Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 26 februarie 2016  privind organizarea, funcţionarea şi structura comisiilor de contestaţii din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne şi Serviciului Român de Informaţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 26 februarie 2016 privind organizarea, funcţionarea şi structura comisiilor de contestaţii din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne şi Serviciului Român de Informaţii

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 209 din 22 martie 2016

    ART. 1
    (1) În cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne şi, respectiv, Serviciului Român de Informaţii se înfiinţează comisii de contestaţii, ca organisme de verificare care examinează şi hotărăsc asupra deciziilor de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de către titulari, şi care urmăresc aplicarea corectă a legislaţiei referitoare la pensiile militare de stat.
    (2) Comisiile de contestaţii prevăzute la alin. (1) se organizează şi funcţionează pe lângă Departamentul pentru relaţia cu Parlamentul şi informare publică din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Direcţia secretariat general şi protocol din cadrul Ministerului Afacerilor Interne şi, respectiv, Direcţia generală financiară din cadrul Serviciului Român de Informaţii.
    (3) Activitatea comisiilor de contestaţii se desfăşoară în şedinţe, conform prevederilor prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Apărării Naţionale este compusă din 3 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 2 membri, precum şi 3 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 2 membri, numiţi prin ordin al ministrului apărării naţionale.
    (2) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne este compusă din 5 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 4 membri, precum şi 5 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 4 membri, numiţi prin ordin al ministrului afacerilor interne.
    (3) Comisia de contestaţii din cadrul Serviciului Român de Informaţii este compusă din 3 membri titulari, dintre care un preşedinte şi 2 membri, precum şi 3 membri supleanţi, dintre care un preşedinte şi 2 membri, numiţi prin ordin al directorului Serviciului Român de Informaţii.
    (4) Comisia de contestaţii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne se compune din: preşedinte - reprezentant al Direcţiei secretariat general şi protocol; membri - reprezentanţi ai Direcţiei generale juridice, Direcţiei generale management resurse umane, Direcţiei generale financiare şi Direcţiei audit public intern; secretar - reprezentant al Direcţiei secretariat general şi protocol.
    (5) Membrii supleanţi ai comisiei de contestaţii prevăzute la alin. (4) sunt desemnaţi din cadrul aceloraşi structuri ca şi membrii titulari.
    (6) Membrii supleanţi participă la şedinţele comisiilor de contestaţii în locul membrilor titulari care se află în imposibilitate de a participa la acestea.
    (7) Pot fi membri ai comisiilor de contestaţii prevăzute la alin. (1)-(3) specialişti din cadrul instituţiilor respective, cu experienţă în domeniul pensiilor, juridic, management resurse umane sau economic.
    ART. 3
    Preşedintele comisiei de contestaţii îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) organizează şi conduce şedinţele acesteia;
    b) convoacă şedinţele acesteia, prin secretarul de şedinţă;
    c) stabileşte activităţile şi sarcinile ce revin membrilor comisiei de contestaţii şi secretarului de şedinţă, în îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege;
    d) reprezintă comisia de contestaţii în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice.
    ART. 4
    (1) În activitatea lor, comisiile de contestaţii beneficiază de suport tehnic şi logistic din partea structurilor pe lângă care funcţionează.
    (2) Suportul tehnic prevăzut la alin. (1) constă, în principal, în următoarele activităţi:
    a) asigură primirea şi înregistrarea contestaţiilor;
    b) asigură secretariatul comisiei de contestaţii;
    c) asigură comunicarea hotărârilor comisiei de contestaţii părţilor interesate şi restituirea dosarelor de pensionare caselor de pensii sectoriale.
    (3) Conducerile structurilor pe lângă care funcţionează asigură specialiştii şi logistica necesare bunei desfăşurări a activităţii comisiilor de contestaţii.
    ART. 5
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor lor, comisiile de contestaţii colaborează cu alţi experţi din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice, caselor de pensii sectoriale, precum şi din alte instituţii publice.
    (2) Casele de pensii sectoriale au obligaţia să pună la dispoziţia comisiilor de contestaţii, la cerere, toate informaţiile necesare soluţionării în termen legal a contestaţiilor depuse.
    ART. 6
    (1) Comisiile de contestaţii examinează deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale în condiţiile Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, şi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare, potrivit legii.
    (2) Deciziile de pensie emise în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată prin Legea nr. 165/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele emise în condiţiile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, se supun căilor de atac prevăzute de legislaţia în baza cărora au fost adoptate şi se soluţionează de comisiile prevăzute la art. 1.
    ART. 7
    Procedura de examinare a deciziilor supuse contestării reprezintă procedură administrativă prealabilă, obligatorie, fără caracter jurisdicţional.
    ART. 8
    (1) Contestaţia împotriva deciziei de pensie, emisă de casa de pensii sectorială, se depune la casa de pensii sectorială emitentă, în termen de 30 de zile de la data comunicării.
    (2) Casa de pensii sectorială are obligaţia înregistrării contestaţiei.
    ART. 9
    (1) Contestaţia se consideră depusă în termenul prevăzut la art. 8 şi în situaţia în care este depusă eronat la altă casă de pensii sectorială, constituită în temeiul Legii nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), casa de pensii sectorială care a înregistrat contestaţia o transmite, în cel mult 5 zile de la înregistrare, la casa de pensii sectorială care a emis decizia de pensie.
    ART. 10
    În termen de 10 zile de la înregistrarea contestaţiei, casa de pensii sectorială are obligaţia înaintării următoarelor documente comisiei de contestaţii:
    a) dosarul de pensionare;
    b) dovada datei comunicării deciziei de pensionare contestate;
    c) notă de prezentare a cazului, cuprinzând temeiurile de drept şi de fapt care au condus la emiterea deciziei, precum şi concluziile reieşite în urma reverificării dosarului.
    ART. 11
    (1) Comisiile de contestaţii soluţionează contestaţiile pe baza documentelor existente în dosarul de pensionare.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor, comisiile de contestaţii verifică, sub toate aspectele semnalate în contestaţii, deciziile de pensie emise de casele de pensii sectoriale, contestate de către titulari, şi urmăresc aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale în vigoare, precum şi stabilirea corectă a drepturilor de pensie.
    ART. 12
    (1) În activitatea lor, membrii comisiilor de contestaţii au obligaţia de a fi imparţiali, de a asigura aplicarea unui tratament juridic nediscriminatoriu tuturor persoanelor care contestă deciziile de pensionare şi de a nu se lăsa influenţaţi în exprimarea liberă a votului în cadrul comisiilor.
    (2) La soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, membrii comisiilor de contestaţii sunt independenţi în exprimarea votului lor şi nu pot fi traşi la răspundere pentru votul exprimat în această calitate.
    (3) Pe perioada soluţionării contestaţiilor, membrilor comisiilor de contestaţii le este interzisă orice formă de comunicare cu contestatorii, altfel decât prin corespondenţa oficială a comisiilor de contestaţii.
    ART. 13
    (1) Comisiile de contestaţii se întrunesc ori de câte ori este nevoie, la convocarea preşedintelui comisiei respective, prin secretarul de şedinţă.
    (2) Comisiile de contestaţii îşi desfăşoară activitatea în prezenţa tuturor membrilor lor şi adoptă hotărâri cu majoritatea simplă a voturilor.
    (3) Modalitatea de vot în cadrul comisiilor este votul deschis.
    (4) La şedinţele comisiilor de contestaţii participă câte un secretar de şedinţă, fără drept de vot, desemnat de preşedintele comisiei de contestaţii din rândul specialiştilor prevăzuţi la art. 4.
    (5) Şedinţele comisiilor de contestaţii nu sunt publice.
    (6) La şedinţele comisiilor de contestaţii pot fi invitaţi şi alţi specialişti pentru clarificarea unor aspecte de ordin tehnic.
    (7) Lucrările şedinţelor comisiilor de contestaţii sunt consemnate în procese-verbale de şedinţă, redactate de secretarul de şedinţă, semnate de preşedinţii şi de membrii comisiilor respective şi care se păstrează la nivelul acestora.
    ART. 14
    Prin hotărârile pronunţate în soluţionarea contestaţiilor depuse împotriva deciziilor de pensie, comisiile de contestaţii pot decide:
    a) admiterea totală sau parţială a contestaţiei, având drept consecinţă obligatorie revizuirea în mod corespunzător a deciziei de pensie de către casa de pensii sectorială emitentă, potrivit legii;
    b) respingerea contestaţiei.
    ART. 15
    (1) Hotărârile comisiilor de contestaţii adoptate în soluţionarea contestaţiilor cuprind în mod obligatoriu:
    a) numărul şi data adoptării hotărârii;
    b) numele şi prenumele, codul numeric personal, precum şi domiciliul contestatorului;
    c) numărul şi data înregistrării contestaţiei;
    d) numărul şi data deciziei de pensie contestate;
    e) data comunicării deciziei de pensie contestate;
    f) obiectul contestaţiei;
    g) motivarea hotărârii, cu indicarea temeiurilor de fapt şi de drept care au condus la admiterea sau la respingerea contestaţiei;
    h) menţiunea că hotărârea comisiei de contestaţii poate fi atacată la instanţa judecătorească competentă şi termenul prevăzut de lege;
    i) semnăturile preşedintelui, membrilor comisiei şi a secretarului de şedinţă;
    j) ştampila comisiei de contestaţii.
    (2) Hotărârile se redactează în 3 exemplare, dintre care un exemplar se comunică contestatorului, unul casei de pensii sectoriale şi unul se păstrează la nivelul comisiilor de contestaţii.
    ART. 16
    Termenul de soluţionare a contestaţiei este de 45 de zile de la data înregistrării acesteia.
    ART. 17
    (1) În termen de 5 zile de la data adoptării, hotărârile comisiilor de contestaţii se comunică persoanelor în cauză şi caselor de pensii sectoriale interesate, acestora din urmă restituindu-li-se şi dosarul de pensionare, la care se anexează contestaţia în original.
    (2) Hotărârile comisiilor de contestaţii se comunică persoanelor în cauză prin poştă, la domiciliul acestora, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, data comunicării fiind data primirii sub semnătură a hotărârii.
    (3) Hotărârile comisiilor de contestaţii pot fi atacate, potrivit legii, la instanţa judecătorească în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau sediul reclamantul, în termen de 30 de zile de la data comunicării.
    (4) Hotărârile comisiilor de contestaţii care nu au fost atacate în termenul prevăzut la alin. (3) sunt definitive.
    ART. 18
    Pe perioada soluţionării contestaţiei, casa de pensii sectoriale poate solicita restituirea cu caracter temporar a dosarului de pensionare în vederea punerii în aplicare de către aceasta a prevederilor legale, a dispoziţiilor instanţei ori în alte asemenea situaţii care reclamă măsuri urgente de operare.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016