Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
REGULAMENT din 26 martie 2010 de organizare si functionare a Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov al Municipiului Bucuresti si al Judetului Ilfov
ART. 1 (1) Serviciul de Ambulanţã Bucureşti-Ilfov al Municipiului Bucureşti şi al Judeţului Ilfov, denumit în continuare Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov, a fost înfiinţat în baza prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.562/2009 , prin reorganizarea Serviciului de ambulanţã al municipiului Bucureşti, Staţiei Centrale de Transport Sanitar şi Ambulanţã Aerianã Bucureşti şi a Serviciului de ambulanţã al judeţului Ilfov, care se desfiinţeazã, ca instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Direcţiei de sãnãtate publicã a municipiului Bucureşti. (2) Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov are sediul în municipiul Bucureşti, str. Mihai Eminescu nr. 226-236, sectorul 2. ART. 2 Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov este serviciu public cu personalitate juridicã. ART. 3 Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov este unitate sanitarã publicã de importanţã strategicã, cu personalitate juridicã, aflatã în coordonarea departamentului de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii.
CAP. II Obiectul de activitate
ART. 4 (1) Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov are ca scop principal acordarea asistenţei medicale de urgenţã şi transportul medical asistat, utilizând, dupã caz, personal medical superior şi/sau mediu calificat la diferite niveluri, precum şi conducãtori auto formaţi ca ambulanţieri, ale pacienţilor din municipiul Bucureşti şi din judeţul Ilfov. (2) Asistenţa medicalã de urgenţã se acordã fãrã nicio discriminare legatã de, dar nu limitatã la venituri, sex, vârstã, etnie, religie, cetãţenie sau apartenenţã politicã, indiferent dacã pacientul are sau nu calitatea de asigurat medical. (3) Acordarea asistenţei medicale publice de urgenţã nu poate avea un scop comercial. ART. 5 Atribuţiile principale ale Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov sunt urmãtoarele: 1. acordarea asistenţei medicale de urgenţã la diferite niveluri de cãtre medici şi asistenţi medical cu diferite grade de pregãtire; 2. acordarea asistenţei medicale publice de urgenţã la nivel prespitalicesc asiguratã prin echipaje medicale de urgenţã şi echipaje de consultaţii de urgenţã la domiciliu; 3. efectueazã transport sanitar neasistat al pacienţilor care nu se aflã în stare criticã şi nu necesitã monitorizare şi îngrijiri medicale speciale pe durata transportului; 4. efectueazã transport medical asistat al pacienţilor care necesitã monitorizare şi îngrijiri medicale pe durata transportului; 5. colaboreazã cu celelalte instituţii sanitare şi intrã în relaţii economice şi juridice rezultate din îndeplinirea atribuţiilor sale; 6. colaboreazã cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã, Poliţia sau unitãţi ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, Sistemul naţional unic pentru apelurile de urgenţã 112, pe baza unor protocoale; 7. desfãşoarã activitate prin dispecerat medical de urgenţã, de preluare şi tratare a apelurilor de urgenţã cu caracter medical, primite prin centrul unic de apel de urgenţã, la numãrul unic de apel 112; 8. acordã asistenţã medicalã de urgenţã la spectacole în aer liber, festivaluri şi manifestãri sportive solicitatã de cãtre organizatori, pe baza unor contracte încheiate cu Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov; 9. împreunã cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã al Municipiului Bucureşti, participã la întocmirea planului de acţiune în situaţii de urgenţã pe baza listelor cu mijloacele din dotare şi cu personal transmise de toate instituţiile cu atribuţii în domeniu; 10. efectueazã controlul calitãţii în acordarea asistenţei medicale de urgenţã, prin monitorizarea activitãţii echipajelor de intervenţie din punct de vedere operativ, analiza retroactivã a cazurilor din punct de vedere medical, monitorizarea intervenţiilor prin intermediul unor persoane cu experienţã desemnate pentru aceastã activitate, analiza lunarã a mortalitãţii şi morbiditãţii, verificarea inopinatã periodicã a mijloacelor de intervenţie şi efectuarea de sondaje de opinie anonime în rândul pacienţilor şi al familiilor acestora; 11. în cazul unor accidente colective sau al unor calamitãţi cu efect limitat, desfãşoarã activitãţi de intervenţie specifice în conformitate cu planul roşu de intervenţie al serviciilor de urgenţe prespitaliceşti, declanşat la solicitarea inspectorului-şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã sau, dupã caz, a prefectului municipiului Bucureşti; 12. efectueazã transportul medicamentelor, produselor biologice şi al organelor pentru transplant, precum şi al personalului medical la locul solicitãrii, în program continuu necesar acordãrii asistenţei medicale de urgenţã pe întreg teritoriul municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov şi, dupã caz, în afara acestuia.
CAP. III Conducerea
ART. 6 (1) Conducerea Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov este formatã din: - manager general, care asigurã conducerea curentã a unitãţii; - comitet director, format din managerul general, directorul medical, directorul economic, directorul tehnic şi asistentul-şef. (2) Funcţiile specifice comitetului director se ocupã prin concurs, organizat de managerul general. (3) Pânã la ocuparea prin concurs a funcţiilor de conducere care fac parte din comitetul director, conducerea interimarã se numeşte prin act administrativ al Direcţiei de sãnãtate publicã a municipiului Bucureşti. ART. 7 (1) Contractul individual de muncã al managerului se suspendã de drept pe perioada exercitãrii mandatului. (2) Contractul individual de muncã al persoanelor care fac parte din comitetul director se suspendã de drept pe perioada exercitãrii mandatului. (3) Personalul de specialitate medico-sanitar care ocupã funcţii de conducere specifice comitetului director şi are contractul individual de muncã suspendat poate desfãşura activitate medicalã în cadrul serviciului de ambulanţã respectiv. Activitatea medicalã se desfãşoarã în cadrul funcţiei de conducere ocupate, iar programul de lucru se stabileşte de comun acord cu managerul general. ART. 8 Managerul general şi membrii comitetului director au obligaţia de a depune o declaraţie de interese şi o declaraţie referitoare la incompatibilitãţi, în conformitate cu prevederile titlului IV "Sistemul naţional de asistenţã medicalã de urgenţã şi de prim ajutor calificat" din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 9 Managerul general are încheiat contract de management cu Direcţia de sãnãtate publicã a municipiului Bucureşti pe o perioadã de 3 ani. ART. 10 În subordinea managerului general se aflã directorul medical, directorul economic, directorul tehnic şi asistentul-şef, precum şi urmãtoarele compartimente: Compartimentul Runos, Secretariat, Compartimentul securitate în muncã, PSI, evidenţã militarã şi apãrare civilã, Compartimentul audit intern, Compartimentul statisticã şi informaticã, Compartimentul legislaţie şi contencios. ART. 11 Managerul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii: A. În domeniul strategiei serviciilor medicale: 1. elaboreazã planul de management al serviciului pe perioada mandatului, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populaţiei din zona arondatã, luând în considerare şi prezenţa altor servicii publice în zonã, respectând principiul complementaritãţii, şi nu al concurenţei, împreunã cu ceilalţi membri ai comitetului director şi cu coordonatorii de compartimente; planul de management al serviciului este avizat de Direcţia de sãnãtate publicã a municipiului Bucureşti; planul de management al serviciului se structureazã pe etape anuale, evaluate la sfârşitul fiecãrui an financiar; 2. aprobã formarea şi utilizarea fondului de dezvoltare al serviciului, pe baza propunerilor comitetului director şi ale coordonatorilor compartimentelor, cu respectarea prevederilor legale; 3. aprobã planul anual de furnizare de servicii medicale, elaborat de comitetul director, la propunerea directorului medical şi a coordonatorilor de compartimente; 4. aprobã mãsurile propuse de comitetul director pentru dezvoltarea activitãţii serviciului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei; 5. face propuneri, pe baza analizei în cadrul comitetului director, privind structura organizatoricã, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unitãţii, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare; 6. aplicã strategiile şi politica de dezvoltare în domeniul sanitar ale Ministerului Sãnãtãţii, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populaţia deservitã, luând în considerare specificul local; 7. colaboreazã cu autoritãţile publice locale şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã, precum şi cu alte unitãţi sanitare în planificarea dezvoltãrii sistemului de urgenţã prespitaliceascã în cazul intervenţiilor individuale, precum şi în cazul intervenţiilor la calamitãţi, în vederea realizãrii unor servicii integrate, complementare, eficiente, în conformitate cu necesitãţile cetãţenilor, specificul local şi cu prevederile legale în vigoare; 8. asigurã utilizarea eficientã şi disponibilitatea continuã a mijloacelor de intervenţie din dotare, în limita resurselor financiare şi umane. B. În domeniul managementului economico-financiar: 1. aprobã şi urmãreşte realizarea planului anual de achiziţii publice; 2. aprobã lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, la propunerea comitetului director, cu avizul Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti, precum şi al Ministerului Sãnãtãţii, dupã caz; 3. aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli al serviciului, cu acordul ordonatorului de credite ierarhic superior; 4. aprobã repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza propunerilor fundamentate ale directorului medical, precum şi ale coordonatorilor de compartimente şi substaţii din structura serviciului; 5. urmãreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe compartimente şi substaţii, conform contractului încheiat cu coordonatorii acestor structuri ale serviciului; 6. rãspunde de respectarea disciplinei economico-financiare la nivelul serviciului, împreunã cu directorul economic; 7. efectueazã plãţi, fiind ordonator terţiar de credite, conform legii; 8. împreunã cu comitetul director, identificã surse pentru creşterea veniturilor proprii ale serviciului, în limitele legii; 9. negociazã şi încheie, în numele şi pe seama serviciului, contracte de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurãri de sãnãtate judeţeanã sau a municipiului Bucureşti ori, dupã caz, cu Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi, dupã caz, cu case de asigurãri de sãnãtate private şi alţi operatori economici; 10. rãspunde de organizarea şi desfãşurarea activitãţii de audit public intern, conform legii. C. În domeniul managementului performanţei/calitãţii serviciilor: 1. întreprinde mãsurile necesare şi urmãreşte realizarea indicatorilor de performanţã ai managementului serviciului public de ambulanţã, prevãzuţi în anexa nr. 2 la <>Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.626/2007 privind aprobarea modelului contractului de management al serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti. Nivelul şi gradul de importanţã ale indicatorilor de performanţã specifici serviciului se stabilesc anual, de comun acord cu Direcţia de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti. În situaţii excepţionale, din motive neimputabile conducerii serviciului, nivelul indicatorilor poate fi renegociat o singurã datã în cursul anului; 2. nominalizeazã coordonatorii şi rãspunde de implementarea şi raportarea indicatorilor programelor şi subprogramelor naţionale de sãnãtate derulate la nivelul serviciului, conform metodologiei elaborate de Ministerul Sãnãtãţii; 3. rãspunde de crearea condiţiilor necesare prestãrii unor servicii medicale de calitate de cãtre personalul medico-sanitar din serviciu; 4. urmãreşte implementarea protocoalelor de practicã medicalã la nivelul serviciului, la propunerea directorului medical, pe baza recomandãrilor şi a protocoalelor naţionale şi internaţionale din domeniu, precum şi a ordinului ministrului sãnãtãţii publice privind competenţele echipajelor medicale de urgenţã; 5. urmãreşte realizarea activitãţilor de control al calitãţii serviciilor medicale oferite de serviciu, coordonate de directorul medical, cu sprijinul comitetului director şi al altor compartimente înfiinţate în cadrul serviciului; 6. negociazã şi încheie în numele şi pe seama serviciului protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de servicii, în condiţiile legii, pentru asigurarea continuitãţii şi creşterii calitãţii serviciilor medicale asigurate în zona de competenţã; 7. rãspunde, împreunã cu comitetul director, de asigurarea condiţiilor, echipamentelor şi a materialelor sanitare necesare intervenţiei în scopul asigurãrii asistenţei medicale adecvate de urgenţã şi transportului în deplinã siguranţã a pacienţilor, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sãnãtãţii şi corelat cu nivelul veniturilor serviciului; 8. rãspunde de monitorizarea şi raportarea corectã a indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare; 9. analizeazã modul de îndeplinire a obligaţiilor membrilor comitetului director, precum şi ale coordonatorilor de compartimente, dispunând mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii; 10. urmãreşte modul de aplicare a prevederilor legale în vigoare cu privire la respectarea drepturilor pacientului şi dispune mãsuri atunci când se constatã încãlcarea acestora; 11. urmãreşte modul de aplicare a prevederilor legale în vigoare cu privire la organizarea, funcţionarea şi activitatea medicalã a serviciilor publice de ambulanţã şi dispune mãsuri atunci când se constatã încãlcarea acestora. D. În domeniul managementului resurselor umane: 1. aprobã regulamentul intern al serviciului, precum şi fişa postului pentru personalul angajat; 2. înfiinţeazã, cu aprobarea comitetului director, comisii specializate în cadrul serviciului, necesare pentru realizarea unor activitãţi specifice, cum ar fi: comisia medicamentului, nucleul de calitate, comisia de analizã a decesului etc., ale cãror organizare şi funcţionare se precizeazã în regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului; 3. stabileşte şi aprobã numãrul de personal pe categorii şi locuri de muncã, pe baza propunerilor directorului medical şi a coordonatorilor de substaţii şi compartimente, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare; 4. organizeazã concurs pentru ocuparea funcţiilor din cadrul comitetului director, cu excepţia persoanelor numite de Direcţia de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti şi autoritãţile publice locale, în condiţiile legii; 5. aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul serviciului, în condiţiile legii; 6. aprobã programul de lucru pe locuri de muncã şi categorii de personal, pentru personalul aflat în subordine; 7. realizeazã evaluarea performanţelor profesionale ale personalului aflat în subordine directã, conform structurii organizatorice, şi soluţioneazã contestaţiile în funcţie de nivelul ierarhic la care s-au fãcut; 8. aprobã planul de formare şi perfecţionare a personalului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu nevoile din serviciul respectiv de ambulanţã; 9. negociazã contractul colectiv de muncã la nivel de unitate; 10. încheie contract de administrare, pe durata mandatului, cu membrii comitetului director. În cuprinsul acestui contract de administrare sunt prevãzuţi indicatorii de performanţã, al cãror nivel se aprobã anual de cãtre managerul general al serviciului, dupã negocierea cu fiecare din cei menţionaţi anterior; 11. urmãreşte încheierea asigurãrilor de malpraxis de cãtre personalul medical din subordine; 12. respectã prevederile legale privind incompatibilitãţile şi conflictul de interese. E. În domeniul managementului administrativ: 1. aprobã şi urmãreşte respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului intern, cu avizul Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti; 2. reprezintã serviciul în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice; 3. încheie acte juridice în numele şi pe seama serviciului, conform legii; 4. rãspunde de modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi dispune mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii serviciului; 5. încheie contracte şi asigurã condiţii corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţilor de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã, în conformitate cu metodologia elaboratã de Ministerul Sãnãtãţii; 6. rãspunde de obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevãzute de lege; 7. asigurã respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la pãstrarea secretului profesional, pãstrarea confidenţialitãţii datelor pacienţilor asistaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea serviciului; 8. pune la dispoziţie organelor şi organismelor competente, la solicitarea acestora, în condiţiile legii, date privind activitatea serviciului; 9. prezintã Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti sau Ministerului Sãnãtãţii, dupã caz, informãri trimestriale şi anuale cu privire la patrimoniul dat în administrare, realizarea indicatorilor activitãţii medicale, precum şi la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli; 10. rãspunde de organizarea arhivei serviciului şi asigurarea securitãţii documentelor prevãzute de lege, în format scris şi electronic; 11. aprobã utilizarea bazei de date medicale a serviciului pentru activitãţi de cercetare medicalã, în condiţiile legii; 12. rãspunde de organizarea unui sistem de înregistrare şi rezolvare a sugestiilor, sesizãrilor şi reclamaţiilor referitoare la activitatea serviciului; 13. conduce activitatea curentã a serviciului, în conformitate cu reglementãrile în vigoare; 14. împreunã cu comitetul director, elaboreazã planul/planurile de acţiune pentru situaţii speciale şi coordoneazã activitatea serviciului în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã, conform dispoziţiilor legale în vigoare; 15. propune spre aprobare Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti un înlocuitor pentru perioadele de indisponibilitate; 16. nu poate transmite altei persoane drepturile şi obligaţiile care rezultã din prezentul contract de management. ART. 12 (1) Directorul medical este subordonat managerului general. (2) În subordinea directorului medical funcţioneazã: Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat, Compartimentul de consultaţii de urgenţã şi transport sanitar neasistat, Substaţiile de ambulanţã, Dispeceratul medical de urgenţã, Farmacia şi Compartimentul de formare profesionalã. ART. 13 Directorul medical are, în principal, urmãtoarele atribuţii: Atribuţii generale: 1. participã la elaborarea planului de dezvoltare al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite de managerul general; 2. participã la elaborarea, pe baza propunerilor comisiilor numite de managerul general, a planului anual de furnizare de servicii medicale; 3. propune managerului general, în domeniul sãu de responsabilitate, în vederea aprobãrii: a) numãrul de personal, pe categorii şi locuri de muncã, în funcţie de reglementãrile în vigoare; b) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 4. participã la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei serviciului, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 5. propune spre aprobare managerului general şi urmãreşte implementarea de mãsuri organizatorice privind îmbunãtãţirea calitãţii actului medical şi a modului de desfãşurare a activitãţii, conform prevederilor legale în vigoare; 6. participã la elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza centralizãrii de cãtre compartimentul de specialitate a propunerilor fundamentate ale coordonatorilor compartimentelor şi substaţiilor din structura serviciului, pe care îl supune aprobãrii managerului general; 7. urmãreşte, în domeniul sãu de responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat; 8. analizeazã, în domeniul sãu de responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului general; 9. asigurã, în domeniul sãu de responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintã managerului general; 10. analizeazã, la propunerea comisiilor numite de managerul general, mãsurile pentru dezvoltarea şi îmbunãtãţirea activitãţii serviciului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practicã medicale; 11. participã la elaborarea planului de acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi asistenţa medicalã în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 12. la propunerea comisiilor numite de managerul general, în domeniul sãu de responsabilitate, întocmeşte, fundamenteazã şi prezintã spre aprobare managerului general planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi rãspunde de realizarea acestora; 13. analizeazã, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în domeniul sãu de responsabilitate, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii serviciului; 14. întocmeşte, pentru domeniul sãu de responsabilitate, informãri lunare, trimestriale şi anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizeazã cu comisiile numite de managerul general, urmând sã le prezinte managerului general al serviciului; 15. participã la negocierea contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile legii; 16. participã, lunar sau ori de câte ori este nevoie, la şedinţele comitetului director; 17. face propuneri privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului serviciului; 18. rãspunde în faţa managerului general pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin; 19. participã la elaborarea raportului anual de activitate al serviciului. Atribuţii specifice: 1. coordoneazã şi rãspunde de elaborarea la termen a propunerilor privind planul de dezvoltare al serviciului şi planul anual de servicii medicale; 2. monitorizeazã calitatea serviciilor medicale acordate la nivelul serviciului, inclusiv prin evaluarea satisfacţiei pacienţilor, şi elaboreazã, împreunã cu coordonatorii de compartimente şi substaţii, propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii medicale; 3. avizeazã protocoale de practicã medicalã şi monitorizeazã procesul de implementare a protocoalelor şi ghidurilor de practicã medicalã la nivelul serviciului; 4. rãspunde de coordonarea şi corelarea activitãţilor medicale desfãşurate la nivelul compartimentelor şi substaţiilor pentru asigurarea îngrijirilor medicale adecvate pentru pacienţii asistaţi; 5. coordoneazã derularea programelor de sãnãtate la nivelul serviciului; 6. întocmeşte planul de formare şi perfecţionare a personalului medical, la propunerea coordonatorilor de compartimente şi substaţii; 7. avizeazã utilizarea bazei de date medicale a serviciului pentru activitãţi de cercetare medicalã, în condiţiile legii; 8. asigurã respectarea normelor de eticã profesionalã şi deontologie medicalã la nivelul serviciului, colaborând cu Colegiul Medicilor din România; 9. rãspunde de acreditarea personalului medical şi a activitãţilor medicale desfãşurate în cadrul serviciului, în conformitate cu legislaţia în vigoare; 10. analizeazã şi ia decizii în situaţia existenţei unor cazuri medicale deosebite; 11. participã, alãturi de managerul general, la organizarea asistenţei medicale în caz de dezastre, epidemii şi în alte situaţii speciale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 12. stabileşte coordonatele principale privind consumul de medicamente şi materiale sanitare la nivelul serviciului, în vederea unei utilizãri judicioase a fondurilor serviciului, prevenirii polipragmaziei şi a rezistenţei la medicamente; 13. supervizeazã respectarea prevederilor în vigoare referitoare la documentaţia medicalã a pacienţilor asistaţi, asigurarea confidenţialitãţii datelor medicale, constituirea arhivei serviciului; 14. ia mãsurile necesare, potrivit dispoziţiilor legale şi contractului colectiv de muncã aplicabil, pentru asigurarea condiţiilor corespunzãtoare de muncã, prevenirea accidentelor şi îmbolnãvirilor profesionale. Alte atribuţii: 1. îndrumã şi controleazã activitatea personalului medical, inclusiv a medicilor coordonatori de substaţii, medicilor coordonatori din dispecerat, a personalului mediu sanitar, inclusiv a asistentului medical şef, a operatorilor registratori de urgenţã; 2. pãstreazã carnetul de urmãrire a formãrii profesionale; 3. controleazã şi rãspunde de completarea fişelor de solicitare şi predarea lor la statisticã; 4. întocmeşte fişele de post ale personalului medico-sanitar şi auxiliar sanitar; 5. întocmeşte fişele anuale de apreciere ale personalului din subordine; 6. asigurã instruirea medicilor stagiari şi a medicilor din afara unitãţii care efectueazã gãrzi în instituţie; 7. controleazã personalul medico-sanitar în ceea ce priveşte respectarea baremului de medicamente şi instrumentar; 8. întocmeşte programele de lucru ale personalului medicosanitar, coordonãrile şi gãrzile de noapte; 9. controleazã folosirea integralã a timpului de muncã al personalului din subordine, în special în ultimele ore ale programului de lucru; 10. organizeazã activitatea de educaţie sanitarã în instituţie; 11. organizeazã şi controleazã activitatea de perfecţionare şi pregãtire profesionalã a personalului din subordine; 12. organizeazã şi rãspunde împreunã cu medicul responsabil de dezastre asupra modului de acţiune în caz de calamitãţi naturale sau dezastre; 13. instruieşte personalul medico-sanitar asupra conţinutului planului de calamitãţi existent în unitate; 14. îndeplineşte şi alte atribuţii care decurg din actele normative în vigoare sau trasate de conducerea unitãţii sau eşalonului superior. ART. 14 (1) Asistentul-şef este subordonat managerului general. (2) Asistentul-şef coordoneazã activitatea personalului sanitar mediu şi auxiliar sanitar. ART. 15 Asistentul-şef are, în principal, urmãtoarele atribuţii: Atribuţii generale: 1. participã la elaborarea planului de dezvoltare al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite de managerul general; 2. participã la elaborarea, pe baza propunerilor comisiilor numite de managerul general, a planului anual de furnizare de servicii medicale; 3. propune managerului general, în domeniul sãu de responsabilitate, în vederea aprobãrii, numãrul de personal, pe categorii şi locuri de muncã, în funcţie de reglementãrile în vigoare; 4. organizeazã concursurile pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 5. participã la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei serviciului, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 6. propune spre aprobare managerului general şi urmãreşte implementarea de mãsuri organizatorice privind îmbunãtãţirea calitãţii actului medical şi a modului de desfãşurare a activitãţii, conform prevederilor legale în vigoare; 7. participã la elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza centralizãrii de cãtre compartimentul de specialitate a propunerilor fundamentate ale coordonatorilor compartimentelor şi substaţiilor din structura serviciului, pe care îl supune aprobãrii managerului general; 8. urmãreşte, în domeniul sãu de responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat; 9. analizeazã, în domeniul sãu de responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului general; 10. asigurã, în domeniul sãu de responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintã managerului general; 11. analizeazã, la propunerea comisiilor numite de managerul general, mãsurile pentru dezvoltarea şi îmbunãtãţirea activitãţii serviciului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practicã medicale; 12. participã la elaborarea planului de acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi asistenţa medicalã în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 13. la propunerea comisiilor numite de managerul general, în domeniul sãu de responsabilitate, întocmeşte, fundamenteazã şi prezintã spre aprobare managerului general planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi rãspunde de realizarea acestora; 14. analizeazã, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în domeniul sãu de responsabilitate, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii serviciului; 15. întocmeşte, pentru domeniul sãu de responsabilitate, informãri lunare, trimestriale şi anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizeazã cu comisiile numite de managerul general, urmând sã le prezinte managerului general al serviciului; 16. participã la negocierea contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile legii; 17. participã, lunar sau ori de câte ori este nevoie, la şedinţele comitetului director; 18. face propuneri privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului serviciului; 19. rãspunde în faţa managerului general pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin; 20. participã la elaborarea raportului anual de activitate al serviciului. Atribuţii specifice: 1. coordoneazã şi controleazã îndeplinirea atribuţiilor profesionale de cãtre asistenţii medicali, registratorii medicali, operatorii registratori de urgenţã din teritoriu şi alte categorii de personal cu pregãtire medico-sanitarã, privind: a) îndeplinirea atribuţiilor ce decurg din fişa postului; b) comportamentul etic faţã de membrii echipei, faţã de pacient şi faţã de aparţinãtorii acestuia; c) respectarea programului de muncã; d) realizarea obiectivelor propuse în planul de activitate; e) asigurarea şi utilizarea eficientã şi în bune condiţii a instrumentarului, a echipamentelor şi a inventarului moale existent în dotare; 2. asigurã centralizarea, prelucrarea şi transmiterea informaţiilor şi situaţiilor statistice la direcţia de sãnãtate publicã şi la casa de asigurãri de sãnãtate, la termenele stabilite sau ori de câte ori este nevoie; 3. organizeazã, lunar sau ori de câte ori este nevoie, întâlniri de lucru cu personalul din subordine, în care analizeazã activitatea desfãşuratã şi propune mãsuri de îmbunãtãţire a acesteia; 4. controleazã şi evalueazã periodic calitatea activitãţii personalului din subordine şi a altor categorii de personal de pregãtire medie sanitarã şi organizeazã programe de pregãtire pentru îmbunãtãţirea activitãţii; 5. stabileşte pentru personalul din subordine nevoile de participare la programele de educaţie continuã organizate în afara serviciului şi le supune aprobãrii comitetului director; 6. stabileşte criteriile de evaluare a cunoştinţelor profesionale şi a calitãţii activitãţii pentru personalul din subordine; 7. controleazã şi evalueazã periodic activitatea personalului din subordine şi acordã calificative profesionale; 8. propune spre analizã şi soluţionare sesizãrile şi reclamaţiile privind abaterile de la normele etice şi profesionale ale personalului din subordine; 9. rãspunde de întreţinerea şi respectarea curãţeniei şi a normelor de igienã în unitate, de respectarea regimului de economii la energie şi materiale; 10. întocmeşte necesarul de aprovizionare cu materiale sanitare, instrumentar etc.; 11. rãspunde de completarea baremului de medicamente, materiale sanitare, instrumentar etc. din trusele personalului mediu sanitar, de ţinuta vestimentarã şi purtarea ecusonului de cãtre personalul mediu sanitar. ART. 16 (1) Directorul tehnic este subordonat managerului general. (2) În subordinea directorului tehnic funcţioneazã: Compartimentul de transport medical neasistat planificat, Compartimentul de evidenţã şi întreţinere clãdiri, Compartimentul mişcare şi exploatare auto, Atelierul întreţinere şi reparaţii auto, Compartimentul tehnic, revizie tehnicã, transport şi administrativ şi Compartimentul telecomunicaţii. ART. 17 Directorul tehnic are, în principal, urmãtoarele atribuţii: Atribuţii generale: 1. participã la elaborarea planului de dezvoltare al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite de managerul general; 2. participã la elaborarea, pe baza propunerilor comisiilor numite de managerul general, a planului anual de furnizare de servicii medicale; 3. propune managerului general, în domeniul sãu de responsabilitate, în vederea aprobãrii: a) numãrul de personal, pe categorii şi locuri de muncã, în funcţie de reglementãrile în vigoare; b) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 4. participã la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei serviciului, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 5. propune spre aprobare managerului general şi urmãreşte implementarea de mãsuri organizatorice privind îmbunãtãţirea calitãţii actului medical şi a modului de desfãşurare a activitãţii, conform prevederilor legale în vigoare; 6. participã la elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza centralizãrii de cãtre compartimentul de specialitate a propunerilor fundamentate ale coordonatorilor compartimentelor şi substaţiilor din structura serviciului, pe care îl supune aprobãrii managerului general; 7. urmãreşte, în domeniul sãu de responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat; 8. analizeazã, în domeniul sãu de responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului general; 9. asigurã, în domeniul sãu de responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintã managerului general; 10. analizeazã, la propunerea comisiilor numite de managerul general, mãsurile pentru dezvoltarea şi îmbunãtãţirea activitãţii serviciului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practicã medicale; 11. participã la elaborarea planului de acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi asistenţa medicalã în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 12. la propunerea comisiilor numite de managerul general, în domeniul sãu de responsabilitate, întocmeşte, fundamenteazã şi prezintã spre aprobare managerului general planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi rãspunde de realizarea acestora; 13. analizeazã, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în domeniul sãu de responsabilitate, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii serviciului; 14. întocmeşte, pentru domeniul sãu de responsabilitate, informãri lunare, trimestriale şi anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizeazã cu comisiile numite de managerul general, urmând sã le prezinte managerului general al serviciului; 15. participã la negocierea contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile legii; 16. participã, lunar sau ori de câte ori este nevoie, la şedinţele comitetului director; 17. face propuneri privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului serviciului; 18. rãspunde în faţa managerului general pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin; 19. participã la elaborarea raportului anual de activitate al serviciului. Atribuţiile specifice: 1. coordoneazã, controleazã şi îndrumã activitatea de mecanizare privind exploatarea raţionalã şi la parametrii optimi a mijloacelor de transport din dotare, în scopul realizãrii sarcinilor de transport şi asistenţã medicalã de urgenţã; 2. coordoneazã şi controleazã activitatea de întreţinere, reparaţii auto şi de altã naturã tehnicã; 3. stabileşte mãsurile tehnice şi organizatorice în vederea valorificãrii superioare a potenţialului economic şi tehnic al unitãţii şi urmãreşte aplicarea acestora; 4. coordoneazã organizarea locurilor de muncã, a turelor şi a numãrului de personal în substaţii; 5. organizeazã şi coordoneazã aprovizionarea cu materiale, piese de schimb, carburanţi şi lubrifianţi la nivelul staţiilor şi substaţiilor; 6. asigurã documentaţia tehnicã, pregãtirea tehnicã şi tehnologicã a activitãţii de reparaţii a mijloacelor de transport şi a aparaturii medicale din dotare, iniţiazã studii pentru dezvoltarea serviciului; 7. îndrumã şi controleazã modul de exploatare a parcului auto în vederea menţinerii unei stãri tehnice şi estetice corespunzãtoare; 8. avizeazã propunerile de casare iniţiate de compartimentul de specialitate şi le înainteazã spre aprobare managerului general; 9. asigurã aplicarea şi respectarea normelor şi mãsurilor de securitate a muncii la toate locurile de muncã; 10. participã la organizarea perfecţionãrii pregãtirii profesionale a personalului din subordine; 11. propune managerului general mãsuri necesare îmbunãtãţirii activitãţii din subordine. ART. 18 (1) Directorul economic este subordonat managerului general. (2) În subordinea directorului economic funcţioneazã: Compartimentul financiar-contabilitate, Compartimentul achiziţii publice şi aprovizionare şi Compartimentul arhivã şi registraturã. ART. 19 Directorul economic are, în principal, urmãtoarele atribuţii: Atribuţii generale: 1. participã la elaborarea planului de dezvoltare al serviciului pe perioada mandatului, în baza propunerilor comisiilor numite de managerul general; 2. participã la elaborarea, pe baza propunerilor comisiilor numite de managerul general, a planului anual de furnizare de servicii medicale; 3. propune managerului general, în domeniul sãu de responsabilitate, în vederea aprobãrii: a) numãrul de personal, pe categorii şi locuri de muncã, în funcţie de reglementãrile în vigoare; b) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 4. participã la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare, regulamentului intern şi organigramei serviciului, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 5. propune spre aprobare managerului general şi urmãreşte implementarea de mãsuri organizatorice privind îmbunãtãţirea calitãţii actului medical şi a modului de desfãşurare a activitãţii, conform prevederilor legale în vigoare; 6. participã la elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al serviciului, pe baza centralizãrii de cãtre compartimentul de specialitate a propunerilor fundamentate ale coordonatorilor compartimentelor şi substaţiilor din structura serviciului, pe care îl supune aprobãrii managerului general; 7. urmãreşte, în domeniul sãu de responsabilitate, realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru încadrarea în bugetul alocat; 8. analizeazã, în domeniul sãu de responsabilitate, propunerile comisiilor numite de managerul general privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului general; 9. asigurã, în domeniul sãu de responsabilitate, îndeplinirea, monitorizarea şi raportarea indicatorilor specifici activitãţii medicale, financiari, economici, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintã managerului general; 10. analizeazã, la propunerea comisiilor numite de managerul general, mãsurile pentru dezvoltarea şi îmbunãtãţirea activitãţii serviciului, în concordanţã cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practicã medicale; 11. participã la elaborarea planului de acţiune al serviciului pentru situaţii speciale şi asistenţa medicalã în caz de rãzboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 12. la propunerea comisiilor numite de managerul general, în domeniul sãu de responsabilitate, întocmeşte, fundamenteazã şi prezintã spre aprobare managerului general planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrãrilor de reparaţii curente şi capitale care urmeazã sã se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi rãspunde de realizarea acestora; 13. analizeazã, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în domeniul sãu de responsabilitate, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului general mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii serviciului; 14. întocmeşte, pentru domeniul sãu de responsabilitate, informãri lunare, trimestriale şi anuale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care le analizeazã cu comisiile numite de managerul general, urmând sã le prezinte managerului general al serviciului; 15. participã la negocierea contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate, în condiţiile legii; 16. participã, lunar sau ori de câte ori este nevoie, la şedinţele comitetului director; 17. face propuneri privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea şi schimbarea sediului serviciului; 18. rãspunde în faţa managerului general pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin; 19. participã la elaborarea raportului anual de activitate al serviciului. Atribuţii specifice: 1. asigurã şi rãspunde de buna organizare şi desfãşurare a activitãţii financiare a unitãţii, în conformitate cu dispoziţiile legale; 2. organizeazã contabilitatea în cadrul unitãţii, în conformitate cu dispoziţiile legale şi asigurã efectuarea corectã şi la timp a înregistrãrilor; 3. asigurã întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a balanţelor de verificare şi a bilanţurilor anuale şi trimestriale; 4. propune defalcarea pe trimestre a indicatorilor financiari aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli; 5. asigurã executarea bugetului de venituri şi cheltuieli a serviciului, urmãrind realizarea indicatorilor financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi financiare; 6. participã la negocierea contractului de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurãri de sãnãtate; 7. angajeazã unitatea prin semnãturã alãturi de managerul general în toate operaţiunile patrimoniale, având obligaţia, în condiţiile legii, de a refuza pe acelea care contravin dispoziţiilor legale; 8. analizeazã din punct de vedere financiar planul de acţiune pentru situaţii speciale prevãzute de lege, precum şi pentru situaţii de crizã; 9. participã la organizarea sistemului informaţional al unitãţii, urmãrind folosirea cât mai eficientã a datelor contabilitãţii; 10. evalueazã, prin bilanţul contabil, eficienţa indicatorilor specifici; 11. asigurã îndeplinirea, în conformitate cu dispoziţiile legale, a obligaţiilor unitãţii cãtre bugetul statului, trezorerie şi terţi; 12. asigurã plata integralã şi la timp a drepturilor bãneşti cuvenite personalului încadrat în unitate; 13. asigurã întocmirea, circuitul şi pãstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrãrilor în contabilitate; 14. organizeazã evidenţa tuturor creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin serviciului din contracte, protocoale şi alte acte asemãnãtoare şi urmãreşte realizarea la timp a acestora; 15. ia mãsuri pentru prevenirea pagubelor şi urmãreşte recuperarea lor; 16. asigurã aplicarea dispoziţiilor legale privitoare la gestionarea valorilor materiale şi ia mãsuri pentru ţinerea la zi şi corectã a evidenţelor gestionãrii; 17. rãspunde de îndeplinirea atribuţiilor ce revin compartimentului financiar-contabilitate cu privire la exercitarea controlului financiar preventiv şi al asigurãrii integritãţii patrimoniului; 18. îndeplineşte formele de scãdere din evidenţã a bunurilor de orice fel, în cazurile şi condiţiile prevãzute de dispoziţiile legale; 19. împreunã cu directorul/serviciul administrativ întocmeşte şi prezintã studii privind optimizarea mãsurilor de bunã gospodãrire a resurselor materiale şi bãneşti, de prevenire a formãrii de stocuri peste necesar, în scopul administrãrii cu eficienţã maximã a patrimoniului unitãţii şi a sumelor încasate în baza contractului de furnizare de servicii medicale; 20. organizeazã şi ia mãsuri de realizare a perfecţionãrii pregãtirii profesionale a cadrelor financiar-contabile din subordine; 21. organizeazã, la termenele stabilite şi cu respectarea dispoziţiilor legale, inventarierea generalã a elementelor de activ şi de pasiv deţinute de unitate şi rãspunde de înregistrarea în evidenţa contabilã a rezultatelor inventarierii; 22. ia toate mãsurile pentru asigurarea pazei bunurilor şi valorilor instituţiei.
CAP. IV Structura organizatoricã
ART. 20 Structura organizatoricã a Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii. ART. 21 Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov este o unitate sanitarã de categoria a II-a. ART. 22 Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov este organizat pe urmãtoarele compartimente şi substaţii: 1. Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat; 2. Compartimentul de consultaţii de urgenţã şi transport sanitar neasistat; 3. substaţii de ambulanţã; 4. Dispeceratul medical de urgenţã; 5. Farmacia; 6. Compartimentul de formare profesionalã; 7. Compartimentul de transport medical neasistat planificat; 8. Compartimentul de evidenţã şi întreţinere clãdiri; 9. Compartimentul mişcare şi exploatare auto, Atelierul întreţinere şi reparaţii auto, Compartimentul tehnic, revizie tehnicã, transport şi administrativ, Compartimentul telecomunicaţii; 10. Compartimentul Runos; 11. Secretariat; 12. Compartimentul securitate în muncã, PSI, evidenţã militarã şi apãrare civilã; 13. Compartimentul audit intern; 14. Compartimentul statisticã şi informaticã; 15. Compartimentul legislaţie şi contencios; 16. Compartimentul financiar-contabilitate; 17. Compartimentul achiziţii publice şi aprovizionare; 18. Compartimentul arhivã şi registraturã. ART. 23 (1) Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat se aflã în subordinea directorului medical. (2) Coordonarea şi monitorizarea activitãţii compartimentului se fac de cãtre un medic specialist sau primar în specialitatea medicinã de urgenţã, anestezie-terapie intensivã sau cu atestat în domeniul asistenţei medicale de urgenţã prespitaliceascã coordonator. (3) Atribuţiile principale sunt urmãtoarele: - acordã asistenţã medicalã de urgenţã la nivel de echipaj medical de urgenţã B1, B2 sau C2; - efectueazã transport medical asistat la nivel de echipaj medical de urgenţã B1, B2 sau C2. (4) Personalul compartimentului este constituit din personal medical cu studii superioare, personal medical cu studii medii, ambulanţieri, operatori registratori de urgenţã, dispeceri/radiotelefonişti şi alte categorii de personal. (5) Personalul care activeazã în Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat poate activa în Compartimentul de consultaţii de urgenţã şi transport sanitar neasistat prin detaşare temporarã sau mutat. (6) Compartimentul funcţioneazã în regim de lucru continuu, în aşteptarea solicitãrilor de asistenţã medicalã de urgenţã. ART. 24 (1) Compartimentul de consultaţii de urgenţã şi transport sanitar neasistat se aflã în subordinea directorului medical. (2) Coordonarea şi monitorizarea activitãţii de consultaţii la domiciliu din cadrul acestui compartiment se pot face de cãtre medicul specialist sau primar în medicinã de familie, medicinã generalã, pediatrie sau medicinã internã coordonator al Compartimentului de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat, iar coordonarea şi monitorizarea activitãţii de transport sanitar se fac de cãtre un asistent medical coordonator. (3) Atribuţiile principale sunt urmãtoarele: - acordã consultaţii de urgenţã la domiciliu utilizând autospecialele de consultaţii la domiciliu; - efectueazã transport sanitar neasistat la nivel de echipaj de transport A1 şi A2; - sprijinã Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat la nevoie. (4) Personalul compartimentului este constituit din personal medical cu studii superioare, personal medical cu studii medii, conducãtori auto ambulanţieri şi alte categorii de personal. Activitatea de transport sanitar neasistat va fi efectuatã de ambulanţieri şi asistenţi sau doar de ambulanţieri, dupã caz. (5) Personalul medical din cadrul compartimentului nu poate fi detaşat la Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat decât în urma absolvirii cursurilor şi obţinerii atestatelor conform prevederilor legale. (6) Compartimentul funcţioneazã în regim de gardã şi/sau ture de cel mult 12 ore. ART. 25 (1) Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat şi Compartimentul de consultaţii de urgenţã şi transport sanitar neasistat au în subordine substaţii de ambulanţã, fãrã personalitate juridicã, dupã cum urmeazã: a) o substaţie de ambulanţã, fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã în locaţia fostei Staţii Centrale de Transport Sanitar şi Ambulanţã Aerianã Bucureşti, respectiv în municipiul Bucureşti, bd. Mareşal Averescu nr. 3, sectorul 1, la nivelul cãreia va fi organizat şi serviciul care va coordona activitatea de transport nemedicalizat; b) substaţii de ambulanţã, fãrã personalitate juridicã, în care şi-au desfãşurat activitatea Staţia Centralã de Transport Sanitar şi Ambulanţã Aerianã Bucureşti şi Serviciul de Ambulanţã al Judeţului Ilfov şi substaţii ale acestora; c) substaţii de ambulanţã, fãrã personalitate juridicã, în care îşi desfãşoarã activitatea substaţii ale fostului Serviciu de Ambulanţã al Municipiului Bucureşti. (2) Substaţiile de ambulanţã ale Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov sunt urmãtoarele: Substaţia Sector 1, Substaţia Sector 2 - sediul central, Substaţia Sector 3, Substaţia Sector 4, Substaţia Sector 5, Substaţia Sector 6, Substaţia de Ambulanţã de Transport Nemedicalizat, Substaţia Sãftica, Substaţia Mãgurele, Substaţia Voluntari. În cadrul substaţiilor de ambulanţã funcţioneazã 10 puncte de lucru, astfel: Substaţia Sector 1 cu puncte de lucru la Otopeni şi Chitila, Substaţia Sector 4 cu punct de lucru la Popeşti-Leordeni, Substaţia Sector 6 cu punct de lucru la Chiajna, Substaţia Voluntari cu puncte de lucru la Brãneşti şi Pantelimon, Substaţia Mãgurele cu puncte de lucru la Vidra şi Bragadiru, Substaţia Sãftica cu puncte de lucru la Buftea şi Snagov. (3) Substaţiile de ambulanţã sunt conduse de medici coordonatori de substaţii şi sunt subordonate directorului medical. În lipsa unui medic, substaţiile de ambulanţã pot fi coordonate de un asistent medical. (4) Substaţiile sunt deservite de echipaje medicale de urgenţã, echipaje de transport sau de consultaţii, dupã caz. Punctele de lucru cu echipaje de consultaţii sau transport nu sunt substaţii de intervenţie medicalã de urgenţã. În cazul în care echipajele de urgenţã sunt fãrã medic, acestea vor funcţiona cu un asistent medical ca şef de echipaj. Echipajele pot include şi personal voluntar special pregãtit. (5) Dispeceratul medical de urgenţã şi medicul coordonator al substaţiei repartizeazã spre efectuare cazuri (solicitãri) înregistrate prin serviciul 112. Cazurile primite de echipaje sunt în funcţie de competenţa echipajului şi dotarea ambulanţei şi se are, de asemenea, în vedere zona teritorialã acoperitã de substaţia respectivã. (6) Personalul medical operativ al substaţiei desfãşoarã activitate în ture, în sistem de 12 ore cu 24 de ore libere. Prezenţa la serviciu şi formarea echipajelor la schimbul de turã sunt anunţate la Dispeceratul medical de urgenţã de cãtre dispecera substaţiei respective. (7) Personalul medical operativ şi auxiliar al substaţiilor are atribuţii reglementate prin fişele de post care sunt anexe la contractele individuale de muncã. (8) Punctele de lucru au câte un asistent medical coordonator subordonat medicului coordonator de substaţie. (9) La nivelul substaţiei, operatoarele registratoare de urgenţã introduc în programul DISPEC datele din fişele medicale ale cazurilor efectuate de echipajele de urgenţã şi consultaţii din cadrul substaţiei. (10) La nivelul substaţiei se face igienizarea (spãlarea) ambulanţelor arondate substaţiei, dar şi a celor care fac recepţia tranzitoriu la o substaţie şi necesitã acest lucru. (11) La nivelul substaţiilor existã un stoc permanent de medicamente şi materiale sanitare din care se face completarea truselor în caz de nevoie, pe timpul nopţii sau în zilele libere şi sãrbãtorile legale. (12) La nivelul substaţiilor se ţine raport de gardã zilnic, în cadrul cãruia se analizeazã activitatea din ultimele 24 de ore a echipajelor din substaţii. Fiecare substaţie are prevãzutã pazã proprie 24 de ore din 24 prin agenţi de pazã. (13) La nivelul fiecãrei substaţii se colecteazã deşeurile medicale, inclusiv cele de la punctele de lucru arondate substaţiei respective. (14) La nivelul fiecãrei substaţii existã un ambulanţier cu atribuţii de revizor tehnic şi la nivelul fiecãrei substaţii se verificã starea tehnicã şi kilometrajul ambulanţelor la începutul fiecãrei ture, caietul de bord şi starea de igienã a fiecãreia. ART. 26 Dispeceratul medical de urgenţã este subordonat directorului medical şi este o structurã specializatã de preluare şi tratare a apelurilor de urgenţã cu caracter medical primite prin centrul unic de apel de urgenţã. Dispeceratele medicale de urgenţã sunt coordonate de personal cu pregãtire medicalã superioarã, în serviciu permanent. ART. 27 (1) Farmacia este subordonatã directorului medical. Farmacia cu circuit închis este amplasatã în spaţiu adecvat, evitându-se situarea ei în vecinãtatea spaţiilor care pot contamina sau influenţa negativ calitatea medicamentului. (2) Farmacia are urmãtoarele atribuţii: 1. eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare necesare în desfãşurarea actului medical din cadrul Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov; 2. la nivelul farmaciei se vor elabora documente/regulamente care sã stabileascã, atunci când este cazul, modul în care farmacistul trebuie sã intervinã. (3) O atenţie deosebitã se va acorda echipamentului de lucru în unitatea farmaceuticã (halat). Acesta va fi de culoare albã. (4) Personalul farmaciei va purta în mod obligatoriu un ecuson pe care vor fi vizibile numele, funcţia şi gradul profesional. ART. 28 (1) Compartimentul de formare profesionalã este subordonat directorului medical. În conformitate cu ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului internelor şi reformei administrative privind unele mãsuri în asistenţa medicalã de urgenţã prespitaliceascã s-a creat acest compartiment de pregãtire profesionalã a angajaţilor, specificã domeniului de activitate al unitãţii, precum şi pentru personalul voluntar care desfãşoarã activitate în Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov. (2) Atribuţiile compartimentului sunt urmãtoarele: 1. pregãtirea profesionalã a personalului din Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov - Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat; 2. pregãtirea profesionalã a personalului din Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov - Compartimentul de consultaţii de urgenţã şi transport sanitar neasistat; 3. îndeplineşte toate celelalte atribuţii de serviciu prevãzute în fişa postului personalului angajat în compartiment. (3) În cadrul Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov este organizatã şi funcţioneazã Şcoala de Ambulanţieri, înfiinţatã în anul 1992 prin ordinul ministrului sãnãtãţii privind înfiinţarea Şcolii de Ambulanţieri în cadrul Staţiei de Salvare a Municipiului Bucureşti. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea pe baza unui plan anual de pregãtire profesionalã în funcţie de cerinţele posturilor. De asemenea, existã şi un plan de pregãtire şi orientare profesionalã a noilor angajaţi. Cursurile se desfãşoarã la nivelul instituţiei cu formatori autorizaţi ai Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov. Cursurile se adreseazã urmãtoarelor categorii de personal: ambulanţier, operator registrator de urgenţã, dispecer/radiotelefonist, brancardier. (4) Sumele alocate programului de formare profesionalã sunt prevãzute în bugetul fiecãrui an. Aceste sume sunt folosite pentru pregãtirea profesionalã organizatã prin Colegiul Medicilor din România, Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România şi Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti. (5) Personalul TESA este de asemenea beneficiar al unor cursuri de formare şi instruire profesionalã în funcţie de necesitãţile unitãţii. (6) Organizarea şi evidenţa cursurilor intrã în atribuţia Compartimentului de formare profesionalã şi sunt înscrise în caietul de pregãtire profesionalã al fiecãrui angajat. ART. 29 (1) Compartimentul de transport medical neasistat planificat este subordonat directorului tehnic şi are atribuţii în efectuarea de transporturi nemedicalizate planificate, dupã cum urmeazã: 1. transportul pacientului în vederea dializei de la domiciliu la spital şi de la spital la domiciliu şi al însoţitorilor care fac dovada legalã; 2. transportul pacientului externat din unitãţile sanitare ale municipiului Bucureşti şi ale judeţului Ilfov la domiciliul acestuia; 3. transportul de sânge şi probe biologice; 4. transportul nemedicalizat al pacienţilor pentru consult interdisciplinar de la o unitate medicalã la alta şi retur. (2) În acest compartiment sunt încadraţi ambulanţieri, asistenţi medicali şi operatori registratori de urgenţã. Compartimentul îşi desfãşoarã activitatea pe ambulanţe de tip A1 şi A2. ART. 30 Compartimentul de evidenţã şi întreţinere clãdiri este subordonat directorului tehnic şi are, în principal, urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã funcţionarea corespunzãtoare a instalaţiilor de încãlzire, sanitare şi electrice ale clãdirilor din patrimoniul unitãţii; 2. intervine în reglementarea bunei funcţionãri a utilitãţilor unitãţii (apã, canal, gaze, energie electricã, salubritate, telefoane); 3. se preocupã ca sediul central şi toate celelalte sedii ale substaţiilor sã aibã un aspect igienico-sanitar corespunzãtor. ART. 31 Compartimentul mişcare şi exploatare auto, Atelierul întreţinere şi reparaţii auto, Compartimentul tehnic, revizie tehnicã, transport şi administrativ şi Compartimentul telecomunicaţii se aflã în subordinea directorului tehnic şi au, în principal, urmãtoarele atribuţii: 1. asigurã zilnic funcţionalitatea unui numãr optim de ambulanţe care sã fie dimensionat în funcţie de numãrul cadrelor medicale active; 2. asigurã existenţa unui parc de ambulanţe cu o stare tehnicã bunã, capabil de a funcţiona în condiţii meteo dificile; 3. asigurã conducãtorii auto bine pregãtiţi profesional, capabili de a conduce autosanitarele în regim de vitezã atunci când situaţia o impune, disciplinaţi, cu responsabilitate; 4. pãstreazã şi întreţin în bune condiţii autosanitarele din parcul unitãţii; 5. gestioneazã corect cantitãţile de benzinã primite; 6. instruiesc periodic şoferii pentru ca aceştia sã circule corect pe drumurile publice şi sã respecte regulile de circulaţie; 7. verificã starea fizico-psihicã a şoferilor la ieşirea din cursã; 8. verificã starea tehnicã a autosanitarelor la ieşirea pe poartã; 9. ţin evidenţa parcului auto pe mãrci şi tipuri; 10. înmatriculeazã în circulaţie autosanitarele noi sau transferate şi le radiazã din circulaţie pe cele casate; 11. ţin evidenţa accidentelor de circulaţie în care sunt implicate autosanitarele şi le reparã atunci când acestea suferã avarii; 12. ţin evidenţa rulajului autosanitarelor şi consumului de combustibil al acestora; 13. întocmesc formele de scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar; 14. încheie asigurarea de rãspundere civilã pentru ambulanţele din parcul unitãţii; 15. se preocupã de efectuarea inspecţiilor tehnice periodice (ITP) la ambulanţele din parcul unitãţii; 16. se preocupã ca echipamentul de radiocomunicaţii de pe ambulanţe şi din dispecerate sã fie mereu în bunã stare de funcţionare; 17. se preocupã ca sistemul de telefonie fixã al instituţiei sã fie în perfectã stare de funcţionare; 18. asigurã curãţenia şi igiena unitãţii; 19. executã lucrãrile de revizii tehnice şi reparaţii curente ale autosanitarelor în condiţii de calitate; 20. iau mãsuri de instruire şi respectare de cãtre personal a regulilor de protecţie a muncii şi PSI în procesul de reparaţii auto; 21. instruiesc personalul muncitor din atelier pentru ca acesta sã aibã bune cunoştinţe profesionale necesare înlãturãrii defecţiunilor ivite la autosanitare; 22. se preocupã pentru îmbunãtãţirea continuã a bagajului de cunoştinţe profesionale ale meseriaşilor din atelier. ART. 32 Compartimentul Runos este subordonat managerului general şi are urmãtoarele atribuţii: 1. stabileşte necesarul de personal pentru fiecare sector de activitate, în funcţie de numãrul maxim al acestuia şi fondurile repartizate; 2. întocmeşte anual şi transmite spre aprobare la Direcţia de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti statul de funcţii pentru personalul unitãţii; 3. asigurã încadrarea personalului pe posturile vacante bugetate, cu respectarea condiţiilor de studii şi vechime şi a legislaţiei în vigoare; 4. asigurã acordarea, potrivit legislaţiei în vigoare, a drepturilor salariale cuvenite personalului încadrat, reprezentând: salarii de bazã, salarii de merit, indemnizaţii de conducere, spor de vechime în muncã, sporuri pentru condiţii de muncã, spor pentru munca desfãşuratã în ture, spor pentru munca desfãşuratã în zilele nelucrãtoare şi de sãrbãtori legale, spor pentru munca desfãşuratã peste programul normal de lucru, gãrzi, indemnizaţii cuvenite pe perioada cât salariaţii se aflã în concediu de odihnã sau pentru incapacitate temporarã de muncã; 5. rãspunde de calcularea şi reţinerea impozitului pe salarii, a contribuţiei pentru asigurãri sociale de sãnãtate, a contribuţiei pentru asigurãri sociale de stat şi a contribuţiei de asigurãri pentru şomaj; 6. primeşte de la toate compartimentele unitãţii pontajele întocmite de acestea pentru timpul efectiv de muncã, pe care le verificã şi le calculeazã; 7. întocmeşte contractele individuale de muncã pentru personalul nou-încadrat; 8. întocmeşte, completeazã şi pãstreazã registrul general de evidenţã a salariaţilor şi îl transmite la inspectoratul teritorial de muncã potrivit reglementãrilor legale; 9. întocmeşte deciziile de modificãri ale drepturilor salariale; 10. întocmeşte şi înregistreazã la zi modificãrile din carnetele de muncã ale salariaţilor; 11. întocmeşte documentele necesare în vederea pensionãrii salariaţilor; 12. întocmeşte şi pãstreazã dosarul personal al salariaţilor; 13. întocmeşte dãri de seamã şi statistice solicitate de organele abilitate; 14. periodic efectueazã control în compartimente privind respectarea programului de lucru de cãtre toţi salariaţii; 15. participã la întocmirea regulamentului de organizare şi funcţionare al unitãţii, iar dupã aprobarea acestuia, împreunã cu factorii de decizie, îl pune în aplicare; 16. periodic, dacã structura organizatoricã a unitãţii se modificã, asigurã modificarea prevederilor articolelor respective, corespunzãtor noii structuri; 17. participã la întocmirea şi modificarea, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, a regulamentului intern; 18. analizeazã şi propune mãsurile ce se impun pentru utilizarea eficientã a personalului din compartimente; 19. întocmeşte statul nominal al medicilor; 20. întocmeşte documentaţia pentru avizul de liberã practicã şi acreditare a personalului din compartimente; 21. elibereazã şi vizeazã anual legitimaţiile de acces în unitate al salariaţilor; 22. emite deciziile de sancţionare a celor care sãvârşesc abateri disciplinare; 23. urmãreşte modul de aplicare a mãsurilor de organizare a muncii; 24. rãspunde de calculul salariilor şi de întocmirea statelor de platã, la termenele stabilite a se onora cãtre personalul unitãţii; 25. rãspunde de întocmirea, la începutul fiecãrui an sau când este nevoie, a statului de funcţii; 26. raporteazã realizãrile fondului de salarii lunar, prin situaţii statistice, la Direcţia de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti; 27. rãspunde de corecta calculare a drepturilor personalului: salarii, sporuri, concedii medicale, concedii de odihnã; 28. stabileşte salariile personalului nou-angajat; 29. întocmeşte documentaţia impusã de Trezoreria Statului pentru ca drepturile salariale sã fie plãtite la timp; 30. îndeplineşte toate celelalte atribuţii prevãzute în fişa postului personalului angajat la Compartimentul Runos; 31. propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii compartimentului; 32. propune managerului general, în domeniul sãu de responsabilitate, în vederea aprobãrii: a) numãrul de personal, pe categorii şi locuri de muncã, în funcţie de reglementãrile în vigoare; b) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultãrii cu sindicatele, conform legii; 33. coordoneazã elaborarea fişelor posturilor de cãtre coordonatorii compartimentelor pentru personalul din subordine, conform legii; 34. organizeazã activitatea de evaluare a performanţelor profesionale individuale pentru salariaţii unitãţii, potrivit legii; 35. exercitã şi alte atribuţii din domeniul sãu de activitate, ce decurg din actele normative sau sunt dispuse de conducerea unitãţii, în cadrul legii. ART. 33 Secretariatul se aflã în subordinea managerului general şi are urmãtoarele atribuţii: 1. primeşte şi verificã corespondenţa; 2. clasificã şi ordoneazã corespondenţa în mapã; 3. triazã corespondenţa prin catalogarea subiectului, în scopul stabilirii modalitãţii de rãspuns şi soluţionare; 4. înregistreazã în registrul de intrare-ieşire şi consemneazã numãrul şi data pe documentul primit; 5. repartizeazã şi urmãreşte rezolvarea corespondenţei conform dispoziţiei rezolutive şi comunicã rãspunsul sau informarea cãtre petenţi sau structurile solicitante; 6. pregãteşte corespondenţa pentru expediere; 7. efectueazã expedierea propriu-zisã a corespondenţei; 8. ţine evidenţa petiţiilor, sesizãrilor şi reclamaţiilor în funcţie de termene şi compartimente, acolo unde este cazul, în registrele special întocmite; 9. respectã prevederile prezentului regulament şi disciplina în muncã, rãspunde de modul de rezolvare a corespondenţei în termenul prevãzut de lege. ART. 34 (1) Compartimentul securitate în muncã, PSI, evidenţã militarã şi apãrare civilã este subordonat managerului general şi are urmãtoarele atribuţii: 1. respectã prevederile <>Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii securitãţii şi sãnãtãţii în muncã nr. 319/2006 , supravegheazã activitatea de lucru din cadrul instituţiei din punctul de vedere al respectãrii normelor de protecţie a muncii; 2. verificã toate punctele de lucru (inclusiv substaţiile de sector); 3. ia mãsuri de protecţie a muncii la locurile de muncã unde constatã nereguli sau abateri (daca este cazul, dispune oprirea activitãţii); 4. aduce la cunoştinţa managerului general prin raport scris neregulile constatate şi propune mãsuri de remediere; 5. verificã fişele de protecţie a muncii, conform legii, pentru tot personalul instituţiei; 6. propune mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii de protecţie a muncii; 7. întocmeşte un raport lunar, trimestrial şi anual despre respectarea protecţiei muncii în cadrul instituţiei şi îl înmâneazã preşedintelui Comitetului de securitate şi sãnãtate în muncã; 8. respectã programul de lucru stabilit şi regulamentul intern; 9. ţine legãtura cu autoritãţile locale (prefectura, primãria generalã, primãriile de sector, inspectoratul de apãrare civilã, centrele militare, brigada de pompieri a capitalei, Inspectoratul General al Poliţiei Capitalei, Direcţia de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti); 10. rezolvã problemele apãrute sau trasate de autoritãţile mai sus menţionate şi le aduce la cunoştinţa şefului direct; 11. participã la convocãrile de specialitate, exerciţiile demonstrative organizate de forurile competente ale capitalei; 12. propune mãsuri de prevenire a dezastrelor; 13. analizeazã şi face propuneri privind politica de securitate şi sãnãtate în muncã şi planul de prevenire şi protecţie, conform regulamentului intern sau regulamentului de organizare şi funcţionare; 14. urmãreşte realizarea planului de prevenire şi protecţie, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizãrii prevederilor lui şi eficienţa acestora din punctul de vedere al îmbunãtãţirii condiţiilor de muncã; 15. analizeazã introducerea de noi tehnologii, alegerea echipamentelor, luând în considerare consecinţele asupra securitãţii şi sãnãtãţii lucrãtorilor, şi face propuneri în situaţia constatãrii anumitor deficienţe; 16. analizeazã alegerea, cumpãrarea, întreţinerea şi utilizarea echipamentelor de muncã, a echipamentelor de protecţie colectivã şi individualã; 17. analizeazã modul de îndeplinire a atribuţiilor ce revin serviciului extern de prevenire şi protecţie, precum şi menţinerea sau, dacã este cazul, înlocuirea acestuia; 18. propune mãsuri de amenajare a locurilor de muncã, ţinând seama de prezenţa grupurilor sensibile la riscuri specifice; 19. analizeazã cererile formulate de lucrãtori privind condiţiile de muncã şi modul în care îşi îndeplinesc atribuţiile persoanele desemnate şi/sau serviciul extern; 20. urmãreşte modul în care se aplicã şi se respectã reglementãrile legale privind securitatea şi sãnãtatea în muncã, mãsurile dispuse de inspectorul de muncã şi inspectorii sanitari; 21. analizeazã propunerile lucrãtorilor privind prevenirea accidentelor de muncã şi a îmbolnãvirilor profesionale, precum şi pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de muncã şi propune introducerea acestora în planul de prevenire şi protecţie; 22. analizeazã cauzele producerii accidentelor de muncã, îmbolnãvirilor profesionale şi evenimentelor produse şi poate propune mãsuri tehnice în completarea mãsurilor dispuse în urma cercetãrii; 23. efectueazã verificãri proprii privind aplicarea instrucţiunilor proprii şi a celor de lucru şi face un raport scris privind constatãrile fãcute; 24. dezbate raportul scris, prezentat Comitetului de securitate şi sãnãtate în muncã de cãtre conducãtorul unitãţii cel puţin o datã pe an, cu privire la situaţia securitãţii şi sãnãtãţii în muncã, la acţiunile care au fost întreprinse şi la eficienţa acestora în anul încheiat, precum şi propunerile pentru planul de prevenire şi protecţie ce se va realiza în anul urmãtor. (2) Personalul de intervenţie din cadrul Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov va purta echipamente de protecţie distincte conform normelor şi reglementãrilor în vigoare. ART. 35 Compartimentul audit intern este subordonat managerului general şi are urmãtoarele atribuţii: 1. certificarea trimestrialã şi anualã, însoţitã de raport de audit, a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetarã ale unitãţii, prin verificarea legalitãţii, realitãţii şi exactitãţii evidenţelor contabile şi ale actelor financiare şi de gestiune; certificarea se face înaintea aprobãrii de cãtre conducãtorul unitãţii a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetarã; 2. examinarea legalitãţii, regularitãţii şi a conformitãţii operaţiunilor, identificarea erorilor, risipei, gestiunii defectuoase şi fraudelor şi, pe aceste baze, propunerea de mãsuri şi soluţii pentru recuperarea pagubelor şi sancţionarea celor vinovaţi, dupã caz; 3. supravegherea regularitãţii sistemelor de fundamentare a deciziei, planificare, programare, organizare, coordonare, urmãrire şi control al îndeplinirii deciziilor; 4. evaluarea economicitãţii, eficacitãţii şi eficienţei cu care sistemele de conducere şi de execuţie existente în instituţie utilizeazã resurse financiare, umane şi materiale pentru îndeplinirea obiectivelor şi obţinerea rezultatelor stabilite; 5. identificarea slãbiciunilor sistemelor de conducere şi control, precum şi a riscurilor asociate unor astfel de sisteme pentru corectarea acestora şi pentru diminuarea riscurilor, dupã caz. ART. 36 Compartimentul statisticã şi informaticã este subordonat managerului general şi are urmãtoarele atribuţii: 1. oferã servicii informatice pentru toate compartimentele din instituţie; 2. asigurã funcţionarea continuã a urmãtoarelor aplicaţii aflate în exploatare: a) sistemul informatic de automatizare a activitãţii dispeceratului (Dispec); b) sistemul de calcul al salariilor (actualizarea programelor de calcul, de listare state de platã, fluturaşi, borderouri, dispoziţii de platã, alte situaţii) în funcţie de modificãrile de legislaţie privind salarizarea sau de hotãrârile Comitetului director; c) programe de întreţinere a tabelelor statistice (diagnostice prezumtive, strãzi, comune, diagnostice la caz, diagnostice din norme, personal etc.); d) sistemul de programe pentru gestionarea personalului şi a programelor de lucru (actualizare bazã de date de personal, de maşini, actualizare programe de stabilire a programului de lucru şi a programelor de listare în funcţie de programul de lucru al personalului, listare programe personal 961, dispecerat, sterilizare, substaţii, ciclograme şoferi etc.); e) aplicaţia de magazie - stocuri (scriere şi actualizare programe şi formate de listare în funcţie de cerinţe); 3. pregãteşte date, transferã, verificã, listeazã, modificã programe, actualizeazã programe, salveazã date în aplicaţii Runos (CAS, şomaj, state de funcţii, decizii, prime, CAR, personal, bonuri de masã, telefonie mobilã); 4. exploateazã şi actualizeazã aplicaţia de deconturi cu casele de asigurãri de sãnãtate; 5. actualizeazã, culege şi pregãteşte date, testeazã, valideazã aplicaţia Evidenţa parcului auto şi a consumurilor de carburanţi; 6. instaleazã şi configureazã soft pe calculatoarele din staţia de calcul, compartimentele financiar-contabilitate, Runos, audit intern, secretariat şi magazie; 7. pregãteşte şi verificã date pentru elaborarea fişelor fiscale şi le listeazã; 8. supravegheazã funcţionarea reţelei de calculatoare din unitate (server, staţii de lucru, modemuri, alte echipamente conectate în reţea); 9. verificã şi imunizeazã calculatoarele pentru evitarea infectãrii cu viruşi sau programe-spion; 10. asigurã funcţionarea continuã a echipamentelor; 11. elaboreazã noi produse program; 12. elaboreazã documentaţia de utilizare pentru produsele realizate; 13. asigurã asistenţã în exploatarea programelor; 14. susţine modulul de curs "Iniţiere în informaticã - Dispec - statisticã" pentru operatorii registratori de urgenţã din Bucureşti şi din alte oraşe din ţarã, în cadrul Şcolii de Ambulanţieri; 15. prelucreazã şi arhiveazã fişele de solicitare, listingurile de fişe înregistrate şi listingurile de grafice de activitate; 16. exploateazã programele de interogare a bazelor de date pentru a furniza informaţii legate de anumite solicitãri cãtre conducerea unitãţii, Inspecţia Sanitarã de Stat, Direcţia de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti, Ministerul Sãnãtãţii, rude, pacienţi, poliţie, procuraturã; 17. extrage din arhivã fişele solicitate de conducere; 18. acordã suportul tehnic necesar informãrii publicului în legãturã cu locul internãrii, obiectele pierdute, numele bolnavilor, adresa solicitanţilor, cu acordul conducerii unitãţii; 19. verificã lunar solicitãrile de la spitale în conformitate cu fişele de solicitare în vederea realizãrii decontului; 20. ţine evidenţa certificatelor medicale constatatoare de deces, de naştere, a rapoartelor de gardã şi a graficelor de lucru; 21. acordã suportul tehnic în vederea întocmirii corespondenţei cu organele de poliţie, procuraturã, judecãtori, diverse unitãţi, la cererea şi cu aprobarea conducerii. ART. 37 Compartimentul legislaţie şi contencios este subordonat managerului general şi are urmãtoarele atribuţii: 1. participã la elaborarea ordinelor, instrucţiunilor, regulamentelor, hotãrârilor şi a altor documente întocmite de Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov; 2. la cererea managerului general avizeazã proiectele de acte normative întocmite de alte unitãţi, care sunt în legãturã cu atribuţii şi activitãţi proprii unitãţii; 3. avizeazã la cererea conducerii unitãţii actele care pot angaja rãspunderea patrimonialã a unitãţii; 4. împreunã cu celelalte compartimente funcţionale întocmeşte proiecte de acte cu caracter juridic cu atribuţiile şi activitatea unitãţii; 5. întocmeşte împreunã cu Compartimentul financiarcontabilitate deciziile de imputare şi dã avizul cu privire la legalitatea actelor elaborate de Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov; 6. acordã asistenţã juridicã şi reprezintã unitatea în faţa instanţelor de judecatã şi a organelor arbitrale, în cazul când unitatea nu este reprezentatã de managerul general; 7. urmãreşte apariţia dispoziţiilor şi a actelor normative şi semnaleazã conducerii unitãţii sarcinile ce revin din acestea; 8. ţine evidenţa proceselor şi litigiilor în care unitatea este parte şi urmãreşte obţinerea titlurilor executorii pentru creanţele acesteia; 9. comunicã structurilor interesate titlurile executorii obţinute, urmãreşte împreunã cu acestea modul de executare silitã a creanţelor, avizeazã pentru legalitatea proceselor-verbale de insolvabilitate a debitorilor întocmite de compartimentul financiar-contabilitate; 10. avizeazã anumite acte pentru care legea prevede exercitarea controlului financiar-contabil preventiv (înaintea exercitãrii acestui control), iar în baza unei delegaţii speciale date de managerul general poate fixa pretenţiile, renunţã la pretenţii, poate da rãspunsuri la interogator (în toate cazurile cu consultarea compartimentelor de specialitate implicate); 11. participã la negocieri şi la formularea obiecţiunilor precontractuale, dacã se pun în discuţie probleme de drept, precum şi la concilierea obiecţiunilor, dacã în discuţie se pune legalitatea unor clauze ale proiectului de contract; 12. susţine interesele Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov la instanţele judecãtoreşti şi în faţa altor organe, fiind obligat sã exercite, dupã caz, cãile legale de atac şi sã ia toate mãsurile necesare apãrãrii intereselor unitãţii; 13. aduce la cunoştinţa factorilor de rãspundere ai unitãţii apariţia unor acte normative noi aplicabile în activitatea Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov, precum şi asupra modalitãţii aplicãrii acestora; 14. întocmeşte şi pãstreazã evidenţa legislaţiei în vigoare, urmãreşte pãstrarea şi aducerea la zi a acestora cu accent pe actele normative aplicabile în activitatea specificã unitãţii; 15. desfãşoarã activitate de prevenţie şi, dupã caz, de atenţionare în situaţiile când constatã aplicarea defectuoasã sau neaplicarea legislaţiei în vigoare, urmãrind cu alţi factori de rãspundere a remedierii acestor situaţii; 16. respectã toate reglementãrile şi dispoziţiile de ordine interioarã privitoare la desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii specifice Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov; 17. este obligat şi nu are dreptul sã acorde informaţii referitoare la activitatea sau evenimentele Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov cãtre mijloacele mass-media; 18. rezolvã orice alte lucrãri cu caracter juridic. ART. 38 Compartimentul financiar-contabilitate este subordonat directorului economic şi are urmãtoarele atribuţii: 1. rãspunde de organizarea şi funcţionarea în bune condiţii a evidenţei valorilor patrimoniale ale unitãţii, de respectarea cu stricteţe a integritãţii patrimoniului unitãţii, efectuarea controlului financiar preventiv şi de gestiune; 2. asigurã şi rãspunde de organizarea şi funcţionarea, în bune condiţii, a contabilitãţii valorilor materiale; 3. asigurã efectuarea corectã şi la timp a înregistrãrilor contabile; 4. asigurã şi rãspunde de confruntarea evidenţelor analitice cu cele sintetice; 5. orice operaţiune patrimonialã sã fie consemnatã în momentul efectuãrii ei alãturi de documente justificative care vor sta la baza înregistrãrilor în contabilitate; 6. ţine evidenţa contabilã a valorilor materiale, obiectelor de inventar, cantitativ şi calitativ; 7. ţine evidenţa contabilã a clienţilor şi furnizorilor, a celorlalte creanţe, popriri şi obligaţii pe categorii, persoanã fizicã sau juridicã; 8. ţine evidenţa contabilã a veniturilor, pe categorii pe venituri, dupã natura lor; 9. pentru verificarea înregistrãrii corecte în contabilitate a operaţiunilor patrimoniale întocmeşte lunar balanţã de verificare şi trimestrial bilanţul contabil; 10. întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli, analizeazã şi urmãreşte executarea acestuia; 11. analizeazã periodic modul de utilizare a bunurilor materiale cu luarea mãsurilor ce se impun în cazul stocurilor supranormative, cu mişcare lentã sau fãrã mişcare; 12. adoptã mãsurile corespunzãtoare pentru asigurarea integritãţii patrimoniului şi recuperarea pagubelor; 13. efectueazã inventarierea anualã a tuturor valorilor patrimoniale şi urmãreşte definitivarea rezultatelor acesteia; 14. rãspunde de întocmirea la timp şi în conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale a dãrilor de seamã contabile; 15. organizeazã ţinerea corectã şi la timp a evidenţei tehnico-operative; 16. exercitã controlul financiar preventiv şi de gestiune conform prevederilor în vigoare; 17. asigurã întocmirea la timp a notelor contabile; 18. rãspunde de organizarea şi efectuarea verificãrilor periodice ale gestiunilor; 19. asigurã efectuarea corectã şi în concordanţã cu dispoziţiile legale în vigoare a operaţiilor de încasãri şi plãţi; 20. rãspunde de asigurarea creditelor bugetare corespunzãtoare comenzilor şi contractelor încheiate, în limita creditelor aprobate; 21. organizeazã întocmirea documentelor de platã; 22. verificã documentele justificative ale cheltuielilor efectuate conform legislaţiei în vigoare; 23. efectueazã controlul periodic al casieriei, verificã existenţa fapticã a numerarului şi a celorlalte valori aflate în casã, confruntã rezultatele cu datele din evidenţa contabilã şi întocmeşte procesul-verbal de verificare; 24. întocmeşte cererile de credite bugetare adresate Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti; 25. urmãreşte întocmirea la termen a balanţelor de verificare pentru debitori, creditori, furnizori şi cheltuieli efective; 26. verificã actele pentru operaţiunile de plãţi şi încasãri privitoare la: statele de platã a drepturilor salariale cuvenite salariaţilor, încasãrile de orice fel supuse controlului ulterior, plãţile de orice fel cãtre bugetul de stat şi diverşi creditori, cererile prin care se solicitã credite bugetare, precum şi documentele referitoare la deschiderea finanţãrii şi decontarea lucrãrilor de investiţii; 27. are obligaţia de a informa în scris în timp util managerul general despre orice neregulã identificatã în evidenţele contabile. ART. 39 Compartimentul achiziţii publice şi aprovizionare este subordonat directorului economic şi are urmãtoarele atribuţii: 1. sã aprovizioneze ritmic instituţia cu bunurile care sunt solicitate; 2. achiziţia bunurilor şi serviciilor sã se facã conform cu legislaţia în vigoare; 3. achiziţia bunurilor şi serviciilor sã fie fãcutã în limita sumelor alocate; 4. bunurile achiziţionate sã fie de bunã calitate; 5. sã cunoascã achiziţia de bunuri specificã sectorului sanitar: medicamente, aparaturã medicalã şi materiale sanitare; 6. sã cunoascã şi sã aplice legislaţia în vigoare actualizatã în timp util; 7. pãstreazã contractele şi urmãreşte derularea lor pânã la îndeplinirea termenilor contractuali. ART. 40 Compartimentul arhivã şi registraturã este subordonat directorului economic şi are urmãtoarele atribuţii: 1. aplicã prevederile actelor normative ce reglementeazã organizarea şi funcţionarea compartimentului; 2. primeşte, pãstreazã şi depoziteazã documente conform prevederilor legale; 3. întocmeşte şi ţine evidenţa documentelor aflate în arhivã; 4. respectã regulile privind activitatea de consultare şi folosire a dosarelor; 5. pãstreazã curãţenia în compartiment; 6. ia mãsuri de înlãturare a agenţilor biologici prin desprãfuire şi dezinsecţie; 7. respectã şi aplicã mãsurile de prevenire şi stingere a incendiilor cu mijloace de primã intervenţie aflate în dotare; 8. pãstreazã confidenţialitatea informaţiilor deţinute; 9. organizeazã şi gestioneazã arhiva generalã a instituţiei, conform normelor în vigoare; 10. asigurã predarea prin proces-verbal a documentelor cãtre Arhivele Naţionale, conform reglementãrilor legale în vigoare (<>Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formã electronicã).
CAP. V Finanţarea
ART. 41 Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov este unitate finanţatã integral din venituri proprii, provenite din contractele încheiate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate cu casele de asigurãri de sãnãtate ale municipiului Bucureşti şi judeţului Ilfov, precum şi din alte surse. Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov poate primi fonduri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii, din fonduri alocate de la bugetul de stat sau din venituri proprii, pe destinaţiile prevãzute de lege. ART. 42 (1) Compartimentul de asistenţã medicalã de urgenţã şi transport medical asistat este finanţat din venituri proprii obţinute din contractele cu casele de asigurãri de sãnãtate sau din alte surse în condiţiile legii, de la bugetul de stat pe bazã de programe, din donaţii şi sponsorizãri. (2) Activitatea de consultaţii de urgenţã la domiciliu şi cea de transport sanitar neasistat sunt finanţate din venituri proprii obţinute din contractele cu casele de asigurãri de sãnãtate sau din alte surse în condiţiile legii, din donaţii şi sponsorizãri. ART. 43 Managerul general şi membrii Comitetului director nu pot beneficia de sponsorizãri şi/sau finanţãri, direct ori indirect, pentru participare la conferinţe, congrese şi alte tipuri de manifestãri, de cãtre firmele care comercializeazã produse farmaceutice şi/sau materiale sanitare ori firmele care reprezintã interesele acestora, firmele de aparaturã medicalã, precum şi firmele care comercializeazã ambulanţe şi alte vehicule de intervenţie sau reprezentanţii acestora. În situaţii speciale, bine justificate, se pot obţine excepţii doar cu aprobarea ministrului sãnãtãţii.
CAP. VI Dispoziţii finale
ART. 44 Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov a preluat personalul din cadrul Serviciului de Ambulanţã al Municipiului Bucureşti, Staţiei Centrale de Transport Sanitar şi Ambulanţã Aerianã Bucureşti şi al Serviciului de Ambulanţã al Judeţului Ilfov, care se considerã transferat în interesul serviciului. ART. 45 Salarizarea personalului de conducere şi a personalului de execuţie din cadrul Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov se stabileşte potrivit prevederilor legale aplicabile personalului contractual din unitãţi bugetare, plãtit din fonduri publice. ART. 46 Orice modificare şi completare a prezentului regulament de organizare şi funcţionare se face prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email