Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 3 din 27 iunie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 680 din 16 iulie 2024.────────── CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, denumit în continuare Consiliul, este organism independent cu activitate administrativ-jurisdicţională, ce funcţionează în baza prezentului regulament, având competenţa soluţionării contestaţiilor formulate în cadrul procedurilor de atribuire a contractelor, conform art. 12 din Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare. (2) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul adoptă decizii şi încheieri. ART. 2 (1) Competenţele Consiliului se realizează cu respectarea principiilor independenţei şi stabilităţii în funcţie a membrilor săi, ale transparenţei şi imparţialităţii în luarea deciziilor. (2) Procedura de soluţionare a contestaţiilor se desfăşoară potrivit legii, cu respectarea principiilor legalităţii, celerităţii, contradictorialităţii, asigurării dreptului la apărare, imparţialităţii şi independenţei activităţii administrativ-jurisdicţionale. (3) În desfăşurarea activităţii sale, Consiliul stabileşte contacte şi cooperează cu alte autorităţi publice, cu instituţiile corespondente din statele membre ale Uniunii Europene sau cu organisme internaţionale similare. ART. 3 Sediul Consiliului este în municipiul Bucureşti, str. Stavropoleos nr. 6, sectorul 3. CAP. II Organizarea Consiliului ART. 4 (1) Personalul Consiliului este compus din membrii acestuia, denumiţi în continuare consilieri de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice, care îşi desfăşoară activitatea în complete, şi personal tehnico-administrativ. (2) Fiecare complet de soluţionare a contestaţiilor este format din 3 membri ai Consiliului, dintre care unul are calitatea de preşedinte al completului. (3) În cadrul fiecărui complet cel puţin unul dintre membri este licenţiat în drept, cu o vechime de cel puţin zece ani în domeniul juridic, conform art. 44 alin. (2) din Legea nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 5 (1) Structura organizatorică a Consiliului este prevăzută în anexa nr. 1. (2) Structura personalului şi numărul salariaţilor pentru fiecare direcţie, serviciu sau compartiment se aprobă prin hotărâre a plenului, în condiţiile legii, la propunerea preşedintelui Consiliului. (3) Atribuţiile individuale ale membrilor Consiliului şi ale personalului tehnico-administrativ se stabilesc prin fişa postului. ART. 6 (1) Conducerea Consiliului este asigurată de un preşedinte, ales prin vot secret, cu majoritate absolută, de către membrii Consiliului reuniţi în plen. În exercitarea atribuţiilor sale, acesta este ajutat de un colegiu, constituit în condiţiile art. 39 din Legea nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Plenul Consiliului, convocat în condiţiile legii, este format din consilierii de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice. (3) Preşedintele este ales pentru o perioadă de 3 ani, mandatul său putând fi reînnoit o singură dată. ART. 7 (1) Preşedintele Consiliului se alege dintre consilierii de soluţionare a contestaţiilor, licenţiaţi în drept, cu o vechime de cel puţin 12 ani în domeniul juridic, dintre care cel puţin 3 ani în funcţia de consilier de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice, care şi-au exprimat public intenţia de a candida. (2) Data alegerilor este stabilită de către comisia de organizare a alegerilor şi nu poate fi cu mai puţin de 15 zile înainte de ziua expirării mandatului preşedintelui. (3) Candidaturile se depun începând cu ziua următoare celei în care s-a stabilit data alegerilor, la comisia constituită în acest scop, formată din 3 persoane alese din rândul membrilor Consiliului, în ordinea descrescătoare a clasamentului voturilor obţinute. Procedura de alegere a comisiei cuprinde un singur tur. (4) Din comisia de organizare a alegerilor, a cărei constituire are loc în prima lună a anului în care expiră mandatul preşedintelui, nu pot face parte membrii Consiliului care şi-au exprimat public intenţia de a candida la preşedinţia acestuia. În această situaţie, vor deveni membri ai comisiei persoanele aflate pe locurile următoare în clasamentul prevăzut la alin. (3). (5) Perioada de depunere a candidaturilor se încheie cu 48 de ore înainte de data stabilită pentru desfăşurarea alegerilor. (6) Modalitatea de desfăşurare a alegerilor, inclusiv formatul buletinului de vot se stabilesc de către comisia de organizare a alegerilor, regulile fiind aduse la cunoştinţa plenului prin e-mail şi prin afişare la sediul Consiliului, cu 48 de ore înainte de data alegerilor. (7) Membrii Consiliului care se consideră vătămaţi pot contesta organizarea şi/sau rezultatul alegerii preşedintelui în termen de 24 de ore de la validarea votului. Contestaţiile se soluţionează în termen de cel mult 24 de ore de la expirarea termenului pentru depunerea contestaţiilor de către comisia de organizare a alegerilor pentru funcţia de preşedinte al Consiliului. (8) Desfăşurarea procedurii de alegere a preşedintelui Consiliului se consemnează într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei de organizare a alegerilor, ce constituie actul de învestire a preşedintelui. (9) În situaţia în care unul dintre termenele prevăzute la alin. (2) şi (5)-(7) se împlineşte într-o zi nelucrătoare, acesta se prelungeşte corespunzător. ART. 8 (1) Preşedintele ales al Consiliului poate fi revocat din funcţie oricând în timpul mandatului, în oricare dintre următoarele cazuri: a) în cazul exercitării necorespunzătoare a atribuţiilor privind organizarea eficientă, comportamentul, comunicarea, asumarea responsabilităţilor şi aptitudinilor manageriale; b) în cazul aplicării unei sancţiuni disciplinare, rămasă definitivă, cu excepţia avertismentului. (2) La verificarea organizării eficiente a activităţii vor fi avute în vedere: folosirea adecvată a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesităţilor, gestionarea situaţiilor de criză, raportul resurse investite - rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregătirii şi perfecţionării profesionale şi repartizarea sarcinilor în cadrul Consiliului. (3) La verificarea comportamentului şi comunicării vor fi avute în vedere, de exemplu: comportamentul şi comunicarea cu consilierii de soluţionare a contestaţiilor (inclusiv intervenţii/presiuni în activitatea de soluţionare), personalul tehnico-administrativ, persoanele implicate în actul administrativ-jurisdicţional, alte instituţii, mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul Consiliului şi transparenţa actului de conducere. (4) La verificarea asumării responsabilităţii vor fi avute în vedere, de exemplu: îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege şi regulamente, implementarea strategiilor naţionale în domeniul achiziţiilor publice şi respectarea principiului distribuirii aleatorii a cauzelor pe rolul Consiliului. (5) La verificarea aptitudinilor manageriale vor fi avute în vedere, de exemplu: capacitatea de organizare, capacitatea rapidă de decizie, capacitatea de a gestiona situaţiile de criză, capacitatea de coordonare şi gestionare a resurselor umane existente, în sensul motivării acestora, al dezvoltării abilităţilor profesionale şi personale, al identificării nevoii de perfecţionare individuală, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de delegare obiectivă a atribuţiilor în funcţie de obiectivele individuale. (6) Preşedintele se revocă cu votul majorităţii absolute a membrilor Consiliului. ART. 9 (1) În situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (1), procedura de revocare din funcţie se desfăşoară după cum urmează: a) solicitarea de revocare poate fi iniţiată de cel puţin o treime din numărul consilierilor de soluţionare a contestaţiilor; b) solicitarea trebuie să cuprindă indicarea concretă a situaţiilor care atrag revocarea din funcţia de preşedinte; c) solicitarea de revocare asumată prin semnătură se transmite de oricare dintre iniţiatori tuturor membrilor Consiliului. (2) În termen de cel mult 3 zile de la data transmiterii solicitării de revocare, se convoacă plenul de către preşedintele Consiliului sau colegiul Consiliului sau de majoritatea membrilor colegiului ori de cel puţin o treime din membrii Consiliului. În termenul indicat preşedintele poate formula un răspuns la cele ce fac obiectul solicitării de revocare. (3) În cadrul şedinţei se dezbat situaţiile care sunt cuprinse în solicitarea de revocare şi se trece la procedura de votare, prin vot secret, a revocării preşedintelui. (4) Hotărârea plenului Consiliului prin care se adoptă revocarea din funcţie se redactează în cel mult 3 zile de la adoptare şi se comunică tuturor angajaţilor Consiliului, în cadrul aceluiaşi termen. (5) Hotărârea plenului Consiliului de revocare din funcţia de conducere poate fi atacată în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 10 (1) În caz de vacantare a funcţiei de preşedinte, în cazul suspendării raporturilor de serviciu, precum şi în cazul mutării temporare a preşedintelui interimatul se va asigura de către unul dintre membrii colegiului, ales prin vot de către majoritatea absolută a membrilor Consiliului. Interimatul, în cazul vacantării funcţiei, se va asigura până la alegerea noului preşedinte, iar în cazul suspendării raporturilor de serviciu, respectiv al mutării temporare a preşedintelui, până la încetarea motivelor care au determinat aceste măsuri, dar nu mai mult de 3 luni. (2) Procedura alegerii noului preşedinte va fi demarată într-un termen de cel mult 10 zile de la intervenirea situaţiei ce a determinat-o. (3) Interimatul funcţiei de preşedinte poate fi asigurat pe o perioadă de cel mult 3 luni de la data alegerii. În cazul în care în decursul celor 3 luni, din motive obiective, nu se poate desemna noul preşedinte, se va proceda la o nouă alegere dintre membrii colegiului pentru asigurarea perioadei de interimat. (4) În situaţia în care preşedintele Consiliului nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acesta are obligaţia de a le delega, prin ordin, unuia dintre membrii colegiului Consiliului. ART. 11 (1) Preşedintele reprezintă Consiliul şi îl angajează patrimonial prin semnătura sa, în calitate de ordonator principal de credite, în raporturile cu terţii. În scopul organizării eficiente a activităţii, preşedintele Consiliului are următoarele atribuţii manageriale: a) întocmeşte regulamentul de ordine internă al Consiliului şi îl supune aprobării plenului acestuia; b) ia măsuri pentru organizarea şi buna funcţionare a Consiliului; c) înaintează prim-ministrului propunerile de numire a membrilor Consiliului, pentru candidaţii declaraţi admişi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice; d) asigură şi verifică respectarea prevederilor legale şi a regulamentelor, atât de către membrii Consiliului, cât şi de către personalul tehnico-administrativ; e) asigură şi răspunde de repartizarea aleatorie a contestaţiilor către completele de soluţionare a contestaţiilor; f) aprobă, cu respectarea propunerii colegiului Consiliului, componenţa completelor şi desemnarea preşedinţilor acestora; g) numeşte, prin ordin, consilierii de serviciu; h) desemnează membrii Consiliului care urmează să îndeplinească şi alte atribuţii decât cele privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor, în condiţiile legii; i) răspunde de organizarea activităţii de formare profesională continuă; j) convoacă plenul Consiliului, colegiul Consiliului sau sesizează comisia de disciplină, ori de câte ori este cazul; k) numeşte în funcţie personalul tehnico-administrativ, aprobă delegarea, detaşarea, dispune promovarea şi aplică sancţiunile pentru această categorie de personal, conform dispoziţiilor legale în vigoare; l) ia măsuri pentru respectarea de către întreg personalul Consiliului a tuturor drepturilor şi obligaţiilor stabilite prin reglementările legale în vigoare şi a regulamentelor interne; m) aprobă fişele de post ale personalului; n) răspunde de organizarea arhivei Consiliului; o) prezintă Parlamentului şi susţine, după caz, în faţa acestuia raportul de activitate anual, pe care îl transmite concomitent, spre informare, prim-ministrului şi Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice; p) coordonează activitatea de redactare şi editare a Buletinului Oficial al Consiliului; q) asigură constituirea de baze de date privind contestaţiile cu care a fost sesizat spre soluţionare Consiliul; r) reprezintă Consiliul în relaţia cu Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice şi cu alte instituţii/organisme cu atribuţii în domeniul achiziţiilor publice, în scopul promovării unor politici unitare în domeniul achiziţiilor publice; s) dispune măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi, conform dispoziţiilor legale în vigoare; ş) elaborează anual un raport asupra sistemului de control intern/managerial, care se prezintă ca anexă la situaţia financiară a exerciţiului bugetar încheiat, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare. (2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Consiliului emite ordine. (3) În exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere, preşedintele este degrevat parţial de activitatea de soluţionare a contestaţiilor, completul în care activează primind cu 15% mai puţine dosare. ART. 12 (1) Colegiul Consiliului este format din 3 membri aleşi prin vot secret, cu majoritate absolută, de toţi membrii Consiliului, dintre consilierii de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care şi-au exprimat public intenţia de a candida. (2) Procedura de alegere a membrilor colegiului Consiliului se desfăşoară cu respectarea procedurii de alegere a preşedintelui Consiliului, prevăzută la art. 7. ART. 13 (1) Membrii colegiului pot fi revocaţi din funcţie oricând în timpul mandatului, în oricare dintre următoarele cazuri: a) în cazul exercitării necorespunzătoare a atribuţiilor ce le revin, potrivit art. 15; b) în cazul aplicării unei sancţiuni disciplinare, rămasă definitivă, cu excepţia avertismentului. (2) Membrii colegiului se revocă cu votul majorităţii absolute a membrilor Consiliului. (3) Procedura de revocare a membrilor colegiului Consiliului se desfăşoară cu respectarea procedurii de revocare a preşedintelui Consiliului, prevăzută la art. 9. ART. 14 În caz de vacantare a funcţiei de membru al colegiului Consiliului, precum şi în cazul suspendării raporturilor de serviciu se procedează la alegerea noului membru într-un termen de cel mult 10 zile de la apariţia acestei situaţii. ART. 15 Colegiul Consiliului are următoarele atribuţii: a) asigură, prin membrii săi, coordonarea evaluării performanţelor individuale profesionale ale membrilor Consiliului, potrivit procedurii prevăzute în anexa nr. 2; b) susţine activitatea preşedintelui, conform prevederilor prezentului regulament; c) aprobă sau, după caz, avizează, la cererea preşedintelui, deciziile/ordinele acestuia, în cazurile prevăzute de lege sau de regulamente; d) convoacă plenul Consiliului ori de câte ori se impune dezbaterea unor probleme organizatorice sau profesionale, iar preşedintele Consiliului refuză o astfel de convocare; e) se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar; f) dezbate împreună cu preşedintele Consiliului şi propune preşedintelui măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii Consiliului, inclusiv pentru suplimentarea sau reducerea numărului de posturi; g) formulează puncte de vedere la proiectele de acte normative în domeniul achiziţiilor publice înaintate Consiliului, pe care le supune avizării plenului prin intermediul preşedintelui; h) propune preşedintelui componenţa completelor de soluţionare a contestaţiilor la începutul fiecărui an calendaristic sau în alte situaţii ce impun acest demers, urmărind pe cât posibil asigurarea continuităţii acestora; i) propune preşedintelui schimbarea membrilor completelor de soluţionare a contestaţiilor, în cazurile în care, potrivit legii, se impune acest lucru; j) propune preşedintelui membrii Consiliului ce vor fi desemnaţi preşedinţi ai completelor de soluţionare a contestaţiilor; k) soluţionează cererile membrilor Consiliului formulate în legătură cu activitatea Consiliului şi le supune spre aprobare preşedintelui; l) la sesizarea în scris a preşedintelui de complet, verifică respectarea termenelor de soluţionare a contestaţiilor şi propune măsuri în vederea respectării acestora, în situaţia în care nu au fost emise deciziile în termen legal; m) avizează proiectul de buget al Consiliului. ART. 16 (1) Plenul Consiliului are următoarele obligaţii: a) dezbate activitatea anuală desfăşurată de Consiliu; b) alege şi revocă preşedintele Consiliului şi membrii colegiului Consiliului, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament; c) dezbate probleme de drept şi organizatorice; d) analizează proiecte de acte normative, proiectele regulamentelor interne şi de organizare şi funcţionare; e) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau de regulamente. (2) Şedinţele plenului Consiliului pot fi convocate de preşedintele Consiliului, de colegiul Consiliului sau de majoritatea membrilor colegiului ori de cel puţin o treime dintre membrii Consiliului. (3) Şedinţele plenului Consiliului sunt conduse, în funcţie de cine le convoacă, de către preşedintele Consiliului, de membrul colegiului cu cea mai mare vechime în cadrul Consiliului, respectiv de un membru al Consiliului din treimea care a convocat şedinţa, desemnat de aceasta. În caz de dezacord, plenul stabileşte cine va conduce şedinţa. (4) Membrii Consiliului prezenţi la serviciu au obligaţia de a participa la şedinţele plenului, convocat potrivit alin. (2). (5) Convocarea plenului Consiliului se realizează în scris, inclusiv prin mijloace electronice sau, după caz, telefonic. (6) Dovada convocării, minutele şi hotărârile plenului se păstrează într-o mapă la cabinetul preşedintelui Consiliului. Hotărârile plenului sunt semnate de către preşedintele Consiliului sau, în caz de refuz, de către membrii prezenţi la şedinţa de plen. Ele sunt numerotate şi datate. ART. 17 (1) Personalul tehnico-administrativ al Consiliului îşi desfăşoară activitatea în cadrul următoarelor structuri: a) Direcţia economică administrativă şi achiziţii publice, ce include Serviciul economic, financiar-contabilitate şi resurse umane, Serviciul tehnic, administrativ şi IT şi Compartimentul achiziţii publice; b) Direcţia juridică, ce include Serviciul juridic, contencios-administrativ şi arhivă şi Serviciul juridic de pe lângă completele de soluţionare a contestaţiilor; c) Compartimentul audit intern. (2) Conducerea structurilor organizatorice din aparatul propriu al Consiliului este asigurată prin directori/şefi serviciu, după caz, care organizează, coordonează, îndrumă şi răspund de activitatea acestora. ART. 18 Serviciul economic, financiar-contabilitate şi resurse umane are următoarele atribuţii: a) răspunde de aprovizionarea cu materialele necesare desfăşurării activităţii Consiliului; b) asigură gestionarea şi administrarea resurselor materiale şi băneşti ale Consiliului; c) verifică modul în care se respectă regulile de acces al publicului în incinta Consiliului; d) întocmeşte corespondenţa cu caracter administrativ a Consiliului; e) duce la îndeplinire/verifică măsurile pentru asigurarea pazei şi igienei sediului Consiliului, pentru securitatea bunurilor, paza contra incendiilor şi protecţia muncii; f) îndeplineşte orice alte sarcini cu caracter administrativ dispuse de preşedintele Consiliului; g) asigură gestionarea, administrarea şi utilizarea creditelor bugetare puse la dispoziţia Consiliului de la bugetul de stat, asigură evidenţa angajamentelor bugetare şi legale, ţine evidenţa contabilă sintetică şi analitică a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, precum şi a veniturilor şi a cheltuielilor pe bază de numerar şi, respectiv, pe bază de angajamente, efectuează plăţile în conformitate cu prevederile bugetare aprobate, întocmeşte situaţiile financiare la termenele prevăzute de lege şi răspunde de înregistrarea corectă a operaţiunilor patrimoniale; h) întocmeşte documentaţia privind bugetul anual al Consiliului, conform metodologiei Ministerului Finanţelor; i) urmăreşte execuţia bugetului de cheltuieli aprobat anual pentru Consiliu, în conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu alte legi, acte şi reglementări cu caracter normativ în domeniu, şi întocmeşte proiectul bugetului de cheltuieli pentru anul următor celui în execuţie; j) întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile patrimoniale, precum şi balanţele de verificare sintetice şi analitice; k) evidenţiază rezultatele inventarierii anuale a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, consemnate în procese-verbale de inventariere care se înregistrează atât în evidenţa tehnico-operativă, cât şi în evidenţa contabilă; l) urmăreşte reflectarea în contabilitate a rezultatelor casării bunurilor, potrivit reglementărilor legale; m) efectuează plata cheltuielilor din bugetul Consiliului pe baza documentelor de angajare, lichidare şi ordonanţare aprobate de persoanele împuternicite, întocmeşte instrumentele de plată aferente şi le depune în termenele legale pentru efectuarea plăţii; n) ţine evidenţa angajamentelor legale şi bugetare, potrivit legii; o) verifică şi avizează pentru control financiar preventiv operaţiunile privind deschiderea, repartizarea şi modificarea creditelor bugetare, asigură efectuarea controlului financiar preventiv propriu la nivelul Consiliului, conform legislaţiei în domeniu, exercită aplicarea vizei de control financiar-preventiv după realizarea controalelor de legalitate, regularitate şi bugetar; p) întocmeşte listele anuale pentru cheltuielile de capital finanţate de la bugetul de stat, pe baza programelor de dezvoltare a activităţilor specifice instituţiei; q) întocmeşte şi transmite lunar, trimestrial şi anual către forurile abilitate stabilite prin lege raportările privind modul de utilizare, administrare şi gestionare a creditelor bugetare avute la dispoziţie; r) organizează şi realizează gestiunea resurselor umane, a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici în cadrul Consiliului, colaborează direct cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, care îi acordă asistenţă de specialitate şi coordonare metodologică; s) ţine evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici din cadrul Consiliului, potrivit formatului stabilit de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, şi transmite acestei instituţii toate informaţiile cuprinse în evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici din cadrul acestora; ş) asigură constituirea unei baze de date referitoare la funcţiile publice şi funcţionarii publici din cadrul Consiliului; t) anual, întocmeşte lucrările privind planul de ocupare a funcţiilor publice, pe care îl transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici spre avizare; ţ) anual, transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici datele personale ale funcţionarilor publici, precum şi modificările intervenite; u) întocmeşte documentaţia necesară avizării funcţiilor publice din cadrul Consiliului; v) organizează şi asigură procedurile legate de depunerea jurământului de către funcţionarii publici conform legislaţiei în vigoare; w) reactualizează baza de date în funcţie de modificările apărute în structura ei, cum ar fi: angajări, încetări/suspendări ale raporturilor de muncă/serviciu, modificări ale sporului de vechime, avansări în clase şi grade profesionale, respectiv în grade şi trepte profesionale pentru personalul contractual, indexări, majorări, pe care le supune spre aprobare; x) respectă legislaţia muncii privind aplicarea formelor de salarizare, de stabilire a salariului şi a altor drepturi de personal; y) colectează şi verifică pontajele şi întocmeşte statele de plată; z) ţine evidenţa concediilor de odihnă şi calculează drepturile aferente acestora; aa) primeşte certificatele medicale şi efectuează calculul acestora; bb) operează în programul de salarii modificările; cc) efectuează calculul salariilor conform legislaţiei şi prezenţei la lucru; dd) răspunde de întocmirea corectă a statelor de plată; ee) anual, întocmeşte lucrările privind avansarea în funcţii, promovarea în categorie, clasă şi grad pentru funcţionarii publici, respectiv grade şi trepte profesionale pentru personalul contractual; ff) întocmeşte lucrările necesare pentru numirea în funcţii publice, încetarea raporturilor de serviciu, încadrarea, promovarea, transferarea, detaşarea, numirea temporară cu delegaţie în funcţii de conducere, schimbarea locului de muncă şi desfacerea contractelor de muncă pentru personalul din cadrul Consiliului, redactând, în funcţie de situaţie, o informare, un referat de aprobare şi/sau un ordin; gg) întocmeşte referatul şi dispoziţia pentru reluarea activităţii persoanelor care au beneficiat de concediu pentru îngrijirea copiilor în vârstă de până la 2 sau 3 ani, după caz; hh) întocmeşte şi predă în termen rapoartele statistice lunare, trimestriale, semestriale şi anuale privind numărul salariaţilor şi cheltuielile instituţiei cu forţa de muncă; ii) asigură planificarea şi efectuarea concediilor de odihnă pe anul în curs, în mod eşalonat, pe baza propunerilor direcţiilor/serviciilor/birourilor; jj) întocmeşte şi prezintă preşedintelui referatul de aprobare a scoaterii la concurs a posturilor de conducere vacante de la nivelul instituţiei; kk) întocmeşte şi poartă răspunderea pentru completarea şi păstrarea dosarelor profesionale ale funcţionarilor publici şi a dosarelor personale ale angajaţilor cu contract de muncă din cadrul Consiliului; ll) asigură realizarea procesului de evaluare a performanţelor profesionale individuale pentru personalul din cadrul Consiliului; mm) organizează activitatea de formare şi perfecţionare profesională a membrilor Consiliului şi a personalului tehnico-administrativ; nn) organizează procedurile legale privind recrutarea, încadrarea, numirea, promovarea, transferul, detaşarea, delegarea ori încetarea din funcţie a membrilor Consiliului şi a personalului tehnico-administrativ; oo) fundamentează şi întocmeşte deciziile de stabilire a drepturilor salariale ale membrilor Consiliului şi ale personalului tehnico-administrativ, pe care le supune aprobării preşedintelui; pp) coordonează activitatea de completare, actualizare şi de ţinere a evidenţei fişelor de post din cadrul Consiliului; qq) coordonează activitatea de completare, actualizare şi de ţinere a evidenţei declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese pentru membrii Consiliului, potrivit legii. ART. 19 Serviciul tehnic, administrativ şi IT are următoarele atribuţii: a) întocmeşte actele de comunicare/solicitare date şi documente către părţi şi toate celelalte acte de procedură dispuse de completele Consiliului; b) completează borderourile şi predă corespondenţa privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor pentru expediere; c) tehnoredactează partea introductivă a deciziei/încheierii, cu datele de identificare ale părţilor şi ale procedurii de atribuire în cadrul căreia s-a emis actul atacat şi considerentele, în care se arată obiectul contestaţiei şi susţinerile pe scurt ale părţilor, ale căror corectitudine şi exactitate şi le asumă prin semnarea deciziei/încheierii la finalul acesteia, asigură accesul părţilor la dosare sau orice alte lucrări repartizate de preşedintele Consiliului; d) întocmeşte adresele de înaintare a deciziilor emise de completele de soluţionare a contestaţiilor în termenul prevăzut de lege; e) ţine evidenţa dosarelor aflate în soluţionare la nivelul completelor şi întocmeşte documente statistice, după caz; f) întocmeşte statistici referitoare la activitatea Consiliului şi asigură accesul la acestea, prin publicarea pe pagina web; g) monitorizează, întreţine şi actualizează pagina web/portalul Consiliului; h) face menţiuni în registrul de evidenţă a redactării deciziilor; i) asigură, după caz, asistenţă de specialitate completelor, în cauze ce privesc aspecte de natură tehnică; j) instalează, actualizează şi întreţine componentele software; k) creează forma primară a bazelor de date (numele bazei de date, structurile de memorare şi alte atribute ale bazei de date); l) modifică anumite caracteristici ale bazei de date sau ştergerea unei baze de date; m) defineşte utilizatorii şi privilegiile acestora asupra bazei de date pentru asigurarea funcţionalităţii, securităţii şi confidenţialităţii datelor; n) pune la dispoziţia salariaţilor credenţiale pentru a putea fi conectaţi la reţea, precum şi o adresă de e-mail de forma utilizator@cnsc.ro; o) monitorizează şi optimizează performanţele bazelor de date şi ale sistemelor informatice; p) asigură funcţiile de backup şi recovery pentru informaţiile stocate de Consiliu, precum şi a bazelor de date; q) administrează toate aplicaţiile informatice (de gestionare a bazelor de date, de securizare a reţelei, de monitorizare video, control acces etc.); r) instalează, configurează şi întreţine serverele de aplicaţii; s) instalează şi configurează fiecare staţie de lucru; ş) gestionează politicile de securitate ale reţelei Consiliului; t) gestionează resursele informatice şi de comunicaţii: (i) resurse hardware: calculatoare desktop şi portabile, servere, imprimante, echipamente de transmisie (switch-uri, huburi, cablaje), scanere; (ii) resurse software generale şi aplicaţii achiziţionate din resurse proprii, prin programe cu finanţare externă, donaţii etc.; (iii) servicii: acces internet şi poştă electronică; ţ) asigură funcţionarea echipamentelor electronice şi a programelor aferente aflate în dotarea Consiliului şi informează asupra nevoii de achiziţie, actualizare sau înnoire a acestora; u) creează, modifică şi dezactivează utilizatorii interni în platforma Consiliului; v) alocă utilizatorii interni, conform rolului atribuit în sistem; w) gestionează şi protejează informaţiile referitoare la configurarea reţelei (protocoale, porturi), codurile licenţelor de utilizare a pachetelor software, precum şi elementele de identificare ale utilizatorilor în reţea; x) asigură securitatea informaţiilor şi protecţia împotriva alterării şi distrugerii acestora; y) actualizează informaţii şi dezactivează utilizatori externi conform cererilor primite; z) respectă normele în vigoare cu privire la software-ul utilizat în Consiliu; aa) răspunde de calitatea sistemului informatic realizat; bb) asigură asistenţă tehnică în procesul de colectare şi de prelucrare a datelor la nivelul Consiliului; cc) asigură respectarea normelor de confidenţialitate, de stocare şi de arhivare a datelor statistice; dd) respectă normele de confidenţialitate a datelor statistice; ee) îndeplineşte alte sarcini, conform obiectului său specific de activitate; ff) participă la toate fazele proiectelor privind achiziţionarea sau dezvoltarea de aplicaţii/produse software/hardware, respectiv la: întocmirea caietelor de sarcini, participarea în comisiile privind achiziţiile publice, recepţia produselor, instalarea, darea în exploatare şi administrarea acestora; gg) primeşte şi înregistrează actele de sesizare a Consiliului, dosarele de la instanţe, precum şi orice altă corespondenţă; hh) ţine evidenţa actelor de sesizare, precum şi a circulaţiei acestora în cadrul Consiliului; ii) analizează petiţiile înregistrate, date în competenţa sa, altele decât contestaţiile şi cererile conexe, înaintate pe cale administrativ-jurisdicţională şi face propuneri preşedintelui Consiliului în legătură cu modul de soluţionare; jj) face menţiuni în registrul destinat petiţiilor, înregistrând cererile şi răspunsurile privind accesul la informaţiile publice; kk) expediază curţilor de apel dosarele în care s-a formulat plângere; ll) asigură întocmirea şi păstrarea în bună stare a registrului general de intrare-ieşire a corespondenţei, a registrului general de contestaţii şi a oricăror alte registre speciale; mm) asigură întocmirea de statistici referitoare la activitatea Consiliului şi accesul la acestea; nn) întocmeşte proceduri de comunicare cu presa, ca parte componentă a comunicării interne şi externe la nivel de instituţie; oo) colaborează cu şefii structurilor şi persoanele desemnate din cadrul Consiliului în vederea culegerii informaţiilor de interes public necesare întocmirii comunicatelor de presă; pp) întocmeşte comunicatele de presă şi le transmite pe adresele de e-mail ale redacţiilor sau ale jurnaliştilor din mass-media, conform procedurilor şi instrucţiunilor de lucru aprobate la nivelul Consiliului; qq) verifică dacă comunicatele de presă au fost publicate pe site-ul instituţiei şi urmăreşte apariţiile de presă şi accesările site-ului; rr) elaborează dreptul la replică şi erate, după caz; ss) realizează răspunsuri la întrebările venite din partea reprezentanţilor mass-media sau a formatorilor de opinie, indiferent de forma de comunicare, electronică sau pe suport hârtie etc.; şş) facilitează întâlnirile reprezentanţilor mass-media cu preşedintele sau cu reprezentanţii desemnaţi din cadrul Consiliului în vederea acordării interviurilor sau participării la emisiuni; tt) asigură îndeplinirea obligaţiei de furnizare a informaţiilor cu caracter public cu privire la activitatea de soluţionare a contestaţiilor; ţţ) identifică ştirile difuzate în mass-media care au un impact asupra activităţii Consiliului, verifică veridicitatea informaţiilor şi asigură informarea corectă a opiniei publice; uu) redactează şi transmite spre publicare Buletinul Oficial al Consiliului; vv) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina biroului de conducerea Consiliului; ww) primeşte şi înregistrează actele de sesizare a Consiliului, dosarele de la instanţe, precum şi orice altă corespondenţă; xx) ţine evidenţa actelor de sesizare, precum şi a circulaţiei acestora în cadrul Consiliului. ART. 20 Compartimentul achiziţii publice răspunde de achiziţiile de bunuri, servicii şi lucrări prevăzute în programul anual al Consiliului şi are următoarele atribuţii principale: a) întocmeşte proiectul programului anual al achiziţiilor publice, în baza solicitărilor fundamentate ale compartimentelor de specialitate ce au stat la baza proiectului de buget, pe care îl supune aprobării ordonatorului principal de credite; identifică codurile aplicabile din vocabularul comun al achiziţiilor publice, cunoscute şi sub denumirea de codurile CPV; b) efectuează studiul de piaţă şi realizează baza proprie de date cu privire la furnizorii şi prestatorii de bunuri, servicii şi lucrări ce fac obiectul programului de achiziţii; c) efectuează achiziţiile de bunuri, servicii şi lucrări prevăzute în programul anual al achiziţiilor publice, aprobat potrivit competenţelor, prin procedurile prevăzute de lege; d) întocmeşte contractele de achiziţii de bunuri, servicii şi lucrări; derulează contractele de bunuri, urmărind executarea lor, sesizează partenerii contractuali asupra nerespectării termenelor sau a altor obligaţii contractuale şi propune măsuri pentru recuperarea eventualelor prejudicii; transmite contractele de servicii şi lucrări utilizatorilor, pentru derulare şi executare; e) întocmeşte documentaţia de atribuire a contractelor de achiziţii, în baza caietelor de sarcini elaborate de compartimentele utilizatoare, în concordanţă cu prevederile legislaţiei în materie; f) întocmeşte dosarul achiziţiei publice pentru fiecare contract; g) asigură primirea, înregistrarea şi arhivarea ofertelor pentru procedurile organizate; h) înregistrează contestaţiile şi le comunică membrilor comisiei pentru a fi transmise Consiliului spre soluţionare; i) asigură publicitatea procedurilor de achiziţii publice; j) asigură comunicarea rezultatelor achiziţiilor publice către ofertanţi; k) operează modificări sau completări ulterioare în programul anual al achiziţiilor, când situaţia o impune, cu aprobarea conducătorului instituţiei şi cu avizul compartimentului financiar-contabil, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. ART. 21 Serviciul juridic, contencios-administrativ şi arhivă are următoarele atribuţii: a) desfăşoară activităţile necesare reprezentării şi apărării drepturilor şi intereselor legitime ale Consiliului în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie, precum şi în raporturile cu autorităţile publice, instituţii şi cu orice persoane fizice sau juridice, române sau străine; b) elaborează şi formulează acţiuni, întâmpinări, căi de atac, răspunsuri la interogatorii, propuneri de renunţări la acţiuni şi căi de atac, exercită orice mijloace legale de apărare a drepturilor şi intereselor Consiliului în faţa instanţelor de judecată şi a altor autorităţi publice, persoane fizice sau juridice, române sau străine, în cauzele în care este citat; c) îndeplineşte orice act procedural necesar obţinerii titlurilor executorii în procesele în care Consiliul a figurat ca parte, pe care le trimite structurilor din cadrul Consiliului pentru punerea acestora în executare, potrivit legii; d) ţine o evidenţă clară a litigiilor în care Consiliul are calitatea de parte; e) elaborează puncte de vedere privitoare la interpretarea şi aplicarea unor dispoziţii legale şi acordă asistenţă şi consultaţii cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu, în situaţia în care se solicită acest lucru de către alte compartimente/servicii/complete, din cadrul Consiliului; f) elaborează proiectele de răspuns la plângerile prealabile adresate Consiliului, având ca obiect revocarea sau modificarea actelor administrative individuale sau cu caracter normativ, conform dispoziţiilor conducerii direcţiei juridice; g) formulează răspunsuri la petiţiile adresate Consiliului şi repartizate serviciului de către conducerea instituţiei; h) emite avizele de legalitate şi contrasemnează documentele emise la nivelul Consiliului, ori de câte ori este necesar; i) informează periodic membrii Consiliului cu privire la actele normative în domeniu, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I; j) asigură activitatea de secretariat a colegiului Consiliului; k) asigură şi ţine evidenţa legislaţiei, jurisprudenţei şi a doctrinei; l) gestionează şi răspunde de păstrarea şi arhivarea corectă a tuturor documentelor de altă natură, rezultate din activitatea desfăşurată; m) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter juridic prevăzute de lege sau dispuse de conducerea Consiliului; n) gestionează fondul arhivistic al Consiliului; o) răspunde şi asigură activitatea de arhivă a Consiliului; p) iniţiază şi organizează activitatea de întocmire a nomenclatorului dosarelor ori de câte ori este necesar şi asigură legătura cu Arhivele Naţionale în vederea verificării şi confirmării nomenclatorului, urmărind modul de aplicare a nomenclatorului la constituirea dosarelor; q) primeşte şi înregistrează dosarele restituite de instanţe; r) expediază curţilor de apel dosarele în care s-a formulat plângere; s) asigură întocmirea şi păstrarea în bună stare a registrelor necesare bunei desfăşurări a activităţii arhivei Consiliului; ş) verifică şi preia de la compartimente, pe bază de inventare, dosarele constituite; întocmeşte inventare pentru documentele fără evidenţă aflate în depozit; asigură evidenţa tuturor documentelor intrate şi ieşite din depozitul de arhivă, pe baza registrului de evidenţă curentă; t) asigură predarea integrală a arhivei selecţionate la unităţile de recuperare; ţ) pune la dispoziţie, pe bază de semnătură, şi ţine evidenţa documentelor împrumutate compartimentelor creatoare; la restituire, verifică integritatea documentului împrumutat; după restituire, acestea vor fi reintegrate la fond; u) organizează depozitul de arhivă după criterii prealabil stabilite, conform prevederilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, menţine ordinea şi asigură curăţenia în depozitul de arhivă; solicită conducerii unităţii dotarea corespunzătoare a depozitului (mobilier, rafturi, mijloace P.S.I. ş.a.); v) informează conducerea unităţii şi propune măsuri în vederea asigurării condiţiilor corespunzătoare de păstrare şi conservare a arhivei; w) pune la dispoziţia delegatului Arhivelor Naţionale toate documentele solicitate cu prilejul efectuării acţiunii de control privind situaţia arhivelor de la creatori; x) pregăteşte documentele (cu valoare istorică) şi inventarele acestora, în vederea predării la Arhivele Naţionale, conform prevederilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; y) întocmeşte şi păstrează evidenţele, inventarele şi procesele-verbale de predare-primire a documentelor la depozitul de arhivă. ART. 22 Serviciul juridic de pe lângă completele de soluţionare a contestaţiilor desfăşoară următoarele activităţi: a) asigură asistenţa tip administrativ, în complet, conform pregătirii şi competenţelor, în relaţia cu părţile; b) răspunde la solicitările de informaţii exprimate direct sau telefonic de către părţile din dosarele repartizate completelor de soluţionare a contestaţiilor, păstrând caracterul de confidenţialitate; c) asigură instrumentarea dosarelor aflate pe rolul completelor de soluţionare a contestaţiilor, respectiv înregistrează şi operează în sistemul informatic/platforma electronică dosarele repartizate; completează în sistemul informatic/platforma electronică datele aferente dosarului; d) asigură corespondenţa cu părţile din dosar; completează dosarele aflate pe rol, cu corespondenţa transmisă de părţi; întocmeşte corespondenţa către părţi; e) asigură redactarea părţii introductive a deciziei/încheierii, cu datele de identificare ale părţilor şi ale procedurii de atribuire în cadrul căreia s-a emis actul atacat şi considerentele, în care se arată obiectul contestaţiei şi susţinerile pe scurt ale părţilor, ale căror corectitudine şi exactitate şi le asumă prin semnarea deciziei/încheierii la finalul acesteia, asigură accesul părţilor la dosare; f) asigură şi realizează demersurile necesare remiterii recipisei de constituire a cauţiunii către partea îndreptăţită la restituire; g) asigură întocmirea de situaţii ce pot fi solicitate, asigură întocmirea de statistici referitoare la activitatea completelor de soluţionare a contestaţiilor; h) urmăreşte termenele procedurale prevăzute de Legea nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi informează punctual şi cu celeritate membrul de complet care instrumentează dosarul cu privire la orice date/înscrisuri referitoare la dosarele aflate pe rolul completelor de soluţionare a contestaţiilor; i) asigură şi ţine evidenţa legislaţiei, jurisprudenţei şi a doctrinei; j) gestionează şi răspunde de păstrarea şi arhivarea corectă a tuturor documentelor de altă natură, rezultate din activitatea desfăşurată. ART. 23 Compartimentul audit intern are următoarele atribuţii: a) elaborează norme metodologice de audit specifice Consiliului cu avizul Unităţii centrale de armonizare pentru auditul intern din cadrul Ministerului Finanţelor; b) elaborează proiectul planului anual de audit intern; c) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale instituţiei publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate; d) informează Unitatea centrală de armonizare pentru auditul intern despre recomandările neînsuşite de către conducătorul entităţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora; e) raportează periodic asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit; f) elaborează raportul anual al activităţii de audit intern; g) în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat conducătorului entităţii publice şi structurii de control intern abilitate. ART. 24 (1) Auditul intern se exercită asupra tuturor activităţilor desfăşurate în Consiliu, cu privire la formarea şi utilizarea fondurilor publice, precum şi la administrarea patrimoniului public. (2) Auditul intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele: a) angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare; b) plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare; c) vânzarea, gajarea, ipotecarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului; d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului; e) alocarea creditelor bugetare; f) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia; g) sistemul de luare a deciziilor; h) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme; i) sistemele informatice. CAP. III Statutul membrilor Consiliului ART. 25 Membrii Consiliului sunt numiţi în funcţie prin decizie a primului-ministru, pe baza promovării concursului organizat în condiţiile legii. ART. 26 (1) Pot participa la concursul pentru ocuparea funcţiei publice de consilier de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice persoanele care îndeplinesc condiţiile generale prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi condiţiile specifice prevăzute la art. 45 alin. (2) din Legea nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Experienţa de cel puţin 3 ani în domeniul achiziţiilor publice se poate demonstra prin prezentarea unor documente din care să rezulte îndeplinirea unora dintre următoarele activităţi: a) participarea la organizarea, în mod regulat, a unor proceduri de achiziţie publică; b) întocmirea, în mod regulat, a unor documentaţii pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor; c) participarea, în mod regulat, la evaluarea ofertelor, în calitate de membru al comisiei de evaluare; d) participarea în cauze privind soluţionarea unor contestaţii la procedura de atribuire a unor contracte de achiziţie publică; e) desfăşurarea de activităţi de reglementare, supraveghere, control sau verificare în domeniul achiziţiilor publice/concurenţei. (3) În aplicarea prevederilor alin. (2), documente doveditoare sunt considerate, fără a se limita la acestea, fişa postului din care să rezulte atribuţiile exprese în domeniul achiziţiilor publice/concurenţei, ordinele de numire în comisiile de evaluare a ofertelor sau de soluţionare a contestaţiilor. ART. 27 (1) Membrii comisiei de concurs, precum şi cei ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie să îndeplinească cel puţin aceleaşi condiţii ca cele prevăzute pentru înscrierea candidaţilor la concurs. (2) Numărul membrilor fiecărei comisii este stabilit cu respectarea dispoziţiilor legale aplicabile statutului funcţionarului public. ART. 28 Membrii Consiliului au următoarele îndatoriri: a) să soluţioneze în termen contestaţiile repartizate, dând dovadă de imparţialitate şi obiectivitate; b) să asigure prin activitatea desfăşurată respectarea legislaţiei în vigoare, precum şi independenţa Consiliului; c) să aducă la cunoştinţa preşedintelui Consiliului şi a instituţiilor abilitate orice ingerinţă în activitatea de soluţionare a contestaţiilor din partea unor persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea; d) să participe la şedinţele de soluţionare a contestaţiilor şi să respecte secretul deliberărilor; e) să participe la şedinţele plenului; f) să îşi perfecţioneze continuu pregătirea profesională, conform cerinţelor de specializare; g) să dea dovadă de competenţă profesională, calm, politeţe şi imparţialitate faţă de persoanele cu care intră în contact în calitate oficială; h) să asigure securitatea şi confidenţialitatea tuturor datelor din dosarele cauzelor cu care aceştia sunt învestiţi; i) să îndeplinească, în limitele funcţiei şi competenţei indicate în fişa postului, alte atribuţii decât cele privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor, stabilite de preşedintele Consiliului; j) să respecte normele de conduită stabilite prin Regulamentul de ordine internă, de codul deontologic al funcţionarilor publici, obligaţiile stabilite în sarcina funcţionarilor publici prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi deciziile colegiului Consiliului şi ale Comisiei de disciplină. ART. 29 (1) Membrii Consiliului sunt obligaţi să se abţină de la orice activitate legată de soluţionarea unei contestaţii, dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 47 alin. (3) din Legea nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Desfăşurarea de activităţi didactice ori în domeniul cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice de către membrii Consiliului este posibilă numai în afara programului de lucru. ART. 30 Membrilor Consiliului le sunt aplicabile toate drepturile, beneficiile şi obligaţiile specifice funcţiei publice. ART. 31 (1) Membrii Consiliului au obligaţia soluţionării contestaţiilor cu celeritate, înaintea oricăror alte obligaţii. (2) Completul de soluţionare a contestaţiei este independent, deciziile pronunţate fiind bazate pe stricta aplicare şi respectare a legii. (3) Completul de soluţionare a contestaţiei poate fi considerat răspunzător pentru decizia pronunţată în următoarele cazuri: a) nu ia în considerare documentele relevante aflate la dosarul cauzei; b) se demonstrează reaua-credinţă, respectiv soluţionarea contestaţiei cu părtinire; c) interpretează în sens contrar dispoziţiilor legale documentele relevante aflate la dosarul cauzei. (4) Constatarea existenţei unuia dintre cazurile prevăzute la alin. (3) se face de Comisia de disciplină şi de alte organe abilitate, potrivit legii, după caz. ART. 32 (1) Membrii Consiliului au obligaţia formării profesionale continue. (2) Formarea profesională continuă trebuie să ţină seama de dinamica procesului legislativ şi constă, în principal, în cunoaşterea şi aprofundarea legislaţiei achiziţiilor publice şi a domeniilor conexe, a jurisprudenţei instanţelor judecătoreşti şi a jurisprudenţei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene în domeniu. (3) Responsabilitatea pentru organizarea activităţii de formare profesională continuă revine preşedintelui Consiliului, în calitatea sa de conducător al instituţiei, precum şi fiecărui membru, prin pregătire individuală. ART. 33 (1) Membrii Consiliului au obligaţia de a participa anual la programe de formare profesională continuă organizate de instituţii de formare profesională specializate în condiţiile prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Complementar activităţilor de formare profesională, în cadrul Consiliului se organizează lunar sau ori de câte ori este necesar activităţi constând în dezbateri şi consultări privind soluţiile pronunţate, în scopul aplicării unitare a legislaţiei. ART. 34 (1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, membrii Consiliului sunt supuşi anual unei evaluări privind eficienţa şi calitatea activităţii, integritatea, absolvirea unor cursuri de specializare şi de formare continuă şi, după caz, privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale. (2) Evaluarea prevăzută la alin. (1) se realizează în conformitate cu Procedura pentru evaluarea performanţelor individuale profesionale ale membrilor Consiliului, prevăzută în anexa nr. 2. ART. 35 (1) Abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile membrilor Consiliului sunt cele prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Constatarea abaterilor disciplinare ale membrilor Consiliului se realizează în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 36 (1) Membrii Consiliului pot fi suspendaţi din funcţie în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Încetarea raporturilor de serviciu ale membrilor Consiliului poate avea loc în condiţiile dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. CAP. IV Statutul personalului tehnico-administrativ al Consiliului ART. 37 (1) Personalul tehnico-administrativ cu statut de funcţionari publici îşi desfăşoară activitatea în baza unui raport de serviciu, iar personalul tehnico-administrativ cu statut de personal contractual îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract individual de muncă. (2) Angajarea, modificarea sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului tehnico-administrativ se aprobă prin ordin al preşedintelui Consiliului, în condiţiile legii. (3) Drepturile şi obligaţiile specifice personalului tehnico-administrativ, decurgând din prevederile legislaţiei muncii, Codului administrativ şi din specificul activităţii, se stabilesc prin contractul individual de muncă şi fişa postului, în condiţiile legii. ART. 38 (1) Personalul tehnico-administrativ răspunde disciplinar pentru abaterile de la îndatoririle de serviciu. (2) Pot constitui abateri disciplinare următoarele: a) nerespectarea secretului profesional sau a confidenţialităţii lucrărilor care au acest caracter; b) manifestările care aduc atingere probităţii şi demnităţii profesionale; c) întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor; d) absenţele nemotivate de la serviciu; e) nerespectarea în mod repetat a programului de lucru; f) refuzul de a îndeplini atribuţiile de serviciu; g) desfăşurarea în timpul programului de lucru a altor activităţi decât cele profesionale; h) alte fapte contrare intereselor Consiliului, prevăzute în Regulamentul intern. ART. 39 Concursul pentru angajarea personalului tehnico-administrativ este organizat de Consiliu, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare. CAP. V Modul de întocmire a evidenţei activităţii desfăşurate de Consiliu ART. 40 În concordanţă cu obiectul său de activitate, Consiliul întocmeşte şi păstrează următoarele registre: a) registrul recipise cauţiuni; b) registrul general de intrare-ieşire; c) registrul evidenţă contestaţii; d) registrul decizii fond; e) registrul încheieri; f) registrul decizii suspendare; g) registrul intern; h) registrul corespondenţă instanţe; i) registrul financiar-contabilitate; j) registrul inventar arhivă; k) registrul de evidenţă al comisiei de disciplină. ART. 41 Înregistrările în registrele existente la nivelul Consiliului se ţin, de regulă, în sistem informatizat. CAP. VI Relaţia cu Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice şi alte instituţii publice sau organisme private ART. 42 (1) Relaţiile de cooperare în domeniul de activitate dintre Consiliu şi Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice se stabilesc şi printr-un protocol semnat de preşedinţii celor două instituţii. (2) În vederea desfăşurării optime a activităţii sale, Consiliul poate încheia protocoale de colaborare/convenţii cu alte instituţii publice sau cu organisme private, naţionale ori internaţionale, de interes în domeniul de activitate. (3) Conţinutul protocoalelor de colaborare este adus la cunoştinţa plenului Consiliului, înainte de semnarea lor. ART. 43 Consiliul poate fi implicat, prin personal propriu, în programe de cooperare sau în proiecte derulate în vederea îmbunătăţirii activităţii sale ori a întăririi capacităţii instituţional-administrative sau profesionale. CAP. VII Dispoziţii finale ART. 44 (1) Cheltuielile curente şi de capital ale Consiliului se asigură integral de la bugetul de stat. (2) Responsabilitatea privind angajarea Consiliului în relaţii financiare sau administrativ-funcţionale ori de colaborare revine preşedintelui acestuia, în calitate de ordonator principal de credite. ART. 45 Consiliul utilizează un parc propriu de mijloace de transport format din maximum 3 autoturisme. ART. 46 (1) Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu prevederile din fişele de post. (2) Regulile privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă, cele privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii, drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale salariaţilor în raporturile dintre aceştia, procedura de soluţionare a cererilor sau reclamaţiilor individuale ale salariaţilor, disciplina muncii în instituţie, regulile referitoare la procedura disciplinară, calificarea, recalificarea, pregătirea şi perfecţionarea profesională a angajaţilor, precum şi alte modalităţi de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice sunt stabilite prin Regulamentul de ordine interioară al Consiliului, ce va fi întocmit în condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. a). ART. 47 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA 1 la regulament *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor Numărul de consilieri de soluţionare a contestaţiilor, inclusiv preşedintele - 34 Personal tehnico-administrativ - 56 (a se vedea imaginea asociată) ANEXA 2 la regulament PROCEDURĂ pentru evaluarea performanţelor individuale profesionale ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor ART. 1 (1) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, denumit în continuare Consiliul, sunt supuşi anual unei evaluări privind eficienţa, calitatea activităţii, integritatea şi obligaţia de formare profesională continuă şi, după caz, unei evaluări privind modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale. (2) Criteriile de evaluare aplicabile sunt cele prevăzute în fişa postului, în condiţiile prezentei proceduri. ART. 2 (1) Evaluarea membrilor Consiliului se face în luna ianuarie a fiecărui an şi are în vedere perioada cuprinsă între datele de 1 ianuarie şi 31 decembrie ale anului anterior. (2) În mod excepţional, evaluarea membrilor Consiliului se poate realiza şi în cursul anului, în situaţia în care raporturile de serviciu ale celui evaluat încetează, se suspendă sau se modifică, în condiţiile legii; în acest caz, persoana în cauză va fi evaluată pentru toată perioada, până la încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu. ART. 3 (1) În condiţiile în care în cursul unui an preşedintele Consiliului sau membrii colegiului Consiliului renunţă ori este/sunt revocat/revocaţi din funcţia deţinută, se efectuează, în mod excepţional, o evaluare a acestora, ţinându-se cont de specificul activităţii desfăşurate până la acel moment. (2) Evaluarea prevăzută la alin. (1) se efectuează în termen de 15 zile de la data revocării din funcţia deţinută sau de la data la care a fost depusă cererea de transfer ori de demisie. ART. 4 Evaluarea membrilor Consiliului se efectuează după cum urmează: a) se alcătuiesc 3 grupuri, formate dintr-un număr egal de membri ai Consiliului. În fiecare dintre cele 3 grupuri se regăseşte câte un membru al colegiului Consiliului, care deţine şi calitatea de coordonator al grupului respectiv; b) fiecare dintre grupurile constituite efectuează evaluarea unui grup, astfel încât niciunul dintre grupuri să nu se evalueze reciproc; c) fiecare dintre membrii unui grup efectuează evaluarea individuală a membrilor celuilalt grup, potrivit criteriilor de evaluare prevăzute în Fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională care sunt avute în vedere pentru evaluarea anuală a activităţii membrilor Consiliului, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură, denumită în continuare fişă; d) evaluarea fiecărui membru este rezultatul mediei aritmetice a evaluărilor individuale realizate de membrii grupului evaluator; e) în cazul preşedintelui Consiliului şi al membrilor colegiului Consiliului se ţine cont în evaluarea efectuată şi de criteriile specifice prevăzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională, prevăzută la lit. c). ART. 5 Evaluatorii au în vedere în cursul procedurii de evaluare verificarea criteriilor prevăzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională şi pot utiliza orice lucrare îndeplinită în perioada avută în vedere, precum şi dosarul profesional al persoanei evaluate. ART. 6 Procedura de evaluare cuprinde completarea raportului de evaluare de către evaluatori şi contrasemnarea raportului de evaluare final de către persoana evaluată. ART. 7 În vederea completării raportului de evaluare, evaluatorii: a) notează criteriile de performanţă profesională în funcţie de importanţa acestora; b) stabilesc calificativul final de evaluare a performanţelor profesionale individuale; c) consemnează rezultatul final al evaluării în fişa de evaluare şi rezultatele persoanei evaluate, dificultăţile obiective întâmpinate de aceasta în perioada evaluată şi orice alte observaţii pe care le consideră relevante. ART. 8 (1) Pentru membrii Consiliului, criteriile prevăzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională au următoarea pondere: a) pentru criteriile prevăzute la pct. 1 din fişă, ponderea acestora este de 25% din nota finală; în măsura în care, din motive independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluată, se vor lua în considerare doar criteriile prevăzute la pct. 2 din fişă; b) pentru criteriile prevăzute la pct. 2 din fişă, ponderea acestora este de 75% din nota finală, după cum urmează: obiectivele prevăzute la lit. A din fişă au o pondere de 60% din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, iar criteriile prevăzute la lit. B din fişă au o pondere de 40% din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile prevăzute la lit. a) 20%, criteriile prevăzute la lit. b) 15% şi criteriile prevăzute la lit. c) 5%. (2) Pentru preşedintele Consiliului sau pentru membrii colegiului Consiliului, criteriile prevăzute în fişă au următoarea pondere: a) pentru criteriile prevăzute la pct. 1 din fişă, ponderea acestora este de 25% din nota finală; în măsura în care, din motive independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluată, ponderea prevăzută pentru acest punct se va lua în considerare la ponderea acordată pentru criteriile prevăzute la pct. 3 din fişă; b) pentru criteriile prevăzute la pct. 2 din fişă, ponderea acestora este de 60% din nota finală, după cum urmează: obiectivele prevăzute la lit. A au o pondere de 60% din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, iar criteriile prevăzute la lit. B au o pondere de 40% din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile prevăzute la lit. a) 20%, criteriile prevăzute la lit. b) 15% şi criteriile prevăzute la lit. c) 5%; c) pentru criteriile prevăzute la pct. 3 din fişă, ponderea acestora este de 15% din nota finală. ART. 9 Raportul de evaluare a activităţii profesionale se întocmeşte separat, pentru fiecare dintre persoanele evaluate şi de către fiecare dintre membrii grupului de evaluare. ART. 10 Prin raportul de evaluare a activităţii profesionale a persoanei evaluate, întocmit de evaluatori, se poate acorda unul dintre calificativele prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 11 (1) Notarea criteriilor de performanţă se face parcurgându-se următoarele etape: a) fiecare criteriu de performanţă se notează de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţă în realizarea activităţii; b) pentru fiecare criteriu de performanţă se stabileşte ponderea individuală, astfel încât suma totală a ponderilor să fie 100%; c) nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de performanţă se obţine prin însumarea notelor acordate pentru îndeplinirea fiecărui criteriu, ţinându-se cont de ponderea acordată fiecărui criteriu. (2) Semnificaţiile notelor prevăzute la alin. (1) sunt următoarele: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim. ART. 12 Raportul final de evaluare se înaintează pentru semnare şi luare la cunoştinţă persoanei evaluate. Acest raport se semnează şi de membrul colegiului Consiliului coordonator al grupului. ART. 13 Persoana evaluată care este nemulţumită de calificativul obţinut poate face contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicarea rezultatului final al evaluării la instanţa competentă. ART. 14 (1) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor care la evaluare a primit calificativul „Nesatisfăcător“ este eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului, raportul de serviciu al acestuia încetând în condiţiile legii. (2) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care la evaluare a primit calificativul „Satisfăcător“ este obligat să urmeze cursurile de formare specializată indicate de preşedintele Consiliului. ART. 15 (1) Evoluţia persoanei evaluate se consemnează în fişa din dosarul profesional care se întocmeşte şi se păstrează la Serviciul economic, financiar-contabilitate şi resurse umane. (2) Datele conţinute în dosarul profesional sunt confidenţiale, în condiţiile prevăzute de lege. (3) Fiecare persoană are acces la propriul dosar profesional şi poate obţine copii de pe actele existente la dosar. ANEXA 1
la procedură FIŞĂ pentru stabilirea criteriilor de performanţă profesională care sunt avute în vedere pentru evaluarea anuală a activităţii membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor Numele: ..................................................................... Prenumele: .................................................................. Funcţia ocupată: ............................................................ Perioada evaluată: .......................................................... 1. Programele de instruire sau de perfecţionare urmate în perioada evaluată: (Pondere 25% din total) A. Programe de formare continuă organizate la nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, denumit în continuare Consiliul: Tematica: ................................................................... Rezultatul obţinut: ......................................................... B. Programe de perfecţionare sau de instruire organizate prin intermediul formelor centralizate de pregătire: Instituţia formatoare: ...................................................... Perioada desfăşurării: ...................................................... Tematica: ................................................................... Rezultatul obţinut: ......................................................... C. Alte forme de perfecţionare sau de instruire urmate în perioada evaluată (instituţii de învăţământ ori de formare din ţară sau din străinătate): Tematica: ................................................................... Diploma obţinută: ........................................................... Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 1: 2. Activitatea profesională a membrilor Consiliului (Pondere 75% din total, respectiv pondere 60% din total în cazul preşedintelui/colegiului de conducere) A. Obiective (Pondere 60% din total)
┌────┬────────────┬────────┬─────┬────────┐
│Nr. │ │Pondere │ │Nota │
│crt.│Indicatori │obiectiv│Număr│acordată│
│ │ │(%) │ │ │
├────┴────────────┴────────┴─────┴────────┤
│Exemple: │
├────┬────────────┬────────┬─────┬────────┤
│ │Nr. decizii │ │ │ │
│1. │casate/ │50% │ │ │
│ │desfiinţate*│ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────┼────────┤
│ │Nr. decizii │ │ │ │
│2. │modificate │30% │ │ │
│ │în tot* │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────┼────────┤
│ │Nr. decizii │ │ │ │
│3. │modificate │15% │ │ │
│ │în parte* │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────┼────────┤
│4. │Alte │5% │ │ │
│ │activităţi**│ │ │ │
└────┴────────────┴────────┴─────┴────────┘
* Nu se vor lua în calcul deciziile casate/desfiinţate/modificate exclusiv în privinţa cheltuielilor efectuate cu soluţionarea contestaţiei. ** Evaluarea va avea în vedere lista privind implicarea unor membri ai Consiliului în alte activităţi, potrivit art. 11 alin. (1) lit. h) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, aprobat prin Hotărârea plenului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor nr. 3/2024. Lista va fi pusă la dispoziţia Colegiului Consiliului, de către preşedintele Consiliului. Nota acordată pentru îndeplinirea obiectivelor: ............................. Comentarii: ................................................................. B. Criteriile referitoare la performanţa profesională (Pondere 40% din total) a) Competenţa profesională (Pondere 20% din total)
┌────┬────────────────────────┬────────┐
│Nr. │Criteriu │Nota │
│crt.│ │acordată│
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Cunoaşterea legislaţiei │ │
│1. │specifice domeniului de │ │
│ │activitate │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de │ │
│2. │interpretare şi aplicare│ │
│ │a legii │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de rezolvare│ │
│3. │a lucrărilor cu un grad │ │
│ │de complexitate ridicat │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de │ │
│ │organizare a timpului │ │
│4. │propriu de lucru pentru │ │
│ │rezolvarea lucrărilor la│ │
│ │termenele planificate │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitate de sinteză şi│ │
│5. │analiză în redactarea │ │
│ │lucrărilor specifice │ │
│ │domeniului de activitate│ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│6. │Capacitate de rezolvare │ │
│ │a problemelor │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Flexibilitate în │ │
│ │îndeplinirea sarcinilor │ │
│7. │suplimentare: adaptarea │ │
│ │programului de lucru în │ │
│ │funcţie de necesităţi │ │
└────┴────────────────────────┴────────┘
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de competenţă profesională: ...................................... Comentarii: ................................................................. b) Calităţi ale persoanei evaluate (Pondere 15% din total)
┌────┬────────────────────────┬────────┐
│Nr. │Criteriu │Nota │
│crt.│ │acordată│
├────┼────────────────────────┼────────┤
│1. │Capacitatea de a lucra │ │
│ │în echipă │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│2. │Capacitatea de a lucra │ │
│ │independent │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│3. │Iniţiativa în muncă │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│4. │Asumarea │ │
│ │responsabilităţilor │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Conduita în timpul │ │
│ │orelor de serviciu (în │ │
│5. │relaţiile cu colegii şi │ │
│ │în relaţiile cu │ │
│ │justiţiabilii) │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│6. │Respectarea normelor de │ │
│ │deontologie │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de adaptare │ │
│7. │la noi reguli sau la noi│ │
│ │sarcini în timpul │ │
│ │serviciului │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│8. │Rezistenţa la stres │ │
└────┴────────────────────────┴────────┘
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriului: .............................. Comentarii: ................................................................. c) Alte cunoştinţe de specialitate (Pondere 5% din total)
┌────┬────────────────────────┬────────┐
│Nr. │Criteriu │Nota │
│crt.│ │acordată│
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Abilităţi în utilizarea │ │
│1. │calculatorului şi a │ │
│ │echipamentelor │ │
│ │informatice │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Abilităţi de comunicare │ │
│ │în limbi de circulaţie │ │
│ │internaţională, în │ │
│2. │măsura în care acestea │ │
│ │sunt cerute în │ │
│ │îndeplinirea │ │
│ │atribuţiilor de serviciu│ │
└────┴────────────────────────┴────────┘
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriului: ....................................... Comentarii: ................................................................. Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 2: ................................................................ Comentarii: ................................................................. 3. Criterii avute în vedere pentru evaluarea performanţelor preşedintelui/colegiului de conducere al Consiliului (Pondere 15% din total)
┌────┬────────────────────────┬────────┐
│Nr. │Criteriu │Nota │
│crt.│ │acordată│
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de │ │
│ │organizare a │ │
│ │activităţilor specifice │ │
│ │prin repartizarea │ │
│1. │echilibrată a │ │
│ │sarcinilor, în funcţie │ │
│ │de obiectivele │ │
│ │individuale ale fiecărui│ │
│ │angajat │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de decizie │ │
│2. │în organizarea │ │
│ │activităţilor specifice │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de │ │
│3. │monitorizare a │ │
│ │activităţii desfăşurate │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de │ │
│ │coordonare şi gestionare│ │
│ │a resurselor umane │ │
│ │existente, în sensul │ │
│ │motivării acestora, al │ │
│4. │dezvoltării abilităţilor│ │
│ │profesionale şi │ │
│ │personale, a │ │
│ │identificării nevoii de │ │
│ │perfecţionare │ │
│ │individuală │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Gradul de comunicare cu │ │
│5. │persoanele aflate în │ │
│ │subordonare │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Atitudinea în relaţiile │ │
│ │cu: │ │
│ ├────────────────────────┼────────┤
│6. │- subordonaţii; │ │
│ ├────────────────────────┼────────┤
│ │- petiţionarii; │ │
│ ├────────────────────────┼────────┤
│ │- alte instituţii │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Obiectivitatea în │ │
│ │aprecierea referitoare │ │
│7. │la munca subalternilor │ │
│ │şi în evaluarea anuală a│ │
│ │acestora │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Gradul de complexitate │ │
│8. │al activităţii │ │
│ │desfăşurate │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de │ │
│ │gestionare a resurselor │ │
│9. │materiale şi financiare │ │
│ │disponibile, în scopul │ │
│ │bunei desfăşurări a │ │
│ │activităţii │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de delegare │ │
│10. │obiectivă a atribuţiilor│ │
│ │în funcţie de │ │
│ │obiectivele individuale │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de a │ │
│11. │gestiona situaţiile de │ │
│ │criză │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│12. │Abilităţi de mediere şi │ │
│ │negociere │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│ │Capacitatea de │ │
│13. │planificare şi de a │ │
│ │acţiona strategic │ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│14. │Capacitatea de îndrumare│ │
├────┼────────────────────────┼────────┤
│15. │Capacitate şi spirit de │ │
│ │iniţiativă │ │
└────┴────────────────────────┴────────┘
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la pct. 3: ................................................................. Comentarii: ................................................................. Rezultate deosebite: ........................................................ Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată: ..................... Alte observaţii: ............................................................ Comentariile persoanei evaluate: ............................................ Nota finală a evaluării: .................................................... Nota finală a evaluării după contestaţie: ................................... Calificativul final al evaluării: ........................................... Calificativul final al evaluării după contestaţie: .......................... Semnătura evaluatorului: .................................................... Data: ...................................................... Semnătura persoanei evaluate: ............................................... Data: ......................................................... -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.