Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 septembrie 2007  privind gestionarea si operarea registrului national al emisiilor de gaze cu efect de sera    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 25 septembrie 2007 privind gestionarea si operarea registrului national al emisiilor de gaze cu efect de sera

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 680 din 5 octombrie 2007
REGULAMENT din 25 septembrie 2007
privind gestionarea şi operarea registrului naţional al emisiilor de gaze cu efect de serã
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI DEZVOLTÃRII DURABILE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 680 din 5 octombrie 2007


CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
(1) Prezentul regulament stabileşte modalitatea de gestionare şi operare a registrului naţional al emisiilor de gaze cu efect de serã, denumit în continuare registru naţional.
(2) Registrul naţional este o bazã de date electronicã, standardizatã şi securizatã, care înregistreazã şi urmãreşte operaţiunile cu certificate de emisii de gaze cu efect de serã şi cu unitãţi de emisii de gaze cu efect de serã reglementate prin Protocolul de la Kyoto şi definite conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 27 iunie 2006, şi conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 645/2005 pentru aprobarea Strategiei naţionale a României privind schimbãrile climatice - 2005-2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, nr. 670 din 27 iulie 2005.

CAP. II
Organizarea registrului naţional

ART. 2
În activitatea de gestionare şi operare a registrului naţional, Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, denumitã în continuare administratorul registrului naţional, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigurarea suportului logistic şi administrativ pentru funcţionarea registrului naţional;
b) operarea în registrul naţional astfel încât sã se asigure evidenţa certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã emise, transferate, achiziţionate, anulate, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 780/2006 , precum şi a operaţiunilor cu unitãţi de reduceri de emisii de gaze cu efect de serã prevãzute de Protocolul de la Kyoto;
c) gestionarea datelor şi informaţiilor cuprinse în tabelul care conţine lista instalaţiilor din Planul naţional de alocare;
d) realizarea operaţiunilor de deschidere, întreţinere, blocare, deblocare a conturilor în registrul naţional;
e) raportarea periodicã a informaţiilor cu privire la administrarea registrului naţional la autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului;
f) asigurarea accesului la registrul naţional al titularilor de conturi, împuterniciţilor acestora, al verificatorilor, precum şi al publicului, cu respectarea prevederilor Regulamentului Comisiei Europene nr. 2.216/2004, modificat prin Regulamentul Comisiei Europene nr. 916/2007;
g) colectarea şi gestionarea tarifelor percepute pentru deschiderea şi administrarea conturilor şi a tarifelor de înregistrare a verificatorilor;
h) blocarea conturilor operatorilor care nu restituie pânã la data de 30 aprilie a fiecãrui an un numãr de certificate de emisii de gaze cu efect de serã corespunzãtor cantitãţii totale de emisii de gaze cu efect de serã generate în anul anterior, verificatã în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 780/2006 , şi raportarea la autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului a listei operatorilor pentru care s-a operat blocarea contului;
i) colaborarea cu administratorul central al Registrului tranzacţiilor independente al Comunitãţii (CITL), desemnat de Comisia Europeanã potrivit prevederilor art. 20 din Directiva 2003/87/CE , şi cu administratorii registrelor naţionale ale altor state;
j) îndeplinirea obligaţiilor de raportare cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului, în vederea îndeplinirii obligaţiilor de raportare prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 780/2006 .
ART. 3
(1) Atribuţiile prevãzute la art. 2 sunt duse la îndeplinire de cãtre personalul cu responsabilitãţi în domeniul schimbãrilor climatice din structura administratorului registrului naţional.
(2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului se modificã în mod corespunzãtor.
ART. 4
Administratorul registrului naţional se desemneazã ca operator al datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având în aceastã calitate obligaţia de a notifica Autoritatea Naţionalã de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal.
ART. 5
Administratorul registrului naţional nu rãspunde pentru:
a) consecinţele care decurg din utilizarea neautorizatã şi necorespunzãtoare a contului, care a avut loc înainte de notificarea cu privire la posibilitatea unei astfel de utilizãri, adresatã administratorului registrului naţional de cãtre titularul de cont;
b) existenţa unui virus în sistemul de operare;
c) pierderile sau defecţiunile cauzate de existenţa unui virus;
d) conţinutul sau corectitudinea datelor din alte pagini de internet indicate prin conexiuni electronice pe pagina de internet a registrului naţional;
e) pierderile sau deteriorãrile survenite ca urmare a situaţiilor enumerate mai jos, în afara cazurilor în care este vorba de un act intenţionat sau o neglijenţã:
(i) indisponibilitatea totalã sau parţialã de funcţionare a registrului naţional sau a Registrului tranzacţiilor independente al Comunitãţii (CITL) ca urmare a nefuncţionãrii corespunzãtoare a sistemului software şi hardware;
(ii) suspendarea accesului la registrul naţional sau la Registrul tranzacţiilor independente al Comunitãţii (CITL) cu scopul de a proteja registrul naţional sau Registrul tranzacţiilor independente al Comunitãţii (CITL) faţã de situaţiile de pãtrundere ilegalã în integritatea acestora;
(iii) neexecutarea sau întârzierea executãrii unei cereri adresate de cãtre administratorul registrului naţional altor organisme;
(iv) imposibilitatea de acces sau accesul defectuos datorat utilizãrii necorespunzãtoare a parolei de siguranţã;
f) pierderile sau defectãrile indirecte, inclusiv pierderile economice ale titularilor de cont.
ART. 6
Administratorul registrului naţional verificã sistemul de operare al registrului naţional pentru a depista existenţa unui virus, adoptã mãsurile de securitate corespunzãtoare, informeazã şi avertizeazã titularii de cont în consecinţã.
ART. 7
(1) În cazul apariţiei unor dispute între administratorul registrului naţional şi titularii de cont, verificatorii sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora, se încearcã soluţionarea acestora pe cale amiabilã.
(2) În cazul în care disputa nu poate fi rezolvatã pe cale amiabilã, aceasta va fi adusã în faţa instanţelor competente.

CAP. III
Utilizarea registrului naţional

ART. 8
Registrul naţional cuprinde urmãtoarele categorii de conturi:
a) conturi la nivel naţional;
b) conturi ale operatorilor instalaţiilor care intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 780/2006 ;
c) conturi ale persoanelor fizice şi juridice, altele decât conturile deschise pentru operatorii instalaţiilor care intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 780/2006 .
ART. 9
(1) Conturile la nivel naţional sunt deschise automat la momentul punerii în funcţiune a registrului naţional şi sunt gestionate de cãtre administratorul registrului naţional, sub coordonarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Decizia de operare în conturile la nivel naţional cu privire la unitãţi ale cantitãţii atribuite (AAU-uri) şi cu privire la mecanismul de implementare în comun (JI) revine autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi se comunicã administratorului registrului naţional de cãtre unul dintre cei 2 reprezentanţi autorizaţi în acest scop, desemnaţi prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului în termen de 30 de zile lucrãtoare de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
(3) Decizia de operare în conturile la nivel naţional pentru certificatele de emisii de gaze cu efect de serã, precum şi pentru orice alt cont la nivel naţional revine administratorului registrului naţional.
(4) Operaţiunile privind conturile la nivel naţional se realizeazã numai la solicitarea scrisã a unui reprezentant autorizat.
(5) Cererile scrise privind efectuarea operaţiunilor în conturile la nivel naţional sunt arhivate şi pãstrate de cãtre administratorul registrului naţional pentru o perioadã de minimum 10 ani.
ART. 10
(1) Operatorii instalaţiilor care intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 780/2006 au obligaţia sã solicite deschiderea unui cont în registrul naţional pentru fiecare instalaţie.
(2) Administratorul registrului naţional publicã, pe pagina de internet care deserveşte registrul naţional, formularul de solicitare pentru deschiderea unui cont în registrul naţional şi termenii şi condiţiile de utilizare ai registrului naţional şi înştiinţeazã în scris operatorii prevãzuţi la alin. (1) asupra obligaţiei de a completa şi transmite formularul de solicitare.
(3) Formularele de solicitare completate se transmit de cãtre operatori la administratorul registrului naţional în termen de 30 de zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii.
(4) Formularul de solicitare va conţine numele reprezentantului principal autorizat (PAR) şi al reprezentantului secundar autorizat (SAR), desemnaţi pentru depunerea, în numele şi la solicitarea operatorului, a cererilor privind operaţiunile în cont cu certificate de emisii de gaze cu efect de serã; operatorii pot decide desemnarea unui reprezentant autorizat adiţional (AAR), pentru companiile ai cãror acţionari majoritari sunt persoane juridice române, sau a unui reprezentant autorizat extern (EAR), pentru companiile ai cãror acţionari majoritari sunt persoane juridice strãine.
(5) Formularul de solicitare va fi însoţit de documentele prin care au fost desemnaţi reprezentanţii autorizaţi şi de copiile legalizate ale actelor de identitate ale acestora.
(6) În momentul depunerii formularului de solicitare, operatorul are obligaţia de a face dovada plãţii tarifului de deschidere a contului, prevãzut la art. 17 alin. (1), şi dovada plãţii tarifului de administrare a contului pentru anul calendaristic respectiv, prevãzut la art. 17 alin. (2).
(7) Administratorul registrului naţional înregistreazã şi evalueazã documentaţia înaintatã şi deschide contul în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea solicitãrii.
(8) În cazul în care documentaţia depusã conţine erori, este incompletã sau necesitã clarificãri, administratorul registrului naţional solicitã operatorului rectificarea erorilor, completarea sau furnizarea de informaţii suplimentare. În acest caz termenul prevãzut la alin. (7) curge de la data primirii informaţiilor solicitate suplimentar.
ART. 11
(1) Orice persoanã fizicã sau juridicã poate deschide un cont personal în registrul naţional.
(2) Administratorul registrului naţional publicã, pe pagina de internet care deserveşte registrul naţional, formularul de solicitare pentru deschiderea unui cont pentru persoane fizice şi juridice, precum şi termenii şi condiţiile de utilizare a registrului naţional.
(3) Solicitantul completeazã formularul de solicitare şi îl transmite, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, administratorului registrului naţional, împreunã cu o copie legalizatã a actului de identitate.
(4) În formular titularul de cont trebuie sã declare numele reprezentantului autorizat principal (PAR), al reprezentantului autorizat secundar (SAR) şi, dupã caz, al reprezentantului autorizat adiţional (AAR) sau al reprezentantului autorizat extern (EAR), desemnaţi pentru depunerea, în numele şi la cererea titularului de cont, a cererilor privind operaţiunile în cont cu certificate de emisii de gaze cu efect de serã.
(5) La formularul completat solicitantul ataşeazã exemplarele legalizate ale actelor de identitate sau paşaport pentru reprezentanţii autorizaţi.
(6) La momentul depunerii formularului de solicitare, solicitantul prezintã dovada privind plata tarifului de deschidere a contului, prevãzut la art. 17 alin. (1).
(7) Administratorul registrului naţional înregistreazã şi evalueazã documentaţia depusã şi deschide contul în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii solicitãrii.
(8) În cazul în care documentaţia depusã conţine erori, este incompletã sau necesitã clarificãri, administratorul registrului naţional solicitã rectificarea erorilor, completarea sau furnizarea de informaţii suplimentare. Termenul prevãzut la alin. (7) curge de la data primirii informaţiilor solicitate suplimentar.
ART. 12
(1) Orice verificator se poate înregistra în registrul naţional în conformitate cu prevederile <>art. 22 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 780/2006 .
(2) Administratorul registrului naţional publicã, pe pagina de internet care deserveşte registrul naţional, formularul de solicitare pentru înregistrarea verificatorilor, precum şi termenii şi condiţiile de utilizare a registrului naţional.
(3) Solicitantul completeazã formularul şi îl transmite, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, la administratorul registrului naţional, împreunã cu o copie legalizatã a actului de identitate/constituire şi o copie a certificatului de acreditare.
(4) La formularul completat, solicitantul ataşeazã copii legalizate ale actelor de identitate pentru reprezentanţii autorizaţi PAR şi SAR.
(5) La momentul depunerii formularului de solicitare, verificatorul prezintã dovada privind plata tarifului de înregistrare prevãzut la art. 17 alin. (4).
(6) Administratorul registrului naţional înregistreazã şi evalueazã documentaţia depusã şi înregistreazã verificatorul în termen de 10 zile lucrãtoare de la data primirii solicitãrii.
(7) În cazul în care documentaţia depusã conţine erori, este incompletã sau necesitã clarificãri, administratorul registrului naţional solicitã rectificarea erorilor, completarea sau furnizarea de informaţii suplimentare. Termenul prevãzut la alin. (6) curge de la data primirii informaţiilor solicitate suplimentar.
ART. 13
(1) Accesul titularului de cont la registrul naţional este limitat la domeniul public al paginii de internet care deserveşte registrul naţional şi la domeniile accesibile reprezentanţilor împuterniciţi, potrivit nivelului de acces acordat.
(2) Accesul verificatorului la registrul naţional este limitat la domeniul public al paginii de internet care deserveşte registrul naţional şi la domeniile accesibile acestuia.
ART. 14
(1) Titularul de cont şi verificatorul sunt responsabili pentru actele sau omisiunile din domeniile în care le este permis accesul la registrul naţional, conform prevederilor art. 13 alin. (1) şi (2).
(2) Titularul de cont este responsabil pentru verificarea tuturor tranzacţiilor şi informaţiilor din registrul naţional referitoare la contul propriu.
(3) Titularul de cont este responsabil pentru mãsurile de securitate privind numele utilizatorului, parola şi certificatele digitale pentru propriii reprezentanţi împuterniciţi.
(4) Titularul de cont este responsabil pentru respectarea de cãtre reprezentanţii împuterniciţi de cãtre acesta a instrucţiunilor şi procedurilor de securitate comunicate de cãtre administratorul registrului naţional.
ART. 15
(1) Procedura privind deschiderea contului împreunã cu formularul de solicitare pentru deschiderea contului sunt fãcute publice pe pagina de internet care deserveşte registrul naţional, începând cu data intrãrii în vigoare a prezentului regulament.
(2) Termenii şi condiţiile de utilizare a registrului naţional se pun la dispoziţia publicului pe pagina de internet care deserveşte registrul naţional, în termen de 15 zile de la data publicãrii prezentului ordin, şi sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
(3) Administratorul registrului naţional este autorizat sã modifice condiţiile de utilizare a registrului, ca urmare a modificãrilor legislative cu privire la gestionarea şi operarea registrului naţional, cu obligaţia anunţãrii modificãrilor privind condiţiile de utilizare pe pagina de internet care deserveşte registrul naţional.

CAP. IV
Tarife

ART. 16
Administratorul registrului naţional percepe un tarif pentru deschiderea fiecãrui cont şi un tarif pentru administrarea contului pentru anul calendaristic respectiv, precum şi un tarif pentru înregistrarea verificatorilor.
ART. 17
(1) Valoarea tarifului pentru deschiderea unui cont în registrul naţional este de 200 euro, achitat prin echivalentul în lei la cursul de schimb leu/euro al Bãncii Naţionale a României, în vigoare la data efectuãrii plãţii.
(2) Valoarea tarifelor pentru administrarea conturilor operatorilor instalaţiilor care intrã sub incidenţa <>Hotãrârii Guvernului nr. 780/2006 se stabileşte în funcţie de numãrul de certificate de emisii de gaze cu efect de serã alocate, respectiv contravaloarea a 100 euro + 0,000596 euro/certificat, achitatã prin echivalentul în lei la cursul de schimb leu/euro al Bãncii Naţionale a României, în vigoare la data efectuãrii plãţii.
(3) Valoarea tarifelor pentru administrarea conturilor persoanelor fizice şi juridice, altele decât persoanele juridice care intrã sub incidenţa prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 780/2006 , este de 200 euro, achitat prin echivalentul în lei la cursul de schimb leu/euro al Bãncii Naţionale a României, în vigoare la data efectuãrii plãţii.
(4) Valoarea tarifului pentru înregistrarea verificatorilor este de 200 euro, achitat prin echivalentul în lei la cursul de schimb leu/euro al Bãncii Naţionale a României, în vigoare la data efectuãrii plãţii.
(5) Cuantumul tarifelor prevãzute la alin. (2) se stabileşte anual prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(6) Cuantumul tarifelor prevãzute la alin. (2) şi (3) se achitã anual, pânã cel târziu la data de 15 aprilie a anului urmãtor celui pentru care se percepe tariful pentru administrarea contului.
(7) Tarifele se achitã în contul deschis la Trezoreria Statului - Direcţia de trezorerie şi contabilitate publicã a sectorului 6 Bucureşti, care se afişeazã pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, împreunã cu instrucţiunile de completare a foii de vãrsãmânt/ordinului de platã.
(8) Destinaţia sumelor încasate din tarife este cea prevãzutã la <>art. 23 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006 , cu modificãrile ulterioare.
(9) Neplata tarifelor pentru administrarea conturilor atrage dupã sine blocarea conturilor.

CAP. V
Confidenţialitatea datelor şi accesul publicului la informaţiile privind registrul naţional

ART. 18
Informaţiile cu caracter public referitoare la registrul naţional se pun la dispoziţia publicului pe pagina de internet care deserveşte registrul naţional, potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 878/2005 privind accesul publicului la informaţia privind mediul.
ART. 19
(1) Administratorul registrului naţional are acces deplin la informaţiile din registrul naţional.
(2) Administratorul registrului naţional are obligaţia sã respecte prevederile referitoare la confidenţialitate conţinute în Regulamentul Comisiei Europene nr. 2.216/2004 din 21 decembrie 2004 pentru standardizarea şi securizarea sistemului registrelor conform Directivei 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Deciziei nr. 280/2004/CE a Parlamentului European şi Consiliului, modificat prin Regulamentul Comisiei Europene nr. 916/2007, în raport cu datele şi informaţiile luate la cunoştinţã prin natura lucrului cu registrul naţional şi/sau furnizate de cãtre titularii de cont.
(3) Administratorul registrului naţional pãstreazã confidenţialitatea informaţiilor cu privire la titularii de cont, verificatorii sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora, cu respectarea prevederilor alin. (4).
(4) Informaţiile prevãzute la alin. (3) se pun la dispoziţia publicului de cãtre administratorul registrului naţional, fãrã înştiinţare prealabilã, în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) dacã sunt de interes public;
b) dacã au implicaţii asupra modului de gestionare şi de operare a registrului naţional în conformitate cu legislaţia naţionalã în vigoare, legislaţia internaţionalã sau cu condiţiile de utilizare prevãzute în prezentul regulament;
c) dacã au ca scop asigurarea şi menţinerea securitãţii registrului naţional;
d) dacã sunt furnizate Registrului de tranzacţii independente al Comunitãţii sau Registrului de tranzacţii independente al Convenţiei-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbãrilor climatice de cãtre autoritatea publicã centralã în domeniul protecţiei mediului;
e) dacã furnizarea informaţiilor se face în conformitate cu funcţiile şi cu atribuţiile unor autoritãţi publice ale administraţiei centrale, stabilite în baza unui act normativ;
f) dacã furnizarea informaţiilor are ca scop prevenirea sau investigarea unei situaţii de fraudã sau a altei activitãţi care nu se desfãşoarã conform prevederilor legale;
g) dacã furnizarea informaţiilor se realizeazã în conformitate cu procedurile legale.
(5) Titularii de cont şi verificatorii au obligaţia sã pãstreze confidenţialitatea informaţiilor aduse la cunoştinţã de cãtre administratorul registrului naţional sau care decurg din prezentul regulament şi/sau din termenii şi condiţiile de utilizare a registrului naţional, cu excepţia situaţiilor prevãzute la alin. (4).

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 20
(1) În cazul în care din motive tehnice accesul electronic la registrul naţional este împiedicat, titularul de cont notificã prin fax administratorul registrului naţional cu privire la aceasta şi îl împuterniceşte pe acesta sã efectueze operaţiunile solicitate în registrul naţional.
(2) Administratorul registrului naţional solicitã autoritãţii publice centrale pentru economie şi finanţe transmiterea informaţiilor cu privire la verificatorii acreditaţi conform prevederilor <>art. 22 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 780/2006 , precum şi actualizarea periodicã a acestor informaţii ori de câte ori administratorul registrului naţional considerã cã este necesar.
(3) Operaţiunile cu reduceri de emisii certificate temporar (CER temporar) şi reduceri de emisii certificate pe termen lung (CER pe termen lung), care sunt generate de activitãţi de proiect de împãdurire/reîmpãdurire conform mecanismului de dezvoltare curatã şi care se supun deciziilor adoptate de conferinţele pãrţilor la Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbãrilor climatice, nu fac obiectul de reglementare al prezentului regulament.

ANEXÃ
-----
la regulament
-------------

TERMENII ŞI CONDIŢIILE
de utilizare a registrului naţional

SECŢIUNEA 1
Prevederi generale

ART. 1
(1) Termenii şi condiţiile de utilizare a registrului naţional sunt prezentate în continuare şi denumite termeni şi condiţii de utilizare. Titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora se angajeazã sã respecte prevederile care le sunt aplicabile din termenii şi condiţiile de utilizare şi din textul Regulamentului privind gestionarea şi operarea registrului naţional al emisiilor de gaze cu efect de serã.
(2) Administratorul registrului naţional furnizeazã informaţiile pentru domeniul public al paginii de internet care deserveşte registrul naţional şi pentru Registrul tranzacţiilor independente al Comunitãţii (CITL).
(3) Termenii şi condiţiile de utilizare limiteazã rãspunderea pãrţilor şi impune titularilor de conturi, verificatorilor şi reprezentanţilor autorizaţi ai acestora sã accepte responsabilitatea şi riscul legate de utilizarea registrului naţional de cãtre aceştia.

SECŢIUNEA a 2-a
Înregistrarea şi semnificaţia înregistrãrii

ART. 2
(1) Pentru a utiliza registrul naţional titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora trebuie sã îşi exprime acordul cã se angajeazã sã respecte termenii şi condiţiile de utilizare. Titularul de cont trebuie sã desemneze reprezentanţii autorizaţi care vor accesa şi vor utiliza registrul naţional în numele lui, iar reprezentanţii autorizaţi trebuie sã fie persoane fizice.
(2) Pentru exprimarea acordului privind respectarea termenilor şi condiţiilor de utilizare se apasã butonul "Accept" de pe pagina de internet. Titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora trebuie sã respecte termenii şi condiţiile de utilizare, cu modificãrile suferite de-a lungul timpului, pentru conturile pe care le deţin, respectiv pentru conturile la care au acces în calitate de verificator sau persoanã autorizatã.

SECŢIUNEA a 3-a
Titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora

ART. 3
(1) Pentru utilizarea registrului naţional trebuie respectatã legislaţia în vigoare. Registrul naţional se utilizeazã numai în scopuri legale şi într-un mod care nu prejudiciazã drepturile administratorului registrului naţional, ale statului sau ale oricãrei terţe pãrţi şi care nu restricţioneazã sau împiedicã utilizarea şi accesul la registrul naţional al administratorului sau al unei terţe pãrţi.
(2) Drepturile de accesare a registrului naţional sunt limitate conform urmãtoarelor prevederi:
a) pentru titularul de cont drepturile de acces sunt limitate la domeniul public al paginii de internet care deserveşte registrul naţional şi la domeniul accesibil reprezentanţilor autorizaţi, conform nivelului de acces acordat acestora;
b) pentru verificator drepturile de acces sunt limitate la domeniul public al paginii de internet care deserveşte registrul naţional şi la domeniile accesibile verificatorului pentru fiecare cont pentru care a fost desemnat ca verificator de cãtre titularul acestuia;
c) titularul de cont este rãspunzãtor de verificarea emiterii, transferului, anulãrii sau predãrii certificatelor din contul deţinut şi pentru toate celelalte tranzacţii şi informaţii conţinute în registrul naţional care au legãturã cu contul respectiv;
d) titularul de cont este rãspunzãtor pentru menţinerea securitãţii numelor de utilizatori şi a parolelor reprezentanţilor autorizaţi, precum şi a certificatelor electronice emise, inclusiv pentru conformarea cu toate prevederile şi procedurile de securitate care i-au fost comunicate de cãtre administratorul registrului naţional;
e) titularul de cont este rãspunzãtor pentru consecinţele, inclusiv financiare, datorate oricãrei erori comise de el însuşi sau care a rezultat dintr-o dispoziţie datã de acesta reprezentanţilor autorizaţi;
f) titularul de cont este rãspunzãtor pentru orice defecţiune a sistemului de calculatoare sau a setãrilor din calculatoare, aparţinând acestuia, precum şi oricãrui reprezentant autorizat, sau pentru pierderile de informaţii suferite ca rezultat al utilizãrii registrului naţional.
(3) Titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora trebuie sã îşi exprime acordul de a nu accesa niciun domeniu al registrului naţional pentru care nu au acces autorizat.

SECŢIUNEA a 4-a
Administratorul

ART. 4
(1) Utilizarea registrului naţional de cãtre titularii de conturi se bazeazã pe comunicarea electronicã prin internet. Cu toate cã administratorul registrului naţional asigurã, conform reglementãrilor în vigoare, toate mãsurile necesare pentru pãstrarea disponibilitãţii accesului la registrul naţional, nu se poate garanta cã registrul naţional va fi disponibil fãrã întrerupere. Titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora trebuie sã accepte faptul cã administratorul registrului naţional poate sã suspende ocazional accesul la registrul naţional, inclusiv pentru lucrãri de întreţinere, fãrã înştiinţare prealabilã.
(2) Administratorul registrului naţional poate efectua operaţiuni într-un cont doar în urma notificãrii acestuia prin fax de cãtre titularul de cont şi nu are nicio obligaţie sã verifice ulterior validitatea unei astfel de cereri, consimţiri sau comunicãri.
(3) Administratorul registrului naţional nu are nicio rãspundere faţã de titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora privind realizarea unei obligaţii ce decurge din termenii şi condiţiile de utilizare, din reglementãrile privind registrul naţional sau din legislaţia naţionalã, în condiţiile în care o astfel de realizare este împiedicatã de apariţia oricãrei întâmplãri sau eveniment imprevizibil ori a unor circumstanţe care nu pot fi controlate de cãtre administrator, incluzând nefuncţionarea legãturilor de internet, a oricãror comunicaţii, neîndeplinirea serviciilor de cãtre o terţã parte, dispute de muncã, incendiu, rãzboi sau orice altã situaţie de forţã majorã.
(4) Niciunul din termenii şi condiţiile de utilizare nu poate exclude sau afecta exercitarea atribuţiilor legale sau mãsurile dispuse de autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului, de Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului sau de cãtre altã autoritate competentã pentru protecţia mediului.

SECŢIUNEA a 5-a
Modificãri

ART. 5
(1) Administratorul registrului naţional poate modifica termenii şi condiţiile de utilizare atunci când considerã necesar. Oricare din aceste modificãri intrã în vigoare la momentul indicat de cãtre administrator şi fãrã înştiinţare prealabilã.
(2) Este responsabilitatea utilizatorului sã verifice periodic pagina de internet a registrului naţional pentru a se informa cu privire la modificãrile survenite. Titularii de cont trebuie sã îşi exprime acordul ca fiecare dintre reprezentanţii autorizaţi sã poatã confirma în numele acestora acceptul privind modificãrile, prin apãsarea butonului "Accept", atunci când acesta acceseazã registrul naţional pentru prima oarã de la operarea modificãrilor.

SECŢIUNEA a 6-a
Garanţii şi limitarea garanţiilor

ART. 6
(1) Se ia la cunoştinţã cã administratorul registrului naţional:
a) nu prezintã sau nu aduce nicio garanţie privind acurateţea, credibilitatea, completitudinea, actualitatea sau furnizarea continuã a datelor conţinute, distribuite sau de legãturã, care sunt descãrcate sau accesate de pe altã paginã de internet decât cea a registrului naţional, sau a rezultatelor obţinute utilizând conţinutul paginii de internet a registrului naţional;
b) în mod expres, neagã orice garanţii directe sau implicite, în limitele permise de legislaţia în vigoare, inclusiv garanţii de calitate satisfãcãtoare, mercantile şi de potrivire cu scopul vizat, privitoare la pagina de internet a registrului naţional şi la conţinutul acesteia;
c) nu va fi responsabil sau garant pentru conţinutul oricãrui material încãrcat pe pagina de internet de o terţã parte, care este defãimãtor, obscen, incorect, greşit, neconform cu legea, pornografic sau care prejudiciazã drepturile unei terţe pãrţi, incluzând, dar fãrã a se limita la, drepturile de proprietate intelectualã.

SECŢIUNEA a 7-a
Confidenţialitatea şi protecţia informaţiilor

ART. 7
(1) Informaţiile la care administratorul registrului naţional are acces sau sunt pãstrate de cãtre acesta sunt tratate ca fiind informaţii confidenţiale, cu luarea în considerare a prevederilor alin. (2).
(2) Informaţiile de înregistrare, inclusiv orice alte informaţii despre persoana respectivã în cazul persoanelor fizice, pot fi folosite de administratorul registrului naţional conform scopurilor pentru care a fost exprimat acordul prin înregistrare sau ulterior, conform prevederilor alin. (3).
(3) Administratorul registrului naţional poate utiliza oricare dintre informaţiile personale, fãrã notificare prealabilã, în urmãtoarele moduri:
a) pentru a evalua şi procesa oricare solicitare (care poate include efectuarea unor cercetãri privind certificatele) sau la cererea unor organizaţii pentru prevenirea fraudelor;
b) pentru a furniza, a opera sau a menţine mãsurile de securitate pentru registrul naţional;
c) pentru a opera şi a menţine registrul naţional în conformitate cu legislaţia aplicabilã şi cerinţele schemei de comercializare;
d) pentru a transmite datele referitoare la reprezentantul principal autorizat (PAR) şi reprezentantul secundar autorizat (SAR) cãtre Registrul tranzacţiilor independente al Comunitãţii (CITL);
e) pentru a contacta titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora în legãturã cu conturile lor sau cu informaţii legate de schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã;
f) pentru a face posibilã realizarea de cãtre administratorul registrului naţional a unor analize sau cercetãri statistice sau dezvoltãri în legãturã cu schema de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã;
g) pentru a preveni sau investiga frauda, spãlarea de bani sau alte activitãţi ilegale;
h) pentru a face posibilã conformarea administratorului registrului naţional cu alte obligaţii ce îi revin.
(4) Administratorul registrului naţional va folosi numai informaţiile personale furnizate de titularii de cont sau de cãtre reprezentanţii lor autorizaţi, în scopurile menţionate la alin. (2).
(5) Titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora au obligaţia sã pãstreze confidenţialitatea informaţiilor aduse la cunoştinţã de cãtre administratorul registrului naţional sau ce decurg din/sau sunt legate de prezentul regulament şi/sau termenii şi condiţiile de utilizare, cu excepţia situaţiilor prevãzute la alin. (2).

SECŢIUNEA a 8-a
Drepturi de proprietate intelectualã

ART. 8
(1) Proprietatea intelectualã privind registrul naţional, conţinutul şi prezentarea generalã a paginii de internet sunt deţinute de cãtre administratorul registrului naţional şi supuse prevederilor referitoare la copyright.
(2) Titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora au dreptul de a vizualiza, de a descãrca sau de a imprima conţinutul, pentru uzul personal, pentru uz intern în cadrul organizaţiei sau pentru scopul prevãzut în alin. (3), doar al documentelor la care au acces pe pagina de internet a registrului naţional şi care sunt autorizate de administratorul registrului naţional.
(3) Cu luarea în considerare a prevederilor alin. (2), se pot furniza altor persoane copii ale informaţiilor la care se face referire, dovedind cã: nu se percepe nicio platã pentru furnizarea informaţiei, nu se modificã şi nici nu se editeazã conţinutul, se ataşeazã o copie dupã prevederile prezentei secţiuni şi se cere beneficiarului sã se conformeze cu aceasta.
(4) Este interzisã utilizarea oricãrei informaţii sau document aparţinând administratorului registrului naţional, fãrã copierea autorizatã a acestora conform drepturilor de proprietate intelectualã. O modalitate de realizare a acestei cerinţe este adãugarea cuvintelor "Copyright Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului" pe informaţie sau pe copie.
(5) Titularilor de cont, verificatorilor şi reprezentanţilor autorizaţi ai acestora le este interzisã folosirea conţinutul registrului naţional în alt mod decât conform prevederilor alin. (1)-(4) şi în niciun caz pentru un câştig comercial.
(6) Accesarea sau utilizarea registrului naţional şi a oricãrui conţinut din acesta nu conferã nicio licenţã sau recunoaştere a drepturilor de proprietate intelectualã, altele decât cele prevãzute în mod expres în aceastã clauzã.
(7) Titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora trebuie sã informeze cu promptitudine administratorul registrului naţional dacã au cunoştinţã despre orice încãlcare sau potenţialã încãlcare a drepturilor de proprietate intelectualã la care se referã aceastã clauzã.

SECŢIUNEA a 9-a
Utilizarea registrului naţional

ART. 9
(1) Sub rezerva acceptãrii de cãtre titularii de cont, verificatorii şi reprezentanţii autorizaţi ai acestora a termenilor şi condiţiilor de utilizare, administratorul registrului naţional acordã dreptul de acces şi vizualizare a domeniului public al registrului naţional şi al altor domenii din registrul naţional pentru care s-a obţinut dreptul de acces. Se exprimã acordul cã nu se va încerca sã se întreprindã niciuna dintre urmãtoarele fapte vizând registrul naţional:
a) modificarea sau înlãturarea oricãrei inscripţii referitoare la copyright, drept de comercializare sau alt semn asupra proprietãţii, siglã sau adnotare a administratorului registrului naţional sau a oricãrei alte societãţi, organizaţii sau autoritate publicã care apare oriunde pe pagina de internet a registrului naţional;
b) modificarea sau editarea conţinutului ori publicarea, inclusiv punerea la dispoziţie pe altã pagina de internet decât cea a registrului naţional;
c) decriptarea, traducerea, adaptarea sau modificarea oricãrui software utilizat în legaturã cu orice parte a registrului naţional;
d) crearea oricãrei legãturi electronice cu pagina de internet a registrului naţional de pe alte pagini de internet.
(2) Pagina de internet a registrului naţional este supusã schimbãrilor fãrã notificare prealabilã. Administratorul registrului naţional îşi rezervã dreptul, la libera sa alegere, sã facã orice modificare, corectare sau îmbunãtãţire ori sã înlãture sau sã corecteze erori sau omisiuni în orice parte din conţinutul registrului naţional, fãrã notificare prealabilã.

SECŢIUNEA a 10-a
Soluţionarea disputelor

ART. 10
(1) Toate divergenţele trebuie sã fie soluţionate conform prevederilor alin. (2). Soluţionarea divergenţelor dintre orice persoanã şi orice titular de cont, reprezentant autorizat, verificator sau altã persoanã, apãrute în raport cu schema de comercializare a certificatelor de gaze cu efect de serã, este doar problema pãrţilor şi nu implicã administratorul registrului naţional.
(2) În situaţia în care apare o disputã, pãrţile trebuie sã încerce întâi rezolvarea acesteia pe cale amiabilã. Dacã disputa nu se rezolvã amiabil, oricare dintre pãrţi poate sã notifice cealaltã parte implicatã, în vederea soluţionãrii disputei la un nivel ierarhic superior.

SECŢIUNEA a 11-a
Prevederi finale

ART. 11
(1) Dreptul de utilizare a registrului naţional înceteazã odatã cu calitatea de titular de cont, reprezentant autorizat sau de verificator.
(2) Administratorul registrului naţional poate sã notifice, prin Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, asupra încetãrii drepturilor de utilizare a registrului naţional conform acestor termeni şi condiţii de utilizare, dacã rolul administratorului registrului naţional urmeazã sã fie preluat de o altã autoritate decât autoritatea publicã centralã în domeniul protecţiei mediului. În aceastã situaţie noul administrator al registrului naţional poate solicita exprimarea acordului, cu alţi termeni şi condiţii de utilizare, pentru a continua utilizarea registrului naţional.
-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016