Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 24 mai 2002  privind acordarea exceptarii acordurilor de specializare de la interdictia prevazuta la   art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 24 mai 2002 privind acordarea exceptarii acordurilor de specializare de la interdictia prevazuta la art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 591 bis din 9 august 2002
În temeiul prevederilor <>art. 28 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 ,

Consiliul Concurentei adopta prezentul regulament.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Obiectul şi domeniul de aplicare a regulamentului
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 5 alin. (3) din Legea concurentei nr. 21/1996 , beneficiul exceptarii unor categorii de înţelegeri, decizii de asociere ori practici concertate de la interdicţia prevãzutã la art. 5 alin. (1) se stabileşte prin regulament al Consiliului Concurentei, în condiţiile <>art. 5 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 .
(2) Consiliul Concurentei a adoptat "Regulamentul privind acordarea exceptarii, pe categorii de înţelegeri, decizii de asociere ori practici concertate, de la interdicţia prevãzutã la <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 ", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 bis din 3 aprilie 1997, prin care la cap. V se stabilesc condiţiile de exceptare pentru acordurile de specializare. La stabilirea acestor condiţii s-au avut în vedere toate tipurile de acorduri de specializare susceptibile de a fi exceptate de la aplicarea <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 , indiferent dacã pãrţile la acord sunt sau nu concurenţi reali ori potenţiali pe piata româneascã sau pe o parte a acesteia.
(3) Adoptarea noului regulament se înscrie în logica unei abordari economice a incidentei acordurilor în cauza cu un mediu concurential normal. Astfel, s-au considerat necesare: renunţarea la întocmirea unor liste cu clauze exceptate, definirea unor categorii de acorduri exceptate pana la atingerea unei anumite cote de piata şi enunţarea restrictiilor sau clauzelor care nu trebuie sa figureze în aceste acorduri.
(4) Noul regulament urmãreşte sa satisfacã doua exigente: sa asigure protecţia eficienta a concurentei şi sa ofere agenţilor economici o siguranta juridicã adecvatã. Aceste obiective trebuie sa fie îndeplinite ţinându-se seama de necesitatea de a simplifica pe cat posibil supravegherea administrativã şi cadrul legislativ. Se porneşte de la prezumţia ca sub un anumit nivel al cotei de piata efectele pozitive ale acordurilor de specializare compenseazã eventualele lor efecte negative asupra concurentei, putând fi exceptate, conform prevederilor <>art. 5 alin. (2), din Legea concurentei nr. 21/1996 .
(5) Atunci când cota de piata detinuta de agenţii economici în cauza nu depãşeşte 20%, acordurile de specializare, astfel cum sunt ele definite în prezentul regulament, genereazã în mod normal avantaje economice sub forma economiilor de scara şi de scop, a unor tehnologii de producţie imbunatatite, asigurând utilizatorului o parte echitabila a profitului rezultat.
(6) Prezentul regulament nu excepteazã acordurile care conţin restrictionari ce nu sunt absolut necesare pentru obţinerea avantajelor economice scontate. Anumite restrictionari grave ale concurentei, cum ar fi fixarea preţurilor, limitarea producţiei sau a distribuţiei şi împãrţirea pieţei sau a clienţilor sunt excluse de la beneficiul exceptarii pe categorii prevãzut prin prezentul regulament, oricare ar fi cota de piata a agenţilor economici în cauza.
(7) Întrucât acordurile de specializare unilaterale încheiate între agenţii economici neconcurenti pot beneficia de exceptarea pe categorii prevãzutã prin "Regulamentul privind aplicarea <>art. 5 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 în cazul înţelegerilor verticale", aplicarea prezentului regulament se limiteazã, în privinta acordurilor de specializare unilaterala, la acordurile încheiate între concurenţi.
(8) Pentru a avea certitudinea ca avantajele specializãrii se concretizeazã fãrã ca vreuna dintre pãrţi sa abandoneze piata din aval la nivelul producţiei, acordurile de specializare unilaterala sau reciprocã nu intra sub incidenta prezentului regulament decât în cazul în care prevãd obligaţii de vânzare şi/sau de cumpãrare. Aceste angajamente pot fi exclusive, fãrã ca exclusivitatea sa fie obligatorie.
(9) Sunt incluse, de asemenea, în domeniul de aplicare a prezentului regulament toate tipurile de acorduri încheiate între agenţi economici care au convenit specializarea în producţie sau în prestarea de servicii. Exceptarea pe categorii se aplica, de asemenea, clauzelor din acordurile de specializare care nu constituie principalul obiect al acestor acorduri, dar sunt direct legate şi necesare pentru implementarea acordurilor, precum şi anumitor aranjamente conexe, în materie de cumpãrare şi comercializare.
(10) În cazul acordurilor de specializare încheiate între agenţii economici a cãror cota de piata cumulatã depãşeşte pragul de 20% nu exista certitudinea ca îndeplinesc condiţiile de exceptare prevãzute la <>art. 5 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 şi, ca urmare, Consiliul Concurentei va evalua individual aceste acorduri, în conformitate cu prevederile "Regulamentului pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 şi 6 din Legea concurentei nr. 21/1996 , privind practicile anticoncurentiale", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 bis din 9 iunie 1997, prin luarea în considerare a mai multor factori, dintre care structura pieţei relevante este cel mai important.
(11) Prevederile <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 nu sunt aplicabile acordurilor de specializare încheiate între agenţi economici membri ai aceluiaşi grup, astfel cum este definitã noţiunea de grup în "Instrucţiuni cu privire la calculul cifrei de afaceri în cazurile de comportament anticoncurential, prevãzute la <>art. 5 şi 6 din Legea concurentei nr. 21/1996 şi în cazurile de concentrare economicã", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 bis din 4 aprilie 1997.
(12) În cazurile particulare în care acordurile care intra sub incidenta prezentului regulament au totuşi efecte incompatibile cu prevederile <>art. 5 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 Consiliul Concurentei poate retrage beneficiul exceptarii pe categorii.
(13) Prezentul regulament se aplica fãrã sa aducã atingere prevederilor <>art. 6 din Legea concurentei nr. 21/1996 .
ART. 2
Principiile exceptarii
(1) Beneficiul exceptarii pe categorii va fi limitat la acordurile pentru care se poate admite cu suficienta certitudine ca îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 5 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 .
(2) Acordurile de specializare în domeniul producţiei duc în general la ameliorarea producţiei sau a distribuţiei produselor, dat fiind ca agenţii economici în cauza pot sa îşi concentreze activitãţile în direcţia fabricãrii anumitor produse, lucrand astfel mai eficient şi oferind aceste produse la preţuri mai avantajoase. Se poate considera, de asemenea, ca şi acordurile de specializare în domeniul prestãrii de servicii genereazã, în mod normal, astfel de îmbunãtãţiri. În condiţiile unei concurente efective utilizatorii primesc o parte echitabila din profitul obţinut, prin preţuri reale mai mici.
(3) Aceste avantaje decurg din acordurile în baza cãrora unul dintre participanţi renunţa în favoarea altuia la fabricarea anumitor produse sau la furnizarea anumitor servicii (specializare unilaterala), din acordurile în care fiecare dintre participanţi renunţa în favoarea unui alt participant la fabricarea anumitor produse sau la furnizarea anumitor servicii (specializare reciprocã) şi din acordurile potrivit cãrora participanţii se angajeazã sa producã împreunã anumite produse sau sa furnizeze împreunã anumite servicii (producţie în comun).
(4) Pragul cotei de piata, excluderea unor acorduri de la beneficiul exceptarii prevãzut prin prezentul regulament, precum şi condiţiile cãrora se subordoneazã exceptarile garanteazã, în general, ca acordurile cãrora li se aplica exceptarea pe categorii nu dau posiblitatea pãrţilor sa elimine concurenta pe o parte substantiala a pieţei produselor sau serviciilor în cauza.

CAP. 2
Condiţii de exceptare
ART. 3
Obiectul exceptarii
(1) Conform prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 şi în condiţiile dispoziţiilor prezentului regulament, interdicţiile prevãzute la <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 nu se aplica urmãtoarelor acorduri care sunt încheiate între doi sau mai mulţi agenţi economici (denumiţi în continuare pãrţi) şi care stipuleazã condiţiile în care aceştia se specializeaza în fabricarea produselor (denumite în continuare acorduri de specializare):
a) acordurile de specializare unilaterala, în baza cãrora una dintre pãrţi accepta sa înceteze sau sa se abţinã de la a fabrica anumite produse şi se angajeazã sa le cumpere de la un agent economic concurent, acesta din urma angajandu-se sa fabrice şi sa furnizeze aceste produse;
b) acordurile de specializare reciprocã, prin care doua sau mai multe pãrţi se angajeazã, pe baza de reciprocitate, sa înceteze sau sa se abţinã de la fabricarea anumitor produse, care nu sunt aceleaşi, şi sa le cumpere de la alte pãrţi care se angajeazã sa le furnizeze;
c) acordurile de producţie în comun, în baza cãrora doua sau mai multe pãrţi accepta sa fabrice anumite produse în comun.
Aceasta exceptare se aplica în mãsura în care astfel de acorduri de specializare conţin restrictionari ale concurentei care cad sub incidenta <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 .
(2) Exceptarea prevãzutã la alin. (1) se aplica şi clauzelor prevãzute în acordurile de specializare care nu constituie principalul obiect al acestor acorduri, dar sunt direct legate de acestea şi sunt necesare pentru implemetarea lor, cum ar fi clauzele privind cesiunea sau utilizarea drepturilor de proprietate intelectualã. Exceptarea nu se aplica totuşi clauzelor care au acelaşi obiect cu restrictionarile concurentei enumerate la art. 7 alin. (1).
ART. 4
Definiţii
În sensul prezentului regulament, urmãtorii termeni se definesc astfel:
(1) acord - o înţelegere, o decizie a unei asociaţii de agenţi economici sau o practica concertata;
(2) agenţi economici participanţi - agenţii economici pãrţi la acord şi agenţii economici legaţi de aceştia;
(3) agenţi economici legaţi:
a) agenţi economici la care o parte la acord, direct sau indirect:
- are puterea de a exercita mai mult de jumãtate din drepturile de vot;
- are puterea de a desemna mai mult de jumãtate din membrii consiliului de administraţie sau ai organismelor care îi reprezintã legal;
- are dreptul de a administra afacerile agentului economic;
b) agenţi economici care dispun, direct sau indirect, de drepturile sau de puterile enumerate la lit. a) asupra unui agent economic parte la acord;
c) agenţi economici asupra cãrora un agent economic prevãzut la lit. b) are, direct sau indirect, drepturile sau puterile enumerate la lit. a);
d) agenţi economici la care una dintre pãrţile la acord, împreunã cu unul sau mai mulţi agenţi economici dintre cei enumerati la lit. a), b) şi c), sau la care doi ori mai mulţi dintre cei din urma deţin împreunã drepturile şi puterile enumerate la lit. a);
e) agenţi economici la care drepturile şi puterile enumerate la lit. a) sunt deţinute împreunã de:
- pãrţile la acord sau, corespunzãtor, agenţii economici mentionati la lit. a)-d);
- una sau mai multe dintre pãrţile la acord ori unul sau mai mulţi dintre agenţii economici legaţi de acestea, mentionati la lit. a)-d), şi una sau mai multe pãrţi terţe.
(4) produs - un produs şi/sau un serviciu, incluzând atât produse/servicii intermediare, cat şi finale, cu excepţia distribuţiei şi a serviciilor de închiriere;
(5) producţie - fabricarea de produse sau prestarea de servicii, incluzând producţia prin subcontractare;
(6) piata relevanta - piata produsului şi piata (pieţele) geograficã (geografice) cãrora produsele, obiect al acordului de specializare, le aparţin;
(7) agent economic concurent - un agent economic activ pe piata relevanta (un concurent actual) sau un agent economic care ar putea în mod real sa realizeze investiţiile suplimentare necesare, astfel încât sa poatã intra pe piata relevanta ca rãspuns la o creştere mica, dar de durata, a preţurilor pe piata (concurent potenţial).
(8) obligaţie de livrare exclusiva - obligaţia de a nu livra produsul care face obiectul acordului de specializare unui agent economic concurent, care nu este parte la acord.
(9) obligaţie de cumpãrare exclusiva - obligaţia de a cumpara produsul care face obiectul acordului de specializare doar de la partea cu care s-a convenit livrarea.
ART. 5
Acorduri de cumpãrare şi comercializare
Exceptarea prevãzutã la art. 3 se aplica şi în cazurile în care:
a) pãrţile accepta o obligaţie de cumpãrare şi/sau de livrare exclusiva în contextul unui acord de specializare unilaterala sau reciprocã ori al unui acord de producţie în comun; sau
b) pãrţile nu vand independent produsele care fac obiectul unui acord de specializare, dar realizeazã distribuţia în comun sau convin sa numeascã un distribuitor, terta parte, în condiţii de exclusivitate sau de neexclusivitate, în contextul unui acord de producţie în comun, cu condiţia ca partea terta sa nu fie un agent economic concurent.
ART. 6
Pragul cotei de piata
Exceptarea prevãzutã la art. 3 se va aplica cu condiţia ca pãrţile la acord sa nu detina o cota de piata cumulatã mai mare de 20% pe piata relevanta.
ART. 7
Acorduri cãrora nu li se aplica exceptarea
(1) Exceptarea prevãzutã la art. 3 nu se aplica acordurilor care, direct sau indirect, în mod independent ori în combinatie cu alţi factori aflaţi cub controlul pãrţilor, au ca obiect:
a) fixarea preţurilor la vânzarea produselor cãtre terţe pãrţi;
b) limitarea producţiei sau a volumului vânzãrilor; sau
c) împãrţirea pieţelor sau a clienţilor.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica:
a) clauzelor privind volumul de produse convenit în cadrul acordurilor de specializare unilaterala sau reciprocã, precum şi clauzelor privind fixarea capacitãţilor şi a volumului producţiei realizate în comun în cadrul acordurilor de producţie în comun;
b) stabilirii planului de vânzãri şi fixãrii preţurilor pentru produsele unei societãţi în comun, vândute clienţilor direcţi în contextul prevederilor art. 5 lit. b).
ART. 8
Aplicarea pragului cotei de piata
(1) Aplicarea condiţiei referitoare la pragul cotei de piata prevãzute la art. 6 se va face respectând urmãtoarele reguli:
a) cota de piata se va calcula pe baza valorii vânzãrilor; dacã datele referitoare la valoarea vânzãrilor pe piata nu sunt disponibile, se pot folosi estimari pentru stabilirea cotei de piata a agenţilor economici participanţi, utilizând alte informaţii credibile de piata, inclusiv volumul vânzãrilor;
b) cota de piata se va calcula pe baza realizarilor agenţilor economici participanţi în anul financiar precedent încheierii acordului;
c) cota de piata detinuta de agenţii economici mentionati la art. 4 alin. (3) lit. e) se va repartiza în mod egal tuturor agenţilor economici care au drepturile sau puterile enumerate la art. 4 alin. (3) lit. a).
(2) Dacã iniţial cota de piata prevãzutã la art. 6 este sub 20%, dar creste ulterior peste acest nivel fãrã sa depãşeascã 25%, exceptarea prevãzutã la art. 3 se va aplica în continuare pentru urmãtorii 2 ani calendaristici consecutivi, ulteriori anului în care s-a depãşit pentru prima data pragul de 20%.
(3) Dacã iniţial cota de piata prevãzutã la art. 6 este sub 20%, dar creste ulterior peste nivelul de 25%, exceptarea prevãzutã la art. 3 se va aplica în continuare pentru anul calendaristic urmãtor anului în care s-a depãşit pentru prima data pragul de 25%.
(4) Perioadele de exceptare de care au beneficiat agenţii economici participanţi în aplicarea alin. (2) şi (3) nu se vor cumula, astfel încât sa se depãşeascã o perioada de 2 ani calendaristici.
ART. 9
Retragerea beneficiului exceptarii
Consiliul Concurentei poate retrage beneficiul exceptarii acordat conform prezentului regulament, atunci când constata ca:
a) acordul nu a avut efectele de eficientizare preconizate ori consumatorilor nu li s-a asigurat un avantaj corespunzãtor celui realizat de pãrţile la acord; sau
b) produsele care fac obiectul specializãrii nu se confrunta pe piata româneascã sau pe o parte substantiala a ei cu o concurenta realã din partea unor produse identice ori substituibile din punctul de vedere al caracteristicilor, preţului şi utilizãrii date acestora de cãtre consumatori;
c) exceptarea acordului de la interdicţia prevãzutã la <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 s-a bazat pe informaţii eronate, inexacte sau incomplete.

CAP. 3
Procedura exceptarii
ART. 10
Notificarea
(1) Conform prevederilor <>art. 5 alin. (7) din Legea concurentei nr. 21/1996 , acordurile de specializare susceptibile de a fi exceptate în condiţiile prezentului regulament vor fi notificate de cãtre agenţii economici sau de asociaţiile de agenţi economici Consiliului Concurentei.
(2) Notificarea completatã conform formularului-tip cuprins în anexa la prezentul regulament va fi înaintatã Consiliului Concurentei şi va fi înregistratã într-un registru special de evidenta, depunatorilor eliberandu-li-se confirmarea depunerii acesteia. Pentru a fi înregistratã notificarea trebuie însoţitã şi de dovada achitãrii tarifului de notificare stabilit în conformitate cu prevederile "Regulamentului privind stabilirea şi perceperea tarifelor pentru procedurile şi serviciile prevãzute de <>Legea concurentei nr. 21/1996 şi de regulamentele emise pentru aplicarea acesteia", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 bis din 9 iunie 1997, cu modificãrile ulterioare.
(3) Formularul de notificare împreunã cu documentele solicitate prin acesta, în 3 exemplare, semnate de reprezentanţii legali ai agenţilor economici care sunt pãrţi la acordul notificat sau de persoanele împuternicite legal sa îi reprezinte, va fi înaintat Consiliului Concurentei prin scrisoare recomandatã sau prin prezentare directa.
(4) Informaţiile furnizate prin notificare, inclusiv prin documentele aferente, trebuie sa fie corecte şi complete.
ART. 11
Beneficiul exceptarii
(1) În examinarea de fond a acordurilor notificate Consiliul Concurentei se bazeazã pe informaţiile furnizate în formularul de notificare şi în documentele insotitoare, putând sa solicite în baza <>art. 41 din Legea concurentei nr. 21/1996 şi alte informaţii considerate necesare analizei de la agenţii economici care au înaintat notificarea, de la alţi agenţi economici sau de la autoritãţi şi instituţii publice.
(2) Furnizarea de informaţii incomplete sau inexacte prin notificare, în sensul art. 10 alin. (4), sau furnizarea de informaţii inexacte, precum şi nefurnizarea informaţiilor solicitate de cãtre Consiliul Concurentei, în baza prevederilor <>art. 41 din Legea concurentei nr. 21/1996 , constituie contravenţie şi se sancţioneazã conform prevederilor art. 55 lit. b) şi c) şi ale <>art. 59 alin. (1) lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996 .
(3) În termen de 60 de zile de la data înregistrãrii Consiliul Concurentei, în urma examinãrii notificãrii, va înştiinţa agenţii economici care au înaintat notificarea cu privire la eventuala neîndeplinire a condiţiilor prevãzute în prezentul regulament pentru acordarea exceptarii. În aceasta situaţie pãrţile implicate vor putea ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea rãspunsului de cãtre Consiliul Concurentei, fie sa renegocieze acordul astfel încât sa se încadreze în prevederile prezentului regulament, fie sa înainteze cerere de dispensa în condiţiile <>art. 5 alin. (4) din Legea concurentei nr. 21/1996 şi ale "Regulamentului pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 şi 6 din Legea concurentei nr. 21/1996 , privind practicile anticoncurentiale".
(4) Necomunicarea rãspunsului de cãtre Consiliul Concurentei în termenul prevãzut la alin. (3) echivaleaza cu confirmarea tacitã a exceptarii acordului notificat de la interdicţia prevãzutã la <>art. 5 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 , în conformitate cu prevederile acestui regulament. Exceptarea este valabilã pe perioada în care condiţiile din prezentul regulament sunt îndeplinite.
(5) Orice modificare a clauzelor acordului notificat sau a situaţiei pieţei relevante, în sensul neîndeplinirii condiţiilor pentru exceptare impuse prin prezentul regulament, va fi comunicatã neîntârziat, în scris, de cãtre pãrţile la acord Consiliului Concurentei care va decide operativ asupra menţinerii, a condiţiilor pentru menţinere sau a retragerii beneficiului exceptarii, dupã caz.
(6) În situaţia retragerii beneficiului exceptarii pãrţile implicate vor putea ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea retragerii beneficiului exceptarii de cãtre Consiliul Concurentei, sa înainteze cerere de dispensa în condiţiile <>art. 5 alin. (4) din Legea concurentei nr. 21/1996 şi ale "Regulamentului pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 şi 6 din Legea concurentei nr. 21/1996 , privind practicile anticoncurentiale".
(7) Rãspunsul Consiliului Concurentei transmis în conformitate cu prevederile alin. (3) şi comunicarea retragerii beneficiului, transmisã în conformitate cu alin. (6) pot fi atacate la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ, în termen de 30 de zile de la comunicare.

CAP. 4
Alte dispoziţii
ART. 12
Dispoziţii comune şi finale
(1) Prezentul regulament intra în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Exceptarile acordate înainte de intrarea în vigoare a prezentului regulament, prin decizie a Consiliului Concurentei, în conformitate cu prevederile cap. V (Condiţiile de exceptare pentru acordurile de specializare) din "Regulamentul privind acordarea exceptarii, pe categorii de înţelegeri, decizii de asociere ori practici concertate, de la interdicţia prevãzutã la <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 ", rãmân valabile pana la expirarea perioadei de exceptare, respectiv a valabilitãţii deciziei.
(3) La data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se abroga prevederile cap. V (Condiţiile de exceptare pentru acordurile de specializare) şi anexa nr. 1/4 din "Regulamentul privind acordarea exceptarii, pe categorii de înţelegeri, decizii de asociere ori practici concertate, de la interdicţia prevãzutã la <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 ", precum şi orice alte dispoziţii ce contravin procedurii de exceptare a acordurilor de specializare, prevãzute la cap. III din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la Regulament
-------------

NOTIFICARE
pentru obţinerea beneficiului exceptarii de la
prevederile <>art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996 ,
prin încadrarea în categoria acordurilor de specializare

I. Pãrţile la acord
1. Indicaţi agenţii economici participanţi la acord, precizând: denumirea, adresa/sediul social, numãrul/data înregistrãrii la registrul comerţului, codul unic de înregistrare, atributul fiscal, numãrul de telefon, numãrul de fax, persoana indicatã pentru relaţii (numãrul de telefon, numãrul de fax, funcţia).
2. Precizati agentul economic care înainteazã notificarea.
3. În cazul în care notificarea este facuta în numele şi din împuternicirea pãrţilor, indicaţi numele reprezentantului împuternicit sa le reprezinte pentru întocmirea şi înaintarea notificãrii, numãrul de telefon, numãrul de fax, adresa; se va anexa împuternicirea legalã pentru reprezentant.
4. Pentru fiecare agent economic, parte la acord, indicaţi obiectul de activitate din care a înregistrat cifra de afaceri în ultimii 3 ani.
5. Atunci când este cazul, pentru fiecare dintre pãrţile la acord indicaţi grupul de agenţi economici din care face parte, menţionând domeniul de activitate al fiecãrui agent economic care formeazã grupul respectiv şi activitatea sau activitãţile desfãşurate pe piata relevanta.
II. Piata relevanta
6. Elementele de baza pentru definirea pieţei relevante
Se vor aplica "Instrucţiunile cu privire la definirea pieţei relevante, în scopul stabilirii partii substanţiale de piata", publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 bis din 4 aprilie 1997. Piata relevanta are doua componente: piata produsului şi piata geograficã.
a) Piata produsului cuprinde toate produsele considerate ca fiind substituibile din punct de vedere al caracteristicilor, preţului şi utilizãrii acestora, astfel încât fiecare dintre aceste produse sa constituie o alternativa economicã realã pentru consumatori.
b) Piata geograficã cuprinde aria în care agenţii economici vand produse sau presteazã servicii identice, similare, respectiv substituibile, pentru care condiţiile de concurenta sunt suficient de omogene, şi care poate fi distinsa fata de ariile invecinate, în special datoritã cheltuielilor de transport suportate de cumpãrãtori.
7. Informaţii pentru definirea pieţei produsului
a) Enumerati produsele sau serviciile care sunt incluse în acordul notificat, cu descrierea sumarã a acestora.
b) Enumerati produsele sau serviciile despre care consideraţi ca pot constitui posibile substitute pentru produsele sau serviciile menţionate la lit. a); dacã au fost identificate mai multe pieţe ale produsului, pentru fiecare dintre acestea vor fi indicate distinct produsele care constituie substitute sau inlocuitori.
8. Informaţii pentru definirea pieţei geografice
a) Delimitati aria geograficã în care activeazã pãrţile la acord, pentru produsele incluse în piata produsului (aceasta arie geograficã poate fi întreg teritoriul României sau o parte a acestuia, care va fi delimitata, respectiv precizatã).
b) Identificati aria geograficã în care sunt localizati agenţii economici, producãtorii concurenţi care vand produsele incluse în piata produsului, care sunt sau pot fi luati în considerare de cumpãrãtorii din aria lor geograficã definitã la lit. a), atunci când aceştia iau deciziile de cumpãrare.
9. Pentru produsele din import incluse în piata relevanta precizati numele furnizorilor, ţara de origine şi eventualele bariere existente la intrarea acestor produse pe piata româneascã (bariere tarifare - taxe vamale; bariere netarifare - condiţiile impuse prin reglementãri interne, costurile de transport relativ mari, lipsa reţelelor de distribuţie sau dificultãţile de acces la reţelele de distribuţie existente).
III. Situaţia pãrţilor la acord pe piata relevanta
Informaţiile solicitate la pct. 10-13 trebuie furnizate pentru fiecare dintre pãrţile la acordul notificat, iar când acestea fac parte dintr-un grup, pentru toţi membrii grupului.
De asemenea, informaţiile vor fi furnizate pentru fiecare piata relevanta identificata, pe perioada anului financiar precedent încheierii acordului.
10. Estimati mãrimea pieţei relevante, valoric şi cantitativ.
11. Prezentaţi valoarea şi volumul vânzãrilor de produse care fac obiectul acordului de specializare.
12. Prezentaţi, dupã caz, valoarea şi volumul vânzãrilor de produse care, deşi nu fac obiectul acordului de specializare, fac parte din acceasi piata relevanta.
13. Prezentaţi cota de piata detinuta cu produsele care fac obiectul acordului de specializare, precum şi, dupã caz, cota de piata detinuta cu produsele care nu fac obiectul acordului de specializare, dar fac parte din aceeaşi piata relevanta.
IV. Situaţia concurentei pe piata relevanta
În cazul în care una dintre pãrţile la acord face parte dintr-un grup, în furnizarea informaţiilor prevãzute la pct. 14-17 va fi avut în vedere întregul grup.
14. Indicaţi principalii concurenţi ai pãrţilor, menţionând numele lor şi ponderea fiecãruia pe piata relevanta.
15. Indicaţi principalii clienţi ai fiecãreia dintre pãrţi, menţionând datele lor de identificare şi persoanele de contact.
16. Precizati în ce mãsura intrarea pe piata relevanta este afectatã de existenta acordului.
17. Explicaţi modul în care agenţii economici concurenţi vand produsele sau presteazã serviciile pe piata relevanta (produc pe plan local, importa, vand prin sistem de distribuţie organizat exclusiv sau neexclusiv?).
V. Motivatia pentru obţinerea beneficiului încadrãrii în categoria respectiva de acorduri exceptate de la prevederile art. 5 alin. (1) din lege
18. În spiritul prevederilor <>art. 5 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 prezentaţi modul concret în care sunt îndeplinite condiţiile pentru exceptare. Argumentati avantajele, respectiv creşterile în eficienta, care sunt scontate în cazul derulãrii acordului notificat, cu precizarea domeniului concret în care acestea se vor produce (producţie, distribuţie, export etc.) şi a efectului în reducerea substantiala şi de durata a preţurilor la consumatori. Mentionati eventualele avantaje de interes general pe care le aduce aplicarea acordului notificat.
VI. Documente aferente notificãrii
19. Formularul de notificare în 3 exemplare sau în doua exemplare pe suport de hârtie şi un exemplar în format electronic (CD sau discheta) va fi însoţit de acordul convenit de pãrţi (în fotocopie, în 3 exemplare), inclusiv de toate actele adiţionale (dacã este cazul).
20. Notificarea se va încheia cu urmãtoarea declaraţie, care trebuie semnatã de cãtre sau în numele şi din împuternicirea pãrţilor la acord:

"Subsemnaţii ................., în calitate de ........, domiciliaţi în ........, str. ......... nr. ..., sectorul/judeţul ..........., posesori ai B.I./C.I. seria ... nr. ...., eliberat/eliberata de ...........(împuterniciţi prin procura nr. ...., legalizatã la ............. la data de .........), declaram pe propria rãspundere ca informaţiile date în prezenta notificare sunt exacte şi complete, dupã cunostinta şi convingerea noastrã, ca documentele solicitate prin formular sunt anexate şi ca pãrerile exprimate sunt sincere."


Data şi locul Semnãturile
.............. .............
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016