune în vedere profesionistului îndeplinirea obligaţiilor privind confidenţialitatea datelor primite, precum şi de restituire a tuturor documentelor transmise.
    (2) După restituirea dosarului, fotocopiile documentelor, indiferent de suportul pe care au fost stocate, vor fi distruse, încheindu-se un proces-verbal în acest sens, care va fi ataşat la dosar.
    (3) Toate activităţile prevăzute de prezentul regulament se vor desfăşura cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului.

    ART. 74
    Prezentul regulament se completează cu dispoziţiile titlului XIII din Legea nr. 95/2006, ale ROF şi ale Codului deontologic al medicului stomatolog.

    ANEXA 1

    la regulament




    Model acord de confidenţialitate
    ACORD DE CONFIDENŢIALITATE
    Subsemnatul/Subsemnata, ............................., în calitate de membru/membră al/a Comisiei de disciplină din cadrul Colegiului Medicilor Stomatologi …................……../Comisiei superioare de disciplină din cadrul Colegiului Medicilor Stomatologi din România, mă angajez prin prezenta să păstrez confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal, inclusiv a datelor medicale de care iau act cu ocazia soluţionării dosarului disciplinar, în condiţiile legii, faţă de terţi şi faţă de organele de conducere ale CMSR de la nivel naţional şi local, până la finalizarea anchetei şi comunicarea deciziei disciplinare în condiţiile regulamentelor aplicabile.
    Data: …/…/…
    Numele şi prenumele: ........................................
    Semnătura: ........................................

    ANEXA 2

    la regulament




    Model declaraţie
    DECLARAŢIE
    Subsemnatul/Subsemnata, ..............................……, membru/membră al/a Comisiei de disciplină din cadrul Colegiului Medicilor Stomatologi …............…...…./Comisiei superioare de disciplină a Colegiului Medicilor Stomatologi din România, în legătură cu cauza ce face obiectul Dosarului disciplinar nr. ....../..../...., cunoscând prevederile Codului penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că nu sunt soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu niciuna dintre persoanele implicate în cauza disciplinară ce formează obiectul dosarului mai sus menţionat.
    Data: ..../..../...
    Numele şi prenumele: ........................................
    Semnătura: ........................................

    ANEXA 3

    la regulament




    Model registru de evidenţă a dosarelor disciplinare
    REGISTRU
    de evidenţă a dosarelor disciplinare

┌───────────┬─────────────┬───────────────┬─────────┬────────────┬───────────┬─────────┬───────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │Numărul │ │ │ │
│ │ │Numele şi │ │Numărul şi │deciziei │ │ │ │
│ │Numărul şi │prenumele │Numele şi│data │şi data │ │ │ │
│Numărul │data │petentului/ │prenumele│deciziei de │şedinţei în│Soluţia │ │ │
│dosarului │înregistrării│petenţilor sau │medicului│declanşare a│care │adoptată,│Data │ │
│disciplinar│plângerii/ │Numele şi │/ │anchetei │a fost │cu │comunicării│Alte │
│(în format │contestaţiei │prenumele │medicilor│disciplinare│adoptată │indicarea│deciziei │observaţii│
│nr./an/cod │la nivelul │contestatarului│intimat/ │adoptate de │decizia │temeiului│către părţi│ │
│judeţ) │CMSR │/ │intimaţi │biroul │comisiei de│juridic │ │ │
│ │ │contestatarilor│ │executiv │disciplină │ │ │ │
│ │ │ │ │ │teritoriale│ │ │ │
│ │ │ │ │ │/CSD │ │ │ │
├───────────┼─────────────┼───────────────┼─────────┼────────────┼───────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────────┼─────────────┼───────────────┼─────────┼────────────┼───────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────┴─────────────┴───────────────┴─────────┴────────────┴───────────┴─────────┴───────────┴──────────┘



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016