Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 23 decembrie 2011  de organizare si functionare al Directiei informare si relatii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 23 decembrie 2011 de organizare si functionare al Directiei informare si relatii publice

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 33 din 16 ianuarie 2012

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Direcţia informare şi relaţii publice este organizatã şi funcţioneazã în baza Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a Hotãrârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Direcţia informare şi relaţii publice, denumitã în continuare Direcţia, este unitate a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I., fiind specializatã în conceperea, organizarea, conducerea şi controlul activitãţilor de informare şi relaţii publice, transparenţã decizionalã, realizare a publicaţiilor, filmelor şi materialelor audiovizuale cu privire la domeniul specific, asistenţã religioasã, precum şi în analizarea permanentã a efectelor mediatice produse de misiunile şi acţiunile întreprinse de personalul M.A.I.
    (2) Direcţia este în coordonarea secretarului general al M.A.I. şi are în subordine directã Centrul Cultural al M.A.I. şi Centrul Multimedia.
    ART. 3
    (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Direcţia coopereazã cu celelalte structuri din aparatul central şi cu cele aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.
    (2) Diagrama relaţiilor Direcţiei este prezentatã în anexa nr. 1.

    CAP. II
    Organizarea direcţiei

    ART. 4
    (1) Direcţia are urmãtoarea structurã organizatoricã:
    1. conducerea;
    2. purtãtorul de cuvânt;
    3. Serviciul comunicare:
    a) Compartimentul relaţii cu presa;
    b) Compartimentul informare publicã;
    c) Compartimentul monitorizare şi analizã mass-media.
    4. Serviciul strategii de comunicare şi control:
    a) Compartimentul strategii şi campanii de comunicare;
    b) Compartimentul control şi pregãtire;
    c) Compartimentul suport informatic.
    5. Secţia de asistenţã religioasã
    6. Compartimentul documente clasificate şi secretariat
    (2) Organigrama Direcţiei este prevãzutã în anexa nr. 2.
    ART. 5
    Relaţiile în cadrul serviciilor Direcţiei sunt ierarhice, iar între servicii au caracter funcţional; cu celelalte structuri, Direcţia desfãşoarã relaţii de cooperare şi colaborare.
    ART. 6
    (1) Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor sale, Direcţia parcurge un ciclu funcţional ce angreneazã, în mod eşalonat şi diferenţiat - din punctul de vedere al responsabilitãţilor, elementele structurii proprii, Centrul Cultural al M.A.I. şi Centrul Multimedia - ca unitãţi subordonate, alte unitãţi ale aparatului central sau subordonate M.A.I.
    (2) Ciclul funcţional menţionat la alin. (1) se realizeazã prin instituirea de circuite informaţionale în plan vertical şi orizontal.
    ART. 7
    Direcţia coordoneazã, pe linie de specialitate, compartimentele şi personalul din instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I., cu atribuţii în domeniile aflate în competenţã.

    CAP. III
    Atribuţiile Direcţiei

    ART. 8
    Obiectivele generale ale Direcţiei sunt asigurarea unei informãri prompte, oportune şi corecte a societãţii civile cu privire la demersurile instituţionale şi la direcţiile de acţiune stabilite prin documente programatice implementate de M.A.I., precum şi coordonarea activitãţii de informare şi relaţii publice şi de asistenţã religioasã la nivelul M.A.I.
    ART. 9
    Atribuţiile generale ale Direcţiei sunt:
    a) asigurã creşterea gradului de informare a personalului M.A.I., a societãţii civile şi a tuturor celor interesaţi asupra stadiului şi evoluţiei acţiunilor M.A.I. pe linia exercitãrii atribuţiilor în domeniile administraţiei publice, respectiv ordinii, siguranţei publice şi securitãţii naţionale;
    b) obţine, pe baza comunicãrii cu alte instituţii, cu comunitãţile locale, cu reprezentanţii societãţii civile, suportul public necesar susţinerii efortului instituţional îndreptat spre îndeplinirea sarcinilor stabilite prin Programul de guvernare;
    c) asigurã suportul decizional pentru conducerea M.A.I., în ceea ce priveşte reflectarea în mijloacele de informare în masã a activitãţii structurilor instituţiei;
    d) stimuleazã, prin acţiuni şi proiecte de relaţii publice, un climat civic favorabil întãririi legalitãţii, combaterii corupţiei şi a infracţionalitãţii;
    e) asigurã realizarea unei imagini instituţionale, interne şi internaţionale, demne de importanţa şi rolul pe care le au în plan social M.A.I. şi structurile sale componente;
    f) iniţiazã demersuri pentru modernizarea cadrului organizatoric, în scopul creşterii eficienţei activitãţii de informare şi relaţii publice;
    g) perfecţioneazã continuu metodele de lucru, pentru cunoaşterea şi însuşirea tehnicilor de lucru necesare gestionãrii situaţiilor de crizã mediaticã;
    h) optimizeazã activitãţile de informare şi relaţii publice din M.A.I., în sensul atingerii standardelor în domeniu, în ceea ce priveşte acţiunile şi activitãţile desfãşurate de structuri similare/corespondente din Uniunea Europeanã;
    i) elaboreazã strategia M.A.I. în domeniul informare şi relaţii publice şi planurile aferente acesteia;
    j) asigurã informarea personalului M.A.I. în legãturã cu deciziile luate de conducerea M.A.I. care vizeazã personalul propriu, precum şi în legãturã cu activitãţile de interes public;
    k) promoveazã imaginea publicã a instituţiei pe plan intern şi extern şi asigurã modul de relaţionare cu societatea civilã şi cu structurile guvernamentale;
    l) asigurã publicarea pe site-ul oficial al M.A.I. a proiectelor de acte normative, în procedura de dezbatere publicã, potrivit prevederilor legale în vigoare privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã;
    m) asigurã accesul mass-mediei la şedinţele publice;
    n) asigurã transmiterea informaţiilor solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi comunicã din oficiu informaţiile de interes public ale instituţiei, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia informaţiilor clasificate;
    o) organizeazã, coordoneazã, conduce şi controleazã activitatea mijloacelor de informare în masã centrale, departamentale şi locale ale M.A.I., a compartimentelor de presã/imagine din structurile centrale şi teritoriale ale instituţiei, a activitãţii de asistenţã religioasã şi cultural-educative la nivelul întregii instituţii;
    p) asigurã identificarea mãsurilor necesare stabilirii unei relaţii eficiente cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masã, bazate pe echidistanţã, transparenţã şi deschidere;
    q) informeazã persoanele interesate cu privire la mãsurile luate de M.A.I. pentru combaterea infracţionalitãţii şi a corupţiei, în scopul asigurãrii vizibilitãţii activitãţilor desfãşurate de structurile M.A.I. specializate;
    r) organizeazã evenimente cu impact mediatic şi participã la astfel de acţiuni alãturi de reprezentanţi ai societãţii civile, organizaţii neguvernamentale, autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale etc.;
    s) participã la crearea cadrului instituţional necesar asigurãrii libertãţii de conştiinţã a personalului M.A.I.;
    t) asigurã asistenţa şi educaţia religioasã a personalului din structurile M.A.I.;
    u) exercitã atributele de coordonare, control şi evaluare a Centrului Cultural al M.A.I. şi Centrului Multimedia.

    CAP. IV
    Conducerea Direcţiei

    ART. 10
    Conducerea Direcţiei este asiguratã de director, ajutat de 2 directori adjuncţi.
    ART. 11
    (1) Directorul rãspunde în faţa conducerii M.A.I. de întreaga activitate pe care o desfãşoarã Direcţia.
    (2) Directorii adjuncţi, aflaţi în subordinea nemijlocitã a directorului, rãspund de planificarea, organizarea, desfãşurarea şi controlul activitãţii profesionale a serviciilor/compartimentelor coordonate. Directorul adjunct de la poziţia a doua din Statul de organizare va îndeplini şi atribuţiile funcţionarului de securitate.
    (3) Fişa postului directorului şi fişele posturilor directorilor adjuncţi sunt prezentate în anexele nr. 3, 4 şi 5.
    ART. 12
    (1) Directorul conduce întreaga activitate a Direcţiei, pe care o reprezintã în relaţiile cu conducerile celorlalte structuri ale M.A.I., potrivit competenţelor legale şi mandatului încredinţat de conducerea M.A.I.
    (2) Pentru aplicarea prevederilor actelor normative, directorul emite dispoziţii obligatorii pentru personalul din subordine.
    (3) În condiţiile legii, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa sau poate încredinţa mandatul de reprezentare directorilor adjuncţi sau altor persoane din subordine, dupã caz.
    ART. 13
    Directorul şi directorii adjuncţi coordoneazã şi controleazã activitatea profesionalã a personalului serviciilor/compartimentelor Direcţiei, respectiv al Centrului Cultural al M.A.I. şi al Centrului Multimedia şi analizeazã modul în care se îndeplinesc atribuţiile, obiectivele şi acţiunile prevãzute în Strategia de relaţii publice a M.A.I., în programele şi planurile de activitãţi şi acţiuni proprii.

    CAP. V
    Atribuţiile serviciilor şi compartimentelor din structura organizatoricã a Direcţiei

    SECŢIUNEA 1
    Atribuţiile purtãtorului de cuvânt

    ART. 14
    Purtãtorul de cuvânt are urmãtoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei:
    a) consiliazã conducerea Direcţiei în crearea unei imagini pozitive a instituţiei;
    b) coordoneazã activitatea purtãtorilor de cuvânt din instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.
    ART. 15
    Purtãtorul de cuvânt are urmãtoarele atribuţii specifice:
    a) întocmeşte proiecte de reacţie şi propune puncte de vedere ale instituţiei pe teme apãrute în mass-media sau care suscitã interesul mass-mediei;
    b) participã la organizarea conferinţelor de presã ale conducerii M.A.I.;
    c) dupã caz, participã la emisiuni radio-TV;
    d) îndrumã şi sprijinã activitatea purtãtorilor de cuvânt din instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.;
    e) prezintã conducerii Direcţiei puncte de vedere în domeniul de specialitate, viabile pentru soluţionarea unor probleme ce ar putea afecta imaginea instituţionalã ori pentru îmbunãtãţirea acesteia;
    f) pune la dispoziţia jurnaliştilor, în mod oportun, complet şi cu respectarea reglementãrilor privind protecţia informaţiilor clasificate, datele solicitate de aceştia;
    g) desfãşoarã, potrivit mandatului încredinţat, activitãţi de îndrumare, control şi evaluare a activitãţii de relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.;
    h) la solicitare, elaboreazã materiale documentare pentru ieşirile publice ale conducerii M.A.I.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Atribuţiile Serviciului comunicare

    ART. 16
    Serviciul comunicare are urmãtoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei:
    a) gestioneazã corect şi coerent imaginea publicã a instituţiei şi asigurã relaţionarea acesteia cu societatea civilã şi structurile statului de drept;
    b) asigurã publicarea pe site-ul oficial al M.A.I. a proiectelor de acte normative, în procedura de dezbatere publicã, potrivit prevederilor legale în vigoare privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã;
    c) asigurã accesul mass-mediei la şedinţele publice;
    d) sprijinã conducerea M.A.I. în exercitarea funcţiilor de comunicare internã specifice actului de conducere;
    e) elaboreazã materiale de o înaltã ţinutã profesionalã, care sã asigure prezentarea şi reflectarea în mijloacele de informare în masã a activitãţii desfãşurate de conducerea M.A.I., pe baza principiului bunei guvernãri;
    f) asigurã informarea personalului M.A.I. cu privire la dinamica rolului instituţiei în raport cu evoluţiile din societate, evidenţiind complexitatea şi importanţa activitãţilor specifice;
    g) utilizeazã sistemele de tehnologie a informaţiilor şi comunicaţii (TIC) ale M.A.I. cu sprijinul Direcţiei generale comunicaţii şi tehnologia informaţiei, în vederea asigurãrii accesului personalului M.A.I., la date de interes general privind politicile de resurse umane, asigurarea drepturilor materiale, salariale şi sociale, asigurarea de locuinţe şi alte aspecte care pot influenţa moralul, sãnãtatea, bunãstarea socialã, evoluţia profesionalã şi siguranţa acestuia;
    h) coopteazã specialişti ai Centrului Multimedia în proiectarea conceptualã a componentei de comunicare internã realizatã prin intermediul publicaţiilor instituţiei, al materialelor audiovideo, al producţiilor TV sau al celor cinematografice destinate pregãtirii profesionale, precum şi prin intermediul afişelor, posterelor, panourilor, avizierelor;
    i) asigurã informarea operativã a conducerii M.A.I. cu privire la informaţiile apãrute în mijloacele de informare în masã, cu impact la nivelul societãţii civile şi care conţin referiri cu privire la activitatea M.A.I.;
    j) asigurã suportul analitic necesar informãrii conducerii M.A.I. cu privire la modul în care mijloacele de informare în masã reflectã imaginea instituţionalã a M.A.I., a structurilor sale subordonate şi a personalului.
    ART. 17
    (1) Serviciul comunicare are urmãtoarele atribuţii specifice:
    a) asigurã suportul decizional conducerii Direcţiei şi/sau conducerii M.A.I., în domeniile din competenţã, prin întocmirea proiectelor de reacţie şi a punctelor de vedere instituţionale, pe teme reflectate în mijloacele de informare în masã sau care suscitã interesul acestora;
    b) organizeazã/participã la desfãşurarea conferinţelor de presã ale conducerii M.A.I.;
    c) acrediteazã jurnalişti pentru nivelul aparatului central al M.A.I.;
    d) asigurã relaţionarea cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masã, bazatã pe principiile echidistanţei şi transparenţei;
    e) sprijinã jurnaliştii, prin documentarea, în mod oportun, cu date şi informaţii din domeniile de activitate ale M.A.I., respectând legislaţia în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate;
    f) asigurã participarea reprezentanţilor mijloacelor de informare în masã la activitãţile cu impact mediatic organizate la nivelul aparatului central al M.A.I.;
    g) organizeazã şi desfãşoarã schimburi de experienţã cu structuri similare din instituţii publice cu care colaboreazã M.A.I.;
    h) organizeazã/participã la desfãşurarea unor seminare şi simpozioane cu conţinut specific, pe teme de interes public;
    i) asigurã convocãrile de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a purtãtorilor de cuvânt din structurile M.A.I.;
    j) elaboreazã sau, dupã caz, preia de la celelalte structuri ale M.A.I. materiale pentru pagina web a M.A.I.;
    k) promoveazã imaginea instituţiei în strãinãtate, prin intermediul mijloacelor de informare în masã internaţionale;
    l) promoveazã imaginea instituţionalã a M.A.I., prin participarea la activitãţi cu caracter public, organizate la nivelul structurilor centrale/teritoriale, precum şi la nivelul unor instituţii guvernamentale sau organisme neguvernamentale;
    m) asigurã mediatizarea subiectelor ce conţin referiri la activitatea instituţiei, informând conducerea M.A.I. cu privire la evoluţia temelor de interes;
    n) realizeazã, la solicitare sau din oficiu, analize periodice ale imaginii M.A.I. reflectate în presa scrisã şi audiovizualã;
    o) realizeazã, la solicitare sau din oficiu, evaluãri cantitative şi calitative punctuale, atât ale campaniilor de informare şi relaţii publice, cât şi ale unor activitãţi desfãşurate de M.A.I., reflectate în mijloacele de informare în masã;
    p) propune mãsurile necesare asigurãrii, la nivelul presei centrale, a unei reflectãri corecte a acţiunilor, mãsurilor şi poziţiilor instituţionale ale M.A.I.;
    q) constituie, gestioneazã şi utilizeazã baze proprii de date, conţinând informaţii referitoare la imaginea M.A.I., reflectatã în presa scrisã şi cea audiovizualã;
    r) participã la activitãţile de sprijin, îndrumare şi control pe probleme de informare şi relaţii publice la structuri din subordinea/coordonarea M.A.I.;
    s) întocmeşte proiecte de reacţie sau puncte de vedere ale instituţiei pe teme apãrute în mijloacele de informare în masã sau care suscitã interesul mijloacelor de informare în masã;
    t) gestioneazã situaţii de crizã mediaticã şi propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea imaginii instituţionale;
    u) gestioneazã imaginea publicã a instituţiei şi a conducerii acesteia, în plan intern/extern, şi asigurã relaţionarea acesteia cu societatea civilã, cu comunitãţile locale şi cu mijloacele de informare în masã;
    v) asigurã transparenţa activitãţilor conducerii M.A.I.;
    w) asigurã preluarea corectã şi prelucrarea cu celeritate a informaţiei de la nivelul decizional, în vederea transmiterii, pe circuitul informaţional descendent, a unui mesaj corect, coerent şi accesibil;
    x) valorificã în mod optim mijloacele şi canalele de comunicare, care asigurã circulaţia informaţiei între diferitele structuri ale M.A.I. aflate pe acelaşi nivel ierarhic şi participã la procesul de modernizare a acestora, în scopul instituirii şi permanentizãrii interacţiunii bazate pe coeziune şi conlucrare;
    y) organizeazã activitãţi de tip "Ziua Porţilor Deschise", în scopul unei reale deschideri instituţionale cãtre societatea civilã;
    z) valorificã experienţa internaţionalã în domeniile din competenţã, dobânditã prin relaţionarea cu structuri similare/corespondente din strãinãtate.
    (2) Serviciul comunicare are urmãtoarea componenţã:
    A. Compartimentul relaţii cu presa;
    B. Compartimentul informare publicã;
    C. Compartimentul monitorizare şi analizã mass-media.
    A. Compartimentul relaţii cu presa are urmãtoarele atribuţii:
    a) stabileşte şi permanentizeazã relaţii constructive cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masã, cu reprezentanţii instituţiilor publice şi private, cu reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale cu care M.A.I. coopereazã şi cu societatea civilã, bazate pe principiile echidistanţei şi transparenţei;
    b) participã la controale tematice organizate la instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.:
    c) creeazã baze de date cuprinzând principalele instituţii media din strãinãtate şi asigurã transmiterea cãtre acestea a comunicatelor/buletinelor informative de interes ale M.A.I.;
    d) creeazã şi actualizeazã baze de date privind ziariştii acreditaţi la M.A.I.;
    e) identificã acţiuni cu potenţial de impact mediatic derulate la nivelul M.A.I. şi formuleazã propuneri de mediatizare a acestora pe plan naţional şi internaţional;
    f) identificã parteneri de colaborare, în vederea îmbunãtãţirii imaginii M.A.I. în plan naţional şi internaţional, şi propune unele acţiuni comune, cu impact mediatic, cu aceşti parteneri;
    g) sprijinã documentarea jurnaliştilor care doresc sã realizeze materiale jurnalistice privind activitatea M.A.I.;
    h) realizeazã, cu sprijinul Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale, colaborãri în domeniul informare şi relaţii publice, cu structuri/personal din strãinãtate;
    i) elaboreazã materiale de presã privind activitatea M.A.I.;
    j) transmite, în timp optim, mijloacelor de informare în masã, în colaborare cu personalul specializat în domeniile informare şi relaţii publice din cadrul instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea M.A.I., informaţiile rezultate din activitatea acestora şi un mesaj unitar la nivel instituţional;
    k) implementeazã politici de informare şi relaţii publice ale instituţiei, în vederea îmbunãtãţirii imaginii M.A.I. în plan intern şi internaţional;
    l) colaboreazã cu personalul structurilor M.A.I. cu atribuţii pe linia informaţiilor de interes public/relaţiilor cu comunitatea, pentru respectarea întocmai a prevederilor legale în vigoare;
    m) aplicã dispoziţiile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã, cu completãrile ulterioare, şi gestioneazã problematica specificã, în scopul informãrii societãţii civile şi a mijloacelor de informare în masã;
    n) furnizeazã datele necesare actualizãrii paginii web în limba românã/limba englezã a instituţiei şi propune mãsurile ce se impun pentru îmbunãtãţirea formatului acesteia;
    o) organizeazã şi/sau participã la acţiuni de informare publicã, cu diferite categorii de personal, în diverse domenii de activitate, de exemplu, sesiuni de comunicãri ştiinţifice, simpozioane, lansãri de carte, vernisaje, expoziţii ş.a.;
    p) organizeazã întâlniri, oficiale sau informale, cu veterani de rãzboi, cadre în rezervã sau în retragere, la care pot fi invitaţi şi membrii familiilor acestora;
    q) elaboreazã şi posteazã pe site-ul M.A.I. comunicate şi buletine informative;
    r) elaboreazã, la solicitare, proiectele scrisorilor adresate de conducerea Direcţiei sau a M.A.I. personalului propriu ori al altor instituţii sau, dupã caz, unor terţe persoane.
    s) preia de la nivelul decizional şi prelucreazã, cu operativitate, informaţia transmisã, în vederea construirii şi introducerii în circuitul informaţional descendent a unui mesaj coerent şi accesibil;
    t) colaboreazã, cu aprobarea conducerii M.A.I., cu instituţiile de sondare a opiniei publice, prin identificarea temelor de actualitate şi/sau de interes pentru personalul M.A.I.
    B. Compartimentul informare publicã are urmãtoarele atribuţii:
    a) documenteazã, întocmeşte şi transmite, în termen legal, rãspunsurile la solicitãrile formulate în baza Legii nr. 544/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) întocmeşte documentaţia necesarã comunicãrii din oficiu a informaţiilor de interes public ale instituţiei;
    c) asigurã desfãşurarea procedurii de soluţionare a reclamaţiilor administrative formulate în temeiul Legii nr. 544/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) întocmeşte anual raportul privind accesul la informaţiile de interes public;
    e) întocmeşte şi publicã anual raportul privind transparenţa decizionalã în M.A.I.
    C. Compartimentul monitorizare şi analizã mass-media are urmãtoarele atribuţii:
    a) identificã, în presa internaţionalã, materiale ce vizeazã activitatea M.A.I.;
    b) asigurã monitorizarea fluxurilor informaţionale ale principalelor agenţii de presã/televiziuni de ştiri, informând conducerea M.A.I. cu privire la subiectele ce conţin referiri la instituţie şi, la cerere, asupra mediatizãrii altor aspecte de interes pentru domeniul de activitate al diferitelor structuri aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.;
    c) întocmeşte sinteza presei scrise şi audiovizuale, în baza rapoartelor de monitorizare, şi, ulterior, o prezintã conducerii M.A.I.;
    d) utilizeazã bazele de date ale Direcţiei, în vederea stabilirii valorilor principalilor indicatori de reflectare a imaginii M.A.I. în mijloacele de informare în masã, pe diferite intervale de timp;
    e) participã la activitãţi de control pe probleme de comunicare şi relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.;
    f) realizeazã, la cerere sau din oficiu, analize periodice ale imaginii M.A.I. reflectate în presa scrisã şi audiovizualã, pe care ulterior le distribuie beneficiarilor;
    g) realizeazã, la cerere sau din oficiu, evaluãri cantitative şi calitative punctuale, atât ale campaniilor de comunicare/relaţii publice, cât şi ale unor activitãţi desfãşurate de M.A.I., reflectate în mijloacele de informare în masã;
    h) identificã mãsurile necesare asigurãrii, la nivelul presei centrale, a unei reflectãri corecte, coerente, oportune şi obiective a acţiunilor/mãsurilor întreprinse/dispuse la nivelul M.A.I.;
    i) asigurã, la nivelul unitãţii, îndeplinirea atribuţiilor incidente domeniului securitate şi sãnãtate în muncã.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Atribuţiile Serviciului strategii de comunicare şi control

    ART. 18
    Serviciul strategii de comunicare şi control are urmãtoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei:
    a) asigurã cadrul normativ necesar desfãşurãrii activitãţilor din domeniul informare şi relaţii publice;
    b) proiecteazã documentele strategice ale M.A.I. în domeniile informare şi relaţii publice;
    c) asigurã dezvoltarea şi coordonarea sistemului de comunicare şi relaţii publice existent la nivelul M.A.I.;
    d) asigurã cadrul organizatoric necesar desfãşurãrii activitãţilor de pregãtire cu personalul de specialitate din structurile M.A.I.;
    e) planificã şi executã controale tematice la entitãţile M.A.I. pentru domeniile informare şi relaţii publice, potrivit planului de control şi mandatului aprobate de secretarul general al M.A.I.;
    f) propune conducerii M.A.I. încheierea, cu diferite organisme, a unor convenţii, protocoale şi alte asemenea documente privind domeniul informãrii şi relaţiilor publice;
    g) asigurã consultanţã calificatã pentru structurile de informare şi relaţii publice din M.A.I. şi alte unitãţi din aparatul central al M.A.I.;
    h) asigurã participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., la nivel instituţional, în domeniul de competenţã;
    i) asigurã suportul IT la nivelul Direcţiei, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice.
    ART. 19
    (1) Serviciul strategii de comunicare şi control are urmãtoarele atribuţii specifice:
    a) proiecteazã strategia şi conceptele strategice ale M.A.I. în domeniile informare şi relaţii publice, precum şi planurile de implementare a acestor activitãţi;
    b) elaboreazã anual proiectul planului de relaţii publice al M.A.I.;
    c) elaboreazã proiecte de acte normative interne privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor în domeniul informãrii şi relaţiilor publice;
    d) elaboreazã puncte de vedere motivate la proiectele de acte normative ale M.A.I., în domeniul din competenţã;
    e) iniţiazã sau participã la campanii de comunicare;
    f) avizeazã activitãţile de informare şi relaţii publice desfãşurate de unitãţile M.A.I.;
    g) participã la desfãşurarea activitãţilor de dezvoltare şi schimb de experienţã din domeniul de competenţã al Direcţiei;
    h) planificã şi executã controale tematice la entitãţile M.A.I. pentru domeniile informare şi relaţii publice potrivit planului de control şi mandatului aprobate de secretarul general al M.A.I.;
    i) participã la organizarea, planificarea şi desfãşurarea cursurilor de iniţiere în carierã, de capacitate/specializare pentru personalul din domeniul informare şi relaţii publice;
    j) organizeazã convocãrile de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a purtãtorilor de cuvânt din structurile M.A.I.;
    k) concepe şi elaboreazã documentaţia utilizatã pentru pregãtirea profesionalã, organizeazã şi susţine periodic cursuri de pregãtire profesionalã cu personalul de informare şi relaţii publice din unitãţile M.A.I.;
    l) asigurã participarea la acţiuni de reprezentare, seminare, simpozioane, cursuri, organizate în ţarã şi în afara ţãrii, cu aprobarea conducerii M.A.I.;
    m) propune conducerii M.A.I. încheierea de convenţii, protocoale şi alte asemenea documente privind domeniul propriu de activitate cu organismele precizate în diagrama de relaţii şi avizeazã documentele similare încheiate de unitãţile centrale ale M.A.I. cu diferite organisme;
    n) organizeazã şi coordoneazã campanii de comunicare;
    o) asigurã îmbunãtãţirea permanentã a site-urilor gestionate la nivelul Direcţiei.
    (2) Serviciul strategii de comunicare şi control are urmãtoarea componenţã:
    A. Compartimentul strategii şi campanii de comunicare;
    B. Compartimentul control şi pregãtire;
    C. Compartimentul suport informatic.
    A. Compartimentul strategii şi campanii de comunicare are urmãtoarele atribuţii:
    a) proiecteazã strategia şi conceptele strategice ale M.A.I. în domeniile informare şi relaţii publice, precum şi planurile de implementare a acestor activitãţi;
    b) elaboreazã anual proiectul planului de informare şi relaţii publice al M.A.I. şi monitorizeazã stadiul îndeplinirii acestuia;
    c) elaboreazã proiecte de acte normative interne privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor în domeniul informãrii şi al relaţiilor publice;
    d) iniţiazã proiecte de standarde şi proceduri în domeniile informare şi relaţii publice;
    e) elaboreazã puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative ale M.A.I., în domeniile din competenţa Direcţiei;
    f) avizeazã activitãţile de informare şi relaţii publice desfãşurate de unitãţile M.A.I. din punctul de vedere al încadrãrii acestora în strategia de comunicare a M.A.I.;
    g) planificã, organizeazã şi coordoneazã campanii de comunicare;
    h) asigurã concepţia de vizibilitate a M.A.I., prin proiectarea unor materiale de promovare, ca suport al campaniilor de comunicare desfãşurate la nivelul M.A.I.;
    i) participã la realizarea materialelor de promovare a imaginii M.A.I., prin utilizarea graficii computerizate;
    j) asigurã suportul decizional conducerii M.A.I., prin realizarea de studii, analize şi articole în domeniile informare şi relaţii publice;
    k) asigurã consultanţã calificatã pentru structurile de informare şi relaţii publice din inspectoratele generale, direcţii generale, structuri din subordinea M.A.I. şi alte unitãţi din aparatul central al acestuia;
    l) participã la activitãţile de control, consultanţã şi îndrumare în unitãţile centrale şi teritoriale ale M.A.I.;
    m) asigurã participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., în baza mandatului acordat, la activitãţile interdepartamentale, interministeriale şi/sau internaţionale aferente domeniului de competenţã;
    n) participã la desfãşurarea activitãţilor de dezvoltare şi schimb de experienţã din domeniul de competenţã al Direcţiei;
    o) realizeazã proiecte de convenţii, protocoale şi alte asemenea documente de cooperare cu organismele precizate în diagrama de relaţii şi avizeazã documentele similare încheiate de unitãţile centrale ale M.A.I. cu diferite organisme.
    B. Compartimentul control şi pregãtire are urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã proiectul Planului de îndrumare şi control al Direcţiei în domeniile informare şi relaţii publice, la nivelul M.A.I., şi desfãşoarã activitãţi specifice potrivit acestuia;
    b) desfãşoarã activitãţi de control, consultanţã şi îndrumare în unitãţile centrale şi teritoriale ale M.A.I., privind aplicarea actelor normative generale şi interne;
    c) participã la organizarea, planificarea şi desfãşurarea cursurilor de iniţiere în carierã, precum şi a cursurilor de capacitate/specializare pentru întreg personalul din domeniul informare şi relaţii publice din unitãţile M.A.I.;
    d) organizeazã convocãrile de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a purtãtorilor de cuvânt din structurile M.A.I.;
    e) concepe şi elaboreazã documentaţia utilizatã pentru pregãtirea profesionalã, organizeazã şi susţine periodic cursuri de pregãtire profesionalã cu personalul de informare şi relaţii publice din unitãţile M.A.I.;
    f) organizeazã simpozioane, mese rotunde, convocãri, pe probleme din domeniile informare şi relaţii publice, în cadrul programelor de pregãtire a personalului M.A.I. cu atribuţii în aceste domenii;
    g) elaboreazã proiectul Planului de relaţii internaţionale al Direcţiei;
    h) participã, potrivit Planului de relaţii internaţionale al Direcţiei, la întruniri internaţionale;
    i) elaboreazã puncte de vedere, motivate, la proiectele de acte normative ale M.A.I., în domeniile din competenţa Direcţiei;
    j) participã la realizarea materialelor de promovare a imaginii M.A.I. prin utilizarea graficii computerizate;
    k) asigurã consultanţã calificatã pentru structurile de informare şi relaţii publice din inspectoratele generale, direcţii generale, structuri din subordinea M.A.I. şi alte unitãţi din aparatul central al acestuia;
    l) asigurã participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., în baza mandatului acordat, la activitãţile interdepartamentale, interministeriale şi/sau internaţionale aferente domeniului de competenţã.
    C. Compartimentul suport informatic
    a) concepe, realizeazã şi administreazã site-urile web gestionate la nivelul Direcţiei, în colaborare cu personalul de specialitate;
    b) asigurã realizarea materialelor de promovare a imaginii M.A.I. prin utilizarea graficii computerizate;
    c) administreazã serverul web care gãzduieşte site-urile aparţinând Direcţiei, în colaborare cu Direcţia generalã pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei;
    d) actualizeazã paginile site-ului web al M.A.I., conform metodologiei aprobate de conducerea M.A.I.;
    e) prezintã propuneri de implementare a politicilor de relaţii publice la nivelul instituţiei, în spaţiul virtual;
    f) realizeazã site-uri specializate (forumuri, bloguri etc.), precum şi alte instrumente de comunicare virtualã;
    g) identificã şi evalueazã cãile şi mijloacele de informare şi sensibilizare a opiniei publice, în spaţiul virtual.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Atribuţiile Secţiei de asistenţã religioasã

    ART. 20
    Secţia de asistenţã religioasã, denumitã în continuare Secţia, îşi desfãşoarã activitatea în baza Legii nr. 195/2000 privind constituirea şi organizarea Clerului militar, precum şi a regulamentelor şi instrucţiunilor în vigoare, şi reprezintã M.A.I. în relaţiile cu Biserica Ortodoxã Românã, cultele şi asociaţiile religioase din stat, cu organismele similare care au atribuţii în domeniul asistenţei religioase, atât din ţarã, cât şi în plan internaţional.
    ART. 21
    Secţia are urmãtoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei:
    a) conduce, coordoneazã şi controleazã activitatea de asistenţã religioasã din M.A.I.;
    b) asigurã, potrivit Constituţiei României, republicate, respectarea libertãţii de conştiinţã a personalului M.A.I., precum şi pãstrarea tradiţiilor morale, de credinţã şi spiritualitate;
    c) asigurã desfãşurarea activitãţilor pastorale, duhovniceşti, moral-educative, liturgice şi de ceremonial, în beneficiul personalului instituţiei, precum şi al familiilor acestuia.
    ART. 22
    Secţia are urmãtoarele atribuţii specifice:
    a) coopereazã cu Patriarhia şi eparhiile locale, cu celelalte biserici, culte sau asociaţii religioase din stat, în vederea asigurãrii asistenţei religioase pentru toate categoriile de personal, indiferent de confesiune, asigurând dreptul constituţional al persoanei la împãrtãşirea liberã şi neîngrãditã a unei credinţe;
    b) iniţiazã şi organizeazã simpozioane, convocãri pe probleme de asistenţã/educaţie moral-religioasã, în cadrul programelor de pregãtire continuã a personalului la nivelul M.A.I.;
    c) elaboreazã studii şi articole cu conţinut spiritual şi moral-religios pentru uzul personalului M.A.I.;
    d) formuleazã propuneri, pe linia de competenţã, la Planul de relaţii internaţionale al Direcţiei şi participã la astfel de activitãţi din domeniul asistenţei religioase;
    e) coopereazã cu structuri de profil din Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Justiţiei, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Protecţie şi Pazã, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, pe linia asistenţei/educaţiei moral-religioase;
    f) iniţiazã proiecte de ordine, instrucţiuni şi regulamente privind aplicarea legilor şi a celorlalte acte normative în domeniul asistenţei religioase din M.A.I.;
    g) colaboreazã cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masã, scrise şi audiovizuale, în scopul informãrii societãţii civile asupra modului de desfãşurare a activitãţilor de asistenţã/educaţie moral-religioasã în cadrul M.A.I.;
    h) efectueazã controale tematice privind modul de aplicare a prevederilor instrucţiunilor specifice, pe linia asistenţei/educaţiei moral-religioase, în structurile M.A.I., urmãrind organizarea şi desfãşurarea acestor activitãţi, asigurarea protecţiei spirituale a personalului, respectarea drepturilor şi libertãţilor de conştiinţã ale persoanei, acordând îndrumare şi sprijin de specialitate;
    i) întocmeşte informãri anuale privind activitatea desfãşuratã în domeniul asistenţei/educaţiei moral-religioase creştin-ortodoxe, care sunt aduse la cunoştinţa Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române;
    j) avizeazã dosarele preoţilor, pastorilor şi deservenţilor de cult recomandaţi pentru a participa la concursurile de încadrare în structurile M.A.I.;
    k) organizeazã anual întâlniri metodologice de specialitate cu preoţii (pastorii/deservenţii de cult) din sistemul de asistenţã religioasã al M.A.I.;
    l) acordã consultanţã canonicã şi de specialitate, pentru amenajarea unor lãcaşuri de cult în spaţiile puse la dispoziţie de structurile instituţiei;
    m) elaboreazã materiale documentare, predici, cateheze şi proiecte de programe dedicate Zilei Eroilor, sãrbãtorilor creştine şi celorlalte sãrbãtori religioase;
    n) desfãşoarã, împreunã cu celelalte servicii din Direcţie, unele activitãţi de documentare, îndrumare, sprijin şi control în planul muncii educative;
    o) efectueazã periodic vizite pastorale la persoanele reţinute în aresturile poliţiei, acordând asistenţã religioasã reţinuţilor de confesiune creştinã ortodoxã şi mediind pentru asigurarea asistenţei religioase celor de alte religii sau confesiuni, în cazul în care sunt asemenea solicitãri;
    p) realizeazã în unitãţile M.A.I. cicluri de conferinţe, întruniri, simpozioane, expoziţii cu tematicã religioasã, în vederea întãririi moralitãţii şi pãstrãrii tradiţiilor specifice;
    q) asigurã suportul de specialitate necesar bunei desfãşurãri a acţiunilor umanitare iniţiate de conducerea M.A.I.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Atribuţiile Compartimentului documente clasificate şi secretariat

    ART. 23
    Compartimentul documente clasificate şi secretariat are urmãtoarele obiective, derivate din obiectivul general al Direcţiei:
    a) gestioneazã, conform reglementãrilor legale în vigoare, documentele ce conţin informaţii clasificate;
    b) desfãşoarã activitãţi de secretariat, potrivit dispoziţiilor legale incidente domeniului.
    ART. 24
    Compartimentul documente clasificate şi secretariat are urmãtoarele atribuţii specifice:
    a) primeşte, înregistreazã, distribuie, ţine evidenţa şi expediazã corespondenţa la nivelul Direcţiei;
    b) organizeazã evidenţa audienţelor acordate de cãtre conducerea Direcţiei;
    c) asigurã evidenţa, manipularea şi pãstrarea ordinelor, instrucţiunilor şi a altor acte normative cu caracter intern, gestionate la nivelul Direcţiei, şi verificã periodic existenţa acestora;
    d) centralizeazã şi întocmeşte informãri periodice privind activitãţile planificate şi desfãşurate la nivelul Direcţiei;
    e) organizeazã, la nivelul Direcţiei, evidenţa şi manipularea ştampilelor şi sigiliilor;
    f) coordoneazã activitãţile de îndosariere şi arhivare a documentelor din evidenţa unitãţii;
    g) întocmeşte, potrivit reglementãrilor interne, Dispoziţia zilnicã a directorului Direcţiei;
    h) gestioneazã, potrivit actelor normative în vigoare, declaraţii de avere şi de interese pentru personalul Direcţiei;
    i) întocmeşte lunar situaţia rãspândirilor personalului Direcţiei;
    j) gestioneazã evidenţa sesizãrilor, reclamaţiilor, cererilor şi petiţiilor adresate conducerii Direcţiei, urmãreşte soluţionarea în termen a acestora şi întocmeşte informãri periodice, potrivit reglementãrilor interne în vigoare;
    k) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor de lucru ale conducerii Direcţiei şi monitorizeazã executarea sarcinilor stabilite;
    l) aprovizioneazã personalul Direcţiei cu rechizite şi materiale consumabile necesare desfãşurãrii activitãţii curente;
    m) multiplicã documentele şi materialele necesare unitãţii, în conformitate cu dispoziţiile conducerii Direcţiei;
    n) gestioneazã evidenţa bunurilor materiale aflate în folosinţa personalului unitãţii;
    o) controleazã periodic, la nivelul serviciilor, modul în care se realizeazã evidenţa, întocmirea, pãstrarea şi circuitul documentelor, precum şi modul de lucru pe linia fondului arhivistic;
    p) îndeplineşte atribuţii specifice pe linia protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit actelor normative în vigoare;
    q) gestioneazã problematica privind resursele umane pentru personalul Direcţiei;
    r) elaboreazã documentele ofiţerului de serviciu pe Direcţie;
    s) gestioneazã problematica privind managementul operaţional.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 25
    Centrul Cultural al M.A.I. şi Centrul Multimedia, structuri aflate în subordinea Direcţiei, elaboreazã propriile regulamente de organizare şi funcţionare, care se aprobã potrivit actelor normative în vigoare.
    ART. 26
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul regulament.


    ANEXA 1
    la regulament

                         DIAGRAMA DE RELAŢII

--------------
    NOTĂ(CTCE)
    DIAGRAMA DE RELAŢII se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 16 ianuarie 2012, la pagina 22 (a se vedea imaginea asociatã).


    ANEXA 2
    la regulament

                              ORGANIGRAMA
                Direcţiei informare şi relaţii publice

--------------
    NOTĂ(CTCE)
    ORGANIGRAMA Direcţiei informare şi relaţii publice se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 16 ianuarie 2012, la pagina 23 (a se vedea imaginea asociatã).


    ANEXA 3
    la regulament

    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
    Direcţia informare şi relaţii publice

                           FIŞA POSTULUI

    A. Identificarea postului
    1. Compartimentul: conducerea Direcţiei informare şi relaţii publice (Direcţia)
    2. Denumirea postului: director
    3. Poziţia postului în statul de organizare: 1
    4. Relaţii cu alte posturi:
    4.1. relaţii ierarhice: este subordonat direct secretarului general adjunct al Ministerului Administraţiei şi Internelor (M.A.I.) şi are în subordine directã întregul personal al Direcţiei, precum şi pe şeful Centrului Cultural al M.A.I. şi şeful Centrului Multimedia;
    4.2. relaţii funcţionale: conduce întreaga activitate a Direcţiei şi coordoneazã activitatea Centrului Cultural al M.A.I. şi a Centrului Multimedia, precum şi a structurilor de relaţii publice din inspectoratele generale şi celelalte unitãţi ale M.A.I.;
    4.3. relaţii de control: controleazã activitatea personalului Direcţiei şi a structurilor subordonate, precum şi activitatea structurilor de profil din inspectoratele generale şi din instituţiile de învãţãmânt ale M.A.I.;
    4.4. relaţii de colaborare: colaboreazã pe probleme de interes comun - în conformitate cu actele normative în vigoare, ordinele şi protocoalele aprobate de ministrul administraţiei şi internelor - cu instituţiile şi organismele specializate în activitãţi similare, în scopul îndeplinirii atribuţiilor din domeniul de competenţã;
    4.5. relaţii de reprezentare: reprezintã M.A.I. în domeniul informãrii şi relaţiilor publice, în raporturile cu celelalte autoritãţi şi instituţii publice din ţarã şi strãinãtate; angajeazã Direcţia în raporturi cu persoane juridice şi fizice, situaţie în care poate da împuternicire de reprezentare altor persoane din subordine.
    5. Definirea sumarã a atribuţiilor postului:
    Directorul Direcţiei asigurã elaborarea, fundamentarea şi punerea în practicã a Strategiei de informare şi relaţii publice a Ministerului Administraţiei şi Internelor, organizeazã, coordoneazã, îndrumã, controleazã şi rãspunde de modul de aplicare a prevederilor legale din domeniul sãu de activitate în structurile instituţiei.
    B. Cerinţele postului
    1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie
    2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: -
    3. Pregãtirea necesarã ocupantului postului:
    3.1. pregãtire de bazã: licenţiat în ştiinţe juridice/jurnalism/sociologie;
    3.2. pregãtire de specialitate: studii postuniversitare sau masterat în ştiinţe juridice, comunicare publicã, sociologie, management în administraţia publicã sau marketing politic;
    3.3. alte cunoştinţe: orice alt curs corespunzãtor cerinţelor postului;
    3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de lucru cu documente clasificate;
    3.5. limbi strãine: o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã la nivel cel puţin bine.
    4. Experienţã:
    4.1. vechime în muncã, din care în M.A.I.: 5 ani/5 ani;
    4.2. vechime în specialitate: 7 ani;
    4.3. vechime în funcţii de conducere în M.A.I.: 5 ani;
    4.4. perioada pentru acomodarea cu cerinţele postului: 6 luni.
    5. Aptitudini şi abilitãţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de planificare, conducere, coordonare şi control), lucru sub presiunea timpului, diplomaţie, capacitate de analizã, sintezã, spirit de observaţie, abilitate, operativitate şi oportunitate în luarea deciziilor legale
    6. Atitudini necesare/comportament solicitat: sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trãsãturi pozitive de caracter, exigenţã, obiectivitate, spirit critic şi organizatoric, fermitate şi consecvenţã în acţiuni
    7. Parametri privind starea sãnãtãţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
    8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
    C. Condiţii specifice de muncã
    1. Locul de muncã: sediul unitãţii
    2. Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/sãptãmânã
    3. Deplasãri curente: conform atribuţiilor de serviciu
    4. Condiţii deosebite de muncã: stres, activitate sub presiunea timpului şi expunere la radiaţii electromagnetice
    5. Riscuri implicate de post: expunerea la radiaţiile electromagnetice
    6. Compensãri: sporuri salariale prevãzute de legislaţia în vigoare şi concediu de odihnã suplimentar
    D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului
    1. Sarcini, îndatoriri şi responsabilitãţi:
    a) conduce activitatea Direcţiei pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conform prevederilor legale;
    b) coordoneazã activitatea de elaborare şi actualizare a Strategiei de informare şi relaţii publice a Ministerului Administraţiei şi Internelor şi controleazã realizarea acesteia;
    c) participã la organizarea şi desfãşurarea conferinţelor de presã ale conducerii instituţiei;
    d) dispune efectuarea unor studii şi controale tematice pe domeniile din competenţã în structurile instituţiei;
    e) iniţiazã şi dezvoltã, prin unitatea specializatã, relaţii de colaborare internaţionalã cu structuri similare din alte ţãri, pe bazã de reciprocitate, în cadrul acordurilor guvernamentale şi ministeriale;
    f) prezintã periodic informãri, în şedinţele conducerii şi Colegiului M.A.I., cu principalele concluzii rezultate din activitatea de relaţii publice şi face propuneri pentru eficientizarea muncii în acest domeniu;
    g) convoacã, periodic sau când situaţia o impune, şefii serviciilor şi compartimentelor de relaţii publice din structurile M.A.I., în vederea stabilirii unor strategii, acţiuni şi sarcini comune, precum şi pentru analiza activitãţii desfãşurate şi executarea unor dispoziţii ale conducerii M.A.I., pe linie de informare şi relaţii publice;
    h) prezintã conducerii M.A.I. lunar analize ale activitãţilor de informare şi relaţii publice desfãşurate la nivelul instituţiei;
    i) rãspunde nemijlocit de întãrirea capacitãţii operative a Direcţiei, de aplicarea în practicã a planului de alarmare şi de actualizarea documentelor specifice de lucru;
    j) rãspunde de organizarea şi desfãşurarea pregãtirii continue a personalului Direcţiei în condiţii optime;
    k) rãspunde, potrivit competenţelor, de încadrarea posturilor din statul de organizare al Direcţiei cu personal corespunzãtor cerinţelor acestora;
    l) avizeazã numirea purtãtorilor de cuvânt/ofiţerilor de relaţii publice din structurile instituţiei;
    m) semneazã corespondenţa Direcţiei cu unitãţile M.A.I., cu alte autoritãţi sau instituţii publice, persoane juridice ori fizice;
    n) organizeazã şi desfãşoarã audienţe şi asigurã soluţionarea petiţiilor cetãţenilor, potrivit competenţelor;
    o) organizeazã şi conduce şedinţele de analizã ale conducerii Direcţiei privind stadiul îndeplinirii sarcinilor şi atribuţiilor ce revin serviciilor, birourilor şi compartimentelor unitãţii, stabilind mãsuri de eficientizare a activitãţi;
    p) aprobã planurile de activitãţi ale serviciilor din Direcţie, al Centrului Cultural al M.A.I. şi al Centrului Multimedia;
    q) participã ca invitat la şedinţele Colegiului M.A.I.;
    r) participã la şedinţele Comisiei de dialog social şi acţioneazã pentru respectarea parteneriatelor cu societatea civilã din perspectiva competenţelor proprii domeniului de activitate al Direcţiei;
    s) coordoneazã, îndrumã, controleazã şi rãspunde de modul de aplicare în M.A.I. a prevederilor legale din domeniul de competenţã.
    E. Standarde de performanţã asociate postului
    1. Indicatori cantitativi: asigurã îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilitãţilor ce revin Direcţiei şi postului pe care îl ocupã.
    2. Indicatori calitativi: asigurã un management performant al activitãţilor de informare şi relaţii publice, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului.
    3. Costuri: asigurã planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor specifice, cu respectarea şi încadrarea strictã în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop.
    4. Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru; alocã timp cu prioritate pentru activitãţi de proiectare strategicã, conducere şi control al activitãţilor de comunicare şi relaţii publice.
    5. Utilizarea resurselor: angreneazã personalul în activitãţi de concepţie, analizã şi sintezã; dezvoltã la subordonaţi sentimentul de loialitate faţã de instituţie şi integritate moralã.
    6. Mod de realizare: individual şi în echipã, în colaborare cu alte structuri ale aparatului central.

                      Titularul postului,
                       ................


    ANEXA 4
    la regulament

    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
    Direcţia informare şi relaţii publice
    Nr. ......... din .......

                                  AVIZAT
          Directorul general al Direcţiei generale de informaţii
                            şi protecţie internã
                          .......................

            FIŞA POSTULUI

    A. Identificarea postului
    1. Compartimentul: conducerea Direcţiei informare şi relaţii publice (Direcţia)
    2. Denumirea postului: director adjunct
    3. Poziţia postului în statul de organizare: 2
    4. Relaţii cu alte posturi:
    4.1. relaţii ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului Direcţiei. Coordonarea nemijlocitã a activitãţii structurilor unitãţii va fi stabilitã prin dispoziţie a directorului Direcţiei;
    4.2. relaţii funcţionale: coordoneazã activitatea de specialitate a structurilor din subordine, în vederea respectãrii prevederilor ordinelor ministrului administraţiei şi internelor, dispoziţiilor secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale directorului Direcţiei;
    4.3. relaţii de control: controleazã activitatea serviciilor Direcţiei pe care le coordoneazã, precum şi a structurilor de presã scrisã şi audiovizualã din unitãţile centrale, inspectoratele generale şi unitãţile teritoriale ale acestora şi din instituţiile de învãţãmânt ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I.;
    4.4. relaţii de reprezentare: reprezintã Direcţia, potrivit mandatului acordat, pentru fiecare caz în parte, de cãtre directorul Direcţiei.
    5. Definirea sumarã a atribuţiilor postului:
    Asigurã elaborarea, actualizarea şi aplicarea în practicã a strategiei în domeniile presã scrisã şi audiovizualã, la nivelul structurilor instituţiei. Este funcţionarul de securitate al Direcţiei.
    B. Cerinţele postului
    1. Categoria de personal care poate ocupa postul: ofiţer
    2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: -
    3. Pregãtirea necesarã ocupantului postului:
    3.1. pregãtire de bazã: licenţiat în domeniile: ştiinţe ale comunicãrii, drept sau ştiinţe administrative;
    3.2. pregãtire de specialitate: cursuri de masterat sau postuniversitare în specialitãţile: comunicare publicã, juridic, ştiinţe administrative, management sau administraţie publicã;
    3.3. alte cunoştinţe: -
    3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor:. autorizaţie de acces la documente clasificate secrete de stat, nivelul Strict Secret.
    3.5. limbi strãine: o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã la nivel cel puţin bine;
    4. Experienţã:
    4.1. vechime în muncã, din care în M.A.I.: 5 ani/5 ani;
    4.2. vechime în specialitate: 7 ani.
    4.3. vechime în funcţii de conducere în M.A.I.: 5 ani.
    4.4. Perioade de acomodare la cerinţele postului:
    5. Aptitudini şi abilitãţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de planificare, conducere, coordonare şi control), lucru sub presiunea timpului, diplomaţie, capacitate de analizã, sintezã, spirit de observaţie, operativitate şi oportunitate în luarea deciziilor legale
    6. Atitudini necesare/comportament solicitat: sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trãsãturi pozitive de caracter, exigenţã, obiectivitate, spirit critic şi organizatoric, fermitate şi consecvenţã în acţiuni, flexibilitate în gândire, stabilitate comportamentalã şi echilibru emotiv
    7. Parametrii privind starea sãnãtãţii somatice: apt pentru funcţii de conducere;
    8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
    C. Condiţii specifice de muncã
    1. Locul de muncã: sediul unitãţii
    2. Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/sãptãmânã
    3. Deplasãri curente: la analize, controale, evaluãri profesionale, conferinţe, simpozioane, festivitãţi cultural-artistice organizate în unitãţile şi structurile M.A.I. şi în afara acestuia, conform planificãrii aprobate de directorul Direcţiei
    4. Condiţii deosebite de muncã: stres, activitate sub presiunea timpului, expunere la radiaţii electromagnetice
    5. Riscuri implicate de post: expunerea la radiaţii electromagnetice
    6. Compensãri: sporuri salariale şi concedii suplimentare pentru lucrul sub efectul radiaţiilor electromagnetice
    D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului
    1. Sarcini, îndatoriri şi responsabilitãţi:
    a) elaboreazã şi supune aprobãrii conducerii unitãţii normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
    b) întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizãrii instituţiilor abilitate, iar dupã aprobare acţioneazã pentru aplicarea acestuia;
    c) coordoneazã activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;
    d) asigurã relaţionarea cu instituţia abilitatã sã coordoneze activitatea şi sã controleze mãsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
    e) monitorizeazã activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;
    f) consiliazã conducerea unitãţii în legãturã cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;
    g) informeazã conducerea unitãţii cu privire la vulnerabilitãţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune mãsuri pentru înlãturarea acestora;
    h) acordã sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificãrii persoanelor pentru care se solicitã accesul la informaţii clasificate;
    i) organizeazã activitãţi de pregãtire specificã a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
    j) asigurã pãstrarea şi organizeazã evidenţa certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
    k) actualizeazã permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces;
    l) întocmeşte şi actualizeazã listele informaţiilor clasificate elaborate sau pãstrate în unitate pe clase şi niveluri de secretizare;
    m) prezintã conducãtorului unitãţii propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţã deosebitã pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, dupã caz, solicitã sprijinul instituţiilor abilitate;
    n) efectueazã, cu aprobarea conducerii unitãţii, controale privind modul de aplicare a mãsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate;
    o) exercitã ale atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii;
    p) coordoneazã activitatea de îndeplinire a sarcinilor ce revin serviciilor şi compartimentelor pe care le are în coordonare;
    q) contribuie la elaborarea şi actualizarea concepţiei privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor din domeniul specific;
    r) prezintã spre aprobare directorului Direcţiei documentele de organizare şi planificare a activitãţilor structurilor pe care le coordoneazã, precum şi acţiunile ce implicã cheltuieli materiale şi financiare;
    s) organizeazã şi conduce, sãptãmânal, şedinţe de lucru şi de analizã la nivelul structurilor coordonate;
    t) prezintã directorului Direcţiei propuneri privind recompensarea personalului subordonat care s-a evidenţiat în executarea sarcinilor;
    u) organizeazã, la ordin, şi conduce activitãţi de îndrumare, control şi evaluare a activitãţilor de comunicare la structurile din M.A.I.;
    v) concepe şi urmãreşte derularea programelor de cooperare în domeniile din competenţã, asigurând dezvoltarea sistemului relaţional;
    w) rãspunde de ordinea şi disciplina în cadrul serviciilor pe care le coordoneazã;
    x) prezintã periodic informãri/analize directorului Direcţiei privind activitatea profesionalã.
    E. Standarde de performanţã asociate postului
    1. Indicatori cantitativi: asigurã îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilitãţilor ce îi revin.
    2. Indicatori calitativi: asigurã un management performant al activitãţilor de relaţii publice, analizã mass-media, precum şi al celor din domeniul presei scrise şi audiovizuale.
    3. Costuri: asigurã planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor specifice, cu respectarea şi încadrarea strictã în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop.
    4. Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru; alocã timp cu prioritate pentru activitãţi de proiectare strategicã, îndrumare şi control al activitãţilor de comunicare publicã.
    5. Utilizarea resurselor: antrenarea personalului în activitãţi de concepţie, analizã şi sintezã; dezvoltarea la subordonaţi a sentimentului de loialitate faţã de instituţie şi a integritãţii morale.
    6. Mod de realizare: individual şi în echipã, în colaborare cu alte structuri ale aparatului central al M.A.I..

                             Director,
                         ...............

                       Titularul postului,
                      .....................


    ANEXA 5
    la regulament

    MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
    Direcţia informare şi relaţii publice

                        FIŞA POSTULUI

    A. Identificarea postului
    1. Compartimentul: conducerea Direcţiei informare şi relaţii publice (Direcţia)
    2. Denumirea postului: director adjunct
    3. Poziţia postului în statul de organizare: 3
    4. Relaţii cu alte posturi:
    4.1. relaţii ierarhice: este subordonat nemijlocit directorului Direcţiei. Coordonarea nemijlocitã a activitãţii structurilor unitãţii va fi stabilitã prin dispoziţie a directorului Direcţiei;
    4.2. relaţii funcţionale: coordoneazã activitatea de specialitate a structurilor din subordine, în vederea respectãrii prevederilor ordinelor ministrului administraţiei şi internelor, dispoziţiilor secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale directorului Direcţiei;
    4.3. relaţii de control: controleazã activitatea serviciilor Direcţiei pe care le coordoneazã, precum şi a structurilor de presã scrisã şi audiovizualã din unitãţile centrale, inspectoratele generale şi unitãţile teritoriale ale acestora şi din instituţiile de învãţãmânt ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I.;
    4.4. relaţii de reprezentare: reprezintã Direcţia, potrivit mandatului acordat, pentru fiecare caz în parte, de cãtre directorul Direcţiei.
    5. Definirea sumarã a atribuţiilor postului:
    Asigurã elaborarea, actualizarea şi aplicarea în practicã a strategiei în domeniile presã scrisã şi audiovizualã, la nivelul structurilor instituţiei.
    B. Cerinţele postului
    1. Categoria de personal care poate ocupa postul: ofiţer
    2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: -
    3. Pregãtirea necesarã ocupantului postului:
    3.1. pregãtire de bazã: licenţiat în domeniile: ştiinţe ale comunicãrii, drept sau ştiinţe administrative;
    3.2. pregãtire de specialitate: cursuri de masterat sau postuniversitare în specialitãţile: comunicare publicã, juridic, ştiinţe administrative, management sau administraţie publicã;
    3.3. alte cunoştinţe: -
    3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: autorizaţie de acces la documente clasificate secrete de stat, nivelul Strict Secret.
    3.5. limbi strãine: o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã la nivel cel puţin bine.
    4. Experienţã:
    4.1. vechime în muncã, din care în M.A.I.: 5 ani/5 ani;
    4.2. vechime în specialitate: 7 ani.
    4.3. vechime în funcţii de conducere în M.A.I.: 5 ani.
    4.4. Perioade de acomodare la cerinţele postului:
    5. Aptitudini şi abilitãţi necesare: manageriale (organizatorice, decizionale, de planificare, conducere, coordonare şi control), lucru sub presiunea timpului, diplomaţie, capacitate de analizã, sintezã, spirit de observaţie, operativitate şi oportunitate în luarea deciziilor legale.
    6. Atitudini necesare/comportament solicitat: sociabilitate, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), trãsãturi pozitive de caracter, exigenţã, obiectivitate, spirit critic şi organizatoric, fermitate şi consecvenţã în acţiuni, flexibilitate în gândire, stabilitate comportamentalã şi echilibru emotiv.
    7. Parametrii privind starea sãnãtãţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
    8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
    C. Condiţii specifice de muncã
    1. Locul de muncã: sediul unitãţii
    2. Programul de lucru: 8 ore/zi, 5 zile/sãptãmânã
    3. Deplasãri curente: la analize, controale, evaluãri profesionale, conferinţe, simpozioane, festivitãţi cultural-artistice organizate în unitãţile şi structurile ministerului şi în afara acestuia, conform planificãrii aprobate de directorul Direcţiei
    4. Condiţii deosebite de muncã: stres, activitate sub presiunea timpului, expunere la radiaţii electromagnetice
    5. Riscuri implicate de post: expunerea la radiaţii electromagnetice
    6. Compensãri: sporuri salariale şi concedii suplimentare pentru lucrul sub efectul radiaţiilor electromagnetice
    D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului
    1. Sarcini, îndatoriri şi responsabilitãţi:
    a) coordoneazã activitatea de îndeplinire a sarcinilor ce revin serviciilor, compartimentelor pe care le are în coordonare;
    b) contribuie la elaborarea şi actualizarea concepţiei privind organizarea şi desfãşurarea activitãţilor din domeniul specific;
    c) prezintã spre aprobare directorului Direcţiei documentele de organizare şi planificare a activitãţilor structurilor pe care le coordoneazã, precum şi acţiunile ce implicã cheltuieli materiale şi financiare;
    d) organizeazã şi conduce, sãptãmânal, şedinţe de lucru şi de analizã la nivelul structurilor coordonate;
    e) prezintã directorului Direcţiei propuneri privind recompensarea personalului subordonat care s-a evidenţiat în executarea sarcinilor;
    f) organizeazã, la ordin, şi conduce activitãţi de îndrumare, control şi evaluare a activitãţilor de comunicare la structurile din M.A.I.;
    g) concepe şi urmãreşte derularea programelor de cooperare în domeniile din competenţã, asigurând dezvoltarea sistemului relaţional;
    h) rãspunde de ordinea şi disciplina în cadrul componentelor pe care le coordoneazã;
    i) prezintã periodic informãri/analize directorului Direcţiei privind activitatea profesionalã.
    E. Standarde de performanţã asociate postului
    1. Indicatori cantitativi: asigurã îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilitãţilor ce îi revin.
    2. Indicatori calitativi: asigurã un management performant al activitãţilor de relaţii publice, analizã mass-media, precum şi al celor din domeniul presei scrise şi audiovizuale.
    3. Costuri: asigurã planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor specifice, cu respectarea şi încadrarea strictã în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop.
    4. Timp: îndeplineşte atribuţiile ce îi revin în timpul programului de lucru; alocã timp cu prioritate pentru activitãţi de proiectare strategicã, îndrumare şi control al activitãţilor de comunicare publicã.
    5. Utilizarea resurselor: antrenarea personalului în activitãţi de concepţie, analizã şi sintezã; dezvoltarea la subordonaţi a sentimentului de loialitate faţã de instituţie şi a integritãţii morale
    6. Mod de realizare: individual şi în echipã, în colaborare cu alte structuri ale aparatului central al M.A.I..

                               Director,
                             ............
                          Titularul postului,
                          ...................

                              ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016