Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 23 septembrie 2024  de organizare şi funcţionare al Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 23 septembrie 2024 de organizare şi funcţionare al Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1059 din 22 octombrie 2024
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 6.692 din 23 septembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.059 din 22 octombrie 2024.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    SECŢIUNEA 1
    Organizare
    ART. 1
    Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI) funcţionează potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 62/1999 privind înfiinţarea Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi a Cercetării Ştiinţifice Universitare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 150/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    UEFISCDI este instituţie publică cu personalitate juridică, având sediul central în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1. Poate avea unul sau mai multe sedii secundare fără personalitate juridică organizate conform prevederilor legale în vigoare.

    ART. 3
    UEFISCDI se subordonează administrativ Ministerului Educaţiei, denumit în continuare ME.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Misiune şi atribuţii
    ART. 4
    Misiunea UEFISCDI constă în asigurarea suportului administrativ şi logistic al activităţii comisiilor/consiliilor consultative ale ME/autorităţii de stat în domeniul cercetării-dezvoltării, cu atribuţii în domeniul învăţământului superior, cercetării ştiinţifice, dezvoltării şi inovării, precum şi desfăşurarea altor activităţi specifice privind implementarea în sistem descentralizat a proiectelor şi programelor privind învăţământul superior, de cercetare, dezvoltare, inovare şi antreprenoriat, cu finanţare naţională sau internaţională cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    ART. 5
    Comisiile consultative ale ME cu atribuţii în domeniul învăţământului superior, cercetării ştiinţifice, dezvoltării şi inovării sunt cele prevăzute în Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare: Comisia Naţională pentru Finanţarea Învăţământului Superior, denumită în continuare CNFIS, Comisia Naţională de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior, denumită în continuare CNSPIS, Comisia Naţională de Etică şi Management Universitar, denumită în continuare CNEMU, Comisia Naţională a Bibliotecilor Universitare, denumită în continuare CNBU, Comisia Naţională de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, denumită în continuare CNATDCU, precum şi alte comisii/consilii consultative legal constituite, inclusiv pentru perioada de tranziţie, consilii consultative ale ME definite de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    Pentru asigurarea suportului administrativ şi logistic al activităţilor executive ale comisiilor/consiliilor consultative ale ME/autorităţii de stat în domeniul cercetării-dezvoltării, UEFISCDI are următoarele atribuţii:
    a) asigură suportul administrativ şi executiv pentru comisiile/consiliile consultative ale ME/autorităţii de stat în domeniul cercetării-dezvoltării, conform regulamentelor de organizare şi funcţionare ale acestora, aprobate prin ordin de ministru;
    b) administrează şi gestionează resursele destinate activităţilor comisiilor/consiliilor, în conformitate cu deciziile fiecărei comisii/fiecărui consiliu, în condiţiile legii;
    c) asigură buna desfăşurare a activităţii curente a comisiilor/consiliilor în relaţiile cu ME, cu autoritatea de stat în domeniul cercetării-dezvoltării, cu instituţiile de cercetare, dezvoltare, inovare, de învăţământ superior şi cu alte organizaţii şi instituţii publice sau private.


    ART. 7
    (1) UEFISCDI asistă consiliile/comisiile din subordinea ME în aplicarea politicilor elaborate de ME, pe baza propunerilor acestora, şi gestionează bugetele asociate activităţilor lor.
    (2) La solicitarea autorităţii de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării asistă alte consilii/comisii din subordinea acesteia în conformitate cu mandatul primit.

    ART. 8
    (1) UEFISCDI conduce programe/subprograme/ tipuri de proiecte din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare şi al altor programe de finanţare a cercetării, dezvoltării, inovării şi antreprenoriatului, aprobate de către autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării sau alte organisme/organizaţii publice sau private din ţară sau străinătate.
    (2) Pentru aceste activităţi, UEFISCDI are următoarele atribuţii:
    a) elaborează pachetele de informaţii pentru desfăşurarea competiţiilor de proiecte, pentru programele şi subprogramele pe care le conduce, în vederea aprobării de către autoritatea de stat în domeniul cercetării-dezvoltării;
    b) asigură condiţiile materiale şi financiare necesare organizării competiţiilor de finanţare a proiectelor şi organizează competiţiile, pe baza contractului instituţional încheiat cu autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării sau cu alte organisme naţionale/internaţionale;
    c) asigură evaluarea şi monitorizarea proiectelor, asigurând şi realizând procesele operative necesare, conform legislaţiei în vigoare, pachetelor de informaţii aprobate şi procedurilor stabilite, pe baza contractului instituţional încheiat cu autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării;
    d) întocmeşte documentaţiile pentru alocarea resurselor financiare destinate proiectelor finanţate şi contractează şi finanţează proiectele selectate, pe baza contractului instituţional încheiat cu autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării sau cu alte organisme naţionale/internaţionale, conform legislaţiei în vigoare.


    ART. 9
    UEFISCDI poate desfăşura şi următoarele activităţi:
    a) conducerea în sistem descentralizat şi/sau implementarea unor proiecte de dezvoltare instituţională şi de sistem, referitoare la învăţământul superior, cercetare, dezvoltare, inovare sau antreprenoriat, cu finanţare naţională sau internaţională, cu avizul ME;
    b) oferirea de consultanţă şi asistenţă tehnică pentru elaborarea şi conducerea de proiecte în cadrul programelor interne şi internaţionale de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi stimulare a inovării;
    c) gestionarea resurselor financiare contractate prin programele de profil, naţionale şi internaţionale, pe care le conduce sau implementează, pe baza contractului instituţional încheiat cu autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării sau cu alte organisme naţionale/internaţionale;
    d) pregătirea şi perfecţionarea resurselor umane în domenii de conducere şi execuţie a proiectelor, prin organizarea de sesiuni de pregătire şi de formare continuă;
    e) diseminarea la nivel naţional şi internaţional a informaţiilor cu privire la programele pe care le conduce sau implementează;
    f) oferirea de consultanţă în găsirea de parteneri şi formarea de parteneriate pentru proiecte la programele internaţionale de cercetare, dezvoltare şi inovare;
    g) organizarea de manifestări ştiinţifice sau tehnice, editare - multiplicare, publicitate, precum şi alte servicii în corelare cu obiectul său de activitate;
    h) promovarea transferului tehnologic şi inovării în vederea sporirii competitivităţii economiei româneşti, în conformitate cu strategiile şi politicile naţionale elaborate de autorităţile publice de resort;
    i) colaborarea cu alte instituţii publice sau private, interne sau internaţionale, inclusiv cu organizaţii profesionale, în vederea îndeplinirii obiectului său de activitate;
    j) dezvoltarea şi implementarea proiectelor cu finanţare naţională şi internaţională, inclusiv strategice pentru învăţământ superior, cercetare, dezvoltare şi inovare;
    k) conducerea de programe şi proiecte de cercetare, dezvoltare, inovare şi antreprenoriat cu finanţare publică naţională sau internaţională, granturi SEE şi norvegiene, contribuţia elveţiană şi proiecte finanţate de Banca Mondială, precum şi alte asemenea, pe bază de act administrativ, contract de finanţare, protocol de colaborare, acord de delegare şi alte asemenea, încheiate cu instituţiile publice sau private, din ţară sau străinătate, cu principale activităţi: evaluare şi selecţie proiecte, negociere, contractare şi finanţare, verificare tehnică şi financiară, monitorizare şi evaluare;
    l) participarea în asociaţii şi organizaţii internaţionale;
    m) asigurarea activităţilor privind evaluarea proiectelor pentru competiţii organizate în cadrul unor programe/proiecte conduse de alte instituţii publice sau private, din ţară sau străinătate, pe bază de contract de finanţare, protocol de colaborare, acord de parteneriat, acord de delegare şi alte asemenea;
    n) dezvoltarea, administrarea şi întreţinerea de platforme informatice pentru managementul competiţiilor de proiecte, pentru facilitarea procesului de centralizare, raportare, analiză şi interoperare date privind sistemele naţionale de învăţământ superior, cercetare, inovare şi antreprenoriat, inclusiv pentru a facilita procesul de elaborare a politicilor bazate pe evidenţe (BrainMap, RUNIDAS, Study in Romania şi altele).
    o) alte activităţi stabilite de ME sau autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării ori prevăzute de legislaţia în vigoare.


    SECŢIUNEA a 3-a
    Personalul
    ART. 10
    Atribuţiile şi sarcinile personalului UEFISCDI se stabilesc prin fişe de post, anexe la contractele individuale de muncă.

    ART. 11
    Ocuparea posturilor se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    ART. 12
    (1) Pentru ocuparea funcţiei de director general, componenţa comisiei de concurs se stabileşte de către ministrul educaţiei.
    (2) Componenţa comisiilor de concurs pentru ocuparea funcţiilor de director general adjunct şi director direcţie se stabileşte de către ministrul educaţiei, la propunerea directorului general al UEFISCDI.
    (3) Componenţa comisiilor de concurs pentru ocuparea celorlalte posturi din cadrul UEFISCDI se stabileşte de către directorul general al UEFISCDI. Din componenţa comisiilor de concurs pot face parte şi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei sau autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.

    ART. 13
    Lista de personal, declaraţiile de interese şi de avere ale personalului, contractul instituţional încheiat cu autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării şi rapoartele prevăzute de contractul instituţional constituie informaţii de interes public şi se publică pe site-ul UEFISCDI.

    ART. 14
    (1) Pentru efectuarea lucrărilor de evaluare, monitorizare şi audit, UEFISCDI are dreptul să utilizeze, pe perioade determinate, colaboratori externi specialişti în domeniu, în calitate de experţi din ţară şi/sau străinătate, remuneraţi în condiţiile legii.
    (2) Pentru implementarea proiectelor/programelor finanţate din fonduri naţionale şi/sau internaţionale, inclusiv din bugetul propriu al Comisiei Europene sau altor organisme internaţionale, precum şi din fonduri europene nerambursabile, UEFISCDI poate înfiinţa posturi în afara organigramei a căror finanţare se va asigura în condiţiile şi din bugetele stabilite prin contract de finanţare, protocol de colaborare, acord de delegare şi alte asemenea. Ocuparea posturilor se va face în condiţiile şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Structura organizatorică şi statul de funcţii
    ART. 15
    Statul de funcţii este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.

    ART. 16
    Numărul maxim de posturi finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat este 120.

    ART. 17
    Structura organizatorică este prevăzută în anexa nr. 3 la ordin.

    ART. 18
    Serviciul finanţare proiecte de cercetare fundamentală şi dezvoltarea resurselor umane are următoarele atribuţii:
    a) implementează conducerea programelor/subprogramelor/ tipurilor de proiecte din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare destinate finanţării proiectelor de cercetare fundamentală şi de dezvoltare a resurselor umane;
    b) asigură suportul administrativ şi logistic al activităţilor executive ale consiliului coordonator al programelor de cercetare fundamentală şi de dezvoltare a resurselor umane din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare;
    c) are atribuţii în organizarea competiţiilor, monitorizarea şi evaluarea implementării proiectelor din cadrul mecanismelor financiare ale Spaţiului Economic European şi Norvegian;
    d) desfăşoară şi alte activităţi referitoare la cercetarea ştiinţifică, resursele umane de cercetare-dezvoltare şi infrastructura de cercetare, la cererea autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare sau ME;
    e) asigură evaluarea proiectelor pentru competiţii organizate în cadrul unor programe/proiecte conduse de alte instituţii publice sau private, din ţară sau străinătate pe bază de contract de finanţare, protocol de colaborare, acord de parteneriat, acord de delegare şi alte asemenea.


    ART. 19
    Serviciul finanţare proiecte de dezvoltare şi inovare are următoarele atribuţii:
    a) implementează conducerea programelor/subprogramelor/ tipurilor de proiecte din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare destinate finanţării proiectelor de dezvoltare şi inovare;
    b) asigură suportul administrativ şi logistic al activităţilor executive ale consiliului consultativ coordonator al programelor din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare dedicate finanţării proiectelor de dezvoltare şi inovare;
    c) are atribuţii în organizarea competiţiilor, monitorizarea şi evaluarea implementării proiectelor din cadrul mecanismelor financiare ale Spaţiului Economic European şi Norvegian;
    d) desfăşoară şi alte activităţi referitoare la dezvoltare, inovare şi antreprenoriat, inclusiv transfer tehnologic şi infrastructură de cercetare, la cererea autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare sau ME;
    e) asigură evaluarea proiectelor pentru competiţii organizate în cadrul unor programe/proiecte conduse de alte instituţii publice sau private, din ţară sau străinătate pe bază de contract de finanţare, protocol de colaborare, acord de parteneriat, acord de delegare şi alte asemenea.


    ART. 20
    Compartimentul finanţare proiecte de cooperare europeană şi internaţională are următoarele atribuţii:
    a) implementează conducerea programelor/subprogramelor/ tipurilor de proiecte din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare destinate finanţării proiectelor de cooperare europeană şi internaţională;
    b) asigură suportul administrativ şi logistic al activităţilor executive ale consiliului consultativ coordonator al programelor din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare;
    c) implementează proiecte finanţate în programele-cadru ale Uniunii Europene;
    d) desfăşoară şi alte activităţi referitoare la cooperarea ştiinţifică europeană şi internaţională, la cererea autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare sau ME;
    e) asigură evaluarea proiectelor pentru competiţii organizate în cadrul unor programe/proiecte conduse de alte instituţii publice sau private, din ţară sau străinătate pe bază de contract de finanţare, protocol de colaborare, acord de parteneriat, acord de delegare şi alte asemenea.


    ART. 21
    Direcţia învăţământ superior are următoarele atribuţii:
    a) realizează analize cantitative şi calitative privind învăţământul superior şi elaborează documentele-suport pentru fundamentarea propunerilor CNFIS şi CNSPIS;
    b) întocmeşte documentaţia pentru alocarea resurselor financiare de la bugetul de stat şi din alte venituri pentru finanţarea învăţământului superior, în conformitate cu deciziile CNFIS;
    c) organizează procesul de colectare şi verificare a datelor raportate la nivel instituţional pentru învăţământul superior;
    d) participă la elaborarea specificaţiilor pentru actualizarea/dezvoltarea sistemelor informatice-suport pentru învăţământul superior şi comisiile consultative, gestionate de UEFISCDI;
    e) asigură suportul administrativ şi logistic al activităţilor executive ale CNFIS, CNSPIS, CNATDCU, CEMU şi CNBU;
    f) asigură menţinerea relaţiilor interinstituţionale (universităţi, comisii ME) conform atribuţiilor sale;
    g) implementează proiecte de dezvoltare instituţională şi de sistem, cu finanţare naţională sau internaţională, în acord cu priorităţile naţionale şi internaţionale, cu avizul ME;
    h) sprijină ME şi comisiile consultative în monitorizarea eficienţei manageriale, a echităţii şi a relevanţei învăţământului superior pentru piaţa muncii prin sistemul de indicatori statistici de referinţă pentru învăţământul superior.


    ART. 22
    Direcţia învăţământ superior are în structură:
    a) Serviciul finanţare învăţământ superior;
    b) Serviciul analiză date instituţionale, secretariate comisii/consilii pentru învăţământul superior şi implementare programe şi proiecte în domeniul educaţiei.


    ART. 23
    (1) Serviciul finanţare învăţământ superior are următoarele atribuţii:
    a) participă la definirea structurii şi specificaţiilor datelor statistice necesare pentru analizele şi studiile coordonate de CNFIS;
    b) realizează analize cantitative şi calitative privind învăţământul superior în vederea fundamentării propunerilor CNFIS;
    c) participă la elaborarea documentelor, rapoartelor şi studiilor privind învăţământul superior, coordonate de CNFIS;
    d) la solicitarea CNFIS, poate participa la elaborarea şi implementarea metodologiilor de finanţare pentru învăţământul superior propuse de acesta;
    e) realizează activităţi de informare, comunicare şi promovare privind finanţarea învăţământului superior şi activitatea CNFIS;
    f) asigură datele/informaţiile necesare în vederea fundamentării propunerilor CNFIS cu privire la metodologiile de finanţare pentru învăţământul superior.

    (2) Serviciul analiză date instituţionale, secretariate comisii/consilii pentru învăţământul superior şi implementare programe şi proiecte în domeniul educaţiei are următoarele atribuţii:
    a) participă la definirea structurii şi specificaţiilor datelor statistice pentru învăţământ superior;
    b) organizează procesul de colectare şi verificare a datelor raportate la nivel instituţional pentru învăţământul superior;
    c) participă la elaborarea specificaţiilor pentru actualizarea/dezvoltarea sistemelor informatice suport pentru consiliile/comisiile consultative din învăţământul superior, gestionate de UEFISCDI;
    d) asigură menţinerea relaţiilor interinstituţionale (universităţi, comisii ME) în vederea colectării şi verificării datelor şi utilizării sistemelor informatice suport comisii;
    e) asigură suportul administrativ şi logistic al activităţilor executive ale CNFIS, CNSPIS, CNATDCU, CNEMU şi CNBU;
    f) participă la identificarea şi dezvoltarea de proiecte şi programe cu finanţare naţională sau internaţională în domeniul educaţiei;
    g) implementează proiecte de dezvoltare instituţională şi de sistem, cu finanţare naţională sau internaţională, în acord cu priorităţile naţionale şi internaţionale;
    h) implementează programe şi proiecte cu finanţare publică naţională şi/sau internaţională, inclusiv prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, pe bază de act administrativ, contract de finanţare, protocol de colaborare, acord de parteneriat, acord de delegare şi altele asemenea, încheiate cu instituţii publice sau private, din ţară sau străinătate, putând gestiona funcţiile de evaluare şi selecţie proiecte; negociere, contractare şi finanţare; verificare tehnică şi financiară, monitorizare şi evaluare.

    (3) Funcţiile mai sus menţionate pot fi realizate în colaborare cu alte structuri din cadrul UEFISCDI, în cazul în care sunt stabilite atribuţii specifice în acest sens.

    ART. 24
    Direcţia buget, finanţe, resurse umane, administrativ are în structură:
    a) Serviciul financiar-contabil;
    b) Compartimentul resurse umane;
    c) Compartimentul administrativ.


    ART. 25
    (1) Serviciul financiar-contabil are următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte bugetul anual şi fundamentează proiectul de buget în baza solicitărilor primite de la structurile organizatorice ale UEFISCDI;
    b) asigură activităţile privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, a patrimoniului aflat în administrare, a contului anual de execuţie şi a contractelor instituţionale încheiate cu autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării şi alte organisme naţionale şi internaţionale (inclusiv mecanismele financiare Spaţiul Economic European şi Norvegian, contribuţia elveţiană etc.), conform legislaţiei în vigoare;
    c) asigură înregistrarea cronologică şi sistematică, prelucrarea, publicarea şi păstrarea informaţiilor cu privire la poziţia financiară, performanţa financiară şi fluxurile de trezorerie, atât pentru cerinţele interne ale unităţii, cât şi pentru relaţiile cu ordonatorii de credite, organismele fiscale şi de control şi alţi utilizatori;
    d) elaborează planul anual de achiziţii al instituţiei, efectuează modificări ale acestuia şi monitorizează permanent achiziţiile conform planului aprobat, asigură organizarea achiziţiilor publice cu respectarea normelor legislative în vigoare, întocmeşte contractele de achiziţii publice şi actele adiţionale, elaborează strategia de contractare;
    e) asigură efectuarea controlului financiar preventiv propriu, organizarea şi funcţionarea operaţiunilor de angajare, lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor.

    (2) Compartimentul resurse umane are următoarele atribuţii:
    a) asigură implementarea politicilor de personal ale instituţiei;
    b) asigură evidenţa personalului şi a fluctuaţiei acestuia;
    c) implementează, menţine şi îmbunătăţeşte continuu sistemul de management al calităţii;
    d) asigură documentaţia privind plata drepturilor de natură salarială sau a altor venituri.

    (3) Compartimentul administrativ are următoarele atribuţii:
    a) asigură gestiunea bunurilor materiale ale instituţiei;
    b) stabileşte necesarul de cheltuieli materiale şi servicii pentru întreţinere;
    c) organizează arhiva instituţiei;
    d) organizează şi asigură controlul privind respectarea normelor de protecţie a muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor.


    ART. 26
    Compartimentul juridic, armonizare legislativă şi contencios are următoarele atribuţii:
    a) asigură consilierea juridică pentru toate activităţile specifice instituţiei;
    b) avizează şi contrasemnează acte cu caracter juridic emise de instituţie;
    c) reprezintă interesele instituţiei în faţa instanţelor judecătoreşti, a altor organe de jurisdicţie, precum şi în raporturile cu persoane juridice şi fizice, pe baza delegării atribuite de ordonatorul de credite.


    ART. 27
    Compartimentul comunicare şi relaţii internaţionale are următoarele atribuţii:
    a) creează şi evaluează imaginea publică a instituţiei;
    b) elaborează strategia şi planul anuale de comunicare şi relaţii publice instituţionale;
    c) asigură vizibilitatea activităţilor instituţiei prin intermediul canalelor de comunicare online, mass-media şi al conferinţelor de presă etc.;
    d) asigură promovarea cooperării şi schimbului de informaţii cu instituţii specializate din ţară şi străinătate în vederea creşterii vizibilităţii învăţământului superior şi cercetării româneşti la nivel internaţional, precum şi pentru încheierea unor noi acorduri de parteneriat cu agenţii de finanţate similare;
    e) asigură relaţia cu mass-media, organizează conferinţe de presă şi răspunde la sesizările şi cererile formulate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, în legătură cu propria activitate;
    f) organizează evenimente precum conferinţe, ateliere şi vizite de lucru, întâlniri ale comitetelor de program/consiliilor consultative, pe tematici ce vizează învăţământul superior, cercetarea şi inovarea;
    g) creează campanii pentru comunicarea ştiinţei şi implicarea cetăţenilor în activităţi de cercetare;
    h) asigură comunicarea internă între departamentele instituţiei.


    ART. 28
    Compartimentul informatică şi infrastructură suport are următoarele atribuţii:
    a) asigură dezvoltarea, administrarea şi mentenanţa sistemelor şi/sau platformelor informatice de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice aflate în gestiunea instituţiei;
    b) asigură accesibilitatea şi funcţionarea optimă a sistemelor informatice ale instituţiei;
    c) asigură integritatea, protecţia datelor şi a serviciilor oferite de sistemele şi platformele gestionate prin aplicarea politicilor de securitate, precum şi a politicilor de redundanţă şi rezilienţă în caz de dezastru sau forţă majoră;
    d) asigură suport tehnic pentru utilizatorii sistemelor şi platformelor informatice gestionate.


    ART. 29
    Compartimentul Centrul de politica ştiinţei şi scientometrie are următoarele atribuţii:
    a) asigură suportul scientometric în procesul de evaluare a editurilor, revistelor şi cărţilor şi în procesul de verificare a eligibilităţii în cadrul competiţiilor organizate de UEFISCDI;
    b) actualizează situaţia revistelor româneşti indexate/cotate ISI;
    c) calculează şi actualizează valorile principalilor indicatori utilizaţi în evaluarea scientometrică din România;
    d) asigură suportul tehnic în accesarea bazelor de date bibliografice şi bibliometrice;
    e) realizează studii şi analize scientometrice.


    ART. 30
    Serviciul Centrul de politici pentru învăţământ superior, ştiinţă, inovare şi antreprenoriat are următoarele atribuţii:
    a) implementează proiecte de dezvoltare instituţională şi de sistem, cu finanţare naţională sau internaţională, în acord cu priorităţile naţionale şi internaţionale;
    b) elaborează studii, analize şi rapoarte pentru învăţământul superior şi cercetare, dezvoltare şi inovare;
    c) participă la actualizarea specificaţiilor pentru sistemele informatice gestionate de UEFISCDI;
    d) organizează manifestări tehnico-ştiinţifice în vederea diseminării rezultatelor şi cunoştinţelor de specialitate la nivel naţional şi internaţional;
    e) gestionează procesele de evaluare, recenzare, tehnoredactare, editare şi publicare a volumelor şi publicaţiilor apărute la editura UEFISCDI Publishing House, precum şi site-ul http://editura.uefiscdi.ro;
    f) realizează din partea UEFISCDI pilotarea şi implementarea sistemului de monitorizare a angajabilităţii absolvenţilor de învăţământ superior, conform prevederilor Ordinului ministrului educaţiei nr. 4.504/2021 privind nominalizarea Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării ca instituţie responsabilă cu pilotarea sistemului de monitorizare a angajabilităţii absolvenţilor de învăţământ superior;
    g) asigură accesul UEFISCDI la informaţiile din registrul de evidenţă a salariaţilor, pentru realizarea interoperării cu platformele Ministerului Educaţiei în vederea urmăririi traseului profesional al absolvenţilor, conform Ordinului ministrului educaţiei nr. 4.504/2021;
    h) asigură accesul UEFISCDI la serviciile Ministerului Finanţelor prin sistemul informatic propriu PatrimVen în vederea obţinerii de informaţii cu privire la veniturile şi statutul ocupaţional al absolvenţilor de învăţământ superior, conform Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.619/2022 pentru aprobarea nominalizării Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării ca instituţie responsabilă cu accesarea serviciilor Ministerului Finanţelor prin sistemul informatic propriu PatrimVen;
    i) susţine activităţile de internaţionalizare a învăţământului superior prin elaborarea de analize, studii, rapoarte, policy brief-uri periodice, în vederea monitorizării evoluţiei în timp a internaţionalizării;
    j) contribuie la promovarea ofertei educaţionale din România, în colaborare cu Ministerul Educaţiei, Consiliul Naţional al Rectorilor, Ministerul Afacerilor Externe sau alte instituţii cu atribuţii în domeniu, prin: elaborarea de materiale promoţionale, implementarea de campanii de promovare, administrarea şi actualizarea periodică a platformelor dedicate (Study in Romania, platforma pentru bursele oferite de statul român prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe), participarea la târgurile internaţionale de promovare etc., susţinând eforturile de internaţionalizare ale universităţilor româneşti;
    k) diseminează documentaţia generală şi specifică cu privire la programul-cadru de cercetare-inovare al Uniunii Europene, pentru programele alocate, şi organizează activităţi de promovare şi informare pentru programul-cadru de cercetare-inovare al Uniunii Europene în vederea creşterii participării echipelor de cercetare din România la programele de cercetare ale Uniunii Europene;
    l) oferă suport privind ştiinţa deschisă (Open science) prin colaborarea şi asigurarea reprezentării în cadrul iniţiativelor naţionale şi internaţionale dedicate ştiinţei deschise, organizează activităţi de promovare/informare/training şi elaborează analize, materiale şi documente-suport pe tematici asociate, în corelare cu Planul naţional de cercetare-dezvoltare-inovare şi evoluţiile şi recomandările internaţionale în ceea ce priveşte ştiinţa deschisă;
    m) sprijină Ministerul Educaţiei în implementarea programelor naţionale prevăzute de legislaţia naţională.


    ART. 31
    Compartimentul Unitatea de implementare mecanisme financiare Spaţiul Economic European şi Norvegian şi Contribuţia Elveţiană are următoarele atribuţii:
    a) asigură implementarea mecanismelor financiare, în conformitate cu memorandumurile de înţelegere semnate la nivel de ţară, regulamentele privind implementarea mecanismelor, acordul de program şi legislaţia naţională aplicabilă;
    b) coordonează activitatea asociată mecanismelor de finanţare, realizată de personalul încadrat în celelalte structuri ale UEFISCDI cu atribuţii în implementarea mecanismelor;
    c) asigură comunicarea cu actorii implicaţi în derularea mecanismelor financiare;
    d) elaborează rapoartele anuale de activitate.


    ART. 32
    Compartimentul secretariat are următoarele atribuţii:
    a) asigură înregistrarea corespondenţei destinate instituţiei şi o prezintă conducerii instituţiei pentru înscrierea ordinelor rezolutive;
    b) urmăreşte reprimirea corespondenţei vizate de conducerea instituţiei, o înregistrează în registrul general de corespondenţă, o sortează şi o distribuie la structuri/persoane, conform ordinelor rezolutive;
    c) sprijină derularea activităţii curente a instituţiei.


    ART. 33
    Compartimentul protecţia datelor cu caracter personal şi integritate instituţională are următoarele atribuţii:
    a) organizează activitatea de protecţie a datelor cu caracter personal;
    b) urmăreşte aplicarea şi respectarea la nivelul instituţiei a prevederilor legale în legătură cu protecţia datelor cu caracter personal;
    c) elaborează documentaţia şi urmăreşte aplicarea normelor legale privind integritatea instituţională.


    ART. 34
    Compartimentul audit public intern este organizat conform prevederilor legale în vigoare

    ART. 35
    UEFISCDI, prin personalul propriu, asigură aplicarea şi respectarea normelor legale privind etica şi integritatea profesională.

    CAP. II
    Conducerea şi evaluarea
    SECŢIUNEA 1
    Prevederi generale
    ART. 36
    (1) UEFISCDI este condusă de un director general, ajutat de 2 directori generali adjuncţi şi 2 directori de direcţii.
    (2) UEFISCDI este sprijinită în desfăşurarea activităţilor de o structură denumită în continuare Comitet consultativ internaţional.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Comitetul consultativ internaţional
    ART. 37
    Comitetul consultativ internaţional este format din cel puţin 3 membri cu o experienţă profesională în mediul academic şi de cercetare recunoscută la nivel internaţional. Componenţa şi atribuţiile Comitetului consultativ internaţional sunt stabilite de către Ministerul Educaţiei, la propunerea UEFISCDI. Rolul Comitetului consultativ internaţional este acela de a contribui la creşterea vizibilităţii organizaţiei şi de a oferi sprijin în dezvoltarea organizaţională.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Conducerea UEFISCDI
    ART. 38
    (1) Conducerea UEFISCDI este asigurată de un director general, numit prin ordin al ministrului educaţiei în urma promovării concursului organizat pentru ocuparea postului, şi de 2 directori generali adjuncţi cu atribuţii specifice distincte pentru învăţământul superior şi pentru cercetare, dezvoltare, inovare, numiţi prin decizie a directorului general, în urma promovării concursului organizat în condiţiile legii.
    (2) Prin decizie a directorului general se stabilesc principalele atribuţii ale celor 2 directori generali adjuncţi.
    (3) Directorul general poate propune subiecte pe ordinea de zi a şedinţelor comisiilor/consiliilor, atunci când subiectele propuse au legătură cu activitatea UEFISCDI în relaţia cu acestea.

    ART. 39
    Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) asigură conducerea administrativă a instituţiei şi o reprezintă în relaţiile cu terţii;
    b) îndeplineşte obligaţiile prevăzute de lege în calitate de ordonator de credite;
    c) asigură coordonarea generală a proiectelor în vederea monitorizării procesului de asigurare a calităţii în implementarea proiectelor, corelarea între proiecte, asigurarea sustenabilităţii şi continuităţii instituţionale ale acestora;
    d) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de către ME, autoritatea de stat pentru domeniul cercetării-dezvoltării sau comisiile/ consiliile consultative, conform prevederilor legale în vigoare;
    e) are dreptul de a delega atribuţii, prin decizie, pe cale ierarhică, personalului din subordine.


    ART. 40
    În cazul în care postul de director general al UEFISCDI este vacant, până la ocuparea postului prin concurs, atribuţiile de ordonator de credite se deleagă către unul dintre directorii generali adjuncţi prin ordin de ministru.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Evaluarea
    ART. 41
    Activitatea directorului general al UEFISCDI este evaluată anual, în condiţiile legii, de către ME.

    ART. 42
    Activitatea personalului UEFISCDI se evaluează anual conform prevederilor legale în vigoare, iar persoanele a căror activitate este nesatisfăcătoare pot fi concediate, conform prevederilor art. 61 lit. d) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau reîncadrate pe o funcţie inferioară, prin decizie a directorului general.

    ART. 43
    Contractele individuale de muncă ale personalului UEFISCDI trebuie să includă clauze referitoare la evaluarea anuală şi implementarea prevederilor prezentului regulament, potrivit prevederilor din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 44
    Prevederile prezentului regulament se completează cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016