Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 24 februarie 2023 de organizare şi funcţionare a Comitetului Naţional pentru Prevenirea şi Limitarea Infecţiilor Asociate Asistenţei Medicale
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 187 din 6 martie 2023
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 579 din 24 februarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 6 martie 2023.
──────────
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Comitetul Naţional pentru Prevenirea şi Limitarea Infecţiilor Asociate Asistenţei Medicale, denumit in continuare Comitet, este structura fără personalitate juridică, în coordonarea Ministerului Sănătăţii, care îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 21 din Legea nr 3/2021 privind prevenirea, diagnosticarea şi tratamentul infecţiilor asociate asistenţei medicale din unităţile medicale şi din centrele rezidenţiale pentru persoanele adulte aflate în dificultate din România.
CAP. II
Constituirea şi atribuţiile Comitetului
ART. 2
(1) Comitetul constituit conform art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 926/2022 privind înfiinţarea Comitetului Naţional pentru Prevenirea şi Limitarea Infecţiilor Asociate Asistenţei Medicale este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte aleşi prin vot de către membrii Comitetului din rândul acestora, cu majoritate absolută.
(2) Conducătorii instituţiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 926/2022 înaintează propunerile privind desemnarea, înlocuirea sau revocarea membrilor titulari şi supleanţi în Comitet, prin notificare transmisă secretariatului acestuia. Componenţa Comitetului se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
(3) Calitatea de membru încetează în următoarele situaţii:
a) instituţia retrage calitatea de membru titular sau supleant pentru persoana desemnată. În această situaţie, în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării acestei decizii instituţia comunică în scris secretariatului Comitetului persoana desemnată în locul acesteia;
b) Comitetul a solicitat revocarea calităţii de membru titular/supleant ca urmare a faptului că instituţia nu a fost reprezentată la două reuniuni consecutive ale Comitetului. În acest caz, secretariatul va notifica instituţia vizată şi va solicita o nouă nominalizare.
(4) La întâlnirile Comitetului pot participa, în cadrul anumitor şedinţe, în funcţie de tematica de discuţie, specialişti în domeniu din cadrul unor ministere, instituţii/unităţi sanitare etc., în calitate de invitaţi, fără drept de vot.
ART. 3
Principalele atribuţii ale Comitetului sunt prevăzute la art. 21 din Legea nr. 3/2021 privind prevenirea, diagnosticarea şi tratamentul infecţiilor asociate asistenţei medicale din unităţile medicale şi din centrele rezidenţiale pentru persoanele adulte aflate în dificultate din România.
ART. 4
Comitetul analizează documentele elaborate în cadrul grupului de experţi prevăzut la art. 1 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 926/2022 şi pune la dispoziţia acestuia informaţiile necesare desfăşurării activităţii.
ART. 5
(1) Preşedintele îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) convoacă reuniunile Comitetului şi conduce lucrările acestuia;
b) aprobă agenda reuniunilor Comitetului;
c) aprobă materialele ce urmează a fi transmise membrilor Comitetului, în vederea dezbaterii acestora în cadrul reuniunilor;
d) aprobă, după caz, lista invitaţilor la reuniunile Comitetului;
e) semnează minutele şedinţelor şi hotărârile Comitetului şi asigură verificarea modului de implementare a activităţilor prevăzute de acestea;
f) prezintă ministrului sănătăţii raportul anual de implementare a Planului naţional de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;
g) reprezintă Comitetul în relaţiile cu terţii.
(2) Vicepreşedintele îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) este înlocuitorul de drept al preşedintelui Comitetului, în absenţa acestuia, exercitând toate atribuţiile conferite preşedintelui Comitetului;
b) îndeplineşte atribuţiile care îi sunt delegate de către preşedintele Comitetului.
ART. 6
(1) Secretariatul Comitetului este asigurat de către personalul desemnat din cadrul Direcţiei generale sănătate publică şi programe de sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii.
(2) La solicitarea preşedintelui, secretariatul îndeplineşte următoarele activităţi:
a) asigură măsurile organizatorice privind convocarea Comitetului în condiţiile stabilite prin prezentul regulament;
b) propune preşedintelui Comitetului structura şi conţinutul agendei reuniunilor;
c) pregăteşte şi transmite documentele şi materialele necesare convocării şi desfăşurării reuniunilor Comitetului;
d) primeşte şi distribuie propunerile şi comentariile transmise de membrii Comitetului sau de persoanele cu statut de invitat;
e) asigură evidenţa şi arhivarea documentelor primite de la membrii Comitetului sau, după caz, de la persoanele cu statut de invitat;
f) întocmeşte minutele reuniunilor cu punctele de vedere şi recomandările propuse şi urmăreşte îndeplinirea acestora;
g) îndeplineşte orice alte activităţi legate de asigurarea bunei desfăşurări a activităţii Comitetului.
CAP. III
Organizarea şi funcţionarea reuniunilor de lucru
ART. 7
(1) Comitetul se întruneşte lunar, în cadrul reuniunilor de lucru ordinare şi ori de câte ori este necesar, în cadrul reuniunilor de lucru extraordinare, la convocarea preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui, precum şi la propunerea a cel puţin unei treimi din membrii acestuia, situaţie în care propunerea se transmite în scris secretariatului.
(2) Reuniunile Comitetului vor avea loc, de regulă, la sediul Ministerului Sănătăţii.
ART. 8
(1) Convocarea reuniunilor ordinare şi transmiterea invitaţiilor şi agendei către membri şi invitaţi se realizează de către secretariatul Comitetului, cu cel puţin 5 zile calendaristice înaintea datei reuniunii.
(2) Reuniunile Comitetului se pot desfăşura şi prin mijloace de comunicare la distanţă, respectiv prin corespondenţă electronică, cu asigurarea condiţiilor necesare pentru confirmarea identităţii participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidenţialitate a comunicaţiei şi, dacă este cazul, a votului, cu posibilitatea de exercitare a votului prin corespondenţă.
(3) Derularea şedinţei în modalităţile prevăzute la alin. (2) se face dacă în convocator este stabilită această modalitate de desfăşurare. În acest caz, prin convocator se stabileşte şi modalitatea concretă de derulare a şedinţelor prin mijloacele de comunicare la distanţă.
(4) Convocarea reuniunilor se face întotdeauna în scris, invitaţiile fiind transmise prin e-mail, cu precizarea datei, orei, a ordinii de zi, modalităţii de desfăşurare şi, dacă este cazul, a locului de desfăşurare şi a modalităţilor de acces recomandate.
(5) Reuniunile Comitetului nu au caracter public.
ART. 9
(1) Secretariatul va transmite membrilor şi invitaţilor Comitetului documentele supuse dezbaterii cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data reuniunii Comitetului, dar şi alte informaţii relevante cu privire la ordinea de zi.
(2) Propunerile membrilor de completare/modificare a agendei reuniunii se comunică secretariatului Comitetului în termen de 2 zile calendaristice de la data transmiterii documentelor supuse dezbaterii.
(3) La începutul fiecărei reuniuni se adoptă agenda şi se discută şi se aprobă minuta precedentei reuniuni a Comitetului.
(4) Minuta reuniunii, întocmită de secretariatul Comitetului, se transmite membrilor şi invitaţilor la reuniunea Comitetului în termen de 5 zile calendaristice de la data reuniunii.
(5) Observaţiile asupra minutei pot fi trimise secretariatului în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la transmiterea acesteia. Observaţiile sunt consemnate în anexa la minută şi sunt avute în vedere de secretariatul Comitetului la întocmirea textului final al minutei. Documentul final şi anexele sunt transmise membrilor şi invitaţilor la reuniunea Comitetului în cel mult 10 zile calendaristice de la data reuniunii.
ART. 10
(1) Reuniunile Comitetului se pot desfăşura numai în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul total al membrilor titulari/supleanţi. Dacă nu este întrunită această condiţie, reuniunea se reprogramează pentru o dată ulterioară care va fi comunicată de secretariatul Comitetului.
(2) Reuniunile reprogramate se vor desfăşura indiferent dacă este îndeplinită sau nu condiţia prevăzută la alin. (1).
(3) Deciziile în cadrul Comitetului se adoptă prin votul majorităţii simple de către membrii prezenţi.
(4) Membrii cu drept de vot sunt membrii titulari sau, în lipsa acestora, membrii supleanţi.
(5) Deciziile adoptate în cadrul reuniunii Comitetului sunt rezumate într-o hotărâre a Comitetului redactată de către secretariat şi semnată de preşedinte. Hotărârile Comitetului se transmit de către secretariatul acestuia Ministerului Sănătăţii, tuturor membrilor Comitetului, precum şi altor responsabili desemnaţi pentru îndeplinirea acestora, în cel mult 10 zile calendaristice de la data reuniunii.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: