Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 24 mai 1999 de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare "Delta Dunarii" - I.N.C.D.D.D. Tulcea
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 4 iunie 1999
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare "Delta Dunarii" - I.N.C.D.D.D. Tulcea, denumit in continuare institut, este persoana juridica aflata in coordonarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, care functioneaza conform <>Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificarile ulterioare, si isi desfasoara activitatea pe baza prevederilor legale in vigoare si a prezentului regulament.
ART. 2
(1) Structura organizatorica a institutului este prevazuta in anexa nr. 1 la hotarare.
(2) Institutul poate infiinta in cadrul structurii sale organizatorice subunitati fara personalitate juridica, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora, relatiile lor in cadrul institutului, precum si cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare si functionare.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
ART. 3
Institutul este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul ecologiei si protectiei mediului din zona Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" si din alte zone umede de interes national si international, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului si la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica "ORIZONT 2000", precum si ale Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare.
ART. 4
Obiectul de activitate al institutului cuprinde:
A. Activitati de cercetare-dezvoltare
1. In cadrul Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica "ORIZONT 2000", precum si in cadrul Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare, institutul efectueaza cercetari fundamentale si aplicative pentru aprofundarea cunoasterii si a fundamentarii managementului in Rezervatia Biosferei "Delta Dunarii" si in alte zone umede de interes national si international, pentru conservarea biodiversitatii si pentru dezvoltare durabila, in urmatoarele domenii de activitate:
a) structura, evolutia si functionarea ecosistemelor specifice pentru zonele umede;
b) monitoringul biodiversitatii si al factorilor de mediu;
c) modelarea proceselor de baza in functionarea ecosistemelor;
d) valorificarea durabila a resurselor biologice naturale (piscicole, vegetale, cinegetice si peisagistice);
e) evaluarea si reducerea impactului antropic;
f) renaturarea si refacerea ecosistemelor deviate ecologic prin interventii antropice inadecvate;
g) reconstructie ecologica;
h) redresarea ecologica a populatiilor unor specii aflate in declin;
i) armonizarea intereselor economice si sociale cu obiectivele de conservare a diversitatii biologice;
j) dezvoltarea Sistemului informational geografic si a utilizarii tehnicilor de teledetectie;
k) strategii de conservare a biodiversitatii si de valorificare durabila a resurselor naturale;
l) planuri de management pentru gestionarea zonelor umede si a resurselor acvatice;
m) elaborarea de harti tematice, atlase si monografii;
n) fundamentarea stiintifica a proiectelor de acte normative care reglementeaza protectia mediului;
o) cercetari si studii specifice pentru implementarea conventiilor internationale pe probleme de mediu la care Romania a aderat;
p) consultanta pentru armonizarea legislatiei interne cu cea a Uniunii Europene in domeniul mediului.
2. In afara Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica "ORIZONT 2000", precum si a Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare:
a) studii de specialitate suport pentru elaborarea solutiilor de renaturare, reconstructie ecologica si imbunatatirea conditiilor de mediu;
b) studii de impact si bilanturi de mediu;
c) proiecte de cercetare internationale in domenii care privesc zonele umede de interes conservativ pentru flora si fauna;
d) cercetari aplicative pentru adaptarea tehnologiilor de productie din zonele amenajate agricol, piscicol si silvic la cerintele protectiei mediului;
e) asistenta stiintifica, expertize de specialitate si servicii de consultanta;
f) testarea de produse fitofarmaceutice, erbicide si tehnologii;
g) colaborarea cu alte institute nationale, institutii academice si cu societati stiintifice in sfera preocuparilor de protectia mediului, pescuit si acvacultura;
h) organizarea de sesiuni, simpozioane, congrese si alte manifestari stiintifice cu caracter intern si international in domeniul sau de activitate.
B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare:
a) studii si proiecte pentru executarea lucrarilor de reconstructie ecologica si imbunatatirea conditiilor de mediu;
b) studii de fezabilitate, proiecte tehnice si detalii de executie, pentru lucrari de amenajari piscicole, amenajari agricole, constructii hidrotehnice, constructii civile, industriale si agrozootehnice;
c) studii si proiecte pentru alimentari cu apa si canalizari, instalatii termice, frigorifice, ventilatie-climatizare si de gaze naturale pentru toate categoriile de consumatori;
d) asistenta tehnica pentru proiectarea si executia obiectivelor de investitii;
e) lucrari de cadastru, geodezie si cartografie;
f) studii topografice, geotehnice, pedologice si hidrologice pentru fundamentarea proiectelor de investitii;
g) studii de fezabilitate, evaluari de active, documentatii pentru participarea la licitatii pentru lucrari de proiectare si executie;
h) expertize privind starea si situatia constructiilor, echipamentelor si instalatiilor aferente.
C. Activitati de formare si specializare profesionala in domeniul propriu de activitate:
a) pregatire profesionala si specializare de nivel mediu;
b) pregatire profesionala de nivel postuniversitar si doctoratura, potrivit legii;
c) efectuarea practicii studentesti in specialitati de profil, organizarea cursurilor de informare si perfectionare stiintifica a personalului didactic de nivel general si mediu;
d) formarea si perfectionarea personalului managerial in activitatea de protectie a mediului si de gestionare a resurselor biologice naturale;
e) colaborarea cu organizatii neguvernamentale, cu licee si scoli in cadrul programelor de educatie ecologica.
D. Activitati de editare si tiparire a publicatiilor de specialitate:
a) analele stiintifice ale institutului;
b) buletine de informare stiintifica si tehnica;
c) studii, rapoarte, sinteze, harti tematice si alte publicatii in domeniul propriu de activitate.
E. Activitate de transfer si de valorificare a rezultatelor cercetarilor:
a) rezultatele obtinute in activitatea de cercetare - rapoarte anuale, strategii, planuri de management, recomandari, publicatii, baze de date, harti tematice - vor fi utilizate de catre: Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", autoritatile centrale si locale, comunitatea stiintifica, organizatii neguvernamentale si agenti economici;
b) organizarea de sesiuni stiintifice si cursuri de instruire in domeniul protectiei mediului;
c) acordarea de asistenta tehnica si consultanta in domeniul conservarii si protectiei mediului;
d) activitatea de microproductie pentru producerea si livrarea de material biologic pentru repopularea ecosistemelor naturale, precum si in sisteme de cultura;
e) implementarea de tehnologii specifice de acvacultura, agricultura si silvicultura in statii-pilot.
F. Activitati de cooperare internationala:
a) participarea la programe internationale in reteaua rezervatiilor biosferei si a zonelor umede de interes conservativ;
b) colaborari cu organisme internationale implicate in activitati legate de conservarea si protectia mediului;
c) colaborari cu institute si cu alte persoane juridice pentru desfasurarea in comun a unor cercetari in domeniul sau de activitate;
d) participarea la sesiuni, simpozioane, congrese si la alte manifestari stiintifice in domeniul propriu de activitate.
CAP. 3
Patrimoniul
ART. 5
Conform situatiei patrimoniului incheiate la data de 31 decembrie 1998, institutul are un patrimoniu propriu de 12.327.000.000 lei.
ART. 6
(1) Institutul administreaza cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum si alte bunuri dobandite in conditiile legii. Bunurile proprietate publica, precum si cele dobandite se afla in administrarea institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetarilor concretizate in active corporale si necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobandite, daca prin contract nu se prevede altfel, si se inregistreaza in evidenta contabila a institutului.
(3) In exercitarea drepturilor sale institutul poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.
(4) Concesionarea sau inchirierea unor subunitati, servicii sau activitati se poate face numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale corespunzatoare si cu aprobarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si a Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.
CAP. 4
Structura organizatorica si functionala
ART. 7
(1) Institutul poate avea in structura subunitati, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
(2) In functie de specificul activitatii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
ART. 8
(1) Modificarile in structura organizatorica si functionala a institutului se propun de directorul general, cu avizul consiliului de administratie, si se aproba de Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, potrivit legii.
(2) - Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii si le poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
ART. 9
Conducatorii subunitatilor din structura institutului raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acestia.
CAP. 5
Organele de conducere
ART. 10
(1) Conducerea institutului este asigurata de:
- consiliul de administratie;
- comitetul de directie;
- directorul general.
(2) Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice a institutului sunt asigurate de consiliul stiintific.
ART. 11
(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
(2) Consiliul de administratie este alcatuit din:
- un presedinte;
- un vicepresedinte;
- 5 membri.
ART. 12
(1) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu:
- directorul general al institutului, presedinte;
- un reprezentant al Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
- un reprezentant al Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- un reprezentant al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
- presedintele consiliului stiintific.
(2) Ceilalti membri ai consiliului de administratie pot fi ingineri, economisti, juristi, alti specialisti din institut, precum si reprezentanti ai agentilor economici de profil.
(3) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului, cu avizul Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, la propunerea conducatorului autoritatii de la care acestia provin.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau lipsa de activitate in executarea mandatului se face de acelasi organ care i-a numit.
ART. 13
(1) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani si:
a) isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la care provin si toate drepturile si obligatiile derivand din aceasta calitate;
b) sunt remunerati pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu pot participa in aceeasi calitate la societatile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese contrare.
(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul, sotia, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la societati comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla in relatii comerciale direct concurente.
ART. 14
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare. El hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt in competenta altor organe.
ART. 15
(1) Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna sau ori de cate ori interesele institutului o impun, convocarea acestuia facandu-se de catre presedinte sau la solicitarea a cel putin unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte.
ART. 16
(1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie va fi reprogramata intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al membrilor.
ART. 17
La sedintele consiliului de administratie este invitat permanent si reprezentantul sindicatului, conform legii.
ART. 18
Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza specialisti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material conform prevederilor legale.
ART. 19
(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin.
(2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si au anuntat in scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
ART. 20
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) avizeaza modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia, necesare pentru realizarea obiectului de activitate al institutului;
b) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu;
c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care il inainteaza Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare si inovare;
d) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si il depune la Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului in vederea aprobarii prin hotarare a Guvernului;
e) analizeaza si avizeaza bilantul contabil si contul de profit si pierderi, pe care le supune aprobarii Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul precedent;
f) analizeaza raportarea semestriala privind activitatea realizata de institut, aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli;
g) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institut;
h) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de productie din patrimoniul institutului;
i) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, in vederea realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
j) aproba valorificarea bunurilor dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
k) fundamenteaza si prezinta Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia, pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activitatii institutului;
l) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 35 alin. (1) si stabileste modul de rambursare a acestora;
m) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
n) exercita orice alte atributii stabilite potrivit prevederilor legale.
ART. 21
In primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
ART. 22
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut; atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de functionare a consiliului de administratie.
ART. 23
Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de directie compus din directorul general si directorii din structura organizatorica a institutului.
ART. 24
Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice;
d) bugetul de venituri si cheltuieli;
e) programul de investitii;
f) sistemul de asigurare a calitatii;
g) alte obligatii.
ART. 25
Comitetul de directie se intruneste decadal sau ori de cate ori interesele institutului o impun. La sedintele comitetului de directie reprezentantul sindicatului are statut de invitat permanent.
ART. 26
(1) La nivelul subunitatilor institutului se organizeaza si functioneaza comitetul de conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare, aprobat de consiliul de administratie al institutului, si este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de directorul general al institutului si aprobate de consiliul de administratie.
ART. 27
Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general, numit prin ordin al ministrului apelor, padurilor si protectiei mediului, cu acordul Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, pe baza rezultatului concursului organizat conform conditiilor si criteriilor stabilite de consiliul stiintific.
ART. 28
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;
b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului;
c) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora cu tertii;
d) numeste si revoca conducatorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum si directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;
e) angajeaza si concediaza personalul propriu, in conformitate cu prevederile legii si ale contractului colectiv de munca;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca si a salariilor personalului din institut prin comitetul de directie, aproba salariile rezultate din negocierea directa;
g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea in functiile de cercetator principal gradele I, II si III si cercetator stiintific, la propunerea consiliului stiintific;
h) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
i) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior prin compartimentele proprii specializate;
j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, in conditiile <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobata si modificata prin <>Legea nr. 51/1996 ;
k) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
l) exercita orice alte atributii care ii sunt delegate de consiliul de administratie;
m) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
ART. 29
(1) Consiliul stiintific este format din 15 membri reprezentand toate directiile stiintifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori si proiectanti cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, alesi prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi pentru o perioada de 2 ani, prin vot secret, de catre membrii consiliului. Din consiliul stiintific fac parte de drept directorul general, directorul stiintific si directorul tehnic. Reprezentantul sindicatului participa in calitate de observator.
(4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu.
ART. 30
Atributiile consiliului stiintific sunt urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare si la elaborarea Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare, in domeniul conservarii si protectiei mediului;
b) intocmeste Programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice in domeniul de activitate al institutului;
c) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare;
d) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum si realizarea acestora;
e) avizeaza hotararile consiliului de administratie si ale comitetului de directie care implica politica de cercetare si proiectare a institutului;
f) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si pentru incadrarea personalului de cercetare si proiectare in grade profesionale;
g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare si de promovare a personalului de cercetare si proiectare;
h) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile si confirma rezultatele concursurilor pentru functiile de cercetator stiintific, cercetator principal gradele III, II, I;
i) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter stiintific;
j) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
k) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara si in strainatate;
l) stabileste criteriile si conditiile de organizare a concursului pentru functia de director general al institutului.
CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia.
Relatii financiare
ART. 31
(1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bilantul contabil anual se avizeaza de consiliul de administratie, se supune spre aprobare Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, se transmite Ministerului Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
ART. 32
(1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de Guvern, la propunerea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, cu avizul Ministerului Finantelor si al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
ART. 33
Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de efectuat.
ART. 34
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse in contractul colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli, stabilit potrivit legii.
ART. 35
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care in cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu bancile comerciale in valoare de cel mult 20% din veniturile brute, in termeni reali, realizate in anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor.
ART. 36
(1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub incidenta <>art. 6 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 privind unele masuri pentru restructurarea activitatii regiilor autonome.
(2) In cazul investitiilor, altele decat cele prevazute la <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 , finantate integral sau partial de la bugetul de stat, limita de finantare se aproba o data cu legea de adoptare a acestuia, iar institutul are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe baza de licitatie publica, potrivit legislatiei privind achizitiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. (1) si (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
ART. 37
(1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
(2) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative in vigoare.
(3) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la bancile comerciale cu sediul in Romania.
ART. 38
Institutul isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul financiar de gestiune potrivit legii.
CAP. 7
Reglementarea litigiilor
ART. 39
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane competente, in conformitate cu prevederile legale.
CAP. 8
Dispozitii finale
ART. 40
(1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.
(2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si cu avizul Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare.
ART. 41
Prevederile prezentului regulament se completeaza, in cazul unor aspecte nereglementate in continutul acestuia, cu dispozitiile legale aplicabile regiilor autonome.
ART. 42
Statutul de institut national de cercetare-dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare care are loc intr-un interval de maximum 5 ani.
--------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: