Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 21.342 din 23 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 3 septembrie 2024.
──────────
CAP. I
Rolul, misiunea şi atribuţiile CNCS
ART. 1
Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice, denumit în continuare CNCS, este un organism consultativ la nivel naţional al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare MCID, fără personalitate juridică, alcătuit pe criterii de prestigiu profesional şi moral, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare şi inovare.
ART. 2
CNCS are misiunea de a sprijini MCID în îndeplinirea atribuţiilor sale din domeniul cercetării ştiinţifice, în îndeplinirea atribuţiilor de autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare, în coordonarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea activităţilor de cercetare ştiinţifică din România, în conformitate cu Strategia naţională de cercetare, inovare şi specializare inteligentă 2022-2027, denumită în continuare SNCISI, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 933/2022.
ART. 3
Scopul CNCS este de a asigura cadrul de consultare şi consensualizare pentru susţinerea excelenţei în cercetarea ştiinţifică, pentru atingerea şi sustenabilitatea masei critice de cercetători necesare pentru transformarea cercetării, dezvoltării şi inovării (CDI) într-un factor al creşterii economice şi pentru dezvoltarea unor organizaţii de cercetare performante.
ART. 4
CNCS îşi desfăşoară activitatea potrivit prevederilor prezentului regulament şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 5
(1) Întreaga activitate a CNCS se bazează pe corectitudine, principialitate şi responsabilitate.
(2) În derularea activităţilor sale CNCS va respecta reglementările legale în vigoare privind incompatibilităţile şi conflictele de interese.
(3) Constituie conflict de interese situaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi situaţia în care o persoană, membru al CNCS sau expert cooptat, analizează o solicitare ce implică persoane care se află în una dintre următoarele relaţii cu membrul CNCS sau cu expertul cooptat:
a) sunt soţi, afini sau rude până la gradul al III-lea inclusiv;
b) sunt angajate în aceeaşi unitate sau instituţie;
c) au colaborat în ultimii 5 ani, având publicaţii sau proiecte de cercetare-dezvoltare realizate în comun;
d) furnizează sau au furnizat membrului CNCS sau expertului cooptat, în ultimii 5 ani anteriori analizei, servicii ori foloase de orice natură.
(4) Membrii CNCS şi experţii cooptaţi au obligaţia de a raporta CNCS, respectiv preşedintelui acestuia, orice situaţie în care consideră că se află într-un conflict de interese, imediat după ce constată existenţa conflictului de interese, şi de a se recuza de la luarea hotărârilor sau deciziilor supuse direct conflictului de interese.
(5) Membrii CNCS şi experţii cooptaţi, persoanele nominalizate de către aceştia şi/sau care participă la şedinţe, precum şi personalul secretariatului CNCS au obligaţia păstrării confidenţialităţii asupra documentelor supuse dezbaterii şi poziţiilor exprimate pe parcursul acestora, cu excepţia acelor documente care sunt făcute publice.
(6) În momentul nominalizării, atât membrii CNCS, experţii cooptaţi, cât şi membrii secretariatului tehnic al CNCS vor semna o declaraţie de confidenţialitate.
(7) Nu pot fi membri CNCS următoarele categorii de persoane:
a) persoanele sancţionate definitiv pentru abateri de la etica cercetării sau universitară;
b) persoanele care au calitatea de demnitari şi membri ai structurilor de conducere ale partidelor politice, la toate nivelurile, pe durata exercitării mandatului;
c) persoanele care au suferit condamnări penale definitive pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni pentru care nu a intervenit reabilitarea;
d) persoanele care au avut calitatea de lucrător, informator sau colaborator al Securităţii, constatată prin hotărâre judecătorească definitivă.
(8) Membrii CNCS au obligaţia respectării normelor de bună conduită în activitatea CDI, aşa cum sunt reglementate la art. 50 din Legea nr. 183/2024.
ART. 6
(1) CNCS are următoarele atribuţii principale:
a) colaborează cu Prezidiul Academiei Române, cu Colegiul Consultativ pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare, cu Comisia Naţională de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare, cu Consiliul Naţional al Rectorilor şi cu academiile de ramură, în vederea stabilirii standardelor minimale pentru dobândirea gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare de CS II şi CS I, conform prevederilor art. 13 din Legea nr. 183/2024;
b) colaborează cu Academia Română, cu Colegiul Consultativ pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare, precum şi cu Comisia Naţională de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare în vederea stabilirii standardelor, criteriilor şi indicatorilor de calitate pentru cercetarea ştiinţifică;
c) auditează periodic, la solicitarea MCID sau din propria iniţiativă, cercetarea ştiinţifică din organizaţiile de cercetare din România. În situaţia în care CNCS decide să auditeze din propria iniţiativă cercetarea ştiinţifică dintr-o organizaţie de cercetare, preşedintele CNCS formulează, în vederea aprobării, o solicitare în acest sens, însoţită de motivele care stau la baza solicitării auditării, către ministrul cercetării, inovării şi digitalizării. În cazul aprobării solicitării, ministrul cercetării, inovării şi digitalizării emite un mandat care stabileşte limitele auditării. Auditarea nu se poate desfăşura în lipsa aprobării de către ministrul cercetării, inovării şi digitalizării;
d) participă la elaborarea pachetelor de informaţii pentru competiţii de proiecte de cercetare şi ia parte la procesul de evaluare a proiectelor în condiţiile stabilite în prezentul regulament de organizare şi funcţionare;
e) prezintă anual conducerii MCID un raport privind cercetarea ştiinţifică în învăţământul superior, precum şi performanţele organizaţiilor de cercetare, care va fi publicat pe paginile web ale MCID şi CNCS;
f) sprijină MCID în îndeplinirea atribuţiilor de autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare, în coordonarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea activităţilor de cercetare ştiinţifică din România, în conformitate cu SNCISI;
g) evaluează periodic revistele şi editurile ştiinţifice din România.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1), CNCS desfăşoară următoarele activităţi:
a) în calitate de organism de coordonare ştiinţifică desemnat de către MCID, sprijină implementarea tipurilor de proiecte aferente programelor şi subprogramelor din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare (PNCDI) privind cercetarea fundamentală şi de frontieră, formarea şi perfecţionarea resursei umane pentru cercetare şi a subprogramelor de cooperare internaţională axate pe cercetarea fundamentală sau pe dezvoltarea resurselor umane pentru cercetare, precum şi implementarea altor tipuri de proiecte stabilite prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării. În acest sens, CNCS:
(i) propune indicatorii de performanţă asociaţi instrumentelor de implementare din PNCDI;
(ii) analizează pachetele de informaţii elaborate de conducătorul de program şi elaborează rapoarte de analiză şi validare;
(iii) elaborează proceduri de evaluare a propunerilor de proiecte pentru competiţiile organizate şi de selectare a proiectelor propuse spre finanţare; poate asista conducătorul de program în procesul de negociere a contractelor pentru proiectele propuse spre finanţare;
(iv) elaborează criterii de selecţie a experţilor evaluatori şi validează registrul evaluatorilor pentru evaluarea propunerilor de proiecte şi monitorizarea proiectelor;
(v) elaborează proceduri pentru monitorizarea ştiinţifică a proiectelor finanţate în cadrul programelor coordonate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performanţă specifici acestor programe, inclusiv pentru identificarea şi certificarea situaţiilor ce se încadrează sub incidenţa eşecului în cercetare, aşa cum este acesta prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.188/2022 privind aprobarea Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare 2022-2027, cu modificările şi completările ulterioare;
b) identifică şi promovează instrumente pentru implementarea SNCISI şi acţionează pentru recunoaşterea şi încurajarea excelenţei conform standardelor şi bunelor practici utilizate în Spaţiul European al Cercetării sau în ţări avansate din punct de vedere ştiinţific şi tehnologic;
c) face propuneri pentru dezvoltarea de instrumente la nivelul MCID şi al conducătorilor de programe în vederea monitorizării, măsurării eficienţei şi impactului finanţării proiectelor prin competiţii „de jos în sus“, pentru domeniile de coordonare atribuite, în acord cu indicatorii şi ţintele stabilite pentru PNCDI;
d) face propuneri pentru termeni de referinţă prin care MCID sau conducătorii de programe lansează proiecte pentru elaborarea de analize şi studii despre tendinţele şi bunele practici pentru elaborarea şi implementarea de programe şi proiecte din domeniul cercetării ştiinţifice, precum şi despre impactul acestora asupra societăţii, în vederea elaborării, actualizării sau evaluării SNCISI;
e) asigură armonizarea planului de lucru propriu cu al celorlalte organisme consultative ale MCID prin includerea de informări periodice reciproce în agendele de reuniuni, în scopul asigurării eficienţei şi eficacităţii îndeplinirii atribuţiilor stabilite în sarcina acestor organisme consultative, conform prevederilor Legii nr. 183/2024 şi ale regulamentelor de organizare şi funcţionare;
f) face propuneri fundamentate pentru creşterea atractivităţii şi predictibilităţii carierei în activităţi de cercetare şi îmbunătăţirea managementului instituţiilor de cercetare, dezvoltare, inovare;
g) evaluează şi clasifică editurile, colecţiile şi revistele ştiinţifice din România, prin comisiile de specialitate şi prin experţii desemnaţi şi validaţi în acest scop. Metodologia de evaluare şi clasificare a editurilor, colecţiilor şi revistelor ştiinţifice se va elabora şi aproba prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, în termen de maximum 90 de zile de la data aprobării prezentului regulament;
h) colaborează cu Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare pentru elaborarea de recomandări privind dezvoltarea în ansamblu a ecosistemului naţional CDI, în conformitate cu prevederile SNCISI.
ART. 7
CNCS poate participa la acţiuni de promovare, reprezentare sau cooperare organizate la nivel naţional sau internaţional în baza unui mandat aprobat de către ministrul cercetării, inovării şi digitalizării sau de către secretarul de stat coordonator, în acord cu scopul şi atribuţiile prevăzute în prezentul regulament.
CAP. II
Organizarea şi funcţionarea CNCS
ART. 8
(1) CNCS are un preşedinte şi trei vicepreşedinţi.
(2) Preşedintele şi cei trei vicepreşedinţi sunt desemnaţi prin ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării prin care este aprobată componenţa nominală a CNCS.
(3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor membrii CNCS se pot organiza în comisii sau grupuri de lucru ale căror mandate se stabilesc prin hotărâri luate în şedinţa CNCS.
(4) În îndeplinirea atribuţiilor sale, CNCS poate apela la experţi naţionali şi internaţionali, desemnaţi prin votul exprimat în condiţiile art. 14.
(5) Activitatea membrilor CNCS este organizată pe 13 domenii ştiinţifice, după cum urmează: Ştiinţele pământului şi atmosferei, Ştiinţe inginereşti, Ştiinţe umaniste, Informatică, calculatoare şi tehnologia informaţiei, Biologie, Fizică, Ştiinţe sociale, Biotehnologie, Ştiinţa materialelor, Chimie, Medicină, Ştiinţe economice, Matematică.
(6) În repartizarea membrilor pe domeniile ştiinţifice se va avea în vedere domeniul de pregătire al acestora.
(7) În procesul de selecţie a membrilor CNCS se va avea în vedere asigurarea unei distribuiri uniforme a acestora în raport cu domeniile ştiinţifice prevăzute la alin. (5).
ART. 9
(1) CNCS este format din 27 de membri, inclusiv preşedintele şi cei trei vicepreşedinţi ai acestuia, numiţi prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării.
(2) Selecţia membrilor CNCS este bazată pe criterii de performanţă profesională şi integritate, astfel încât cel puţin 20% din numărul total al membrilor să fie angajaţi în institutele/filialele Academiei Române sau în institutele academiilor de ramură, cel puţin 20% din numărul total al membrilor să fie angajaţi ai unor institute naţionale de cercetare-dezvoltare şi cel puţin 20% din numărul total al membrilor să fie angajaţi ai unor instituţii de învăţământ superior propuşi de către Consiliul Naţional al Rectorilor.
(3) O persoană poate avea calitatea de membru al unui singur organism consultativ dintre cele prevăzute ca organisme consultative la nivelul MCID.
(4) Membrii CNCS desemnaţi nu pot fi reprezentaţi sau substituiţi în activităţi de către alte persoane.
(5) Calitatea de membru în CNCS o pot dobândi cercetători seniori cu performanţe ştiinţifice recunoscute la nivel naţional şi internaţional în domeniile CDI, care deţin titlul de doctor, astfel:
a) cercetător principal (R4): cercetător ştiinţific gradul I - CS I;
b) cercetător consacrat (R3): cercetător ştiinţific gradul II - CS II.
(6) Calitatea de membru în CNCS o poate dobândi şi personalul didactic din învăţământul superior, care are funcţia didactică universitară echivalentă cu gradul profesional de cercetător senior, deţinând titlul de doctor, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 183/2024.
(7) Numărul membrilor CNCS este stabilit astfel încât să asigure buna funcţionare a acestuia. În acest sens, ministrul cercetării, inovării şi digitalizării poate dispune completarea CNCS cu noi membri şi în timpul derulării unui mandat al CNCS după acelaşi procedeu de selectare.
ART. 10
(1) Mandatul membrilor CNCS este de 4 ani.
(2) În situaţii excepţionale, mandatul membrilor CNCS poate fi prelungit cu până la maximum 6 luni, prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării.
ART. 11
(1) În cazul existenţei unui loc vacant în componenţa CNCS sau în situaţia în care un membru este în imposibilitatea de a-şi exercita mandatul se procedează la numirea altui membru, prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, după acelaşi procedeu de selectare.
(2) Mandatul noului membru expiră la expirarea mandatului membrului pe care îl înlocuieşte.
ART. 12
(1) Membrii CNCS au următoarele obligaţii:
a) de a participa la şedinţele de lucru şi activităţile din cadrul CNCS;
b) de a respecta normele etice şi de deontologie profesională;
c) de a îndeplini sarcinile ce le revin ca urmare a calităţii deţinute;
d) de a declara orice situaţie de conflict de interese menţionată la art. 5 alin. (3).
(2) În cazul în care un membru al CNCS încalcă normele etice sau de deontologie profesională ori nu se implică, în mod sistematic, în activităţile consiliului, acesta va fi revocat din calitatea de membru al CNCS.
(3) Se consideră că un membru nu se implică, în mod sistematic, în activităţile consiliului, în următoarele cazuri:
a) absentează la cel puţin 25% dintre şedinţele din decursul a 6 luni consecutive;
b) în cazul votului prin mijloace electronice, nu îşi exprimă opţiunea pentru mai mult de 25% dintre deciziile supuse votului în decursul a 6 luni consecutive;
c) în alte cazuri stabilite prin regulamentul de organizare internă (ROI).
(4) În cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), ministrul cercetării, inovării şi digitalizării poate proceda la revocarea membrilor.
(5) Procedura de revocare se desfăşoară după cum urmează:
a) unul sau mai mulţi dintre membrii CNCS ori ministrul cercetării, inovării şi digitalizării sau secretarul de stat coordonator al CNCS solicită motivat declanşarea procedurii de revocare;
b) revocarea se confirmă prin votul secret al majorităţii membrilor CNCS;
c) în cazul în care, după declanşarea procedurii, elementele pentru revocare conform prevederilor lit. b) nu se confirmă, procedura de revocare încetează.
(6) În cazul absenţei la cel puţin 30% dintre şedinţele de plen în ultimele 12 luni sau la 3 şedinţe de plen consecutive ori în cazul în care membrul CNCS este sancţionat pentru abateri de la normele de bună conduită în activitatea de CDI, mandatul membrului CNCS încetează de drept.
(7) Pe locul rămas vacant în urma revocării se numeşte un nou membru, conform prevederilor art. 11.
ART. 13
(1) Preşedintele şi cei trei vicepreşedinţi constituie Comitetul executiv.
(2) Preşedintele CNCS are următoarele atribuţii:
a) aplică şi urmăreşte punerea în aplicare a prevederilor prezentului regulament de către toţi membrii CNCS;
b) conduce şedinţele de lucru în plen ale CNCS şi ale Comitetului executiv, membrii acestuia putând participa la şedinţele comisiilor sau grupurilor de lucru;
c) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale CNCS, pe baza propunerilor Comitetului executiv, şi aprobă minuta întâlnirilor; ordinea de zi poate fi modificată prin decizie a membrilor CNCS, la cererea oricărui membru al CNCS sau la cererea ministrului cercetării, inovării şi digitalizării ori a secretarului de stat coordonator;
d) asigură legătura operativă a CNCS cu ministrul cercetării, inovării şi digitalizării şi, după caz, cu secretarul de stat cu atribuţii de coordonare a activităţii CNCS, în vederea informării acestora despre activitatea CNCS;
e) asigură comunicarea hotărârilor, avizelor, recomandărilor şi documentelor elaborate de CNCS în îndeplinirea atribuţiilor către ministrul cercetării, inovării şi digitalizării şi, după caz, către secretarul de stat cu atribuţii de coordonare a CNCS;
f) reprezintă CNCS în relaţia cu terţii, conform mandatului acordat de către ministrul cercetării, inovării şi digitalizării sau de către secretarul de stat coordonator;
g) propune planificarea activităţilor necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor din prezentul regulament şi o supune aprobării membrilor.
(3) În cazul absenţei preşedintelui CNCS, atribuţiile acestuia sunt preluate de vicepreşedinţi, prin rotaţie.
(4) Preşedintele CNCS poate delega, prin decizie, vicepreşedinţilor CNCS unele dintre atribuţiile sale, pe perioadă determinată sau nedeterminată, şi poate revoca respectivele delegări.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele CNCS emite decizii.
ART. 14
În vederea îndeplinirii atribuţiilor, CNCS poate constitui, pe perioadă determinată, comisii, grupuri de lucru conduse de unul dintre membrii CNCS, ale căror componenţă şi mandat se aprobă prin hotărâre adoptată prin votul majorităţii membrilor CNCS. Hotărârea se comunică conform prevederilor art. 13 alin. (2) lit. e).
ART. 15
(1) Membrii CNCS desemnaţi pentru conducerea şedinţelor comisiilor sau grupurilor de lucru raportează despre rezultatele acestora în cadrul şedinţelor Comitetului executiv şi al şedinţelor în plenul CNCS.
(2) Standardele minimale care trebuie îndeplinite de membrii acestor comisii sau grupuri de lucru, componenţa şi regulamentele lor sunt stabilite prin hotărâre de către plenul CNCS şi publicate pe pagina web a CNCS.
(3) Comisiile sau grupurile de lucru pot include membri CNCS şi experţi din afara CNCS, atât din ţară, cât şi din străinătate.
(4) Experţii externi sunt persoane cu experienţă şi rezultate relevante recunoscute în domeniul de CDI şi trebuie să îndeplinească toate condiţiile necesare calităţii de membru al CNCS.
ART. 16
Pentru a adopta o hotărâre, membrii CNCS pot vota atât în cadrul şedinţelor, cât şi de la distanţă, exprimându-şi dreptul la vot prin mijloace electronice, conform hotărârii adoptate de către CNCS privind procedura care reglementează votul electronic.
ART. 17
(1) Pentru luarea hotărârilor care necesită majoritate simplă în cadrul şedinţelor CNCS este necesară prezenţa a cel puţin 15 membri ai CNCS.
(2) În cazul voturilor exprimate prin mijloace electronice, deciziile se pot adopta numai dacă numărul de membri prevăzut la alin. (1) votează în intervalul de timp stabilit conform hotărârii adoptate pentru utilizarea acestei proceduri.
(3) Deciziile CNCS sunt aprobate prin votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi, în cazul votului în cadrul şedinţelor, respectiv prin votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor votanţi, în cazul votului exprimat prin mijloace electronice.
ART. 18
Pentru îndeplinirea misiunii, scopului şi atribuţiilor ce îi revin potrivit prezentului regulament, CNCS adoptă ROI în termen de 30 de zile de la publicarea ordinului pentru aprobarea componenţei CNCS. ROI se aprobă prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării.
ART. 19
Şedinţele CNCS se convoacă de către preşedintele CNCS, inclusiv la solicitarea ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, sau, după caz, de către secretarul de stat cu atribuţii de coordonare a CNCS sau la cererea a cel puţin 7 dintre membrii CNCS.
ART. 20
(1) Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării sau un reprezentant al acestuia, precum şi secretarul de stat cu atribuţii de coordonare ori un reprezentant al acestuia pot participa, de drept, la şedinţele CNCS, în calitate de observatori.
(2) Pot participa, de drept, în calitate de observatori, la şedinţele CNCS, în funcţie de subiectele aflate pe ordinea de zi, un membru CCDI, directorul Direcţiei de finanţare programe de cercetare din cadrul MCID, un reprezentant al Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI).
ART. 21
CNCS poate invita în cadrul şedinţelor proprii persoane externe consiliului, în calitate de observatori sau de consultanţi, în funcţie de subiectele de discuţie.
CAP. III
Finanţarea CNCS
ART. 22
Bugetul CNCS este gestionat de către MCID, prin aparatul propriu, sau gestionarea acestuia poate fi atribuită, pe bază de criterii de capabilitate, în sistem competiţional sau în mod direct, potrivit legii.
ART. 23
(1) Pentru activitatea desfăşurată, membrii CNCS şi experţii cooptaţi în cadrul comisiilor sau grupurilor de lucru sunt remuneraţi, în afara activităţii de bază, la nivelul funcţiei şi gradului profesional de CS I, în funcţie de numărul orelor efectiv lucrate. Indemnizaţiile preşedinţilor şi ale vicepreşedinţilor organismelor consultative se majorează cu 50%.
(2) Indemnizaţiile membrilor organismelor consultative şi ale experţilor externi şi celelalte cheltuieli aferente funcţionării organismelor consultative se asigură din bugetul MCID.
ART. 24
În cazul acelor membri ai CNCS sau acelor specialişti din comisiile sau grupurile de lucru ale căror costuri de transport nu se încadrează în limitele prevăzute, li se asigură participarea la reuniuni prin videoconferinţă sau prin alte modalităţi uzuale de participare la reuniune de la distanţă.
CAP. IV
Secretariatul tehnic al CNCS
ART. 25
(1) CNCS beneficiază de un secretariat tehnic, care se constituie la nivelul MCID.
(2) Componenţa secretariatului tehnic este aprobată prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării.
(3) Secretariatul tehnic asigură sprijinul logistic pentru desfăşurarea activităţilor CNCS şi ale comisiilor sau grupurilor de lucru ale acestuia.
(4) Sprijinul tehnic şi resursele materiale necesare funcţionării CNCS sunt asigurate de către MCID.
(5) Secretariatul tehnic al CNCS pune la dispoziţia membrilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la fiecare şedinţă, minuta şedinţei, în format electronic.
(6) Minuta consemnează lista participanţilor, fie fizic, fie prin mijloace electronice, subiectele discutate şi hotărârile adoptate, fie prin consens, fie prin vot; în cazul hotărârilor adoptate prin vot, minuta va consemna numărul de voturi pentru, împotrivă şi abţinerile.
(7) Secretariatul tehnic al CNCS asigură transmiterea invitaţiilor şi a documentelor aferente subiectelor de discuţie din ordinea de zi cu cel puţin 48 de ore înaintea fiecărei şedinţe, în format electronic.
CAP. V
Dispoziţii finale
ART. 26
Membrii CNCS adoptă Codul de conduită privind asigurarea imparţialităţii, independenţei şi evitarea conflictului de interese, aşa cum este reglementat de prevederile prezentului regulament şi de legislaţia în vigoare, în îndeplinirea atribuţiilor care le revin, şi răspund, potrivit legii, în caz de încălcare a acestuia.
ART. 27
Pentru nerespectarea atribuţiilor, competenţelor şi obligaţiilor stabilite prin prezentul regulament, membrii CNCS sau ai grupurilor de lucru constituite de CNCS, precum şi experţii cooptaţi răspund în condiţiile legii.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: