Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 24 februarie 2021  de organizare şi funcţionare al Comitetului consultativ în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 24 februarie 2021 de organizare şi funcţionare al Comitetului consultativ în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară

EMITENT: Ministerul Afacerilor Externe
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 712 din 19 iulie 2021
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 596/665/70/3.817/497/700/3.602/C/20/15.675/2.039/2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 712 din 19 iulie 2021.
──────────
    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi de funcţionare a Comitetului consultativ în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, denumit în continuare Comitetul consultativ, în conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 678/2017 pentru înfiinţarea Comitetului consultativ în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, denumită în continuare HG nr. 678/2017.

    ART. 2
    (1) Comitetul consultativ îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 3 din HG nr. 678/2017.
    (2) Membrii Comitetului consultativ pot prezenta preşedintelui Comitetului consultativ propuneri cu privire la elaborarea sau actualizarea Planului anual de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, suportate din bugetul propriu. Aceste propuneri sunt discutate în cadrul Comitetului consultativ, în conformitate cu prevederile art. 6 din prezentul regulament.

    ART. 3
    (1) Comitetul consultativ este format din reprezentanţi ai următoarelor instituţii:
    a) Ministerul Afacerilor Externe;
    b) Agenţia de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare (RoAid);
    c) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;
    d) Ministerul Afacerilor Interne;
    e) Ministerul Educaţiei;
    f) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale;
    g) Ministerul Finanţelor;
    h) Ministerul Justiţiei;
    i) Departamentul pentru Românii de Pretutindeni.

    (2) Conducerea fiecăreia dintre instituţiile menţionate la alin. (1) desemnează câte un membru în cadrul Comitetului consultativ, cu rang de secretar de stat, respectiv director general în cazul RoAid, precum şi câte un membru supleant, la nivel de director general, director sau echivalent al acestuia. Desemnarea membrilor şi a membrilor supleanţi în Comitetul consultativ, precum şi coordonatele de contact ale acestora se notifică în scris, prin fax sau poştă electronică, secretariatului tehnic al Comitetului consultativ.
    (3) Înlocuirea de către o instituţie menţionată la alin. (1) a membrului sau a membrului supleant în Comitetul consultativ se notifică secretariatului tehnic cu cel puţin 5 zile calendaristice anterior şedinţei ordinare sau extraordinare la care participă noul membru sau membru supleant.

    ART. 4
    Funcţia de preşedinte al Comitetului consultativ este exercitată de secretarul de stat care reprezintă Ministerul Afacerilor Externe, în conformitate cu art. 4 din HG nr. 678/2017.

    ART. 5
    (1) Secretariatul tehnic al Comitetului consultativ este asigurat de Agenţia de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare, prin membri ai acesteia desemnaţi de directorul general al agenţiei.
    (2) Secretariatul tehnic are următoarele atribuţii:
    a) pregăteşte şedinţele Comitetului consultativ şi asistă membrii Comitetului consultativ pe parcursul şedinţelor acestuia;
    b) transmite membrilor Comitetului consultativ convocarea la şedinţe, în baza dispoziţiei preşedintelui Comitetului consultativ;
    c) transmite persoanelor care nu sunt membre ale Comitetului consultativ, dar care urmează să participe la şedinţele Comitetului consultativ, invitaţiile de participare;
    d) asigură fluxul de informaţii între instituţiile reprezentate în Comitetul consultativ;
    e) gestionează documentele de lucru ale Comitetului consultativ;
    f) solicită membrilor Comitetului consultativ propuneri de puncte ale ordinii de zi şi întocmeşte proiectul de ordine de zi pentru şedinţele acestuia; ulterior întocmirii, transmite membrilor Comitetului consultativ proiectul de ordine de zi a şedinţei;
    g) redactează documentul intitulat „Concluziile şi deciziile şedinţei“ al Comitetului consultativ şi toate documentele emise de acesta;
    h) înregistrează şi ţine evidenţa tuturor documentelor înaintate Comitetului consultativ sau emise de acesta şi răspunde de arhivarea acestora;
    i) în cazul şedinţelor în care se dezbat informaţii clasificate, se asigură că participanţii sunt autorizaţi pentru acces potrivit cu nivelul de clasificare al acestora;
    j) asigură servicii de traducere şi de interpretariat, în şi din limba engleză, dacă la şedinţele Comitetului consultativ participă reprezentanţi ai organizaţiilor internaţionale care nu cunosc limba română;
    k) îndeplineşte orice alte atribuţii legale conform dispoziţiilor preşedintelui Comitetului consultativ sau stabilite de Comitetul consultativ.


    ART. 6
    (1) Comitetul consultativ îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi extraordinare, în conformitate cu art. 7 alin. (1) din HG nr. 678/2017. În cazul şedinţelor ordinare, secretariatul tehnic transmite o adresă de convocare membrilor Comitetului consultativ cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data şedinţei.
    (2) Şedinţele extraordinare sunt convocate ori de câte ori este necesar, la solicitarea oricărui membru adresată secretariatului tehnic al Comitetului consultativ. Solicitarea include ordinea de zi propusă pentru şedinţa extraordinară convocată şi se transmite secretariatului tehnic prin oricare dintre mijloacele de comunicare prevăzute la alin. (7).
    (3) Solicitarea se consideră comunicată secretariatului tehnic:
    a) în ziua primirii mesajului, dacă aceasta este o zi lucrătoare, iar primirea mesajului a avut loc în timpul programului de lucru al secretariatului tehnic (intervalul orar 8,30-16,30);
    b) în prima zi lucrătoare care urmează datei primirii mesajului, dacă data primirii mesajului nu este o zi lucrătoare sau dacă acesta a fost primit în afara programului de lucru al secretariatului tehnic.

    (4) Secretariatul tehnic transmite o adresă de convocare membrilor Comitetului consultativ în cursul următoarei zile lucrătoare de la primirea solicitării, în condiţiile prevăzute la alin. (2). Şedinţa are loc în cel mult 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării.
    (5) Atât pentru şedinţele ordinare, cât şi pentru cele extraordinare, convocarea este însoţită de documentele pregătitoare necesare pentru formularea mandatului reprezentanţilor desemnaţi. În cazul şedinţelor extraordinare, o parte sau toate documentele pregătitoare se transmit cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data şedinţei.
    (6) Şedinţele Comitetului consultativ au loc la sediul desemnat de preşedintele Comitetului consultativ în consultare cu secretariatul tehnic şi care este comunicat membrilor Comitetului consultativ în momentul convocării.
    (7) Corespondenţa dintre secretariatul tehnic şi membrii Comitetului consultativ sau supleanţii acestora se desfăşoară în scris, prin fax sau poştă electronică.
    (8) Prin decizie a preşedintelui Comitetului consultativ, şedinţele ordinare şi cele extraordinare ale Comitetului consultativ se pot desfăşura, în mod excepţional, şi în format virtual, în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor acestuia. Comunicarea detaliilor tehnice privind organizarea şedinţei în format virtual este asigurată de secretariatul tehnic.

    ART. 7
    (1) La şedinţele Comitetului consultativ pot fi invitaţi, la propunerea oricărui membru al Comitetului consultativ, reprezentanţi ai altor instituţii publice, ai societăţii civile, ai organizaţiilor internaţionale, ai mediului academic şi ai sectorului privat.
    (2) Invitaţiile se transmit de către secretariatul tehnic, după notificarea prealabilă a tuturor membrilor Comitetului consultativ şi agrearea de către aceştia a propunerilor, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea şedinţei respective.

    ART. 8
    (1) Membrii şi membrii supleanţi ai Comitetului consultativ îşi exercită atribuţiile cu titlu gratuit.
    (2) Membrii şi membrii supleanţi ai Comitetului consultativ respectă în activitatea lor următoarele reguli de conduită:
    a) acţionează în interesul Comitetului consultativ, în concordanţă cu rolul şi obiectivele stabilite;
    b) iau decizii în interes public şi nu acţionează în scopul obţinerii de avantaje financiare sau alte beneficii pentru ei sau pentru alţii;
    c) declară la începutul oricărei reuniuni sau pe parcursul acesteia orice situaţie de conflict de interese în care s-ar putea afla în legătură cu un anumit subiect dezbătut;
    d) informează, după încheierea reuniunilor, instituţia pe care o reprezintă în legătură cu principalele chestiuni discutate şi deciziile luate;
    e) păstrează confidenţialitatea acelor informaţii prin a căror divulgare s-ar putea leza interesul legitim al oricărei instituţii, organizaţii sau persoane sau prin a căror utilizare privilegiată sar putea crea avantaje nelegitime;
    f) acţionează în conformitate cu deciziile Comitetului consultativ adoptate în condiţiile prezentului regulament;
    g) fac dovada autorizării accesului la informaţii clasificate, dacă este necesar;
    h) respectă libertatea opiniilor şi nu se lasă influenţaţi de considerente personale.


    ART. 9
    Neparticiparea membrilor sau a membrilor supleanţi la şedinţele Comitetului consultativ se notifică în scris, prin fax sau poştă electronică, secretariatului tehnic al Comitetului consultativ, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea convocării.

    ART. 10
    (1) Textul avizului consultativ al comitetului, prevăzut la art. 3 lit. b) şi c) din HG nr. 678/2017, se consemnează în documentul intitulat „Concluziile şi deciziile şedinţei“.
    (2) Invitaţii din partea altor instituţii publice, din partea societăţii civile, a organizaţiilor internaţionale, mediului academic şi sectorului privat care participă la întrunirile Comitetului consultativ nu sunt implicaţi în procesul de adoptare a deciziilor.

    ART. 11
    La începutul fiecărei şedinţe ordinare sau extraordinare se adoptă, prin consens, ordinea de zi a reuniunii.

    ART. 12
    (1) Rezultatul dezbaterilor Comitetului consultativ, inclusiv cu privire la avizele consultative solicitate comitetului, se consemnează în documentul intitulat „Concluziile şi deciziile şedinţei“.
    (2) În cazul în care Comitetul consultativ decide teme de rezolvat şi termene, consemnate ca atare în „Concluziile şi deciziile şedinţei“, acestea sunt preluate automat de toate instituţiile participante, fără a mai fi necesară trimiterea de adrese.
    (3) În situaţia în care o instituţie nu a fost reprezentată la şedinţă, temele de rezolvat şi termenele decise sunt aduse la cunoştinţa instituţiei respective printr-o adresă transmisă de secretariatul tehnic.
    (4) „Concluziile şi deciziile şedinţei“ se redactează de către secretariatul tehnic până la sfârşitul următoarei zile lucrătoare şi se aprobă de către preşedintele de şedinţă.
    (5) „Concluziile şi deciziile şedinţei“ se distribuie pentru semnare, în maximum 5 zile lucrătoare de la data şedinţei, către toţi membrii Comitetului consultativ, în scris sau prin intermediul poştei electronice.
    (6) Prin decizie a preşedintelui Comitetului consultativ, cu informarea membrilor Comitetului consultativ, documentul intitulat „Concluziile şi deciziile şedinţei“ se poate transmite spre informare, integral sau parţial, în funcţie de caz, şi altor instituţii, în scris, prin fax sau poştă electronică.

    ART. 13
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare poate fi modificat sau completat la propunerea membrilor Comitetului consultativ.
    (2) Propunerile de modificare a regulamentului sunt centralizate de secretariatul tehnic şi se analizează în cadrul şedinţelor ordinare ale Comitetului consultativ, care decide în privinţa oportunităţii promovării acestora. Decizia este consemnată în documentul intitulat „Concluziile şi deciziile şedinţei“.
    (3) În cazul unor modificări şi completări cu caracter urgent, preşedintele Comitetului consultativ convoacă o şedinţă extraordinară pentru analizarea acestora, în termen de 30 de zile de la primirea propunerilor.
    (4) Modificările şi completările aduse regulamentului de organizare şi funcţionare sunt aprobate prin ordin al conducătorilor ministerelor şi instituţiilor reprezentate în Comitetul consultativ.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016