Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGULAMENT din 27 noiembrie 2002 de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti
ART. 1 Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridicã romana care funcţioneazã în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã şi ale prezentului regulament. ART. 2 Structura organizatoricã a institutului se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
CAP. 2 Scopul şi obiectul de activitate
ART. 3 Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar şi are rolul de for tehnic şi profesional al Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, pentru elaborarea şi fundamentarea ştiinţificã a propunerilor de strategii specifice de politica sanitarã a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã şi ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare. ART. 4 Institutul are urmãtorul obiect de activitate: A. Activitãţi de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar: a) efectuarea unor studii descriptive de analiza a evoluţiei temporale şi a distribuţiei indicatorilor stãrii de sãnãtate şi de evaluare a serviciilor de sãnãtate; b) monitorizarea consumului şi traficului de droguri; c) cercetarea în domeniul promovãrii sãnãtãţii cu obiectivul de a identifica factorii care pot afecta starea de sãnãtate, fenomenele care pot avea influente asupra comportamentului şi atitudinilor unor grupuri de persoane; d) efectuarea de studii privind nivelul de cunoştinţe, atitudinile şi practicile referitoare la consumul de droguri, alcool, tutun şi la alţi factori de risc pentru sãnãtate; e) realizarea de instrumente de analiza şi evaluare în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar; f) evaluarea programelor de sãnãtate la nivelul populaţiei şi al furnizorilor de servicii de sãnãtate; g) mãsurarea nevoilor medicale în scopul reducerii inechitatii din domeniul furnizarii serviciilor de sãnãtate; h) evaluarea activitãţii furnizorilor de servicii de sãnãtate şi dezvoltarea unor metode de alocare optima a resurselor; i) mãsurarea şi evaluarea calitãţii serviciilor medicale, inclusiv investigarea satisfactiei pacientilor şi a furnizorilor de servicii medicale; j) stabilirea criteriilor de ordonare şi ierarhizare a problemelor de sãnãtate şi a celor din domeniul furnizarii serviciilor de sãnãtate; k) testarea acceptabilitatii diverselor intervenţii din punct de vedere social, economic şi cultural; l) evaluarea activitãţii clinice a spitalelor, pe baza datelor privind pacientii externati, şi sprijinirea spitalelor pentru utilizarea acestor date la creşterea eficientei şi a calitãţii serviciilor furnizate; m) analizarea, validarea şi îmbunãtãţirea sistemului de clasificare a pacientilor în grupe de diagnostice, din punct de vedere clinic şi al consumului de resurse; n) analizarea, validarea şi îmbunãtãţirea valorilor relative asociate grupelor de diagnostice; o) analizarea şi evaluarea activitãţii furnizorilor de servicii de sãnãtate pe baza datelor la nivel de pacient; p) procesarea şi analizarea datelor privind activitatea furnizorilor de servicii de sãnãtate, pentru diverse programe, studii şi cercetãri; q) dezvoltarea criteriilor de performanta şi de calitate pentru furnizorii de servicii de sãnãtate. B. Alte activitãţi conexe activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar: I. Activitãţi de formare şi perfecţionare de personal ştiinţific şi tehnic în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar, prin: a) organizarea de cursuri teoretice şi practice în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar, cu participare nationala şi internationala; b) organizarea de manifestãri ştiinţifice naţionale sau internaţionale în domeniul sanatati publice şi managementului sanitar; c) perfecţionarea personalului prin burse, stagii de schimb de experienta, în alte instituţii de profil din ţara şi strãinãtate; d) sprijinirea afilierii membrilor institutului la societãţi ştiinţifice naţionale şi internaţionale; e) organizarea unui sistem de documentare ştiinţificã, inclusiv accesul la servicii internaţionale specializate de documentare-informare ştiinţificã; f) participarea la procesul de educaţie medicalã şi perfecţionare postuniversitarã în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar; g) promovarea bibliotecii medicale şi a centrului de informare, ca suport pentru procesul de luare a deciziilor; h) formarea şi furnizarea de asistenta tehnica pentru utilizarea informaţiilor pe suport electronic şi de pe Internet. II. Activitãţi de asistenta tehnico-metodologicã şi consultanţa privind furnizorii de servicii de sãnãtate şi activitãţi de sãnãtate publica şi management sanitar: a) colectarea electronica a datelor privind pacientii externati, clasificarea pacientilor externati pe grupe de diagnostice, monitorizarea activitãţii spitalelor pe baza datelor clinice raportate, calcularea de costuri şi valori relative privind grupele de diagnostice, propunerea de variante alternative privind tarifele pe grupuri de diagnostice; b) asigurarea de servicii specifice pe baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate; c) participarea la elaborarea şi realizarea programelor naţionale şi internaţionale în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar; d) furnizarea de servicii de consultanţa tehnica şi metodologicã acordate instituţiilor de profil, expertize în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar pentru instituţii din ţara şi strãinãtate cu privire la planificarea, organizarea, finanţarea, furnizarea şi evaluarea serviciilor de sãnãtate; e) promovarea de noi concepte şi metode în domeniul managementului serviciilor de sãnãtate; f) elaborarea de propuneri pentru dezvoltarea şi evaluarea programelor de sãnãtate publica; g) elaborarea de propuneri de alternative pentru alocarea resurselor în sectorul sanitar; h) organizarea de campanii de promovare a sãnãtãţii, cu avizul direcţiei de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei; i) oferirea de asistenta tehnica şi colaborarea cu ministere, organizaţii, instituţii şi organizaţii neguvernamentale naţionale şi internaţionale privind promovarea sãnãtãţii; j) asigurarea de servicii specifice pe baza contractelor cu alte persoane juridice sau fizice. III. Activitãţi de producţie: a) producerea cu forte proprii şi/sau prin cooperare nationala şi internationala de instrumente de analiza şi evaluare în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar; b) efectuarea directa de activitãţi de import-export, în condiţiile legii; c) elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor şi serviciilor ce intra în sfera de activitate a institutului. IV. Activitãţi de editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate: a) Revista "Management în sãnãtate"; b) publicaţii metodologice şi tehnice de specialitate în domeniile de competenta ale institutului. ART. 5 Institutul are în structura sa Centrul Naţional de Promovare a Sãnãtãţii şi Programe, for tehnic şi metodologic al activitãţilor de promovare a sãnãtãţii şi educaţie pentru sãnãtate în cadrul reţelei naţionale de promovare a sãnãtãţii. Centrul Naţional de Promovare a Sãnãtãţii şi Programe furnizeazã asistenta tehnica şi metodologicã reţelei naţionale de promovare a sãnãtãţii, cu avizul direcţiei de specialitate din Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei. ART. 6 Pentru realizarea obiectului sau de activitate, institutul are urmãtoarele atribuţii principale: a) asigura orientarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în funcţie de: - nevoile sãnãtãţii publice, reieşite din studii proprii şi din programele elaborate de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei; - nevoile de dezvoltare a institutului şi de aliniere la nivelul ştiinţific mondial; - programele naţionale de cercetare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, Academiei Romane şi Academiei de Ştiinţe Medicale Bucureşti; b) încheie contracte de cercetare cu organisme naţionale şi internaţionale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale; c) iniţiazã şi încheie convenţii de cooperare ştiinţificã cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniul sau de activitate; d) dirijeaza resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor de cercetare ştiinţificã stabilite pentru fiecare etapa; e) asigura asistenta tehnica de profil, în vederea experimentarii şi aplicãrii tehnicilor elaborate, şi executa lucrãri de consultanţa tehnica pentru instituţiile de profil interesate, în domeniile specifice; f) furnizeazã servicii ştiinţifice şi tehnice oricãror beneficiari interesaţi; g) evalueaza periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare întreprinse; h) urmãreşte şi sprijinã din punct de vedere organizatoric şi material difuzarea rezultatelor ştiinţifice proprii în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional; i) asigura, conform prevederilor legale, protecţia rezultatelor ştiinţifice brevetabile; j) asigura corelarea acţiunilor de specializare şi promovare a personalului propriu cu necesitãţile dezvoltãrii programelor de cercetare ale institutului; k) promoveazã şi urmãreşte aplicarea şi utilizarea complexa a rezultatelor ştiinţifice; l) pregãteşte, negociaza şi contracteazã volumul serviciilor furnizate; m) fundamenteazã cheltuielile de funcţionare, negociaza şi stabileşte taxe şi preţuri pentru serviciile şi produsele furnizate; n) asigura promovarea şi urmãrirea producţiei pentru satisfacerea nevoilor beneficiarilor; o) iniţiazã şi încheie acţiuni de cooperare tehnica cu firme sau instituţii din ţara sau din strãinãtate pentru realizarea de instrumente de analiza şi evaluare în domeniul sãnãtãţii publice şi managementului sanitar; p) coordoneazã şi asigura, cu forte proprii sau împreunã cu terţi, realizarea tuturor lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii ale echipamentelor din dotare, în vederea menţinerii capacitãţii de cercetare, producţie, asistenta tehnica şi învãţãmânt; q) stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor pentru protecţia produselor, a mediului înconjurãtor, precum şi a mãsurilor de protecţie şi securitate în munca; r) urmãreşte şi verifica modul de realizare a lucrãrilor de investiţii, în vederea respectãrii proiectelor de execuţie, şi asigura condiţiile de punere în funcţiune a noilor obiective; s) pregãteşte executarea noilor obiective şi refacerea capacitãţilor existente, potrivit reglementãrilor legale; t) realizeazã importul de echipamente, piese de schimb, materiale consumabile, tehnologii sau licenţe pentru refacerea capacitãţilor existente sau pentru realizarea de noi obiective; u) asigura dezvoltarea aplicatiilor informatice în toate sectoarele de activitate, pentru luarea de decizii operative în domeniul organizatoric şi tehnico-economic, precum şi pentru susţinerea documentãrii şi cercetãrii ştiinţifice; v) asigura implementarea unui sistem de protecţie a informaţiilor clasificate în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în domeniul propriu de activitate; w) asigura implementarea unui sistem de protecţie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, în conformitate cu prevederile legale; x) asigura respectarea disciplinei muncii, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal; y) elaboreazã documentaţiile pentru obţinerea unor credite şi a altor surse de finanţare, inclusiv pentru fond valutar; z) realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza execuţiei acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare.
CAP. 3 Patrimoniul
ART. 7 (1) Patrimoniul institutului se constituie prin preluarea activului şi pasivului Institutului de Management al Serviciilor de Sãnãtate Bucureşti, conform datelor din bilanţul contabil al acestuia la data de 31 decembrie 2002, actualizat potrivit reglementãrilor legale. (2) Activul şi pasivul Institutului de Management al Serviciilor de Sãnãtate Bucureşti se preiau pe baza de protocol de predare-preluare de cãtre institut, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri. ART. 8 (1) Institutul administreazã, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica şi privatã a statutului, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica aflate în administrarea institutului, precum şi cele dobândite din fonduri publice se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia. (2) Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite cu titlu de proprietate sau în administrare, dupã caz, de cãtre institut sau de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, dacã prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistreazã în evidenta contabila. (3) În exercitarea drepturilor sale institutul deţine şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, şi beneficiazã de rezultatele utilizãrii acestora. (4) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
CAP. 4 Structura organizatoricã şi funcţionalã
ART. 9 Institutul poate avea în subordine sau în structura subunitati cu sau fãrã personalitate juridicã, dupã caz, centre, compartimente, laboratoare, servicii, birouri şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sau de activitate. ART. 10 (1) Modificãrile în structura organizatoricã şi funcţionalã a institutului se propun de directorul general, se avizeazã de consiliul de administraţie şi se aproba de ministrul sãnãtãţii şi familiei. (2) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie. ART. 11 Conducãtorii subunitatilor din structura institutului rãspund în fata directorului general şi a consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor ce le revin.
CAP. 5 Organele de conducere ale institutului
SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale
ART. 12 (1) Conducerea institutului este asigurata de cãtre: a) consiliul de administraţie; b) comitetul de direcţie; c) directorul general. (2) Orientarea, coordonarea şi evaluarea activitãţii de cercetare-dezvoltare din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
SECŢIUNEA a 2-a Consiliul de administraţie
ART. 13 Consiliul de administraţie al institutului este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit. ART. 14 (1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu: a) directorul general al institutului, care este şi preşedintele consiliului de administraţie; b) un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei; c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii; d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; e) un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale; f) un reprezentant al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate; g) preşedintele consiliului ştiinţific. (2) Consiliul de administraţie îşi desemneazã prin vot vicepreşedintele. ART. 15 (1) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, la propunerea conducerii unitãţilor de la care aceştia provin. (2) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de cãtre acelaşi organ care a fãcut numirea. ART. 16 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetãţeni romani şi: a) îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile ce deriva din aceasta calitate; b) sunt plãtiţi pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunarã, stabilitã de consiliul de administraţie, care nu poate fi mai mare de 20% din salariul de baza al directorului general al institutului; c) nu pot face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente. (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie: a) cei care au suferit condamnãri; b) cei care personal ori soţul sau sotia, copiii ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv sunt în acelaşi timp patroni, asociaţi, directori sau deţin alte funcţii de conducere la societãţile comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii economice directe. ART. 17 Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare, aprobat de ministrul sãnãtãţii şi familiei. Consiliul de administraţie hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe. ART. 18 (1) Consiliul de administraţie se întruneşte, de regula, o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea a cel puţin o treime din numãrul membrilor consiliului de administraţie. (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedinte. ART. 19 (1) Consiliul de administraţie îşi poate desfasura activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. (2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. ART. 20 La şedinţele consiliului de administraţie este invitat permanent un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institut sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat. ART. 21 Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi recompensata material conform prevederilor legale. ART. 22 (1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin. (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au comunicat în scris despre aceasta Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei. (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat dispoziţiile art. 16 alin. (1) lit. c) şi alin. (2) lit. b) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt. ART. 23 Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii: a) avizeazã modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura sau din subordinea acestuia; b) aproba strategia de dezvoltare a institutului, în concordanta cu strategia generalã în domeniul propriu de activitate; c) aproba propunerile consiliului ştiinţific, strategia şi programele de cercetare-dezvoltare ale institutului, în concordanta cu strategia generalã în domeniul propriu de activitate; d) propune Programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înainteazã spre aprobare Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii; e) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli care se depune la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale; f) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institut în conformitate cu programele de dezvoltare adoptate, finanţate din surse proprii, alocaţii de la buget, credite bancare; g) rãspunde pentru modul de administrare a întregului patrimoniu, pentru integritatea acestuia, precum şi pentru modul de utilizare a mijloacelor financiare ale unitãţii, potrivit legii; h) aproba taxele pentru produsele şi serviciile furnizate, în conformitate cu dispoziţiile legii; i) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta, în condiţiile legii; j) aproba volumul creditelor bancare contractate şi stabileşte modul de rambursare a acestora, în condiţiile legii; k) aproba regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului ştiinţific, ale cãrui componenta, constituire şi atribuţii se stabilesc în conformitate cu prevederile legale; l) aproba angajarea şi concedierea membrilor comitetului de direcţie, alţii decât directorul general; m) aproba mandatul directorului general pentru negocierea contractului colectiv de munca; n) aproba regulamentul de ordine interioarã privind respectarea statutului personalului, disciplinei, protecţiei şi securitãţii la locul de munca; o) aproba organizarea şi funcţionarea subunitatilor din structura şi din subordinea institutului; p) asigura legatura permanenta cu sindicatele din unitate şi cu reprezentanţii salariaţilor, pentru rezolvarea operativã a problemelor ce apar, în scopul desfãşurãrii optime a activitãţilor institutului; q) aproba criteriile şi componenta comisiei de concurs pentru ocuparea posturilor de conducere din cadrul institutului; r) aproba orice alte hotãrâri şi dispune mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe. ART. 24 În primul trimestru al fiecãrui an, consiliul de administraţie prezintã Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
SECŢIUNEA a 3-a Comitetul de direcţie
ART. 25 Conducerea operativã a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi directorii din structura institutului. ART. 26 Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor institutului, rezultate din: a) strategia de dezvoltare; b) programul anual de cercetare-dezvoltare; c) programul anual de furnizare de servicii şi de producţie; d) programul de investiţii; e) sarcinile ce revin institutului din contractele şi convenţiile de colaborare în domeniul cercetãrii, formãrii, producţiei, precum şi din acţiunile de supraveghere a stãrii de sãnãtate; f) sistemul de asigurare a calitãţii produselor şi serviciilor de specialitate; g) bugetul de venituri şi cheltuieli. ART. 27 (1) Comitetul de direcţie îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: a) repartizeazã sarcinile profesionale şi economico-financiare pe structuri componente, asigurând realizarea activitãţilor; b) organizeazã activitãţile institutului, asigura baza materialã din ţara şi din import, în limita resurselor financiare; c) stabileşte rãspunderile şi competentele pe niveluri ierarhice şi structuri organizatorice, precum şi relaţiile dintre acestea; d) aplica mãsurile stabilite de consiliul de administraţie pentru paza bunurilor unitãţii, protecţia patrimoniului şi a datelor, respectarea ordinii şi disciplinei; e) stabileşte împuterniciri de reprezentare a unitãţii pentru fiecare dintre membrii comitetului de direcţie; f) stabileşte salarizarea personalului în condiţiile legii; g) controleazã şi monitorizeazã periodic îndeplinirea activitãţilor pe structurile componente. (2) Comitetul de direcţie îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie. ART. 28 (1) Comitetul de direcţie se întruneşte bilunar sau ori de câte ori interesele institutului o impun, la convocarea directorului general. (2) La întrunirile comitetului de direcţie pot fi invitate şi alte persoane din institut.
SECŢIUNEA a 4-a Directorul general
ART. 29 Activitatea curenta a institutului este condusã de directorul general, numit, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit. ART. 30 (1) Directorul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: a) reprezintã personal sau prin delegat institutul în relaţiile cu organele statului, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţara ori din strãinãtate; b) asigura, prin comitetul de direcţie, negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut şi aproba salariile rezultate din negocierea directa; c) angajeazã prin semnatura unitatea în relaţiile cu terţii, în limita competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare; d) angajeazã şi concediazã personalul propriu al institutului, în conformitate cu prevederile legale şi ale contractului colectiv de munca, la propunerea comitetului de direcţie; e) aproba normele privind disciplina tehnologicã şi administrativã; f) emite decizii de recuperare a pagubelor aduse unitãţii, în conformitate cu prevederile legale; g) numeşte şi revoca conducãtorii subunitatilor din structura şi din subordinea institutului, precum şi directorii din structura organizatoricã a institutului, cu avizul consiliului de administraţie; h) premiaza sau sancţioneazã personalul din unitãţi, la propunerea sefilor locurilor de munca; i) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific gradele I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific; j) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile <>art. 20 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 ; k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului. (2) Directorul general îndeplineşte orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie.
SECŢIUNEA a 5-a Consiliul ştiinţific
ART. 31 (1) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din 15 membri reprezentând toate direcţiile ştiinţifice din cadrul institutului. (2) Consiliul ştiinţific realizeazã coordonarea şi evaluarea activitãţii de cercetare-dezvoltare a institutului. (3) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învãţãmântul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã acestuia, aleşi pe o perioada de 4 ani, prin vot secret, de cãtre cadrele cu studii superioare din institut sau numiţi de comitetul de direcţie, dupã caz. (4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific al institutului. (5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie. ART. 32 Consiliul ştiinţific îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul propriu de activitate şi a Planului naţional pentru cercetaredezvoltare şi inovare; b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã; c) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora; d) avizeazã hotãrârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare; e) propune mãsuri pentru dezvoltarea profesionalã şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare şi a celorlalte categorii de personal; g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific, cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III; h) organizeazã acţiuni cu caracter ştiinţific; i) propune comitetului de direcţie acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific; j) propune comitetului de direcţie acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în strãinãtate pentru personalul institutului; k) propune comitetului de direcţie acordarea de premii ştiinţifice.
CAP. 6 Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare
ART. 33 (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice. (2) Bilanţul contabil anual se avizeazã de cãtre consiliul de administraţie al institutului, se supune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, se transmite Ministerului Finanţelor Publice şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. ART. 34 (1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar. (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale. ART. 35 Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat. ART. 36 (1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractele colective de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, potrivit legii. (2) Salariul de baza al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, în funcţie de gradul de îndeplinire a criteriilor de performanta, potrivit reglementãrilor legale. ART. 37 (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societãţile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi a Ministerului Finanţelor Publice. ART. 38 (1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta prevederilor art. 20 şi ale <>art. 49 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 . (2) În cazul investiţiilor finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestuia, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate. (3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice. (4) Contractele de credite mai mari de 500 milioane lei în vederea realizãrii de investiţii de natura celor prevãzute la alin. (1) şi (2) se încheie cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei. ART. 39 (1) Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutarã, stabilite prin actele normative în vigoare. (2) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România. ART. 40 Institutul îşi va organiza auditul intern şi controlul financiar preventiv în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern şi controlul financiar preventiv, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 301/2002 .
CAP. 7 Reglementarea litigiilor
ART. 41 Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, care nu au fost soluţionate pe cale amiabila, sunt supuse spre soluţionare instanţelor judecãtoreşti de drept comun sau arbitrajului.
CAP. 8 Relaţii comerciale
ART. 42 Preţurile şi taxele pentru produsele şi serviciile furnizate de institut se supun legilor şi reglementãrilor privind preţurile şi taxele. ART. 43 Relaţiile comerciale pentru desfacerea producţiei proprii cãtre persoane juridice se desfãşoarã pe baza de contracte încheiate cu beneficiarii, potrivit reglementãrilor legale.
CAP. 9 Dispoziţii finale
ART. 44 (1) Prezentul regulament se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la activitatea institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare. (2) Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face prin hotãrâre a Guvernului, la initiativa Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în urma propunerii consiliului de administraţie. ART. 45 Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email