Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 26 februarie 1996 (*republicat*)  de organizare si functionare a Consiliului Legislativ*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 26 februarie 1996 (*republicat*) de organizare si functionare a Consiliului Legislativ*)

EMITENT: BIROURILE PERMANENTE ALE CAMEREI DEPUTATILOR SI SENATULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 193 din 8 martie 2005 __________ *) Republicat in temeiul art. II din Hotararea birourilor permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului nr. 1 din 22 februarie 2005 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Legislativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 191 din 7 martie 2005, dandu-se textelor o noua numerotare. Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ a fost aprobat prin Hotararea birourilor permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului nr. 1 din 26 februarie 1996 si a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 43 din 28 februarie 1996.
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului României, se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, republicatã, şi ale prezentului regulament.
ART. 2
Regulamentul stabileşte, în temeiul prevederilor <>Legii nr. 73/1993 , republicatã, structura organizatoricã a Consiliului Legislativ, procedura de desfãşurare a activitãţii de avizare a proiectelor de acte normative, atribuţiile secţiilor şi ale celorlalte compartimente.
Prin regulament se instituie, de asemenea, mãsuri privind organizarea activitãţii de sistematizare, unificare şi coordonare a legislaţiei, norme privind modul de organizare a evidentei oficiale a legislaţiei, informatizarea acesteia, precum şi elaborarea Repertoriului legislaţiei României evidenta oficialã - şi a versiunilor oficiale ale unor culegeri de acte normative - codexuri, în vederea asigurãrii autenticitatii informatiei legislative.
ART. 3
Organizarea şi structura Consiliului Legislativ trebuie sa asigure realizarea competentei acestuia, prevãzutã în <>art. 2 din Legea nr. 73/1993 , republicatã. Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin legea sa de organizare şi funcţionare, Consiliul Legislativ va urmãri, în principal, urmãtoarele obiective:
1. În activitatea de avizare a proiectelor de acte normative sau a amendamentelor, analizeazã reglementãrile propuse atât din punct de vedere al legalitãţii soluţiilor preconizate şi al tehnicii legislative, cat şi al încadrãrii lor în contextul sistemului legislativ, al conexiunilor, al incidentelor cu alte acte normative, al tuturor implicatiilor acestora. De asemenea, examineazã concordanta normelor propuse cu reglementãrile Uniunii Europene, pentru a se asigura armonizarea legislaţiei României cu acestea.
Examinarea proiectelor şi a propunerilor legislative se face, în principal, în raport cu urmãtoarele aspecte de ordin legislativ:
a) concordanta soluţiilor legislative cuprinse în proiect cu prevederile şi principiile Constituţiei, cu legile-cadru în domeniu;
b) corelarea cu prevederile din convenţiile internaţionale la care România este parte;
c) natura legii, prima Camera a Parlamentului ce urmeazã a fi sesizatã, nivelul actului normativ, în raport cu competentele stabilite prin Constituţie sau prin alte legi;
d) înlãturarea unor eventuale contradictii sau necorelari din textul proiectului;
e) corelarea prevederilor proiectului cu actele normative de nivel superior;
f) caracterul complet al reglementãrii conţinute în proiect, raportatã la materia ce face obiect de reglementare;
g) implicatiile noii reglementãri asupra legislaţiei în vigoare şi modul cum acestea sunt rezolvate în textul proiectului prin abrogãri, modificãri, completãri, dupã caz;
h) evitarea unor eventuale paralelisme în reglementare, în raport cu alte acte normative;
i) necesitatea concentrarii în reglementãri unitare a unor dispoziţii din aceeaşi materie cuprinse în mai multe acte normative;
j) redactarea corespunzãtoare a textului proiectului, asigurarea corectitudinii şi claritatii exprimarii juridice, a unitãţii terminologice, a unei bune sistematizari a acestuia şi respectarea celorlalte reguli de tehnica legislativã.
2. Consiliul Legislativ stabileşte forma republicabila a Constituţiei dupã modificarea şi completarea acesteia prin legea de revizuire aprobatã prin referendum.
3. Consiliul Legislativ examineazã şi avizeazã, în condiţiile legii, forma republicabila a legilor, ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului care au suferit intervenţii legislative şi pentru care s-a dispus republicarea.
De asemenea, avizeazã rectificãrile ce se propun a fi aduse unor acte normative dupã publicarea acestora, în cazul descoperirii de erori materiale.
Avizul Consiliului Legislativ la republicarile legilor, ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului, precum şi la rectificãrile aduse unor acte normative se transmite la cererea secretarului general al Camerei Deputaţilor.
Consiliul Legislativ urmãreşte şi semnaleaza Parlamentului sau, dupã caz, Guvernului întârzierile în republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea mãsura.
4. În vederea punerii de acord a legislaţiei anterioare Constituţiei cu prevederile şi principiile acesteia, precum şi pentru sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei României, Consiliul Legislativ va inventaria intreaga legislaţie existenta pentru a se stabili fondul legislaţiei active şi a se face propuneri de abrogare a reglementãrilor neconstituţionale, a celor contrare actualei ordini de drept, a celor cãzute în desuetudine, de eliminare a tuturor contradictiilor şi necorelarilor legislative.
Totodatã, pentru a se facilita procesul de aplicare a legii, precum şi accesul cetãţeanului la legislaţie, Consiliul Legislativ va propune celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului un program de codificare a legislaţiei şi va coordona operaţiunea de codificare.
5. În vederea modernizãrii, optimizarii şi computerizarii activitãţii de evidenta oficialã a legislaţiei, Consiliul Legislativ elaboreazã un sistem informatic propriu, necesar pentru desfãşurarea procesului legislativ.
ART. 4
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Consiliul Legislativ colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice şi cu instituţiile publice de specialitate, în funcţie de natura lucrãrilor. Acestea sunt obligate, potrivit legii, sa asigure, în termenele şi în condiţiile stabilite de Consiliul Legislativ, informaţiile şi documentaţiile solicitate, acordându-i sprijinul necesar.
ART. 5
Consiliul Legislativ, în desfãşurarea activitãţii sale, stabileşte relaţii cu instituţiile similare din alte tari, precum şi cu alte instituţii cu profil juridic din ţara şi din strãinãtate.

CAP. II
Structura organizatoricã a Consiliului Legislativ
ART. 6
Consiliul Legislativ este alcãtuit din Secţia de drept public, Secţia de drept privat şi Secţia de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare.
În structura Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene, Departamentul de informatica legislativã, Secretariatul Consiliului Legislativ, Biroul de organizare, resurse umane şi contencios şi Compartimentul de audit public intern.
ART. 7
Structura organizatoricã a Consiliului Legislativ şi nomenclatorul de funcţii sunt prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul regulament.
Statul de funcţii şi regulamentul de ordine interioarã se aproba de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ.

CAP. III
Conducerea Consiliului Legislativ
ART. 8
Consiliul Legislativ este condus de preşedintele acestuia, iar fiecare secţie, de cãtre un preşedinte de secţie.
ART. 9
Unul dintre preşedinţii de secţie, desemnat de preşedintele Consiliului Legislativ, este locţiitorul de drept al acestuia.
ART. 10
În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege, preşedintele Consiliului Legislativ:
a) asigura conducerea întregii activitãţi a Consiliului Legislativ;
b) prezintã anual Parlamentului raportul asupra activitãţii Consiliului Legislativ;
c) reprezintã Consiliul Legislativ în fata Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a celorlalte autoritãţi publice, precum şi în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice;
d) semneazã avizele şi celelalte acte ale Consiliului Legislativ, care se pot emite numai cu acordul sau;
e) convoacã şi supune spre dezbatere secţiilor reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridica probleme deosebite sau alte probleme pe care le considera necesare în activitatea de avizare, precum şi aspecte de importanta majorã pentru activitatea Consiliului Legislativ;
f) conduce nemijlocit dezbaterile în secţiile reunite ale Consiliului Legislativ şi concluzioneaza asupra problemelor dezbãtute;
g) repartizeazã lucrãrile pe secţii şi pe alte compartimente din structura Consiliului Legislativ şi urmãreşte executarea corespunzãtoare a acestora;
h) angajeazã şi, dupã caz, numeşte, potrivit legii, personalul din aparatul Consiliului Legislativ; acorda gradatii, salarii de merit şi alte drepturi, potrivit dispoziţiilor legale;
i) exercita autoritatea disciplinarã, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament;
j) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
k) aproba statul de funcţii, drepturile de natura salariala şi fişa postului pentru personalul din cadrul aparatului Consiliului Legislativ;
l) este ordonator principal de credite;
m) exercita orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
Preşedintele Consiliului Legislativ poate delega unele dintre atribuţiile sale pe linie administrativ-financiarã secretarului general.
În subordinea directa a preşedintelui Consiliului Legislativ funcţioneazã Biroul organizare, resurse umane şi contencios, precum şi Compartimentul de audit public intern.
ART. 11
În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea interna a Consiliului Legislativ, preşedintele emite ordine.

CAP. IV
Secţiile Consiliului Legislativ

SECŢIUNEA I
Structura şi domeniile de activitate ale secţiilor
ART. 12
Secţiile Consiliului Legislativ sunt:
- Secţia I de drept public;
- Secţia II de drept privat;
- Secţia III de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare.
Fiecare secţie este condusã de un preşedinte de secţie.
Preşedintele de secţie este ajutat de unul dintre şefii de sectoare, care este locţiitorul de drept al acestuia; desemnarea sa se face de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ, la propunerea preşedintelui de secţie.
ART. 13
Secţiile au în componenta lor sectoare, constituite pe criterii privind natura legislaţiei şi profilul de activitate.
Fiecare sector din cadrul unei secţii este condus de unul dintre consilieri. Direcţia de studii şi documentare din cadrul Sectiei de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare este condusã de un director.
ART. 14
Domeniile de activitate ale Sectiei de drept public sunt:
- legislaţia constituţionalã şi administrativã;
- legislaţia penalã şi contravenţionalã;
- legislaţia bugetarã, fiscalã şi monetara;
- legislaţia privind învãţãmântul, cercetarea, cultura şi arta;
- legislaţia privind cultele religioase;
- legislaţia privind apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala;
- relaţiile de drept internaţional public.
ART. 15
Secţia de drept public este alcãtuitã din urmãtoarele sectoare:
1. Sectorul de legislaţie privind autoritãţile publice şi de analiza constituţionalã: asigura analiza din punct de vedere al constituţionalitãţii a tuturor proiectelor de acte normative şi a amendamentelor la proiectele de legi cu care Consiliul Legislativ este sesizat şi examineazã proiectele de acte normative din domeniile dreptului constituţional, legislaţiei electorale, drepturilor omului şi ale minoritãţilor naţionale, organizãrii şi functionarii autoritãţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, precum şi al autoritãţilor administrative autonome;
2. Sectorul de legislaţie penalã şi contravenţionalã: reglementãri din domeniul dreptului penal şi procesual penal, regimul contravenţiilor şi sancţiunile contravenţionale;
3. Sectorul de legislaţie bugetarã, fiscalã şi monetara: reglementãri privind bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi execuţia acestora; finanţele publice; sistemul de impozite şi taxe; legislaţia monetara şi circulaţia bãneascã;
4. Sectorul de legislaţie privind învãţãmântul, cercetarea, arta, cultura şi cultele: reglementãri privind învãţãmântul, cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã; arta şi cultura; regimul juridic al cultelor religioase; regimul juridic al mijloacelor de informare în masa: presa, radioul, televiziunea;
5. Sectorul de legislaţie privind apãrarea, ordinea publica şi siguranta nationala: reglementãri privind apãrarea tarii, ordinea şi liniştea publica, precum şi siguranta nationala a României;
6. Sectorul de legislaţie privind relaţiile internaţionale: reglementãri din domeniul dreptului internaţional public.
ART. 16
Domeniile de activitate ale Sectiei de drept privat sunt:
- legislaţia civilã: norme de drept substanţial, procedural şi conflictual;
- legislaţia agrarã, silvicã şi asociativa;
- legislaţia comercialã şi a afacerilor;
- legislaţia privind concurenta şi legislaţia privind protecţia consumatorului;
- legislaţia economicã, industriala şi a serviciilor;
- legislaţia financiarã, bancarã, a creditului, plãţilor şi garanţiilor;
- legislaţia socialã, a muncii, a protecţiei şi asistenţei sociale;
- legislaţia privind sãnãtatea şi protecţia mediului.
ART. 17
Secţia de drept privat este alcãtuitã din urmãtoarele sectoare:
1. Sectorul de legislaţie civilã: reglementãri de drept civil, dreptul familiei, drept procesual civil, dreptul creatiei intelectuale şi drept internaţional privat;
2. Sectorul de legislaţie agrarã şi asociativa: reglementãri privind dreptul agrar, dreptul silvic; regimul asociaţiilor, meseriilor şi profesiunilor liberale;
3. Sectorul de legislaţie comercialã: reglementãri privind regimul operaţiunilor comerciale şi al comercianţilor, al burselor de valori şi al burselor de mãrfuri, al operaţiunilor bancare şi financiare, de credit, plati şi garanţii, al asigurãrilor, titlurilor de credit, reglementãri privind proprietatea industriala, concurenta şi contenciosul afacerilor;
4. Sectorul de legislaţie economicã şi de privatizare: reglementãri privind reforma economicã, privatizarea, regiile autonome, regimul întreprinderii, industria, transporturile şi telecomunicatiile, turismul şi serviciile;
5. Sectorul de legislaţie a muncii şi securitãţii sociale: reglementãri privind raporturile de munca, patronatul şi sindicatele, asistenta şi protecţia socialã, asigurãrile sociale;
6. Sectorul de legislaţie privind sãnãtatea, protecţia mediului şi protecţia consumatorului: reglementãri privind sãnãtatea, problemele demografice, tineretul şi sportul, mediul înconjurãtor, protecţia consumatorului.
ART. 18
Secţia de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare este alcãtuitã din:
1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativã şi sistematizare a legislaţiei;
2. Sectorul de evidenta oficialã a legislaţiei şi de elaborare a Repertoriului legislaţiei României:
3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative - codexuri;
4. Direcţia de studii şi documentare, cu:
a) Serviciul de studii;
b) Serviciul de documentare;
c) Biblioteca.
ART. 19
Domeniile de activitate şi atribuţiile principale ale Sectiei de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare sunt:
1. Sectorul de metodologie, tehnica legislativã şi sistematizare a legislaţiei:
a) realizeazã, în colaborare cu secţiile de avizare, studii pentru sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei;
b) întocmeşte studii de sinteza privind aplicarea normelor de tehnica legislativã în procesul de elaborare şi adoptare a actelor normative;
c) întocmeşte lucrãri de asanare a legislaţiei active în vederea degrevarii acesteia de dispoziţiile cãzute în desuetudine sau care înregistreazã aspecte de contradictorialitate cu Constituţia ori cu alte acte de nivel superior;
d) furnizeazã, pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, informaţii privind contextul legislativ în care reglementarea urmeza a se integra. În acest sens determina conexiunile şi incidentele legislative ale proiectului în raport cu legislaţia existenta, menţionând expres actele normative cuprinse în zona de influenta a acestuia şi în ce constau asemenea interferente, sesizeazã conflictele de texte, paralelismele în reglementare şi, dupã caz, necesitatea concentrarii într-un singur act a unor reglementãri dispersate în mai multe acte normative.
2. Sectorul de evidenta oficialã a legislaţiei şi de elaborare a Repertoriului legislaţiei României:
a) organizeazã şi asigura primirea şi pãstrarea exemplarului original al legilor adoptate de Parlament şi al decretelor de promulgare a acestora;
b) organizeazã şi tine evidenta oficialã a legislaţiei României, necesarã pentru desfãşurarea procesului legislativ, în sistem informatizat, a tuturor actelor care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, evidenta care cuprinde datele de identificare a acestora, funcţiile active şi pasive, trimiteri, contingente, norme care cuprind dispoziţii de emitere de acte în executare, norme de republicare;
c) întocmeşte, în sistem informatic, fişele actelor normative în vigoare şi tine la zi modificãrile aduse acestora;
d) furnizeazã pentru activitatea de avizare a proiectelor de acte normative, fişa actului normativ cuprinzând intervenţiile legislative asupra acestuia;
e) elaboreazã Repertoriul legislaţiei României evidenta oficialã;
f) furnizeazã Departamentului de informatica legislativã din cadrul Consiliului Legislativ, precum şi Direcţiei pentru informatica şi comunicaţii a Camerei Deputaţilor, datele şi informaţiile pentru varianta on-line a Repertoriului legislaţiei României - evidenta oficialã;
g) urmãreşte, în vederea functionarii sistemului legislativ în mod unitar şi coordonat, emiterea de cãtre autoritãţile publice competente a actelor normative în executare, dispuse prin legi, ordonanţe şi hotãrâri ale Guvernului; semnaleaza organelor de drept întârzierile în emiterea acestora.
3. Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte normative - codexuri:
a) stabileşte forma republicabila a Constituţiei, modificatã şi completatã, dupã aprobarea prin referendum a legii de revizuire a acesteia;
b) examineazã şi avizeazã, în condiţiile legii, forma republicabila a legilor, ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului având caracter normativ, care au suferit intervenţii legislative şi pentru care s-a dispus republicarea;
c) urmãreşte şi semnaleaza întârzierile în republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea mãsura;
d) examineazã şi avizeazã, în condiţiile legii, rectificãrile ce se propun a fi aduse unor acte normative, dupã publicarea acestora, în cazul descoperirii de erori materiale;
e) urmãreşte modul în care au fost respectate avizele Consiliului Legislativ referitoare la cererile de republicare şi rectificare;
f) întocmeşte versiunile oficiale ale unor culegeri de acte normative - codexuri.
4. Direcţia de studii şi documentare:
a) întocmeşte studii privind reglementarea unor instituţii, precum şi documentare tematice legislative;
b) efectueazã traduceri de documente şi legislaţie strãinã;
c) redacteazã trimestrial "Buletinul de informare legislativã", care cuprinde informaţii privind activitatea Consiliului Legislativ, studii elaborate de cãtre specialiştii din secţiile şi departamentele Consiliului Legislativ, cronici ale cãrţilor publicate de specialiştii Consiliului Legislativ sau ale lucrãrilor care prezintã un interes deosebit pentru aceştia, precum şi bibliografii rezultate din prelucrarea analitica a cãrţilor şi periodicelor româneşti şi strãine de drept;
d) creeazã şi actualizeazã baza de date analitica a articolelor din periodicele româneşti şi strãine de drept, existente în biblioteca Consiliului Legislativ;
e) urmãreşte jurisprudenta Curţii Constituţionale şi a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu implicaţii în desfãşurarea procesului legislativ;
f) identifica sursele de legislaţie strãinã, analizeazã şi inmagazineaza în bazele de date informaţiile legislative externe, în vederea cunoaşterii experienţei altor tari din domeniul supus reglementãrii prin proiectul de act normativ ce urmeazã a fi avizat;
g) realizeazã analize de conţinut ale unor documente publicate - cãrţi, articole din periodice româneşti şi strãine şi altele asemenea;
h) organizeazã biblioteca documentara prin asigurarea fondului necesar de cãrţi şi periodice din ţara şi din strãinãtate, pe care îl prelucreaza în sistem automatizat;
i) analizeazã planurile editoriale şi face propuneri de achiziţii în limita sumei alocate prin buget, întocmind referatele de necesitate în vederea achiziţionãrii publicaţiilor;
j) asigura achiziţionarea de legislaţie strãinã, în special din domeniile ce urmeazã a face obiectul de reglementare prin acte normative noi.
ART. 20
În funcţie de ponderea lucrãrilor, la propunerea sefilor de secţie, preşedintele Consiliului Legislativ poate adapta structura sectoarelor potrivit necesitãţilor activitãţii curente.

SECŢIUNEA a II-a
Atribuţiile preşedinţilor de secţie
ART. 21
Atribuţiile preşedinţilor de secţie sunt urmãtoarele:
A. Atribuţii comune
Preşedintele de secţie:
a) asigura conducerea efectivã a sectiei, indruma şi controleazã activitatea acesteia potrivit dispoziţiilor prevãzute de lege, de prezentul regulament şi ţinând seama de dispoziţiile preşedintelui Consiliului Legislativ;
b) informeazã operativ pe preşedintele Consiliului Legislativ asupra desfãşurãrii lucrãrilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea sectiei:
c) stabileşte atribuţiile personalului din cadrul sectiei şi aproba fişa fiecãrui post; efectueazã, potrivit nevoilor sectiei, redistribuirea unor sarcini şi atribuţii ale personalului în vederea realizãrii unei repartiţii echilibrate;
d) ia mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor primite din partea preşedintelui Consiliului Legislativ şi a celor rezultate din hotãrâri ale secţiilor reunite;
e) întocmeşte, la sfârşitul fiecãrui an sau la cererea preşedintelui Consiliului Legislativ, când acesta considera necesar, o informare privind activitatea sectiei, evidentiind aspectele semnificative în materie de avizare şi, respectiv, problemele legate de sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei;
f) participa la dezbaterea problemelor în şedinţele secţiilor reunite;
g) rezolva orice alte probleme legate de buna desfãşurare a activitãţii sectiei.
B. Atribuţii specifice secţiilor de avizare
Preşedintele de secţie:
a) stabileşte colectivul de examinare în vederea avizãrii lucrãrilor primite şi desemneazã raportorul fiecãrei lucrãri;
b) prezideazã dezbaterile lucrãrilor de avizare în secţie;
c) verifica şi îşi da acordul asupra formei finale a proiectului de aviz ce se prezintã spre însuşire preşedintelui Consiliului Legislativ.
C. Atribuţii specifice Sectiei de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare
Preşedintele de secţie:
a) coordoneazã activitatea de ţinere a evidentei oficiale a legislaţiei şi de informatizare a sistemului de evidenta a acesteia;
b) coordoneazã şi verifica activitatea de furnizare a informatiei legislative necesare în procesul de avizare a proiectelor de acte normative, în ceea ce priveşte sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei;
c) asigura compunerea colectivelor pentru întocmirea de studii, prevãzute de lege, pentru îmbunãtãţirea ansamblului legislaţiei, din punct de vedere al sistematizãrii, unificãrii, coordonãrii şi conformitatii cu Constituţia;
d) coordoneazã şi indruma colectivul de asanare a legislaţiei active de dispoziţiile cãzute în desuetudine sau care înregistreazã aspecte de contradictorialitate cu Constituţia, precum şi cu actele de nivel superior actului examinat;
e) indruma activitatea de elaborare a Repertoriului legislaţiei României - evidenta oficialã - şi de întocmire a culegerilor oficiale de acte normative - codexuri, precum şi a Buletinului de informare legislativã.

SECŢIUNEA a III-a
Atribuţiile şefului de sector
ART. 22
Consilierul, şef de sector, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) indruma activitatea ce se defasoara în cadrul sectorului, asigurând îndeplinirea atribuţiilor de cãtre personalul din componenta acestuia, potrivit fisei postului şi dispoziţiilor preşedintelui de secţie;
b) participa şi conduce dezbaterile ce au loc la nivelul sectorului;
c) face propuneri de imbunatatire a lucrãrilor întocmite de colectivele constituite potrivit art. 38 din prezentul regulament;
d) verifica calitatea şi îşi da acordul asupra lucrãrilor ce se supun dezbaterii în secţie;
e) elaboreazã fişa postului, pe care o supune spre aprobare preşedintelui de secţie;
f) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de preşedintele de secţie.

CAP. V
Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene
ART. 23
Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã compatibilitatea cu acquisul comunitar a proiectelor de acte normative şi a propunerilor legislative, supuse avizãrii;
b) evalueaza gradul de preluare, transpunere sau adaptare a reglementãrilor comunitare în cuprinsul propunerilor legislative sau al proiectelor de acte normative analizate;
c) formuleazã propuneri de completare cu dispoziţii din acquisul comunitar sau de eliminare a dispoziţiilor ce contravin acestuia, când este cazul;
d) colaboreazã cu organismele implicate în activitatea de aderare/integrare în Uniunea Europeanã, sub aspectul armonizarii legislaţiei naţionale cu acquisul comunitar;
e) urmãreşte evoluţia dreptului comunitar, precum şi orice alte documente incluse în acquisul comunitar;
f) colaboreazã cu Secţia de drept public şi Secţia de drept privat în cadrul activitãţii de realizare sau coordonare a proiectelor de coduri ori de alte legi de complexitate deosebita şi care prezintã conotatii comunitare;
g) pune la dispoziţie personalului interesat din cadrul secţiilor Consiliului Legislativ şi din cadrul Camerei Deputaţilor şi Senatului baza de documentare şi informare a departamentului.
ART. 24
Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene este condus de un şef de departament, numit dintre consilieri.
Atribuţiile personalului departamentului, pe funcţii, se stabilesc prin fişa postului, care se elaboreazã de cãtre şeful departamentului şi se aproba de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ.

CAP. VI
Departamentul de informatica legislativã
ART. 25
Departamentul de informatica legislativã asigura aplicarea unor componente ale tehnologiei informatiei şi comunicaţiilor (TIC) în activitatea curenta a Consiliului Legislativ.
În acest scop, activitatea Departamentului de informatica legislativã are în vedere urmãtoarele obiective:
a) dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru activitatea de avizare asistatã de calculator;
b) dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru activitatea de evidenta oficialã a legislaţiei asistatã de calculator;
c) dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru managementul informaţiilor cu privire la armonizarea legislaţiei României cu cea a Uniunii Europene;
d) dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru managementul fluxurilor de informaţii financiarcontabile asistat de calculator;
e) acordarea asistenţei tehnice de specialitate pentru implementarea bazelor de date necesare activitãţii de elaborare de studii şi documentare legislativã;
f) dezvoltarea de strategii pentru dotarea hardware şi software a Consiliului Legislativ;
g) întreţinerea echipamentelor de calcul şi a softwareului de baza din cadrul reţelei de calculatoare a Consiliului Legislativ.
Componentele dezvoltate prevãzute la alin. 2 lit. a)-f) funcţioneazã în cadrul Sistemului Integrat pentru Managementul Legislaţiei (SIML), la nivelul Consiliului Legislativ.
ART. 26
În vederea îndeplinirii obiectivelor prevãzute la art. 25, Departamentul de informatica legislativã are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte proiecte TIC, conform obiectivelor stabilite la art. 25, şi le supune spre aprobare preşedintelui Consiliului Legislativ;
b) realizeazã interconectarea sistemului de baze de date al SIML cu sistemele de baze de date ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;
c) realizeazã managementul componentelor software de baza şi de aplicaţii - instalare, configurare, întreţinere la nivelul sistemului integrat al Consiliului Legislativ;
d) acorda asistenta tehnica utilizatorilor SIML pentru componentele software implementate; asigura pregãtirea şi perfecţionarea acestora;
e) proiecteazã şi implementeaza soluţii pentru securitatea datelor disponibile în cadrul SIML;
f) analizeazã performanţele subsistemelor SIML şi face propuneri de imbunatatire a acestora în baza tendinţelor actuale din TIC;
g) fundamenteazã şi dezvolta proiecte de dotare în domeniul TIC.
ART. 27
Pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin, Departamentul de informatica legislativã are în structura sa:
a) Serviciul pentru proiectarea şi implementarea arhitecturilor hardware şi software;
b) Biroul pentru proiectarea şi implementarea de baze de date legislative.
Activitatea Departamentului de informatica legislativã se desfãşoarã pe baza de proiecte TIC, care acoperã sarcinile anuale ale departamentului şi sunt coordonate de un şef de proiect. Conţinutul proiectelor, precum şi şefii de proiect se aproba de preşedintele Consiliului Legislativ, la propunerea şefului de departament.
Şeful de departament raporteazã semestrial sau ori de câte ori este nevoie preşedintelui Consiliului Legislativ stadiul realizãrii proiectelor în derulare.
ART. 28
Departamentul de informatica legislativã este condus de un şef de departament, care are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea sefilor de proiecte;
b) poate schimba ordinea de prioritate a obiectivelor unui proiect, dupã obţinerea aprobãrii preşedintelui Consiliului Legislativ;
c) stabileşte arhitectura software şi hardware din cadrul SIML.
Şeful de departament este ajutat în activitatea sa de şeful de serviciu, care este locţiitorul de drept al acestuia.

CAP. VII
Avizarea de cãtre Consiliul Legislativ a proiectelor de acte normative

SECŢIUNEA I
Solicitarea avizului
ART. 29
Sunt supuse avizãrii, de cãtre Consiliul Legislativ, urmãtoarele categorii de proiecte de acte normative:
I. Proiecte de legi iniţiate de Guvern:
a) proiectele de legi iniţiate de Guvern, anterior dezbaterii acestora în şedinţa Guvernului;
b) proiectele de legi iniţiate de Guvern, ulterior dezbaterii şi adoptãrii lor în şedinţa Guvernului şi anterior trimiterii lor la Parlament, în situaţia în care Guvernul modifica varianta avizatã a proiectului;
c) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate în fond, cu prilejul examinãrii proiectului respectiv în prima Camera a Parlamentului;
d) proiectele de legi adoptate în prima Camera şi supuse dezbaterii celei de-a doua Camere a Parlamentului, în cazul în care s-au adus modificãri formei anterioare, avizate;
e) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate în fond, cu prilejul examinãrii proiectului respectiv în a doua Camera a Parlamentului.
II. Propuneri legislative:
a) propunerile legislative iniţiate de senatori şi deputaţi, precum şi cele care fac obiectul iniţiativei legislative a cetãţenilor, dupã înregistrarea lor la una dintre Camerele Parlamentului;*)
________
*) A se vedea şi prevederile <>Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de cãtre cetãţeni, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 8 iunie 2004.

b) amendamentele la propunerile legislative supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate în fond, cu prilejul examinãrii propunerii respective în prima Camera a Parlamentului;
c) propunerile legislative adoptate în prima Camera şi supuse dezbaterii celei de-a doua Camere a Parlamentului, în cazul în care s-au adus modificãri formei anterioare, avizate;
d) amendamentele la proiectele de legi supuse dezbaterii comisiei parlamentare sesizate în fond, cu prilejul examinãrii proiectului respectiv în a doua Camera a Parlamentului.
III. Proiecte de ordonanţe ale Guvernului:
a) proiectele de ordonanţe emise în baza unei legi speciale de abilitare, anterior supunerii lor spre adoptare în şedinţa Guvernului;
b) proiectele de ordonanţe prevãzute la art. 115 alin. (4) din Constituţie, anterior supunerii lor în şedinţa Guvernului.
IV. Proiecte de hotãrâri cu caracter normativ ale Guvernului:
- proiectele de hotãrâri cu caracter normativ, anterior supunerii lor spre adoptare în şedinţa Guvernului.
ART. 30
Solicitarea avizului se face de cãtre:
a) secretarul general al Guvernului, în cazul proiectelor de legi prevãzute la art. 29 pct. I lit. a) şi b) şi al proiectelor de ordonanţe şi de hotãrâri cu caracter normativ ale Guvernului, prevãzute la art. 29 pct. III şi IV;
b) secretarul general al fiecãrei Camere a Parlamentului, în cazul proiectelor de legi prevãzute la art. 29 pct. I lit. d) şi al propunerilor legislative prevãzute la art. 29 pct. II lit. a) şi c);
c) preşedintele comisiei parlamentare sesizate în fond, în cazul amendamentelor la proiectele de legi şi la propunerile legislative prevãzute la art. 29 pct. I lit. c) şi e) şi la pct. II lit. b) şi d).
ART. 31
Avizul Consiliului Legislativ are caracter consultativ şi va fi dat în urmãtoarele termene:
a) termenul solicitat de Guvern, care nu poate fi mai mic de 10 zile în cazul proiectelor de acte normative cu procedura obişnuitã şi de doua zile în cazul proiectelor de legi cu procedura de urgenta;
b) 24 de ore, în cazul proiectelor de ordonanţe prevãzute la art. 29 pct. III lit. b);
c) termenul stabilit de Biroul permanent al Camerei care l-a solicitat, în cazul proiectelor de legi prevãzute la art. 29 pct. I lit. d) şi al propunerilor legislative prevãzute la art. 29 pct. II lit. a) şi c);
d) termenul stabilit de comisia parlamentarã sesizatã în fond, în cazul amendamentelor prevãzute la art. 29 pct. I lit. c) şi e) şi la pct. II lit. b) şi d).
Dacã avizul nu este dat în termenul stabilit, aceasta nu impiedica desfãşurarea procedurii legislative.
ART. 32
Proiectul de act normativ, trimis spre avizare de cãtre Guvern, va fi însoţit de expunerea de motive respectiv nota de fundamentare în cazul actelor Guvernului care va cuprinde justificarea reglementãrii propuse. Expunerea de motive sau, dupã caz, nota de fundamentare va purta semnatura conducatorului autoritãţii elaboratoare, precum şi semnãturile conducãtorilor ministerelor şi ai altor autoritãţi avizatoare. În cazul existenţei unei divergenţe, avizul va fi solicitat dupã soluţionarea acesteia la nivelul Guvernului. Proiectul va fi însoţit de studiile sau alte lucrãri documentare care au stat la baza elaborãrii acestuia.
În cazul propunerilor legislative iniţiate de senatori şi deputaţi, avizul Consiliului Legislativ se solicita dupã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 111 alin. (1) din Constituţie.
ART. 33
În cazul propunerilor legislative iniţiate de cetãţeni în condiţiile art. 74 alin. (1) din Constituţie, Consiliul Legislativ verifica existenta punctului de vedere exprimat de cãtre Curtea Constituţionalã privind întrunirea condiţiilor aferente acestei iniţiative
legislative.*)
________
*) A se vedea nota de la art 29.

SECŢIUNEA a II-a
Procedura avizãrii
ART. 34
Dupã o prealabilã examinare asupra întrunirii condiţiilor legale privind cererea de aviz, preşedintele Consiliului Legislativ dispune înregistrarea lucrãrii, cu intreaga documentaţie care o însoţeşte.
ART. 35
Repartizarea lucrãrii, în vederea avizãrii, se face pe baza de rezoluţie a preşedintelui Consiliului Legislativ, indicandu-se secţia în profilul cãreia intra examinarea şi avizarea proiectului de act normativ, precum şi termenul de definitivare a avizului.
ART. 36
În situaţia în care proiectul de act normativ cuprinde reglementãri ce intra în profilul ambelor secţii de avizare, avizarea se va face în secţii reunite, potrivit rezoluţiei preşedintelui Consiliului Legislativ.
ART. 37
Concomitent cu repartizarea lucrãrii la secţia de profil, sunt sesizate cu analiza proiectului Secţia de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare, Secţia de drept public - Sectorul de legislaţie privind autoritãţile publice şi de analiza constituţionalã, pentru verificarea conformitatii cu prevederile Constituţiei, precum şi Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene, în vederea examinãrii compatibilitatii dispoziţiilor proiectului cu legislaţia europeanã.
Sesizarea se face prin transmiterea unei copii a proiectului, a expunerii de motive sau, dupã caz, a notei de fundamentare, precum şi a documentaţiei care îl însoţeşte.
ART. 38
Primind lucrarea, preşedintele de secţie desemneazã, în funcţie de importanta şi amploarea proiectului, colectivul de examinare şi pe raportorul lucrãrii şi stabileşte termenul înãuntrul cãruia urmeazã a se elabora proiectul de aviz în vederea dezbaterii în secţie.
În cazul prevãzut la art. 36, colectivul de examinare şi raportorul lucrãrii vor fi stabiliţi, prin rezoluţie, de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ.
La examinarea proiectului, raportorul lucrãrii poate invita pe reprezentanţii iniţiatorului pentru furnizarea de explicaţii şi date suplimentare cu privire la conţinutul proiectului.
ART. 39
La examinarea proiectului de act normativ se vor avea în vedere şi conţinutul referatului întocmit de Secţia de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare, privind mãsurile ce se impun pe linia sistematizãrii, unificãrii şi coordonãrii legislaţiei, precum şi informarile doctrinare, jurisprudentiale şi legislative, inclusiv cele de drept comparat, dupã caz, necesare emiterii avizului; totodatã, se va tine seama de concluziile compartimentelor de profil privind conformitatea cu prevederile Constituţiei şi compatibilitatea cu reglementãrile comunitare.
Dupã examinarea proiectului, raportorul întocmeşte proiectul de aviz, care se supune spre examinare şi aprobare preşedintelui de secţie.
ART. 40
Proiectul de aviz, sub semnatura preşedintelui de secţie, se prezintã spre însuşire preşedintelui Consiliului Legislativ.
ART. 41
În cazul proiectelor mai importante sau care prezintã unele aspecte deosebite, preşedinţii de secţie pot propune preşedintelui Consiliului Legislativ invitarea senatorilor şi a deputaţilor, autori ai propunerii legislative supuse avizãrii, precum şi a ministrilor sau a secretarilor de stat din organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, care au atribuţii în domeniul de aplicare a viitoarei reglementãri. Participarea acestora poate avea loc şi din proprie initiativa.
La dezbaterea proiectului în condiţiile alin. 1 participa şi preşedintele Sectiei de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare sau reprezentantul acestuia, precum şi, dupã caz, şeful Departamentului pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene.
ART. 42
În situaţia în care proiectul de act normativ, prin natura reglementãrilor pe care le cuprinde, a fost repartizat spre examinare ambelor secţii, raportul şi proiectul de aviz, întocmite potrivit prevederilor art. 38, se dezbat în secţii reunite.
ART. 43
În cazul în care în cadrul dezbaterilor prevãzute la art. 42 intervin divergenţe neconciliate între punctele de vedere exprimate de cãtre fiecare secţie, dezbaterile vor fi reluate în prezenta preşedintelui Consiliului Legislativ, care va conduce lucrãrile şi se va pronunţa asupra punctelor aflate în divergenta, avizul Consiliului Legislativ urmând a cuprinde concluziile reţinute.
La dezbaterile prevãzute la alin. 1 participa şi preşedintele Sectiei de evidenta oficialã a legislaţiei şi documentare, precum şi şeful Departamentului pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene.
ART. 44
Preşedintele Consiliului Legislativ poate supune în dezbaterea secţiilor reunite unele proiecte de acte normative complexe ori care ridica probleme controversate. În aceasta situaţie, definitivarea avizului se va face, pe baza concluziilor desprinse din dezbateri, de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ.
La dezbaterile prevãzute la alineatul precedent participa preşedinţii de secţii, şefii de sectoare, raportorul lucrãrii şi alte persoane desemnate de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ.
ART. 45
Dupã însuşirea de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ a conţinutului proiectului de aviz, avizul Consiliului Legislativ se transmite autoritãţii care l-a solicitat, sub semnatura preşedintelui acestuia.
ART. 46
În situaţia în care, în urma examinãrii proiectului de lege sau a propunerii legislative, se constata ca acesta este corespunzãtor sub toate aspectele prevãzute la art. 3 pct. 1, avizul este favorabil.
În cazul în care, ulterior examinãrii proiectului de lege sau a propunerii legislative, se constata ca, în mod global, reglementarea propusã corespunde exigenţelor urmãrite prin art. 3 pct. 1, dar sunt necesare unele completãri, modificãri ori reformulari, avizul este favorabil şi va cuprinde observaţiile şi propunerile corespunzãtoare definitivãrii corecte a proiectului.
În situaţia în care proiectul de lege sau propunerea legislativã contravine prevederilor sau principiilor constituţionale, ordinii statului de drept ori tratatelor la care România este parte sau este în discordanta cu sistemul nostru legislativ, avizul va fi negativ, motivandu-se în mod corespunzãtor.
Avizul va fi, de asemenea, negativ şi în situaţia în care prin proiect se instituie norme incompatibile cu reglementãrile Uniunii Europene.
ART. 47
Prevederile de la articolul precedent sunt aplicabile deopotrivã şi în cazul amendamentelor supuse dezbaterii comisiilor parlamentare, precum şi în cazul ordonanţelor sau hotãrârilor Guvernului.
Avizul Consiliului Legislativ urmeazã a fi negativ şi în cazurile emiterii unei ordonanţe a Guvernului într-un domeniu rezervat legii organice sau care nu respecta prevederile dintr-o asemenea lege ori depãşeşte limitele legii de abilitare, precum şi atunci când se propune emiterea unei hotãrâri a Guvernului într-un domeniu rezervat legii sau când aceasta contravine unor prevederi dintr-o lege ori ordonanta.

SECŢIUNEA a III-a
Forma de redactare a avizelor
ART. 48
Avizul favorabil fãrã observaţii sau propuneri nu se motiveaza.
ART. 49
Avizul negativ sau avizul favorabil cu observaţii şi propuneri se motiveaza, astfel încât sa conducã la o fundamentare temeinica a punctelor de vedere exprimate.
ART. 50
Redactarea avizului favorabil cu observaţii şi propuneri se va face astfel încât în prima parte sa fie prezentate observaţiile de principiu şi, subsecvent, cele de text, în ordinea grupãrii pe articole.
Observaţiile şi propunerile de reformulare a textului se vor face prin redarea noului text în forma avutã în vedere.
ART. 51
Observaţiile de principiu pot fi fundamentate şi pe lucrãri de doctrina, jurisprudenta şi legislaţie comparata, fãrã însã a se face consideratii cu caracter politic.
Obiecţiile şi propunerile vor fi însoţite, dupã caz, de studiile efectuate în acest sens, de alte documente sau de informaţiile pe care se sprijinã.
ART. 52
Avizul Consiliului Legislativ se va întocmi în trei exemplare, din care originalul se va transmite autoritãţii publice care l-a solicitat, exemplarul al doilea se va ataşa la dosarul constituit potrivit art. 79 din prezentul regulament, iar al treilea se va pãstra într-un dosar special al avizelor ce se tine la Secretariatul Consiliului Legislativ.
ART. 53
Initiatorul sau autoritatea care a solicitat avizul poate cere Consiliului Legislativ lãmuriri suplimentare asupra conţinutului avizului dat sau poate invita pe preşedintele acestuia ori pe un reprezentant al sau la dezbaterea propunerilor legislative sau a proiectelor avizate.
ART. 54
Dupã adoptarea proiectului de act normativ la care s-a emis avizul, raportorul lucrãrii va întocmi o fişa în care se va consemna modul în care a fost insusit avizul de cãtre autoritatea care l-a solicitat. Aceasta fişa se va ataşa dosarului în cauza, care va fi înaintat, pentru conservare, la arhiva Consiliului Legislativ.

CAP. VIII
Elaborarea proiectelor de coduri şi de alte legi complexe de cãtre Consiliul Legislativ sau sub coordonarea acestuia
ART. 55
Potrivit <>art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 73/1993 , republicatã, din dispoziţia Camerei Deputaţilor sau a Senatului, Consiliul Legislativ realizeazã nemijlocit sau coordoneazã elaborarea unor proiecte de coduri sau de alte legi de complexitate deosebita.

SECŢIUNEA I
Elaborarea nemijlocitã de coduri sau de alte legi complexe de cãtre Consiliul Legislativ
ART. 56
Dupã primirea dispoziţiei prevãzute la art. 55, preşedintele Consiliului Legislativ dispune constituirea unei comisii, formatã din personal de specialitate din cadrul secţiilor, în funcţie de natura legislaţiei ce se preconizeaza. În aceasta comisie vor fi cooptati şi alţi specialişti din Ministerul Justiţiei şi din alte ministere şi autoritãţi publice centrale, de profil sau interesate în aplicarea prevederilor noii reglementãri. Desemnarea acestora se va face prin dispoziţia conducatorului ministerului sau al autoritãţii publice la care sunt încadraţi.
În funcţie de importanta şi de natura problemelor ce urmeazã a face obiect de reglementare, în activitatea de documentare şi elaborare se va asigura şi participarea unor cadre din învãţãmântul superior, din institutele de cercetãri sau alţi specialişti de prestigiu, în calitate de colaboratori externi.
ART. 57
Elaborarea proiectelor de coduri sau de alte legi complexe va fi precedatã de o vasta şi atotcuprinzatoare activitate de documentare, finalizatã prin studii, care vor evidenţia necesitatea noii reglementãri, cu arãtarea efectelor previzibile ale unor soluţii preconizate.
Studiile şi alte lucrãri documentare vor sta la baza stabilirii conceptiei noilor reglementãri.
Studiile vor cuprinde analiza legislaţiei existente în domeniul supus viitoarei reglementãri, imperfectiunile acesteia sau lipsa unei reglementãri în materie, precum şi informaţii cu privire la istoricul reglementãrii în dreptul romanesc şi de drept comparat, de natura a orienta în stabilirea unor soluţii legislative.
ART. 58
Concluziile reţinute în studii, cuprinzând liniile directoare ale conceptiei de ansamblu a viitoarei reglementãri, vor fi înaintate, pentru exprimarea punctului de vedere, ministerelor şi celorlalte autoritãţi publice interesate.
ART. 59
Pe baza studiilor întocmite şi a punctelor de vedere exprimate de organele prevãzute la art. 58, se vor întocmi teze prealabile care sa reflecte conceptia generalã, principiile, noile orientãri şi principalele soluţii ale reglementãrilor preconizate.
ART. 60
Tezele prealabile vor fi înaintate spre însuşire Guvernului. Dupã aprobarea tezelor, comisia prevãzutã la art. 56 va proceda la redactarea textului viitorului act normativ.
ART. 61
Proiectul de cod, respectiv de lege, va fi însoţit de un raport întocmit potrivit <>art. 16 alin. (1) din Legea nr. 73/1993 , republicatã, şi va fi înaintat Guvernului în vederea dezbaterii şi emiterii hotãrârii de adoptare.
În cazul în care, în urma dezbaterii în şedinţa de Guvern, se vor aduce modificãri proiectului, Guvernul va solicita Consiliului Legislativ un aviz pentru aceste modificãri.

SECŢIUNEA a II-a
Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului Legislativ
ART. 62
Elaborarea de coduri sau de alte legi complexe, sub coordonarea Consiliului Legislativ, se va face de cãtre o comisie constituitã în acest scop, în care vor fi incluşi reprezentanţi ai Consiliului Legislativ, desemnaţi de cãtre preşedintele Consiliului.
ART. 63
Principalele soluţii preconizate prin proiect vor fi dezbãtute, periodic, în secţia de avizare de profil a Consiliului Legislativ, fãcându-se propuneri şi recomandãri corespunzãtoare.
ART. 64
Pentru însuşirea de cãtre Guvern a propunerilor elaborate de comisie se va urma procedura prevãzutã la art. 61, care se aplica prin asemãnare.
ART. 65
Exercitarea iniţiativei legislative de cãtre Guvern se va face luându-se, în prealabil, avizul Consiliului Legislativ la ultima forma a proiectului adoptat prin hotãrârea emisã în acest sens.

CAP. IX
Secretariatul Consiliului Legislativ şi celelalte compartimente administrative

SECŢIUNEA I
Secretariatul Consiliului Legislativ
ART. 66
Secretariatul Consiliului Legislativ asigura circuitul actelor şi al celorlalte documente primite şi realizate în activitatea Consiliului Legislativ, precum şi stocarea acestora în condiţii de deplina conservare. Secretariatul Consiliului Legislativ realizeazã buna gospodãrire a bunurilor aflate în patrimoniu, asigura aprovizionarea cu materialele necesare, utilizarea resurselor financiare şi materiale cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate; asigura activitãţile de relaţii externe, protocol, presa, petiţii şi relaţiile cu publicul, precum şi arhivarea documentelor Consiliului Legislativ şi a actelor prevãzute la <>art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993 , republicatã.
ART. 67
Secretariatul Consiliului Legislativ are în structura sa Direcţia tehnico-administrativã şi registratura generalã, cu Serviciul tehnic-administrativ şi Biroul registratura generalã, Sectorul financiar-contabil, Serviciul de relaţii externe, protocol, presa, petiţii şi relaţii cu publicul, Biroul arhivare.
ART. 68
Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de cãtre secretarul general, care face parte din categoria inaltilor funcţionari publici, numit pe baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ.
Secretarul general îşi desfãşoarã activitatea în subordinea directa a preşedintelui Consiliului Legislativ şi asigura pregãtirea, organizarea şi coordonarea activitãţilor din cadrul Secretariatului şi realizarea legãturilor functionale în cadrul Consiliului Legislativ.
Principalele atribuţii şi responsabilitãţi ale secretarului general sunt urmãtoarele:
a) indruma şi rãspunde de activitatea compartimentelor din subordine;
b) colaboreazã cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din ministere, din alte autoritãţi publice, în probleme de interes comun;
c) primeşte proiectele de acte normative transmise spre avizare;
d) transmite solicitanţilor avizele emise pentru proiectele de acte normative;
e) monitorizeazã şi controleazã elaborarea raportarilor periodice prevãzute de reglementãrile în vigoare;
f) coordoneazã întocmirea şi ţinerea la zi a registrelor din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ;
g) propune aprobarea fisei postului din compartimentele Secretariatului Consiliului Legislativ;
h) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de preşedintele Consiliului Legislativ.
ART. 69
Serviciul tehnic-administrativ asigura activitatea de administrare a bunurilor din patrimoniul Consiliului Legislativ, precum şi pe cea de aprovizionare cu materiale şi prestaţiile necesare.
ART. 70
Lucrãrile financiar-contabile se asigura de cãtre Sectorul financiar-contabil. Sectorul financiar-contabil elaboreazã propuneri pentru asigurarea şi utilizarea resurselor financiare şi materiale aferente realizãrii obiectivelor Consiliului Legislativ, urmãreşte şi rãspunde de respectarea normelor legale privind utilizarea acestor resurse, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate; avizeazã şi rãspunde pentru legalitatea proiectelor de operaţiuni prezentate spre aprobare ordonatorului principal de credite, respectiv înlocuitorului acestuia, potrivit competentelor stabilite.
Şeful Sectorului financiar-contabil rãspunde direct fata de preşedintele Consiliului Legislativ, care este ordonator principal de credite.
Sectorul financiar-contabil are urmãtoarele atribuţii principale:
a) verifica şi avizeazã pentru controlul financiar preventiv, în faza de angajare, lichidare, ordonantare şi de plata, toate documentele care cuprind sau din care deriva operaţiuni patrimoniale privind modul de constituire, administrare şi utilizare a fondurilor prevãzute în bugetul Consiliului Legislativ, evoluţia şi modul de administrare a patrimoniului, utilizarea şi gospodãrirea mijloacelor materiale şi bãneşti, cele din care deriva drepturi şi obligaţii fata de persoane juridice sau fizice, precum şi instrumente de plata întocmite ca urmare a efectuãrii operaţiunilor respective; rãspunde de legalitatea şi regularitatea proiectelor de operaţiuni supuse aprobãrii;
b) fundamenteazã şi elaboreazã proiectul bugetului Consiliului Legislativ;
c) urmãreşte execuţia bugetarã şi întocmeşte rapoarte periodice cu privire la aceasta;
d) înregistreazã operaţiunile patrimoniale în evidenta contabila sinteticã şi analitica privind cheltuielile curente şi de capital;
e) valorifica inventarierile periodice şi anuale prin stabilirea diferenţelor dintre situaţia faptica şi cea scriptica; urmãreşte ducerea la îndeplinire a mãsurilor aprobate, potrivit competentelor, privind valorificarea rezultatelor inventarierii;
f) întocmeşte bilanţul contabil şi contul anual de execuţie a bugetului Consiliului Legislativ;
g) gestioneazã fondul de salarii aprobat; întocmeşte documentele necesare calculului şi acordãrii drepturilor legale;
h) calculeazã şi vireazã la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, la fondurile speciale sau terţi sumele reţinute de la salariaţi, precum şi obligaţiile financiar-fiscale legale ale Consiliului Legislativ.
ART. 71
Serviciul de relaţii externe, protocol, presa, petiţii şi relaţii cu publicul realizeazã activitãţile specifice relaţiilor pe plan internaţional ale Consiliului Legislativ, asigurând traducerea, întocmirea şi expedierea corespondentei cu strainatatea şi realizarea obiectivelor în acest domeniu; elaboreazã, o data cu propunerile de buget ale Consiliului Legislativ, planul de acţiuni externe pentru anul urmãtor; asigura obţinerea vizelor şi protocolul pentru deplasarile în strãinãtate; primeşte şi însoţeşte delegatiile strãine sosite în ţara la invitaţia Consiliului Legislativ.
De asemenea, Serviciul de relaţii externe, protocol, presa, petiţii şi relaţii cu publicul organizeazã acţiunile de protocol ale Consiliului Legislativ, inclusiv intalniri cu presa, radioul şi televiziunea; prezintã zilnic preşedintelui Consiliului Legislativ informaţii din presa interna şi strãinã.
Serviciul de relaţii externe, protocol, presa, petiţii şi relaţii cu publicul primeşte şi înregistreazã petitiile adresate Consiliului Legislativ, ingrijindu-se de rezolvarea acestora.
Pentru rezolvarea temeinica şi legalã a petitiilor, le va indruma compartimentelor de specialitate, potrivit rezoluţiei preşedintelui Consiliului Legislativ, urmãrind soluţionarea şi redactarea în termen a raspunsurilor.
ART. 72
Biroul registratura generalã executa lucrãrile specifice de înregistrare a corespondentei Consiliului Legislativ primite şi expediate, asigura multiplicarea şi distribuirea proiectelor de acte normative potrivit rezoluţiei preşedintelui Consiliului Legislativ; asigura transmiterea avizelor Consiliului Legislativ cãtre destinatarii acestora, precum şi a copiei avizelor Consiliului Legislativ cãtre secţiile acestuia.
ART. 73
Biroul arhivare asigura pãstrarea şi conservarea dosarelor şi a celorlalte documente ale Consiliului Legislativ. Predarea oricãrei lucrãri se va trece în registrul de arhiva, care va evidenţia data primirii în arhiva, felul lucrãrii, numãrul de file, compartimentul care preda şi semnãturile de predare-primire.
De asemenea, asigura pãstrarea actelor prevãzute la <>art. 2 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 73/1993 , republicatã.

SECŢIUNEA a II-a
Registrele Consiliului Legislativ
ART. 74
Registrele Consiliului Legislativ sunt urmãtoarele:
a) registrul general de intrare şi de ieşire a corespondentei;
b) registrul general de dosare, în care se da numãr pentru lucrãrile de avizare;
c) registrul avizelor, în care se înregistreazã şi se da numãr avizelor ce se transmit autoritãţilor solicitante;
d) registrul de ordine ale preşedintelui Consiliului Legislativ, în care acestea se înregistreazã şi li se da numãr, în ordinea emiterii;
e) registrul special de corespondenta secreta şi confidenţialã, în care se înregistreazã documentele de aceasta natura;
f) registrul de arhiva.
ART. 75
Registrul general de dosare va cuprinde urmãtoarele rubrici:
a) numãrul dosarului;
b) denumirea lucrãrii;
c) data primirii;
d) autoritatea care a solicitat avizul;
e) termenul solicitat pentru transmiterea avizului;
f) secţia cãreia i-a fost repartizata lucrarea;
g) termenul de prezentare a proiectului de aviz;
h) data primirii avizului de la secţie, în forma definitivata;
i) forma avizului: favorabil, fãrã observaţii şi propuneri, favorabil, cu observaţii şi propuneri, aviz negativ;
j) data expedierii avizului.
Stabilirea rubricilor registrelor se face în funcţie de natura lucrãrilor evidentiate, la propunerea secretarului general, şi se aproba de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ.
ART. 76
O copie de pe avizele înregistrate se indosariaza în ordine numericã, într-un dosar special care se pãstreazã de cãtre secretarul general.
ART. 77
Pentru evidenta lucrãrilor primite şi realizate în secţii se întocmeşte un registru al dosarelor dezbãtute în secţie, care va cuprinde urmãtoarele rubrici:
a) numãrul dosarului;
b) denumirea lucrãrii;
c) data primirii lucrãrii în secţie;
d) colectivul desemnat pentru avizarea lucrãrii;
e) raportorul lucrãrii;
f) data dezbaterii în cadrul sectorului;
g) data dezbaterii în cadrul sectiei sau, dupã caz, în secţiile reunite;
h) forma avizului;
i) data prezentãrii proiectului de aviz, în forma definitivata;
j) numãrul avizului;
k) data predãrii dosarului la arhiva şi semnatura de primire.

SECŢIUNEA a III-a
Dosarele lucrãrilor de avizare
ART. 78
Dosarele cuprinzând lucrãrile de avizare a proiectelor de acte normative au regimul lucrãrilor confidenţiale.
Scoaterea dosarelor din incinta Consiliului Legislativ este interzisã, cu excepţia cazurilor când reprezentantul Consiliului Legislativ se deplaseaza pentru susţinerea punctelor de vedere exprimate în aviz sau în alte situaţii, pe baza aprobãrii preşedintelui de secţie.
ART. 79
Documentele care intra în compunerea dosarului se numeroteaza şi vor fi cusute şi şnuruite înainte de predarea lor la arhiva. Dupã snuruire se va aplica sigiliul, certificându-se numãrul filelor.
Dosarele cuprinzând lucrãrile de avizare vor cuprinde şi o fişa în care se va mentiona modul în care autoritatea care a solicitat avizul şi-a insusit conţinutul acestuia, precum şi o copie de pe actul normativ adoptat.
Predarea la arhiva a dosarelor se va face dupã întocmirea fisei prevãzute la alin. 2.
Pãstrarea în arhiva a dosarelor se va face în ordinea lor numericã.
ART. 80
La arhiva vor fi predate şi celelalte lucrãri ale Consiliului Legislativ, terminate sau aflate în stare pasiva.

SECŢIUNEA a IV-a
Compartimentul de audit public intern
ART. 81
Activitatea de audit public intern se desfãşoarã având ca obiectiv asigurarea administrãrii în mod economic şi cu eficienta a fondurilor alocate de la bugetul de stat.
Conducãtorul Compartimentului de audit public intern se numeşte de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ şi îşi desfãşoarã activitatea sub directa coordonare a acestuia, potrivit legii.

SECŢIUNEA a V-a
Biroul organizare, resurse umane şi contencios
ART. 82
Biroul organizare, resurse umane şi contencios are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã concursurile sau examenele pentru selecţionarea personalului şi ocuparea posturilor vacante;
b) întocmeşte proiectele de ordine pentru numirea ca funcţionari publici a candidaţilor declaraţi admişi, precum şi pentru încadrarea şi încheierea contractelor individuale de munca pentru salariaţi;
c) întocmeşte referate în baza propunerilor de avansare în funcţie, grad sau treapta profesionalã a funcţionarilor publici, precum şi asupra avansarii salariaţilor, conform legii;
d) programeaza şi organizeazã perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici şi a salariaţilor pe care o supune aprobãrii preşedintelui;
e) efectueazã calculele privind stabilirea procentului sporurilor de vechime şi de stabilitate, precum şi al altor sporuri prevãzute de lege;
f) gestioneazã carnetele de munca şi dosarele profesionale ale funcţionarilor publici, precum şi carnetele de munca ale salariaţilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
g) urmãreşte aplicarea ordinelor preşedintelui Consiliului Legislativ referitoare la organizarea activitãţii profesionale şi a evaluãrii profesionale anuale;
h) întocmeşte documentele necesare calculului salariilor de baza, respectiv al majorãrilor salariale conform normelor legale în vigoare;
i) întocmeşte dosarele de pensionare, asigura eliberarea legitimatiilor, precum şi orice alte lucrãri specifice, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
j) asigura, prin compartimentul de contencios, reprezentarea intereselor Consiliului Legislativ în fata instanţelor judecãtoreşti.

CAP. X
Personalul Consiliului Legislativ

SECŢIUNEA I
Condiţii de numire
ART. 83
Personalul Consiliului Legislativ este alcãtuit din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual.
Condiţiile de numire în funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ, preşedinte de secţie, şef al Departamentului pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene, şef al Departamentului de informatica legislativã, secretar general, director al Direcţiei de studii şi documentare şi de şef al Sectorului financiar-contabil sunt cele prevãzute la <>art. 18 alin. (1) din Legea nr. 73/1993 , republicatã.
ART. 84
Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ preşedintele Consiliului Legislativ, preşedinţii de secţii, şefii de departamente şi consilierii.
ART. 85
Secretarul general, şefii de departamente, consilierii şi celãlalt personal care deţine calitatea de funcţionar public îşi exercita atribuţiile de la data depunerii, în mod individual, a jurãmântului prevãzut la <>art. 9 alin. (3) din Legea nr. 73/1993 , republicatã, şi în condiţiile prevãzute la art. 11 alin. (4) din aceeaşi lege.
ART. 86
Condiţiile de numire a directorilor sunt cele prevãzute de lege şi de prezentul regulament pentru consilier sau, respectiv, expert.
ART. 87
Condiţiile de numire în funcţia de expert şi în celelalte funcţii de execuţie de specialitate specifice din cadrul Consiliului Legislativ sunt cele aplicabile personalului similar din aparatul Parlamentului sau, dupã caz, cele prevãzute de reglementãrile legale în vigoare pentru functionarii publici.
Condiţiile de numire a experţilor şi consultantilor, funcţionari publici şi personal contractual, sunt urmãtoarele:
a) sa fie absolvent, cu diploma de licenta, al unei facultãţi;
b) sa aibã o buna reputaţie morala;
c) sa fi desfãşurat o valoroasa activitate în specialitate.
În afarã condiţiilor prevãzute la alin. 2 lit. a)-c), pentru funcţia de expert se cere o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, iar pentru cea de consultant, de 3 ani. În situaţii temeinic motivate, preşedintele Consiliului Legislativ, la propunerea Comisiei de numiri şi disciplina, poate reduce pana la 3 ani vechimea în munca pentru expert şi poate încadra în funcţia de consultant tineri absolvenţi ai facultãţii, cu diploma de licenta, fãrã îndeplinirea condiţiilor de vechime.
Condiţiile de numire prevãzute la alin. 2 şi 3 sunt valabile şi pentru personalul prevãzut la alin. 1.
ART. 88
Funcţiile din aparatul Consiliului Legislativ prevãzute la art. 87 se ocupa prin concurs, în condiţiile legii.
Concursul se organizeazã de cãtre Comisia de numiri şi disciplina, formatã din 3 consilieri, desemnaţi de preşedintele Consiliului Legislativ.
ART. 89
Comisia de numiri şi disciplina va asigura publicarea anunţului de concurs într-un ziar de larga circulaţie şi va afişa, la sediul Consiliului Legislativ, data ţinerii concursului, postul vacant, condiţiile de numire, precum şi tematica concursului.
Candidaţii vor prezenta curriculum vitae.
ART. 90
Tematica concursului se va elabora de cãtre Comisia de numiri şi disciplina, pe baza propunerilor preşedintelui de secţie, respectiv ale şefului de compartiment, în structura cãruia se gãseşte postul vacant.
ART. 91
Concursul va consta în proba scrisã, proba orala şi, dupã caz, proba practica.
ART. 92
Notãrile se vor face de la 1 la 10 şi se vor da pentru fiecare proba. Nota de calificare va fi cea rezultatã din media notarilor la fiecare proba.
ART. 93
Rezultatul concursului şi clasificarea candidaţilor se vor consemna de cãtre Comisia de numiri şi disciplina într-un proces-verbal care va fi înaintat, însoţit de propunerea corespunzãtoare, preşedintelui Consiliului Legislativ.
ART. 94
Comisia de numiri şi disciplina poate solicita candidaţilor date suplimentare referitoare la activitatea profesionalã desfasurata, constând, de regula, în lucrãri ştiinţifice sau alte lucrãri de specialitate în domeniu.
ART. 95
Pe baza propunerii Comisiei de numiri şi disciplina şi a celorlalte documente aferente concursului, preşedintele Consiliului Legislativ emite ordinul de numire în funcţie.
ART. 96
Personalul Consiliului Legislativ trebuie sa-şi îndeplineascã atribuţiile cu conştiinciozitate deplina şi înalt profesionalism. El nu poate face parte din partide politice.
ART. 97
Funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ, de preşedinte de secţie, de secretar general, de şef de departament, de consilier şi de expert sunt, potrivit legii, incompatibile cu oricare alta funcţie publica sau privatã, cu excepţia funcţiilor didactice din învãţãmântul superior.
Participarea la activitãţile didactice a persoanelor prevãzute la alin. 1 nu trebuie sa impieteze în nici un fel asupra activitãţii ce le revine în cadrul Consiliului Legislativ.
ART. 98
Încadrarea pe funcţiile prevãzute la art. 97 înceteazã prin demisie, în caz de încãlcare a prevederilor articolului precedent, de pierdere a drepturilor electorale, în situaţia condamnãrii definitive pentru sãvârşirea unei infracţiuni sau, dupã caz, în alte situaţii prevãzute de lege.
Încetarea exercitãrii funcţiilor prevãzute la alin. 1 se constata de cãtre autoritãţile, respectiv persoanele în fata cãrora cei care ocupa aceste funcţii au prestat jurãmântul.

SECŢIUNEA a II-a
Salarizare şi concedii de odihna
ART. 99
Salarizarea şi celelalte drepturi de natura salariala ale personalului Consiliului Legislativ sunt corespunzãtoare celor stabilite pentru personalul cu funcţii similare din aparatul celor doua Camere ale Parlamentului. Funcţia de secretar general este asimilatã, din punct de vedere al salarizarii, funcţiei de şef de departament, iar ceilalţi funcţionari publici sunt salarizaţi potrivit reglementãrilor legale aplicabile funcţiilor respective.
ART. 100
Salarizarea preşedintelui Consiliului Legislativ şi a preşedinţilor de secţie se face la nivelul funcţiilor cu care au fost asimilaţi prin <>Legea nr. 73/1993 , republicatã.
ART. 101
Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizaţiei cuvenite, programarea, efectuarea, întreruperea şi amânarea concediului de odihna şi compensarea în bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit legii, prin regulamentul intern aprobat prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ.

SECŢIUNEA a III-a
Rãspunderea disciplinarã
ART. 102
Încãlcarea prevederilor <>Legii nr. 73/1993 , republicatã, a dispoziţiilor prezentului regulament şi a altor dispoziţii legale privind etica profesionalã atrage rãspunderea celor vinovaţi şi aplicarea de sancţiuni disciplinare.
ART. 103
Preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţii sunt cercetati şi sancţionaţi în cazul comiterii unor abateri disciplinare, potrivit prevederilor <>art. 23 alin. (2) din Legea nr. 73/1993 , republicatã.
ART. 104
Personalul Consiliului Legislativ, altul decât cel prevãzut la art. 103, este cercetat, pentru abaterile disciplinare comise, de cãtre Comisia de numiri şi disciplina a Consiliului Legislativ, iar sancţiunile se aplica de cãtre preşedintele acestuia.
ART. 105
Sancţiunile disciplinare ce se aplica celor vinovaţi de abateri disciplinare sunt urmãtoarele:
a) avertisment;
b) reducerea salariului şi a indemnizaţiei de conducere, dupã caz, cu 10-15%, pentru o durata de cel mult 3 luni;
c) retrogradarea din funcţie sau categorie din cadrul aceleiaşi profesiuni, pentru o durata de cel mult 3 luni;
d) destituirea din funcţie.
Destituirea din funcţie se aplica în cazul sãvârşirii unei abateri grave sau încãlcãri, în mod repetat, a obligaţiilor de serviciu.
ART. 106
În cazul sãvârşirii de abateri disciplinare, preşedintele sectiei, respectiv şeful de compartiment, dispune sau efectueazã personal o cercetare a invinuirii, ascultând şi pe cel în cauza. Rezultatele cercetãrii şi circumstanţele în care s-a produs abaterea se consemneazã într-un referat de constatare.
ART. 107
Sesizarea Comisiei de numiri şi disciplina se face de cãtre preşedintele sectiei, respectiv şeful de compartiment.
ART. 108
Comisia de numiri şi disciplina analizeazã materialul probator, procedeazã la audierea celui în cauza şi poate dispune completarea probatoriilor.
ART. 109
În situaţia în care Comisia de numiri şi disciplina retine vinovãţia, face propuneri de sancţionare, pe care le înainteazã preşedintelui Consiliului Legislativ.
ART. 110
Concluziile Comisiei de numiri şi disciplina se consemneazã într-o hotãrâre, care se ia cu majoritatea voturilor membrilor care o compun.
ART. 111
Comisia de numiri şi disciplina va avea un registru al cauzelor, în care se vor inregistra lucrãrile primite şi hotãrârile adoptate. Comisia are un secretar, care va fi desemnat, o data cu constituirea acesteia, prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ.
ART. 112
Aplicarea sancţiunilor, în funcţie de gravitatea abaterilor comise, se face de cãtre preşedintele Consiliului Legislativ, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.

CAP. XI
Colaboratori externi
ART. 113
Pentru executarea unor lucrãri care implica o specialitate deosebita, preşedintele Consiliului Legislativ poate aproba consultarea unor specialişti de prestigiu în calitate de colaboratori externi. Aceştia vor fi folosiţi, de regula, la elaborarea unor studii sau a altor lucrãri de specialitate, precum şi în colectivele de elaborare a codurilor şi a altor legi de complexitate deosebita.
ART. 114
Colaboratorii externi beneficiazã de drepturile cuvenite potrivit legii.
ART. 115
Aprobarea colaboratorilor externi şi stabilirea drepturilor de remunerare a acestora se fac prin ordin al preşedintelui Consilului Legislativ, la propunerea preşedinţilor de secţie, respectiv a sefilor de compartimente.
ART. 116
Pe perioada îndeplinirii atribuţiilor, colaboratorii externi se supun îndatoririlor personalului Consiliului Legislativ în ceea ce priveşte pãstrarea confidenţialitãţii lucrãrilor şi respectarea normelor de disciplina.
Ei vor poseda legitimatie de intrare în sediu care va fi restituitã la încetarea acestei calitãţi.
ART. 117
Activitatea colaboratorilor externi se desfãşoarã sub coordonarea preşedintelui de secţie, respectiv a şefului de compartiment unde aceştia îşi desfãşoarã activitatea.
ART. 118
Preşedintele Consiliului Legislativ poate numi, dintre personalitatile cu înalt prestigiu şi cu bogata activitate în domeniul dreptului, consilieri temporari, folosiţi în calitate de consultanţi ştiinţifici.

CAP. XII
Bugetul
ART. 119
Potrivit legii, bugetul Consiliului Legislativ face parte integrantã din bugetul de stat.
ART. 120
Propunerile pentru proiectul de buget se fac de cãtre Sectorul financiar-contabil din cadrul Secretariatului Consiliului Legislativ.
ART. 121
Prin buget se vor asigura fondurile necesare functionarii în bune condiţii a activitãţii Consiliului Legislativ, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
ART. 122
Proiectul de buget se întocmeşte cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 123
Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasãri, dotãri cu autoturisme şi consum lunar de carburanţi se stabilesc prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ.

CAP. XIII
Dispoziţii finale
ART. 124
Prezentul regulament se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXA 1

Numãr maxim de posturi: 131




STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CONSILIULUI LEGISLATIV

┌────────────────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
│ │
└─────────────┬──┬───────────┘
│ │ ┌───────────────────────┐
│ └───────────────┤ CANCELARIE │
│ └───────────────────────┘

┌────────┬──────────┬──────────┴────┬──────────────┬────────────────────┐
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
┌──┴───┐ ┌──┴───┐ ┌────┴──────┐ ┌──────┴───────┐┌─────┴──┐┌─────────────┐ │
│SECŢIA│ │SECŢIA│ │ SECŢIA │ │DEPARTAMENTUL ││DEPARTA-││SECRETARIATUL│ │
│ DE │ │ DE │ │ DE │ │ PENTRU ││MENTUL ││ CONSILIULUI │ │
│DREPT │ │ DREPT│ │ EVIDENTA │ │ARMONIZAREA ││ DE ││ LEGISLATIV │ │
│PUBLIC│ │PRIVAT│ │ OFICIALĂ │ │LEGISLAŢIEI ││INFOR- ││ │ │
│ │ │ │ │ A │ │ CU ││MATICA ││ │ │
│ │ │ │ │LEGISLAŢIEI│ │REGLEMENTĂRILE││LEGISLA-││ │ │
│ │ │ │ │ ŞI │ │ UNIUNII ││TIVA ││ │ │
│ │ │ │ │DOCUMENTARE│ │ EUROPENE ││ ││ │ │
│ │ │ │ │ │ │ ││ ││ │ │
└──┬───┘ └──┬───┘ └──────────┬┘ └──────────────┘└────┬───┘└──────┬──────┘ │
│ │ │ │ │ │
└───┐ └──────────────┐ └────────────┐ │ │ │
┌──┬──┬┴─┬──┬──┐ ┌──┬──┬─┴┬──┬──┐ ┌──┬┴─┬──┐ ┌┴─┐ ┌──┬┴─┬──┐ ┌┴─┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │ │ ││ ││ ││ │ │ ││ │
└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

LEGENDA
1 - Sectorul de legislaţie privind autoritãţile publice şi de analiza
constituţionalã
2 - Sectorul de legislaţie penalã şi contravenţionalã
3 - Sectorul de legislaţie bugetarã, fiscalã şi monetara
4 - Sectorul de legislaţie privind învãţãmântul, cercetarea, arta, cultura
şi cultele
5 - Sectorul de legislaţie privind apãrarea, ordinea publica şi siguranta
nationala
6 - Sectorul de legislaţie privind relaţiile internaţionale
7 - Sectorul de legislaţie civilã
8 - Sectorul de legislaţie comercialã
9 - Sectorul de legislaţie economicã şi de privatizare
10 - Sectorul de legislaţie agrarã şi asociativa
11 - Sectorul de legislaţie a muncii şi securitãţii sociale
12 - Sectorul de legislaţie privind sãnãtatea, protecţia mediului şi protecţia
consumatorului
13 - Sectorul de metodologie, tehnica legislativã şi sistematizarea
legislaţiei
14 - Sectorul de evidenta oficialã a legislaţiei şi de elaborare a
Repertoriului legislaţiei României
15 - Sectorul de republicari, rectificari, culegeri de acte
normative - codexuri
16 - Direcţia de studii şi documentare cu: Serviciul de studii;
Serviciul documentare; Biblioteca
17 - Serviciul pentru proiectarea şi implementarea de arhitecturi hardware
şi software
18 - Biroul pentru proiectarea şi implementarea de baze de date legislative
19 - Direcţia tehnico-administrativã şi registratura generalã cu:
Serviciul tehnic-administrativ; Biroul registratura generalã
20 - Sectorul financiar-contabil
21 - Serviciul de relaţii externe, protocol, presa, petiţii şi relaţii
cu publicul
22 - Biroul arhivare
23 - Biroul organizare, resurse umane şi contencios
24 - Compartimentul de audit public intern




ANEXA 2


Consiliul Legislativ

NOMENCLATORUL DE FUNCŢII

┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Funcţia │
│crt.│ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Preşedintele Consiliului Legislativ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Preşedinte de secţie │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Secretar general (asimilat funcţiei de şef departament) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Şef departament │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Director, şef sector (funcţia de baza asimilatã consilierului parla- │
│ │mentar cu indemnizaţie de conducere) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6. │Director, şef sector (funcţia de baza asimilatã consilierului I, │
│ │superior cu indemnizaţie de conducere) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7. │Director (funcţia de baza asimilatã expertului parlamentar cu │
│ │indemnizaţie de conducere) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8. │Director (funcţia de baza asimilatã expertului I, superior cu │
│ │indemnizaţie de conducere) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9. │Şef serviciu (funcţia de baza asimilatã consilierului sau expertului │
│ │cu indemnizaţie de conducere) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10. │Şef birou (funcţia de baza asimilatã consilierului sau expertului cu │
│ │indemnizaţie de conducere) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11. │Consilier (asimilat consilierului parlamentar) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12. │Consilier I, superior │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│13. │Expert (asimilat expertului parlamentar) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14. │Expert I (debutant, asistent, principal, superior) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15. │Consultant (asimilat consultantului parlamentar) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│16. │Şef cabinet (S) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│17. │Şef cabinet, referent (SSD) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│18. │Referent III (debutant, asistent, principal, superior) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│19. │Şef cabinet, referent, stenodactilograf (P.L.) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│20. │Şef cabinet, referent, stenodactilograf (M) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│21. │Secretar-dactilograf │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│22. │Arhivar (M) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│23. │Magaziner (M) │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│24. │Curier │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│25. │Bufetier │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│26. │Sofer │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│27. │Muncitor calificat (instalator, electrician, lacatus, mecanic, tamplar,│
│ │legator) │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016