Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 26 ianuarie 2016  de organizare şi funcţionare a Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor (anexa 1)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 26 ianuarie 2016 de organizare şi funcţionare a Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor (anexa 1)*)

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 84 bis din 4 februarie 2016
──────────
    *) Aprobat prin Ordinul nr. 42 din 26 ianuarie 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 4 februarie 2016.
──────────


    ART. 1
    Comisia de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, denumită în continuare Comisia, îşi desfăşoară activitatea în subordinea ministrului transporturilor.
    ART. 2
    (1) Comisia are în componenţă 9 membri, cu mandat de 4 ani, după cum urmează:
    a) secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, împuternicit de ministrul transporturilor, în calitate de preşedinte al Comisiei;
    b) directorul general al Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., în calitate de vicepreşedinte al Comisiei;
    c) doi reprezentanţi din cadrul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R;
    d) doi reprezentanţi din cadrul direcţiei de specialitate pentru transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor;
    e) trei reprezentanţi ai unei instituţii de învăţământ superior/cercetare în domeniul infrastructurii rutiere, din România.
    (2) În cazul în care unul sau mai mulţi membri nu pot participa din motive întemeiate la şedinţele Comisiei, aceştia sunt înlocuiţi de membri supleanţi;
    a) Preşedintele comisiei va fi înlocuit de un alt secretar de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, împuternicit de ministrul transporturilor;
    b) Vicepreşedintele comisiei va fi înlocuit de un salariat al Autorităţii Rutiere Române - ARR, împuternicit de directorul general al Autorităţii Rutiere Române - ARR;
    (3) Membrii şi membrii supleanţi prevăzuţi la alin. (1) lit. c) şi e) sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea directorului general al Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.;
    (4) Membrii şi membrii supleanţi prevăzuţi la alin. (1) lit. d) sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor, la propunerea directorului direcţiei de specialitate pentru transport rutier.
    (5) Comisia este legal constituită numai cu condiţia prezenţei numărului de membri stabilit la art. 2 alin. (1).
    ART. 3
    (1) În intervalul de 4 ani, mandatul unui membru al Comisiei încetează în următoarele situaţii:
    a) când membrul respectiv pierde calitatea avută la momentul desemnării;
    b) prin demisie;
    c) ca urmare a neparticipării la lucrările Comisiei timp de 3 luni consecutiv.
    (2) Pentru ocuparea locului rămas vacant se va emite un ordin de ministru pentru perioada rămasă din mandatul de 4 ani.
    ART. 4
    Comisia se organizează şi funcţionează potrivit prezentului regulament.
    ART. 5
    (1) Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) elaborează tematica examenului organizat în vederea atestării calităţii de auditor/inspector de siguranţă rutieră;
    b) stabileşte subiectele examenului organizat în vederea atestării calităţii de auditor/inspector de siguranţă rutieră;
    c) examinează candidaţii în vederea atestării ca auditor/inspector de siguranţă rutieră;
    d) verifică îndeplinirea condiţiilor legale şi atestă calitatea de auditor de siguranţă rutieră pentru persoanele prevăzute la art. 25 alin. (1) din Lege;
    e) recunoaşte automat documentul emis de autoritatea competentă din statul de origine, în cazul cetăţeanului unui stat membru al Uniunii Europene sau al unui stat aparţinând Spaţiului Economic European, care a dobândit calitatea de auditor de siguranţă rutieră în unul dintre aceste state şi în baza căruia cetăţeanul exercită legal profesia;
    f) aprobă înscrierea în Registrul auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră a persoanelor care au fost declarate admise la examenul organizat în vederea obţinerii atestatului de auditor/inspector de siguranţă rutieră, precum şi a persoanelor prevăzute la lit. d) şi e);
    g) comunică Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. numele şi datele de identificare ale persoanelor care au primit aprobarea prevăzută la lit. f) în vederea înscrierii acestora în Registrul auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră;
    h) notifică, prin secretariatului Comisiei, denumit în continuare secretariat, persoanelor prevăzute la litera f) decizia motivată, în cazul în care Comisia nu aprobă înscrierea în Registrul auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră, în termen de 15 zile de la adoptarea deciziei;
    i) analizează şi soluţionează, în condiţiile legii, în termen de 30 zile, contestaţiile formulate de investitorul/administratorul drumului împotriva recomandărilor din raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră/inspecţie de siguranţă rutieră şi emite decizii în acest sens;
    j) soluţionează sesizările privind nerespectarea principiului independenţei auditorului/inspectorului de siguranţă rutieră faţă de investitor, proiectant, executant sau administratorul drumului, după caz;
    k) soluţionează contestaţiile auditorilor/inspectorilor de siguranţă rutieră la deciziile privind sancţiunile disciplinare aplicate de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. acestora, în termen de maximum 30 de zile şi emite o decizie în acest sens.
    (2) În exercitarea atribuţiilor prevăzute la alin. (1), Comisia emite decizii.
    (3) Deciziile se supun la vot şi se adoptă cu majoritate simplă.
    ART. 6
    Preşedintele Comisiei îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) convoacă, prin intermediul secretariatului, şedinţele acesteia;
    b) prezidează şi conduce şedinţele Comisiei;
    c) în scopul realizării atribuţiilor Comisiei, stabileşte sarcinile ce revin fiecărui membru al Comisiei şi termenul pentru realizarea acestora;
    d) reprezintă Comisia în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice;
    e) semnează deciziile Comisiei.
    ART. 7
    Comisia se întruneşte ori de câte ori este necesar, în şedinţe ordinare, la convocarea preşedintelui. Convocarea se va efectua prin secretariat şi va fi însoţită de ordinea de zi.
    ART. 8
    (1) Membrii Comisiei îşi păstrează calitatea pe care o au în cadrul autorităţilor/instituţiilor de la care provin, precum şi toate drepturile ce decurg din această calitate.
    (2) Membrii Comisiei care deţin şi calitatea de auditori de siguranţă rutieră/inspectori de siguranţă rutieră nu pot desfăşura activităţi de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, de audit de siguranţă rutieră sau de inspecţie de siguranţă rutieră, în perioada pentru care sunt nominalizaţi ca membri în Comisie.
    ART. 9
    (1) Membrii şi/sau membrii supleanţi participanţi la activităţile Comisiei sunt remuneraţi cu o indemnizaţie lunară în cuantum de 20% din salariul lunar brut al directorului general al Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., cu excepţia lunilor în care Comisia nu se reuneşte.
    (2) Plata indemnizaţiilor va fi suportată din bugetul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
    ART. 10
    (1) În desfăşurarea activităţii, Comisia este asistată de un secretariat cu activitate permanentă, format din 5 angajaţi ai Autorităţii Rutiere Române - A.R.R, numiţi prin decizie a directorului general;
    (2) Secretariatul are următoarele atribuţii principale:
    a) pregăteşte şi distribuie materialele necesare bunei desfăşurări a şedinţelor Comisiei;
    b) primeşte şi înregistrează orice documente destinate Comisiei;
    c) îndeplineşte procedurile de citare a părţilor în cazul cercetării abaterilor disciplinare şi soluţionării contestaţiilor la raportul de evaluare de impact/audit/inspecţie de siguranţă rutieră;
    d) redactează minuta şedinţelor Comisiei şi deciziile acesteia;
    e) înregistrează, gestionează şi arhivează corespondenţa, documentele legate de activitatea Comisiei, minutele şedinţelor şi deciziile Comisiei;
    f) întocmeşte şi păstrează registrul unic de înregistrare al documentelor legate de activitatea Comisiei şi registrul unic de înregistrare a deciziilor Comisiei.
    (3) Pentru atribuţiile permanente privind asigurarea Secretariatului, personalul este remunerat suplimentar cu 5% din salariul brut al directorului general al Autorităţii Rutiere Române - A.R.R.
    ART. 11
    (1) Preşedintele convoacă, prin Secretariat, şedinţele Comisiei, în baza documentelor primite la Secretariat;
    (2) Convocarea şedinţei Comisiei se face cu cel puţin 5 zile lucrătoare în avans;
    (3) Membrii comisiei sunt obligaţi să-şi confirme prezenţa cu cel puţin 2 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru şedinţă;
    ART. 12
    (1) În vederea soluţionării contestaţiilor depuse potrivit art. 14 alin. (3) şi art. 22 alin. (1) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, preşedintele desemnează 3 membri, în scopul întocmirii unui referat asupra contestaţiei sau situaţiei investigate.
    (2) Membrii desemnaţi să elaboreze referatul prevăzut la alin. (1) pot solicita, în scris, contestatarului, auditorului/inspectorului şi/sau terţilor, furnizarea de materiale/documente şi/sau precizări suplimentare, pentru clarificarea aspectelor contestate sau investigate.
    (3) Referatul trebuie finalizat şi prezentat în plenul Comisiei în maximum 20 de zile de la data înregistrării contestaţiei.
    (4) Pe baza referatului, Comisia adoptă decizia privind soluţionarea contestaţiei, care se comunică Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., contestatarului şi auditorului/inspectorului de siguranţă rutieră.
    (5) Un exemplar original al deciziei se anexează la raportul contestat potrivit art. 14 alin. (3) din Lege.
    (6) Prevederile deciziei Comisiei au caracter obligatoriu pentru părţile implicate.
    (7) Termenul prevăzut la alin. (3) nu poate fi depăşit. În cazul în care materialele/documentele şi/sau precizările solicitate potrivit alin. (2) nu sunt primite în termen, Comisia va decide în lipsa acestora.
    ART. 13
    Secretariatul comunică decizia Comisiei celor interesaţi în vederea ducerii la îndeplinire a măsurilor dispuse şi, dacă este cazul, aplicării măsurilor de sancţionare prevăzute de legislaţia în vigoare.


                                       -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016